#1051 14.05.2021 23:19

muumipoimuri
Member
Registered: 01.12.2020
Posts: 12,490

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Aor ei oo kovin hyvää.


NE71A6c.jpg

Offline

#1052 14.05.2021 23:31

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,533
Website

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

muumipoimuri wrote:

Aor ei oo kovin hyvää.

More than a feeling  psykostep Toton Africa  psykostep


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#1053 14.05.2021 23:36

muumipoimuri
Member
Registered: 01.12.2020
Posts: 12,490

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Toto on yhen biisin bändi jos mikö.


NE71A6c.jpg

Offline

#1054 14.05.2021 23:46

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,533
Website

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

muumipoimuri wrote:

Toto on yhen biisin bändi jos mikö.

Osimoilleen näin icon_biggrin


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#1055 15.05.2021 00:06

muumipoimuri
Member
Registered: 01.12.2020
Posts: 12,490

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Mä en tiiä onks tää poikkeava mut Elton John ei oo hyvää musaa.


NE71A6c.jpg

Offline

#1056 15.05.2021 00:16

EndloseAngst
Member
Registered: 05.01.2014
Posts: 2,064
Website

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Loistavia Motown-biisejä on kasoittain. Jos taas etsii hyvää Motownin levykokonaisuutta 60-luvulta, niin menee vaikeammaksi. Hittisingleistä siinä ennen kaikkea oli kysymys. Mutta en yleensä kuuntele kokonaan edes niitä Stevie Wonderin ylistettyjä 70-luvun levyjä. Toisaalta sitten taas Marvin Gayen What's Going On toimii paremmin kokonaisuutena kuin yksittäisinä biiseinä.

Jos nyt muutaman lempibiisini sanon Motownilta, niin Temptationsin My Girl, Supremesin Reflections ja Stevie Wonderin Superstition.

Offline

#1057 15.05.2021 06:07

hezma
Vanhempi Käynnissäpitäjä
From: Helesinki
Registered: 13.11.2008
Posts: 17,572

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

muumipoimuri wrote:

Aor ei oo kovin hyvää.

Joskus teininä harrastin enemmänkin, mutta sitten rupesin suorastaan inhoamaan. Nykysten oon palannu joittenkin juttujen pariin ja jopa tykkään, mutta silti yleisesti ottaen empä oikein tiijä.. suurimmaksi osaksi edelleen no no.

Offline

#1058 15.05.2021 07:45

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

muumipoimuri wrote:

Tää ei oo sit liian vakavasti otettava topic.

muumipoimuri wrote:

Aor ei oo kovin hyvää.

Tajua miten sä jaksat tätä samaa pelleilyä vuodesta toiseen. Lopeta jo.

Offline

#1059 15.05.2021 10:07

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,533
Website

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

muumipoimuri wrote:

Mä en tiiä onks tää poikkeava mut Elton John ei oo hyvää musaa.

Nyt meni offtopikiksi, lopeta jo  _tsot


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#1060 15.05.2021 10:59

Firon
Marvelin juustohirviö
From: Nuthill
Registered: 09.03.2007
Posts: 9,264
Website

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Hyvän pop biisin jaksaa kuunnella useita kertoja. Loistavan pop biisin haluaa kuunnella äärettömän monta kertaa. Motown hiteistä monet kestää hämmästyttävän paljon kulutusta. Tässä muutama esimerkki kestorotaatiossa pyörivistä biiseistä, joihin en kyllästy ikinä. Jos mistään näistä ei diggaa millään tasolla, niin sanoisin että ihminen on ainakin osittain kuollut sisältä. Toisaalta en ymmärrä miksi jengi jaksaa närkästyä noista muumiksen provoista. Monet niistä provoista on mun mielestä ihan turhaa ja laiskaa spämmiä, mutta joskus nekin poikii asiakirjoituksia. Tässä ketjussa pitäisi olla sallittua ulostaa vähän mustavalkoisempiakin ja provoilevia mielipiteitä. Mielummin tähän ketjuun sitä negatiivista paskaa kuin artistien omiin ketjuihin.

Offline

#1061 15.05.2021 11:33

EndloseAngst
Member
Registered: 05.01.2014
Posts: 2,064
Website

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Firon wrote:

Jos mistään näistä ei diggaa millään tasolla, niin sanoisin että ihminen on ainakin osittain kuollut sisältä.

Joskus käytin "kuollut sisältä" -ilmausta kuvaamaan sitä, millainen olin 18-19-vuotiaana. Kuitenkin siihenkin aikaan taisin pitää ainakin Baby Lovesta.

Offline

#1062 15.05.2021 13:04

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Firon wrote:

Toisaalta en ymmärrä miksi jengi jaksaa närkästyä noista muumiksen provoista.

Taisit vastata tuohon kyssäriin itse. Itsellä on erinäisistä syistä kehittynyt aika kova allergia laiskalle provoilulle, vaikka siihen on aika paljon itsekin tullut sorruttua. Opettelu siitä pois on kesken, sekin on oma prosessinsa. Huomattavasti helpompaa olisi, jos laiskaa provoa seuraisi edes kahden lauseen jonkinlainen analyysi tai perustelu.

Sitten on tämä ristiriita omaan musiikkimakuun pohjaavassa ylemmyydentunteessa. Kun puhutaan jostakin vaikeasta genrestä ja siitä, että sitä pitää "oppia" kuuntelemaan, jää aika helposti sivuutettua se tosiasia, että minkä tahansa aikakauden popmusiikki on myös taidemuoto, jota voi oppia kuuntelemaan sen näennäisestä helppoudesta huolimatta. Jos nyt tää iänikuinen Circle otetaan esimerkiksi, niin ei siinäkään loppujen lopuksi ole paljoa mitään, mitä pitäisi dekonstruoida tai analysoida. Ihan yhtä vähän kuin missään Motownissa tai indiepopissa. Lausunnot jonkun paremmuudesta pohjautuvat ainoastaan kuulijan kokemukseen ja genretuntemukseen ja/tai sen puutteeseen. Entisenä musaelitistinä haluan edelleen alleviivata sitä, että vaikean musiikin kuunteleminen ei tee kenestäkään fiksumpaa tai paremaa. Makuun pohjautuvaan ylemmyydentunteeseen ei ole minkäänlaisia perusteita. Olen kirjoittanut tästä joskus Oskari Onnisellekin: monipuolinen kokemus taiteesta hahmottaa ymmärtämään taidemuotoa ja sen historiaa paremmin. Popmusiikin historia ei ole pelkästään Beatles -> Popmusiikki. Mikään ei ole mustavalkoista. Pyhiä lehmiä ei ole. Mikään ei ole objektiivisesti pelkästään hyvää tai huonoa.

Koska kuuntelu on kuitenkin aina jossain määrin tunnepohjaista, on melko ymmärrettävää että reaktiot ja lausunnotkin pohjautuvat tunnereaktioihin. Siten ei ole myöskään yllättävää, että vastareaktiot ovat ihan yhtä latautuneita. Toisaalta taas kun lausunnot ovat noin pelkistettyjä, niin päästään tilanteeseen, jossa kokonaisia keskusteluja, joista kaikki osapuolet voisivat ehkä oppiakin jotain, jää käymättä ja sehän vasta surullista onkin. No ookoo, jos lukee 10v takaisia spämmejä, niin ei se sävy niin kauhean erilainen ollut, mutta kaiken väittelyn lomassa oli kuitenkin aika jonkin verran ihan oikeaa diskurssia.

Ja tiedostan kyllä että tämä on yhtä tuulimyllyjä vastaan taistelemista. Pitäisi mennä jonnekin yliopistolle jos haluaisi keskustella yhtään mistään ilman että jonnet trollaa. On täysin mahdollista, itse asiassa varmasti melko paikkansapitävää, että minä olen tässä se, jolla on ongelma. Et ehkä jonkun moden pitäisi nyt vaan ottaa ja antaa kickbannit, jotta kaikilla olisi kivempaa. Ihan omasta aiemmasta käytöksestäni johtuen tiedän, ettei poimuri edes vaivaudu lukemaan mun postauksia, joten tämäkin kirjoittelu on silkkaa ajanhukkaa.

Ja kyllä, ajoittain on kaduttanut että muuan nimimerkki ylipäänsä on joskus kutsunut minut tänne. Paljolta olisi säästynyt hän, minä ja aika moni muu. It is what it is. Nää eväät on saatu, näillä mennään, mieluummin ehkä jonnekin muuanne.

Offline

#1063 15.05.2021 13:45

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,533
Website

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Itse mietin että meno kannattaa pitää semmoisena että itse viihtyy, spämmäilen lähinnä omaksi iloksi, vaikka toki tämä liittyy varmaan siihenkin ettei mulla IRL- frendejä ole, riittää tämä forkka + oma perhe. Yksinhän täällä loppujen lopuksi ollaan.

Noin muuten olen sitä mieltä, että lasken sekä dadadrlrin että poimurin kavereikseni ja toivon että kumpikin jaksaa täällä vielä jatkossakin spämmäillä ff


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#1064 15.05.2021 18:56

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,145

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Jokaiselle topsuun postanneelle suosittelen kotiläksyksi Tommi Uschanovin kirjan Kuinka musiikkia käytetään (2020) ensimmäistä lukua ”Musiikin sanomisesta hyväksi tai huonoksi”. Lupaan palata tähän kunhan läket on tehty.


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#1065 15.05.2021 20:43

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

jookcha wrote:

Jokaiselle topsuun postanneelle suosittelen kotiläksyksi Tommi Uschanovin kirjan Kuinka musiikkia käytetään (2020) ensimmäistä lukua ”Musiikin sanomisesta hyväksi tai huonoksi”. Lupaan palata tähän kunhan läket on tehty.

Tämä käy. Nyt vielä jostain toi kirja hyppysiin.

Offline

#1066 15.05.2021 22:25

Markku
Member
From: Huttusen naapurissa
Registered: 20.02.2007
Posts: 1,625

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

https://areena.yle.fi/audio/1-1284628

Asiahöpinää aiheesta Motown. Äänessä Pekka Laine, Lasse Kurki ja pari muuta

Offline

#1067 16.05.2021 08:52

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Tuossa oli kyllä paljon kiinnostavia asioita. Tää pop-kappale ns. pienoisdraamana kela. Myös tää puhe siitä, että jotain voi kuunnella ikään kuin liikaa.

Jackson 5:n I want you back kun mainittiin niin piti käydä ihan kuuntelemassa ja vetämässä vähän lankoja siihen, miten paljon Motown kuuluu jossain Smithsissä.

Offline

#1068 16.05.2021 13:14

hezma
Vanhempi Käynnissäpitäjä
From: Helesinki
Registered: 13.11.2008
Posts: 17,572

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Mulla on paras musamaku  piano

Offline

#1069 16.05.2021 13:59

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,533
Website

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

hezma wrote:

Mulla on paras musamaku  piano

12567.jpg?m=1612533737


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#1070 16.05.2021 14:53

muumipoimuri
Member
Registered: 01.12.2020
Posts: 12,490

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Firon wrote:

Toisaalta en ymmärrä miksi jengi jaksaa närkästyä noista muumiksen provoista.

Jos jonkun foorummistin kirjotukset pistää kovasti vihaksi, niin sit ei varmaan kannata lukea niitä. Olen minäkin lukenut foorumia valikoiden, ihan hyvin onnistuu. Jos näkee kaikkialla rolleja ja provoja, se ei tarkoita että kaikkialla on rollausta ja provoilua. Kantri on huonoa. Ketspuppi on pahaa. Shortsit on rumia. Ei ole kovin vakavasti otettavaa keskustelua vaan kevyttä juupas-eipäs läppää, kevyttä paskanjauhantaa. Kaikkia se ei tietty kiinnosta eikä tarvi kiinnostaakaan. Minä ainakin olen tottunut omissa piireissäni kevyeen paskanjauhantaan. On tuolla muutki heittäny ties mitä kommenttia vaikka minne. Aika monesta topicista löytyy hezman "viiltävä" ei ole hyvää musaa tämä-kommentti. Vittuako tarvii aina juuri minun kommentit nostaa tikun nokkaan. SITÄPAITSI. Minä olen melko paljon kirjottanu asiaspämmiä musapuolelle ja muuallekin. Jos ei sisältö ole tarpeeksi älykästä ja syvällistä niin ei voi mitään. Minä en ole mikään content creator. Vittu kirjottakaa ite parempaa sisältöä. Saatana.


ydis wrote:

Muumilta räväkkä aloitus näin viikolla 19. peuk Kuinka monella tavalla on mahdollista nolata itsensä viikon aikana. Katsellaan viikon päästä tuloksia.

