#61 21.11.2006 21:50

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005
Posts: 18,410

Re: dj-keikat

forssto wrote:

Njoo, tilanteestahan tuo paljolti riippuu, mutta kyllä mun mielestä DJ on lähtökohtaisesti yhtä paljon yleisön palvelija kuin itsetietoinen audiorunkkaaja.

nomäoonkylainaollutästävähänerimieltä ja siksi en ole dj


Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

Offline

#62 22.11.2006 00:25

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: dj-keikat

Moronica wrote:

nomäoonkylainaollutästävähänerimieltä ja siksi en ole dj

Sitten vielä vähän perusteluja mukaan.

Kuten tuolla aiemminkin todettiin, asia ei koskaan ole mustavalkoinen, vaan siitä välistä löytyy paljonkin harmaata aluetta, mutta kyllä mun mielestä DJ on silloin epäonnistunut ja yksiselitteisen paska jos läsnäolijat eivät lämpene musasta. Ei se ole mikään jaloa luomisprosessia, vaan musiikin valitsemista.

Mä opin tämän karvaan läksyn sen kerran kun olin punkkarikaverin synttäreillä soittelemassa puolisentoista vuotta sitten levyjä. Mä yritin eka liikuttaa jengiä "valistuneilla" valinnoilla. Soittelin vaikka mitä postpunk- ja uusiaalto-hittejä, joissa on tanssibiitit ja kuumat bassolinjat, mutta reaktio oli aika mieto - jos jopa olematon. Soittokaverina ollut yritti välillä vähän töniä populistisempaan suuntaan, mutta mielessäni syleskelin lattiaan ylimielisellä "kyllä mä tiedän paremmin mitä täällä pitää soittaa" asenteella ja pistin lisää obskuureja tamppaushittejä tuuttiin. Ei vaan lähtenyt, vaikka itsellä oli täysi hulina. Sitten otti soittokaveri ohjat käsiin ja pisti juustoista hittiä juustoisen hitin perään ja jengihän meni ihan sekaisin. Joka saatanan Bailando tms. ysärihitti sai jengin melkein kaatamaan seinät innostuksesta.

Kotimatkalla olin tietty katkera indiepoju: vittuku eivät tajunneet hyvän päälle. Sitten valkeni, ei vittu, meikähän tässä se epäonnistuja on. Mun duuni olisi ollut viihdyttää niitä nousuhumalaisia kolmekymppisiä punkkareita ja meikä tuhlasi kaikkien aikaa hakkaamalla päätä seinään Approved By SSjr -skeidalla.

Sen jälkeen ei ole tullut paljoa disautettua DJ KebaPebeSuperTerzejä, jotka kiertää teinidiskoja pyöräyttämässä Britneyt ja Popedat. Ne soittaa sitä mitä jengi haluaa. Ei se ole niiden vika, jos se musa nyt ei mitään maailman edistyksellisintä ole. Ei kenelläkään ole velvollisuutta olla jotenkin supersivistynyt taide- tai viihdekäsityksissään ja mun mielestä niilläkin tusinahepuilla on oikeus tanssia ja pitää hauskaa ja mä todellakin nostan hattua tyypille, joka osaa antaa niille mitä ne haluaa, koska yhtä vaikeaahan se voi olla kuin elitistiyleisölle soittaminen, kun yht'äkkiä joku Black Eyed Peaskin voi olla liian haastavaa ja obskuuria musiikkia ja saa aikaan tunnelman lässähtämisen.

Eli kuten sanottua, yleisön ehdolla mun mielestä _aina_ kun on dj-hommissa. Oli yleisönä sitten telkkaririllisiä estetiikan opiskelijoita virttyneissä Dead Moon -paidoissaan tai lippatukkaisia tokan vuoden kauppislaisia.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#63 22.11.2006 02:19

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,920
Website

Re: dj-keikat

Mut niin kauan kuin kaikki soittaa sitä "mitä jengi haluaa" niin se, "mitä jengi haluaa" on just sitä turvallista hirveetä paskaa. Eikä kukaan musiikin päälle ymmärtävä enää varmasti eksy vastaaviin pileisiin.

Siltikin, olet monessa suhteessa täysin oikeassa. Tämä oli vain murheisen haikea lisäys mieheltä, joka kerran on nähnyt ja kokenut kaiken.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#64 22.11.2006 10:19

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: dj-keikat

Kyllähän joissain päihtyneissä kotibileissä varmasti on paikallaan kaikki juustoiset männäajan hitit ja klassikot. Noihin onkin parempi jokin läppäri nurkkaan tai selkeesti tuollaiseen taipuvainen deejii. Ei multa ainakaan löytys levyjä sellaiseen, mutta fileitä kyllä. Mutta siltikin uskoisin kotibileitten piikkipaikan levynsoitot jollekin muulle, tai ehkäpä ihan vaan reilusti kaikille. Jos musiikki on baaritilanteessa sosiaalinen juttu, kotibileissä se on psykososiaalinen  icon_rolleyes

Ja sama sit jos on jotain muita epämääräsejä slotteja joissain firmojen bileissä /opiskelijabileissä niin anti paskan olla. Ei siitä taidetta tarvitse olla tekemässä mut jos soittaminen ei oo kivaa niin en kyllä osaa repiä siitä hommasta mitään irti.  Paljon mieluummin annan soittovastuun jollekin muulle, kuin rupean miksikään jukeboksiksi - siitä pitäis saada jo palkkaa, ja vaarallisen työn lisillä.


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#65 22.11.2006 10:59

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: dj-keikat

[quote:f89a0d20ea="babriga"]Kyllähän joissain päihtyneissä kotibileissä varmasti on paikallaan kaikki juustoiset männäajan hitit ja klassikot. Noihin onkin parempi jokin läppäri nurkkaan tai selkeesti tuollaiseen taipuvainen deejii. Ei multa ainakaan löytys levyjä sellaiseen, mutta fileitä kyllä. Mutta siltikin uskoisin kotibileitten piikkipaikan levynsoitot jollekin muulle, tai ehkäpä ihan vaan reilusti kaikille. Jos musiikki on baaritilanteessa sosiaalinen juttu, kotibileissä se on psykososiaalinen  icon_rolleyes

Ja sama sit jos on jotain muita epämääräsejä slotteja joissain firmojen bileissä /opiskelijabileissä niin anti paskan olla. Ei siitä taidetta tarvitse olla tekemässä mut jos soittaminen ei oo kivaa niin en kyllä osaa repiä siitä hommasta mitään irti.  Paljon mieluummin annan soittovastuun jollekin muulle, kuin rupean miksikään jukeboksiksi - siitä pitäis saada jo palkkaa, ja vaarallisen työn lisillä.[/quote:f89a0d20ea]

Näinpähän näin. Ei minuakaan tuon valaisevan kokemuksenkaan jälkeen nappaa alkaa miksikään Ice Ice Baby -jukeboksiksi, vaan päätin säästää vastedes soitteluni tapahtumiin, joissa oletettavasti _voi_ soitella vähän niitä haastavampia juttuja. Ei se levyjen pyörittely nyt niin kivaa ole, että sitä ihan mielellään tekisi, ellei tilanne ole sellainen, että kädet on enemmän tai vähemmän vapaat. Toinen juttu toki on se, jos liksa juoksee. Sitten mä soitan vaikka Mambaa koko illan!

...ja nuo mainitsemani bileet oli sellaiset vähän isommat, baarissa järjestetyt kinkerit, ei mitkään kotibileet. Niissä toki läppäri, iippari tai c-kassumankka jossain nurkassa hoitaa homman kotiin yleensä parhaiten.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#66 22.11.2006 11:06

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006
Posts: 11,845

Re: dj-keikat

[quote:d53a02ba86="babriga"]
Ja sama sit jos on jotain muita epämääräsejä slotteja joissain firmojen bileissä /opiskelijabileissä niin anti paskan olla. Ei siitä taidetta tarvitse olla tekemässä mut jos soittaminen ei oo kivaa niin en kyllä osaa repiä siitä hommasta mitään irti.  Paljon mieluummin annan soittovastuun jollekin muulle, kuin rupean miksikään jukeboksiksi - siitä pitäis saada jo palkkaa, ja vaarallisen työn lisillä.[/quote:d53a02ba86]

Musta itellä on parempi fiilis soittaa, jos jengi on edes yhtään mukana. Parhaassa tapauksessa saa vielä porukan joraamaan ja se tuntuu hyvältä. Eikä toi vaadi jukeboksina olemista, vaan pelkästään tilannetajua ja sitä kuuluisaa dj-vaistoa. Mutta kukin taaplaa tyylillään. Enkä mä toisaalta firmabileissä/opiskelijabileissä soitakaan.

Offline

#67 22.11.2006 11:13

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: dj-keikat

Feggy wrote:

Musta itellä on parempi fiilis soittaa, jos jengi on edes yhtään mukana. Parhaassa tapauksessa saa vielä porukan joraamaan ja se tuntuu hyvältä. Eikä toi vaadi jukeboksina olemista, vaan pelkästään tilannetajua ja sitä kuuluisaa dj-vaistoa. Mutta kukin taaplaa tyylillään. Enkä mä toisaalta firmabileissä/opiskelijabileissä soitakaan.

No tottahan toki. Kyllähän sen huomaa mikä toimii ja mikä ei, ja usein tulee porukkaa kyselemäänkin et mitä tää on jne...sit sellasta omaa tyydytystä tuo kun saa musiikkityylin vaihdettua suht saumattomasti jostain johonkin aivan muuhun niin että kenelläkään ei ilme ees värähdä  wanha


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#68 22.11.2006 11:29

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006
Posts: 11,845

Re: dj-keikat

babriga wrote:

[quote:0e76608848="Feggy"]Musta itellä on parempi fiilis soittaa, jos jengi on edes yhtään mukana. Parhaassa tapauksessa saa vielä porukan joraamaan ja se tuntuu hyvältä. Eikä toi vaadi jukeboksina olemista, vaan pelkästään tilannetajua ja sitä kuuluisaa dj-vaistoa. Mutta kukin taaplaa tyylillään. Enkä mä toisaalta firmabileissä/opiskelijabileissä soitakaan.

No tottahan toki. Kyllähän sen huomaa mikä toimii ja mikä ei, ja usein tulee porukkaa kyselemäänkin et mitä tää on jne...sit sellasta omaa tyydytystä tuo kun saa musiikkityylin vaihdettua suht saumattomasti jostain johonkin aivan muuhun niin että kenelläkään ei ilme ees värähdä  wanha[/quote:0e76608848]

Heh, mulla taas on ollut tapana vaihtaa tyylejä äkkiarvaamatta. Viimeksi Venturesin Twilight Zonen jälkeen taisi tulla Hüsker Dü:tä.

Kaunis (ja monilta muiltakin kuultu) tarina forsstolta. Peesaan. Olin kerran Alahuoneella (RIP) soittamassa yhden indie-kitaristin kanssa levyjä ja hän laittoi menemään uusinta uutta ja kuuminta kuumaa. Vasta bändin jälkeen tuvantäyteinen yleisö alkoi lämmetä ihan jorauskuntoon asti kun laitoin oman (siihen saakka indiehkö/retrohko) linjan uusiksi ja törkeitä täkyjä peliin. Sleepy Sleepersin Lanttuva, Hurriganesin Blue suede shoes ja mitävielä täyttivät tanssilattian välittömästi.

Tarkennan muuten sen verran vielä, että ennenwanhaan tuli soitettua liksalla koko ajan, nykyään enemmänkin parin kaveribändin keikalla kaljapalkalla tai muuten ns. kivemmissa tilaisuuksissa joissa voi yleensä soittaa suunnilleen mitä huvittaa. En mä kyllä huvikseni minne vaan mee soittamaan...

Offline

#69 22.11.2006 13:03

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,484
Website

Re: dj-keikat

Laatu wrote:

Mut niin kauan kuin kaikki soittaa sitä "mitä jengi haluaa" niin se, "mitä jengi haluaa" on just sitä turvallista hirveetä paskaa.

HUDA HUDA spåm


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#70 22.11.2006 18:44

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: dj-keikat

"Mä opin tämän karvaan läksyn sen kerran kun olin punkkarikaverin synttäreillä soittelemassa puolisentoista vuotta sitten levyjä."

No mut toi nyt on ihan eri juttu. En menis soittelemaan hoppijuhliin punkkia, tms., mutta jos tilanne on teemasta vapaa, niin minusta DJllä on aika vapaat kädet. Ei minua ainakaan haittaa, kuulijana, jos ei sitä omaa lempikappaletta tule tai kuulen musiikkia, jota en ennen ole kuullut.

