#211 17.04.2015 15:34

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,471
Website

Re: Captain Beefheart

xE3GSAd.jpg

that purple makes me slo-mo - frank and don at the mojave, 1975


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#212 17.04.2015 17:06

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Captain Beefheart

Täytyy sanoa, että vaikka yleensä tykkäänkin ydiksen kanssa samantyyppisestä musiikista, niin tuo biisi ei kyllä ainakaan ekalla kuuntelulla herättänyt kiimaa tai muutakaan intohimoa.

Beefheartia olen kuunnellut viime aikoina paljon. Hienoa musiikkia!


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#213 17.04.2015 23:41

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,471
Website

Re: Captain Beefheart

ostosvinkeissä nämä, mutta cdon:illa joku 50%-kampanja, jossa vinyyliäkin, ja sieltä bongasin mirror man sessions -tuplan, normaalihinta noin 27 eååh, mutta nyt siis vain puolet siitä. pistin joutessani tilaukseen koska cd vain löytyy, onhan toi aivan mahtava levy.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#214 11.11.2016 11:55

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,471
Website

Re: Captain Beefheart

giphy.gif


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#215 21.01.2017 18:23

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,471
Website

Re: Captain Beefheart

tossa taannoin kännykkä arpoi kuunneltavakseni aikanaan julkaisemattoman biisin odd jobs vuodelta -75, ja nyt vasta tajusin, että se loppu on ihan suoraan otettu alkuperäiseltä bat chain pullerilta puuttuneesta mutta shiny beastille otetulta biisiltä tropical hot dog night, tai siis toisinpäin. ilmankos odd jobs jätettiin sitten pois. varmaan tämän moni tiesi, mutta itse vasta hiljattain tajusin icon_redface


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#216 22.01.2017 05:17

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Captain Beefheart

Minen tienny.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#217 01.04.2017 16:35

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,533
Website

Re: Captain Beefheart

Vitu awesome kuunnella vinyyliltä safe as milkiä, kyllä tää on trout mask replican jälkeen paras ja TÄTS IT.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#218 01.04.2017 20:11

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Captain Beefheart

Nukuin juuri aurinkolasit silmillä viiden tunnin päikkärit ja pystyn suoraan makuuasennosta nousseena sanomaan, että eipä kyllä ole, vaikka onkin aivan erityisen hyvä levy. Capulla on pari noita kahta kovempaa levyä ja thät's it.


bzort glorf bööth

Offline

#219 01.04.2017 20:32

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,471
Website

Re: Captain Beefheart

itsekin kuuntelin päikkäreillä tuon kakkoslevyn, ja nukahdin kummankin puoliskon aikana, mutta unen ja valveen rajamaillahan musa kuulostaa vielä paremmalta kuin muuten. joo, kapulla on kyllä monia huikeita levyjä, mutta itse tosiaan olen tätä mieltä kuin ykkösnikkini tuossa ylempänä kertoi.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#220 01.04.2017 21:47

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Captain Beefheart

SIis ootsä sama tyyppit!  icon_eek


bzort glorf bööth

Offline

#221 01.04.2017 21:50

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,150

Re: Captain Beefheart

Safe As Milk  sydan  sydan 5/5 levy ja täts it


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#222 01.04.2017 23:30

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Captain Beefheart

Luin tossa just noista Capun ja Magic Bandin alkuajoista rumpalin muisteluja. Capu itse veteli tuolloin päivittäin (omien sanojensa mukaan, joten ei välttämättä pidä paikkaansa) jotain aivan järjettömiä lsd-annoksia, jotain  20-40 -kertaisia perusannoksiin nähden... Meno oli välillä ilmeisen hankalaa, ja tuntuu aika ihmeeltä, että ylipäätään saivat musiikkia tehtyä!


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#223 02.04.2017 00:13

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Captain Beefheart

Jean-Babtiste wrote:

Luin tossa just noista Capun ja Magic Bandin alkuajoista rumpalin muisteluja. Capu itse veteli tuolloin päivittäin (omien sanojensa mukaan, joten ei välttämättä pidä paikkaansa) jotain aivan järjettömiä lsd-annoksia, jotain  20-40 -kertaisia perusannoksiin nähden... Meno oli välillä ilmeisen hankalaa, ja tuntuu aika ihmeeltä, että ylipäätään saivat musiikkia tehtyä!

Through the eyes of magic? Hieno kirja, mutta snadisti raskasta luettavaa paikoitellen, monistakin syistä, mutta sitä Frenchin katkeruutta olisi ihan hieman voinut myös editoida vähemmän jankkaavaksi. Mut silti: pitäs taas lukea uudelleen, on toi sen verran ainutlaatuinen sisäpiirin näkemys Magic Bandin musaan.


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#224 02.04.2017 02:19

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Captain Beefheart

Löytyyköhän tuota tekelettä kirjastosta?

Zoot Horn Rollon muistelmat oon joskus lainannut ja lukaissut, mutta ne olivat aika tylsää luettavaa. Ei kylläkään mitään tilitystä siitä, että kamalaa olisi ollut. Lähinnä kitaristi alleviivasi pelkoaan sotaan joutumisesta ja sitä, että koki olevansa yhtyeen kautta sodalta turvassa, mitä nyt Kapu välillä pistänyt soittamaan sointuja, joihin kuusikielinen ei riitä.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#225 02.04.2017 09:59

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Captain Beefheart

Multa saa tuon lainaan jos kiinnostaa.

Ja sinänsä kyl Frenchin jutuissa lienee ihan totuutta mukana, ollut melkoista psykologista 'käännytetään kaikki yhtä vastaan' koulukiusaushenkeä erityisesti Trout Mask Replican aikoihin, osa tätä oli kai sekin että French jätettiin ilman krediittejä TMR:ssä.


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#226 02.04.2017 15:38

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Captain Beefheart

Noi jutut oli mojossa mut saatto olla just toi kirja aiheena. Samassa numerossa muuten myös Sydin happokatastrofista, joten nyt Hantta tarkkana


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#227 02.04.2017 15:40

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Captain Beefheart

No joo, carolinerista ja happy mondaysista ei kyl ollu juttua samassa numerossa grin


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#228 02.04.2017 15:57

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,471
Website

Re: Captain Beefheart

jaahas, nousematta paikaltani täällä mökin yläkerrassa voin kurottaa tuosta vasemmalta kirjahyllystä muutamia mojoja, kaikissa taita olla syd-juttuja, tossa yhdessä näkyis olevan beefheartistakin jotain kannen perusteella. en nyt kyllä ehdi tarkemmin lukea kun pitää ihan just lähteä kaupunkiin grin

muistan kyllä lukeneeni siitä drumbon kirjasta, aika karua juttua, ja tuo pitäis kyllä varmaan lukea tiettyjen lasien läpi, vähän turhankin subjektiiviselta kokemukselta vaikuttaa. ja eikös kaveri kuitenkin soittanut siinä tribuuttihommassa takavuosina, liekö tehnyt mitään omaa musaa koskaan? niin se on aina näitten nerojen kanssa, kyllä ne rivimiehet urputtaa mutta kun tuloksia katsotaan niin kumma kyllä ei ne omillaan saa aikaan mitään kuolematonta.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#229 02.04.2017 18:47

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Captain Beefheart

Käsittääkseni French on ihan innoissaan Kapun kuolemanjälkeisen Magic Bandin keulahahmona häärännyt ja jorissut että haluaa esittää sitä musiikkia ansaitsemallaan tavalla. Jätin näkemättä, kun olisi siihen ollut muutama vuosi sitten mahdollisuus, joten en voi arvioida, mutta vähän veikkaisin että French vetää hyvin ja mahdollisesti paremmin kuin jos itse Kapun pistäisi moiseen. Jätkä on kuitenkin nuotittanut ne Kapun sekoilut, niin eiköhän sillä ole ihan hyvin hallussa se musa.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#230 02.04.2017 18:59

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Captain Beefheart

rc-lungen wrote:

Käsittääkseni French on ihan innoissaan Kapun kuolemanjälkeisen Magic Bandin keulahahmona häärännyt ja jorissut että haluaa esittää sitä musiikkia ansaitsemallaan tavalla. Jätin näkemättä, kun olisi siihen ollut muutama vuosi sitten mahdollisuus, joten en voi arvioida, mutta vähän veikkaisin että French vetää hyvin ja mahdollisesti paremmin kuin jos itse Kapun pistäisi moiseen. Jätkä on kuitenkin nuotittanut ne Kapun sekoilut, niin eiköhän sillä ole ihan hyvin hallussa se musa.

Jep, en ole itsekään livenä nähnyt mutta youtube-pätkien perusteella bändi kuulostanut kovalta ja French siis itse laulaa aika monia biisejä. En tässä tapauksessa tekis "nero/alaisensa" erottelua koska yksittäisten bändijäsenien osuus Magic Bandissä oli helvetin iso. Ihan vastaavasti voi kysyä että mitä Vliet olisi itse tehnyt ilman Magic Bandia.


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#231 03.04.2017 08:34

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Captain Beefheart

Luppakorva sikailee taas wrote:

Ihan vastaavasti voi kysyä että mitä Vliet olisi itse tehnyt ilman Magic Bandia.

Tuskin paljoa mitään.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#232 03.04.2017 09:34

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,471
Website

Re: Captain Beefheart

rc-lungen wrote:
Luppakorva sikailee taas wrote:

Ihan vastaavasti voi kysyä että mitä Vliet olisi itse tehnyt ilman Magic Bandia.

Tuskin paljoa mitään.

niin paitsi olis ottanu toiset soittajat toteuttamaan visiot. ehkä olis ollu vähän erilaista mutta klassikkoa olis pukannut joka tapauksessa, dill with it.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#233 03.04.2017 09:42

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Captain Beefheart

Itekin uskon Capun tehneen toisella taustabändillä hyviä juttuja. Johan se Hot Ratsilla pani haisemaan hyvin, vaikka taustaorkkana ei ollut Magic Band.


bzort glorf bööth

Offline

#234 03.04.2017 17:45

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Captain Beefheart

psykokarkki wrote:
rc-lungen wrote:
Luppakorva sikailee taas wrote:

Ihan vastaavasti voi kysyä että mitä Vliet olisi itse tehnyt ilman Magic Bandia.

Tuskin paljoa mitään.

niin paitsi olis ottanu toiset soittajat toteuttamaan visiot. ehkä olis ollu vähän erilaista mutta klassikkoa olis pukannut joka tapauksessa, dill with it.

Mut kelatkaa ja sen jälkeen deal with it miten hyvältä Magic Band olisi kuulostanut jos niillä olisi ollut fonisti jolla edes jonkinlainen käsitys siitä miten soitinta soitetaan!


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#235 03.04.2017 17:48

hezma
Vanhempi Käynnissäpitäjä
From: Helesinki
Registered: 13.11.2008
Posts: 17,572

Re: Captain Beefheart

Onkos topsusa jo mainittu, en jaksa selata, että eiks se Mallard -niminen bändi, joka teki kaks levyä, ollu periaatteesa Magic Band. En muista ketä siinä soitti ja mullei oo niitä levyjäkään.

Spåöm.

Offline

#236 03.04.2017 18:16

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,471
Website

Re: Captain Beefheart

Luppakorva sikailee taas wrote:
psykokarkki wrote:
rc-lungen wrote:

Tuskin paljoa mitään.

niin paitsi olis ottanu toiset soittajat toteuttamaan visiot. ehkä olis ollu vähän erilaista mutta klassikkoa olis pukannut joka tapauksessa, dill with it.

Mut kelatkaa ja sen jälkeen deal with it miten hyvältä Magic Band olisi kuulostanut jos niillä olisi ollut fonisti jolla edes jonkinlainen käsitys siitä miten soitinta soitetaan!

jos ei trout maskin fonit kelpaa niin duck off pimp

mallardia en oo kuullu mutta veikkaan: tylsää icon_cool


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#237 03.04.2017 18:24

bernardblack
herra ihanainen
From: reijomäkilä
Registered: 22.08.2009
Posts: 27,182
Website

Re: Captain Beefheart

hezma wrote:

Onkos topsusa jo mainittu, en jaksa selata, että eiks se Mallard -niminen bändi, joka teki kaks levyä, ollu periaatteesa Magic Band. En muista ketä siinä soitti ja mullei oo niitä levyjäkään.

Spåöm.

Sen mitä oon kuullu niin tais olla todella yhdentekevää musaa.


tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni

Offline

#238 03.04.2017 18:36

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Captain Beefheart

017 jengi taas ihan pihalla täällä?

rokrok

Offline

#239 03.04.2017 19:37

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Captain Beefheart

ydinaukio wrote:

017 jengi taas ihan pihalla täällä?

rokrok

En tiiä jakaantuuko mielipiteet tässä jotenkin niin, että ei-musiikot ei vaan tajua, mutta oon kyllä Hantan kanssa samoilla linjoilla. Sori vaan ydis, mutta tuo kuulostaa kyllä ihan yhtä tylsältä kuin esim. Zappan tai Absojen pahimmat tahtilaji-(vai mitä nyt ovatkaan)-proge-vänkytykset. Puuttuu Kapun nyrjähtäneisyys (joka varmaan sitten on sitä, ettei se osannut soittaa, mutta samapa se mulle kun kuulostaa hyvältä).


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#240 03.04.2017 20:28

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
From: Leppädanger
Registered: 28.12.2009
Posts: 12,204
Website

Re: Captain Beefheart

Alxity wrote:

Zappan tai Absojen pahimmat tahtilaji-(vai mitä nyt ovatkaan)-proge-vänkytykset.

Eli ne parhaat biisit.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB