#1201 08.02.2019 11:46

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

Tuli ajankohtaiseksi vähän miettiä modulaarisoftia ja niiden käyttöä. Raudalla vääntäminen on toki ihanaa ja mun on toki mahdollista tehdä mielenkiintoisia juttuja mun pienelläkin setupilla, mutta sitä joutuu tyytymään myös rajoitteisiin, jotka on välillä vähän tylsiä.

VCV Rackia olen nyt käyttänyt muutamaan otteeseen ja se on kyllä käyttöliittymältään nätti ja kiva. Valitettavasti ohjelmisto on beta-vaiheessa ja sen päällimmäisin ongelma on, etten saa tehtyä kovinkaan laajoja systeemejä ilman että ohjelma tuottaa musiikin ohella satunnaisia häiriöääniä (ohjelman tekijän mukaan ohjelmisto ei ole vielä kyllin vakaa). Paljon siinä olisi muuten hyvää (esim. Mutablen lähes kaikki modulit käytettävissä), mutta esim. live-esiintymiseen ohjelmisto ei toistaiseksi sovellu.

Latasin äskettäin Pure Datassa toimivan Automatonismin, joka vaikuttaa aika hyvältä. Laitan koekäyttöön tänään koululla.

Tarve hypätä softan kanssa työskentelyyn tuli siitä, että minua kehoitettiin ottamaan osaa erääseen kouluprojektiin äänisuunnittelijana/muusikkona ja haluaisin tehdä nimenomaan generatiivisilla systeemeillä musiikkia. On huomattavasti helpompaa roudata treeneihin ja esityksiin mukanaan läppäriä ja äänikorttia kuin kassillista kallista gearia, jota ei näillä keleillä oikein viitsisi myöskään kanniskella ees sun taas.

Offline

#1202 08.02.2019 12:04

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,103

Re: Synanörttien runkkunurkka

Juuh VCV on kyllä mahtava, mut itelläkin läppäri menee aika nopsaan polvilleen sen kanssa ja äänet alkaa pätkimään. Mut onhan toi hauskaa kun on monien tuhansien eurojen systeemit käytettävissä tosta vaan. Pure Dataan pitäs täs kanssa syventyä.


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#1203 17.02.2019 16:42

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
From: Leppädanger
Registered: 28.12.2009
Posts: 12,204
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

Minä tämän

Offline

#1204 17.02.2019 18:36

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

^ Tuossa kyllä kiinnostaa toi feidereihin perustuva käyttöliittymä. Kaikenlainen intuitiivinen yksinkertaiseen mekaniikkaan perustuva käyttöliittymä on sähkösoittimissa melkein parasta ja mitä yksinkertaisempi, niin sen parempi.

Offline

#1205 17.03.2019 14:51

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
From: Leppädanger
Registered: 28.12.2009
Posts: 12,204
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

Offline

#1206 17.03.2019 19:37

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

^ Ostikko ton?

Koulussa on toi, rukannut siellä jonkin verran. Kiva soundi, mutta enpä saanut sekvensseriä ilman tutoriaalia pelittämään ja ulkoisella kontrollerilla ohjaaminen oli jokseenkin tönkköä.

Offline

#1207 17.03.2019 19:46

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
From: Leppädanger
Registered: 28.12.2009
Posts: 12,204
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

dadadrlrl wrote:

^ Ostikko ton?

Ehkä jokin kaunis päivä...

Offline

#1208 18.03.2019 09:09

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

Soundipalettihan tossa on toisen oskillaattorin myötä suhteellisen laaja. Ja tietty FM.

FM:n (Frequency modulation, moduloit sun äänilähdettä toisen äänilähteen taajuuksilla) mahdollistavat reititykset, oli sitten kuvun alla tai patch-paneelissa, taitaa olla tän hetken kuumin trendi, mutta toisaalta sen lisääminen ei käsittääkseni ole homma eikä mikään (tuntuu modulaarikuvioissa olevan tätä nykyä ihan perusominaisuus missä about tahansa modulissa) ja äänisuunnittelun kannaltahan tuo on vain monipuolistava tekijä, joten mikäs siinä. Löytyy vissiin siitä Erebuksen kolmosversiostakin tarvittavat patch-liitännät.

