1. Index
  2. » Musaspäm
  3. » Levyhylly

#31 28.10.2006 16:59

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,523
Website

Re: Levyhylly

stratum wrote:

[quote:42156530d6="psychocandy"]makuasia myös onko 22-pistepirkko numeroissa vai K:ssa... splittilevyt etc.[/quote:42156530d6]
Tai peräti T:ssä jos aakkostaa englanniksi...  grin

kyllä numerot pitää olla samankielisenä mitä itse nimi...

stratum wrote:

Minkä ihmeen takia muka? Vastalause! A Certain Ratio C:hen siis.

eiku A:han.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#32 28.10.2006 17:40

ILR
matlök
From: täällä sitten taas
Registered: 12.06.2005
Posts: 8,768

Re: Levyhylly

Kyllä mulla numerot on aina ihan alussa, ja A Minor Forestin levyt A-kirjaimen kohdalla.

PJ Harvey tosiaan on Pollyn ittensä mukaan ilmeisesti niinku 'virallisesti' se bändin nimi joten tuosta se epätietoisuus on tullut. Kompromissina mul on se vinyylihyllyssä H:n kohdalla ja cd:t sit P:n kohilla.

Le Tigreä ei anglosfäärinen aivopuoliskoni osaa oikein mieltää the-etulitettä vastaavaksi vaikka periaatteessa ihan samata asiasta onkin kyse. Ymmärrän pointin mutta sijoittaisin ainakin tässä tapauksessa L-kirjaimeen, varsinkin kun tapaus ei taida mikään natiivisti ranskankielinen pumppu olla?


Älä päästä painiks sitä

Offline

#33 28.10.2006 17:47

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Levyhylly

psychocandy wrote:

[quote:cb662d1f5a="stratum"]Minkä ihmeen takia muka? Vastalause! A Certain Ratio C:hen siis.[/quote:cb662d1f5a]
eiku A:han.

Hetken aikaa mietittyäni koin A-ha-elämyksen. Eli A:hanhan se. Ei minulla kyllä taida taaskaan itsellä olle yhtään vastaavaa bändiä hyllyssä niin eipä ole tarvinnut pähkäillä...

Offline

#34 28.10.2006 19:53

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Levyhylly

ILR wrote:

Kyllä mulla numerot on aina ihan alussa, ja A Minor Forestin levyt A-kirjaimen kohdalla.

Smaa. Ja TIETYSTI saman esittäjän levyt ilmestymis- eikä aakkosjärjestyksessä, mikäli se ei aiemmin tullut selväksi.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#35 28.10.2006 19:59

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Levyhylly

Minusta saman esittäjän levyjen laittaminen aakkosjärjestykseen on ihan luonnollista tyyliin jos mennään aakkosjärjestyksellä niin mennään sitten loppuun asti.  viha  center

Offline

#36 29.10.2006 23:38

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Levyhylly

[quote:8ed85f4759="fassu"]ainahan ne on hukassa tai lainassa kuitenkin.. ei winampin voittanutta.

aakkoset on jotenkin neuroottista, sekasin paras ja it helps with the lights out... ei vaan: ihan kiva että etsiessään Juuri Sitä Levyä voi tulla tehneeksi herätepyöräytyksiä, kun JSL ei olekaan Juuri Siellä Missä Piti.[/quote:8ed85f4759]

Ylläri-pylläri. Levyhylly rihmastona vai hä?  icon_wink


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#37 29.10.2006 23:54

fassu
Member
Registered: 14.02.2006
Posts: 2,554

Re: Levyhylly

ei sentäs. mieluummin mukanokkelaa kuorrutetta mukakontribuutiolleni topikkiin. tosin aika usein otan hyllystä eri levyn kuin mitä menin hakemaan.


Viimeisimpänä halutaan kieltää eräs viime vuosien lupaavimmista uusista finanssialan innovaatioista, nimittäin pikavipit.

Offline

#38 30.10.2006 00:11

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Levyhylly

Mulla on per bändi levyt siis vielä niin, että pitkäsoitot ilmestymisjärjestyksessä, sitten perään sinkut/EP, kokoelmat ja livet.

Mites esim. Kinskin SpaceLaunch for Frenchien tapaisten levyjen kanssa toimitaan? Alunperin julkaistu 1999, sitten uudelleenjulkaistu 2005. Uudelleenjulkaisun omistan. Meneekö se ekaksi vuoden 1999 mukaan, vai loppupäähän vuoden 2005 mukaan? Nyt se taitaa olla ekana.

Tärkeitä asioita ovat.


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#39 30.10.2006 00:32

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Levyhylly

[quote:796a80f3eb="noiseidea"]Mites esim. Kinskin SpaceLaunch for Frenchien tapaisten levyjen kanssa toimitaan? Alunperin julkaistu 1999, sitten uudelleenjulkaistu 2005. Uudelleenjulkaisun omistan. Meneekö se ekaksi vuoden 1999 mukaan, vai loppupäähän vuoden 2005 mukaan? Nyt se taitaa olla ekana.

Tärkeitä asioita ovat.[/quote:796a80f3eb]

Alkuperäisvuoden mukaan, samoin kuin kirjat hyllyssä.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#40 30.10.2006 00:36

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Levyhylly

noiseidea wrote:

Mites esim. Kinskin SpaceLaunch for Frenchien tapaisten levyjen kanssa toimitaan? Alunperin julkaistu 1999, sitten uudelleenjulkaistu 2005. Uudelleenjulkaisun omistan. Meneekö se ekaksi vuoden 1999 mukaan, vai loppupäähän vuoden 2005 mukaan? Nyt se taitaa olla ekana.

Itse olen ainakin luetteloinut alkuperäisen julkaisuvuoden mukaan tuollaiset, jotenkin set tuntuu luontevammalta.

Offline

#41 30.10.2006 02:37

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,896
Website

Re: Levyhylly

Järjestys on hyvin sekainen. Joskus mennyt genrejen mukaan suuntaa-antavasti näin: koneellinen / rokki. Tuolla pääsi jo pitkälle. Harmi kun ei saa vinyyleitä mihinkään täällä uudessa kämpässä. Ne on edelleen pahvilaatikossa.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#42 30.10.2006 14:56

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005
Posts: 18,410

Re: Levyhylly

CD:t aakkosjärjestyksellä, saman bändin julkaisemat singlet ja ep:t ja pitkäsoitot sekaisin ilmestymisjärjestyksessä. LP:t miten sattuu, niitä on alle sata eivätkä pysy järjestyksessä.

Aakkosjärjestäminen on oikeastaan aika turhauttavaa, kun on sellaset ikea-hyllyt, joissa noin kahdenkymmenen levyn mentävä lokero. Niitä joutuu sitten siirtelemään ees ja taas, silloin kun levyt ylipäätään on järjestyksessä. Nytkin tuolla kohoaa kolme huojuvaa CD-pinoa.

En kyl ymmärrä, miten jaksatte tilastonikkaroida ne levyt johonkin tietokantaan... multa kuitenkin aina unohtuisi laittaa uudet ostokset ja sitten se olisi vajaa. Ja lisäksi vielä ärsyttäisi, kun ei ole ollut rahaa hankkia sitä tätä ja tuotakin levyä.


Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

Offline

#43 30.10.2006 15:30

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Levyhylly

rymiä tuli käytettyä sillonkun vielä toimi, mutta sieltäkin unohdin poistaa kaikki myydyt ja päivitin vain aniharvoin. Nyt pidän tuota tekstilistaa Irlannissa mukana olevista levyistäni - riittää mulle ja on kätevä kun on suunnittelemassa levyjen myyntiä - ei tartte käydä läpi koko hyllyä ja voi tehdä tuon vaikkapa duunissa kun onpi tylsää...enkä näe mielekkääksi noita tähdityksiä tai julkaisutietojen hallintaa, riittää kun on levyjen ja artistien nimet ja formaatti.


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#44 30.10.2006 15:32

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Levyhylly

Moronica wrote:

Aakkosjärjestäminen on oikeastaan aika turhauttavaa, kun on sellaset ikea-hyllyt, joissa noin kahdenkymmenen levyn mentävä lokero. Niitä joutuu sitten siirtelemään ees ja taas, silloin kun levyt ylipäätään on järjestyksessä. Nytkin tuolla kohoaa kolme huojuvaa CD-pinoa.

Mulla menee onneksi noin 80 vierekkäin, mutta tuota ongelmaa tosiaan esiintyy. Varsinkin kun yhden bändin levyt ei saa olla eri hyllyillä. Päässä vammaa.

Moronica wrote:

En kyl ymmärrä, miten jaksatte tilastonikkaroida ne levyt johonkin tietokantaan... multa kuitenkin aina unohtuisi laittaa uudet ostokset ja sitten se olisi vajaa. Ja lisäksi vielä ärsyttäisi, kun ei ole ollut rahaa hankkia sitä tätä ja tuotakin levyä.

Kyllähän se nyt pitää sekunnilleen tietää, että milloin levy on ostettu. Mitenkäs luottokorttimaksut nikkaroidaan? Onko ostohetki se, kun painat Confirm-nappia, vai se kun luottokorttia veloitetaan?


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#45 30.10.2006 15:35

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,523
Website

Re: Levyhylly

noiseidea wrote:

Kyllähän se nyt pitää sekunnilleen tietää, että milloin levy on ostettu. Mitenkäs luottokorttimaksut nikkaroidaan? Onko ostohetki se, kun painat Confirm-nappia, vai se kun luottokorttia veloitetaan?

samapa tuo, mutta hankintahetki on se kun levy on fyysisesti kädessä.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#46 30.10.2006 15:38

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Levyhylly

psychocandy wrote:

[quote:8811877733="noiseidea"]Kyllähän se nyt pitää sekunnilleen tietää, että milloin levy on ostettu. Mitenkäs luottokorttimaksut nikkaroidaan? Onko ostohetki se, kun painat Confirm-nappia, vai se kun luottokorttia veloitetaan?[/quote:8811877733]
samapa tuo, mutta hankintahetki on se kun levy on fyysisesti kädessä.

Ostohetki, hankintahetki, same difference.


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#47 30.10.2006 15:39

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Levyhylly

psychocandy wrote:

[quote:b87eb08e9d="noiseidea"]Kyllähän se nyt pitää sekunnilleen tietää, että milloin levy on ostettu. Mitenkäs luottokorttimaksut nikkaroidaan? Onko ostohetki se, kun painat Confirm-nappia, vai se kun luottokorttia veloitetaan?[/quote:b87eb08e9d]
samapa tuo, mutta hankintahetki on se kun levy on fyysisesti kädessä.

Ei vaan se kun astuu kaupasta ulos ja alkaa pousailla kaupan ulkopuolella ostoksellaan. Kauppias yrittää tarjota pussia, mutta meikä kantaa kainalossa, niin että koko maailma näkee millä lp:llä olen juuri kartoittanut kokoelmaani.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#48 30.10.2006 16:44

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Levyhylly

icon_lol

Nykyään RYM tuntuu olevan taas huomattavasti joutuisampi...

51371cIKH_w.jpg


This must be what jail / I will scratch

Offline

#49 31.10.2006 12:06

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Levyhylly

Ulvilan pikkunatsi wrote:

[quote:de58c373d2="ex-kolja"][quote:de58c373d2="psychocandy"][quote:de58c373d2="noiseidea"]Kyllähän se nyt pitää sekunnilleen tietää, että milloin levy on ostettu. Mitenkäs luottokorttimaksut nikkaroidaan? Onko ostohetki se, kun painat Confirm-nappia, vai se kun luottokorttia veloitetaan?[/quote:de58c373d2]
samapa tuo, mutta hankintahetki on se kun levy on fyysisesti kädessä.[/quote:de58c373d2]

Ei vaan se kun astuu kaupasta ulos ja alkaa pousailla kaupan ulkopuolella ostoksellaan. Kauppias yrittää tarjota pussia, mutta meikä kantaa kainalossa, niin että koko maailma näkee millä lp:llä olen juuri kartoittanut kokoelmaani.[/quote:de58c373d2]

Aitona taidekoululaisena kannat varmasti mukanasi myös punaviinipulloa, jotta kaikki varmasti tietävät, että aiot nauttia siitä hetkestä center

Missä hitossa se taidekoulu pelaa?  icon_rolleyes


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#50 31.10.2006 12:20

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Levyhylly

Ulvilan pikkunatsi wrote:

Joo vauhtia näyttäs olevan raudassa.

Millä sä oikein surffaat, harjateräksellä?


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#51 31.10.2006 19:17

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Levyhylly

CD:t ovat jonkinlaisessa genrejärjestyksessä, jonka sisässä levyt on vaihtelevasti aakkos/aikajärjestyksessä kuitenkin siten, että esim. Velvet Undergroundin jälkeen tulee Lou Reedin ja John Calen soolotuotanto kun ne niin selkesti samaan jatkumoon kuuluu. Tosin punk-levyt taitaa olla ihan sekalaisessa järjestyksessä ja samoin kaikeinlaiset dance/triphop/koneenpaa-levyt. LP:t on niin, että ensin tulee 60-luku, sitten 70-luvu, sitten 80-luku, sitten 90- ja 2000-luku ja viimesessä kohdassa on sountrackit, jazz ja suomalaiset vinyylit ja outoudet. Noiden vuosikymmenien sisällä ei ole mitään muuta järjestystä kun että saman bändin levyt seuraa toisiaan. Bootlegit (cd:t) on sitten vielä omassa kohdassaan. Ihan hyvin minä ainakin tuostakin systeemistä kuunneltavaa löydän.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#52 31.10.2006 19:31

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Levyhylly

Jonkinlaista genrejärjestelyä kokeilin joskus vuosia sitten, kävi ennen pitkää hankalaksi. Nykyään ei voisi kuvitellakaan... Oishan se tietysti hetken verran hienoa jos vaikka kaikki Impulse!-digipökit olis vierekkäin.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#53 31.10.2006 20:13

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Levyhylly

Genrejärjestys tuntuu siinä mielessä hankalalta, että genrerajat on aina niin häilyviä. Mutta kaipa se onnistuu kun vetää itse viivan aina johonkin. Mutta eipä taitaisi itseltäni onnistua.

Offline

#54 31.10.2006 20:17

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Levyhylly

stratum wrote:

Genrejärjestys tuntuu siinä mielessä hankalalta, että genrerajat on aina niin häilyviä. Mutta kaipa se onnistuu kun vetää itse viivan aina johonkin. Mutta eipä taitaisi itseltäni onnistua.

Itse vedän viiva siihen, kun tila hyllystä loppuu. Ne jotka ei mahdu ovat jotain muuta genreä.  grin


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#55 31.10.2006 22:24

Bedderi
Member
Registered: 12.06.2005
Posts: 4,341

Re: Levyhylly

Ja minähän en innostu levyhyllyn järjestelystä ollenkaan. Yksittäisen albumin löytäminen kävi joskus niin vaikeaksi, että levyni ovat olleet   aakkosjärjestyksessä nyt jonkin aikaa.


turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.

Offline

#56 01.11.2006 23:04

shanks
Banned
Registered: 13.06.2005
Posts: 24,979

Re: Levyhylly

Sen verran neuroottinen ihminen kun olen niin pidän siitä, että levyt ovat aakkosjärjestyksessä. Saman artistin sitte ihan luonnollisesti tullu laitettua n. ilmestymisjärjestykseen, mutta joitakin poikkeuksia voi hyvin löytyä.

RYMiin tulee myös noita päiviteltyä ja taitaapa koneelta joku lähes päivitetty txt.-file löytyä.

Melkein näin äkkiseltään voisin sanoa, että jos jonkun toisen tavan järjestämiseen omaksuisin, niin vaikka värin mukaan.

Offline

#57 05.11.2006 12:12

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006
Posts: 11,845

Re: Levyhylly

anzut wrote:

Levyt on yhtyeen nimen mukaan aakkosjärjestyksessä, saman bändin levyt suunnilleen ilmestymisjärjestyksessä vasemmalta oikealle.

Sama, vaikka en mä yleensä jaksa ilmestymisjärjestyksen kanssa olla niin tarkkana. Aakkossysteemi on ainoa mahdollinen jos levyjä on yhtään enemmän tai ainakin jos koskaan tekee dj-keikkoja. No, lisäksi mulla on promot omissa kenkälaatikoissaaan ja yks laatikollinen cd-r:iä. Ja kaksi kenkälaatikkoa vinyylisinkkuja.

Ostin joskus Music Collectorin, mutta en ole vielä päässyt alkua pidemmälle. No, tein listan niistä levyistä jotka on kasetilla. Kasettidekki vetää viimeisiään, joten vois hoitaa ne vinyyleinä...tai jos ei löydy, cd:nä. Siinä onkin pariksi vuodeksi hommaa.

Offline

#58 06.11.2006 12:29

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,533

Re: Levyhylly

Taidan ostaa ensi viikolla Lundian perustikapuuhyllyn levyille, kirjoille ja kaikelle. Mun elämälle!

Offline

#59 06.11.2006 12:34

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Levyhylly

leposi wrote:

Taidan ostaa ensi viikolla Lundian perustikapuuhyllyn levyille, kirjoille ja kaikelle. Mun elämälle!

Kuuma vinkki Lundia-hyllyn muuttamiseksi levyhyllyksi: Osta jotain hyllyn levyisiksi paloiksi paloiteltua rimaa ja ruuvaa kiinni hyllyn puoliväliin. Rima toimii näppäränä stopparina ja levyjen selkämykset törröttät hyllystä ulkona just sen verran, että ne saa sieltä näppärästi otettua veks ja selkämysrivistö pysyy siististi suorana.

Tämän lisäksi perushyllyjen syvyys (muistaakseni 30 cm) on juuri oikea, että hyllystä saa tehtyä kaksipuolisen! Meikä ainakin ratkaisi paisuvan levyhyllyn ongelman sillä, että pistin hyllyn halkaisemaan huoneen ja käytän sitä kaksipuolisena! Toimii myös DVD:ille, jotka ovat syvyydeltään aika samaa luokkaa.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#60 06.11.2006 12:40

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,533

Re: Levyhylly

Tuota halkaisu pitääkin miettiä, mutta kun on niin pieni asunto niin ei tänne oikein mahdu sillai. No katsoos ny eka ku saa koko hyllyn ni sitten voi ehkä tuunailla. Kiits vinkeist. Meillä on muuten sama Turku-lähikauppa  icon_lol

Offline

  1. Index
  2. » Musaspäm
  3. » Levyhylly

Board footer

Powered by FluxBB