#91 24.10.2006 10:25

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,536

Re: Sufjan Stevens

St. Vincent lämppää Tukholmassa. Mikä se on?

Offline

#92 24.10.2006 10:27

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,536

Re: Sufjan Stevens

leposi wrote:

St. Vincent lämppää Tukholmassa. Mikä se on?


AAAAAAAAAAH, tämä!

904803266_l.jpg

köhköh. Toivottavasti meillä on viereiset paikat lentokoneessa pus

http://www.myspace.com/stvincent

Ja siis MySpacen kappaleiden perusteella musiikki on ihan törkeen hienoo. Kylmät väreet tulee oikein!

[quote:10f39d7804]St. Vincent is the band of singer-guitarist-composer, Annie Clark. Hailed by the Boston Globe as an, 'adorably spunky guitar prodigy,' 23 year-old Annie has been building a buzz opening for such acclaimed and diverse acts as Television, Tracy + the Plastics, Tuck & Patti, and Xiu Xiu. An inventive and versatile guitarist, Annie has played with avant-garde composer, Glenn Branca, and is a member of symphonic pop spectacle, The Polyphonic Spree.[/quote:10f39d7804]

Hah, oon siis nähnyt tän Emmabodassa Polyphonic Spreen mukana  icon_eek

Offline

#93 31.10.2006 19:14

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,535
Website

Re: Sufjan Stevens


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#94 12.11.2006 13:56

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,536

Re: Sufjan Stevens

Jaahas, varasin just äsken lipun Sufjanin keikalle Reykjavikissa. Emmä sitten tiiä onko lippujutun sivuilla jotain häikkää, kun olen ymmärtänyt, että olisi loppuunmyyty. No näkeepä viimeistään sitten kun käy torstaina noutamassa lippua levykaupasta. Stalker tai jotain  icon_rolleyes

Offline

#95 19.11.2006 07:44

mattti
Member
From: turku
Registered: 14.06.2005
Posts: 305

Re: Sufjan Stevens

sufjan on parasta mitä on

Offline

#96 19.11.2006 10:17

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Sufjan Stevens

mattti wrote:

sufjan on parasta mitä on

sori, mut vitummoinen ja ärhäkähkö eri!


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#97 20.11.2006 16:22

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Sufjan Stevens

babriga wrote:

[quote:e1b0061c4a="mattti"]sufjan on parasta mitä on

sori, mut vitummoinen ja ärhäkähkö eri![/quote:e1b0061c4a]
krähäkkä sma

Offline

#98 20.11.2006 22:29

Bedderi
Member
Registered: 12.06.2005
Posts: 4,341

Re: Sufjan Stevens

stratum wrote:

[quote:dfae1e0c53="babriga"][quote:dfae1e0c53="mattti"]sufjan on parasta mitä on

sori, mut vitummoinen ja ärhäkähkö eri![/quote:dfae1e0c53]
krähäkkä sma[/quote:dfae1e0c53]

Giganttinen eri. Seven Swans vain paranee vanhetessaan.


turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.

Offline

#99 23.11.2006 12:24

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,536

Re: Sufjan Stevens

Siis voi hyvä jumala mikä keikka ja mikä keikka. Bernsissä lähti taju heti kun alussa koko sali täyttyi keltaisilla palloilla. St. Vincent oli hurmaava. Mut hei, mäpäs sanoin moi Sufjanille ja sen bändille lentsikentällä ja moikkailin Reykjavikissa, kun matkasivat Tukholmasta samalla koneella. hihi. Jännää. Molemmat keika oli aika samanlaisia lentävine Teräsmiehineen ja Joulupukkeineen. Tukholmassa kuultu uusi biisi oli melkein paras Sufjanin biisi ikinä. ja tralalalaa. Ja sen sedän tarinat oli hassuja. Francosta kuultiin vähän erilainen versio Reykjavikissa. Hassua hihi. Oli vähän erilainen tunnelma Fríkirkjanissa kuin Bernsissä. Kirkossa kuitenkin istuttiin ja oli aika olohuonemainen tunnelma. Parhaita keikkoja ikinä molemmat...

Chigaco sydan Toi biisi on soinut päässäni koko viikon. Se miten Sufjan laulaa in my mind, in my mind, se on jotenkin maailman söpöintä. hrrrr.

rakkaus

main9.jpg
Tää kirkko. ah.

Offline

#100 05.12.2006 10:34

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,536

Re: Sufjan Stevens

Pitchforkissa oli jotain läppää Reykjavíkin perjantaisesta keikasta.
täällä kuvii ja sellasta

Tilasin eilen sen jouluboxin. Mutta lähettävät vasta joskus 15. päivä, kun kysyntä ylitti odotukset ja pitää oottaa, että saavat lisää.

Offline

#101 16.12.2006 16:13

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,536

Re: Sufjan Stevens

Joululaatikko on niin ihana. Itku tulee, kun miettii lentäviä ja äänteleviä joulupukkeja kirkossa ja Bernsissä That Was The Worst Christmas Ever!:n soidessa.

Mä rakastan tän tyypin musiikkia yhtä paljon kuin Björkin lauluja.

Offline

#102 16.12.2006 17:51

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,536

Re: Sufjan Stevens

jookcha wrote:

Jouluboksi soi levykaupassa ja tuli semmonen fiilis että tän äijän levyjä vois ehkä joskus hommatakin. Ostin sit kuitenkin Joanna Newsomia. Spåm.

Mun ylivoimainen suosikki on Illinois. Räjähtää pää melkein jokaisen biisin jälkeen ja aina on tippa linssissä, kun Chicagon jälkeen alkaa se Casimir Pulaski Day, ja vielä kun Chicago on itsessään niin järjettömän hyvä kappale. Paras ikinä! Toi levy on noussut hujauksessa niihin kaikkien aikojen parhaat levyt -tasolle. Mietin vaan, että olisko näin ikinä tapahtunut ilman Islantia? Ei varmaan.

Ps. Kuunnelkaa My Brightest Diamondii rakkaus

Offline

#103 17.01.2007 20:20

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Sufjan Stevens

Meinasin tänään ruveta tykkäämään Illinoisista kun kuuntelin tenttiin lukiessa. Ekat puolenkymmentä biisiä vaikutti jo aika hienoilta mutta sit mä heräsin ja taas alkoi vaivata sama vanha tauti elki kaikki tuntui vaan päämäärättömältä pimputtelulta ja biisit toistivat samaa kaavaa jne. ja pitikin vaihtaa levyä.

Offline

#104 18.01.2007 10:42

mitten
teki pedin eteiseen
From: under a rock
Registered: 27.11.2006
Posts: 10,548
Website

Re: Sufjan Stevens

stratum wrote:

...alkoi vaivata sama vanha tauti elki kaikki tuntui vaan päämäärättömältä pimputtelulta ja biisit toistivat samaa kaavaa jne. ja pitikin vaihtaa levyä.

mullla on ollut just päinvastainen kokemus, mitä enemmän on kuunnellut, sitä enemmän irtoaa ja tykkää.

olin aluksi niin "meh" koko tyypin suhteen, sitten kun vihdoin kunnolla tutustuin niin pikkuhiljaa iski pieni sufjan kuume, oon potenut jo pari kuukautta sydan  Ei kyllä uskalla vielä mitään levyä ylistää muiden yli, mutta kyllä tuo Illinoise (ILLIN' NOISE!) on silkkaa mahtavuutta alusta loppuun.

leposi wrote:

Ps. Kuunnelkaa My Brightest Diamondii rakkaus

muutaman biisin jälkeen en oo oikein saanut mitään otetta. ehkä tääkin avautuu pikkuhiljaa?  icon_wink


"hiljaa pyörii salaattilinko"
bitch ain't even COLD in that poncho

Offline

#105 18.01.2007 10:53

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Sufjan Stevens

mitten wrote:

Ei kyllä uskalla vielä mitään levyä ylistää muiden yli, mutta kyllä tuo Illinoise (ILLIN' NOISE!) on silkkaa mahtavuutta alusta loppuun.

Niinhän ne on puhuneet jo aika kauan. Illinoisia on tullut yritettyä kuunnella ilmestymisestään lähtien suhteettoman paljon siihen nähden miten vähän siitä pidän. Oikeastaan mitään edistymistä "avautumisen" suhteen suhteen ei ole tapahtunut ja nyt tulin siihen johtopäätökseen että se avautui jo ekalla kuuntelulla ja on vaan yksinkertaisesti huono levy... Eipä nuo muutkaan Sufjanin levyt ole lämmitääneet sen enempää.

Eka biisi Illinoisilla on tosin komea.

