#151 28.06.2007 13:41

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

Jeah. Pitää ottaa Maxi haltuun joku päivä. Aikamoiselta suolta vaikuttaa, mutta nappaisi just tsekkailla sen mahdollisuuksia live-visualisointien luomiseen, kun mun kiska on kuitenkin aika totaalisen MIDI-viritelty, niin oon alkanut katselemaan mahdollisuuksia viritellä MIDI-ohjattuja visuja. Olisi aika hulppeaa!


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#152 28.06.2007 13:45

noisembryo
Member
From: Under the oak
Registered: 21.10.2005
Posts: 376

Re: Synanörttien runkkunurkka

Fuck MAX/MSP! Fuck PD!
Tosimiähet käyttää SuperCollideria.

Offline

#153 28.06.2007 13:48

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

[quote:a94e717035="noisembryo"]Fuck MAX/MSP! Fuck PD!
Tosimiähet käyttää SuperCollideria.[/quote:a94e717035]

No toi on vaan audiolle. Mä haluan MULTIMEDIAAAAAAAA!!!


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#154 28.06.2007 13:52

noisembryo
Member
From: Under the oak
Registered: 21.10.2005
Posts: 376

Re: Synanörttien runkkunurkka

[quote:3dca8d1e4e="forssto"]SuperCollideria
No toi on vaan audiolle. Mä haluan MULTIMEDIAAAAAAAA!!![/quote:3dca8d1e4e]
Olet väärässä, tuolla voi tehdä myös grafiikkaa. Simppeleiden grafiikkaprimiviitien ("piirrä loota") lisäksi voi myös pyöritellä sillä en-nyt-muista-mikä-sen-nimi-on mallinnussysteemillä (interaktiivisia 3D-häkkyröitä tehdään MAX/MSP-tyyliin palikoita kasailemalla) mikä tulee Mäcin mukana tehtyjä virityksiä...Ja jos haluaa tehdä oikein viimoisen päälle, niin SC:n saa lisäkilkkeenä  sillan OSX:n Cocoaan, ts. voi tehdä mitä vain mitä OSX:n grafiikkasysteemillä voi tehdä.

Edit: niin tai käyttää SC:tä muun touhun lomassa MIDI-siltana esim Processingiin. Etkönä osaa jotain tehdä tietokoneellakin?

Offline

#155 28.06.2007 13:58

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

Mjaa, pitänee tsekkailla tuotakin.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#156 28.06.2007 14:02

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Synanörttien runkkunurkka

forssto wrote:

Jeah. Pitää ottaa Maxi haltuun joku päivä. Aikamoiselta suolta vaikuttaa, mutta nappaisi just tsekkailla sen mahdollisuuksia live-visualisointien luomiseen, kun mun kiska on kuitenkin aika totaalisen MIDI-viritelty, niin oon alkanut katselemaan mahdollisuuksia viritellä MIDI-ohjattuja visuja. Olisi aika hulppeaa!

sanoisin et jos fiilis on vaan triggailla midinuoteilla videoklippejä ja prosessoinniksi riittää takaperinpyöritys, looppaus sun muut perustemput niin kannattaa tsekata joku simppelimpi. tommonen perus vj-softat riittänee tohon ja on helmpompi ottaa haltuun.

toi jitter on enempi sit rankempaan video-generointiin, live-kuvan muokkaukseen sun muuhun...


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#157 28.06.2007 14:04

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

[quote:2586664848="silvawhale"]sanoisin et jos fiilis on vaan triggailla midinuoteilla videoklippejä ja prosessoinniksi riittää takaperinpyöritys, looppaus sun muut perustemput niin kannattaa tsekata joku simppelimpi. tommonen perus vj-softat riittänee tohon ja on helmpompi ottaa haltuun.

toi jitter on enempi sit rankempaan video-generointiin, live-kuvan muokkaukseen sun muuhun...[/quote:2586664848]

Ei, kyllä mä haluan vähän enemmänkin pyöritellä juttuja. Muokkailla livenä effuja yms. hommia. Kokeilin eilen ArKaosin demoa ja se vaikutti aika messevältä softalta, mutta toi Max/MDS vaikuttaisi nörtin silmin vielä sitäkin vähän kiinnostavammalta...