Tässä Sandlådanin seuraavaa settiä treenatessa ja koululla äänisuunnitteluproggista tehdessä on kyllä tullut selväksi, että mun ois periaatteessa ihan aiheellista päivittää mun Erebus siihen kolmanteen versioon. Soundihan on silkkaa hunajaa, mutta ominaisuuksiltaan tuo kolmonen taipuisi omiin tarkoituksiin niin paljon paremmin. Pääoskillaattorin vireen skaala on laajempi kuin se yksi nuotti suuntaan tai toiseen (mikä on modulaarikontekstissa aika must), kakkos-oskillaattori on, tuo yllämainittu FM-implementaatio ja yleisesti laajempi patch-paneeli omine kelloineen, S/H-piireineen yms.

Eli varmaan kun nuo yllämainitut projektit on saatettu loppuun, niin joutunee laittamaan taas gearia kiertoon.

Offline

#1209 23.03.2019 14:26

ray charlz
niin läski äijä
From: norf norf
Registered: 14.08.2010
Posts: 4,207

Re: Synanörttien runkkunurkka

mulla ei oo mitään muuta hardwaresynaa kun microkorg, joka on kyllä aika kiva peli. jotain vuoden tuollainen ollut, en soittele mitenkään päivittäin. sitä olen käyttänyt myös efektinä, mikä tuottaa myös aika jänniä kokeiluja. ois hauska testata kyllä microbrutea kanssa, ehkä jonain päivänä vois sellasen ostaa käytettynä.


katsottiin äijien kanssa leffa, äijät lähtivät maustetyttöjen keikalle, itse jäin kotiin kuuntelemaan darkthronea.

Offline

#1210 15.05.2019 07:05

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

Huomenna menossa Oodin Studio 5:een soittamaan isoa modulaaria  colorflash

Aika kova GAS herännyt myös Elektronin Digitoneen. Vaikuttaa kivalta laatikolta kokonsa, monipuolisuutensa ja ominaisuuksiensa puolesta. Demot kuulostaa kaikki ihan älyttömän hyviltä.

Offline

#1211 15.05.2019 09:53

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,103

Re: Synanörttien runkkunurkka

ray charlz wrote:

mulla ei oo mitään muuta hardwaresynaa kun microkorg, joka on kyllä aika kiva peli. jotain vuoden tuollainen ollut, en soittele mitenkään päivittäin. sitä olen käyttänyt myös efektinä, mikä tuottaa myös aika jänniä kokeiluja. ois hauska testata kyllä microbrutea kanssa, ehkä jonain päivänä vois sellasen ostaa käytettynä.

voisin pistää ton oman bruten kiertoon jos kiinnostelee jonain päivänä.

buukkasin kanssa oodin modulaaristudioon ajan. oliks jossain yksityiskohtaisempaa listaa et mitä kaikkea härpäkettä tuolta löytyy?


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#1212 15.05.2019 10:07

ray charlz
niin läski äijä
From: norf norf
Registered: 14.08.2010
Posts: 4,207

Re: Synanörttien runkkunurkka

jookcha wrote:
ray charlz wrote:

mulla ei oo mitään muuta hardwaresynaa kun microkorg, joka on kyllä aika kiva peli. jotain vuoden tuollainen ollut, en soittele mitenkään päivittäin. sitä olen käyttänyt myös efektinä, mikä tuottaa myös aika jänniä kokeiluja. ois hauska testata kyllä microbrutea kanssa, ehkä jonain päivänä vois sellasen ostaa käytettynä.

voisin pistää ton oman bruten kiertoon jos kiinnostelee jonain päivänä.

buukkasin kanssa oodin modulaaristudioon ajan. oliks jossain yksityiskohtaisempaa listaa et mitä kaikkea härpäkettä tuolta löytyy?

no jos hinta on ihan kohtuullinen ja joku päivä oot luopumassa, niin ilmottele. kyl tollast sopis kokeilla peuk


katsottiin äijien kanssa leffa, äijät lähtivät maustetyttöjen keikalle, itse jäin kotiin kuuntelemaan darkthronea.

