#241 03.04.2017 20:39

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Captain Beefheart

KZ wrote:
Alxity wrote:

Zappan tai Absojen pahimmat tahtilaji-(vai mitä nyt ovatkaan)-proge-vänkytykset.

Eli ne parhaat biisit.

Kyllä Absot oli parhaimmillaan sillon kun ne ei vielä osanneet soittaa liian hyvin, mutta ideoita riitti. Toki silloinkin kun osasivat soittaa ja ideoita riitti niin tuli vielä hyvää kamaa, mutta pahinta olimkun ideat loppu, mutta taitoa riitti, nimim. Seitsemännen sinetin viimeistä kertaa koskaan viikonloppuna kuunnellut. Sori, että meni vähän offtupakiksi.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#242 03.04.2017 20:50

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Captain Beefheart

Alxity wrote:

En tiiä jakaantuuko mielipiteet tässä jotenkin niin, että ei-musiikot ei vaan tajua, mutta oon kyllä Hantan kanssa samoilla linjoilla. Sori vaan ydis, mutta tuo kuulostaa kyllä ihan yhtä tylsältä kuin esim. Zappan tai Absojen pahimmat tahtilaji-(vai mitä nyt ovatkaan)-proge-vänkytykset. Puuttuu Kapun nyrjähtäneisyys (joka varmaan sitten on sitä, ettei se osannut soittaa, mutta samapa se mulle kun kuulostaa hyvältä).

Kapun nyrjähtäneisyys taitaa puuttua kaikesta paitsi kapun musiikista. Mun mielestä toi mallard on just hyvää groovaavaa ja tiukkaa rokkia. Itelle noista noiserokkikitaroista ja vibrafoneista tulee mielleyhtymiä "muusikkomusan" sijaan ennemmin vaikka johonkin 90-luvun touch and go-julkaisuihin peuk

Offline

#243 03.04.2017 21:09

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Captain Beefheart

Mallard on kova. Erilaista toki ku Kapumusa.


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#244 03.04.2017 21:14

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Captain Beefheart

psykokarkki wrote:
Luppakorva sikailee taas wrote:
psykokarkki wrote:
rc-lungen wrote:
Luppakorva sikailee taas wrote:

Ihan vastaavasti voi kysyä että mitä Vliet olisi itse tehnyt ilman Magic Bandia.

Tuskin paljoa mitään.

niin paitsi olis ottanu toiset soittajat toteuttamaan visiot. ehkä olis ollu vähän erilaista mutta klassikkoa olis pukannut joka tapauksessa, dill with it.

Mut kelatkaa ja sen jälkeen deal with it miten hyvältä Magic Band olisi kuulostanut jos niillä olisi ollut fonisti jolla edes jonkinlainen käsitys siitä miten soitinta soitetaan!

jos ei trout maskin fonit kelpaa niin duck off pimp

Tommosella randomtuuttauksella on joskus oma arvonsa ja jos kuulostaa hyvältä niin taidoilla ei ole väliä. Täs on vaan ehkä vähän se kuuluisa yliarvostaminen taas kun kapu-uskovaiset pitää jokaista sen pierua jotenkin ainutlaatuisena. Ja siis minun mielestä Vlietin diskografiasta ei löydy yhtään huonoa levyä, mutta ihan pälli fonisti se oli ja ilman noin kovan bändin taustatukea se olis ollu pilleineen aika hukassa, konteksti ratkasee.


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#245 03.04.2017 22:33

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Captain Beefheart

Luppakorva sikailee taas wrote:

ilman noin kovan bändin taustatukea se olis ollu pilleineen aika hukassa, konteksti ratkasee.

Tämän kyllä uskon. Mutta onneksi ei yrittänytkään yksin. Mutta olisko joidenkin muidenkin kovien muusikoiden kanssa onnistunut, sitä tässä spekuleerasimme. En tiiä, mutta onneksi sillä ei ole väliäkään.  spam3


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#246 03.04.2017 22:46

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Captain Beefheart

Alxity wrote:
Luppakorva sikailee taas wrote:

ilman noin kovan bändin taustatukea se olis ollu pilleineen aika hukassa, konteksti ratkasee.

Tämän kyllä uskon. Mutta onneksi ei yrittänytkään yksin. Mutta olisko joidenkin muidenkin kovien muusikoiden kanssa onnistunut, sitä tässä spekuleerasimme. En tiiä, mutta onneksi sillä ei ole väliäkään.  spam3

Itteasias mä spekuleerasin sitä että toi tyyppi ei ollu mikään suvereeni nero joka olis saanu minkä tahansa poppoon kuulostamaan hyvältä vaan se onnistui keräämään ympärilleen poikkeuksellisen lahjakkaita muusikoita joista tosi moni vaikutti siihen mikä nykyään mielletään "Beefheart-soundiksi". Sen bändeissähän vaihtu tää miehistö myös aika tiuhaan. spam3

Last edited by Luppakorva sikailee taas (03.04.2017 22:47)


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#247 03.04.2017 23:05

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,468
Website

Re: Captain Beefheart

mark e. smith on toinen aika vastaava tapaus, eipä senkään bändiläiset ole juuri mitään saaneet aikaan omillaan, mutta fall toimii aina vaan (luppakorva tosin lienee nykyään eri mieltä).


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#248 04.04.2017 07:09

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Captain Beefheart

Ei pliide mistään Absoista höpinää Captain Beefheartin topsuun.

Mallard on jees, mutta ihan toisesta ulottuvuudesta kuin Captain Beefheartin levyt.


bzort glorf bööth

Offline

#249 04.04.2017 08:52

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Captain Beefheart

psykokarkki wrote:

mark e. smith on toinen aika vastaava tapaus, eipä senkään bändiläiset ole juuri mitään saaneet aikaan omillaan, mutta fall toimii aina vaan (luppakorva tosin lienee nykyään eri mieltä).

Eipäs nyt sotketa tuota jankkaaviin maneereihinsa kaulaansa myöten uponnutta yhden tempun ponia tähän  icon_lol


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#250 04.04.2017 09:46

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,468
Website

Re: Captain Beefheart

spede icon_lol


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#251 04.04.2017 09:46

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Captain Beefheart

Enpä oikein vieläkään jaksa uskoa, että Don van Vliet olisi ilman päteviä bändin jäseniä ja ennen kaikkea sitä Frenchiä saanut musiikillisesti hirveästi mitään aikaan. Musiikin tekeminen kollaboraationa on aina täysin eri juttu kuin yksin vääntäminen. Eipä se Paukekaan yksikeen hirveästi mitään musaa ole vääntänyt, vaan Liimiksessä on aina ollut ihan päteviä soittoniekkoja Paukkeen ohella. Deal with it.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#252 04.04.2017 16:52

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Captain Beefheart

Mitenkä selittyy kasarin tuotanto? Eikös siinä vaihtunut koko taustajoukkio ja tuli komiaa tööttäystä. Vai onko tässä ajatuksessa taustalla se, ettei ne kasarin nuoret olisi osanneet soittaa sitä, jos eivät olisi kuulleet Donin 60s tai 70s matskua?

Ja ite uskon yhä, et Don olisi varmasti löytänyt joukon itseään nuorempia soittajia, joita olisi voinut mielinmäärin ohjailla ja manipuloida. Kyllä niitä helposti perässä vedettäviä huumeilla aivonsa kärtsänneitä soittajia olisi ainakin löytynyt ja sitten olisi vain karjunut sen pianonsa äärellä, että ette perkule soita sitä helvetin psykedeliaa. Tai jotenkin noin.


bzort glorf bööth

Offline

#253 04.04.2017 17:01

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,468
Website

Re: Captain Beefheart

ketä muuten soittikaan niillä vuoden -74 levyillä? ne oli kyllä melkoinen aallonpohja, tai siis objektiivisesti arvioiden ihan ok levyjä, mutta niistä puuttui se magia joka löytyy kaikesta muusta tuotannosta. beefheart ei ollut "ihan ok", beefheart oli nero :salut:


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#254 04.04.2017 18:11

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Captain Beefheart

hiirimattona wrote:

Mitenkä selittyy kasarin tuotanto? Eikös siinä vaihtunut koko taustajoukkio ja tuli komiaa tööttäystä. Vai onko tässä ajatuksessa taustalla se, ettei ne kasarin nuoret olisi osanneet soittaa sitä, jos eivät olisi kuulleet Donin 60s tai 70s matskua?