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#158 28.06.2007 14:05

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Synanörttien runkkunurkka

forssto wrote:

MULTIMEDIAAAAAAAA!!!

so 90's-ketjussä nämä


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#159 28.06.2007 14:07

Kiiminkijoen rantatörmä
HOT DOG STUFFED CRUST PIZZA
Registered: 16.06.2005
Posts: 15,103

Re: Synanörttien runkkunurkka

ydinaukio wrote:

tämä nyt ei liity aiheeseen millään tavoin, mutta voisko joku suositella jotain hyvää ja halpaa 4-raituria?

Lip lap, lip lap, maanmainio 4-raituri redface_new

Offline

#160 28.06.2007 14:15

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Synanörttien runkkunurkka

[quote:888d2495d3="noisembryo"]Fuck MAX/MSP! Fuck PD!
Tosimiähet käyttää SuperCollideria.[/quote:888d2495d3]
supercockliderissä on kyl kans potentiaalia. harmi kun se on tekstipohjainen. ei oikein tommonen koodaus enää maistu. haluu vaan yhdistellä legopalikoita toisiinsa.

jos ei embed ja marquee-tägeillä sikailua lasketa niin viimonen tekstikoodausnörtteily tuli tehtyä c64:lla... nerd


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#161 28.06.2007 14:17

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

No mä en kyllä pelkää tekstipohjaista ohjelmointia, mutta kyllä mä silti diggaan siitä miten simppeliä tuollainen virtuaalipatchin käyttäminen on. Etenkin, kun kyse on niinkin monimutkaisista jutuista, kuin audiojutut välillä tuppaavat olemaan.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#162 28.06.2007 14:23

noisembryo
Member
From: Under the oak
Registered: 21.10.2005
Posts: 376

Re: Synanörttien runkkunurkka

noisembryo wrote:

en-nyt-muista-mikä-sen-nimi-on mallinnussysteemillä (interaktiivisia 3D-häkkyröitä tehdään MAX/MSP-tyyliin palikoita kasailemalla) mikä tulee Mäcin mukana tehtyjä virityksiä

Ja tuohan oli Quartz Composer. Tulee ilmaatteeksi OSX:n mukana (vai olihan kehityskalujen mukana). Tuo siis visuaalinen ohjelmointisysteemi, jolla voi tehdä interaktiivisia 3D-ketkutuksia. SC:n mukana on esimerkki kuinka homma skulaa sen kautta. Voi näyttää ja mulkata valmista videota yms.

Offline

#163 28.06.2007 14:23

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

Joo, eipä ole Mäkkiä, eli pitänee tsekkailla miten tolla pääsee käsiksi Windowsin rajapintoihin. Joku DirectX-ohjelmointi luulisi onnistuvan?


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#164 28.06.2007 14:26

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Synanörttien runkkunurkka

forssto wrote:

No mä en kyllä pelkää tekstipohjaista ohjelmointia, mutta kyllä mä silti diggaan siitä miten simppeliä tuollainen virtuaalipatchin käyttäminen on. Etenkin, kun kyse on niinkin monimutkaisista jutuista, kuin audiojutut välillä tuppaavat olemaan.

jeps. täytyy kyl sanoa et yleensä aika kaukana ovat "simppelistä" noi max-patchit:

mut vitsi onkin tehdä sub-patcheja joihin piilotetaan toi kaikki spagetti ja sit siinä paraatisivulla on vaan uks slideri ja nappi jos lukee "do it, dude!"


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#165 28.06.2007 14:29

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

silvawhale wrote:

Toi sama tekstimuotoon koodattuna on varmasti n. 2414124312 kertaa ikävämpi näky, eli kyllä varmasti näppärällä GUIlla nakutellut isotkin patchit pesevät käytettävyydessään tekstihirviöt, vaikka kuinka olisi kokeneen koodarin nätillä syntaksilla kirjoittamaa.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#166 28.06.2007 14:32

noisembryo
Member
From: Under the oak
Registered: 21.10.2005
Posts: 376

Re: Synanörttien runkkunurkka

silvawhale wrote:

supercockliderissä on kyl kans potentiaalia. harmi kun se on tekstipohjainen. ei oikein tommonen koodaus enää maistu. haluu vaan yhdistellä legopalikoita toisiinsa.

Onneksi se on tekstipohjainen. Niin monet asiat ovat niin paljon yksinkertaisempia esittää tekstipohjaisesti (esim. keskeiset iteraatiot, haarautumiset). Itse kyrpiinnyin tuohon lootaohjelmointiin varsin pian, siinä tulee seinät ja rajat vastaan alta aikayksikön. Ja koetas tehdä yhtään monimutkaisempaa granulaarisynteesiä noilla - ja semmoista missä saat tarvittaessa murkulat luotua synkronisesti (ts. pystyt käyttämään rakeiden tiheyttä perustaajuutena). No tänks.

Offline

#167 28.06.2007 14:41

noisembryo
Member
From: Under the oak
Registered: 21.10.2005
Posts: 376

Re: Synanörttien runkkunurkka

silvawhale wrote:

jeps. täytyy kyl sanoa et yleensä aika kaukana ovat "simppelistä" noi max-patchit

Joo, noissa palikkasysteemeissä tulee mitä yksinkertaisimmastakin asiasta hervoton spagetti.

Offline

#168 28.06.2007 14:48

noisembryo
Member
From: Under the oak
Registered: 21.10.2005
Posts: 376

Re: Synanörttien runkkunurkka

forssto wrote:

Joo, eipä ole Mäkkiä, eli pitänee tsekkailla miten tolla pääsee käsiksi Windowsin rajapintoihin. Joku DirectX-ohjelmointi luulisi onnistuvan?

Katsasta tuo mainittu Processing, "monet" ovat ainakin kehuneet sitä. Tosin Javaahan se on, joten hervottomimmat muljutukset eivät välttämättä onnistu mopoimmalla myllyllä.

Offline

#169 28.06.2007 14:51

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

noisembryo wrote:

Katsasta tuo mainittu Processing, "monet" ovat ainakin kehuneet sitä. Tosin Javaahan se on, joten hervottomimmat muljutukset eivät välttämättä onnistu mopoimmalla myllyllä.

Mjoo, ei Javaa kandee aina lähtökohtaisesti karsastaa. Mainio kieli ja alusta tiettyihin juttuihin. Mitään GUI-juttuja sillä EI pidä ikinä tehdä, mutta vaiks servlettejä tai jotain muita taustajärjestelmiä sillä pyörittelee ihan ilolla.

Mutta 90-luvun lopussa tosi IN olleet Javalla tehdyt GUI:t olivat kyllä ihan totaalisen painajaismaisia juttuja. Tahmausta ja kaatuilua...


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#170 28.06.2007 14:54

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

No vitu. Täytyy kyl tsekata tota Processingia vähän tarkemmin. Vaikuttaa aika huikean mielenkiintoiselta sekin...


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#171 28.06.2007 14:57

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Synanörttien runkkunurkka

noisembryo wrote:

[quote:495bcde425="silvawhale"]jeps. täytyy kyl sanoa et yleensä aika kaukana ovat "simppelistä" noi max-patchit

Joo, noissa palikkasysteemeissä tulee mitä yksinkertaisimmastakin asiasta hervoton spagetti.[/quote:495bcde425]
No kyse on pelkästään asioiden organisoinnista. Kyllähän tuo koodaus kiinnostaa mutta kun aika ei riitä..

Nykyään tuntuu että reason riittää mulle. Ihana ohjelma.


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#172 28.06.2007 15:03

noisembryo
Member
From: Under the oak
Registered: 21.10.2005
Posts: 376

Re: Synanörttien runkkunurkka

forssto wrote:

Mjoo, ei Javaa kandee aina lähtökohtaisesti karsastaa. Mainio kieli ja alusta tiettyihin juttuihin. Mitään GUI-juttuja sillä EI pidä ikinä tehdä, mutta vaiks servlettejä tai jotain muita taustajärjestelmiä sillä pyörittelee ihan ilolla.

Juu ei, vaikka se kielenä hieman omituinen sekasikiö onkin. Nykyisillä JVM:lla suurin osa hommista pyöriikin varsin sutjakkaasti ilman merkittävää overheadia verratuna esim. c/c++-systeemeihin. Ainakin jos muistia on tarpeeksi tulilla.

Offline

#173 28.06.2007 15:09

noisembryo
Member
From: Under the oak
Registered: 21.10.2005
Posts: 376

Re: Synanörttien runkkunurkka

silvawhale wrote:

No kyse on pelkästään asioiden organisoinnista.

No, ei siinä pääse siitä mihinkään, että joku simppeli if-rakenne vaatii vaikka kuinka monta mollukkaa, siimaa ja ketkutinta. Tai sitten jos laitat vaikka kymmenen GUI-nupikkaa, niin siitä lähtee (vähintään) kymmenen piuhaa yms. tms. Organisoinnilla noita saa kyllä hieman siistittyä, mutta vain tiettyyn rajaan saakka. Ja koetapa rakentaa noita MSP-guita automaagisesti...

Eikös Reaktorissakin ole nykyisin joku kohtalaisen matalan tason skriptaus tms.?

Offline

#174 28.06.2007 15:09

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

noisembryo wrote:

Juu ei, vaikka se kielenä hieman omituinen sekasikiö onkin. Nykyisillä JVM:lla suurin osa hommista pyöriikin varsin sutjakkaasti ilman merkittävää overheadia verratuna esim. c/c++-systeemeihin. Ainakin jos muistia on tarpeeksi tulilla.

Javassahan on just syntaksi mitä ihaninta! Tosin nykyisin mä olenkin aika rakastunut C#:in syntaksiin, kun sillä on vaan niiiiiin nannaa koodata.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#175 28.06.2007 15:09

noisembryo
Member
From: Under the oak
Registered: 21.10.2005
Posts: 376

Re: Synanörttien runkkunurkka

forssto wrote:

Tosin nykyisin mä olenkin aika rakastunut C#:in syntaksiin, kun sillä on vaan niiiiiin nannaa koodata.

I love Python.

Offline

#176 28.06.2007 15:10

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

Koodihomojen pusukoppi lienee toisaalla?


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#177 28.06.2007 15:22

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Synanörttien runkkunurkka

ydinaukio wrote:

tämä nyt ei liity aiheeseen millään tavoin, mutta voisko joku suositella jotain hyvää ja halpaa 4-raituria?

åhå, tais olla vähän liiankin offtopik

Offline

#178 28.06.2007 17:32

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007
Posts: 8,599

Re: Synanörttien runkkunurkka

Mulla oli aikoinaan kovassa käytössä Fostex-kasettineliraituri. Nykyään me ajellaan sen läpi Robotin rumpuraitoja.


Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

Offline

#179 28.06.2007 18:59

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,920
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

[quote:508097374d="noisembryo"]
Eikös Reaktorissakin ole nykyisin joku kohtalaisen matalan tason skriptaus tms.?[/quote:508097374d]
On, vitosversiosta lähtien. Siksi kiinnostais palata siihenkin kelkkaan, jotta vois sitten ainakin kuvitella voivansa mennä niin syvälle kuin huvittaa.
Max/Msp:tä olen kokeillut, se oli mulle liikaa. Tarvitsen palikoita ja paksuja kaapeleita, jotka heiluvat napinpainalluksesta. Nord Modular on ehkä luotu mua varten.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#180 28.06.2007 19:16

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,920
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

[quote:a71b61213a="silvawhale"]mä oon käsittänyt taas että toi G2 on nimenomaan toi ykkönen + uusia ominaisuuksia. eli ei sen ole ollut tarkoituskaan kuulostaa sikäli erilaiselta. ja teknisestihän se G2 on kans pelkkä tietokone joka jauhaa koodia joten sikäli uskoisin että toi tietsikka-demo saundaa ihan samalta. tiedä sit millä näytteenottotaajuudella toi jauhaa.. veikkaan et isoimmat erot voi olla ad/da-muuntimissa sun muissa. eli aika pientä.

se mitä taas ihmiset on kuulevinaan on sit ihan toinen juttu. tulee mieleen klassiset "mikä paristomerkki saundaa säröpedaalissa parhaalta"-jutut. kaikki boardijutut kannattaa ottaa aina pienen filtterin läpi, hehee.

suurin uudistus G2:ssa tais olla sen kiippariversion ohjauspaneeli ja muut hardisjutut. ja  tehoa siinä taitaa olla lisää myös.

ja samaa mieltä et se editori ei näytä kovin kivalta...[/quote:a71b61213a]
Ykkös-nordissa on 18bit-DAC / 48khz-sampletaajuus verrattuna kakkos-nordin 24/96-lukemiin. Ton sampletaajuuden noston pitäisi vähentää aliasing-ongelmia, mut enpä tiiä. Pitäs päästä ehkä testaamaan polyfonisia patcheja, jotta eron huomaisi.
Kokeilin tota demoa nimenomaan niin, että nostin äänikorttini sampletaajuudeksi 96 khz, jota en o ennen tehnyt. Vois huvikseen tehdä saman ja kokeilla jotain reaktoria, että miltä soundaa.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB