#91 30.04.2007 09:55

lintumies
Member
From: Tampere
Registered: 14.06.2005
Posts: 8,565
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

sheino wrote:

Kuinka monella täällä olevista muuten on träkkeritausta? icon_cool

rullalaudassani on Trackerin trukit -spåm

Offline

#92 30.04.2007 10:57

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007
Posts: 8,599

Re: Synanörttien runkkunurkka

forssto wrote:

[quote:c74da363ee="silvawhale"][quote:c74da363ee="forssto"][quote:c74da363ee="sheino"]Kuinka monella täällä olevista muuten on träkkeritausta? icon_cool

Ei ole.
Joskus vähän sellaisella amiga-aikana leikin, mutta ei enempää.[/quote:c74da363ee]
ei ole. mulla on "jvc:n tupladekki mis pysty kopsaan musaa dekki ykköseltä kakkoselle ja äänittään aux-jakista matskua siihen sekaan"-tausta.[/quote:c74da363ee]

Mul oli (usein lainassa kaverin) neliraituri. finger[/quote:c74da363ee]

Mulla oli Fostex 4-raituri, jossa pysty äänittää kaksi raitaa kerrallaan...


Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

Offline

#93 30.04.2007 11:25

sheino
Member
From: Kotipiha Vallilassa
Registered: 31.05.2006
Posts: 4,116

Re: Synanörttien runkkunurkka

lintumies wrote:

[quote:d99530da24="sheino"]Kuinka monella täällä olevista muuten on träkkeritausta? icon_cool

rullalaudassani on Trackerin trukit -spåm[/quote:d99530da24]

Tarpeeksi lähellä.  icon_cool


”Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla”, kertoo Juha K. Korento.

Offline

#94 01.05.2007 03:47

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,902
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

[quote:8b36ad02b4="silvawhale"]

Laatu wrote:

Reason on hanurista.

hehee. todella yllättävä kommentti sieltä suunnasta. hmm, itse tykkään siinä juuri siitä simppeliydestä. saa ideat talteen eikä eksy jonnekkin modulaatiomatriiseihin. äänenlaatu siinä on ihan loistava tämmöiseen toimintaan, synat saundaa synilta ja sämplet on just niin hyviä kuin sinne importtaat.

ja sitten kun sen voimat loppuu - yleensä efektointi ja miksaus on tää hetki - siirrytään "oikeaan" DAW-touhuiluun.

isoin syy miksi diggaan reasonista on kuitenkin se että se ei ole kaatunut kertaakaan. oikeasti. os9:ssä ja osx:ssä on tullut pyöriteltyä ja vakaa kuin kallio. eeeerittäin iso plussa nykypäivänä.[/quote:8b36ad02b4]

Voinen yrittää perustella (vappuyönä puoli neljältä peuk):
Reason on ahterista, koska se kuulostaa todella nihkeältä. Tämä on pääsyy, ja muita perusteluita ei edes tarvittaisi. Soundit muistuttavat oikeeta kamaa , mutta liian selvästi välittyy myös se muovisuus, ja se on kai totta että kukaan ei voi koskaan tehdä hyvää biisiä reasonilla. Kukaan ei o koskaan tehnyt, eikä tule tekemään. Sanovat, että jopa dr-rex-sampleriin ladatut soundit kuulostaa sellaisenaankin paskoilta, mut mene ja tiedä, kun itellä ei ollut kunnon monitoreita silloin kun kokeilin ohjelmaa. Täysin subjektiivinen mielipide tämäkin siis toki, mutta minusta koko reason-paketti a:sta ö:hön kuulostaa aika kurjalta. Todistakaa mut vääräksi biisinäytteillä jos vaan mahdollista. Mut miksi hommata ohjelmaa josta tietää saavansa vain keskinkertaista höttöä ulos parhaimmillaankin, vaikka kuinka vääntelisi ja kääntelisi knobeja. Työskentelynopeus- ja oppimisnopeus Reasonissa varmaan ovat ihan kohdallaan, en sitä kiistä. Muiden softien kanssa joutuisi vaan näkemään hieman enemmän vaivaa. Reason on rakennettu niin, että siinä on mahdollisimman helppoa aloittajelijalle laittaa presetti jos toinen viemään läpi kaikkien työstövaiheiden. Siksi sillä tehdään lukemattomat määrät samalta kuulostavaa musaa. Tavallaan sellanen aloittelijan loukku.

Reason ei tue vst-plugareita, joten jos hankkii Reasonin, niin jää paitsi kaikista muista softamaailman herkuista. Tää on toinen tärkeä syy miksi en suosittele. Jossain vaiheessa joutuu kuitenkin päivittämään, mutta koska reason ei muistuta tarpeeksi isompia ja parempia alustoja, joutuisi opettelun tekemään kokonaan alusta. Reason-välivaiheen voi siis suosiolla skipata heti. Rewire toimii kokemukseni mukaan hyvin, mut sitä ei päivittämisen jälkeen olisi enää mitään syytä käyttää.

En välttämättä ryhtyisi heti ostamaan mitään Cubasen tapaista isoa pakettia, vaan kokeilisin jotain ilmaissoftaa, joka käytössä vastaisi kaikkein parhaiten samaa toimintamallia, ja siitä etenisin innostuksen ja budjetin mukaan. Voin vilkaista huomenna jotain mahdollisia vaihtoehtoja mut nyt ei jaksa. Puhutaan siis alustasta, jossa voi soitella niitä softasynia ja äänittää useampia kerrallaan jne. Itse asiassa joku Fruity Loops nykyisellään voisi kuulostaa ihan pätevältä aloittelupaketilta.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#95 02.05.2007 00:30

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,902
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

Täytyy hieman tarkentaa. Oon ite aika skeptinen sen suhteen, että softasamplerit kuulostaisivat toisistaan erilaisilta, jos kyse on pelkästä samplen toistamisesta EIKÄ pitchauksesta. Mut näin sanoo muutamatkin luotettavan oloiset studioihmiset internetissä.

Toihan olis helppo itse tarkistaa jollain vaihejekutusmetodilla? Mut enpä tiiä osaanko toteuttaa semmosta. Siis että näkisi onko alkuperäinen ja softan kautta soitettu wavi identtisiä. En tiiä sitten. Eri samplereita kun on kokeillut hyvillä skobeilla, niin kieltämättä *tuntuu* että näin vois olla. Täs on pari seikkaa, jotka voi hämätä. Esim se, että guit eroaa toisistaan, tyyliin ruma ja alkeellinen sampleri soundaa (muka) huonommalta kuin visuaalisesti onnistuneempi sampleri. Sit kuitenkin esim. kontaktin ykkös- ja kakkosversioissa *tuntuis* olevan pientä eroa jälkimmäisen eduksi, ja ne käsittääkseni uudistikin koodinsa sillä alueella. Visuaalisesti samaa huttua.
Tiiä sitten. Onks jollain mielipiteitä? Tää on yks niitä juttuja, jotka rassaa päätä ja saa vielä joskus tulemaan hulluxi. Nää pitchaussoundit onkin sitten ihan asia erikseen, kun niiden ongelmat kuulee kilometrien päähän metallisesta kaiuntapaisesta ja soundin ohenemisesta, niistä on turha edes keskustella.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#96 02.05.2007 07:19

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Synanörttien runkkunurkka

"sanovat sen kuulostavan..."-tyyppiset lauseet eivät kyllä oikein vakuuta. foorumeta koluamalla löytää taatusti jonkun puukorvan tukemaan mitä tahansa mielipidettään.

jos nyt aletaan näin kultakorvaisesti leikkimään (aloittelijan softapaketista tais olla kyse) niin kyllähän 99.99% vsti-synista on myös ihan hanurista jos kaiken maailman aliasing-juttuja ruvetaan kuuntelemaan.

ostat varmaan skidillesi myös telefunkenin putkimikin ja avalonin preampin my first sonyn sijaan?


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#97 02.05.2007 08:34

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

silvawhale wrote:

"sanovat sen kuulostavan..."-tyyppiset lauseet eivät kyllä oikein vakuuta. foorumeta koluamalla löytää taatusti jonkun puukorvan tukemaan mitä tahansa mielipidettään.

Öh, eiköhän se ala tässä vaiheessa jo olemaan selvä, että Laadulla on jäänyt vielä päälle se vaihe, kun audioinnostuksen alussa alkaa "ottamaan jutuista selvää" ja lukee vähän enemmän, kuin hahmotuskyvyn rajat antaa periksi ja sitten kuulee kaikkia juttuja, joita ei oikeasti edes ole vain siksi, että tiedostaa sellaisen ilmiön olevan olemassa. Just se sama, mikä vaiks Rämällä oli pitkään päällä, kun se hengasi vähän liikaa siellä Pop-Jazzilla "isojen poikien" kanssa ja kuuli siitä ja tästä audio-ilmiöstä ja sittenhän se kuuli niitä juttuja muka joka paikassa - etenkin niissä paikoissa, joissa niitä ei ollut.

Ei millään pahalla Laatua tai tietotaitoaan kohtaan, mutta aika äkkiä näistä sun viesteistä lukee rivien välistä vaan sen, että sä olet tosi innostunut ja nopeaan tahtiin yrittänyt omaksua kamalan kasan tietoa, pilaten samalla mahdollisuutesi kuunnella asioita puolueettomasti.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#98 02.05.2007 10:00

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007
Posts: 8,599

Re: Synanörttien runkkunurkka

Reasonia kannattaa rendaa audioks ja ruvetaa jollain kotikonstilla...

Toisaalta, uusissa versioissa on "masterointityökaluja" joilla voi jo rumpuja pelastaa aika hyvin.

Ei näissä hommissa kannata uskoa muita kuin omia korviaan. Jokaisella jäärällä on aina se oikea tapa tehdä kaikki ja se on yleensä eri kuin jonkun toisen jäärän. Alalla ei ole äijäilystä puute.


Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

Offline

#99 02.05.2007 14:01

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Synanörttien runkkunurkka

arttu wrote:

Reasonia kannattaa rendaa audioks ja ruvetaa jollain kotikonstilla...

joo. pari kertaa taisin jo tosta mainita. eipä muutenkaan ole mitään alusta-loppuun-samalla-ohjelmalla-pakettia ole tullut vastaan. sit kun miksausmuskelia on tarpeeksi on yleensä ohjelmointipuoli jo sen verran tahmaisempaa et mieluummin tekee suosiolla kahdella eri ohjelmalla.

mistä tulikin mieleen että yks reasonin parhaita puolia on juuri toi integrointi isoimpien daw-softien kanssa. hommaa voi jatkaa limittäin.

oma työtapa kyllä on 95% ajasta duunata reasonilla "palikat" joiden tarkempi editointi ja muokkaus sit protoolsis/cubases. best of both worlds.

ja mainittakoon vielä että en ole kyllä koskaan havainnut korvin mitään regeneroitumista reasonissa kun olen importannut siihen omia sampleja. tehdaspresetit nyt on mitä on. aina.

[quote:27a0b75dee="arttu"]Toisaalta, uusissa versioissa on "masterointityökaluja" joilla voi jo rumpuja pelastaa aika hyvin.

Ei näissä hommissa kannata uskoa muita kuin omia korviaan. Jokaisella jäärällä on aina se oikea tapa tehdä kaikki ja se on yleensä eri kuin jonkun toisen jäärän. Alalla ei ole äijäilystä puute.[/quote:27a0b75dee]
jeps. aika harvassa on ne hardissynatkin joista saa "suoraan pöytään" kuunneltuna jotain auraaliorgasmeja. aina ne jotain "boostausta" tarvii. jossei sitten riihikuivaa dogma-elektroa olla kasaamassa...  icon_lol

mainittakoon täs vielä että yks mun uran hehkutetuimpia laulusaundeja on syntynyt audio-technical budjettimikki/mackie-mikseri/digi001 ad-muunnin/digirack peruskompura (vanha malli, ei se uudempi III-sarja)-ketjulla. ei ihan niitä laitekiimaisimpia audioreittejä siis. ja yksikin levy jonka "analogista saundia" hehkutettiin ihan vaivaksi asti on tehty 100% digitaalivermein (jos siis mikrofonia + preamppia ei lasketa mukaan).


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#100 02.05.2007 22:18

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,902
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

Nojoo, olenhan mä tavallaan aloittelija, mut kyl toi forsston puhe silti aika puppua on. Missä kohtaa mun hahmotuskyky on pettänyt? Ja mitäköhän juttuja ei oikeasti edes ole? Jotain rajaa noissa hyökkäyksissä. Tuntuu nihkeältä alkaa puolustella omia mielipiteitään sillä, että on harrastanut näitä asioita niin ja niin kauan. Miten paljon alan kokemusta täällä vaaditaan mielipiteiden esittämiseen?!? 
En mä mielestäni missään asioissa ole yrittänytkään päteä, kerroin vain että mun mielestä reasonin synat ja efektit kuulostaa huonoilta. Sen hoksaamiseen ei minusta todellakaan paljoa vaadita. Luotan kyllä ihan pelkästään omiin korviini sen suhteen, että mikä kuulostaa hyvältä ja mikä ei.

Ja sanoinhan olevani skeptinen mitä tulee noihin mikroskooppisiin juttuihin. Siksi jopa kysyin teiltä mielipiteitä...
Esitin jo syitä miksi Reasonia ei kannata valita, mut eipä se herättänyt mitään keskustelua. Ainoastaan siihen puututtiin, että millaisen painoarvon puhujan mielipiteille voi antaa. Ihme jeesustelua.

Ja sit muille ku forsstolle: niin, siis tekin teette reasonissa juttuja mutta sit höyläys ja viilaus tapahtuu muilla työkaluilla? Eikös ton vaiheen voisi suoraan korvata jollain vst-synalla, jota vois käyttää siinä toisessa DAWissa paljon vähemmällä opettelulla ja ohjelmien välillä hyppimisellä? Aloittelijalle toi vasta sekavaa olisi, ja vaatisi liian monen ohjelman opettelua. En mä näe syytä suositella kelleen sellaista välinettä, jota en ikinä käyttäisi musiikintekoon. Ei siinä vaan olisi mitään järkee, hä.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#101 02.05.2007 22:28

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007
Posts: 8,599

Re: Synanörttien runkkunurkka

Laatu wrote:

Ja sit muille ku forsstolle: niin, siis tekin teette reasonissa juttuja mutta sit höyläys ja viilaus tapahtuu muilla työkaluilla? Eikös ton vaiheen voisi suoraan korvata jollain vst-synalla, jota vois käyttää siinä toisessa DAWissa paljon vähemmällä opettelulla ja ohjelmien välillä hyppimisellä? Aloittelijalle toi vasta sekavaa olisi, ja vaatisi liian monen ohjelman opettelua. En mä näe syytä suositella kelleen sellaista välinettä, jota en ikinä käyttäisi musiikintekoon. Ei siinä vaan olisi mitään järkee, hä.

Audiosoftissa painaa aika paljon sellainen oma "käsiala" tuon työnteon suhteen, vähän niinkuin soittimissa. Mä esimerkiksi osaan koodaa auki kielisoittimia aika sujuvasti vaikka niden toimintaperiaatteet olisivat aika samanlaisia... Puhallinsoittimet taas ovat ihan hepreaa. Ei mene läpi vaikka kuinka yrittää. Kumma juttu...