Offline

#1213 15.05.2019 10:28

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

jookcha wrote:
ray charlz wrote:

mulla ei oo mitään muuta hardwaresynaa kun microkorg, joka on kyllä aika kiva peli. jotain vuoden tuollainen ollut, en soittele mitenkään päivittäin. sitä olen käyttänyt myös efektinä, mikä tuottaa myös aika jänniä kokeiluja. ois hauska testata kyllä microbrutea kanssa, ehkä jonain päivänä vois sellasen ostaa käytettynä.

voisin pistää ton oman bruten kiertoon jos kiinnostelee jonain päivänä.

buukkasin kanssa oodin modulaaristudioon ajan. oliks jossain yksityiskohtaisempaa listaa et mitä kaikkea härpäkettä tuolta löytyy?

Varaamon Oodin sivuilta:

Korg Prologue 16 -syntetisaattori
Make Noise 0-Coast -syntetisaattori
Doepfer modulaarinen syntetisaattori
Dave Smith Instruments OB-6
Clavia Nord Electro 2

Turun Syntetisaattoriseuraan jaettiin kuva tosta modulaarisesta, mutta siitä ei ihan täysin saanut selvää, et mitä kaikkea. Sen verran, että tilaa riittää ja että Doepferiä ja MakeNoisea. Doepferiltä todennäköisimmin ihan peruskamaa, oskeja filttereitä, perus-utilityjä jne. Noi on niin geneerisen näköisiä, että niitä on suttuisesta kuvasta vaikea tunnistaa. MakeNoisen 0-Coast oli jollain konstilla kiinnitetty systeemiin, which is nice. Muuta MakeNoisea näytti olevan kaikkea älyttömän siistiä: Morphagene (nauhasoitinta simuloiva laitos, jolla pystyy äänittämään ja manipuloimaan luuppeja), Wogglebug (monipuolinen satunnaisgeneraattori, vaatii tosin kvantisoijan jos haluaa käyttää melodisiin tarkoituksiin, joten sopii toivoa, että Doepferin modulien joukosta sellanen löytyy), Maths (nelikanavainen funktiogeneraattori, jolla tekee vähän kaikkea, joidenkin mielestä paras moduli ikinä, itse en ole koskaan aiemmin testannut), Telharmonic-oskillaattori, Sub-Timbral Oscillator, René (Sekvensseri, perustuu joihinkin Descartesin matemaattiisiin keloihin), ModDeMix ja output-moduli Rosie.

Aikamoinen jööti. Tota systeemiä kun oppii käsittelemään, niin tekee jo kokonaisia usean äänen biisejä, etenkin jos tuo vielä omat tamineet mukaan.

Offline

#1214 28.05.2019 11:54

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

Oodin studioon saapunut Moog One. Kyseessä Moogin viimeisin näkemys polyanalogista. Malleja oli 8- ja 16-ääniset, veikkaisin että Oodilla on 8-ääninen. Halukkaat voi ihmetellä Moogin sivuilta googlettamalla speksejä. Älytön jööti näyttäis olevan. Oodin vitosessa on nyt siis kolme polyanalogia ja modulaari. Kuulemma pari rumpukonetta on tulossa valikoimiin myös.

Oma GAS on taas aktivoitunut aika pahasti. Tällä hetkellä himottaa aika huolella Elektronin Digitone. Aika päheen oloinen laitos. 8-ääninen FM-syna, älytön määrä presettejä, ja Elektronin sekvensseri, jota ilmeisesti pidetään todella tehokkaana. Ominaisuuksiin kuuluu 4 synan sisäistä sekvenssiraitaa ja Elektronin kehittämä ominaisuus, jossa sekvenssin eri askelille voi ohjelmoida eri presettejä, (käytännössä tämä meinaa sitä, että voit yhdelle sekvenssiraidalle ohjelmoida koko rytmisen osan), 4 midiraitaa ulkoiselle gearille, kaksi audio-sisääntuloa ulkoiselle gearille, ja perusefektit (chorus, delay, reverb, overdrive).

Ton demot on poikkeuksetta aika päheen kuulosia. FM-synteesissä äänten ohjelmointihan on tunnetusti suht monimutkaista, mutta tän kohdalla kehutaan, että ohjelmointi tehty mahdollisimman virtaviivaiseksi.

Veronpalautuksia on tulossa sellanen määrä, että soitinhankinta on ihan oikeutettua, niin mä nyt vähän ajattelin. Ehdin innostua elektronisen popin tuottamisesta ja tällä laitoksella sais kieltämättä tehtyä aika paljon yhden laitteen puitteissa + yhteensopivuus midin kautta muun gearin kanssa tehty tässä aika älyttömän monipuoliseksi ja ilmeisesti Elektronilla on beta-vaiheessa oma softa, jolla integroida soitin dawiin ja käsittääkseni raitoja voi sitten äänitellä koneelle käyttäen itse synaa äänikorttina.

Koko ja monipuolisuus on mulla tässä kohtaa aika isoja määrittäjiä. Oli tarkoituksena että roudaisin jossain vaiheessa synaroippeet treenikämpälle, mutta ei siellä oikein tunnu olevan sopivaa tilaa työpisteelle. Harkitsin myös gearin suhteen muita vaihtoehtoja, mutta totesin että niin pähee kuin esim. Behrun pian julkaistava 909-klooni olisikin, ei mulla yksinkertaisesti mahdu kamat kohta enää pöydälle. Jonkinlainen tilatehokkuus alkaa oikeasti olemaan tarpeellista jos meinaa saada yhtään mitään aikaan, koska mun asunto on oikeasti pieni ja ois kiva, että kamat ois suht hyvässä valmiudessa. Sitä omaa tuotantoa kun on jo tekeillä, mutta nyt kun koulun tilat ja kamat jää pois käytöstä ja tätä projektia ois kuitenkin tarkoitus jatkaa (kerta nyt biisejä syntyy ja omasta mielestä ihan hyviäkin sellasia, niin mikäs siinä, saatan postata linjoille lähiaikoina jotain).

Offline

#1215 29.05.2019 03:46

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Synanörttien runkkunurkka

Vittujoo Digitone kävi jo ostoskorissa mutta piti hallita ihteä. Edelleen kyllä kiinnostaa, etenkin just niitten miditrackien ja sen mahdollistaman outouden takia.

Suuri ongelma mulla on se, että mä oon ollu tähän koneeseen jonossa jo vuoden

niin vaikka mulla ei 'oikeestaan' mutta ehkä tai en tiiä on varaa siihen niin luulen että kannattaa lunastaa koska luulen että tämä tulee olemaan aikamoisessa huudossa hinnastaan huolimatta joten voin lunastaa itseni ulos jos arvioin väärin. Etenkin kiinnostaa erilaiset luppien väliset modulaatiot ja steve reich phasing mahdollisuudet ja ties mitä, soundcloudrappibiiteistä hulinaan ja takaisin. No presets, no authority. Ei vaan, midi pelaa myös joten sitten taas Digitone kiinnostaa.

Joka tapauksessa mulle on tulossa saman Soma lafkan Ether jolla voin nauhoittaa teidän kaikkien aurat dance

Sit kyllä saa lähteä kamaa ja levyjä aika äkkiä mun kämpästä


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#1216 29.05.2019 04:06

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Synanörttien runkkunurkka

Luulin tätä myöhästyneeksi aprillipilaksi

Toi layout, what, ja kuka tätä tarvitsi?


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#1217 29.05.2019 14:38

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

centerhuig:center: wrote:

Luulin tätä myöhästyneeksi aprillipilaksi

Toi layout, what, ja kuka tätä tarvitsi?

Kosketinsoittajat? Aika paljon viime vuonna ilmestyneiden Digitonen demovideoiden kommenteissa on huudeltu kosketinmallin perään.

Kävin DLX:ssä nypläämässä ennen tsykologin aikaa. Joku oli poistanut demolaitteesta kaikki patternit (osasin ihan itse keksiä miten niitä haetaan!!!) paitsi yhden joka oli hirveä, joten tyydyin selaamaan presettejä. Juu, hyviä soundeja on, mut ehkä se omien ohjelmointi kiinnostaa kuitenkin myös.

Sivuhuomio: Viime viikolla kävin ekaa kertaa nypläämässä "sitä" ja samalla reissulla Arturian MicroFreakia. Jälkimmäistä ei enää ollut edes demokappaletta, jotan täytyy tehdä johtopäätös että myynyt heti loppuun.

Last edited by dadadrlrl (29.05.2019 16:28)

Offline

#1218 31.05.2019 09:10

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

Toi SOMAn Pulsar vaikuttaa kyllä aika älyttömän hienolta laitokselta. Täysin oman budjetin ulottumattomissa tosin.

Ihan tyhmä olo kun koulu loppuu, lähinnä siksi että oli mahdollisuus käyttää siellä viihtyisämmässä studiossa rumpukonetta ja paria synaa. Yksi uusi projekti oli päässyt ihan hyvään vauhtiin, mutta pitänee nyt toistaiseksi tyytyä siihen, että miksaa ja masteroi noi pari biisiä valmiiksi ja julkaisee ne.

Digitonen suhteen edelleen aika kova GAS. Tietyllä tapaa ois kiva jos pääsis töihin, koska vähiä rahojaan voisi investoida geariin. Äänikortti, pari mikkiä, basso ja sille jokin pieni vahvistin, jolla äänittää kotiolosuhteissa jne jne. Eihän se GAS koskaan lopu, mutta nyt alkais olemaan sellanen tilanne, että tarvetta on sille sun tälle.

Offline

#1219 05.06.2019 10:59

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

Noniin. Nyt ne suunnitelmat alkaa muuttumaan, koska multa puuttuu kaikenlaisia olennaisia asioita, joita kotistudiossa kannattaisi olla. Niin nyt tää mieli tuntuu siltä, että kannattaisi satsata olemassaolevan setupin jonkinlaiseen laajentamiseen.

Modulaarin suhteenhan on se tilanne, että periaatteessa pystyn tekemään aika vähäeleisiä biittejä sillä. Dreadboxin Erebus v2 on edelleen ihana syna, mutta se v3 on alkanut hotsittamaan siinä määrin, että katson ihan oikeutetuksi myydä kakkosen ja hommata kolmonen tilalle välirahalla. Jonkinlaiselle polysynalle olisi ihan tuntuvaa tarvetta ja oonkin ruvennut miettimään Waldorfin Streichfettiä, koska synajouset just jees. Toisaalta tykkään tosi paljon Rolandin Boutique-sarjan JX03:sta, jollainen mulla oli, mutta jonka möin modulaaripäissäni/rahapulassa pois. Käytettyinä noita tuntuu liikkuvan ihan hyvin, niin pidän sitä edelleen varteenotettavana vaihtoehtona. Käytetty Volca Beats vois kiinnostaa myös.

Sit pitäis vissiin myös äänikortti, laulumikki, basso ja vaikka mitä.

Noh, onneksi on myös olemassa se tilanne, jossa kavereilta voi lainata.

Last edited by dadadrlrl (05.06.2019 13:30)

Offline

#1220 05.06.2019 11:10

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,103

Re: Synanörttien runkkunurkka

^paljon pyydät erebuksesta?


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#1221 05.06.2019 11:30

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
From: Leppädanger
Registered: 28.12.2009
Posts: 12,204
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

jookcha wrote:

^paljon pyydät erebuksesta?

Maksan enemmän.

Offline

#1222 05.06.2019 11:35

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,103

Re: Synanörttien runkkunurkka

KZ wrote:
jookcha wrote:

^paljon pyydät erebuksesta?

Maksan enemmän.

Nyt huudetaan


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#1223 05.06.2019 13:28

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

No sen verran ajattelin siitä pyytää, että jäis kohtuullinen väliraha maksettavaksi v3:sta. Uus maksais €499. Ja tää kaikki hauskuushan sitten elokuussa veronpalautusaikoihin. Mut hyvä jos löytyy halukasta jo nytten, ei tarvi kikkailla missän muusikoiden.netissä tms.

Offline

#1224 08.07.2019 15:54

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,103

Re: Synanörttien runkkunurkka

mä: en kyllä osta uutta synaa kesällä kun pitää olla ulkona
myös mä: vittu että vituttaa tää kylmä kesä. ai kato tossa ois käytetty 0coast halvalla.

colorflash

Last edited by jookcha (08.07.2019 15:55)


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#1225 09.07.2019 10:41

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

"ulkona kesällä" on täysin yliarvostettua. 0coastia vaan kehiin jos kiinnostaa pahat soundit. Tai sit ostat ens kuussa sen meikän Erebuksen  pimp

Perjantaina menossa Oodiin. Saiskohan sitä ennen rumpukoneen kaverilta lainaan et vois tehdä pohjia himassa ja overdubeja sit siellä?

Offline

#1226 09.07.2019 12:33

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,103

Re: Synanörttien runkkunurkka

Ostin jo ton coastin  icon_cool


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#1227 26.07.2019 20:40

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,103

Re: Synanörttien runkkunurkka

Mort Garsonin Plantasia LP:n uusintajulkaisun tiimoilta on Sacred Bonesilta tulossa erä tämmösiä vehkeitä:  MIDI Biodata Sonication Device Preorder

veikeen näkönen, mutta onko tossa nyt mitään järkeä  icon_lol

Listen to your plants and create your own music together with them and your MIDI Biodata Sonification System.

By attaching electrodes to the leaves of a plant or skin, fluctuations in galvanic conductance will produce MIDI notes, which are transmitted on a configurable MIDI channel. With a maximum of 5 note polyphony (matching the LEDs).

Through sampling pulse widths and identifying fluctuations, MIDI note and control messages are generated. Features include Threshold, Scaling, Control Number, and Control Voltage using PWM through an RC Low Pass filter.

IMG_6158_1024x1024.JPG?v=1561412207


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#1228 27.07.2019 06:15

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

Mene ja tiedä järjestä. Tuttavani teki Teakin valo- ja äänisuunnittelun laitoksella lopputyön kasvien äänimaailmoista, et ei toi mikään tuulesta temmattu homma ole.

Somaltahan tosiaan löytyy se Ether-boksi. En tiedä onko siinä paljoa enempää järkeä.

Offline

#1229 14.08.2019 20:17

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
From: Leppädanger
Registered: 28.12.2009
Posts: 12,204
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

Kuten sanottu, kyllä on hyvä soitin tuo korgin electribe sampler.

Offline

#1230 15.08.2019 13:42

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

Behringerin 808-klooni vissiin ennakkotilattavissa ainakin t-kaupassa. Onneksi mä voin miettiä asiaa uudestaan sitten kun se 909-klooni ilmestyy.

Kiinnostelis myös Behrun budjettimonosyna, Crave. Oisko noin €160 ollut verkkokaupassa? On patchbay, arpeggiaattori, sekvensseri ja kaikkee. Oskillaattori on klooni 3340:stä, joka löytyy vissiin Prophet 5:stä ja filtteri ilmeisesti tää Behrun näkemys Moogin filtteristä.

Last edited by dadadrlrl (15.08.2019 13:48)

Offline

Board footer

Powered by FluxBB