Tulkitsin tämän viestin huumorispämmiksi.


NE71A6c.jpg

Offline

#1071 16.05.2021 14:53

muumipoimuri
Member
Registered: 01.12.2020
Posts: 12,490

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

hezma wrote:

Mulla on melkein paras musamaku  piano


NE71A6c.jpg

Offline

#1072 16.05.2021 15:04

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,533
Website

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Ydiksellä on kyllä usein hyviä heittoja, paitsi toki silloin kun hän on väärässä.

Itse en kannata cancel-kulttuuria, joten mun puolesta kaikki saa spämmätä mitä lystää, jokainen reagoikoon haluamallaan tavalla, paitsi että ikävää jos käydään henkilön kimppuun. Don't hate the player, hate the game, vai miten ne viksummat sannoo, mutta eiköhän täällä ole tilaa kaikkien kukkien kukkia ff

p.s.
Itselläni toki paras musamaku piano


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#1073 16.05.2021 15:15

Z Is for Zpede
Member
From: Aasila
Registered: 15.05.2021
Posts: 122

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Taisit vastata tuohon kyssäriin itse. Itsellä on erinäisistä syistä kehittynyt aika kova allergia laiskalle provoilulle, vaikka siihen on aika paljon itsekin tullut sorruttua. Opettelu siitä pois on kesken, sekin on oma prosessinsa. Huomattavasti helpompaa olisi, jos laiskaa provoa seuraisi edes kahden lauseen jonkinlainen analyysi tai perustelu.

Sitten on tämä ristiriita omaan musiikkimakuun pohjaavassa ylemmyydentunteessa. Kun puhutaan jostakin vaikeasta genrestä ja siitä, että sitä pitää "oppia" kuuntelemaan, jää aika helposti sivuutettua se tosiasia, että minkä tahansa aikakauden popmusiikki on myös taidemuoto, jota voi oppia kuuntelemaan sen näennäisestä helppoudesta huolimatta. Jos nyt tää iänikuinen Circle otetaan esimerkiksi, niin ei siinäkään loppujen lopuksi ole paljoa mitään, mitä pitäisi dekonstruoida tai analysoida. Ihan yhtä vähän kuin missään Motownissa tai indiepopissa. Lausunnot jonkun paremmuudesta pohjautuvat ainoastaan kuulijan kokemukseen ja genretuntemukseen ja/tai sen puutteeseen. Entisenä musaelitistinä haluan edelleen alleviivata sitä, että vaikean musiikin kuunteleminen ei tee kenestäkään fiksumpaa tai paremaa. Makuun pohjautuvaan ylemmyydentunteeseen ei ole minkäänlaisia perusteita. Olen kirjoittanut tästä joskus Oskari Onnisellekin: monipuolinen kokemus taiteesta hahmottaa ymmärtämään taidemuotoa ja sen historiaa paremmin. Popmusiikin historia ei ole pelkästään Beatles -> Popmusiikki. Mikään ei ole mustavalkoista. Pyhiä lehmiä ei ole. Mikään ei ole objektiivisesti pelkästään hyvää tai huonoa.

Koska kuuntelu on kuitenkin aina jossain määrin tunnepohjaista, on melko ymmärrettävää että reaktiot ja lausunnotkin pohjautuvat tunnereaktioihin. Siten ei ole myöskään yllättävää, että vastareaktiot ovat ihan yhtä latautuneita. Toisaalta taas kun lausunnot ovat noin pelkistettyjä, niin päästään tilanteeseen, jossa kokonaisia keskusteluja, joista kaikki osapuolet voisivat ehkä oppiakin jotain, jää käymättä ja sehän vasta surullista onkin. No ookoo, jos lukee 10v takaisia spämmejä, niin ei se sävy niin kauhean erilainen ollut, mutta kaiken väittelyn lomassa oli kuitenkin aika jonkin verran ihan oikeaa diskurssia.

Ja tiedostan kyllä että tämä on yhtä tuulimyllyjä vastaan taistelemista. Pitäisi mennä jonnekin yliopistolle jos haluaisi keskustella yhtään mistään ilman että jonnet trollaa. On täysin mahdollista, itse asiassa varmasti melko paikkansapitävää, että minä olen tässä se, jolla on ongelma. Et ehkä jonkun moden pitäisi nyt vaan ottaa ja antaa kickbannit, jotta kaikilla olisi kivempaa. Ihan omasta aiemmasta käytöksestäni johtuen tiedän, ettei poimuri edes vaivaudu lukemaan mun postauksia, joten tämäkin kirjoittelu on silkkaa ajanhukkaa.

Ja kyllä, ajoittain on kaduttanut että muuan nimimerkki ylipäänsä on joskus kutsunut minut tänne. Paljolta olisi säästynyt hän, minä ja aika moni muu. It is what it is. Nää eväät on saatu, näillä mennään, mieluummin ehkä jonnekin muuanne.

Mukavaa lukea kunnon asiapostaus vähään aikaan.   peuk  Mutta toisaalta en ymmärrä miks satunnaiset provoilut forkalla menisi näin paljon tunteisiin. Omasta mielestä internet ei oo vakavaa liiketoimintaan.


Kärsimys. Lue buddhalaisia tekstejä, syö tummaa suklaata.

Offline

#1074 16.05.2021 16:19

hezma
Vanhempi Käynnissäpitäjä
From: Helesinki
Registered: 13.11.2008
Posts: 17,572

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Paljon siedän kevyttä kenttäläppää ja provoilua, mutta henkilöön menevää perseilyä en juurikaan.

Offline

#1075 16.05.2021 17:35

muumipoimuri
Member
Registered: 01.12.2020
Posts: 12,490

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Trollauksen ja provoilun tarkoitus on että muut lukijat suuttuu tai ärsyyntyy. En kauheesti tunnista tämmöstä foorumilta. Kevyt paskanjauhanta ja huulenheitto ei ole sitä. Ihmiset tulkitsee interwebissä ihmisiä miten sattuu ja varsinkaan huumori ei välity kaikkien kesken. Sille ei voi mitään eikä varmaan tarvi voidakaan.


NE71A6c.jpg

Offline

#1076 16.05.2021 20:29

muumipoimuri
Member
Registered: 01.12.2020
Posts: 12,490

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Firon wrote:

Edwin starr ja martha oli ihan jees.


NE71A6c.jpg

Offline

#1077 17.05.2021 12:55

Klamydia: Perseeseen
Member
Registered: 17.07.2020
Posts: 36

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Klamydia on parempi kuin Dead Kennedies.

Offline

#1078 17.05.2021 13:43

muumipoimuri
Member
Registered: 01.12.2020
Posts: 12,490

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Klamydia: Perseeseen wrote:

Klamydia on parempi kuin Dead Kennedies.

Ei taida olla sun oikee mielipide, provolta haiskahtaa.


NE71A6c.jpg

Offline

#1079 17.05.2021 14:42

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

psykokarkki wrote:
ydis wrote:
hiirimattona wrote:

Eipä kiusata tätä nimimerkkiä.

Vittuilen perustelemattomista kuulematta paskaa tölväisyistä myös jatkossa. Jos et kestä kuumaa ni älä mee saunaan.

veikkaan myös ettei noita niin tosissaan ole heitetty, kuha nyt spämmäillään ja provoillaan menemään

Huumoria oli tämä tosiaan.


bzort glorf bööth

Offline

#1080 17.05.2021 16:12

Klamydia: Perseeseen
Member
Registered: 17.07.2020
Posts: 36

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

muumipoimuri wrote:
Klamydia: Perseeseen wrote:

Klamydia on parempi kuin Dead Kennedies.

Ei taida olla sun oikee mielipide, provolta haiskahtaa.

Vesku Jokinen laulaa paremmin kuin Joey Ramones.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB