#61 01.10.2007 10:53

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Mitkä kaiuttimet sinulla on?

mä en oikein osaa miksata botnea pikkukajareilla ollenkaan. ja sit kun olen miksannu 99% urasta pikkukajareilla niin en oikein osaa sit sillonkaan ku on subbari...  icon_lol

eli miten mä sen miksaan? no, ööh. epämääräisellä yhdistelmällä luureja, niitä kajareita ja sit tsekkausta analysaattorilla ettei siellä ole mitään järjettömiä piikkejä ja sit toivoo et masteroinnis (toivottavasti semmonen vaan on) pauli osaa pelastaa tilanteen.

viimonen konsti mitä oon alkanu käyttää on toi bassokanavan jako sub-100hz ja yli-100hz-kanaviin. sit sitä sub-kanavaa solottamalla voi tarkkailla sen tasoa ihan normi-VU-mittarista. kuulostaa hölmöltä mutta on helpottanu mulla tota taajuuskaistan hallintaa ihan homona.


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#62 01.10.2007 10:55

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Mitkä kaiuttimet sinulla on?

forssto wrote:

Emmä muista. Aktiivit on ja pitäis olla siis kopsut 1030:stä,

nin sitä vielä et kandee leikkiä niiden dippien kanssa siellä takana. mulla helpottivat tota 100-250 alueen huminaa...


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#63 01.10.2007 10:55

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Mitkä kaiuttimet sinulla on?

[quote:6ae4ebc107="silvawhale"]mä en oikein osaa miksata botnea pikkukajareilla ollenkaan. ja sit kun olen miksannu 99% urasta pikkukajareilla niin en oikein osaa sit sillonkaan ku on subbari...  icon_lol

eli miten mä sen miksaan? no, ööh. epämääräisellä yhdistelmällä luureja, niitä kajareita ja sit tsekkausta analysaattorilla ettei siellä ole mitään järjettömiä piikkejä ja sit toivoo et masteroinnis (toivottavasti semmonen vaan on) pauli osaa pelastaa tilanteen.

viimonen konsti mitä oon alkanu käyttää on toi bassokanavan jako sub-100hz ja yli-100hz-kanaviin. sit sitä sub-kanavaa solottamalla voi tarkkailla sen tasoa ihan normi-VU-mittarista. kuulostaa hölmöltä mutta on helpottanu mulla tota taajuuskaistan hallintaa ihan homona.[/quote:6ae4ebc107]

Millä sä muuten hoidat ton basson jakamisen? Jotenkin tuntuu, että noi eq:t ja filsut vetää sen hp/lp-käyrän aina vähän silleen, että siihen leikkauspisteeseen tulee epämuodostuma, joko leikkaus tai piikki, jos vedän vaan vaiks samalla eq:lla toiseen kanavaan hp ja toiseen lp samaan lukuun.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#64 01.10.2007 10:57

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Mitkä kaiuttimet sinulla on?

silvawhale wrote:

[quote:1311996618="forssto"]Emmä muista. Aktiivit on ja pitäis olla siis kopsut 1030:stä,

nin sitä vielä et kandee leikkiä niiden dippien kanssa siellä takana. mulla helpottivat tota 100-250 alueen huminaa...[/quote:1311996618]

Oon leikkinytkin. Mun ongelma on se, että mä RAKASTAN botnea, joten aina kun miksaan, haluan kaivaa hyvät määrät botnea kehiin. Tämä ei ole ongelma, jos kuuntelu on silleen sen mukainen, eli että järkevää botnea riittää. Mutta noiden Truthien ongelma on se, että perusasetuksilla botnea on ihan olemattomasti ja soundi on vitun tuhnu ja mitätön. Sitten kuitenkin kun sitä boostaa dipeistä, muuttuu soundi lähinnä tunkkaiseksi ja ankeaksi ja ennenkaikkea tulee tuo kuvailemani ongelma, että joidenkin levyjen alapää vaan humisee ja joidenkin potkii silleen semikivasti, eli viittaa vähän epätasaiseen alapääboostiin.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#65 01.10.2007 11:00

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Mitkä kaiuttimet sinulla on?

forssto wrote:

viimonen konsti mitä oon alkanu käyttää on toi bassokanavan jako sub-100hz ja yli-100hz-kanaviin. sit sitä sub-kanavaa solottamalla voi tarkkailla sen tasoa ihan normi-VU-mittarista. kuulostaa hölmöltä mutta on helpottanu mulla tota taajuuskaistan hallintaa ihan homona.

Millä sä muuten hoidat ton basson jakamisen? Jotenkin tuntuu, että noi eq:t ja filsut vetää sen hp/lp-käyrän aina vähän silleen, että siihen leikkauspisteeseen tulee epämuodostuma, joko leikkaus tai piikki, jos vedän vaan vaiks samalla eq:lla toiseen kanavaan hp ja toiseen lp samaan lukuun.

teen kopion siitä bassokavasta tai jos on normi di+mikitetty vaffari-yhdistelmä niin sitten käytän niitä suoraan. eli di:stä pelkät botnet ja vaffarista kaikki keski-ylä.

jaon hoidan tolla toolsin perus eq-III:lla. LPF ja HPF ja täydet käyrät. onks se nyt 24dB/okt. totta on et siihen tulee kait jotain kummajaisia mut mulla ainakin on plussat tässä tapauksessa päihittäneet miinukset. siin voi vähän leikkiä sillä taajudeella, laittaa esim LPF 100hz ja HPF 125 tms... mikä kuulostaa hyvältä.


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#66 01.10.2007 12:17

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Mitkä kaiuttimet sinulla on?

kannattaa ottaa huomioon, että kaikki ei tykkää siitä botniasta redface_new
2795.jpg


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#67 25.10.2007 13:05

helicon
OVERLOOORD!!
Registered: 12.06.2005
Posts: 3,295
Website

Re: Mitkä kaiuttimet sinulla on?

Joku entinen asukas on jättänyt tänne kämpille parin BBX 485 SBR -kaiuttimia. Tajusin just pienellä googlettelulla että nehän on vissiin ihan pätevää 80-luvun hifiä, joten voisi ottaa nämä talteen. Olen käyttänyt niistä toista vahvistamassa oikeaa kanavaa että musat balansoituu paremmin työpisteelle asti, mutta jos hankkis näihin kohtuulliset piuhat (+ uuden vaffarin), niin olisi ehkä ihan välttävän colorscroll stereosysteemi.

Miinuksena tietty että kaiutin painaa jotain 30 kiloa  :x

Offline

#68 13.11.2007 17:23

Futre
Member
From: 40630
Registered: 28.08.2007
Posts: 1,157

Re: Mitkä kaiuttimet sinulla on?

Mielipiteitä kaipaisin seuraavaan dilemmaan:

Kotoa löytyy ihan laatuarsenaali laatumusiikin kuuntelemiseen (H/K:t + Pro-Ject + Infinityt). Meidän perheessä on kuitenkin käynyt niin jo kahdesti, ja tätä nykyä musiikin kuuntelemisesta rauhassa olohuoneessa saa turhaan haaveilla (paitsi välillä jorataan yhdessä Paukkumaissin tahtiin piano). Musadiggailu tapahtuu nykyään pääosin makuuhuoneessa läppärin kautta. Elikkäs haaveilisin korkealaatuisen äänentoiston tuottavista aktiivikaiuttimista, esmes Genelecin 8020:t kiihottais kovasti.. Onko kellään kokemusta noista pöntöistä tai jostain muusta vähän laadukkaammasta setistä? Voiko piuhat vetää suoraan koneesta/podista aktiivipönttöihin?

Offline

#69 13.11.2007 18:41

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007
Posts: 8,599

Re: Mitkä kaiuttimet sinulla on?

Mulla on yhdet Cambridge Soundworksin pikkukajarit 80-luvun opulta, yhdet 80-luvun puiiolenvälin jotkut tanskalaiset härpäkkeet ja keittiön Vestaxille Cambridge Soundworksin oksettavasti brändätty iPal peuk


Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

Offline

#70 13.11.2007 21:17

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006
Posts: 11,845

Re: Mitkä kaiuttimet sinulla on?

[quote:1834f21998="helicon"]Joku entinen asukas on jättänyt tänne kämpille parin BBX 485 SBR -kaiuttimia. Tajusin just pienellä googlettelulla että nehän on vissiin ihan pätevää 80-luvun hifiä, joten voisi ottaa nämä talteen. Olen käyttänyt niistä toista vahvistamassa oikeaa kanavaa että musat balansoituu paremmin työpisteelle asti, mutta jos hankkis näihin kohtuulliset piuhat (+ uuden vaffarin), niin olisi ehkä ihan välttävän colorscroll stereosysteemi.
[/quote:1834f21998]

Mulla on tollaiset. Kyl kelpaa hyvin.

Offline

#71 13.11.2007 21:41

kikikaikai
Member
From: Tammpere
Registered: 08.05.2007
Posts: 1,000
Website

Re: Mitkä kaiuttimet sinulla on?

[quote:664b4529e0="Futre"]Mielipiteitä kaipaisin seuraavaan dilemmaan:

Kotoa löytyy ihan laatuarsenaali laatumusiikin kuuntelemiseen (H/K:t + Pro-Ject + Infinityt). Meidän perheessä on kuitenkin käynyt niin jo kahdesti, ja tätä nykyä musiikin kuuntelemisesta rauhassa olohuoneessa saa turhaan haaveilla (paitsi välillä jorataan yhdessä Paukkumaissin tahtiin piano). Musadiggailu tapahtuu nykyään pääosin makuuhuoneessa läppärin kautta. Elikkäs haaveilisin korkealaatuisen äänentoiston tuottavista aktiivikaiuttimista, esmes Genelecin 8020:t kiihottais kovasti.. Onko kellään kokemusta noista pöntöistä tai jostain muusta vähän laadukkaammasta setistä? Voiko piuhat vetää suoraan koneesta/podista aktiivipönttöihin?[/quote:664b4529e0]

Profelin Pro Audio 30 ja isoveli 55 sai ainakin Hifi-lehdessä kehuja joskus taannoin. Ite en oo kuullu Genee enkä PAata joten enpä kuule tiiä.

PAssa on ainakin linja-otot RCA:lla joten menee varmaan heittämällä kiinni, Geneissä taitaa olla XLR:t mutta eiköhän niille piuhat löydy.


Älä niin ne oli siel ku siel oli.

Offline

#72 13.11.2007 21:47

kikikaikai
Member
From: Tammpere
Registered: 08.05.2007
Posts: 1,000
Website

Re: Mitkä kaiuttimet sinulla on?

Itellä on tollatteet Tannoyn Sensys 1-kopit pari vuotta ja olen ollut kyllä helv. tyytyväinen.

Näin kait kuuluu omista vehkeistä sanoa?   lipeva 017


Älä niin ne oli siel ku siel oli.

Offline

#73 14.11.2007 08:01

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Mitkä kaiuttimet sinulla on?

helicon wrote:

jos hankkis näihin kohtuulliset piuhat

hehee...


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#74 07.12.2007 16:59

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Mitkä kaiuttimet sinulla on?

En o hifistelijä, mutta jännä juttu kun on uudessa känpässä niin täälläei tarvi pannan läheskään yhtä paljon volaa kuin edellisessä. Ehkä ne huoneen akustiset ominaisuudet, kauttimien sijoittelu yms. ei sittenkään ole ihan lööperiä. 017

Offline

#75 16.01.2008 21:44

shanks
Banned
Registered: 13.06.2005
Posts: 24,979

Re: Mitkä kaiuttimet sinulla on?

en tiiä liittyykö kaiuttimiin vai mihikä mut kertokaas miks stereot kiertää? pistin äsken levyn soittimeen ja hirvee vinkuna rupes kuulumaan..

oliko tääl jotai hifitopikkia yms. ees..

Offline

#76 16.01.2008 21:57

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006
Posts: 11,845

Re: Mitkä kaiuttimet sinulla on?

[quote:ef19eaf627="shanks"]en tiiä liittyykö kaiuttimiin vai mihikä mut kertokaas miks stereot kiertää? pistin äsken levyn soittimeen ja hirvee vinkuna rupes kuulumaan..

oliko tääl jotai hifitopikkia yms. ees..[/quote:ef19eaf627]

Olisko ollut Jesus & Mary Chainin Psychocandy kyseessä?

Offline

#77 16.01.2008 22:02

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Mitkä kaiuttimet sinulla on?

[quote:77f760e10b="Feggy"][quote:77f760e10b="shanks"]en tiiä liittyykö kaiuttimiin vai mihikä mut kertokaas miks stereot kiertää? pistin äsken levyn soittimeen ja hirvee vinkuna rupes kuulumaan..

oliko tääl jotai hifitopikkia yms. ees..[/quote:77f760e10b]

Olisko ollut Jesus & Mary Chainin Psychocandy kyseessä?[/quote:77f760e10b]
oispa colorflash:peuk:

Offline

#78 17.01.2008 17:58

shanks
Banned
Registered: 13.06.2005
Posts: 24,979

Re: Mitkä kaiuttimet sinulla on?

no kertokaas ny mistä kiertäminen johtuu vai ootteko niin saatanan tyhmiä kaikki ettette tiedä?

Offline

#79 17.01.2008 18:00

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Mitkä kaiuttimet sinulla on?

shanks wrote:

no kertokaas ny mistä kiertäminen johtuu vai ootteko niin saatanan tyhmiä kaikki ettette tiedä?

poista ala-arvoinen kommenttis peppu normaali-ketjusta niin katotaan sit uudelleen... icon_cool


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#80 17.01.2008 18:03

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Mitkä kaiuttimet sinulla on?

stratum wrote:

En o hifistelijä, mutta jännä juttu kun on uudessa känpässä niin täälläei tarvi pannan läheskään yhtä paljon volaa kuin edellisessä. Ehkä ne huoneen akustiset ominaisuudet, kauttimien sijoittelu yms. ei sittenkään ole ihan lööperiä. 017

Siellä on varmaan vähemmän maasäteilyä.


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#81 17.01.2008 19:03

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Mitkä kaiuttimet sinulla on?

shanks wrote:

[quote:e347b7d2fc="silvawhale"][quote:e347b7d2fc="shanks"]no kertokaas ny mistä kiertäminen johtuu vai ootteko niin saatanan tyhmiä kaikki ettette tiedä?

poista ala-arvoinen kommenttis peppu normaali-ketjusta niin katotaan sit uudelleen... icon_cool[/quote:e347b7d2fc]
en poista icon_smile[/quote:e347b7d2fc]
sit kuuntelet noisee. hähää.  icon_cool


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#82 01.02.2009 21:02

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007
Posts: 19,439

Re: Mitkä kaiuttimet sinulla on?

Noni, kuka omistaa tämmösen?

speakers.jpg

*


Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

Offline

#83 22.06.2009 18:31

Phlegm
Member
From: Land of Sodomites
Registered: 31.01.2006
Posts: 5,173

Re: Mitkä kaiuttimet sinulla on?

Jahas, vasen kaiutin näköjään särkee ja jos tota päällyskangasta vähän painaa elementin kohdalta, niin särkee kovasti. Kyseessä aikaa vanhemmat OR:ät. mites tää korjataan?

Offline

#84 22.06.2009 19:17

Kenkä
Member
From: Pyllypyllypylly
Registered: 13.09.2008
Posts: 2,123
Website

Re: Mitkä kaiuttimet sinulla on?

Phlegm wrote:

Jahas, vasen kaiutin näköjään särkee ja jos tota päällyskangasta vähän painaa elementin kohdalta, niin särkee kovasti. Kyseessä aikaa vanhemmat OR:ät. mites tää korjataan?

Jos elementtien ripustukset on mennyt niin sitten varmaan parempi viedä korjattavaks, voi selvitä aika halvallakin. Vieläkös sielläpäin on se Hifi Service?


Tiesitkö muuten, että räppi, mitä jotkut jopa musiikiksi sanovat, on isossa maailmassa jengimusiikkia. Nämä "kuuluisat" räppärit ja heidän jenginsä selvittelevät välejään toisiaan ammuskelemalla.

Offline

#85 16.09.2009 01:12

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Mitkä kaiuttimet sinulla on?

mitä vitun vitun vittua nyt taas. nää kaiuttimet hajoaa kerran parissa kuukaudessa. tällä kertaa ylä-äänidraiveri vitun vitun vittu paskana. ilmeisesti hajoaa vaan ihan vitun helposti jostain vitun sellasista kun ottaa piuhan irti tai laittaa piuhan kiinni kun on volumee vielä vahvarissa mut voi vitun vittu ei noin voi vittu vitun vittu tossa oo mitään järkeä. mulla oli aiemmin minimonitorit eivätkä koskaan hajonneet. nää on kalliimmat ja paremmat mutta voi vitun vittu. jos joku vitun kyrpähifisti tulee sanomaan että rahalla saa herkkyyttä ja että niitä pitää kohdella vitussa kostutetuin vitun silkkihansikkain niin haista vittu vitun vittu. johonki vitun audiotehnikoihin voi varmaan tunkee tuhat volttia ja juha wattia ja mitään ei tapahdu mut miks mun kaiuttimet ei voi kestää tavallisen ihmisen tavallista musiikinvittukuuntelua???


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#86 16.09.2009 22:13

KLMANE
Member
From: die Stadt
Registered: 19.12.2007
Posts: 999

Re: Mitkä kaiuttimet sinulla on?

Kokeile kusta sinne??


Kyllä se niin vain on, että kunnon humpansoittajalle mikään inhimillinen ei ole vierasta!

Offline

#87 17.09.2009 00:00

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Mitkä kaiuttimet sinulla on?

ei auttanu


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#88 17.09.2009 09:20

Pope
Bailarina Erotica
From: Käden taitojen runsaudensarvi
Registered: 17.02.2007
Posts: 18,484

Re: Mitkä kaiuttimet sinulla on?

Luin mitkä kaluttimet icon_cool


DMIjc.png

menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta

Offline

#89 19.09.2009 02:10

Happokanttori
Member
From: Hesa
Registered: 02.01.2007
Posts: 328

Re: Mitkä kaiuttimet sinulla on?

jotku mustat jotka sain kaverilta

Offline

#90 20.11.2015 21:00

E
Member
Registered: 21.01.2007
Posts: 3,615

Re: Mitkä kaiuttimet sinulla on?

Mackie HR824:t on ollut jo parisen vuotta. Viikko sitten ostin kokeilun vuoksi Dirac Audio Processor-dsp-softan kun parilla kympillä sai XTZ:n storesta. En tajuu näistä jutuista pätkääkään, mutta kuitenkin: vaikka mukana olevat filtterit on kalibroitu jollekin XTZ:n omille kajareille, ne toimivat tosi hyvin omilla Mackieillänikin. Saundi siis parani vielä perkuleesti entisestään  huig  _lollollol Voipi olla, että jollain ilmasella ohjelmalla ois saanu samat tulokset, mut en osaa ja millään ekvalisaattoreilla en ole ainakaan saanu paljoa aikaan. Ja pystyn myös käyttään tota ohjelmaa XTZ:n Divine-kuullokkeillani, joihin kyl enemmänkin oottelen sitä android-dsp-äppiä, joka viimeinkin on vissiin tulossa tässä talven aikana.

440x0_047885eb886b4cf69167966ead4d1b0e.jpg440x0_047885eb886b4cf69167966ead4d1b0e.jpg

What is Dirac HD Sound?

There are physical constraints present in all loudspeakers and earphones regardless of price and quality. These constraints will always color the sound and are impossible to remove without the help of software. Dirac HD Sound® is an advanced patented software technology that corrects these colorations with a tailored correction curve made individually for each model. The result is a genuine improvement of the loudspeakers/earphones characteristics which greatly enhances the overall sound experience. A more advanced explanation of this patented technology is that it handles both the timing and amplitude aspects of the sound, or on a more technical level, the impulse response and the frequency response.
Dirac Audio Processor™ acts as a virtual sound card and allows you to apply your optimized correction filters on all audio playback from your PC or Mac. You can easily switch between these correction filters while listening, to easily hear which filter that sounds best to you.

Dirac Audio Processor™ can be used with our following XTZ products: MH-800, S-800, Earphone-12, Earphone Sport and Headphone Divine.

The software will automatically update with future Dirac optimized product making this software a good investment.

What are the benefits of Dirac HD Sound?

- Improved staging (localization of sound events)
- Better clarity and intelligibility in music and vocals
- A deeper and tighter bass without resonances.
- Expanded frequency range
- Reduced listening fatigue
- Improved dynamics
- Choose your own favourite sound character

Last edited by E (20.11.2015 21:07)


Noin 130-kiloinen naapurinmies, 23-vuotias mies ja alusvaatteisillaan ollut nainen kaatuivat ojaan.
Tehokkain tapa piiloutua on painua pohjaan, ja jos miehistö makaa punkissaan eikä tuota energiaa ja hiilidioksidia niin kolmesta viiteen päivään voi olla siellä colorflash peuk dance

Offline

Board footer

Powered by FluxBB