Mun tavalle ajatella asoita Reason on todella jouheva työkalu. Mä aloitin omat hommani muusikkona silloin kun vielä ääniteltin demot neliraitureilla ja studiossa 2" nauhalle. Soundit tehtiin vääntämällä kaiken maailman nappuloita räkissä. Reasonin käyttöliittymä tarjoaa pehmeän laskun mun laiselleni yksilölle ja jälki on tarpeeksi hyvä ns. lähtöpiste sille mitä haluaa saavuttaa. Soundit saa ulos sopivina tempotettuina möhkäleinä. Sitten vaan Toolsiin luuppeina ja vimmattua kopipeistaamista...

Aika helppoa.


Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

Offline

#102 03.05.2007 00:10

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Synanörttien runkkunurkka

[quote:853d565bfb="Laatu"]En mä mielestäni missään asioissa ole yrittänytkään päteä, kerroin vain että mun mielestä reasonin synat ja efektit kuulostaa huonoilta. Sen hoksaamiseen ei minusta todellakaan paljoa vaadita. Luotan kyllä ihan pelkästään omiin korviini sen suhteen, että mikä kuulostaa hyvältä ja mikä ei.

Ja sanoinhan olevani skeptinen mitä tulee noihin mikroskooppisiin juttuihin. Siksi jopa kysyin teiltä mielipiteitä...
Esitin jo syitä miksi Reasonia ei kannata valita, mut eipä se herättänyt mitään keskustelua. Ainoastaan siihen puututtiin, että millaisen painoarvon puhujan mielipiteille voi antaa. Ihme jeesustelua. [/quote:853d565bfb]
no heitin omat mielipiteeni lähinnä siitä että miun mielest tol reasonil saa ihan ok pauketta kasaan ja pientä piikittelyä kuinka usein sä tunnut vaan siteeraavan jotain gearslutz.orgia tai albinin päiväkirjaa. :super-hymiö:

ei nää nyt niin vakavia juttuja ole. musta vaan on aika nuijaa alkaa nillittämään jostain 67783bits-of-cgi-rendered-audio-bliss-sen-pitää olla kun yritetään vaan etsiä aloittelevalle musamiehelle joku pärryyttin millä tykittää biittei.

ja pakko heittää tähän väliin et esim hehkuttamasi absynth ei ole koskaan aiheuttanut mitään hurraahuutoja täällä päin. tosi muovisen kuuloinen vekotin, tuo mieleen wavestationin ja muiden korg-romplereiden kaikki huonot puolet..

Laatu wrote:

Ja sit muille ku forsstolle: niin, siis tekin teette reasonissa juttuja mutta sit höyläys ja viilaus tapahtuu muilla työkaluilla? Eikös ton vaiheen voisi suoraan korvata jollain vst-synalla, jota vois käyttää siinä toisessa DAWissa paljon vähemmällä opettelulla ja ohjelmien välillä hyppimisellä? Aloittelijalle toi vasta sekavaa olisi, ja vaatisi liian monen ohjelman opettelua. En mä näe syytä suositella kelleen sellaista välinettä, jota en ikinä käyttäisi musiikintekoon. Ei siinä vaan olisi mitään järkee, hä.

no siksi imho ei, et minkään daw:n ohjelmointiympäristö ei oo niin intuitiivinen ja nopee käyttää kuin reasonin. sillä on ihan sairaan nopee saada "pallo pyörimään". kyllähän sit nopeasti tulee sit vastaan se hetki kun haluaa esim äänittää audiota tms. sit homma vaan daw:n ja jatkoa kehiin. jos tää tuntuu nuijalta tavalta tehdä hommia niin ei voi mitään.

hmm, vaikutat sen verran laatutietoiselta (pun intended) kaverilta et heitäppä nyt vähän laitelistaa kehiin? mehän ollaan jo audiosepalusta raotettu, tässä mun laajennettu lista. tää siis kotistudion laitteisto:

- mac mini (1.44ghz) ("popnalli hq") ja ibook g4 800mhz ("popnalli mobile")
- m-audio 1814 firewire- ja mbox-audiokortit
- protools 6.9.2 (seiskaan en päivitä, liikaa bugeja) ja joku cubase (pitäis päivittää nopeesti). vanha reason, 2 jotain.
- hirveeeesti plugareit. suosikit: protools: uus eq III, bombfactoryn ilmainen 1176-klooni, lo-fi. vst: blockfish-kompura, ambiance-kaiku, fuzz+ ja fuzz2.
- behringerin genelec-kopiot kajareina (ampukaa vaan, nää on mahtavat)
- fostex-jousikaiku. ihana. true stereo. käytössä lähes joka miksauksessa.
- revoxin 2track-kelanauhuri. nauhaplugareiden kehityksen takia ei juuri enää käytössä.
- aika läjä pedaaleja ja alati laajeneva läjä 80-luvun syntikoita: yamaha dx100 (x2), casio cz101 (teipillä koossa) ja akai vx90 (pitäkää junonne, tää syö niitä aamiaiseksi)
- nord micro modular. sveitsin linkkari. tarvii sit master-filtteriä päälähtöön, 808-kloonia tai jousikonetta niin tää hoitaa.


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#103 03.05.2007 00:41

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,902
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

Mulla on Mackien HR624 -monitorit, Echo Indigo -äänikortti, Evolutionin midikeyboard ja läppäri.

Ostan sitten lisää haardista, kun alan käydä töissä. Mut noita ilman ei kyllä tulis mitään mistään. Toi Echo on muuten hintaansa nähden todella laadukas kortti, suosittelen ihan täysin varauksetta samoin ku Mackieita.

En ehkä pysty keskustelemaan teidän kanssanne järkevästi mistään hardwaresta, kun kaikki kokemukset on satunnaisia sutasuja muissa ympäristöissä. Kyl mä silti aika nopeasti huomaan mistä tykkään. Softapuolella on ollut tapana testata vähän kaikkia läpi. Enimmäkseen ne aiheuttavat pettymyksiä... Tossa Absynthissa nimenomaan viehättää se ylitsevuotava digitaalinen tone, siinä on jopa hiven luonnetta toisin kuin lähes kaikissa muissa softasynissa.  Plus että sen koodannut heppu on hemmetin symppis jätkä, joka vastailee omalla sähköpostilistallaan asiakkailleen. (Pidin muuten myös Wavestationin softakäännöksestä, mut en tarpeeksi että olisi jäänyt)
Reaktor soundaa myös ihan ok:lta, mut Max/MSP vielä paremmalta. Näitä molempia tosin pitäis osata ihan hitosti syvemmällä tasolla kuin mitä osaan nyt. Viime aikoina oon käyttänyt lähinnä NI:n Massivea ja Voxengon Gliss-eq:ta. Sitten on erinäisiä pianomultisampleja, Pluggon vst-plugeja ja Waves IR1-kaiku, joka on ihan mahtava. Maksaa kyl wavesille tyypilliseen tapaan niin citusti, ettei sitä ihan lähivuosina omaksi osteta.

Niinjoo, kitaraa on tullut soiteltua, niin on mulla sitä kamaa... Yamahan Pasifica-skitta, joka on ihan ok, saman valmistajan DDS-20-delay, joka on ihan mahtava samoin ku SansAmp GT2.. Sitte on Englin Screamer-putkivahvistin. Noi on kyllä nyt käyttämättömiä kun ei ole mikrofonia! Sellanen ois tarkoitus ostaa ekasta kesätyöpalkasta. Joskus vedän kitaran GT2:n kautta suoraan linjaan, mutta sitä soundia pitää muokata aika paljon että kuulostaa miltään.

Sekvensserinä on Cubase SX1. Se on täydellinen ominaisuuksiltaan mun konetehoille, eikä niin raskas kuin uudemmat versiot.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#104 03.05.2007 00:56

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007
Posts: 8,599

Re: Synanörttien runkkunurkka

- ProTools 7.jotain, joka ei ole vielä ongelmia aiheuttanut, ja Mbox (se eka versio), Wavesin Renaissance Maxxx-setti. Riittää mulle. Hyvää bassoruuvausta.

- mikkejä: Röde NT2000, beyerdynamic Opus jotain, yks paska RadioShack, yksi harrikan vilkkukuoreen isketty keraaminen Astatic-elementti, pari jotain puikkomikkiä, yksi behringer (Mamballa sen stereopari)

- Presonuksen VXP löytyy preamp-puolelta

- synahomostelen enimmäkseen vanhalla Nord Modularilla (kiipparimalli). Se menee yleensä satunnaisten pedaalien läpi. Dave Smith Evolveria tulee myös käytettyä. Ja joskus 101stä. Ja sitten Reason Novationin ohjaimella. Poly 800 moduli olisi haussa...

- efektejä, sekä spedu että räkki, löytyy älyttömästi. MoogerFoogerin MuRF, DeltaLabin Super Time Line (italodelay), Voodoo Vibe, Line6 delay ja "filsut", SansAmp GT2 ja kiikarissa ParaDriver, Alesiksen MicroVerb II (hitti!!!), etc ad infinitum. Enny muista. Kauhea läjä kaikkia perusmatolaatikoita...

- Soitan enimmäkseen akustisia soittimia "nauhalle": kitaroita, barskaa (Tero Siromaa on sairaan hyvä soitinrakentaja), banjoa, huuliharppuja, paria eri maniskaa. Sähköpuolella löytyy yksi teuraspölkystä duunattu basso, yksi yhden narkkarin kasaama strato-tyylinen paskan näköinen kitara muutamilla modauksilla, Flying V, muutama baritonikitara... Jne.

- vahvarit: kotona SansAmpia, kämpällä Creamsound ja iso Musarin putkinuppi pienellä Klemtin kaapilla.

Olen siis aika huono konemuusikko.

/runkkaus


Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

Offline

#105 03.05.2007 10:43

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Synanörttien runkkunurkka

[quote:89bd26ba86="Laatu"]Mulla on Mackien HR624 -monitorit, Echo Indigo -äänikortti, Evolutionin midikeyboard ja läppäri.

Ostan sitten lisää haardista, kun alan käydä töissä. Mut noita ilman ei kyllä tulis mitään mistään. Toi Echo on muuten hintaansa nähden todella laadukas kortti, suosittelen ihan täysin varauksetta samoin ku Mackieita.[/quote:89bd26ba86]
jeps. noita kajareita on monet kehuneet.

Laatu wrote:

En ehkä pysty keskustelemaan teidän kanssanne järkevästi mistään hardwaresta, kun kaikki kokemukset on satunnaisia sutasuja muissa ympäristöissä. Kyl mä silti aika nopeasti huomaan mistä tykkään. Softapuolella on ollut tapana testata vähän kaikkia läpi. Enimmäkseen ne aiheuttavat pettymyksiä... Tossa Absynthissa nimenomaan viehättää se ylitsevuotava digitaalinen tone, siinä on jopa hiven luonnetta toisin kuin lähes kaikissa muissa softasynissa.

ok, jummarran. pitäis ehkä tutustua siihen vähän paremmin. on aika sotkuinen käyttöliittymä tossa, tommoset monen pienen ruudun spektaakkelit on jotenkin niin hankalia hahmottaa.. kun en siitä editoinnista mitään tajunnu niin tutustuminen jäi presettien varaan ja ne oli vähän liian "healing sounds"-osastoa. icon_smile

Laatu wrote:

Reaktor soundaa myös ihan ok:lta, mut Max/MSP vielä paremmalta. Näitä molempia tosin pitäis osata ihan hitosti syvemmällä tasolla kuin mitä osaan nyt. Viime aikoina oon käyttänyt lähinnä NI:n Massivea ja Voxengon Gliss-eq:ta. Sitten on erinäisiä pianomultisampleja, Pluggon vst-plugeja ja Waves IR1-kaiku, joka on ihan mahtava. Maksaa kyl wavesille tyypilliseen tapaan niin citusti, ettei sitä ihan lähivuosina omaksi osteta.

taidat vääntää jotain aika digitaalisen kuuloista musaa? hitech naksuntaa? vai minkä tyyppistä kamaa väännät maxilla? hyvä ohjelma se on kyllä, tykkään kovasti mutta pitemmän päälle tuntui että se on kertakaikkiaan liian työläs ohjelmoitava.  hauskaahan se koodaaminen on mut tuntui et vietti enemmän aikaa niiden patchien tekemiseen kuin niillä soittamiseen. esim nord modularilla (vaikkakin se on paljon rajoittuneempi) juttu on päinvastoin, jää soittamiseenkin aikaa.

maxin äänenlaatuun en voi sen kummemmin ottaa kantaa koska itse tein sillä enemmän tai vähemmän noisea.  icon_lol

Laatu wrote:

Noi on kyllä nyt käyttämättömiä kun ei ole mikrofonia! Sellanen ois tarkoitus ostaa ekasta kesätyöpalkasta. Joskus vedän kitaran GT2:n kautta suoraan linjaan, mutta sitä soundia pitää muokata aika paljon että kuulostaa miltään.

kandee tsekata røden ja audio-techican uudemmat mikit. varsinkin ensimmäisen pikkukalvoiset ja jälkimmäisen isokalvoiset. hinta-laatu-suhteeltaan ehdotonta parhaimmistoa. onhan sitä akg:llä ja neumannilla kans monenmoista halvempaa mallia mutta silti tuntuu ne kaikki läpi testanneena ettei ne juurikaan mitään kovin ihmeellistä tarjoa mutta aina tulee 100-200e hintaa lisää siitä logosta.

Laatu wrote:

Sekvensserinä on Cubase SX1. Se on täydellinen ominaisuuksiltaan mun konetehoille, eikä niin raskas kuin uudemmat versiot.

se mun kuppane taitaa olla SE1. ihan ok, mut osx-versiossa on aika hitosti bugeja. esim grouppien routtaus sekoilee koko ajan. tosi raivostuttavaa. suoraviivaiseen äänittämiseen se on ihan ok. eli vaativampiin miksauksiin protools on edelleen lyömätön.


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#106 03.05.2007 11:34

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,902
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

[quote:b62ac012ef="silvawhale"]

Laatu wrote:

Reaktor soundaa myös ihan ok:lta, mut Max/MSP vielä paremmalta. Näitä molempia tosin pitäis osata ihan hitosti syvemmällä tasolla kuin mitä osaan nyt. Viime aikoina oon käyttänyt lähinnä NI:n Massivea ja Voxengon Gliss-eq:ta. Sitten on erinäisiä pianomultisampleja, Pluggon vst-plugeja ja Waves IR1-kaiku, joka on ihan mahtava. Maksaa kyl wavesille tyypilliseen tapaan niin citusti, ettei sitä ihan lähivuosina omaksi osteta.

taidat vääntää jotain aika digitaalisen kuuloista musaa? hitech naksuntaa? vai minkä tyyppistä kamaa väännät maxilla? hyvä ohjelma se on kyllä, tykkään kovasti mutta pitemmän päälle tuntui että se on kertakaikkiaan liian työläs ohjelmoitava.  hauskaahan se koodaaminen on mut tuntui et vietti enemmän aikaa niiden patchien tekemiseen kuin niillä soittamiseen. esim nord modularilla (vaikkakin se on paljon rajoittuneempi) juttu on päinvastoin, jää soittamiseenkin aikaa.[/quote:b62ac012ef]
En oo enää käyttänyt Max/MSP:tä, kun en ite oppinut ohjelmoimaan sillä mitään järkevää. Sen sijaan Pluggon efektit on käytössä, ja nehän on siis kaikki duunattu Maxilla lähinnä harrastelijoiden toimesta. Laitoin mä linkkiä jo toisaalle mut jos missasit, www.uusikaupunki.fi/~vilagers/tmp on soundia. Absynth kuuluu tuolla jossain kohdin...

[quote:b62ac012ef="silwawhale"]
kandee tsekata røden ja audio-techican uudemmat mikit. varsinkin ensimmäisen pikkukalvoiset ja jälkimmäisen isokalvoiset. hinta-laatu-suhteeltaan ehdotonta parhaimmistoa. onhan sitä akg:llä ja neumannilla kans monenmoista halvempaa mallia mutta silti tuntuu ne kaikki läpi testanneena ettei ne juurikaan mitään kovin ihmeellistä tarjoa mutta aina tulee 100-200e hintaa lisää siitä logosta.[/quote:b62ac012ef]
Jpp kiitti vinkeistä, kun lähden kauppaan niin ajattelin ihan ensinnä kokeilla tota Rode NT1-A-mikkiä, kun siitä on lukenut niin paljon hyviä arvosteluja. Sitten vertailuksi jotain muita Roden mikkejä ja miksei vaikka myös tota Audio-Technicaa. En mä kyllä ihan tarkkaan tiedä, missä ja miten noita pääsis vertailevasti testaamaan mut katotaan ny.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#107 03.05.2007 15:44

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Synanörttien runkkunurkka

Laatu wrote:

En oo enää käyttänyt Max/MSP:tä, kun en ite oppinut ohjelmoimaan sillä mitään järkevää. Sen sijaan Pluggon efektit on käytössä, ja nehän on siis kaikki duunattu Maxilla lähinnä harrastelijoiden toimesta.

jeps. hauska softahan se. tosi helppoo sillä on duunailla just kaikkii livelooppereit. oikotie on availla ne help-ikkunat moduleista, klikata edit-moodi päälle ja "varastaa" sieltä parhaat palat niistä esimerkeistä. kätevää.

tosin monet jutut sillä on suhteettoman hankalia duunata. esim perus-roland-sekkari 808:n tyyliin. parhaimmillaan se on mun mielestä just loopperina ja vst-hostina (liveprossuna).

syntikoitten ohjelmointiin nord modular on mun mielestä ehdoton. samaten synarumpuihin. saundaa pirun hyvältä ja nopea käyttöliittymä. harmi ettei siitä g2-versiosta tullut micro-versiota..

reaktor saundaa hyvältä mutta se on mun mielestä ihan hervottoman hankala ja sekava ohjelmoitava. kun sitä aikoinaan kokeilin niin sain kyllä aikaan hauskoja patcheja jotka tekivät jotain aivan muuta kuin piti. tavallaan siis menestys...

pluggot on ihan ok. toisaalta 99% mun miksailuista on aika suoraviivaista joten moisilla "vappuefekteillä" (yhden kaverin mahtava termi) on vähemmän käyttöä.


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#108 07.05.2007 13:09

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Synanörttien runkkunurkka

Terry Rileyllä oli tommone syna:
55be7443.jpg
et kaikki fänboyt ja manboyt nyt vaan penan skeba ja soitin-liikkeeseen ostoksille.

T: synabongari bonasyngari


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#109 07.05.2007 13:11

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

Veikkaisinpa kyllä, että toimi lähinnä master-kiipparina.
Tosin noi Tritonit on kyllä ihan kelvollisia moderneja työasemia, mutta ei kyl nappaisi moinen juuri yhtään.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#110 07.05.2007 13:14

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Synanörttien runkkunurkka

Jotai pörinää sielt tuli, tai sit se pieras  icon_cool


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#111 07.05.2007 13:32

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,902
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

Joo ei noi romplerit (ja taas suunta parhaisiin sanoihin) kiinnosta, ku soundien muokattavuus on kuitenki aika rajallinen. Tritonissa on kyl tosi hyviä valmiita soundeja paljonkin.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#112 07.05.2007 13:33

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Synanörttien runkkunurkka

mitäs forrsto käyttäs sit sub-kiipparina  biggrin

åhå eiköhän nää vitsit oo jo nähty


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#113 07.05.2007 13:47

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Synanörttien runkkunurkka

[quote:684e961625="HUIG"]mitäs forrsto käyttäs sit sub-kiipparina  biggrin

åhå eiköhän nää vitsit oo jo nähty[/quote:684e961625]
servant-kiipparitopikissa nämä-spØm


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#114 14.06.2007 13:16

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,902
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

Tuttava olis myymässä Micro Modularia ja tommosta Rolandin neljän midiplugin boxia yhteensä 500 eurolla. Molempia tarttisin jos meinaisin micromodia käyttää.
Miltäs hinta kuulostaa kokeneempien synahåmåjen korviin? Paljonko maksoitte omistanne? Eiks forssto ostanut just omansa käytettynä? Oon nyt vähän testaillut micromodia ja onhan se mitä mainion laite.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#115 14.06.2007 13:24

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

[quote:d4c7a21aac="Laatu"]Tuttava olis myymässä Micro Modularia ja tommosta Rolandin neljän midiplugin boxia yhteensä 500 eurolla. Molempia tarttisin jos meinaisin micromodia käyttää.
Miltäs hinta kuulostaa kokeneempien synahåmåjen korviin? Paljonko maksoitte omistanne? Eiks forssto ostanut just omansa käytettynä? Oon nyt vähän testaillut micromodia ja onhan se mitä mainion laite.[/quote:d4c7a21aac]

Aika helvetin tyyris.
Mä maksoin Micromodularista muistaakseni jonkun 200-300 euroa ja tuollaiset midiboksit nyt lasketaan kympeissä.

Mulla olisi ylimääräisenä yksi M-Audion 2in/2out USB-midiboksi (joku Midisport tms) jos tarttet koneeseen sellaista. Saat vaiks 30 eurolla. Tarjous voimassa muillekin.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#116 14.06.2007 13:35

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,902
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

[quote:1fbe79f1ec="forssto"][quote:1fbe79f1ec="Laatu"]Tuttava olis myymässä Micro Modularia ja tommosta Rolandin neljän midiplugin boxia yhteensä 500 eurolla. Molempia tarttisin jos meinaisin micromodia käyttää.
Miltäs hinta kuulostaa kokeneempien synahåmåjen korviin? Paljonko maksoitte omistanne? Eiks forssto ostanut just omansa käytettynä? Oon nyt vähän testaillut micromodia ja onhan se mitä mainion laite.[/quote:1fbe79f1ec]

Aika helvetin tyyris.
Mä maksoin Micromodularista muistaakseni jonkun 200-300 euroa ja tuollaiset midiboksit nyt lasketaan kympeissä.

Mulla olisi ylimääräisenä yksi M-Audion 2in/2out USB-midiboksi (joku Midisport tms) jos tarttet koneeseen sellaista. Saat vaiks 30 eurolla. Tarjous voimassa muillekin.[/quote:1fbe79f1ec]
Jpp, on se kallis tarjous. Mistä sä ostit omasi? Miksei ebayssa tai oikein muuallakaan ole micromodeja, että vois tehdä vertailua? Jotain 300 ja 400 euron väliltä on niistä näkyny maksetun. Laitan tuon midiboksin mieleen.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#117 14.06.2007 13:41

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

Laatu wrote:

Jpp, on se kallis tarjous. Mistä sä ostit omasi? Miksei ebayssa tai oikein muuallakaan ole micromodeja, että vois tehdä vertailua? Jotain 300 ja 400 euron väliltä on niistä näkyny maksetun. Laitan tuon midiboksin mieleen.

Ostin omani eBaystä, mutta myyjä sijaitsi Merihaassa ff


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#118 14.06.2007 13:44

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Synanörttien runkkunurkka

Laatu wrote:

Oon nyt vähän testaillut micromodia ja onhan se mitä mainion laite.

hyvä laite on, mutta en löytänyt pikaisella googlailulla minkätasoiset ad/da-muuntimet siin on (asia joka on kiinnostanut hiukan tässä..)

luuletko että pystyt elämään sen tosiasian kanssa jos paljastuu että se on [gasp] vain 16-bittinen....?

:tuhat-hymiö:

ps. vakavemmin... olitkos siis pc-miehiä? sitten editorisoftatkin on hallussa. tai on ne osx:llekkin mut sen ainut osx-editori on beta jota eivät kehittäneet loppuun (ihan hyvin sillä kyllä pärjäilee, pari bugia löytyy. eli vähemmän kuin  monissa myynnissä olevissa ohjelmissa)


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#119 14.06.2007 13:58

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

Kyllä Micro Modular on tosi sydan

Ainoa ongelma siinä on just toi mikä mahdollistaa halvan hinnan eli, että kaikki edaukset pitää tehdä koneella. Se on siitä ongelmallinen, että kun mä käytän sitä 99%:sti livesetissä, niin kaiken pitää aina olla tosi tiptop tehty kotona, koska mä edelleenkin kieltäydyn tietokoneiden tuomisesta keikoille.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#120 14.06.2007 14:02

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Synanörttien runkkunurkka

[quote:7f46ea9469="forssto"]Kyllä Micro Modular on tosi sydan

Ainoa ongelma siinä on just toi mikä mahdollistaa halvan hinnan eli, että kaikki edaukset pitää tehdä koneella. Se on siitä ongelmallinen, että kun mä käytän sitä 99%:sti livesetissä, niin kaiken pitää aina olla tosi tiptop tehty kotona, koska mä edelleenkin kieltäydyn tietokoneiden tuomisesta keikoille.[/quote:7f46ea9469]
ja ennenkaikkea mahdollistaa pienen koon!


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

Board footer

Powered by FluxBB