#31 11.01.2007 10:21

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

forssto wrote:

Tämän päivän heräteostos: Roland D-70 syna.

Tää meni treenikselle keräämään pölyä, kun nainen muutti taloon ja toi mukanaan Yamahan kohtuullisen kelvollisen MIDIllä varustetun sähköpianon, joka vei tuon Rolandin paikan master-kiipparina.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#32 11.01.2007 14:50

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,893
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

[quote:3bcd9d2e77="forssto"]

Laatu wrote:

Yllättävän matala oppimiskäyrä siinä, matriisinippelöinnistä huolimatta.

No joo, jos synteesin perusteet on hallussa, niin tuon oppii sekunnissa, mutta jos ei, niin ihan yhtä hankalaa tuon käyttö noviisille on kuin minkä tahansa muunkin. Jos LFO:t, aaltomuodot, moduloinnit, arpeggiaattorit, filtterit ja oskillaattorit ovat hepreaa, niin eipä tuosta muuta saa irti kuin presettien läpikäymistä... ja presetit tuossa pelissä ovat kyllä pääsääntöisesti aika ftun perseestä. Just sellaisia Darude-piipityksiä ja trance-henkisiä arpeggiobassoja. Ei kiitti. Okei, on siellä parit ihan kliffatkin presetit, mutta pääsääntöisesti center.[/quote:3bcd9d2e77]

Syntikoiden perusteet on hyvässä hallussa, mutta mua ahdistaa aina alkuun, kun samalle knobille on lykätty kaksi tai useampi toimintoa -> matriisipuppelointia. Microkorgissa tuo tilanpuutteen aiheuttama välttämättömyys on toteutettu hyvin.

Presetit nyt ei muutenkaan ole mun juttu, mutta sanotaan niistä sananen. Mielestäni ne on silloin hyviä, kun ne esittelevät laajalla skaalalla, mihin syntikka ylipäätään teknisesti pystyy. Niiden käyttökelpoisuus musanteossa on aika toisarvoista, sillä en halua istua valmiiksikatettuun pöytään. En myöskään halua, että presettipankit on täytetty kaikkein teennäisimmillä italodiscopatcheilla. (Tämä siis oli osittain Mircokorginkin ongelma, kuten mainitsit, paitsi että trance-kliseillä). Siltikin, oli hyvä huomata, että D'n'B-preseteistä löytyi hyvänkuuloinen reese-bassopohja, ja että laite suoriutuu toimivan urkupresetin vaatimista nyansseista moitteetta. Se lisää mielenkiintoa omaan kokeilemiseen. Varmasti vaikuttaisi myös, jos olisin tekemässä ostopäätöstä.

Silti arvostan digitaalisyntikoissa melkeinpä eniten sitä, jos mukaan on viitsitty laittaa kätevä yksi nappi, josta koko apparaatin saa nollattua. On ärsyttävää alkaa vääntää hakemaansa soundia koko ajan pois päin jostain presetistä, sen sijaan että voisi hetkessä alkaa ideoida yksittäisen siniaalto-oskillaattorin päälle, ilman lfoiden ja filttereiden yksittäistä nollaamista. Tämä ominaisuus muuten on toteutettu erityisen malliikkaasti mm. uudessa Native Instrumentsin Massive-syntikassa, joka on muutenkin loogisuudessaan ja soundien puolesta parasta just ny.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#33 15.01.2007 20:18

sheino
Member
From: Kotipiha Vallilassa
Registered: 31.05.2006
Posts: 4,116

Re: Synanörttien runkkunurkka


”Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla”, kertoo Juha K. Korento.

Offline

#34 15.01.2007 23:18

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,270
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

[quote:947ab156aa="sheino"]b80a85cec2de3e482af68c1825d90-orig.jpg
http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=45200841[/quote:947ab156aa]
no hitsi, mulla on ollu tommonen... saattaa olla vieläkin mut eipä taida toimia enää.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#35 17.01.2007 12:16

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,532

Re: Synanörttien runkkunurkka

Mä tartten virtalähteen mun pimputtimeen. Onko kenelläkään ylimääräistä 7,5V DC ulostavaa letkuu?

Offline

#36 29.01.2007 15:20

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

Yritin huutaa huuto.net:istä yhtä sampleria. Olin ainoa huutaja, mutta en ylittänyt hintavarausta. Otin sitten myyjään yhteyttä josko se myisi hinnalla, joka oli mun huudon ja sen hintavarauksen puolivälissä, mutta se tunteeton sika ei edes vastaa. center


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#37 04.03.2007 22:10

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

LAAAATUUUU! Tuu treffeilleeeee!

Mitäs haluut tietää MPC:stä? Musatyöasema lienee korrekti nimike sille. Pitää sisällään vähän kaikkea, perusominaisuuksina multitimbraali-sämpleri ja kohtuullisen pätevä sekvensseri. Lisätietoja löytyy siis Akain sivuilta ja käyttökokemuksia saa spesifimmillä kysymyksiä minulta. On tässä jo alla pari pitkäsoittoa ja melkein pari vuotta keikkailua sen kanssa.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#38 04.03.2007 22:29

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,893
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

Heh, nyt alkoi vähän ujostuttaa. Mites sun opiskelut menee? vai ootko töissä, köh... tuota tää on aika kiva mesta..paikka, eiks jeh?  Hei jos mä käyn vaikka ostaa meille juotavaa.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#39 04.03.2007 22:48

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,893
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

[quote:f820a45215="forssto"]
Mitäs haluut tietää MPC:stä?[/quote:f820a45215]

Tuo nettisivu kertoo aika hyvin kaiken teknisen nippelitiedon, joten voisin ihan vaan kysyä pehmeitä arvoja korostaen, että miltäs se  MPC *tuntuu*? Millaiseksi se saa sut *tuntemaan* olosi? Tuntuuko ne filtterisweepit mahanpohjassa vai selkärangassa?

edit: niin myös, että mihin tarkoitukseen sä sitä pääasiallisesti käytät?


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#40 04.03.2007 22:56

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

[quote:f5d4263de0="Laatu"]Tuo nettisivu kertoo aika hyvin kaiken teknisen nippelitiedon, joten voisin ihan vaan kysyä pehmeitä arvoja korostaen, että miltäs se  MPC *tuntuu*? Millaiseksi se saa sut *tuntemaan* olosi? Tuntuuko ne filtterisweepit mahanpohjassa vai selkärangassa?

edit: niin myös, että mihin tarkoitukseen sä sitä pääasiallisesti käytät?[/quote:f5d4263de0]

Filsut on helvetin hyvät ja monipuoliset ja MPC saa kyllä tuntemaan olon aika kaikkivaltiaaksi. Laitteen käyttöliittymä on paikoin nerokas ja paikoin täysin idioottimainen, mutta kun se puutteineen ja vahvuuksineen tulee tutuksi, on olo kuin omaa pippeliä hiplatessa, eli oikeat nappulat löytyvät luontevasti ja klimaattisen lopputuloksen saa kohtuullisen vaivatta.

Mä käytän tuota aika moneen tarkoitukseen. Keikalla se on master-sekvensseri, joka syöttää midi-kellot muihin härpättimiin sekä toimii siis "taustanauhoijen", ts. ohjelmointien soittajana. Lisäksi se on sähkörumpuaivo (mulla on DM-5 kiinni siinä midillä triggeri-interfacena) ja ihan oma instrumenttinsa, lähinnä perus-sämplerimeiningillä. Lisäksi mulla on toki output-laajennus, eli 5 kanavaa lähtee keikkatilanteessa ulos (1 = basarit, 2 = muut rytmit, 3-4 = stereoraita, 5 = bassot - näistä kanava 3-4 menee vielä Nord Micro Modularin läpi effuja / synasoundeja varten).

Nauhoituksissa se on myös master-sekkarina, jossa pyörii Cubase slavena. Tosin nauhoitellessa MPC on enemmän rumpukone, koska melodisen puolen hoidan mielummin Cubasella, mutta MPC:n käyttöliittymä on paljon enemmän luovuutta ruokkiva rytmipuolella. On mulla tossa pöydännurkalla kyllä Yamahan DD-5 -pädihärveli, jos pitää suoraan Cubaseen kannutella, eikä hiirellä rummuttelu nappaa.

Mut joo, MPC = sydan, vaiks monesti se tekisi mieli heittää vittu kadulle.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#41 04.03.2007 22:59

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Synanörttien runkkunurkka

forssto wrote:

Kuten tuossa jo totesinkin, niin olen ostamassa juuri Micro Modularia. Tosin se ei varmasti ole monofoninen, vaan "kerää polya" hah hah haa! Siinä on siis massiivinen 4 äänen polyfonia.

hmm. vaatii tarkennusta. polyfoniaa on niin paljon ku tehoa riittää. jos tee ohjelman jonka cpu-käyttö on alle 25%, on max polyfonia 4. jos 20% niin sitten 5. jne.

ohjelmassa on eri alueet "polyfonisille" ja "monofonisille"-moduleille, tällä voi säästää tehoa. elikkä mites tän iisisti selittäis.. esim, jos tarvii patchiin choruksen, sen voi sijoittaa polyfonia-puolelle, jolloin toisella alueella olevat oskillaattorit prosessoidaan yhteen miksattuna (ja koneen loogiikan mukaan "monofonisena") sen läpi. sekavaa? you bet..

mut summa summarum, kovin monimutkaisia ei patchit voi olla jos sointuja haluu soitella.

tiukimmillaan toi peli on rumpukoneena, monosynana tai kahtena ja efektiprossuna.

olikohan se niin että isossa ekan sukupolven modularissa oli 4 kertaa enempi tota cpu:ta. siinäkin oli jotain ihme rajoituksia, olikohan se jaettu jotenkin neljään pankkiin tms. sillä laajennnusboardilla tuli sit cpu:ta lisää.


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#42 04.03.2007 22:59

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,893
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

Hirveen syvällistä. Tietsä musta tuntuu että mä ymmärrän sua jotenkin tosi hyvin.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#43 04.03.2007 23:00

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,893
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

Jaha, kolmas vai neljäskö pyörä sinne väliin tuppasi ...


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#44 06.03.2007 16:45

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Synanörttien runkkunurkka

Microkorgin jatko-osa on tämmöne http://www.korg.com/gear/prod_info.asp? … egory_id=1

itehän en tiiä näistä mitään, oon vaan viestintuojana ku o tylsää


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#45 06.03.2007 18:10

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

[quote:287454b0cc="HUIG"]Microkorgin jatko-osa on tämmöne http://www.korg.com/gear/prod_info.asp? … egory_id=1

itehän en tiiä näistä mitään, oon vaan viestintuojana ku o tylsää[/quote:287454b0cc]
Microkorgin retrofiiliksestä on siirrytty uudempaan retroiluun. _b
Heti silmämääräisesti näkee koskettimien uudistumisen ja mikrofonin jykevyyden. Varmasti pinnan alla lisää uudistuksia toki. Ehkä kuitenkin selviän vielä microkorgillani...


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#46 20.04.2007 16:03

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

Täällä nämä:

forssto wrote:

[quote:19c8087e03="silvawhale"]MAM Freebass 383

Siistii! Oon just ostamassa ton isoveljeä, eli MB33:sta![/quote:19c8087e03]


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#47 20.04.2007 16:17

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Synanörttien runkkunurkka

forssto wrote:

Hitto. Tekisi mieli ostaa joku sellainen perus-ysärilankku toimittamaan MIDI-kontrollerin ja "perussynan" virkaa. Siis jonkun sellaisen DX7:n tai vastaavan, joka hanskaisi näppärästi multitimbraali-kontrollerijobin ja josta löytyisi juustoisia Pet Shop Boys -henkisiä house-pianosoundeja sekä tiätty jokaisen synan olennaisin soundi "piano with strings" niitä juustoisia iltahetkiä varten, kun toivoisi Ulviksen olevan vierellä.

se "virallinen" housepiano löytyy kait korgin M1-vehkeestä, varmaan kaikista sen jälkeisistäkin romplereista.

dx:n parhaat saundit on (edelleen joka toisesta juustohousebiisistä löytyvä) solid bass-presetti (dx100:ssa muistaakseni B-pankin eka preset). tän voi bongata muistaakseni ainakin orbitalin halcyonissa ja j-lo:n waiting for the night:ssa.  nerd

niin ja sit tietty noi kaikki juustoiset malletit ja metallic-alkuiset presetit. ihanaa.
dx:iä on myös hauska ohjelmoida "sokkona". olis joskus muinoin joku patch editor-softa tietsikalle jolla pysty dumppaan vehkeet täyteen random-patcheja. huimia soundeja tuli ulos tosta dx100:sta ja casio cz101:sta.


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#48 20.04.2007 16:27

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,893
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

Astunpa esiin runkkunurkassa, nyt kun se on ajankohtaisena ylhäällä. Onkos jollain sample-cd:llä tai muuten hyvätasoista autokolarisoundia? Tarttisin. Samoin auton ääntä. Sellasta kovaa ajavan auton ääntä.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#49 20.04.2007 16:33

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Synanörttien runkkunurkka

Laatu wrote:

Astunpa esiin runkkunurkassa, nyt kun se on ajankohtaisena ylhäällä. Onkos jollain sample-cd:llä tai muuten hyvätasoista autokolarisoundia? Tarttisin. Samoin auton ääntä. Sellasta kovaa ajavan auton ääntä.

mulla on pari netistä latailtua (yhtä levyä varten etsin) mutta eivät ole kyllä kovin hyvätasoisia... voin pistää tuleen jos löydän.


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#50 20.04.2007 16:36

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

Mä olen saanut kaikki sämpletarpeeni pitkälti tyydytettyä tältä saitilta ostamalla: http://www.sounddogs.com

Ilmaiseksi saa yleensä vaan paskaa, mutta tuolta löytyy ihan pikkurahalla (1-10 taalaa per sample, riippuen kanavista, laadusta ja pituudesta) tosi kelvollista ääniefektiä moneen tarkoitukseen!


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#51 20.04.2007 16:37

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

silvawhale wrote:

se "virallinen" housepiano löytyy kait korgin M1-vehkeestä, varmaan kaikista sen jälkeisistäkin romplereista.

Jeh, kuten taisin tuossa aiemmin jo mainitakin, niin ostin sitten lopulta Rolandin D-50 -härvelin. Aika ihanaa juustoa sekin on kyl syönyt.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#52 20.04.2007 16:41

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Synanörttien runkkunurkka

forssto wrote:

[quote:aea384812c="silvawhale"]se "virallinen" housepiano löytyy kait korgin M1-vehkeestä, varmaan kaikista sen jälkeisistäkin romplereista.

Jeh, kuten taisin tuossa aiemmin jo mainitakin, niin ostin sitten lopulta Rolandin D-50 -härvelin. Aika ihanaa juustoa sekin on kyl syönyt.[/quote:aea384812c]
aah, mulla on hyllyssä d110. aika juustoo on, kyllä.

kevyesti myös hankalimmat synat ohjelmoida etupaneelista-top5:ssä. ainakin jos random-editointia ei lasketa.


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#53 20.04.2007 16:44

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

silvawhale wrote:

kevyesti myös hankalimmat synat ohjelmoida etupaneelista-top5:ssä. ainakin jos random-editointia ei lasketa.

Aika äkkiä mä sen perushöntsäilyn tajusin, mutta joo, melkoisen suolesta sen käyttis kyllä on ja jonkin verran on kyllä vieläkin sellaisia kusisia omituisuuksia täynnä, että ei voi tajuta läheskään kaikkea. Jo pelkkä MIDI-kontrollerina toimiminen oli paikoin ihan totaalimystiikkaa, kun toi vehje noudattaa ihan ihme logiikkaa...

Mutta tiedäksä tosta MB 33:sta mitään? Tai MAM:n vehkeistä muutenkaan? Mä kelasin, että jos ton nakkaisi bassoräkkiin vaiks. Siitä vaan sitten kaikki bassosignaalitkin läpi ja tarvittaessa filsua ineen. Sitten tiätty joku snadi midi-controlleri kanssa messiin, niin saa myös synaa silloin on on sen meininki. Echossa ajattelin käyttää.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#54 20.04.2007 16:49

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Synanörttien runkkunurkka

forssto wrote:

[quote:4240347b84="silvawhale"]kevyesti myös hankalimmat synat ohjelmoida etupaneelista-top5:ssä. ainakin jos random-editointia ei lasketa.

Aika äkkiä mä sen perushöntsäilyn tajusin, mutta joo, melkoisen suolesta sen käyttis kyllä on ja jonkin verran on kyllä vieläkin sellaisia kusisia omituisuuksia täynnä, että ei voi tajuta läheskään kaikkea. Jo pelkkä MIDI-kontrollerina toimiminen oli paikoin ihan totaalimystiikkaa, kun toi vehje noudattaa ihan ihme logiikkaa...[/quote:4240347b84]
jeps. noi joka firman ekat digisynat on kaikki aika outoja... casion cz-sarjassa ei oo mitään järkee (mut saundaa hyvältä!) eikä paljon tos rolandissakaan. tuli kaikille hirvee kiire kun yammu sai dx-vehkeensä messuille. digitaalisuus oli päivän sana. rolandin 909-rumpukonehan floppas aikoinaan just sen takia et se oli vaan puoliksi digitaalinen. jengi osti mieluummin linndrumeja.

forssto wrote:

Mutta tiedäksä tosta MB 33:sta mitään? Tai MAM:n vehkeistä muutenkaan? Mä kelasin, että jos ton nakkaisi bassoräkkiin vaiks. Siitä vaan sitten kaikki bassosignaalitkin läpi ja tarvittaessa filsua ineen. Sitten tiätty joku snadi midi-controlleri kanssa messiin, niin saa myös synaa silloin on on sen meininki. Echossa ajattelin käyttää.

en ny ees muista mikä toi on... joku 1osc-bassosyna? no googlaan hetken päästä..


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#55 20.04.2007 16:50

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

silvawhale wrote:

en ny ees muista mikä toi on... joku 1osc-bassosyna? no googlaan hetken päästä..

http://www.vintagesynth.com/misc/mb33.shtml


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#56 20.04.2007 16:51

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

[quote:0609552fb0]There's also ... a separate input for filtering external signals through it[/quote:0609552fb0]

Mä sanoisin, että tuo basson signaaliketjussa voi olla höbö juttu!

Tosin tää ihan vähän hämää...:
[quote:0609552fb0]Unfortunately there is no program storage.[/quote:0609552fb0]
...mutta kunnon retrosynameininkiinhän just kuuluu, että soundit ruuvataan lennosta ja ne on aina vähän uniikit!


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#57 20.04.2007 17:08

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,893
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

[quote:4298834b95="forssto"]Mä olen saanut kaikki sämpletarpeeni pitkälti tyydytettyä tältä saitilta ostamalla: http://www.sounddogs.com

Ilmaiseksi saa yleensä vaan paskaa, mutta tuolta löytyy ihan pikkurahalla (1-10 taalaa per sample, riippuen kanavista, laadusta ja pituudesta) tosi kelvollista ääniefektiä moneen tarkoitukseen![/quote:4298834b95]

Kiitti, toi voisikin olla just passeli, etenkin kun ei ole omaa rahaa liossa!


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#58 22.04.2007 15:58

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Synanörttien runkkunurkka

forssto wrote:

[quote:4fbd4260a2]There's also ... a separate input for filtering external signals through it

Mä sanoisin, että tuo basson signaaliketjussa voi olla höbö juttu!

Tosin tää ihan vähän hämää...:
[quote:4fbd4260a2]Unfortunately there is no program storage.[/quote:4fbd4260a2]
...mutta kunnon retrosynameininkiinhän just kuuluu, että soundit ruuvataan lennosta ja ne on aina vähän uniikit![/quote:4fbd4260a2]
oikea asenne!

mut hauskinta on noi alkeelliset patterivarmenteiset digimuistit esim rolandin joissain matolaatikoissa (303 ainakin) ja esim mun casio cz101:ssa missä se muisti korruptoituu huonoilla pattereilla tai niiden puuttuessa.. casiosta löyty mm. uusia aaltomuotoja tolla tavalla..


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#59 22.04.2007 16:02

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

silvawhale wrote:

oikea asenne!

Joo-o, kuten taisin Nosturissa sulle jo huikata, niin menin sitten voittamaan ton laatikon eBay-huudossa. 73 euroa posteineen, eli ei lainkaan paha. Toi tulee kyllä varmasti käyttöön monessakin jutussa. Etenkin just toi livekäyttö voi olla nastaa, kun soundia pääsee leipomaan lennossa hiki hatussa. Eihän se kyl oo niin just.

Mutta mä kyllä oikeesti tykkään siitä filosofiasta, että se soundi elää ja vääntyilee siinä soittaessa, eli että ne soundinamikat on osa sitä performanssia, siis muutenkin kuin joku perusfilsutus... Silleen, kun kattelee just jotain klassisia Moog- tms. vetoja, joissa soittajat joutuu jatkuvasti hääräilemään toisella kädellä jotain juttuja siihen soundiin ja aina biisin alussa veivaamaan niitä mankeleitaan, kun mitään muisteja ei tosiaankaan ollut.

Onhan kaikki ketjun runkkarit nähneet sen parin vuoden takaisen Moog-dokkarin? Jos ei sillä pili kovene, niin ei kyllä millään. Bob Moog on ehkä retein jäbä IKINÄ! rakkaus


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#60 22.04.2007 16:03

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007
Posts: 8,599

Re: Synanörttien runkkunurkka

Mä tarttisin jostain selaisen Poly-800-laatikon:-/


Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

Offline

Board footer

Powered by FluxBB