Ja ite uskon yhä, et Don olisi varmasti löytänyt joukon itseään nuorempia soittajia, joita olisi voinut mielinmäärin ohjailla ja manipuloida. Kyllä niitä helposti perässä vedettäviä huumeilla aivonsa kärtsänneitä soittajia olisi ainakin löytynyt ja sitten olisi vain karjunut sen pianonsa äärellä, että ette perkule soita sitä helvetin psykedeliaa. Tai jotenkin noin.

confused_new  Nyt en hiffaa edes mistä tässä väännetään enää  confused_new

On aika usein kuultu harha, että Vliet olisi jotenkin yksinään ollut vastuussa sen musansa neroudesta, mikä on vähän turhan fanisilmäinen näkemys. Capulla oli visioita mutta se tartte ympärilleen bändin jossa oli taitavia tyyppejä, ei mitään random-rivijannuja joista se taikois nerouden esille. Ja bändiläiset varmaan silti tartti Capua yhtä pahasti ku Capu bändiläisiä. Tuliks toi nyt tarpeeks selkeästi  snore

Ja French oli muuten bändissä myös 80-luvulla, soitti parissa biisissä Docilla ja oli jonkin verran keikoilla rumpalina.

Last edited by Luppakorva sikailee taas (04.04.2017 18:23)


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#255 04.04.2017 18:22

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Captain Beefheart

Kyllähän Capteenin suhteen vois viritellä jotain ylimääräistä mystiikkaa sen lähes jumaltasoisesta neroudesta, olis pikkasen parempi mielipidevaikuttaja ku nössö jeesus tms. Mitä väliä jollain rationaalisella ajattelulla kun maailma on kuitenkin simulaatio jota Tony Halme pyörittää läppärillä kiirastulessa ilman housuja.


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#256 04.04.2017 18:28

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Captain Beefheart

Ja tää 70-luvun puolivälin levyjen mollaaminen. Mitä ihmettä. Sekä Unconditionally Guaranteedilla että Bluejeansillä on jotain ihan törkeen hyviä vetoja. Näkispä joskus jonkun The Fallin kaltaisen urakuopan tekevän yleisesti tunnustettujen kulta-aikojensa jälkeen jotain noin kovatasoista  icon_lol


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#257 04.04.2017 18:54

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Captain Beefheart

Blindness on Fallin paras biisi!


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#258 04.04.2017 19:00

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Captain Beefheart

hiirimattona wrote:

Mitenkä selittyy kasarin tuotanto? Eikös siinä vaihtunut koko taustajoukkio ja tuli komiaa tööttäystä

Niin vaihtui ja komiaa tööttäystä tuli. Mun pointti ei rajoittunut mihinkään TEH TR00 0RIGINAL MAGICK BAND-kokoonpanoon. Vitun kovaa musaa sekä TMR:llä, että Doc at Radar Stationilla, vaikka on eri poppoo.

Last edited by rc-lungen (04.04.2017 19:02)


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#259 04.04.2017 19:33

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Captain Beefheart

centerhuig:center: wrote:

Blindness on Fallin paras biisi!

Älä ny tule sekottamaan pakkaa kun kärjistelen härnätäkseni tota yhtä tyyppiä.


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#260 05.04.2017 00:44

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Captain Beefheart

Luppakorva sikailee taas wrote:
centerhuig:center: wrote:

Blindness on Fallin paras biisi!

Älä ny tule sekottamaan pakkaa kun kärjistelen härnätäkseni tota yhtä tyyppiä.

Meitiä vai psykistä? icon_razz

Olin jo laittamassa "minulla ei riitä kompetenssi musakeskusteluihin" että tota. icon_razz


bzort glorf bööth

Offline

#261 05.04.2017 09:45

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,468
Website

Re: Captain Beefheart

hiirimattona wrote:
Luppakorva sikailee taas wrote:
centerhuig:center: wrote:

Blindness on Fallin paras biisi!

