1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Kauko Röyhkä

#781 25.09.2020 06:01

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Kauko Röyhkä

marjapoimuri wrote:
herkko wrote:
dadadrlrl wrote:

Enpä tiedä onko kauheasti varaa valittaa, jos oma kirjallinen anti yleisestä aiheesta on melko lailla samaa luokkaa.

maksaisipa joku musamedia marjikselle siitä, että foorumianalyysit julkaistaisiin arvioiden lomassa :prayer:

Kamala ajatus, ei sotketa musafoorumilässytyksiä musiikkijournalismiin ja laitetaan tämmöset ns. arvostelut twitteriin jatkossa jooko.

Jookchan musiikkikritiikkiin kohdistuvan pika-analyysin perusteella en oikeasti näe kovinkaan suurta eroa näiden kahden välillä.

Last edited by dadadrlrl (25.09.2020 06:05)

Offline

#782 25.09.2020 06:09

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Kauko Röyhkä

marjapoimuri wrote:
Markku wrote:
marjapoimuri wrote:

Tässä teki kyllä Soundi itsestään täys pellen. Niin hiirveetä keksittyä sössötyspaska-analyysia, että vaaditaan jo pokkaa että tämmösiä juttuja julkastaan. Antakaa ne levyt arvioitavaksi jollekin jolla ei ole noin ilmiselviä negatiivisia asenteita artistia/artisteja kohtaan

Arvion kirjoittanut Niko Peltonen on avoimesti suomen kovimpia Kake faneja, kuten esim. Soundin aiemmasta Minun tähteni jutusta huomaa.
Taitaa olla entinen foorumisti myös. Tänne vaan kunnon uncut versio arvostelusta  ff

No sitten ihmettelen confused_new Mutta levyarvosteluna se oli paska.

Consternation, uproar. Joku fani saattaakin olla pitämättä fanittamansa artistin jostain tekeleestä! Cthulhu nousee.

Offline

#783 25.09.2020 06:09

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Kauko Röyhkä

Sori, oon kännis.

Offline

#784 25.09.2020 10:43

Kalossimies
valmistaa Vallilassa puudildoja
Registered: 07.08.2010
Posts: 6,352

Re: Kauko Röyhkä

marjapoimuri wrote:
Markku wrote:
marjapoimuri wrote:

Tässä teki kyllä Soundi itsestään täys pellen. Niin hiirveetä keksittyä sössötyspaska-analyysia, että vaaditaan jo pokkaa että tämmösiä juttuja julkastaan. Antakaa ne levyt arvioitavaksi jollekin jolla ei ole noin ilmiselviä negatiivisia asenteita artistia/artisteja kohtaan

Arvion kirjoittanut Niko Peltonen on avoimesti suomen kovimpia Kake faneja, kuten esim. Soundin aiemmasta Minun tähteni jutusta huomaa.
Taitaa olla entinen foorumisti myös. Tänne vaan kunnon uncut versio arvostelusta  ff

No sitten ihmettelen confused_new Mutta levyarvosteluna se oli paska.

Eihän sen, että on fani, tarvitse vaikuttaa siihen, mitä mieltä on jostain uudesta levystä? Faniutta parhaimmillaan on voida suhtautua myös kriittisesti fanituksensa kohteeseen.


Oivalluksen hetkellä olin heikosti kippis ravittu, joten biggrin totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava kaka Nälkä.

Offline

#785 25.09.2020 11:03

marjapoimuri
veli käni
Registered: 03.09.2019
Posts: 9,999

Re: Kauko Röyhkä

Kalossimies wrote:
marjapoimuri wrote:
Markku wrote:

Arvion kirjoittanut Niko Peltonen on avoimesti suomen kovimpia Kake faneja, kuten esim. Soundin aiemmasta Minun tähteni jutusta huomaa.
Taitaa olla entinen foorumisti myös. Tänne vaan kunnon uncut versio arvostelusta  ff

No sitten ihmettelen confused_new Mutta levyarvosteluna se oli paska.

Eihän sen, että on fani, tarvitse vaikuttaa siihen, mitä mieltä on jostain uudesta levystä? Faniutta parhaimmillaan on voida suhtautua myös kriittisesti fanituksensa kohteeseen.

Sehän on selvä. Mutta jos nyt unohdetaan se kenen levy on kyseessä niin onko tämä sitä musajournalismia mitä halutaan? Muutaman virkkeen teksti jonka sisältö on tiivistettynä:"vitun matso sedät".


Tuanoi saatana.

Offline

#786 25.09.2020 11:23

Kalossimies
valmistaa Vallilassa puudildoja
Registered: 07.08.2010
Posts: 6,352

Re: Kauko Röyhkä

marjapoimuri wrote:
Kalossimies wrote:
marjapoimuri wrote:

No sitten ihmettelen confused_new Mutta levyarvosteluna se oli paska.

Eihän sen, että on fani, tarvitse vaikuttaa siihen, mitä mieltä on jostain uudesta levystä? Faniutta parhaimmillaan on voida suhtautua myös kriittisesti fanituksensa kohteeseen.

Sehän on selvä. Mutta jos nyt unohdetaan se kenen levy on kyseessä niin onko tämä sitä musajournalismia mitä halutaan? Muutaman virkkeen teksti jonka sisältö on tiivistettynä:"vitun matso sedät".

No ainakin mulle on tullut tosta levystä (sekä Soundin todella vituttavasta haastattelusta) juurikin toi MATSO SETÄ fiilis. Ei se johdu tekijöistä an sich vaan siitä, miten he ovat itseään tän projektin ympärillä performoineet. Todella tunkkaista lerssinheiluttelua.


Oivalluksen hetkellä olin heikosti kippis ravittu, joten biggrin totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava kaka Nälkä.

Offline

#787 25.09.2020 11:23

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,115

Re: Kauko Röyhkä

Ongelma varmaan on se, että (musa)journalismista ei haluta maksaa eikä ketään kiinnosta. Mulle tuli yllätyksenä että Soundi ilmestyy vielä paperimuodossa.

Tässä vertailun vuoksi tilasto Soundin sivuilla julkaistujen 10 tuoreimman levyarvion pituudesta:
Marilyn Manson 128 sanaa
Idles 418 sanaa
Kauko Röyhkä & S.A. Hynninen 132 sanaa
Rosita Luu 134 sanaa
Behm 249 sanaa
Zakk Sabbath 145 sanaa
Tohtori Koira 114 sanaa
Kaitlyn Aurelia Smith 141 sanaa
Bob Dylan 445 sanaa
Amuri 390 sanaa

En tiä onko kaikki lehdessä julkaistut arviot noin lyhyitä, mutta eihän tossa oikein merkkimäärillä pääse herkuttelemaan.


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#788 25.09.2020 12:12

marjapoimuri
veli käni
Registered: 03.09.2019
Posts: 9,999

Re: Kauko Röyhkä

Kalossimies wrote:
marjapoimuri wrote:
Kalossimies wrote:

Eihän sen, että on fani, tarvitse vaikuttaa siihen, mitä mieltä on jostain uudesta levystä? Faniutta parhaimmillaan on voida suhtautua myös kriittisesti fanituksensa kohteeseen.

Sehän on selvä. Mutta jos nyt unohdetaan se kenen levy on kyseessä niin onko tämä sitä musajournalismia mitä halutaan? Muutaman virkkeen teksti jonka sisältö on tiivistettynä:"vitun matso sedät".

No ainakin mulle on tullut tosta levystä (sekä Soundin todella vituttavasta haastattelusta) juurikin toi MATSO SETÄ fiilis. Ei se johdu tekijöistä an sich vaan siitä, miten he ovat itseään tän projektin ympärillä performoineet. Todella tunkkaista lerssinheiluttelua.

Okei no minä en allekirjoita tällasia viboja eikä mua oikeen kiinnosta tämmöset kritiikit. Ja epäilen vahvasti että tekijöilläkään on intressejä macholerssiheilutukseen.


Tuanoi saatana.

Offline

#789 25.09.2020 12:14

marjapoimuri
veli käni
Registered: 03.09.2019
Posts: 9,999

Re: Kauko Röyhkä

Mutta kyllähän tuo yhden tähden (jallu) arvostelu käy jonkinlaisena mainoksena.


Tuanoi saatana.

Offline

#790 25.09.2020 12:25

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Kauko Röyhkä

marjapoimuri wrote:
Kalossimies wrote:
marjapoimuri wrote:

Sehän on selvä. Mutta jos nyt unohdetaan se kenen levy on kyseessä niin onko tämä sitä musajournalismia mitä halutaan? Muutaman virkkeen teksti jonka sisältö on tiivistettynä:"vitun matso sedät".

No ainakin mulle on tullut tosta levystä (sekä Soundin todella vituttavasta haastattelusta) juurikin toi MATSO SETÄ fiilis. Ei se johdu tekijöistä an sich vaan siitä, miten he ovat itseään tän projektin ympärillä performoineet. Todella tunkkaista lerssinheiluttelua.

Okei no minä en allekirjoita tällasia viboja eikä mua oikeen kiinnosta tämmöset kritiikit. Ja epäilen vahvasti että tekijöilläkään on intressejä macholerssiheilutukseen.

Eikös kaken koko ura perustu macholerssiheilutukseen.

Offline

#791 25.09.2020 12:40

marjapoimuri
veli käni
Registered: 03.09.2019
Posts: 9,999

Re: Kauko Röyhkä

Robert-plant.jpg


Tuanoi saatana.

Offline

#792 25.09.2020 12:57

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,347
Website

Re: Kauko Röyhkä

eilen saapui uusi soundi postissa, täytyy yrittää illemmalla ehtiä lukea tuo haastis ja katsoa millaiset vibat löytyy. sinänsä en ole pitkään aikaan osannut ärsyyntyä kaken fb-jutuista, ja kun on monenmoista ulostuloa nähty viime vuosina erinäisiltä sankareilta, niin kokonaisuutena on helppo todeta, että kake on edelleen hyvisten puolella, mutta nykyaikana herccicset vaan loukkaantuu joka asiasta. siinä vaiheessa kun kakelta kuuluu jokin persumyönteinen lausunto niin tarkistan näkökantaani, mutta en toistaiseksi ole sellaisia kuullut. joku peitsamo sen sijaan... tongue

mutta eihän nämä musiikkiin liity, musiikki musiikkina, eikä mulla ole edes vaikeuksia edelleenkään kuunnella morrisseytä. sen sijaan se yksi kuulemani näyte tuolta dekadenssi-levyltä oli kyllä melkoista sontaa, ainakin omaan makuuni.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#793 25.09.2020 14:52

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Kauko Röyhkä

Sori marjis, mutta jos sua ei oikeasti kiinnosta, niin miksi itket asiasta jollain nettifoorumilla?

Aika väsynyttä marmatusta myös tää iänikuinen "herccikset loukkaantuu kaikesta".

Offline

#794 25.09.2020 14:55

Kalossimies
valmistaa Vallilassa puudildoja
Registered: 07.08.2010
Posts: 6,352

Re: Kauko Röyhkä

jookcha wrote:

Ongelma varmaan on se, että (musa)journalismista ei haluta maksaa eikä ketään kiinnosta. Mulle tuli yllätyksenä että Soundi ilmestyy vielä paperimuodossa.

Tässä vertailun vuoksi tilasto Soundin sivuilla julkaistujen 10 tuoreimman levyarvion pituudesta:
Marilyn Manson 128 sanaa
Idles 418 sanaa
Kauko Röyhkä & S.A. Hynninen 132 sanaa
Rosita Luu 134 sanaa
Behm 249 sanaa
Zakk Sabbath 145 sanaa
Tohtori Koira 114 sanaa
Kaitlyn Aurelia Smith 141 sanaa
Bob Dylan 445 sanaa
Amuri 390 sanaa

En tiä onko kaikki lehdessä julkaistut arviot noin lyhyitä, mutta eihän tossa oikein merkkimäärillä pääse herkuttelemaan.

Tällai "tiskin alta" voin ihan kertoa että lehdessä julkaistavien arvioiden merkkimitta on 1200 ja 2000 merkkiä. Eka mitta lyhyemmille "riviarvioille", toinen niille muutamalle lehden linjan mukaan tärkeämmälle julkaisulle. Tässä nyt tuskin tarvitsee erikseen selventää, miksi printtilehteä sitovat tietyt ilmaisulliset reunaehdot. Eivät kai levyarviot silloin "ennen vanhaan" tuota pidempiä juurikaan olleet. Rumbassahan ilmestyi viimeisinä aikoina vähemmän arvioita, mutta ne olivat sitten pidempiä ja syventävämpiä. Että kumpi nyt sit on parempi jaa empäs kuule tiijjö  confused_new

Last edited by Kalossimies (25.09.2020 14:56)


Oivalluksen hetkellä olin heikosti kippis ravittu, joten biggrin totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava kaka Nälkä.

Offline

#795 25.09.2020 15:49

marjapoimuri
veli käni
Registered: 03.09.2019
Posts: 9,999

Re: Kauko Röyhkä

Vuoden paskin levy nyt noukittu talteen. Aion nauttia siitä ilman machoilua ja kyrpiä.


Tuanoi saatana.

Offline

#796 25.09.2020 15:56

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,347
Website

Re: Kauko Röyhkä

marjapoimuri wrote:

Vuoden paskin levy nyt noukittu talteen. Aion nauttia siitä ilman machoilua ja kyrpiä.

raporttia forumille sitten ff


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#797 25.09.2020 16:04

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,347
Website

Re: Kauko Röyhkä

Kaksi päivää ollaan Hynnisen kans annettu haastatteluja. Eilen naurettiin Soundin yhden tähden arvostelua levystämme, todettiin että yhden tähden Jallu on parempaa kuin kolmen tähden. Hyvä, että levymme herättää tunteita, siinä mielessä se kuuluu samaan sarjaan kuin Steppaillen ja Jumalan lahja, jotka saivat myös ristiriitaiset arviot omana aikanaan. Vastavirtaan nousee lohen suku, runoili Juhani Siljo.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#798 25.09.2020 18:29

Markku
Member
From: Huttusen naapurissa
Registered: 20.02.2007
Posts: 1,624

Re: Kauko Röyhkä

Kalossimies wrote:

Tällai "tiskin alta" voin ihan kertoa että lehdessä julkaistavien arvioiden merkkimitta on 1200 ja 2000 merkkiä. Eka mitta lyhyemmille "riviarvioille", toinen niille muutamalle lehden linjan mukaan tärkeämmälle julkaisulle. Tässä nyt tuskin tarvitsee erikseen selventää, miksi printtilehteä sitovat tietyt ilmaisulliset reunaehdot. Eivät kai levyarviot silloin "ennen vanhaan" tuota pidempiä juurikaan olleet.

Aiheen vierestä menee, mutta kyllähän kasarilla ja aiemmin Soundeissa arviot pitempiä oli. Waldemar Wallenius ja Juntunen pääsivät vähän enemmän revittelemään. Ysärillä taisivat tiivistyä.

Offline

#799 25.09.2020 18:41

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Kauko Röyhkä

marjapoimuri wrote:

Vuoden paskin levy nyt noukittu talteen. Aion nauttia siitä ilman machoilua ja kyrpiä.

Kerro mieluummin, minkä takia yhden tähden arvio on noin passiivis-aggressiivisen jurnutuksen arvoinen juttu, vaikka samalla väität ettei muka kiinnosta.

Offline

#800 25.09.2020 18:43

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,347
Website

Re: Kauko Röyhkä

eiköhän marjis "jurnuta" ihan huumorilla, ei kaikki niin vakavaa ole. mutta marjiksen arvio levystä toki kiinnostaa, vaikken tiedö jaksanko itse ikinä tuota läpi kuunnella.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#801 25.09.2020 20:21

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Kauko Röyhkä

Nii, kännis ja läpällähän täällä kaikki tapahtuu.

Last edited by dadadrlrl (25.09.2020 20:21)

Offline

#802 25.09.2020 22:27

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,525
Website

Re: Kauko Röyhkä

dadadrlrl wrote:

Nii, kännis ja läpällähän täällä kaikki tapahtuu.

25871.png?m=1599048555
Juuh


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#803 25.09.2020 23:52

marjapoimuri
veli käni
Registered: 03.09.2019
Posts: 9,999

Re: Kauko Röyhkä

Aivan paska munanheiluttelu levy.


Tuanoi saatana.

Offline

#804 26.09.2020 00:35

marjapoimuri
veli käni
Registered: 03.09.2019
Posts: 9,999

Re: Kauko Röyhkä

marjapoimuri wrote:

Aivan paska munanheiluttelu levy.

Tää ei sit ollu se mun arvostelu vielä.


Tuanoi saatana.

Offline

#805 26.09.2020 00:40

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,525
Website

Re: Kauko Röyhkä

sadbanana


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#806 26.09.2020 00:54

marjapoimuri
veli käni
Registered: 03.09.2019
Posts: 9,999

Re: Kauko Röyhkä

Edgeloordit edgeloordittaa, niinku sanonta kuuluu roll


Tuanoi saatana.

Offline

#807 26.09.2020 04:44

Prakk
Kakkaava jouluhahmo
Registered: 12.06.2005
Posts: 9,949
Website

Re: Kauko Röyhkä

Pitihän tää uus nyt kuunnella kun spotifysta löyty, aika keskinkertainen musiikillisesti ja lyyrikat totuttua tankeroa setämiesläppää. Ei nyt ihan umpipaska, mutta ei tätä tartte varmaan heti uudestaan kuunnella.


SOSDO MASSA KOMOROSSA

Offline

#808 26.09.2020 14:37

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,525
Website

Re: Kauko Röyhkä

Luin nyt soundista sen haastiksen, en tiedä kuka vittu toi Hynninen on, mutta sillähän on The Fall -paita päällä kuvissa ja levyllä taustoja laulaa kuulemma myös Sari Peltoniemi, joten nyt alkoi kiinnostaa... icon_surprised


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#809 26.09.2020 17:28

Klamydia: Perseeseen
Member
Registered: 17.07.2020
Posts: 36

Re: Kauko Röyhkä

Kuka vittu on Sari Peltoniemi?

Offline

#810 26.09.2020 19:23

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,525
Website

Re: Kauko Röyhkä

Klamydia: Perseeseen wrote:

Kuka vittu on Sari Peltoniemi?

icon_lol


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

  1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Kauko Röyhkä

Board footer

Powered by FluxBB