Offline

#106 18.01.2007 12:01

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,536

Re: Sufjan Stevens

mitten wrote:

[quote:5d9d02397d="leposi"]Ps. Kuunnelkaa My Brightest Diamondii rakkaus

muutaman biisin jälkeen en oo oikein saanut mitään otetta. ehkä tääkin avautuu pikkuhiljaa?  icon_wink[/quote:5d9d02397d]

Se on tosi erilaista, mutta oli pakko heittää Sufjan-topikissa, koska Shara Worden laulaa taustoja Sufjanin levyllä ja on ollut keikoilla kans, vähän niin kuin ihanainen Annie Clark, eli St. Vincent. Vituttaapa etten uskaltanut mennä istumaan sen päälle kun se nukkuin mua vastapäätä lentokentällä tai sitten kun en huutanut, että tehääks "swedish kiss" Reykjavíkin keikalla. Se nimittäin Tukholmassa selitti jotain, että jotku tyypit oli ehdottanu sellasta juttua ja sitten ne oli tehnyt sellasen, eli tunkenu kieltä toisen korvaan tai jotain miten se nyt menikään. Olisi varmaan vähän hämmästynyt jos yht'äkkiä kirkossa joku mölväisisi SWEDISH KISS, mitäääjh?"!

Mulla Sufjan tosiaan naksahti tossa joskus loka- tai marraskuussa oikein kunnolla. Aiemmin se on ollu vaan ihan jeejee juttua, vaikka Illinois olikin yksi toissa vuoden parhaista levyistä... Minusta toi on sellanen tosi visuaalinen levy. Toimii ihanasti pimeässä sängyllä makoillen ja lumisateessa ulkona. Täydellinen levy.

Offline

#107 18.01.2007 12:36

mitten
teki pedin eteiseen
From: under a rock
Registered: 27.11.2006
Posts: 10,548
Website

Re: Sufjan Stevens

stratum wrote:

Illinoisia on tullut yritettyä kuunnella ilmestymisestään lähtien suhteettoman paljon siihen nähden miten vähän siitä pidän.

Kuulostais siltä, ettei ehkä vaan oo sun "juttu"?  imho se on sit ihan sama mitä muut on mieltä. En minä kyllä jaksais ikinä kuunnella jotain niin paljon jos se ei ensimmäisen 5-10 kuuntelun jälkeen edes jotenkin puris sillä "tässä on nyt jotain johon vois todella ihastua" tasolla...   icon_smile  Fuckit. On  vaan olemassa liikaa hyvää musaa et pitäis pakkoniellä jotain joka ei vaan oikeesti omalla kohdalla nappaa?

leposi wrote:

Shara Worden

Juu siis kyl tajusin tuon Sufjan yhteyden icon_smile MIKSI ET HUUTANUT! sehän ois oitis loikannut sun syliin ja sit olisitte ihastuneet ja mennyt naimisiin ja muuttaneet reykjavikkiin ja pyörittänyt lapsen, jolle antaisitte nimen sufjan. JOO OIKEESTI. Mut ymmärrän, vähänks mun elämässä on liikaa toimmoisia "kadun kun en jutellut" tilanteita. Meinas tapahtuu teininä Kristin Hershin kanssa, onneks kaveri potki ja tönäs niin et menin jutteleen sille, vaikka meinasinkin pyörtyy.

Yhdyn tuohon illinoisin "visuaalisuuteen", tykkään etenkin kävelyillä tai juoksuilla. Tai kun lojuu just nim.omaan sängyssä juuri unten rajamilla. Tai kun on juuri herännyt ja juo kahvia ja tuijottelee ikkunasta. Ts. aina. HA!


"hiljaa pyörii salaattilinko"
bitch ain't even COLD in that poncho

Offline

#108 18.01.2007 16:16

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Sufjan Stevens

mitten wrote:

[quote:d51a68766d="stratum"]Illinoisia on tullut yritettyä kuunnella ilmestymisestään lähtien suhteettoman paljon siihen nähden miten vähän siitä pidän.

Kuulostais siltä, ettei ehkä vaan oo sun "juttu"?  imho se on sit ihan sama mitä muut on mieltä. En minä kyllä jaksais ikinä kuunnella jotain niin paljon jos se ei ensimmäisen 5-10 kuuntelun jälkeen edes jotenkin puris sillä "tässä on nyt jotain johon vois todella ihastua" tasolla...   icon_smile  Fuckit. On  vaan olemassa liikaa hyvää musaa et pitäis pakkoniellä jotain joka ei vaan oikeesti omalla kohdalla nappaa?[/quote:d51a68766d]
Kyllä minä Illionoisia koko ajan sillä toivein olen kuunellut että vain jossain naksahtaisi. Potentiaalia siinä olen kuitenkin huomannut olevan alusta asti enkä missään vaiheessa ole pitänyt sitä toivottomana levynä. Eikä tuo "suhteettoman paljon" tässä tapauksessa sentään mitään massiivisia määriä tarkoita. Paitsi nimenomaan levyn huonouteen suhteutettuna. icon_biggrin

Koklataan taas ensi vuonna uudestaan...

Offline

#109 08.05.2007 11:00

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Sufjan Stevens

Mitäs mieltä olette Avalanchesta? Alan olla sitä mieltä, että ne biisit jätettiin Illinoiselta ihan syystä pois.


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#110 08.05.2007 11:16

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,536

Re: Sufjan Stevens

noiseidea wrote:

Mitäs mieltä olette Avalanchesta? Alan olla sitä mieltä, että ne biisit jätettiin Illinoiselta ihan syystä pois.

Osittain smaa. Keikka se soitti ainakin sen Supercompuutterin(?) ja hyvin toimi.

Offline

#111 08.05.2007 11:46

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,920
Website

Re: Sufjan Stevens

Illinois oli paperilla ihan loistava levy, mut en sit jaksanut syventyä siihen täyteen ahdettuun pakettiin. Jotkut biisit, kuten Come On! Feel The Illinoise ja They Are Night Zombies... ovat jääneet mieleen todella hyvinä biiseinä. Ei niihin vain oikein tule palattua. Avalanchea kokeilin ihan hiukan alusta.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#112 13.05.2007 19:30

schlagobers
Member
Registered: 21.11.2006
Posts: 797

Re: Sufjan Stevens

Illinois  sydan

Offline

#113 30.10.2007 16:52

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,536

Re: Sufjan Stevens

Illinois on vaan niin kaunis levy. Pimeän aikana tätä tulee kuunneltua. Muistoja. oioi. Turku. Islanti. Lumi. Ei vittu, mä en kestä.

itku

Offline

#114 30.10.2007 17:14

PrivateJoy
Member
Registered: 14.05.2007
Posts: 2,299

Re: Sufjan Stevens

onhan se hieno levy, mutta koko mittaa ei meinaa aina jaksaa, lopussa alkaa puuduttaa. enpä osais silti sanoa mitä ois voinut jättää pois.
varmaan tuplalevynä, vaikka sitten out take'ien kanssa, toimis mulle paremmin.


Menetetty peli

Offline

#115 30.10.2007 20:45

uraani
Member
From: Turku
Registered: 03.10.2006
Posts: 63

Re: Sufjan Stevens

[quote:7a24d319bf="PrivateJoy"]onhan se hieno levy, mutta koko mittaa ei meinaa aina jaksaa, lopussa alkaa puuduttaa. enpä osais silti sanoa mitä ois voinut jättää pois.
varmaan tuplalevynä, vaikka sitten out take'ien kanssa, toimis mulle paremmin.[/quote:7a24d319bf]
Oon samaa mieltä. Vinyyliversio on tupla, ja harvemmin jaksaa molempia levyjä kuunnella yhdeltä istumalta.

Offline

#116 30.10.2007 20:52

ginimies
entinen crack-pormestari nyk. crack-tohtori
Registered: 22.04.2006
Posts: 18,663

Re: Sufjan Stevens

Eipä tätä kyllä jaksa.


Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.

Offline

#117 30.10.2007 23:07

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Sufjan Stevens

Kyllä kesti alussa kauan saada otetta just hulppean massan takia, mutta sitten kun lähti, ei pituus ole ollut ongelma.


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#118 30.10.2007 23:22

PrivateJoy
Member
Registered: 14.05.2007
Posts: 2,299

Re: Sufjan Stevens

noiseidea wrote:

Kyllä kesti alussa kauan saada otetta just hulppean massan takia, mutta sitten kun lähti, ei pituus ole ollut ongelma.

joo kyllä se alkaa sujua kun vain aloittaa hitaasti ja rentoutuu. tosi paksustahan saa taas helposti hyvän otteen, mutta muuten voi tehdä tiukkaa.. icon_wink


Menetetty peli

Offline

#119 31.10.2007 01:28

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Sufjan Stevens

seven swans sydan

Offline

#120 31.10.2007 01:40

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Sufjan Stevens

ginipoika wrote:

Eipä tätä kyllä jaksa.

näi o


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

Board footer

Powered by FluxBB