Noin yleensä ottaen on varsin kummallista, että asiakkaat kehtaavat loukkaantua (yleensä humalatilan kannustamana) musiikkitarjonnasta. Ajatelkaa nyt vittu! Jos baarimikko ei palvele HETI vain ja ainoastaan sinua tai portsari ei päästä jonon ohi, niin pitäisikö siitäkin suuttua. Asiakas joutuu jonottamaan!! KAmalaa... Se, että nykyään korostetaan asiakkaan olevan aina oikeassa on minusta varsin kieroutunutta, ja aiheuttaa aina ongelmia. Asiakkaat ajattelevat yleensä itseään, mutta kun DJ tai mikä tahansa ei voi palvella kaikkia kerralla, jokaisen biisin kohdalla.

Minulla on aina tietty valikoima levyjä mukana. Jos joku ei tykkää, menköön muualle. Kaupunki on täynnä erinäisiä juottoloita. Jos tykkää, niin hienoa.

Henkilökohtaisesti en kehtaisi koskaan aukoa päätä DJlle. Ajatuskin siitä on mielestäni kummallinen. Kuin haukkuisi bändiä siitä, etteivät soittaneet keikalla just sitä mun lempibiisiä, tai haukkuisi baarimikkoa siitä, ettei pullosta juotu KArhu maistu yhtä hyvälle kuin kaupasta ostettu.

En siitä huolimatta kiellä sitä, etteikö yleisöä olisi kiva viihdyttää, mutta ei siellä lautasten takana tarvi itseään huorata. Kyllä asiakkaat (yms.) senkin huomaavat, ja siihenkin negatiivisesti reagoivat.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#71 22.11.2006 19:08

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: dj-keikat

Ps. 7.12. Dynamossa, minä.  icon_wink


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#72 22.11.2006 19:42

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: dj-keikat

Itse olen ehkä vähän samoilla linjoilla forsston kanssa. Ei sitä ole pakko kaikkia hittibiisejä soittaa, mutta ainakin voisin kuvitella yrittäväni soittaa sellaista musiikkia, joka uppoaa baarin/yökerhon kävijäkuntaan todennäköisesti. Jossain teinihelvetissä tuskin kannattaisi Tom Waitsia soittaa ja kyllä minua ärsyttäisi jonkin verran jos jossain 45:en yläkerrassa tulisi Yötä ja Brittneytä koko ilta. Tai Open Decksissa jotain Killersiä, Interpolia ja Artic Monkeysia. Sillä ei sitten ole niinkään väliä soittaako se DJ siellä 45:n yläkerrassa juuri sitä Pulpin Disco 2000:tta, josta näin edellisenä yönä unta.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#73 22.11.2006 21:00

Tero Skeleton
Member
Registered: 13.11.2006
Posts: 418
Website

Re: dj-keikat

kirjoitinkin jo jotain mutta unohdin kai postata. höh.

kyllä komppaan forsssteenia aika pitkälle. ainoa asia mitä deejii tarvii, on ässä tilannetaju. siis hyvien levyjen ja mielikuvituksen lisäksi. kyllähän sitä aikanaan tuli hakattua päätä seinään just samalla lailla kuin forceströmmingin tarinassa, sitten itkien kotio: miksei ne tajuu?! nykyään hakkaan tuulimyllyjä enää tahallani. totuus on kuitenkin: kun promillet nousee niin taso laskee. ja mitä paskempi biisi, sitä suurempi hurraa. luojan kiitos tykkään paskasta musiikista. muuten olis kusinen jobi.

mutta loppupeleissä ei ole kysymys hyvästä/huonosta vaan TUTTUUDESTA. lähes kaikki tykkää kuunnella ja joraa biisejä jotka ne tuntee. simple as dat. mukava laulaa mukana ja tietää et nyt tulee se breikki mis kohtaa voin hyppää ilmaan niinku martti syrjä.

ja joku miksaaminen on aivan turhaa touhua. kuulokkeitakaan tosimies ei tarvi.

mikserin paras puoli on se että voi soittaa monta levyä yhtäaikaa. se on parasta.

partinen on maailman paras dj.

aina silloin tällöin.

on tullut kyllä soitettua levyjä mitä ihmeellisimmissä tilanteissa ja tapahtumissa ja mestoissa. ainoa setti mikä toimii aina, missä tahansa, koska tahansa on iskelmäjöötti. mutta en ikinä kanna mukana yhtään finnhits-levyä. liian helppoo. haastetta pitää olla.

ajatus repeilee.

niin joo: nuorilla aloittelevilla hipsterideejiillä on se perimmäinen ongelma että yritetään samanaikaisesti vaikuttaa vitun cooleilta ja pelätään vitusti omien kasvojen menettämistä, siellä on aina frendit kyttäämässä miten meidän simo vetää. kun taas tämmönen vanha mörssäri pistää 'ain't no shame in my game'-moduksella härskisti. ja pisteet kotiin. eihän mikään ole varmaa ja toimi aina mutta siinäpä se hauskuus just onkin. voipi kokeilla.

taito lienee kyky hauskuuttaa itseään ja yleisöä samanaikaisesti.

jotkut ottaa vaan tänkin touhun niin vitun vakavasti.

ja ainahan siellä joku rusina on kopin nurkalla besserwisseroimassa tai naukumassa et soita jotain hyvää. fuck'em.

reggaeta ei kannata peruskekkereillä soittaa. ei ole toiminu ikinä.

ja slovareita pitää soittaa AINA.

kysymys on kuitenkin aina jonkinasteisesta kopulaatiorituaalista. ihollepääsyyn pitää tarjota mahdollisuus ujoillekin pojille.

my technics beats your week.

-tero-

available for weddings & children's parties.


150kg penkki, my ass. Aletaanko väittelemään?

Offline

#74 23.11.2006 02:45

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: dj-keikat

Koljalle: Tero tossa jo aika hyvin poisti minulta vastineen kirjoittamisen tarpeen, mutta vielä: sinä kirjoittelit yksilön miellyttämisestä, vaikka en mitään siihen suuntaankaan viitannut. Joo, DJ-kopilla toiveita ja nillitystä esittävät ovat yleensä pääsääntöisesti aika daijua väkeä. Mä en vaan puhunut niiden miellyttämisestä, vaan massan miellyttämisestä. Tilannetaju kertoo sitten sen mitä se kulloinkin on. Rotsibileissä se varmaan on joku kuuma uusi Diplon remixi jostain CSS:n hittistygestä, mutta jossain muualla se aiheuttaa vain vaivaantunutta kyräilyä.

Mutta niinku sanoin, Tero kiteytti jo kaiken hyvin.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#75 23.11.2006 11:07

tiptoo
Member
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,618

Re: dj-keikat

kaikki topikit menee aina saivarteluksi täällä  icon_rolleyes

meikä harkitsen dj tieston keikalle menoa. ens kerralla kun itse soitan levyjä niin kuuluu ainakin 3 biisiä britneyn remixlevyltä ja paljon belladonnakillziä joten pysykääpä kaukana.


Mangojauhe goddamn.

Offline

#76 23.11.2006 12:31

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,484
Website

Re: dj-keikat

forssto wrote:

Mutta niinku sanoin, Tero kiteytti jo kaiken hyvin.

juu, tero ja artsy on mun suosikki-deejiit peuk


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#77 23.11.2006 14:08

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: dj-keikat

[quote:28573b3915="forssto"]Koljalle: Tero tossa jo aika hyvin poisti minulta vastineen kirjoittamisen tarpeen, mutta vielä: sinä kirjoittelit yksilön miellyttämisestä, vaikka en mitään siihen suuntaankaan viitannut. Joo, DJ-kopilla toiveita ja nillitystä esittävät ovat yleensä pääsääntöisesti aika daijua väkeä. Mä en vaan puhunut niiden miellyttämisestä, vaan massan miellyttämisestä. Tilannetaju kertoo sitten sen mitä se kulloinkin on. Rotsibileissä se varmaan on joku kuuma uusi Diplon remixi jostain CSS:n hittistygestä, mutta jossain muualla se aiheuttaa vain vaivaantunutta kyräilyä.

Mutta niinku sanoin, Tero kiteytti jo kaiken hyvin.[/quote:28573b3915]

No jaa-a. Minä en voi sanoa kuin yhdestä paikasta ja vain syksyn ajalta, mutta kyllä minulla on toiminut lähes kaikenlainen musiikki... Itse asiassa iskelmä ja siltä haiskahtava on aiheuttanut lieviä vaikeuksia.

Tuota en ole ikinä ymmärtänyt, en djeinä tai tanssijana, tuota, että pitäisi olla tuttua huttua. Minusta on kiva kun tulee jotain mitä ei o koskaan kuullut, tai jotain mikä kuulostaa etäisesti tutulta. Jos haluaisin kuulla tuttuja levyjä, niin ryypiskelisin kotona.

Minua ei haittaa, vaikka dj soittaisi kuinka sisäänpäinlämpiävää settiä. Vaihtelu virkistää, ainakin minusta. Kyllä sitä yleensä tietää mitä saa kun valitsee tietyn paikan. Ei ne ihmisten levyvalikoimat ja musiikkimaut niin erikoisia ole.

Minä soitan mitä soitan, niin kauan kuin se sopii. Jos se ei kelpaa, niin sitten harkitsen uudestaan, mutta en minä torstai-iltana (huom. päivä) soitellessani mieti erityisesti, mikä miellyttää ketäkin. Tähän mennessä on kelvannut ihan mukavasti, tai näin ainakin olen käsittänyt. Voin olla väärässä.

Ja totta kai pitää olla tilannetajua, mutta se on kuin sanoisi, että pitää muistaa hengittää, sekä dj-keikalla että sen ulkopuolella.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#78 23.11.2006 14:35

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,484
Website

Re: dj-keikat

ex-kolja wrote:

Tuota en ole ikinä ymmärtänyt, en djeinä tai tanssijana, tuota, että pitäisi olla tuttua huttua. Minusta on kiva kun tulee jotain mitä ei o koskaan kuullut, tai jotain mikä kuulostaa etäisesti tutulta. Jos haluaisin kuulla tuttuja levyjä, niin ryypiskelisin kotona.

vanha totuus on kyllä että mitä enemmän promilleja sitä tutumpaa huttua haluaa kuulla.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#79 23.11.2006 14:36

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: dj-keikat

vanha totuus on että jos Straight Outta Compton ei toimi, peli on menetetty


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#80 23.11.2006 14:43

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: dj-keikat

psykokarkki wrote:

[quote:c83e2f79b0="ex-kolja"]Tuota en ole ikinä ymmärtänyt, en djeinä tai tanssijana, tuota, että pitäisi olla tuttua huttua. Minusta on kiva kun tulee jotain mitä ei o koskaan kuullut, tai jotain mikä kuulostaa etäisesti tutulta. Jos haluaisin kuulla tuttuja levyjä, niin ryypiskelisin kotona.

vanha totuus on kyllä että mitä enemmän promilleja sitä tutumpaa huttua haluaa kuulla.[/quote:c83e2f79b0]

:?

vanha totuus on kyllä että mitä enemmän promilleja, niin sitä enemmän toivoo, että baareissa soisi rytmimusiikki, eikä se ainainen indiepop tai joku muka-rytmimusiikki (trance, tai mitä niitä nyt on).


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#81 24.11.2006 00:06

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,536

Re: dj-keikat

Plaa, ollaan viikon päästä torstaina taas Dynamossa. Tuokaa mulle salmiakkitikkari.

Offline

#82 24.11.2006 16:03

antti
Member
From: Helsinki
Registered: 14.02.2006
Posts: 600

Re: dj-keikat

Viime perjantaina Semifinalissa tuli soiteltua nämä:

zombies - i'll call you mine
shocking blue - never marry a railroad man
love - a house is not a motel
wire - outdoor miner
buzzcocks - ever fallen in love
be your own pet - adventure
yeah yeah yeahs - way out
voxtrot - rise up in the dirt
camera obscura - if looks could kill
saturday looks good to me - lift me up
essex green - the late great cassiopia
electrelane - on parade
moving units - between us and them
sonic youth - purr
hot snakes - why does it hurt
joy division - interzone
cure - just like heaven
new order - age of consent
omd - electricity
rapture - sister saviour
css - let's make love and listen to dfa

e: lisäystä ja korjausta

Offline

#83 25.11.2006 15:50

mattti
Member
From: turku
Registered: 14.06.2005
Posts: 305

Re: dj-keikat

tuttuus on tosiaan vitun tärkee juttu!

parasta on se, kun on tajunnu ottaa mukaan (tai polttaa sille cd-r:lle jonka salaa tunkee sitten soittimeen) jonku semmosen biisin, mikä on melkein kaikille tuttu mutta jota paljo kukaan ei oleta kuulevansa.... viimeks toimi saatanan hyvin le tigren versio i'm so excitedista ja omd:n enola gay... ja sit ku sinne väliin puski jonku menevän postal servicen tai mewin niin yleisö oli täysin valmis ristolle, jota harva vielä on kuullu.

ja sit ku se diskopallo lähti soimaan ni olinkin ite jo puolialasti hyppäämässä narua keskellä breakdancepiiriä  icon_redface

ja vaikka niitä biisejä soittas sieltä cd-r:ltä niin kyllä se dj'n ilme ja nytke kertoo, onko sieltä tulossa jotain hyvää

mutta enpä mä taida mikään dj olla

Offline

#84 25.11.2006 15:55

Katkennut petsari
Member
From: Killerjärvi
Registered: 23.06.2006
Posts: 5,294
Website

Re: dj-keikat

mattti wrote:

niin kyllä se dj'n ilme ja nytke kertoo, onko sieltä tulossa jotain hyvää

pimp
Näin on! Ittellä onkin juuri tämän vuoksi aina ilmakitara ja -rummut mukana levynsoittotalkoissa.


- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.

Offline

#85 27.11.2006 19:00

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: dj-keikat

Katkennut petsari wrote:

[quote:3e50adc1a0="mattti"] niin kyllä se dj'n ilme ja nytke kertoo, onko sieltä tulossa jotain hyvää

pimp
Näin on! Ittellä onkin juuri tämän vuoksi aina ilmakitara ja -rummut mukana levynsoittotalkoissa.[/quote:3e50adc1a0]

Minä en kehtaa hytkyä. Poltan vaan tupakkaa, ja katon vihasesti ympärille, ettei kukaan tuu juttelee ellei oo tosi tärkeetä asiaa.

Vaikuttanee dj-urani pituuteen, mutta so not.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#86 27.11.2006 19:59

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006
Posts: 11,845

Re: dj-keikat

ex-kolja wrote:

[quote:185b524000="Katkennut petsari"][quote:185b524000="mattti"] niin kyllä se dj'n ilme ja nytke kertoo, onko sieltä tulossa jotain hyvää

pimp
Näin on! Ittellä onkin juuri tämän vuoksi aina ilmakitara ja -rummut mukana levynsoittotalkoissa.[/quote:185b524000]

Minä en kehtaa hytkyä. Poltan vaan tupakkaa, ja katon vihasesti ympärille, ettei kukaan tuu juttelee ellei oo tosi tärkeetä asiaa.

Vaikuttanee dj-urani pituuteen, mutta so not.[/quote:185b524000]

Sama. Mä olen jo niin ikäloppu, että ura on joka tapauksessa taaksejäänyttä elämää.

Offline

#87 27.11.2006 22:23

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: dj-keikat

Feggy wrote:

Mä olen jo niin ikäloppu, että ura on joka tapauksessa taaksejäänyttä elämää.

Enpä usko että vielä on liikaa ikää?


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#88 27.11.2006 22:52

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006
Posts: 11,845

Re: dj-keikat

HUIG wrote:

[quote:ffae93d4c1="Feggy"]Mä olen jo niin ikäloppu, että ura on joka tapauksessa taaksejäänyttä elämää.

Enpä usko että vielä on liikaa ikää?[/quote:ffae93d4c1]

Perkele, kuka on laittanut mun videon nettiin!

Offline

#89 28.11.2006 20:16

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,536

Re: dj-keikat

ex-kolja wrote:

[quote:a8542dcb5e="Katkennut petsari"][quote:a8542dcb5e="mattti"] niin kyllä se dj'n ilme ja nytke kertoo, onko sieltä tulossa jotain hyvää

pimp
Näin on! Ittellä onkin juuri tämän vuoksi aina ilmakitara ja -rummut mukana levynsoittotalkoissa.[/quote:a8542dcb5e]

Minä en kehtaa hytkyä. Poltan vaan tupakkaa, ja katon vihasesti ympärille, ettei kukaan tuu juttelee ellei oo tosi tärkeetä asiaa.[/quote:a8542dcb5e]

Mä vaan katselen vaivautuneesti ympärilleni, kun en polta enkä osaa näyttää vihaiselta.

