#31 24.02.2016 19:50

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

rc-lungen wrote:

spede

confused_new

Siis onko tää nyt kilpailu siitä kenellä on uugeimmat mielipiteet, vai fiiliksen mukaan omia mielipiteitä jotka ovat ristiriidassa mielipidekaanonin kanssa? Kaksi eri asiaa mielestäni.

Kikkekin pääsi purkamaan mieltään, toki antamalla mielipiteensä metatasolla peuk


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#32 24.02.2016 19:55

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007
Posts: 19,439

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Inhoan Radioheadia, Iron Maidenia, Queenia ja Kate Bushia.

*


Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

Offline

#33 24.02.2016 20:35

Firon
Marvelin juustohirviö
From: Nuthill
Registered: 09.03.2007
Posts: 9,251
Website

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

centerhuig:center: wrote:

vai fiiliksen mukaan omia mielipiteitä jotka ovat ristiriidassa mielipidekaanonin kanssa?

Tuota ajoin enemmän takaa. Omat mielipiteeni harvemmin on mitenkään uugeeta, enemmän olen huomannut että ne noudattaa monesti RYMin keskiarvoja mun lempparibändien kohdalla, mutta sitten on niitä selkeitä poikkeuksia joista tässä ketjussa ajattelin jaaritella.

Olisi pitänyt alustaa tai nimetä ketju jotenkin paremmin, ettei tästä tule vaan listausta bändeistä joista ei pidä. Yritetään lähteä niinq positiivisuuden kautta nami nami ff (joo itselläkin turhan vinoileva sävy avausviestin lopussa ja saa tänne kai purkaa pahaa oloakin jos siitä tulee parempi mieli).

Yks juttu mikä itseäni hämmentänyt on Pink Floydin tuotanto, joka sisältää mun korviin kourallisen ihan 5/5 biisejä, mutta en oikeastaan jaksa kuunnella yhtään levyä alusta loppuun. Teoriassa tuon pitäisi olla just sellaista musaa, joka mulle putoaa levymitassakin.

Offline

#34 24.02.2016 20:55

Acedia
löylynlyömä lappalainen
Registered: 12.06.2005
Posts: 6,740

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Suurin piirtein 95,22% musajutuistani kuuluu tähän kategoriaan, joten odotan mieluummin poikkeamattomat mielipiteet musajutuissa -topikin syntymistä.  redface_new

Offline

#35 24.02.2016 21:01

bernardblack
herra ihanainen
From: reijomäkilä
Registered: 22.08.2009
Posts: 27,182
Website

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Acedia wrote:

Suurin piirtein 95,22% musajutuistani kuuluu tähän kategoriaan, joten odotan mieluummin poikkeamattomat mielipiteet musajutuissa -topikin syntymistä.  redface_new

eiks täällä vielä ollutkaan normcore -topikkia


tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni

Offline

#36 24.02.2016 21:05

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007
Posts: 19,439

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Acedia wrote:

Suurin piirtein 95,22% musajutuistani kuuluu tähän kategoriaan, joten odotan mieluummin poikkeamattomat mielipiteet musajutuissa -topikin syntymistä.  redface_new

Sanoo mies, jonka suosikkibändi on The Beatles. icon_wink

*


Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

Offline

#37 24.02.2016 21:14

Acedia
löylynlyömä lappalainen
Registered: 12.06.2005
Posts: 6,740

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Pilke wrote:
Acedia wrote:

Suurin piirtein 95,22% musajutuistani kuuluu tähän kategoriaan, joten odotan mieluummin poikkeamattomat mielipiteet musajutuissa -topikin syntymistä.  redface_new

Sanoo mies, jonka suosikkibändi on The Beatles. icon_wink

*

No se kattaakin suurimman osan tuosta 4,78% osuudesta.  redface_new

Offline

#38 24.02.2016 21:29

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

centerhuig:center: wrote:
rc-lungen wrote:

spede

confused_new

Siis onko tää nyt kilpailu siitä kenellä on uugeimmat mielipiteet, vai fiiliksen mukaan omia mielipiteitä jotka ovat ristiriidassa mielipidekaanonin kanssa? Kaksi eri asiaa mielestäni.

Jälkimmäistä itsekin käsitin tässä ajettavan takaa. Lähinnä siis sitä, että ainakin oman kokemuksen mukaan Radioheadia vihataan ihan yhtä paljon kuin mitä sitä kritiikittömästi palvotaan, niin ehkä sen takia tuo "poikkeava mielipide grin" ja sitten piti taas vähän provosoitua.
Pahoittelut, ei mitään kränää, jatketaan saamme kenties elää.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#39 24.02.2016 21:41

Uudet housut ja paita
tekotaiteellinen paskiainen
Registered: 16.05.2012
Posts: 4,387

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

rc-lungen wrote:

Nii, oon myös varmaan ainoa ihminen koko Suomessa, jolla ei ole heti hirvee kiima siitä että New Order tulee Flowhun.

Täällä toinen.

Mä en jaksa kuunnella Joy Divisionia  confused_new tää ei ole sinällään musamielipide koska ei mulla tuosta musasta ole mitään mielipidettä, en ole vaan koskaan osannut tykätä. Sama juttu Smithsin ja Curen kanssa.

Offline

#40 24.02.2016 21:48

Uudet housut ja paita
tekotaiteellinen paskiainen
Registered: 16.05.2012
Posts: 4,387

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Toi Bergman-juttu. Olen vähän huono arvioimaan musaa koska menee hiukan ohi oman sektorin, mutta hypeen suhteutettuna sieltä suunnalta tulee myös aika geneeristä ja puolivillaista musaa, ja jossain toisessa topsussa ihmettelin tätä viime vuosien punk revival aaltoa (mitä näitä ny oli, Maakuntaradio, Lähtevät kaukojunat jne) jossa täysin keskinkertainen musa menee läpi jotenki radikaalina uutena juttuna. Et kai tää sikäli on musamielipide et tietyillä tahoilla ei ole toi rima kauhean korkealla  confused_new  mut, toisaalta, ei ole mun musaa, vuosi vuodelta kuuntelen vähemmän ränttätänttää, ehkä vähä kohtuutonta arvostella siis.

Last edited by Uudet housut ja paita (24.02.2016 21:49)

Offline

#41 24.02.2016 21:57

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

rc-lungen wrote:
centerhuig:center: wrote:
rc-lungen wrote:

spede

confused_new

Siis onko tää nyt kilpailu siitä kenellä on uugeimmat mielipiteet, vai fiiliksen mukaan omia mielipiteitä jotka ovat ristiriidassa mielipidekaanonin kanssa? Kaksi eri asiaa mielestäni.

Jälkimmäistä itsekin käsitin tässä ajettavan takaa. Lähinnä siis sitä, että ainakin oman kokemuksen mukaan Radioheadia vihataan ihan yhtä paljon kuin mitä sitä kritiikittömästi palvotaan, niin ehkä sen takia tuo "poikkeava mielipide grin" ja sitten piti taas vähän provosoitua.
Pahoittelut, ei mitään kränää, jatketaan saamme kenties elää.

kippis


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#42 24.02.2016 22:00

OMHASVAHAKSHA
Member
From: Sirius
Registered: 24.02.2016
Posts: 336
Website

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Uudet housut ja paita wrote:

Mä en jaksa kuunnella Joy Divisionia  confused_new tää ei ole sinällään musamielipide koska ei mulla tuosta musasta ole mitään mielipidettä, en ole vaan koskaan osannut tykätä. Sama juttu Smithsin ja Curen kanssa.

Smiths ja Cure mulle kans mysteeri kuinka kukaan voi niistä oikeasti tykätä.
Muita ihmetystä herättäviä liian suuria nimiä: Rolling Stones (joitain ok biisejä tosin tällä, mutta kokonaisuudessaan alta keskitason perusrokkia), Led Zeppelin (joitain ok hetkiä, muttei kanna pitkälle, väsyttävää musaa), Iron Maiden (tulikin jo esille aiemmin täällä)... ja juu Circle myös, ne supersankarihevijutut ei toimi, eikä varsinkaan Rätön laulu (Westerlund ei paljoa parempi sekään) [instrumentaali-psykejutut parhaita]. Uusista nimistä Hebosagil kuullostaa naurettavan pullistelevalta, vaikka ovat ilmeisen tosissaan (ja fanit myös?)... ja tätä listaa voisi tietysti jatkaa miltei loputtomiin. Siis ompahan tekemistä kun näitä miettii ja listailee.

Offline

#43 24.02.2016 22:06

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Uudet housut ja paita wrote:

Toi Bergman-juttu. Olen vähän huono arvioimaan musaa koska menee hiukan ohi oman sektorin, mutta hypeen suhteutettuna sieltä suunnalta tulee myös aika geneeristä ja puolivillaista musaa, ja jossain toisessa topsussa ihmettelin tätä viime vuosien punk revival aaltoa (mitä näitä ny oli, Maakuntaradio, Lähtevät kaukojunat jne) jossa täysin keskinkertainen musa menee läpi jotenki radikaalina uutena juttuna. Et kai tää sikäli on musamielipide et tietyillä tahoilla ei ole toi rima kauhean korkealla  confused_new  mut, toisaalta, ei ole mun musaa, vuosi vuodelta kuuntelen vähemmän ränttätänttää, ehkä vähä kohtuutonta arvostella siis.

No ei ne nyt ihan radikaalina uutena juttuna kuitenkaan kai?

Ite tykkään kyllä miten just joku Ekman (kaukojunat) yhtistelee unohdettua suomirokkia, t-rexiä ja power poppia; Bergmannin pändit taas jenkkiläisen protopunkin, ramonesin jne kimpussa etenkin kun suomessa tosi vähän muuten tehdään tollaisia jenkkityylisiä punkkijuttuja & jannun koukut on ihan totaalisen kyykyttäviä. Toki tossa skenessä muakin tylsistyttäviä juttuja on, mutta ei just nää esimerkit icon_razz Mut vielä enemmän löydän märehdittyä materiaalia ihan hardcoreskenestä, eikä sekään mua lopulta haittaa. Joskus se mikä tekee jostain jutusta kovaa on se kuinka tehdään se ydinjuttu paremmin kuin muut, joskus taas sitä että erottaudutaan niistä jutuista.

Mut en tietenkään yritä muuttaa kenenkään mielipiteitä. Mitä syvemmälle menee mihin tahansa musajuttuun niin sitä enemmän sieltä löytyy mikrovivahteista eriävyyttä jne ja horses for courses tongue


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#44 24.02.2016 22:10

ginimies
entinen crack-pormestari nyk. crack-tohtori
Registered: 22.04.2006
Posts: 18,663

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Nopeasti mietittynä kaksi on ylitse muiden: Sonic Youth ja Nirvana. En ymmärrä näitä yhtään.


Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.

Offline

#45 24.02.2016 22:18

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Neutral Milk Hotel
Sufjan Stevens
Built to Spill
Modest Mouse

jne pitchforkskene menee ihan ohi, vaikka skeneen tuli joskus uppouduttua aika syvästikin.


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#46 24.02.2016 22:26

Uudet housut ja paita
tekotaiteellinen paskiainen
Registered: 16.05.2012
Posts: 4,387

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

centerhuig:center: wrote:
Uudet housut ja paita wrote:

Toi Bergman-juttu. Olen vähän huono arvioimaan musaa koska menee hiukan ohi oman sektorin, mutta hypeen suhteutettuna sieltä suunnalta tulee myös aika geneeristä ja puolivillaista musaa, ja jossain toisessa topsussa ihmettelin tätä viime vuosien punk revival aaltoa (mitä näitä ny oli, Maakuntaradio, Lähtevät kaukojunat jne) jossa täysin keskinkertainen musa menee läpi jotenki radikaalina uutena juttuna. Et kai tää sikäli on musamielipide et tietyillä tahoilla ei ole toi rima kauhean korkealla  confused_new  mut, toisaalta, ei ole mun musaa, vuosi vuodelta kuuntelen vähemmän ränttätänttää, ehkä vähä kohtuutonta arvostella siis.

No ei ne nyt ihan radikaalina uutena juttuna kuitenkaan kai?

Tottakai mä vähän kärjistän, se kuuluu tämmöisten topsujen luonteeseen tongue

Tarkoitan sellaista "ulkopuolisena" koettua suhteetonta hypeä jutusta joka tuntuu itsestä ns. one trick ponylta.

Ja sit taas toisaalta, tosta näkökulmasta, hardcore noin yleisesti on jännä juttu. Itseä kiehtoo kans just toi, että mennään läpi linjan hyvin pienillä vivahteilla alkuperäisistä juurista, ja ne pienet erot tekee joistain tosi hyviä ja joistain tosi paskoja. Mut se mikä mua hämää on et jos joku poikkeaa radikaalisti linjasta niin sit saa paskaa niskaan. Koskee tota puritaanista garage/punk revival skeneä kans.

Offline

#47 24.02.2016 22:58

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Oma suhtautuminen näiden kavereiden musiikkiin on, et hypeä on reilusti, mutta hyvää rokkia silti molemmat tekee. Ei suurimpia omia suosikkeja ole kuitenkaan mikään noista orkista. Molempia kavereita yhdistävää Juice Normaalia toivoin alunperin ihan toisenlaiseksi orkaksi ja olin tovin pettynyt, ettei sieltä tullutkaan sitä mielikuvien kadonnutta sunnutaikaljat vanhan salissa ja uutta kierosta hakiessa soitetaankin keikka tiskin takaa löytyvillä soittimilla musiikin ollessa jotain poguesin, sir douglas quintetin ja tämmöisten orkkien ristisiitosta stylen orkka vaan tommonen jo samojen miekkosten toimesta etukäteen kuultu punkkibändi.


bzort glorf bööth

Offline

#48 24.02.2016 23:13

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Oli kyllä aika spede olo niitten keikalla. "Ai nää jätkät piiloutuu tän heh-heh-nimen taakse. Aa tällast musaa taas. Joo, eiköhän se oo sit kuultu"


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#49 24.02.2016 23:14

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Metallicasta en ole muuten tykännyt koskaan, enkä tule koskaan tykkäämäänkään. Tosi tylsää musaa.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#50 24.02.2016 23:20

Uudet housut ja paita
tekotaiteellinen paskiainen
Registered: 16.05.2012
Posts: 4,387

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Dischargen Grave New World on helkkarin hyvä levy.

Offline

#51 24.02.2016 23:42

Uudet housut ja paita
tekotaiteellinen paskiainen
Registered: 16.05.2012
Posts: 4,387

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Black Flagin What the...? Levy olisi kolmannekseen typistettynä aika mainio ep.

Offline

#52 24.02.2016 23:45

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Uudet housut ja paita wrote:

Black Flagin What the...? Levy olisi kolmannekseen typistettynä aika mainio ep.

No nyt tuli aikamoinen veto! icon_razz En ole tosin kuunnellut levyä kokonaan koskaan niin en osaa sanoa juuta enkä jaata.  icon_redface  icon_razz


bzort glorf bööth

Offline

#53 24.02.2016 23:46

Uudet housut ja paita
tekotaiteellinen paskiainen
Registered: 16.05.2012
Posts: 4,387

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Tämä ei ehkä nykyään ole enää niin poikkeava musamielipide, joskus 10-15 vuotta sitten vielä oli: John Coltranen Infinity on älyttömän ihana levy, kiitos Alicen päällekkäisäänityksien.

Offline

#54 24.02.2016 23:49

Uudet housut ja paita
tekotaiteellinen paskiainen
Registered: 16.05.2012
Posts: 4,387

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

hiirimattona wrote:
Uudet housut ja paita wrote:

Black Flagin What the...? Levy olisi kolmannekseen typistettynä aika mainio ep.

No nyt tuli aikamoinen veto! icon_razz En ole tosin kuunnellut levyä kokonaan koskaan niin en osaa sanoa juuta enkä jaata.  icon_redface  icon_razz

Kandee. Jengillä on yleensä niin kiire hekotella Ginnin mulkkuudelle et tuon levyn hyvät biisit menee ohi. Ei se ny mikään superklassikko ole mut enemmän arvoa mä tuolle pistän kuin esim sille Flag coverbändille.

Offline

#55 25.02.2016 00:07

Kalossimies
valmistaa Vallilassa puudildoja
Registered: 07.08.2010
Posts: 6,352

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

En nyt jaksa asiakirjoitella enempää, mut pari tarttumista ketjun huomioihin, vaikka empäs tiijjä oliko täällä tarkoituskaan asiakirjoitella:

- Lulu on helvetin hyvä, Metallican paras levy sitten niiden vanhojen, koska onhan ne nyt bändin totaalisesta vastenmielisyydestä ihan hyviä levyjä.
- Bergmanin luovuus on riittänyt suunnilleen kahteen levyyn, mutta ne ovatkin sitten olleet täysosumia. KH77:n Huoltoasemalevy ja Pää Kii ovat mestariteoksia, mut kaikki sen ympärillä on vähe niin ja näin. Joni Ekmanin 82-Datsunin kasettipesässä hapertunutta rämpyttelyä en jaksa yhtään, ja noi muut ton nynnypunk-aallon jutuista oli kans kamalan tylsiä. En seuraa suomipunkskeneä muutenkaan, mut Tryer on kova.
- Oukkidouppi oli ihan saatanan rasittava ja nolo läppä joka sietääkin unohtua. En jaksa nytkään, vaikka Lil B:stä ja Yung Leanista nykyään tykkäänkin (sikäli kun nää kaks menee mitenkään samaan kontekstiin)
- In the Aeroplane Over the Seata oon kuunnellut nyt jonkun kuusi vuotta, eikä nerous ole vieläkään avautunut. Moni elementti on kohdillaan, mut lopputulos vaan tosi kädenlämpöistä ja tylsää.
- Iron Maiden on aina ihan vitun kova hand Enkä sano tätä ees missään hehheh heviä -läppämielessä, vaan ihan vilpittömästi oon digannu kersasta asti. Toki joo välillä ne tekstit on vähän Tieteen kuvalehteä tai samannäköistä Historia-lehteä, mut ei haittaa ku meno on just oikeaa.
- Led Zeppelin on tylsää papparokkia, on niillä ehkä neljä ihan hyvää biisiä. Rollarit menee vähän tähän kategoriaan kans.

Siinäpä toistaiseksi tärkeimmät.


Oivalluksen hetkellä olin heikosti kippis ravittu, joten biggrin totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava kaka Nälkä.

Offline

#56 25.02.2016 00:16

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005
Posts: 18,410

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

välttelen niin paljon konflikteja että jätän kertomatta tähän topikkiin mielipiteeni icon_lol ja en ole edes vielä lukenut näitä kahta sivua


Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

Offline

#57 25.02.2016 00:17

bernardblack
herra ihanainen
From: reijomäkilä
Registered: 22.08.2009
Posts: 27,182
Website

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Tästä oon muistaakseni jossain muussakin topikissa avautunut, mut useista yrityksistä huolimatta en oo koskaan "tajunnut" My Bloody Valentinen Lovelessin erinomaisuutta.

Led Zeppelin -haukkumiset on ERIKOISUUEN TAVOITTELUA


tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni

Offline

#58 25.02.2016 00:19

bernardblack
herra ihanainen
From: reijomäkilä
Registered: 22.08.2009
Posts: 27,182
Website

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Ja tästäkin oon takuulla avautunut useammankin kerran mut siis oikeesti voi vitun Peter Gabriel, kuka saatana ja mitä vittua.


tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni

Offline

#59 25.02.2016 00:24

EndloseAngst
Member
Registered: 05.01.2014
Posts: 2,064
Website

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Ainoa asia, mikä Smithsissä on minusta edes jollain tavalla kiinnostavaa, on Morrisseyn sietämätön persoona.

Offline

#60 25.02.2016 00:38

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005
Posts: 18,410

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Moronica wrote:

välttelen niin paljon konflikteja että jätän kertomatta tähän topikkiin mielipiteeni icon_lol ja en ole edes vielä lukenut näitä kahta sivua

liittyi nyt lähinnä siihen että tuli nyt äkkiseltään mieleen muutama kaveriartisti/bändi joiden musasta en vaan tykkää mutta NO HARD FEELINGS kenellekään


Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB