1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Neil Young

#61 31.10.2005 21:09

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,897
Website

Re: Neil Young

Alxity wrote:

mutta saa kyllä olla aika kalliit stereot ja hemmetisti kykyä keskittyä (minusta melko epäolennaiseen) jos saa mitään selvää eroa noiden kahden formaatin välille. Niin ja aika kehittynyt kuuloaistikin tuohon vielä tarvitaan.

Pointti taisikin olla, että ero on niin selvä ettei se vaadi kuin kohtuullisen äänentoiston ja pientä harjoittelua, minun mielestäni. Eipä siihen juuri sen kummempia vaadita, kuin että kuuntelet omista stereoistasi samaa levytystä cd:ltä ja vinyyliltä.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#62 01.11.2005 12:12

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Neil Young

Niin... Pitää joskus kokeilla.

Neil Young -ilta 12.11.2005
Aika: 12.11.2005 klo. 20.00 alkaen
Paikka: Ravintola Telakka, Tullikamarinaukio 3, Tampere (ravintolan kotisivut -->)
Ohjelma: Yhtyeet Niilo Nuori & Hullu Hevonen sekä Goldrust. Paljon muutakin monipuolista ja mielenkiintoista ohjelmaa tiedossa.
Pääsymaksu: 5 euroa 

Sinne vaan jos kiinnostaa/pääsette.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#63 04.11.2005 14:19

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Neil Young

Young tänään Conanissa. Ja myös ensi viikon alkupuolella! Kaikki katsoo!


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#64 04.11.2005 14:32

helicon
OVERLOOORD!!
Registered: 12.06.2005
Posts: 3,295
Website

Re: Neil Young

luin jostain että se soittaa kokonaisen viikon conanissa? vähän niinkuin white stripes aikoinaan. tiedä sitten milloin nuo jaksot näkyy suomessa... vai luinko väärin  icon_eek

Offline

#65 04.11.2005 14:36

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Neil Young

[quote:00199c6095="Alxity"]
Ja sitten vielä sellainen juttu, että Youngin kotisivujen mukaan mies on Conan O'Brian Shown vieraana 1-4.11.[/quote:00199c6095]

Eli perjantaista keskiviikkon Suomessa esitettävissä jaksoissa Young Conanissa vierailee.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#66 07.11.2005 18:19

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Neil Young

Katsoin tuon perjantaina jakson äsken, kun se sattui uusintana tulemaan. Harmi, ettei Young soittanut parempaa biisiä (sellaisia Prairie Windilta olisi kyllä löytynyt). Tai eihän tuokaan nyt huono ollut, mutta... Positiivista oli kuitenkin se, että Youngilla on bändi mukana. Ehkä joku ilta saadaan kuulla jopa loistava No Wonder tai It's A Dream.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#67 09.11.2005 00:51

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Neil Young

Molempia noista mainitsemistani biiseistä tuskin enää kuullaan. Eilen tuli The Painter ja tänään tulikin sitten jopa pari biisiä. This Old Guitar ja Needle And The Damage Done. Lisäksi Conan myös haastatteli Youngia ja tulipa sellainenkin mukava tieto esille, että ensi vuoden helmikuussa olisi tulossa ilmeisesti jonkinlaista keikka-dvd:tä myyntiin. DVD on kuvattu Nashvillessa ja sen nimi on Heart Of Gold.
Vielä huomenna pitää muistaa katsoa Conan.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#68 09.11.2005 12:51

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Neil Young

unohdit mainita että ohjaaja on Jonathan Demme.


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#69 17.11.2005 00:18

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Neil Young

Youngin pappaiän kunniaksi kuuntelen nyt kirjastosta lainattua Old Waysia. Ekan biisin alusta tulee ihan mieleen Hyvät, Pahat & Rumat leffassa oleva biisi. Mutta jos kantria sietää niin tämä on itseasiassa ihan hyvä levy.

EDIT: papan sivuilla oli myös ilmestynyt linkki Archivesiin. Mitään olellista sen takaa ei vielä löytynyt, mutta kenties se on silti merkki siitä, että julkaisu lähenee.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#70 21.11.2005 18:11

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Neil Young

Sain sitten vihdoin ja viimein katsottua Greendale-leffan. Ihan suoraanhan se noudatti levyn tarinaa, mutta toisaalta selvensi sitä hyvin. Tarinaa oli helpompi seurata nyt, koska tiesi mihin milloinkin hypättiin. Tapahtumien epälineaarinen kulku tuotti ainakin minulle hankaluuksia ainoastaan levyä kuunnellessa, mutta väittäisin nyt että tajusin mistä levyllä oli kyse. Eihän tuo loppujen lopuksi mikään maailman nerokkain tarina ollut, mutta pisteet silti Youngille tuosta. Ihan asiallista kritiikkiä nykymenoa kohtaan se sisälsi.

Jotenkin Greendale uhkaa vaan tällä hetkellä jäädä hieman paitsioon. Ilmestyessään se tuntui ihan hyvältä levyltä, mutta se taitaa kuitenkin osoittautua vain joksikin neljän tähden levyksi. Uusin on minusta neljän tai jopa neljän ja puolen tähden tekele. Ei-fanit voivat varmaan vähentää antamistani tähdistä ainakin yhden suosiolla.

EDIT: toisaalta enpä tiedä onko levyjä muutenkaan edes järkeä arvostella jollain tähdillä. Levyjen hyvyys on paskuus on sitäpaitsi minusta aina suhteessa myös siihen missä ympäristössä niitä kuunnellaan ja missä tilassa kuuntelija on. Joskus joku muuten paska levy saattaa tuntua aivan loistavalta ja tietyssä tilassa edes viiden tähden levy ei aiheuta minussa muuta kuin vitutusta. Hyviä esimerkkejä ovat mm. Youngin Tonight's The Night ja Velvet Undergroundin VU & Nico sekä Ornette Colemanin The Shape Of Jazz To Come.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#71 28.11.2005 01:03

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Neil Young

Swampissa olisi Greendale tarjouksessa 6,90 €. Aika hyvä tarjous minusta. Hakekaa pois jos kiinnostaa.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#72 12.01.2006 19:10

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Neil Young

Arc yllätti positiivisesti. Ymmärrettävästi niitä miehen vihatuimpia levyjä Young-fanien keskuudessa, mutta keskimääräistä mielikuvituksekkaampaa ja  jäsennellympää meteliä, olkoonkin "pelkkä" improkollaasi.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#73 12.01.2006 22:59

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,525
Website

Re: Neil Young

harvestin kävin hakemassa anttilan tarjouksesta, ihan pl. pitäis kans se 'on the beach' viimeinkin hoitaa...


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#74 13.01.2006 16:58

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Neil Young

DirtyBlueGene wrote:

Arc yllätti positiivisesti. Ymmärrettävästi niitä miehen vihatuimpia levyjä Young-fanien keskuudessa, mutta keskimääräistä mielikuvituksekkaampaa ja  jäsennellympää meteliä, olkoonkin "pelkkä" improkollaasi.

Heh! Tuo on kyllä niin viimeisen päälle pedantalevy kuin vaan voi olla. Minä en kyllä saanut Arcista mitään otetta kun sen kerran kuuntelin läpi ja enpä usko että ihan lähiaikoina jaksan sitä uudestaankaan soittimeen laittaa. Mutta epäilemättä siitä voi saada jotain irti. Minähän nyt en muutenkaan tuollaista noisea oikein tahdo jaksaa...

Ja On The Beach on minusta paljon parempi kuin Harvest. On The Beach on oikeastaan Youngin ainoa levy, jossa sanoitukset ovat sen verran hienot, että niihin tulee kiinnitettyä enemmänkin huomiota. On The Beachilla Young pääsee lähimmäksi esikuvaansa Dylania, mikäli mittapuuna pidetään sanoituksia. Eikä On The Beachin musiikillisessakaan puolessa ole todellakaan mitään valittamista.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#75 24.01.2006 20:21

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005
Posts: 15,706

Re: Neil Young

Niilo on vieraana Rotterdamin festareilla (jossain leffa-juryssä) hand
Voisin stalkata ja ottaa galleriaa varten "ahdistelen Neil Youngia" -kuvan. icon_cool
edit: Tai vielä parempaa: "poltan hatsia Neil Youngin kanssa"


en ole kolmekybänen emoboy

Offline

#76 25.01.2006 10:10

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,103

Re: Neil Young

Arc tais olla eka kokonainen levy jonka Niilolta kuulin. Tykkäsin. Sittemmin olen oppinut arvostamaan myös miehen 'oikeita' levyjä.


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#77 25.01.2006 12:08

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,525
Website

Re: Neil Young

after the goldrush bongattu anttilan alesta. pitäisköhän hakea kotiin... vinyylin seuraksi.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#78 25.01.2006 12:22

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Neil Young

psychocandy wrote:

after the goldrush bongattu anttilan alesta. pitäisköhän hakea kotiin... vinyylin seuraksi.

Kuinka ale oli?


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#79 25.01.2006 12:26

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,525
Website

Re: Neil Young

alle 7 (tosin vain nimellisesti).


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#80 25.01.2006 23:38

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,525
Website

Re: Neil Young

ostinpa sitten tuon after the gold rushin ja kylläpä kuulosti hyvältä pitkästä aikaa... olisko youngin paras? pitää kyllä hoitaa seuraavaksi vielä on the beach, zuma ja tonight's the night kunhan löytyy suunnilleen samaan hintaan.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#81 26.01.2006 00:24

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Neil Young

psychocandy wrote:

ostinpa sitten tuon after the gold rushin ja kylläpä kuulosti hyvältä pitkästä aikaa... olisko youngin paras? pitää kyllä hoitaa seuraavaksi vielä on the beach, zuma ja tonight's the night kunhan löytyy suunnilleen samaan hintaan.

Onhan tuo After The Gold Rush aika monessa yhteydessä taidettu Youngin parhaaksi todeta. Muistaakseni se löytyy mm. rateyourmusicista Youngin levyistä korkeimmalta. Minusta se ei ehkä ihan ykköseksi nouse, vaikkei sillä oikeastaan Cripple Creek Ferryä lukuunottamatta huonoja biisejä olekaan. Ja ehkä tuo Cripple Creek Ferrykin loiventaa sopivasti levyn tunnelmaa lopuksi. En tiedä.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#82 26.01.2006 10:08

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,103

Re: Neil Young

Höh, Cripple Creek Ferryhän on levyn parhaita biisejä. Loistava lopetusbiisi.


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#83 18.02.2006 21:54

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,103

Re: Neil Young

Otin pitkästä aikaa American Stars 'n' Barsin kuunteluun. Ei ollenkaan niin huono kuin muistin. Pari kunnon rokkipalaa (Saddle Up The Palomino, Bite The Bullet), hyvää hömppäkantria (Homegrown, The Old Country Waltz), Like A Hurricane ja upea takkatulibiisi Will To Love.


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#84 23.03.2006 23:31

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Neil Young

Archivesin julkaisu on sitten "yllättäen" tainnut siirtyä syksyyn. Nykytiedon mukaan Young aikoo ilmeisesti julkaista erikseen jotain ennenjulkaisematonta studiomateriaalia sekä livejä. Liekö inspiraatio peräisin Dylanin bootleg seriesistä...
Heart Of Gold-DVD julkaistaneen toukokuussa. Niin ja kyseessä on siis ilmemeisesti livetaltiointi uusimman levyn biiseistä.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#85 04.04.2006 14:13

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Neil Young

Prairie Wind voitti Kanadan tärkeimmässä musiikkipalkintogaalassa eli Juna Awardsissa kaksi palkintoa: "Adult Alternative Album Of The Year" ja
"Producer Of The Year".

Young ei kuitenkaan itse ollut paikalla palkintoja vastaanottamassa, koska oli studiossa. Tästä voisi jotenkin päätellä, että uusi levy olisi taas tekeillä. Toisaalta Archivesin julkaisu varmaan taas vaihteeksi siirtyy. Melkeen voisin veikata, ettei sitä Youngin elinaikana julkaista...


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#86 04.04.2006 14:26

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Neil Young

"Juna" Awardsin yleiselle tasolle  tongue  peuk

[quote:64e0b05dbd="mesta.net"]Kanadan musiikkiteollisuus jakoi perinteiset Juno-palkinnot varhain tiistaina Suomen aikaa. Torontossa pidetyn gaalan suurin sankari oli 28-vuotias poplaulaja Michael Buble, joka saalisti kolme pystiä, muun muassa parhaan artistin ja albumin sarjoissa.

Helsingissä viime kesänä konsertoinut punkpopyhtye Simple Plan voitti parhaan artistin yleisöäänestyksen.

Parhaan yhtyeen ja rock-albumin palkinnot voitti Nickelback. Kansainvälisen sarjan pystit korjasivat talteen Coldplay ja Black Eyed Peas. Molemmat myös esiintyivät gaalassa 7 500 jhengen yleisölle.[/quote:64e0b05dbd]


This must be what jail / I will scratch

Offline

#87 23.04.2006 12:47

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Neil Young

Niilo löi kyllä kunnon yllätyskortin nyt pöytään! Se on tehny uuden levyn, jota vissiin saa ladata viikon ilmaiseksi sen kotisivuilta. Levy on protestilevy ja Young itse luonnehtii levyä metalliversioksi Dylanin tuotannosta! Levy on nimeltään Living With War ja sitä voi huomisesta alkaen ladata netistä Youngin kotisivuilta www.neilyoung.com En tiedä mitä tässä pitäisi tehdä!!!  roll  itku  smokin  pimp  huig  tongue


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#88 23.04.2006 20:31

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Neil Young

Täytyy kyllä sanoa että hienoa, että maailmassa on olemassa Youngin tapaisia artisteja, jotka tekevät juuri sitä mitä haluavat. Levy-yhtiökään ei ilmeisesti ollut selvillä Youngin levytyssuunnitelmasta ja levy nauhoitettiin muutamassa päivässä tämän kuun alkupuolella. Lyriikat ovat ilmeisesti aika kovaa kritiikkiä Jenkkien tällä hetkellä harjoittamaa politiikkaa vastaan ja kun jossain haastattelussa joku toimittaja epäili Youngin käyttävän tätä vain mainoskikkana myydäkseen enemmän levyjä Young ilmoitti että levy julkaistaan ensin netissä ilmaiseksi. Täytyy nyt vaan toivoa että tuo levy on oikeastikin hyvä... Odotukset ovat ainakin korkealla. Levyllä nimittäin soittaa Youngin lisäksi kolmen muusikon "power trio", johon kuuluu rumpali, basisti sekä trumpetisti. Levy on ilmeisesti aikamoinen vastakohta tuotetulle ja siloitellulle Prairie Windille. No huomenna nähdään millainen tuo sitten oikeati on. Mukava yllätys uusi levy joka tapauksessa oli!

EDIT: niin ja nyt vaan Crazy Horse mukaan ja vielä yksi vihainen särörokkikiertue edes johonkin Eurooppaan.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#89 23.04.2006 20:59

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: Neil Young

Oho, hieno veto  peuk


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#90 24.04.2006 14:55

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Neil Young

Jaahas... Se levy tuleekin nettisivuille vasta ensi perjantaina ja ilmeisesti sitä ei oikeastaan voi ladata kotikoneelle vaan ainoastaan kuunnella suoraan netistä (mikä toisaalta on ainakin minulle aivan riittävä).


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

  1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Neil Young

Board footer

Powered by FluxBB