1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Neil Young

#91 28.04.2006 13:09

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Neil Young

Suosikki-Youngini on tällä hetkellä Broken arrow. Mahtavaa jumitusta.

Offline

#92 28.04.2006 18:03

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Neil Young

ydinaukio wrote:

Suosikki-Youngini on tällä hetkellä Broken arrow. Mahtavaa jumitusta.

Aivan aliarvostettu tuo Broken Arrow ainakin allmusicin mukaan on. Tosin kuten olen jo varmaan todennutkin se viimeinen biisi on kenties Youngin turhin levylle päätynyt biisi. Paska biisi vielä paskemmalla äänenlaadulla.

Tänään pitäisi myös voida ladata sitä Living With Waria, mutta www.neilyoung.com on ainakin tällä hetkellä rikki. Arvasihan tuon kun kaikki miljoona himofania haluavat ladata levyn heti.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#93 28.04.2006 18:06

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Neil Young

Todelliset himofanithan ostaa toki myös cd:n, julkaisupäivä 17.5.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#94 28.04.2006 18:44

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Neil Young

Striimasin vähän tänään sitä uutta levyy, iha tiukkaa särömeininkii, mut sanat oli niillä kohdin levyä aika kulunutta fraaseilua...ei siinä etten arvostaisi mutta pisti korvaan, niinku. Pitäs varmaan kuunnella koko roska jossain välissä


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#95 28.04.2006 19:53

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Neil Young

No niin. Nyt pääsin kans striimaamaan. Säröily on kohdallaan ja trumpetti kuulostaa hauskalta yhdessä särökitaran kanssa. Tokaa biisiä vasta kuuntelen ja aika ikävästi tämä pätkii, mutta sanoisin että näin Young-fanin näkökulmasta helvetin kova levy! Sanoitukset nyt ei ikinä ole olleet Youngin vahvin puoli, mutta ei tämä nyt onneksi mitään lihapullat & perunamuusi-osastoa ole kuten jotku 80-luvun nimeltämainitsemattomat särölevyt.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#96 28.04.2006 20:20

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,139

Re: Neil Young

Trumpetti on lähes aina peuk


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#97 28.04.2006 20:21

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Neil Young

jookcha wrote:

Trumpetti on lähes aina peuk

Smaa!


This must be what jail / I will scratch

Offline

#98 28.04.2006 20:55

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Neil Young

Aivan mieletön tämä uusi levy  rokrok Parhaat särökitaroinnit sitten Broken Arrown. Kutosbiisissä olen menossa nyt ja yhtään täytebiisiä ei ole tähän menness eteen sattunut. Onhan tämä sinällään aika suoraa rokkausta että tiedä sitten kuinka monta kuuntelua tämä kestää.
Flags Of Freedom on muuten aika suora laina Dylanin Chimes Of Freedomista. Young jopa mainitsee Dylanin nimeltä tuossa biisissä.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#99 23.05.2006 09:36

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Neil Young

Ylös ylös!

Living With War on ilmestynyt ja paremmaltahan nuo säröilyjutut cd:ltä kuulostavat kun joltain streamilta. En sitten tiedä kauanko tuota jaksaa, mutta tällä hetkellä toimii kyllä hyvin. Biisit ovat myös melko lyhyitä eli Broken Arrown tyylisiä kymmenen minuutin kitaranvänkytysbiisejä ei mukana juurikaan ole. En sitten tiedä onko se hyvä vai huono asia, mutta sen tiedän että mukana oleva trumpetti kuulostaa hemmetin hyvältä  peuk


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#100 24.05.2006 22:22

Renki
Member
Registered: 14.05.2006
Posts: 20

Re: Neil Young

Youngin aneurysmaklipsit tuntuvat pitävän, sillä mieshän rokkaa taas kovempaa kuin vuosiin. Levyn saundista tulee välittömästi mieleen Ragged Glory ja myös Freedom. Prairie Windin keveys on kyllä tipotiessään - ei millään pahalla, hyvä levyhän se on, itse vain pidän rankemmasta Youngista enemmän.

Neil innostuu taas kovaan poliittiseen kritiikkiin, mikä ei ole levyllä pääasia mielestäni. Musiikki vain yksinkertaisesti toimii ja saahan sitä Bushia kritisoida jos huvittaa. Aika suoraanhan levystä huomaa (nimeä myöten) mitä on haettu.

Loistavia biisejä on monta, esimerkiksi The Restless Consumer, Shock And Awe, Flags of Freedom, Living With War, After The Garden... itseasiassa tällä hetkellä kaikki paitsi tietenkin höpsö viimeinen. Levy on kuitenkin aika lyhyt, vain n. 42 minuuttia. Tämä ei todellakaan tässä tapauksessa ole huono asia, kyllästymään ei ehdi.

Nyt pitää toivoa että Neil jaksaa lähteä Eurooppaan. Roskilden jälkeen hän on viimeinen kolmesta suuresta joka on vielä näkemättä.

Offline

#101 24.05.2006 22:25

Renki
Member
Registered: 14.05.2006
Posts: 20

Re: Neil Young

Niin ja kaikilla muilla oli muuten väärä mielipide Youngin parhaasta levystä.

Offline

#102 24.05.2006 23:04

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Neil Young

The Restless Consumerilla on muuten mahtava lyriikka:

"don't need no tv to tell me how sick I am"

peuk


Ja Tonight's The Nightiä arvatentin äänestit?


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#103 25.05.2006 14:53

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Neil Young

Renki wrote:

Neil innostuu taas kovaan poliittiseen kritiikkiin, mikä ei ole levyllä pääasia mielestäni. Musiikki vain yksinkertaisesti toimii ja saahan sitä Bushia kritisoida jos huvittaa. Aika suoraanhan levystä huomaa (nimeä myöten) mitä on haettu.

Minusta taas nimenomaan tuo kritiikki on kyllä levyn pääasia. Tuskin Young olisi edes tehnyt tuota levyä jos sillä ei olisi ollut noin paljon sanottavaa. Aika spontaanisti ja yllättäenhän tuo ilmeisesti levytettiin. Minusta on vaan plussaa jos Youngin tapainen vanha rockpappa vielä löytää itsestään sen verran aktivistin että jaksaa levyllisen verran protestibiisejä väsätä. Tuossa iässähän monet rockpapat yleensä keskittyvät vaan soittelemaan keski-ikäisille yleisölle niitä suurimpia hittejään 30 vuoden takaa. Ehkä Bushin kritisoiminen on nykyään jo hieman klisee, mutta annettakoon se Youngille anteeksi. Varsinkin kun kritiikki ei ole mitään fuck Bush-välispiikkejä festariyleisön huudattamiseksi vaan ihan osuvaa kritiikkiä siitä miten Bush esimerkiksi on käyttänyt kristinuskoa välineenä oman ulkopolitiikan ajamiseensa jne.

Renki wrote:

Roskilden jälkeen hän on viimeinen kolmesta suuresta joka on vielä näkemättä.

Mitkäs ne kaksi muuta ovat? Tom Waits? kuka muu? Iggy?


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#104 25.05.2006 14:55

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Neil Young

shanks wrote:

Pari kertaa koneelta levyn kuuntelin, mutta täytyy kyllä sanoa, että ei kuulostanut yhtä hyvältä kuin edellinen Prairie Wind kuulostaa.

Aika mielenkiintoista. Olisin luullut, että reipas kitarointi toimii shanksillekin paremmin kuin rauhallisempi kantrirokki. En muuten osaa itse sanoa kumpi levy on parempi, mutta molemmat ovat hyviä. Living With Warista olen tällä hetkellä tiettysti enemmän innoissani kun se on vasta äsken ilmestynyt.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#105 25.05.2006 15:57

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Neil Young

Alxity wrote:

[quote:6ae17c7932="Renki"]Roskilden jälkeen hän on viimeinen kolmesta suuresta joka on vielä näkemättä.

Mitkäs ne kaksi muuta ovat? Tom Waits? kuka muu? Iggy?[/quote:6ae17c7932]

Veikkaisin Cavea ja Dylania.

Offline

#106 25.05.2006 19:32

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Neil Young

Cave on jo nähty ja toivon suuresti ettei Roskilden jälkeen Dylan enää ole näkemättä.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#107 25.05.2006 19:34

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Neil Young

No eikös sen niin pidäkin mennä...?

Offline

#108 25.05.2006 20:08

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Neil Young

Niin just. Tajusin jotenkin että kolme suurta olis vielä näkemättä, mutta sou not.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#109 27.05.2006 04:58

Big Brother
Member
Registered: 13.06.2005
Posts: 670

Re: Neil Young

Veikkaan akia ja turoa ja bad ja ryydiä. pl.


This is what happens when you fuck a stranger in the ass

Offline

#110 28.05.2006 20:45

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Neil Young

[quote:6aa0e4e9d9="shanks"]
Mitähän muuta herralta kannattas kokeilla? Lähinnä näiden uudempien lisäksi tullut kuultua sitä vanhaa kunnon 70-luvun tuotantoa. Kasari- ja ysärituotanto aika hämärää..[/quote:6aa0e4e9d9]

Kasarituotanto on pääosin aika kakkaa (varsinkin ei-fanin näkökulmasta näin voisin asian uskoa olevan). Freedom muodostaa kuitenkin poikkeuksen ja on kantta lukuunottamatta oikein hyvä levy. Varsinkin levyn päättävä Keep On Rockin In The Free World on yksi Youngin parhaita biisejä. Ysärituotannosta paras on mielestäni Sleeps With Angels. Kurt Kobainin ja Youngin naapurustossa tapahtuneen drive by-ammuskelun inspiroima synkähkö levy taitaa mahtua jopa Youngin top5-levytyksiin. Ragged Glory on sitten toinen arvostettu ja samalla Youngin grunge-levy. Biisit ovat kuitenkin hieman epätasaisia, mutta joukossa on muutama todella loistava. Farmer John-coveri vaan vetää hirveydessään vertoja synkimmille kasarituotoksille. Broken Arrow on paljon mainettaan parempi ja oikeastaan sillä ei ole muuta huonoa kuin viimeinen biisi. Mirror Ball on kaikista Youngin levyistä ehkä lähimpänä tuota Living With Waria. Kysessä on Pearl Jamin kanssa todella nopealla aikataululla äänitetty levy, jossa on potentiaalia, mutta osa biiseistä on jäänyt hieman raakileiksi. Hyvä levy kuitenkin. MTV Unpluggedkin on aika kova ja samoin Harvest Moon, joka taas on ehkä Silver & Goldin ohellä lähimpänä Prairie Windiä. Yleisesti voisi sanoa, ettei Youngin 90-luvun tuotanto ole juurikaan huononpaa kuin 70-luvun tuotantoa ellei sitten oteta huomioon niitä aivan kaikkein parhaita levytyksiä. 90-luvulla Young ei vaan enää ollut aivan yhtä omaperäinen, joten mitään Tonight's The Nightin tapaista kauheassa kännissä nauhoitettua mestariteosta ei kannata odottaa.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#111 05.06.2006 17:31

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,139

Re: Neil Young

Piti käydä hakemassa Living With War kun eilen kuulin radiosta nimipiisin ja se oli niin kova. Eihän tässä mitään. Aika kovalta vaikuttaa.


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#112 10.07.2006 12:53

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Neil Young

Ostin huvikseni Rytmin ja luin levyarvostelun, joka oli mielestäni täyttä asiaa. Greendale on selkeästi aliarvotettu ja Prairie Wind sinänsä hyvä, mutta melkoista pappamenoa ja oikeasti aika puuduttava jos sitä useamman kerran meinaa kuunnella. Faktatkin olivat oikein (toisin kuin Soundin Young-jutussa, jossa Rockin In The Fre Worldia oli pidetty jonain Persianlahden sodan ylistyksenä jne). Innostuin taas uudelleen itse Living With Waristakin!


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#113 12.09.2006 10:18

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Neil Young

Sain vihdoinkin hankittua Live Rustin myös pelkästään audioversiona (tähän asti olin omistanut vain DVD:n). Tajusin myös että ainakin Like A Hurricanesta on DVD:llä mukana eri versio kuin LP:llä. LP:n versio on melkeinpä parempi. Tällaista.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#114 05.10.2006 10:12

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,529
Website

Re: Neil Young

jostain syystä tekis mieli kuunnella after teh gold rustia, pitänee etsiä kotona illemmalla. ja decade pitäis ostaa. spåm


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#115 05.10.2006 11:10

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,139

Re: Neil Young

on the beachia ja zumaa on tullu viimeaikoina kuunneltua.


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#116 05.10.2006 11:11

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,529
Website

Re: Neil Young

cortez teh killer määrää.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#117 05.10.2006 18:03

rhinestone cowboy
Member
From: Helsinki
Registered: 11.07.2005
Posts: 1,792

Re: Neil Young

psychocandy wrote:

jostain syystä tekis mieli kuunnella after teh gold rustia, pitänee etsiä kotona illemmalla. ja decade pitäis ostaa. spåm

decade on ollut hämmästyttävässä ~10e tarjouksessa useammassakin paikassa viime aikoina, muistaakseni ainakin fennicassa. Luulisi että toi jos joku on levy joka menee kaupaksi normaalihinnallakin.

Offline

#118 05.10.2006 21:28

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Neil Young

Niin luulisi. Yksi parhaista kokoelmista koskaan. Jopa kaikki studiolevyt omistavalle kannattava ostos, koska siinä on mukana aika paljon vain singlenä julkaistuja biisejä, kuten Winterlong, Ohio (tämä tosin on myös CSN&Y:n kokoelmalla), Soldier, Campaigner ja Deep Forbidden Lake. Lisäksi mukaan on laitettu materiaalia sekä Buffalo Springfieldiltä, CSN&Y:lta ja Youngin soolotuotannosta eli saadakseen kuulla Youngin uran alkupuolen parhaat biisit ei ole pakko hankkia koko Buffalo Springfieldin tuotantoa (joka minusta Youngin biisejä lukuunottamatta on hieman yliarvostettua) ja CSN&Y:n Deja Vuta (jota ei mid-pricena ei ole näkynyt). Lisäksi mukana on Yougin ja Stillsin Long May You Run, joka kuulemma on samannimisen levyn selkeästi paras biisi (kuulemma toinen levyn kahdesta hyvästä biisistä).


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#119 07.10.2006 00:43

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Neil Young

Decade näyttäisi olevan Hulluilla Päivillä 6,90 €. Tuo on sellainen hinta, että kannattaa ostaa vaikka vain Like A Hurricanen takia. Taidanpa itsekin ostaa cd:n kun tällä hetkellä omistan vain vinyylinä.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#120 07.10.2006 16:12

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,139

Re: Neil Young

Alxity wrote:

Decade näyttäisi olevan Hulluilla Päivillä 6,90 €. Tuo on sellainen hinta, että kannattaa ostaa vaikka vain Like A Hurricanen takia. Taidanpa itsekin ostaa cd:n kun tällä hetkellä omistan vain vinyylinä.

Oho. Tuo on jo sellainen hinta, että täytyy käydä poistamassa. Winterlong rules.


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

  1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Neil Young

Board footer

Powered by FluxBB