#271 29.11.2019 15:31

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Maustetytöt

Huom: Pää Kii voitti kriitikkojen valinnassa, eli tässä tilanteessa "kriitikot", kenestä sitten lienee koostunut, olivat vissiin selkeästi sillä kannalla, että n-sanan käyttö on ok. Alkuperäisessä rumban uutisessa mainittiin, että Maustareilla mahdollisuus voittaa kyseisessä kategoriassa.

Last edited by dadadrlrl (29.11.2019 15:33)

Offline

#272 29.11.2019 15:40

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,484
Website

Re: Maustetytöt

^ kuten ylempänä mainitsin, ilmeisesti on eroa sanojan sukupuolella, tai sitten (kuten todennäköisempää) piti vaan keksiä tekosyy saada maustarit pois valinnoista, ovat liian indie tms. ja samalla saadaan tämmöinen kohu, joka sataa taas kerran persujen laariin kun "mitään ei saa enää sanoa".

ja kyllä esim. mun mutsi ja sen ikäpolvi käyttää aina silloin tällöin n-sanaa, vaikkei perähikiältä olekaan eikä ole minkäänmoisia rasistisia taipumuksia, se nyt vaan oli aikanaan ihan neutraali ilmaisu, eikä se ole siitä pois oppinut, kun ei sana niin jokapäiväisessä elämässä ole tarpeen, vaikka asiasta aina sille huomautetaankin.

sinänsä olen edelleen näistä "kielletyistä sanoista" ja niiden käytöstä ihan eri mieltä kuin ilmeinen valtaosa muista suvakeista, ja varsinkin taiteeseen, johon lasken musiikin, tulisi kuulua täydellinen vapaus ilmaista itseään kuten haluaa. elokuvissa saattaa kuulla pahaa kielenkäyttöä, mutta ollaanko silloin tuomitsemassa ja boikotoimassa näyttelijää? miksi musiikki on sitten niin eri juttu, en tajua. mutta ei kai mun tarviikaan.

mutta kaiken kaikkiaan se, ettei kyseistä sanaa edes ole käytetty kuin joskus parilla keikalla, josta nyt sitten sattuu löytymään nauhoite netistä, tekee tästä kohusta kyllä täysin järjen vastaisen.

t: psykonatsi


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#273 29.11.2019 15:44

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,162

Re: Maustetytöt

löytyykös tosta explicit versionista edes tallenteita enää? ainakin tähän tobaan linkattu versio on poistettu youtubesta.


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#274 29.11.2019 15:51

ginimies
entinen crack-pormestari nyk. crack-tohtori
Registered: 22.04.2006
Posts: 18,663

Re: Maustetytöt

turston wrote:

Pakko kyllä sanoa, että vaikka olen kotoisin ihan vihoviimeisestä perähikiästä ja oon ysärilläkin elänyt lapsuutta ja nuoruutta, niin koskaan ei ole elämäni aikana tullut vastaan yhtäkään ihmistä, joka ei ymmärtäisi, että n-sana on loukkaava. Eri asia sitten, että käyttivätkö sitä ihan tarkoituksella. Mut kai niitäkin sit on.

Samaa olin tulossa. Muutenkaan tyhmyyteen ja junttiuteen vetoaminen ei kovin hyvin toimi, kun yhtyeen imago ja estetiikka on niin millintarkasti mietitty.


Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.

Offline

#275 29.11.2019 15:54

gray charlie
laupias ajojahtilainen
From: google-yliopisto
Registered: 06.10.2019
Posts: 634

Re: Maustetytöt

oZbvyOv.jpg


tttttttttthhhhhhhhhhhhhhhhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuurrrrrrrrrrrsssst

Offline

#276 29.11.2019 15:56

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,484
Website

Re: Maustetytöt

jookcha wrote:

löytyykös tosta explicit versionista edes tallenteita enää? ainakin tähän tobaan linkattu versio on poistettu youtubesta.

onko poistettu nyt tän kohun yhteydessä? icon_surprised


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#277 29.11.2019 15:57

Espoon Prinssi
Member
Registered: 13.04.2008
Posts: 768

Re: Maustetytöt

psykokarkki wrote:

ja kyllä esim. mun mutsi ja sen ikäpolvi käyttää aina silloin tällöin n-sanaa, vaikkei perähikiältä olekaan eikä ole minkäänmoisia rasistisia taipumuksia, se nyt vaan oli aikanaan ihan neutraali ilmaisu, eikä se ole siitä pois oppinut, kun ei sana niin jokapäiväisessä elämässä ole tarpeen, vaikka asiasta aina sille huomautetaankin.

Nyt kyllä, se ei ole koskaan ollut mikään neutraali ilmaisu.


"Ei hätää, kunnanjohtajaa on informoitu"

Offline

#278 29.11.2019 16:00

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Maustetytöt

Tein kai lyriikkani väärin. Johnny Inzane..


bzort glorf bööth

Offline

#279 29.11.2019 16:01

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,484
Website

Re: Maustetytöt

Espoon Prinssi wrote:
psykokarkki wrote:

ja kyllä esim. mun mutsi ja sen ikäpolvi käyttää aina silloin tällöin n-sanaa, vaikkei perähikiältä olekaan eikä ole minkäänmoisia rasistisia taipumuksia, se nyt vaan oli aikanaan ihan neutraali ilmaisu, eikä se ole siitä pois oppinut, kun ei sana niin jokapäiväisessä elämässä ole tarpeen, vaikka asiasta aina sille huomautetaankin.

Nyt kyllä, se ei ole koskaan ollut mikään neutraali ilmaisu.

kyllä se vielä 70-luvulla oli wanha

hiirimattona wrote:

Tein kai lyriikkani väärin. Johnny Inzane..

biggrinpeuk


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#280 29.11.2019 16:07

hezma
Vanhempi Käynnissäpitäjä
From: Helesinki
Registered: 13.11.2008
Posts: 17,573

Re: Maustetytöt

Asiaan liittymättä tai liittyen, oon kerran seurannu Oulusa tilannetta, josa valkoinen keski-ikänen nainen kutsu nuorta ei-valkoista miestä "mun neekeriksi", jonka jälkeen tyypit naurovat ja halasivat ja jatkovat ilosta keskustelua keskenään  icon_surprised

Offline

#281 29.11.2019 16:15

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,484
Website

Re: Maustetytöt

hezma wrote:

Asiaan liittymättä tai liittyen, oon kerran seurannu Oulusa tilannetta, josa valkoinen keski-ikänen nainen kutsu nuorta ei-valkoista miestä "mun neekeriksi", jonka jälkeen tyypit naurovat ja halasivat ja jatkovat ilosta keskustelua keskenään  icon_surprised

kai soitit polliisin paikalle icon_surprised

jos multa kysytään, niin jos yksikään valkoihoinen ei saa käyttää sanaa, niin yksikään valkoihoinen ei saisi myöskään loukkaantua kyseisen sanan käytöstä.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#282 29.11.2019 16:39

Kalossimies
valmistaa Vallilassa puudildoja
Registered: 07.08.2010
Posts: 6,353

Re: Maustetytöt

psykokarkki wrote:

jos multa kysytään, niin jos yksikään valkoihoinen ei saa käyttää sanaa, niin yksikään valkoihoinen ei saisi myöskään loukkaantua kyseisen sanan käytöstä.

En ymmärrä logiikkaa tässä 017

Itse kohu toki naurettavaa pelleilyä.


Oivalluksen hetkellä olin heikosti kippis ravittu, joten biggrin totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava kaka Nälkä.

Offline

#283 29.11.2019 16:46

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,484
Website

Re: Maustetytöt

Kalossimies wrote:
psykokarkki wrote:

jos multa kysytään, niin jos yksikään valkoihoinen ei saa käyttää sanaa, niin yksikään valkoihoinen ei saisi myöskään loukkaantua kyseisen sanan käytöstä.

En ymmärrä logiikkaa tässä 017

Itse kohu toki naurettavaa pelleilyä.

no siis tää toistenpuolesta loukkaantujien kulttuuri. mutta ylipäätään ei pitäisi olla kiellettyjä sanoja. sen sijaan voisi miettiä kuinka sanoja käytetään. ei pitäisi olla niin vahvoja sanoja, että ne muka loukkaavat asiayhteydestä riippumatta. tuossa alkuperäisessähän sitä juuri käytettiin neutraalisti, siihen tyyliin kuin tietämättömät juntit(?) joskus aikanaan, ilman loukkaamistarkoitusta.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#284 29.11.2019 17:57

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Maustetytöt

psykokarkki wrote:
Espoon Prinssi wrote:
psykokarkki wrote:

ja kyllä esim. mun mutsi ja sen ikäpolvi käyttää aina silloin tällöin n-sanaa, vaikkei perähikiältä olekaan eikä ole minkäänmoisia rasistisia taipumuksia, se nyt vaan oli aikanaan ihan neutraali ilmaisu, eikä se ole siitä pois oppinut, kun ei sana niin jokapäiväisessä elämässä ole tarpeen, vaikka asiasta aina sille huomautetaankin.

Nyt kyllä, se ei ole koskaan ollut mikään neutraali ilmaisu.

kyllä se vielä 70-luvulla oli wanha

tunnin kellon siirtely aiheuttaa henkilökohtaisen maailmanlopun, 50 vuodessa mikään ei saa muuttua, kaikki muutos pitäisi olla perustuslaissa kielletty


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#285 29.11.2019 18:00

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Maustetytöt

psykokarkki wrote:
Kalossimies wrote:
psykokarkki wrote:

jos multa kysytään, niin jos yksikään valkoihoinen ei saa käyttää sanaa, niin yksikään valkoihoinen ei saisi myöskään loukkaantua kyseisen sanan käytöstä.

En ymmärrä logiikkaa tässä 017

Itse kohu toki naurettavaa pelleilyä.

no siis tää toistenpuolesta loukkaantujien kulttuuri. mutta ylipäätään ei pitäisi olla kiellettyjä sanoja. sen sijaan voisi miettiä kuinka sanoja käytetään. ei pitäisi olla niin vahvoja sanoja, että ne muka loukkaavat asiayhteydestä riippumatta. tuossa alkuperäisessähän sitä juuri käytettiin neutraalisti, siihen tyyliin kuin tietämättömät juntit(?) joskus aikanaan, ilman loukkaamistarkoitusta.

Eli vain vähemmistöt saa valittaa jos niitä käytetään hyväksi, solvataan yms?

Näinhän siihen valkoisen kansan yliherruuteen päästään. Kukan ei saa puhua vähemmistöjen puolesta, koska se on niitten oma asia.

Mieti nyt välillä sanomisiasi. Total persu kamaa tällä hetkellä, sori vaan


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#286 29.11.2019 18:02

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Maustetytöt

Toistenpuolesta loukkaantumiset ovat mahdollistaneet mm. orjuuden lopun, naisten äänioikeudet, seksuaalivähemmistöjen oikeudet yms

Tehtiinkö noi väärin? Tais kaikki ollakin vaan hyvesignalointia ja mitäs näitä muita termejä on millä solvataan progressiivisia?

Kysymys: mua kiusattiin koulussa. Joskus jotkut ihanat toverit tuli puolustamaan mua, olivatko nuo toistenpuolesta loukkaantujat väärällä asialla? Olisiko minun kuulunut yksin kaikkia vastaan taistella? Olivatko ne hyvesignaloijia jotka vain yrittivät näyttää opettajille että ovat pienemmän puolella?

Myöskään opettajien ei pitäisi saada puuttua moiseen jos sun hieanoa sanam vapaus ideaasi seurataan. Kiusaajien puolella sanojen oikeuksien puolesta rokrok

Mieti


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#287 29.11.2019 18:09

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Maustetytöt

Tää kohu kyllä perseestä, mutta niin on sen käyttäminen tän ketjun muutttamiseksi jokskin "sanojen oikeudet pysyä muuttumattomina ovat tärkeämpiä kuin ihmisten oikeudet" propagandan jyrnyttämistopikiksi


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#288 29.11.2019 19:57

kaakku
ärrävikanen pelle
Registered: 23.06.2005
Posts: 13,960

Re: Maustetytöt

Ai siinä on oikeesti alunperin laulettu neekeripojista?  spede

Selittelyille  icon_lol


Varikset komentavat

Offline

#289 29.11.2019 19:58

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,535
Website

Re: Maustetytöt

Näytä tämä julkaisu Instagramissa.

@matti_naerekangas ja #perjantaisarjis. #rumbalehti

Henkilön Rumba (@rumbalehti) jakama julkaisu


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#290 29.11.2019 20:02

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,535
Website

Re: Maustetytöt

centerhuig:center: wrote:

Tää kohu kyllä perseestä, mutta niin on sen käyttäminen tän ketjun muutttamiseksi jokskin "sanojen oikeudet pysyä muuttumattomina ovat tärkeämpiä kuin ihmisten oikeudet" propagandan jyrnyttämistopikiksi

snore

Jatkot mielenpahoitustopikissa icon_arrow


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#291 29.11.2019 20:02

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Maustetytöt

kaakku wrote:

Ai siinä on oikeesti alunperin laulettu neekeripojista?  spede

Selittelyille  icon_lol

Älä nyt, hanttahan tyhjentävästi selitti miksi aivan hyvä sana käyttää, jos ei käytä niin on toisten pualesta sekoaja tms grin


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#292 29.11.2019 20:06

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,535
Website

Re: Maustetytöt

No jos Pää kii laulaa neekerinkullista ja saa sillä Emma-pystin niin pientä kaksinaismoralismia ilmassa tai en tiiä


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#293 29.11.2019 20:08

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Maustetytöt

Nii onkin.

Mutta muille selittelyille ja tän käyttämisenä keppihevosena joillekin "vain vähemmistöt saavat puhua syrjimisestään" oikeistolaiselle paskalle: center


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#294 29.11.2019 20:46

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005
Posts: 15,706

Re: Maustetytöt

Mutta kun sen kriitikkoraadin ehdokkuus ei ole saman porukan valitsema... lukekaa se rumban juttu uudelleen


en ole kolmekybänen emoboy

Offline

#295 29.11.2019 21:42

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Maustetytöt

Fun Fact Hantalle: n-sana ei ole ikinä ollut neutraali. Ei edes männäaikojen nostalgiasuomessa. Olen kuullut tän saman argumentin niin helvetin monta kertaa että "puhekieltähän tämä vain". News at nine, puhekielessä on käytetty vuosien saatossa satoja loukkaavia termejä ja yritetty sössöttää, ettei tarkoitus ole loukata. TIlanne nyt vain on se, että kyseiseen sanaan on ladattu enemmän merkitystä, kuin mitä 60-70-lukujen Suomessa on osattu tai haluttu osata ymmärtää.

Tässä kohtaa ois ihan hyvä jos saataisiin tehtyä samanlainen juttu kuin siinä jookchan Fall-topiciin linkkaamassa Quietuksen artikkelissa.

Tää on monitasoinen sotku, jota kyllä ei selvitetä väittelemällä sanojen neutraaliudesta, etenkin kun kyseessä on sana, jota on käytetty maailmanlaajuisesti halventavana terminä viihdemusiikin parissa jo levyteollisuuden alkuvuosina, ja jonka neutraaliudesta ei oikeasti ole edes mitään saumaa keskustella (pointtina, ettei argumentti "tämä oli 70-luvun suomessa neutraali ilmaisu" pidä vettä).

Duon anteeksipyynnön pitäisi mun mielestä tässä kohtaa riittää, vaikka olenkin sitä mieltä, että junttiuden ja ummikkouden taakse piiloutuminen ei myöskään ole vuonna 2019 kovin toimivaa. Todellisuushan on kuitenkin se, että elämme maassa, joka tosiaan on rasistinen ja jälkeenjäänyt perähikiä, joten valitettavasti nämäkin keskustelut ovat selkeästi vielä tarpeellisia. Tämä kohu on toki kuolleen hepan ruoskintaa, mutta jos Pää Kiin keissiin ei tartuttu vuonna 2013, niin minä kyllä ymmärrän, että jotakuta tämä on jäänyt häiritsemään ja joku haluaa tarttua tähän keissiin nyt kuusi vuotta myöhemmin. Reiluahan tässä ei ole suurin piirtein mikään, koska tuo Pää Kiin luritus sisältää keskinmäärin enemmän misogyniaa ja rasismia kuin Maustareiden koko tuotanto, oli Arttu Seppäsen mielestä laulun kertojaminä kuinka kaukana tahansa Bergmanin persoonasta.

Offline

#296 29.11.2019 21:48

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Maustetytöt

No siis persupersoonaanhan se Pää Kii biisissä on sidottu se sanan käyttö erittäin selkeästi confused_new

Eli ns. "toimii" vaikka en itse tekisi samalla tavalla mutta silti.


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#297 29.11.2019 21:56

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Maustetytöt

Muistakaas nyt että Psyko on myös vähän eri sukupolvea  _tsot


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#298 29.11.2019 22:01

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Maustetytöt

Jean-Babtiste wrote:

Muistakaas nyt että Psyko on myös vähän eri sukupolvea  _tsot

Sori, unohtu sanoa:

OK boomer


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#299 29.11.2019 22:10

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Maustetytöt

Menee offtopic, mutta ton Ees jotain positiivista-biisin kertojaminä ja näkökulma ei kyllä mun mielestä todellakaan ole mikään "peruspersoona". Käytännössä teksti on aika yks yhteen jonkun Timo Hännikäisen kännispämmäilyn kanssa, eikä muita näkökulmia biisissä anneta. Mä en pysty lukemaan tuota hyvällä hengelläkään muuksi kuin vahingoniloiseksi hyökkäykseksi toista ihmistä kohtaan, oli kyseessä sitten jonkinlainen kostofantasia tai todellisuus.

Offline

#300 29.11.2019 22:21

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Maustetytöt

Siis persu, ei peruspersoonaksi. Mulle erittäin selkeetä että siinä vittuillaan bible bashereille ja kuinka levotonta ja härskiä niitten meininki on. Mutta vaikeaa on kaikki joten se siitä.


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

Board footer

Powered by FluxBB