Offline

#90 29.11.2006 09:29

Tero Skeleton
Member
Registered: 13.11.2006
Posts: 418
Website

Re: dj-keikat

olin maanantaina Dubrovnikissa Kiasman johtajan läksiäisbileissä soittamassa, tämmösiä:

Freddie Cannon - tallahassee lassie
louis prima - angelina & zooma zooma
roger miller - walkin' in the sunshine
james brown - papa's got a brand new bag
eddie floyd - big bird
eddie cochran - something else
the champs - tequila
nancy sinatra - these boots are made for walkin
big youth - hit the road jack
agents - muistan kesän
gabor szabo - bacchanal
karel gott- schwartz und rot
martin denny - fandango
leroy holmes - mah-na, mah-na
elvis - flaming star & viva las vegas
irwin goodman - homma käy & discohai
bola sete - brazilian bossa galore
friends of dean martinez - indian summer
can you feel the love tonight - classic disney-versio
brian hyland - itsy bitsy teenie weenie....
neil diamond - sweet caroline
curtis mayfield - move on up
four tops - reach out i'll be there
philip bailey & phil collins - easy lover
ray parker jr. - ghostbusters
tuomari nurmio - krokotiili ja käärme
connie chua - chinese lambada
deeee-lite - groove is in the heart
vicky - sata salamaa
sonja lumme - eläköön elämä
dolly parton - i will always love you
kirka - pitkän tien pää & varrella virran
5000 volts - i'm on fire
wild cherry - play that funky music
trammps - disco inferno
kool & the gang - get down on it
tony christie - is this the way to amarillo
pave maijanen - ai ai ai
johnnie ray - hernando's hideaway
bruno martino's orkester - mustapha pacha (cha-cha-cha)
jukka kuoppamäki - kultaa tai kunniaa
kisu - som förut
steve miller band - abracadabra
jorma kalevi - amigo
danny - vielä vaan
satu pentikäinen - odota en
tapani kansa - päättyneet on päivät
rice exhibition - viva america
ennio sangiusto - limbo rock
art company - susanna
foreigner - i want to know what love is
markku laamanen - et kai ymmärrä mua väärin
muska - kirjoita postikorttiin
markku aro - hyvännäköinen
johnny - jonglöörit
markku karjalainen - näen kahtena kaiken
marko putkonen - lumikenttien kutsu
frank valdor - a taste of honey/the happening/desafinado
jam jam - leena älä luovuta
bonnie tyler - total eclipse of the heart
veepee lehto - kuule sie amigoski
frank pourcel - dancing in the sun
crazy world of arthur brown - fire
manolo otero - todo el tiempo del mundo
ronnie aldrich and his two pianos - a whiter shade of pale
juhamatti - siivet fenix-linnun
lars samuelson ork. - amarillo/yesterday man
ottawan - hands up
los lobos - el canelo
johnny - ihanaa elämää
horts wende - banat iskandaria
edmundo ros - hare khrisna (be in)
pepe willberg - lentoon
middle of the road - chirpy chirpy cheep cheep
sweet - wigwam bam
danny - rokkilaulaja vain
billy joel - uptown girl
je t'aime - la symphonie africaine
roger whittaker - good morning starshine
juhani markola - hymy
tom jones - fly me to the moon
markku karjalainen - läähätän ja läkähdyn
vicky - riisu pois jo arkipaita
7 seinähullua veljestä - vamos a la playa
kake randelin - nasta pimu
anita hirvonen - ihanaa elämää
matti ja teppo - cara mia
engelbert humberdinck - leaving on a jet plane
pepe & paradise - elämältä kaiken sain
frederik - taka-takata & jos jotain yrittää
kake randelin - nätti tyttö, vähän pehmee
vesku loiri - oman kullan silmät
exciters - tell him
meiju suvas - johnny - ootko sellainen
abba - sos
jan rohde - doin' the jenka
georg malmsten - lasten liikennelaulu

nää oli just semmoset kekkerit että huomas aika nopeesti että 'tuttuus' on se juttu, ihan turha oli yrittää mitään kovin ihmeellistä, lattia tyhjeni samantien. mikä selittänee varsin populistiset valinnat. ja sen kerran kun jätin megadancet kotiin! olis ollu dr.albanille töitä. ja kuvaavaa lienee se että curtis mayfield ei kelvannut.

gyl juntti on juntti vaig kiasmas käyttäis.


150kg penkki, my ass. Aletaanko väittelemään?

Offline

Board footer

Powered by FluxBB