Älä ny tule sekottamaan pakkaa kun kärjistelen härnätäkseni tota yhtä tyyppiä.

Meitiä vai psykistä? icon_razz

Olin jo laittamassa "minulla ei riitä kompetenssi musakeskusteluihin" että tota. icon_razz

meitsiä kai tuossa härnättiin, tuntuu että viime vuosina luppis ei enää tykkää mistään mistä meitsi, sikäli jopa se fb-aprillipila coltranen vaihtamisesta gospeliin oli melkein uskottava icon_lol


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#262 05.04.2017 10:09

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
From: Leppädanger
Registered: 28.12.2009
Posts: 12,204
Website

Re: Captain Beefheart

Markku > Capu
finger

Offline

#263 05.04.2017 17:44

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Captain Beefheart

Captain voitaa Markin, mutta ei Markissakaan oikein vikaa ole. Ei vaan jaksa kuunnella The Fallia oikeastaan yhtään. icon_razz


bzort glorf bööth

Offline

#264 05.04.2017 17:52

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Captain Beefheart


Tää on muutes paras live klipsukka


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#265 05.04.2017 22:08

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Captain Beefheart

^ kyllä näin on!


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#266 06.04.2017 18:41

OMHASVAHAKSHA
Member
From: Sirius
Registered: 24.02.2016
Posts: 336
Website

Re: Captain Beefheart

onko noita mainitsemianne Beefheart kirjoja suomenkielisenä? tai muitakin - siis niitä joita ette ole täällä vielä maininneet? mul ei englanti taivu viel niin hyvin et jaksaisin lukea kirjan koossa (vaik muuten jokapäivä kieltä tuleekin puhuttua, mut se on melko alkeellista)

Offline

#267 06.04.2017 21:29

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Captain Beefheart

OMHASVAHAKSHA wrote:

onko noita mainitsemianne Beefheart kirjoja suomenkielisenä? tai muitakin - siis niitä joita ette ole täällä vielä maininneet? mul ei englanti taivu viel niin hyvin et jaksaisin lukea kirjan koossa (vaik muuten jokapäivä kieltä tuleekin puhuttua, mut se on melko alkeellista)

Musta tuntuu että yhtäkään Beefheart-opusta ei ole suomennettu...?


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#268 06.04.2017 21:31

bernardblack
herra ihanainen
From: reijomäkilä
Registered: 22.08.2009
Posts: 27,182
Website

Re: Captain Beefheart

Luppakorva sikailee taas wrote:
OMHASVAHAKSHA wrote:

onko noita mainitsemianne Beefheart kirjoja suomenkielisenä? tai muitakin - siis niitä joita ette ole täällä vielä maininneet? mul ei englanti taivu viel niin hyvin et jaksaisin lukea kirjan koossa (vaik muuten jokapäivä kieltä tuleekin puhuttua, mut se on melko alkeellista)

Musta tuntuu että yhtäkään Beefheart-opusta ei ole suomennettu...?

Ei oo.


tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni

Offline

#269 06.04.2017 22:00

OMHASVAHAKSHA
Member
From: Sirius
Registered: 24.02.2016
Posts: 336
Website

Re: Captain Beefheart

bernardblack wrote:
Luppakorva sikailee taas wrote:
OMHASVAHAKSHA wrote:

onko noita mainitsemianne Beefheart kirjoja suomenkielisenä? tai muitakin - siis niitä joita ette ole täällä vielä maininneet? mul ei englanti taivu viel niin hyvin et jaksaisin lukea kirjan koossa (vaik muuten jokapäivä kieltä tuleekin puhuttua, mut se on melko alkeellista)

Musta tuntuu että yhtäkään Beefheart-opusta ei ole suomennettu...?

Ei oo.

melko ihme!

Offline

#270 07.04.2017 08:34

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
From: Leppädanger
Registered: 28.12.2009
Posts: 12,204
Website

Re: Captain Beefheart

Kuulostelin spotifystä josko olis yhtään hyvälaatusta livelevyä julkaistu. Suurinosa aika hirveetä paskaa, Amsterdam 80' vois koittaa hankkii.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB