#121 23.03.2018 18:12

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
From: Leppädanger
Registered: 28.12.2009
Posts: 12,204
Website

Re: Merzbow aka Akita Masami

Luppakorva sikailee taas wrote:

Merzbox otettu taas kuuntelukierrokselle. Kutoslevyssä mennään. Kommentteja olisi voinut kirjoittaa per levy, mutta enpä kirjoittanut. Ne jutut missä Akita soittaa rumpuja ovat enimmäkseen melkoisen epäkiinnostavia, onneksi niitä ei ole paljoa.

Kutoslevy? Joku boksi? Vai koko discografian kuudes levy?

Lista merzbow-levyistä joissa on rummut kiinnostaa.

Offline

#122 23.03.2018 18:18

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
From: Leppädanger
Registered: 28.12.2009
Posts: 12,204
Website

Re: Merzbow aka Akita Masami

By the way RYMin mukaan Merzbown paras (soolo)levy on hybrid noisebloom (1997).

Offline

#123 23.03.2018 18:57

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,116

Re: Merzbow aka Akita Masami

KZ wrote:
Luppakorva sikailee taas wrote:

Merzbox otettu taas kuuntelukierrokselle. Kutoslevyssä mennään. Kommentteja olisi voinut kirjoittaa per levy, mutta enpä kirjoittanut. Ne jutut missä Akita soittaa rumpuja ovat enimmäkseen melkoisen epäkiinnostavia, onneksi niitä ei ole paljoa.

Kutoslevy? Joku boksi? Vai koko discografian kuudes levy?

Lista merzbow-levyistä joissa on rummut kiinnostaa.

Merzbox siis 50 cd:n boxi. Vai oliks tossa 51.


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#124 23.03.2018 19:49

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Merzbow aka Akita Masami

50 + pari CD-romppua.

Ja toi rummutus noilla 80-luvun alun jutuilla on tuollaista epäkiinnostavaa pyllyilyä ja limputtelua. Sen sijaan Hijokaidanin Ferocity of Practical lifella on Akitalla ronski meno, se mitä nyt rummuista saa selvää.

Last edited by Luppakorva sikailee taas (23.03.2018 19:49)


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#125 23.03.2018 23:44

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,360
Website

Re: Merzbow aka Akita Masami

niin siis sullako on se boksi ihan fyysisesti?


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#126 24.03.2018 00:07

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Merzbow aka Akita Masami

On  icon_surprised Jossain vaiheessa ehkä 10-15v sitten lafkalla oli vissiin jäänyt niitä alkuhuuman jälkeen aika pahasti käsiin ja myivät kohtuullisella alennuksella, en muista paljonko maksoin siitä, varmaan ihan tarpeeksi paljon, mutta huomattavasti vähemmän kuin mitä sen lähtöhinta oli.

Ja toihan on tosi esimerkillisesti tehty paketti, kirja etenkin ihan jo yksistäänkin kiinnostava. Nyt menossa kolmatta kertaa kronologisesti läpi, toki paljon kuunnellut muistamiani yksittäisiä suosikkeja sieltä ja muutenkin sattumanvaraisesti. Harmittaa kun ekalla kierroksella tein suht tarkat muistiinpanot kaikista levyistä ihan jatkokuuntelua ajatellen (ja tais olla juttua, että tästä kirjoittaisi erääseen lehteen). Kadottanut nuo jonnekin. Ehkä pitäis nyt tehdä.


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#127 24.03.2018 00:13

ba
Member
Registered: 10.06.2017
Posts: 1,563
Website

Re: Merzbow aka Akita Masami

Luppakorva sikailee taas wrote:

On  icon_surprised Jossain vaiheessa ehkä 10-15v sitten lafkalla oli vissiin jäänyt niitä alkuhuuman jälkeen aika pahasti käsiin ja myivät kohtuullisella alennuksella, en muista paljonko maksoin siitä, varmaan ihan tarpeeksi paljon, mutta huomattavasti vähemmän kuin mitä sen lähtöhinta oli.

Ja toihan on tosi esimerkillisesti tehty paketti, kirja etenkin ihan jo yksistäänkin kiinnostava. Nyt menossa kolmatta kertaa kronologisesti läpi, toki paljon kuunnellut muistamiani yksittäisiä suosikkeja sieltä ja muutenkin sattumanvaraisesti. Harmittaa kun ekalla kierroksella tein suht tarkat muistiinpanot kaikista levyistä ihan jatkokuuntelua ajatellen (ja tais olla juttua, että tästä kirjoittaisi erääseen lehteen). Kadottanut nuo jonnekin. Ehkä pitäis nyt tehdä.

mukava harrastus. ootko vetäny noi läpi kaikki alusta loppuun jo kahdesti?  siis ilman mitään skippauksia? jos kyllä, onko ollut hetkiä joillain levyillä että ei jaksais pahemmin kuunnella? on nimittäin aika kova juttu jos 50:stä levystä 50 on mainiota kuunneltavaa - mutta mahdollistahan se toki saattaa olla.

Offline

#128 24.03.2018 00:31

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Merzbow aka Akita Masami

ba wrote:
Luppakorva sikailee taas wrote:

On  icon_surprised Jossain vaiheessa ehkä 10-15v sitten lafkalla oli vissiin jäänyt niitä alkuhuuman jälkeen aika pahasti käsiin ja myivät kohtuullisella alennuksella, en muista paljonko maksoin siitä, varmaan ihan tarpeeksi paljon, mutta huomattavasti vähemmän kuin mitä sen lähtöhinta oli.

Ja toihan on tosi esimerkillisesti tehty paketti, kirja etenkin ihan jo yksistäänkin kiinnostava. Nyt menossa kolmatta kertaa kronologisesti läpi, toki paljon kuunnellut muistamiani yksittäisiä suosikkeja sieltä ja muutenkin sattumanvaraisesti. Harmittaa kun ekalla kierroksella tein suht tarkat muistiinpanot kaikista levyistä ihan jatkokuuntelua ajatellen (ja tais olla juttua, että tästä kirjoittaisi erääseen lehteen). Kadottanut nuo jonnekin. Ehkä pitäis nyt tehdä.

mukava harrastus. ootko vetäny noi läpi kaikki alusta loppuun jo kahdesti?  siis ilman mitään skippauksia? jos kyllä, onko ollut hetkiä joillain levyillä että ei jaksais pahemmin kuunnella? on nimittäin aika kova juttu jos 50:stä levystä 50 on mainiota kuunneltavaa - mutta mahdollistahan se toki saattaa olla.

Joo siis kahdesti aiemmin mennyt kronologisessa järkässä alusta loppuun, toki nämä kuuntelut ovat ajoittuneet useamman viikon ajanjaksolle niin että joka päivä vähintään yksi levy, ja ehkä maksimissaan 4-5. Ja tottakai ilman skippauksia. Muuten sitten kuunnellut selektiivisemmin.

Koska toi boxi piirtää noin pitkän artistisen kaaren niin haluan jakaa musaa myös hyvä/huono jaottelun ulkopuolelle, siellä on joukossa juttuja joiden kuuntelusta en sinänsä saa mitään irti, mutta jotka ovat jollain tapaa kiinnostavia kokonaisuuden kannalta, niissä kuulee Merzbow'n kehityksen ja ideoinnin jne. Ja toki siellä on myös juttuja jotka vaikuttavat vaan yksiselitteisesti yhdentekeviltä. Mutta ehkä jopa hämmästyttävää miten korkeatasoinen julkaisu tuo on kokonaisuutena, tai ehkä että miten kiinnostavaa ääntä Merzbow on tehnyt ihan alusta alkaen. Esim. ihan eka '79 nauhoitus OM Electrique on oikeasti tosi mainio.

Last edited by Luppakorva sikailee taas (24.03.2018 00:34)


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#129 24.03.2018 00:54

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,360
Website

Re: Merzbow aka Akita Masami

mitä jos tekisit tänne jutun, tai esim. joku kuuma linja tai mutiny! takuulla julkaisis. varsinkin kun oot kuunnellu ne jo aiemmin, veikkaan et aika harva kuitenkaan on noinkaan perehtynyt asiaan.

50-osainen jatkosarja kuumaan linjaan icon_lolpeuk eiq icon_rolleyes

itse oon jotenkin missannut kaikki tän suomen keikat (kolmeko niitä on ollu?) enkä oo ees pulse demonia kuullu sadbanana


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#130 24.03.2018 12:41

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Merzbow aka Akita Masami

Ehkä. Mietin joskus sellaista Merzboxathonia että kuuntelis ja kirjoittaisi muistiinpanomaisesti jutun mahdollisimman lyhyessä ajassa. Tuota musaa on vaan 50h eli 12h päivätahdillakin siihen menisi reilu neljä päivää  icon_lol  En ole ihan varma haluanko missään elämäntilanteessa pistää noin pitkää aikaa kiinni yhtäjakoiseen noisen kuunteluun vaikkakin ihan jo ihmiskokeena se olisi aika mielenkiintoinen, loppua kohden muistiinpanot voisivat olla jo aika levottomia.

Nyt menossa levy #7, ensimmäinen livetallenne vuodelta 1981.  Urut isossa osassa, vallimaiset kohdat ovat jo tosi vakuuttavia.


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#131 24.03.2018 12:49

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Merzbow aka Akita Masami

Mizutani alkoi soittamaan viulua. Kuulostaa siltä kuin naapurin lapsi ottaisi ensimmäisiä haparoivia vetojaan soittimesta ja dominoivana äänenä Akitan "mitäs tämä nappi tekee" kiipparikaaos. En tiedä onko tämä nerokasta vai paskaa. Naurattaa kyllä, eli ehkä tämä on hyvä juttu.


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#132 24.03.2018 12:53

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Merzbow aka Akita Masami

Ei saatana, nyt jostain tuli tosi apaattinen casio-komppi. Hienoa millä vakavuudella tätä musaa esitetään vaikka tässä ei ole miltään kantilta mitään järkeä.

Last edited by Luppakorva sikailee taas (24.03.2018 12:59)


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#133 24.03.2018 12:58

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Merzbow aka Akita Masami

Liven viimeiset minuutit: ankara pistävä feedback, tuo sama apaattinen komppi, Mizutani tapailee pianolla kaunista melodiaa, jotain mölinää. Ihanaa musaa.


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#134 24.03.2018 14:30

ba
Member
Registered: 10.06.2017
Posts: 1,563
Website

Re: Merzbow aka Akita Masami

nyt alan jo toivoa, että Luppakorva kuuntelisi näitä Merzboxin levyjä joka päivä vaikkapa vuoden ajan, ja samalla kommentoisi kuten tuossa yllä kaikkea mitä tapahtuu. se se vasta olisi jotain! vaik on se toki jo nyt - kiva kuulla näitä impressioita icon_biggrin

"loppua kohden muistiinpanot voisivat olla jo aika levottomia." ---- niimpä - kukapa ei noita haluaisi lukea??!!

Offline

#135 24.03.2018 14:34

ba
Member
Registered: 10.06.2017
Posts: 1,563
Website

Re: Merzbow aka Akita Masami

ba wrote:

"loppua kohden muistiinpanot voisivat olla jo aika levottomia." ---- niimpä - kukapa ei noita haluaisi lukea??!!

tosta vois tehdä toisenkin version, jossa Psykokarkille boxi mukaan mökille, viikko omaa aikaa, ja paljon happoa. ah, millaisia olisivatkaan muistiinpanot nuo!!!! (ellei sit viikon päästä heräisi ja tajuaisi käyttäneen sitä boxia sisältöineen sytykkeenä saunassa - jo ekana päivänä!) DANGER ZONE

Last edited by ba (24.03.2018 14:34)

Offline

#136 24.03.2018 14:44

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
From: Leppädanger
Registered: 28.12.2009
Posts: 12,204
Website

Re: Merzbow aka Akita Masami

Vuosi pelkän merzbown kuuntelua, mielenkiintoinen ihmiskoe. Tästä vois tehä dokumentin.

Offline

#137 24.03.2018 16:04

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,360
Website

Re: Merzbow aka Akita Masami

nyt on hyviä visioita, ei muuta ku toteuttamaan ne kaikki colorflash


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#138 24.03.2018 16:46

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Merzbow aka Akita Masami

Jos kuuntelisin vuoden ajan pelkkää Merzbowta, en pääsisi varmaan koskaan sängystä ylös. Tämä voisi tosin olla ihan hyväkin asia.

Offline

#139 25.03.2018 22:38

Kulli
Member
From: seläs
Registered: 08.05.2017
Posts: 384

Re: Merzbow aka Akita Masami

ylempää: "Esim. ihan eka '79 nauhoitus OM Electrique on oikeasti tosi mainio."
ai oikeasti vai sen takia, että kyseessä on Merzbow? mun mielestä tyypillä on ansionsa mutta eihän toi levytys nyt mitään neroutta ois kenenkään muun julkaisemana icon_biggrin


katsokaa tämän nuoren taiturin ooooiiii näittekö minkä maalin kaveri iskee!

Offline

#140 25.03.2018 22:49

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Merzbow aka Akita Masami

Kulli wrote:

ylempää: "Esim. ihan eka '79 nauhoitus OM Electrique on oikeasti tosi mainio."
ai oikeasti vai sen takia, että kyseessä on Merzbow? mun mielestä tyypillä on ansionsa mutta eihän toi levytys nyt mitään neroutta ois kenenkään muun julkaisemana icon_biggrin

Ei minusta ole edes oleellista eriyttää musaa tekijästään. Toi eka levytys on äänellisesti kiinnostava, ja sen lisäksi se on myös kiinnostava osana Merzbow'n laajaa tuotantoa.


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#141 26.03.2018 10:16

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Merzbow aka Akita Masami

Podcastin paikka peuk


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#142 26.03.2018 12:24

Kulli
Member
From: seläs
Registered: 08.05.2017
Posts: 384

Re: Merzbow aka Akita Masami

Luppakorva sikailee taas wrote:
Kulli wrote:

ylempää: "Esim. ihan eka '79 nauhoitus OM Electrique on oikeasti tosi mainio."
ai oikeasti vai sen takia, että kyseessä on Merzbow? mun mielestä tyypillä on ansionsa mutta eihän toi levytys nyt mitään neroutta ois kenenkään muun julkaisemana icon_biggrin

Ei minusta ole edes oleellista eriyttää musaa tekijästään. Toi eka levytys on äänellisesti kiinnostava, ja sen lisäksi se on myös kiinnostava osana Merzbow'n laajaa tuotantoa.

totta toikin kyllä, etenkin kun boxia voi tarkastella jonkinlaisena evoluutiokaarenakin tekijän suuntauksista kulloisinakin aikoina. en oo myöskään koko boxia kuunnellut vaan sieltä täältä niin ehkä ne ekatkin hahmottais parmemin osana sitä kokonaisuutta. podcasti tai juttusarja ois kyllä komea!


katsokaa tämän nuoren taiturin ooooiiii näittekö minkä maalin kaveri iskee!

Offline

#143 27.03.2018 10:15

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
From: Leppädanger
Registered: 28.12.2009
Posts: 12,204
Website

Re: Merzbow aka Akita Masami

Offline

#144 27.03.2018 10:17

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
From: Leppädanger
Registered: 28.12.2009
Posts: 12,204
Website

Re: Merzbow aka Akita Masami

Juu elikkäs jos haluaa merzbowta rumpujen kera niin paras valinta lienee noi Balasz Pandin kanssa tehdyt levyt?

Offline

#145 18.08.2018 13:39

ba
Member
Registered: 10.06.2017
Posts: 1,563
Website

Re: Merzbow aka Akita Masami

tää on komean kuullosta

tässä raju haastattelu, masamilla selvät sävelet

Offline

#146 19.03.2019 18:13

TWISTED BITCH
267 tearz
From: summerisle
Registered: 03.03.2008
Posts: 13,262
Website

Re: Merzbow aka Akita Masami


voodoo jippu biggrinpeuk eiq people bez magic people


lol apua kulli

deadhorse kaka ultravox kaka 017 finger wanha ff sheeplove deadhorse tongue finger tongue sheeplove

Offline

#147 22.03.2019 16:13

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,116

Re: Merzbow aka Akita Masami

noiseidea wrote:

Podcastin paikka peuk

http://www.merzcast.com/


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#148 28.06.2019 18:50

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
From: Leppädanger
Registered: 28.12.2009
Posts: 12,204
Website

Re: Merzbow aka Akita Masami

Oliko näin että japanese birds sarjan levyillä on rumpuja mukana?

Offline

#149 08.07.2019 12:52

ba
Member
Registered: 10.06.2017
Posts: 1,563
Website

Re: Merzbow aka Akita Masami

KZ wrote:

Oliko näin että japanese birds sarjan levyillä on rumpuja mukana?

kokeile tota, se on muistaakseni upee psykerock-levy... tai siis totalpsykerockfreejazz

Last edited by ba (08.07.2019 12:52)

Offline

#150 19.08.2019 04:37

Aasi
Member
Registered: 31.01.2019
Posts: 7

Re: Merzbow aka Akita Masami

Ite oon luukuttanut tässä nyt vajaan vuoden aikana (toki kuukausien taukoja pitäen) 229 albumia Merzbowta (en tosin fyysisenä, vaikka sitten noita parempia ostostelen hyllyyn kun kävelee vastaan) ja Merzboxikin paria albumia vaille taputeltuna tuossa, ja kyllä on reippaassa vähemmistössä yhdentekevät tai epäkiinnostavat levyt tuossa tuotannossa. Aka Meme, Mechanization Takes Command, Collaboration Through Mail, Rembrandt Assemblage, Age of 369, Chant 2 ja vaikka Grav noista vanhemmista parhaita kamppeita, uudemmista vaikka Hyakki Echo, Merzzow, Ikebukuro Dada ja Kibako. Itselle kiinnostavinta on ihan tuo kasarin alku ja nämä uudemmat, vaikka ei siinä relapsenoisekaudessakaan mitään isompaa vikaa ole. Silti monipuolisin ja paras discografia maailmassa, ottaisin autiolle saarelle 5/5.

Last edited by Aasi (19.08.2019 04:50)

Offline

Board footer

Powered by FluxBB