#61 13.05.2019 16:48

ray charlz
niin läski äijä
From: norf norf
Registered: 14.08.2010
Posts: 4,207

Re: Maustetytöt

icon_biggrinpeuk
mut maustetytöthän elää ilman nettiä? aika paljon ne selittelee näitä juttuja somessa siihen nähden.


katsottiin äijien kanssa leffa, äijät lähtivät maustetyttöjen keikalle, itse jäin kotiin kuuntelemaan darkthronea.

Offline

#62 13.05.2019 16:51

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Maustetytöt

veikkaan että jos nää olis jotku maustepojat niin saisivat osakseen paljon vähemmän keskustelupalstojen sarkasmivittuilua
mut toisaalta kuka lukee jotain keskustelupalstoja paitsi piffin syvää päätyä lol tai siis muut ku minä ja pari muuta vanhaa nörttiä


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#63 13.05.2019 16:52

ray charlz
niin läski äijä
From: norf norf
Registered: 14.08.2010
Posts: 4,207

Re: Maustetytöt

itsekkin luen tätä palstaa vain että tietäisin mitä maustetytöille kuuluu


katsottiin äijien kanssa leffa, äijät lähtivät maustetyttöjen keikalle, itse jäin kotiin kuuntelemaan darkthronea.

Offline

#64 13.05.2019 16:59

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
From: Leppädanger
Registered: 28.12.2009
Posts: 12,204
Website

Re: Maustetytöt

ray charlz wrote:

tosi paska versio.  center:biggrin:

Tää oli parempaa musajournalismia ku onnisen lässytykset.

Aika harmiton semikiva renkutus.

Nyt meni maku maustareista. Lätkäottelun mainoskatkolla tämä ja myydään jotain vitun Prisman vaatteita. Oikeesti, joku roti. Onko tämä muka ironiaa? Biisihän on nimenomaan kaupallisuutta vastaan. Nyt oli iso huti.

confused_new

Offline

#65 13.05.2019 18:08

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Maustetytöt

Pakko myöntää, että olen häkeltynyt vihan määrästä tätä duoa kohtaan.

Mutta kyllä toi koko viestiminen on jotenkin älyttömän kökköä. Kai tässä on jotenkin tarkoitus olla vizikkäitä, mutta toi on jotenkin vähän läpinäkyvää ja ankeeta. Meinaan siis silleen, että tollanen "levybudjetti loppui kesken niin tehtiin mainosmusaa" on yhtä ankee juttu kuin joku Haloo Helsinki, jolle koko ura on tarjoiltu hopeatarjottimella, jorisemassa siitä kuinka paljon "kovaa duunia tässä on tehty".

Offline

#66 13.05.2019 22:43

limalii
Member
Registered: 12.08.2011
Posts: 24

Re: Maustetytöt

maustetöttöset aika kiva mutta turha niiden on rahasta enää huolehtia ja heitellä "budjetti loppu kesken" läppää. jumalauta mitä teosto summia mimmit nostaa kun soineet pelkästään parissa kk sen jonkun 150 kertaa bassossa, keikkaliksat 2000e ja isompaakin ja duona kulkevat  cheer21  sheeplove  bileet

Offline

#67 14.05.2019 02:31

Okko
Kanisteriäijä
From: HS VISIO
Registered: 07.11.2006
Posts: 3,116
Website

Re: Maustetytöt

Moronica wrote:

Maustetyttöjen Leevi-pastissi icon_neutral
Rosita Luun Leevi-pastissi rakkaus

Rosita Luu ja Hullu Ruusu peuk

Maustetytöt – yhtye josta tehtiin väsynyt piffimeemi? Ihan 3/5 biisi toi Lottorivi oli, katellaan lisää sitten kun levy tulee ulos. Ihan sama mulle jos saavat rahaa tekemällä musaa jollekin "pahis-marketille", mielummin itsekin tekisin musaa kuin lemppaisin laatikoita varastolla.


VFjVKbO.gif

Offline

#68 14.05.2019 14:47

Kalossimies
valmistaa Vallilassa puudildoja
Registered: 07.08.2010
Posts: 6,352

Re: Maustetytöt

Kaupalliset yhteistyöt on ihan fine, kun ne nyt ovat aina olleet "suuressa maailmassa" osa pisnestä ja kyllähän Brian Eno ja Sakamoto ja kumppanitkin aikoinaan, MUTTA turha siinä sitten esittää jotain diy-jeesusta jos tämmöisiä tekee icon_neutral toki siis sell outtaamisesta huutelu on väsynyttä rockistiväninää, mut jonkinlaista johdonmukaisuutta sitä viestinnässä aina toivois.


Oivalluksen hetkellä olin heikosti kippis ravittu, joten biggrin totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava kaka Nälkä.

Offline

#69 14.05.2019 14:57

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Maustetytöt

Kalossimies wrote:

Kaupalliset yhteistyöt on ihan fine, kun ne nyt ovat aina olleet "suuressa maailmassa" osa pisnestä ja kyllähän Brian Eno ja Sakamoto ja kumppanitkin aikoinaan, MUTTA turha siinä sitten esittää jotain diy-jeesusta jos tämmöisiä tekee icon_neutral toki siis sell outtaamisesta huutelu on väsynyttä rockistiväninää, mut jonkinlaista johdonmukaisuutta sitä viestinnässä aina toivois.

Tämä.

Offline

#70 14.05.2019 15:00

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,119

Re: Maustetytöt

no hitto, palkataan näille milttonin konsultti niin saadaan viestintähommat kuntoon!


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#71 14.05.2019 15:04

Kalossimies
valmistaa Vallilassa puudildoja
Registered: 07.08.2010
Posts: 6,352

Re: Maustetytöt

jookcha wrote:

no hitto, palkataan näille milttonin konsultti niin saadaan viestintähommat kuntoon!

Real talk pimp


Oivalluksen hetkellä olin heikosti kippis ravittu, joten biggrin totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava kaka Nälkä.

Offline

#72 14.05.2019 15:11

HannaEbola
Member
Registered: 23.02.2010
Posts: 218

Re: Maustetytöt

Aikuiset miehet sössöting icon_lol  Tästä minä nautin

Offline

#73 14.05.2019 15:57

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Maustetytöt

Mä nyt suhtaudun itse aika nuivasti, koska mun mielestä tollanen "kotikutoisen" bändin esittäminen ja samassa yhteydessä vitsailu levybudjetista on vähän paksua. Meinaan, että aika moni vääntelee niska hiessä levyjä ilman budjettia, saati minkäänlaista varmuutta siitä, julkaistaanko levyä ollenkaan. Eikä tää nyt mikään maailman vakavin juttu ole, mutta en myöskään ymmärrä, miksi tätä asiaa ei saisi sanoa ääneen.

Ja kyllä mun mielestä voisi myös olla sallittua puhua siitä, ettei miesoletetuista koostuva vastaavanlainen kokoonpano saisi läheskään samanlaista huomiota osakseen, vaan todennäköisimmin naurettaisiin ja haukuttaisiin ensimmäiseltä keikaltaan pihalle. Olen todistanut ennenkin tilanteita, joissa naisoletetut saavat rikkoa popmusiikin sääntöjä koska "ne on niin ihania ja söpöjä", kun taas samoja sääntöjä rikkoville miesoletetuille artisteille lähinnä vittuillaan. Tulee mieleen esim. tää miten vihattu bändi Sur-Rur on joskus ollut, koska bändi "ei osaa soittaa" ja käsittelee teksteissään ei-miehekkäitä aiheita. Sitten samat hikiset rokkipoliisit, jotka vittuili mulle Sur-Rurin fanittamisesta hehkutti miten ihana bändi Pintandwefall on, kun "ne tekee kaiken väärin, mutta just hyvällä tavalla". Selvä pyy. Sori jos näyttäydyn tosikkona, mutta tollanen on mun mielestä seksismiä.

Ei siis millään pahalla Pintandwefallia tai Maustetyttöjä tai ketään muutakaan kohtaan. Ei ole todellakaan minulta pois toi levybudjetilla vitsailu, mutta on se mun mielestä silti aika leimi juttu. Jonkun muun mielestä vähemmän. Olen kuullut huhua, että Maustetyttöjen leirissä on jonkinlaisia ambitioita poptähteyteen ja siihenhän toki kuuluu sitten huomionhakuisuus aina milloin milläkin tavalla. Omasta mielestä joku Litku Klemetti on hoitanut saman homman ehkä jossain määrin tyylikkäämmin, mutta jokainen omalla tavallaan.

PS. En omista miehen identiteettiä, joten en ainakaan itse ota vastaan syytöstä siitä että "aikuiset miehet sössöting"  sydan

Last edited by dadadrlrl (14.05.2019 16:27)

Offline

#74 14.05.2019 16:06

ray charlz
niin läski äijä
From: norf norf
Registered: 14.08.2010
Posts: 4,207

Re: Maustetytöt

arttu wiskarinkin topikki on alusta lähtien täynnä ironista vittuilua, mutta kyllä sekin siitä rehdiksi fanitukseksi muuttui. ehkä maustetytötkin kohtaavat vielä backlashin backlashin. olen valmis, kun oikeesti hyviä biisejä tulee.


katsottiin äijien kanssa leffa, äijät lähtivät maustetyttöjen keikalle, itse jäin kotiin kuuntelemaan darkthronea.

Offline

#75 14.05.2019 16:19

HannaEbola
Member
Registered: 23.02.2010
Posts: 218

Re: Maustetytöt

dadadrlrl wrote:

naisoletetut saavat rikkoa popmusiikin sääntöjä

Perkele, ettei minulle kerrottu! En rehellisesti tiennyt, miten asiat ovat. Minua kyllä vedettiin retkuun oikein villikelkalla.

Offline

#76 14.05.2019 16:32

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Maustetytöt

^ Kivasti revitty irti kontekstista tuo lainaus.

En siis todellakaan väitä, että tuo kuvailtu tilanne olisi jokin vakio. Kuten totesin, niin näitä tilanteita on nähty ja mun mielestä se on leimiä. Toivottavasti sun maailma ei kaadu yksittäisen ihmisen mielipiteeseen.

Offline

#77 14.05.2019 16:34

ray charlz
niin läski äijä
From: norf norf
Registered: 14.08.2010
Posts: 4,207

Re: Maustetytöt

hanna tuli laittamaan topikin nippuun icon_biggrin


katsottiin äijien kanssa leffa, äijät lähtivät maustetyttöjen keikalle, itse jäin kotiin kuuntelemaan darkthronea.

Offline

#78 14.05.2019 17:43

Kalossimies
valmistaa Vallilassa puudildoja
Registered: 07.08.2010
Posts: 6,352

Re: Maustetytöt

Mä näkisin tän nuivuuden jotenkin niin, että Maustarit on nyt kolmas tämmönen trve original suomi rock "waven" (pahoittelut Espoon Prinssille! icon_redface ) tekijä areenalla, mikä ei olisi tässä mittakaavassa mahdollista ilman muiden artistien tekemää huolellista ennakkotyötä. Sen minkä Jukka Nousiainen aloitti ihan ns. "aidolla" DIY-menolla jalostui Litkun myötä kuratoiduksi sisällöksi ja rocktähtipersoonan luomiseksi, on nyt kolmannella kierroksella konseptoitu jo hetivalmiiksi paketiksi ja lanseerattu kertaheitolla viraali-ilmiöksi. Eli ehkä tässä on sit "tietyissä piireissä" tapahtunut jokin saturaatio, eikä niitä samoja diggareita enää kiinnosta? Toki siis mun mielestä Maustetyttöjen musa on jo sinällään tylsempää kuin Jukan ja Litkun (en tykkää tuosta huojuvasta laulutyylistä enkä varsinkaan siitä, miten se on miksattu tuollaiseksi ihme kuminaksi pintaan – tämä siis sekä Pelle-coverissa että Lottorivissä), joten sikäli ongelma on myös henkilökohtainen, mut sillä ei tässä keskustelussa ole väliä, koska musiikkina tuo on paljon huolitellumpaa ja, öh, "tuotetumpaa" ja siksi ehkä sitten vetoaa helpommin ihmisiin.

Mua ehkä vaan ärsyttää tässä se semmoinen "voi voi kun olen näin suosittu" -kitinä ja semmonen ihme nihkeilyvenkoilu, joka joissain Litkunkin fb-päivityksissä on ottanut raskaasti. Tietty siis tällä halutaan varmasti luoda sitä autenttisuuden kuvaa jostain "puhtaasta" artistista jota "paha" koneisto haluaa jalostaa ja puskea keikoille, vaikkei näin todellisuudessa suurilta osin varmasti olekaan, mut kuuluu olennaisesti jonkinlaiseen imagonhallintaan. Varmasti tää on monilta osin ylitulkintaa, mut näkisin tän dynamiikan kuitenkin muuttuneen myös tällaisten keskisuurten "diy"-indieartistien suhteen someaikana, kun tän tason artisteilla on kuitenkin vielä periaatteessa täydellinen valta siihen omaan preesenssiinsä. Tarkoittaen siis, että eihän sinne nettiin ole pakko kirjoitella mitään.

Last edited by Kalossimies (14.05.2019 17:45)


Oivalluksen hetkellä olin heikosti kippis ravittu, joten biggrin totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava kaka Nälkä.

Offline

#79 14.05.2019 17:49

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Maustetytöt

Mummielestä passiivin käyttö tällasissa on ongelmallista, viitataan johonkin mutta mihinkä? Enkä viittaa nyt sun viestiin sinänsä koska en usko että sun juttusi takana on mitään seksististä, mutta silti havainnoin että tällaista tapahtuu paljon enemmän naisartisteista puhuttaessa. Elikäs tuntuu että naisartisteja edustaa yleensä joku 'taho' joka näitä 'vie'. Okei, mennään syvästi metatasolla, mutta pitäähän sitä postcounttia jollain nostaa icon_redface


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#80 14.05.2019 17:55

Kalossimies
valmistaa Vallilassa puudildoja
Registered: 07.08.2010
Posts: 6,352

Re: Maustetytöt

No tässä nimenomaisessa tapauksessa tää tämmönen kertaheitolla lanseeraus on tapahtunut naisartisteilla. Mut esim. Litkun suhteen tilanne on täysin toinen: mä en näkisi, että sen urapolussa olisi tehty mitään varsinaisesti samalla lailla – poislukien nyt ehkä sen, että Sanna Klemetti on tarkoituksella luonut rocktähtihahmon, joka sitten käsittääkseni on se tyyppi, joka somessa omaa showtaan pyörittää. Sukupuolirepresentaatiot tässä on kyllä sikäli vahvasti esillä, että Litku selvästi haluaa olla tuollainen "rokkitähti" ja "hahmo", siinä missä sit taas Nousiainen edustaa semmosta tyypillistä "metsien mies" -narratiivia jossa oikeastaan halutaankin vaan hengata jossain skutsissa kontiot jalassa ja säästöpankin pipo päässä, eikä missään nimessä komeljanttaroida jossain festivaaleilla.


Oivalluksen hetkellä olin heikosti kippis ravittu, joten biggrin totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava kaka Nälkä.

Offline

#81 14.05.2019 18:11

ray charlz
niin läski äijä
From: norf norf
Registered: 14.08.2010
Posts: 4,207

Re: Maustetytöt

centerhuig:center: wrote:

Mummielestä passiivin käyttö tällasissa on ongelmallista, viitataan johonkin mutta mihinkä? Enkä viittaa nyt sun viestiin sinänsä koska en usko että sun juttusi takana on mitään seksististä, mutta silti havainnoin että tällaista tapahtuu paljon enemmän naisartisteista puhuttaessa. Elikäs tuntuu että naisartisteja edustaa yleensä joku 'taho' joka näitä 'vie'. Okei, mennään syvästi metatasolla, mutta pitäähän sitä postcounttia jollain nostaa icon_redface

icon_question mulle tuntui selvältä kalossimiehen passiivin käytössä, että puhutaan maustetytöistä/litkusta/yms tekijänä (esim liittyen tohon millainen autenttinen imago halutaan luoda) eikä mistään muusta voimasta. ehkä en osaa lukea, mutta en ole nähnyt tän topikin yhteydessä kyl mitään väitteitä, että joku muu tekisi näitä päätöksiä maustetyttöjen puolesta.


katsottiin äijien kanssa leffa, äijät lähtivät maustetyttöjen keikalle, itse jäin kotiin kuuntelemaan darkthronea.

Offline

#82 14.05.2019 18:24

Kalossimies
valmistaa Vallilassa puudildoja
Registered: 07.08.2010
Posts: 6,352

Re: Maustetytöt

ray charlz wrote:
centerhuig:center: wrote:

Mummielestä passiivin käyttö tällasissa on ongelmallista, viitataan johonkin mutta mihinkä? Enkä viittaa nyt sun viestiin sinänsä koska en usko että sun juttusi takana on mitään seksististä, mutta silti havainnoin että tällaista tapahtuu paljon enemmän naisartisteista puhuttaessa. Elikäs tuntuu että naisartisteja edustaa yleensä joku 'taho' joka näitä 'vie'. Okei, mennään syvästi metatasolla, mutta pitäähän sitä postcounttia jollain nostaa icon_redface

icon_question mulle tuntui selvältä kalossimiehen passiivin käytössä, että puhutaan maustetytöistä/litkusta/yms tekijänä (esim liittyen tohon millainen autenttinen imago halutaan luoda) eikä mistään muusta voimasta. ehkä en osaa lukea, mutta en ole nähnyt tän topikin yhteydessä kyl mitään väitteitä, että joku muu tekisi näitä päätöksiä maustetyttöjen puolesta.

No jotenkin näin tarkoitin! Sukupuolirepresentaatiot saattaa sit näkyä siinä, miten nää tyypit ilmentää taiteilijuuttaan.

Ja jos nyt puhutaan selkeästi "lanseeratuista" miesartistieista, niin esimerkiks nyt vaikka se Stöön lafkan Life. Tosin se onkin sit musana hirveetä paskaa joka ei näytä kiinnostavan ketään. ff


Oivalluksen hetkellä olin heikosti kippis ravittu, joten biggrin totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava kaka Nälkä.

Offline

#83 14.05.2019 20:03

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Maustetytöt

Nin siis kuin sanoin niin en galosch miestä ottanit silmätikukseni mutta vaan yleinen ihmetys.

edit: stöö jutut muualle


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#84 15.05.2019 08:53

kaakku
ärrävikanen pelle
Registered: 23.06.2005
Posts: 13,960

Re: Maustetytöt

Yhen keikan perusteella vähän monotonista meininkiä eli tällä hetkellä vielä yhden tempun ponityttöjä. Potentiaalia on, eli katotaan nyt mitä tapahtuu.
Lottorivin ensimmäiset 30 sekkaa olivat ensikuuntelulla kyllä äärimmäisen ärsyttävät, mutta loppujen lopultahan tuosta kuoriutui ihan hyvä biisi.

"Jäähyväiset Esalle" biisulle toki ff tongue


Varikset komentavat

Offline

#85 23.05.2019 02:47

Recard
Member
From: lasikuurilla
Registered: 03.02.2015
Posts: 65

Re: Maustetytöt

limalii wrote:

turha niiden on rahasta enää huolehtia ja heitellä "budjetti loppu kesken" läppää. jumalauta mitä teosto summia mimmit nostaa kun soineet pelkästään parissa kk sen jonkun 150 kertaa bassossa, keikkaliksat 2000e ja isompaakin ja duona kulkevat  cheer21  sheeplove  bileet

tämä + eiköhän tutulta studiolta sais vähän vekseliä kun on maustetyttöjen levy tiedossa.

Last edited by Recard (23.05.2019 02:48)


DIAL 'U' FOR UREALIS

Offline

#86 23.05.2019 20:41

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Maustetytöt

En jaksa juurikaan näiden musaa, mutta häränkullin kokoinen peukku siitä, että tällaisella musalla tienaa itselleen edes hetkellisesti elantoa tai vuokrat.


bzort glorf bööth

Offline

#87 31.05.2019 13:24

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,381
Website

Re: Maustetytöt


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#88 31.05.2019 14:32

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
From: Leppädanger
Registered: 28.12.2009
Posts: 12,204
Website

Re: Maustetytöt

Vittu ihan vitun hyvä biisi111

Offline

#89 31.05.2019 16:20

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Maustetytöt

Mistäs biisistä toi alun kitaraliidi on alunperin?

Offline

#90 31.05.2019 17:01

Espoon Prinssi
Member
Registered: 13.04.2008
Posts: 768

Re: Maustetytöt

Se biisi löytyy jo tämänkin biisin nimestä.


"Ei hätää, kunnanjohtajaa on informoitu"

Offline

Board footer

Powered by FluxBB