#31 22.05.2007 22:28

Tomsk
ilmeisesti LUCKY MAN
From: Street of George
Registered: 03.02.2006
Posts: 12,617

Re: Levyraati #3 - Lainahöyhenissä

laina - höyhen

Ekaksi tulee mieleen kolme vaihtoehtoa. Motörhead, Venom tai Bathory. Taitaa kallistua jälkimmäisiin. Coveroijasta ei hajua. Jää hyväsoundisen mutta monotonisen rässisahauksen tasolle.
5

hööj - ostinehkäimurinviimeviikolla

Joo, muistan kun tää soi MTV:llä. Melkein saan mieleen videonkin. Onko tää joku remix? Kaipa tää esittäjänsä kuuloinen veto on mutta en ole koskaan siitä sen kummemmin välittänyt. Kai tämä menee sellaisena välipalahömppänä. Alkuperäinen on kuitenkin huomattavasti parempi.
5

hellearo

Jotain Death Cab for Cutie -tyylistä indiekaihoilua, mutta hieman rempseämmin esitettynä. Ei hajua alkuperäisestä esittäjästä tai biisistä, eikä kyllä innostanut selvittää. Sellainen tyypillinen ihan kiva/ok/symppispoppis-kappale joita on maailmassa ihan liikaa.
5

He - ...ja me tehtiin varkautta

No nyt toimii! Ei mitään käsitystä alkuperäisestä biisistä, mutta old-school räppiähän tuo vaikuttaisi olevan. Esittäjän sen sijaan kyllä arvaan. Beduiiniviulu on siististi cool ja biisi svengaa kuin breikkaava kameli nykkiläisessä metrossa.
9

MAKI - Sani

En muista alkuperäistä esittäjää mutta tuttu on. Valitettavasti ensimmäinen mieleen tuleva assosiaatio on Nissan Sunny -mainos, enkä saa sitä päästäni. Tässä mielentilassa en jaksa arvostaa yhtään. Pitäisi olla hississä Las Vegasissa.
3

Kuka lie? - piitles

Ajattelin ensin että tämänhän on oltava Laibachia. Onhan bändi tehnyt peräti albumillisen piitles-kovereita. Mutta tää on jopa Laibachin asteikoilla vähän turhan hassua kamaa. Oli miten oli, kyllähän tästä vähäksi aikaa saa viihdettä kehitettyä.
6

Frost Etcher - Thor, ahoy!

Kivaa kohellusta ja räminää joo, mutta nyt ei jaksanut. Ihan liian pitkä biisi. Kitarasoolon kohdilla alkoi jo suorastaan vituttaa. Kliseisestä loppupelleilystä vielä ekstramiinusta.
4

01 - raita 1

Tätä kuunnellessa muistinkin että ainiin nämähän oli tehnyt tästä version jollekin tribuutille. Aikaisemmin en siis ole tätä kuullut vaikka kiinnostusta periaatteessa olisi ollut. Mutta en kyllä kauheasti ole mitään missannut. Yllättävän streitti versio verrattuna muihin tämän yhtyeen tekemiin covereihin. Omaa tässä on lähinnä jotkut efektihäröilyt. Väinökin kuulostaa jotenkin innottomalta. Biisi on toki huima sävellyksenä, eikä tämä täysin tärviöllä ole, vaan aika pliisu ja keskinkertainen esitys. Harmittaa, olisivat pystyneet niin paljon parempaan.
5


Sent from my iPhone 16

Offline

#32 23.05.2007 08:52

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Levyraati #3 - Lainahöyhenissä

laina-höyhen
Täähän paahtaa menemään kuin rasvahiuksinen moponrassaaja teinicorollalla. Kuulostaa kyllä hyvältä jyystöltä.
7

Ekorauhanen - Mitä väliä
No niin no, ei oikein mun juttu näine örinävokaaleineen, tuntuu että yrittävät käynnistää vanhan Saabin konetta väärällä polttoaineella ja ei vaan lähde käyntiin.
4

01 Raita 1
Alfa Romeo 156 - Nautiskelijan auto. Täynnä hienoja yksityiskohtia mutta paketin tiukkuus ei ole lähellä alkuperäisen nahkapenkkejä tai jalopuu-vaihteistonnuppeja.
8

Frost Etcher - Thor, ahoy!
Miksi näin pitkästi? Tuntuu että joku tässä hulinassa vaan ei ole hyvin. Sama kun myisi Fiat 127:aa Focuksen hinnalla.
3

Hellearo
Tää on kivaa, olo on kuin ajaisi Yhdysvalloissa moottoritiellä auringonlaskuun ilman kiireen häivääkään.
8

Maki - Sani
Hyvä sikari, lasi huippuviiniä ja alla avo-Bentley Union jack -kuosilla.
7

Kuka lie? - Piitles
Tämä kappale on kuin saksalainen perheauto - toimiva ja persoonallinen teknisiä edistyksellisyyksiä unohtamatta.
6

He - ...ja me tehtiin varkautta.
Ensin olin et "ei tällainen vaan ei" mutta toiseen kertosäkeeseen mennessä tykkäsin kuin japanilainen Hondastaan.
7


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#33 23.05.2007 09:57

Firon
Marvelin juustohirviö
From: Nuthill
Registered: 09.03.2007
Posts: 9,263
Website

Re: Levyraati #3 - Lainahöyhenissä

Kaikki näköjään tehneet arvionsa, joten voidaan alkaa tehdä paljastuksia. Mun laittama biisi kuten moni varmaan tiesi oli alunperin Boney M:n esittämä Sunny. Tässä versiossa sitä tulkitsi Leonard "Spock" Nimoy. William Shatnerin ja Nimoyn Spaced Out levyltä otettu. Meinasin eka laittaa jotain Shatneriä, mutta ajattelin että tätä ei niin moni välttämättä ole kuullut.

Offline

#34 23.05.2007 11:05

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Levyraati #3 - Lainahöyhenissä

Joo, omani oli toki Erasure - Take a Chance On Me
ei kait mitään selittelyjä kaipaa, kiva veto.


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#35 23.05.2007 11:05

Larg
Member
Registered: 05.02.2006
Posts: 1,191
Website

Re: Levyraati #3 - Lainahöyhenissä

Minun biisini oli Baseballin esittämä The Electric Kingdom. Alkuperäisen teki joku minullekin tuntematon Twilight 22 (jonka version biisistä otin itse asiassa vasta tämän raadin tiimoilta kuunteluun).

Offline

#36 23.05.2007 11:15

ginimies
entinen crack-pormestari nyk. crack-tohtori
Registered: 22.04.2006
Posts: 18,663

Re: Levyraati #3 - Lainahöyhenissä

Kappaleeni oli tietenkin The Flaming Lipsien luenta Bohemian Rhapsodysta. Ensin ajattelin laittaa Camera Obscuran koverin Super Trouperista, mutten jostain syystä löytänyt sitä kokoelmistani.


Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.

Offline

#37 23.05.2007 12:02

shanks
Banned
Registered: 13.06.2005
Posts: 24,979

Re: Levyraati #3 - Lainahöyhenissä

Pisteitä koitan laskea just..

Mut oma kappale, eli laina - höyhen oli jenkkiläinen hevi/thrash-yhtye Watch Them Die kappaleella Armageddon. Biisi löytyy bändin kakkosalbumilta Bastard Son (2005) ja on sen päätösraita. Alkuperäinen esittäjä oli, niinkuin Tomsk arvelikin, legendaarinen Bathory.

Offline

#38 23.05.2007 12:12

shanks
Banned
Registered: 13.06.2005
Posts: 24,979

Re: Levyraati #3 - Lainahöyhenissä

Noni.. tällä kertaa pistekeskiarvo jäi alle kuuden ollen vain 5,89. Eniten pisteitä antoi silvawhale (66,75) ja vähiten ginipoika (37). Heittelyä siis melkoisesti.

Mutta tuloksiin. Mukana kolmannessa raadissa oli jälleen kerran 9 kappaletta ja järjestykseksi muodostui tämä:

1. He - ...ja me tehtiin varkautta = Baseball - The Electric Kingdom (Twilight 22)    55,5
2. 01 Raita 1 = The Flaming Lips - Bohemian Rhapsody (Queen)    54
3. maki-sani = Leonard "Spock" Nimoy - Sunny (Boney M)    52
4. hellearo = Marley Carroll - Our Secret (Beat Happening)    49
5. kuka lie? - piitles    47
6. hööj - ostinehkäimurinviimeviikolla = Erasure - Take a Chance On Me (ABBA)    45
7. Laina - Höyhen = Watch Them Die - Armageddon (Bathory)    44
8. Ekorauhanen - mitä väliä = Brudevalsen - Dirt in the Ground (Tom Waits)    40
9. Frost Etcher - Thor, ahoy! = Shorty - Hot For Teacher (Van Halen)    37,25

Offline

#39 23.05.2007 14:41

Tomsk
ilmeisesti LUCKY MAN
From: Street of George
Registered: 03.02.2006
Posts: 12,617

Re: Levyraati #3 - Lainahöyhenissä

Ekorauhanen - mitä väliä oli tanskalaisen Brudevalsenin varsin omaperäinen tulkinta Tom Waitsin Dirt in the Groundista. Kyseessä on vasta demoasteella oleva yhtye, joka lähetti pari vuotta sitten demonsa arvioitavaksi Noiseen. Sen voi käydä kuuntelemassa kokonaisuudessaan bändin kotisivuilta jos kiinnostaa.


Sent from my iPhone 16

Offline

#40 23.05.2007 16:25

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Levyraati #3 - Lainahöyhenissä

hellearo on Marley Carroll -nimisen hepun cover Beat Happeningin debyyttilevyn avausbiisistä Our Secret, joka on melkeinpä suosikkibiisini bändiltä. Melko kaukana ollaan alkuperäisen version minimalismista. Laulu tuossa ei ehkä itsellenikään täysin toiminut.

Offline

#41 23.05.2007 18:15

ILR
matlök
From: täällä sitten taas
Registered: 12.06.2005
Posts: 8,768

Re: Levyraati #3 - Lainahöyhenissä

Vähintäänkin ristiriitaisen vastaanoton saanut Thor, Ahoy! Oli Shorty-nimisen poppoon esitys Van Halen -klassikosta Hot For Teacher. Shorty oli ainakin muutamalle boordilaiselle tutun U.S. Maplen edeltäjä Skin Graftin kulta-ajalta.


Älä päästä painiks sitä

Offline

#42 25.05.2007 06:35

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Levyraati #3 - Lainahöyhenissä

enigmaattisen piitles-nimen taakse kätkeytyi 7B-niminen pumppu hillittömällä venäläisellä exotica vs. the beatles vol 2-kokoelmalla.  kun en ole nyt juuri työmatkan takia ko. levyn ääressä en pysty 100% tarkasti muistamaan oliko ko bändi venäläinen (mukana ainakin pari ruotsalaista aktia)..


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

Board footer

Powered by FluxBB