#31 07.09.2021 09:47

Tomsk
ilmeisesti LUCKY MAN
From: Street of George
Registered: 03.02.2006
Posts: 12,617

Re: Genresodat (nyt saa nipottaa!!)

Jos ei ole varma onko jokin bändi emoa, niin täältä voi tarkistaa: http://isthisbandemo.com/


Sent from my iPhone 16

Offline

#32 07.09.2021 14:11

hezma
Vanhempi Käynnissäpitäjä
From: Helesinki
Registered: 13.11.2008
Posts: 17,566

Re: Genresodat (nyt saa nipottaa!!)

Mulla ei taija olla mitään shoegazeen kuuluvaa, onko se hyvää?

Offline

#33 07.09.2021 14:23

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,295
Website

Re: Genresodat (nyt saa nipottaa!!)

hezma wrote:

Mulla ei taija olla mitään shoegazeen kuuluvaa, onko se hyvää?

sehän on parasta ikinä, jos siis tykkää. my bloody valentine, varhainen boo radleys, slowdive, pale saints jne.

siinä tavallaan tyylillisesti yhdistyi C86-tyyppinen nynnypop (pastels yms.) jenkkimetelirokkiin (sonic youth, dinosaur jr. jne.) tai voisi sanoa että yhdistelmä cocteau twinsia ja jesus and mary chainia, joita pidetään jonkinmoisina edelläkävijöinä.

voi tosin olla ettei ihan sun juttu kuitenkaan sadbanana


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Online

#34 07.09.2021 14:34

muumipoimuri
Member
Registered: 01.12.2020
Posts: 12,348

Re: Genresodat (nyt saa nipottaa!!)

hezma wrote:

Mulla ei taija olla mitään shoegazeen kuuluvaa, onko se hyvää?

On se ehkä vähä tylsää.


NE71A6c.jpg

Offline

#35 07.09.2021 15:02

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,295
Website

Re: Genresodat (nyt saa nipottaa!!)

dadadrlrl wrote:

Post-punk on puhtaasti historiallinen termi, joka kuvaa 70-luvun jälkimmäisen puoliskon muoti-ilmiön jälkeistä musiikkikenttää. New Wave taas on kaupallinen termi, jolla monikansalliset levy-yhtiöt möivät suurelle yleisölle musiikkia, jolla oli mahdollisesti ehkä välillisesti jotain yhteyksiä sitä edeltävään muoti-ilmiöön johtaneeseen musakuvioon. Useimmiten ei.

Kumpikaan ei siis ole mikään genre an sich.

eikö jenkeissä new waven alle laskettu enempi kaikkia syntikkabändejä, kun taas euroopassa enempi kitarapohjaista juttua tai en tiiö confused_new


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Online

#36 13.09.2021 02:34

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Genresodat (nyt saa nipottaa!!)

Oikein hyvää musiikkia on shoegaze parhaimmillaan. 2010-luvulla genre imettiin uudelleen kuiviin sillä hetkellä kun Youtuben täytti kamalat kitarapedaalidemovideot.


bzort glorf bööth

Offline

#37 20.12.2021 18:44

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Genresodat (nyt saa nipottaa!!)

Millaista musiikkia on mielestänne "damaged art punk"? Linkkejä biiseihin voi laittaa. (Tämä on siis termi johon olen törmännyt joissakuissa promoteksteissä ja jotenkin se menee usein silleen, että olen niistä levyistä myös tykännyt, mutta silti huvittaa ja pohdituttaa tämä).

Offline

#38 22.12.2021 14:14

Kalossimies
valmistaa Vallilassa puudildoja
Registered: 07.08.2010
Posts: 6,352

Re: Genresodat (nyt saa nipottaa!!)

dadadrlrl wrote:

Millaista musiikkia on mielestänne "damaged art punk"? Linkkejä biiseihin voi laittaa. (Tämä on siis termi johon olen törmännyt joissakuissa promoteksteissä ja jotenkin se menee usein silleen, että olen niistä levyistä myös tykännyt, mutta silti huvittaa ja pohdituttaa tämä).

En tiedä, mutta vielä enemmän olen ollut ymmälläni Inzane Johnnyn popularisoimasta "egg punk / chain punk" -perseilystä, jota ensin luulin huumoriksi, mutta sitten itseäni huomattavasti sivistyneempi, tyylikkäämpi ja muutenkin trendeistä valovuosia enemmän perillä oleva ystäväni Aku kertoi jo laatineensa soittolistat täyteen ko. kampetta. Rupesi tietenkin vain ensisijaisesti ÄRSYTTÄMÄÄN moinen kikostelu!


Oivalluksen hetkellä olin heikosti kippis ravittu, joten biggrin totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava kaka Nälkä.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB