#61 20.08.2008 10:01

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Serge Gainsbourg

janne m. wrote:

Onks toi kattomisen arvoinen? En ole tuota chanson-sarjaa muuten kattonu, en tiä. Meinaan, että jos on sellanen perus puhuvalärvi/selkääntaputtelu -doku niin sit ei ehkä kannata vaivautua. Mut jos siinä on jotain kunkkua arkistomatskua ja ite Sergekin mahollisesti äänessä niin sit toki ja tattis vaan peuk

itse en ees oo ehtiny tsiigata. pitää täs vaan tyhjätä boxia muutenkin niin ajattelin siirtää talteen...


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#62 20.08.2008 10:03

janne m.
Member
Registered: 28.11.2006
Posts: 8,160

Re: Serge Gainsbourg

silvawhale wrote:

[quote:3a04ceef4d="janne m."]Onks toi kattomisen arvoinen? En ole tuota chanson-sarjaa muuten kattonu, en tiä. Meinaan, että jos on sellanen perus puhuvalärvi/selkääntaputtelu -doku niin sit ei ehkä kannata vaivautua. Mut jos siinä on jotain kunkkua arkistomatskua ja ite Sergekin mahollisesti äänessä niin sit toki ja tattis vaan peuk

itse en ees oo ehtiny tsiigata. pitää täs vaan tyhjätä boxia muutenkin niin ajattelin siirtää talteen...[/quote:3a04ceef4d]

Okke, jos vetäset talteen niin tuo vaiks joskus lainaan colorflash kippis


organizing the boy scouts for murder is wrong

Offline

#63 20.08.2008 10:04

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Serge Gainsbourg

janne m. wrote:

Okke, jos vetäset talteen niin tuo vaiks joskus lainaan colorflash kippis

onks sulla softaa katsoo suoraan noita .avr-fileitä vai pitääkö laskee dvd:ksi?


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#64 20.08.2008 10:12

janne m.
Member
Registered: 28.11.2006
Posts: 8,160

Re: Serge Gainsbourg

silvawhale wrote:

[quote:5fbe8092ae="janne m."]Okke, jos vetäset talteen niin tuo vaiks joskus lainaan colorflash kippis

onks sulla softaa katsoo suoraan noita .avr-fileitä vai pitääkö laskee dvd:ksi?[/quote:5fbe8092ae]

Ei vissiin pyöri nintendolla 017

Tällä hetkellä koneella ei ole mitään, mutta pitäs ottaa softat haltuun muutenki ku tarttee kohta alkaa arkistoimaan omalta dibiboxilta kamaa talteen...


organizing the boy scouts for murder is wrong

Offline

#65 20.08.2008 10:16

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Serge Gainsbourg

janne m. wrote:

[quote:a13c6c8ed4="silvawhale"][quote:a13c6c8ed4="janne m."]Okke, jos vetäset talteen niin tuo vaiks joskus lainaan colorflash kippis

onks sulla softaa katsoo suoraan noita .avr-fileitä vai pitääkö laskee dvd:ksi?[/quote:a13c6c8ed4]

Ei vissiin pyöri nintendolla 017

Tällä hetkellä koneella ei ole mitään, mutta pitäs ottaa softat haltuun muutenki ku tarttee kohta alkaa arkistoimaan omalta dibiboxilta kamaa talteen...[/quote:a13c6c8ed4]
ihan salesti löytyy wintoosalle moinen.

en ite jaksa "automaattisesti" muuntaa kaikkee säästettävää dvd:ksi kun siihen menee niin pirusti aikaa...


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#66 20.08.2008 11:55

kouros
Member
From: Attabar Teru
Registered: 19.12.2005
Posts: 105
Website

Re: Serge Gainsbourg

artsy wrote:

[quote:4a784d232a="kouros"]
mutta siis tuanoi, onko olemassa musadokkareita missä tämä ei olisi tilanne?

mietiskelin joskus että johtuuks tää haastateltavien egon suuruuden lisäks
sellasesta että tietyn mittaset pätkät maksaa tietyn verran? vois hyvinki olla?
että johki rajaan asti saa edukkaasti käyttää matskuu mutta sitten nasahtaa.
tää selittäis sen että näytteet on yleensä just kiusoittelevan lyhyitä[/quote:4a784d232a]

No juuri tuosta varmastikin on kyse ainakin useimmiten. Itse ajattelin lähinnä, millainen dokumentti olisi mieluinen kuvitteellisessa maailmassa, jossa katsojan ei tarvitsi ottaa huomioon tuotannollisia asioita. Tossa oli jotenkin liian vähän asiaa siinä kaikessa höpinässä. Itse mieluusti katsoisin 2-tuntisen Gainsbourg-dokkarin, jossa videot olisivat kokonaisuudessaan. Ja sit tietty sellaisen joka ei ois osa jotain tällaista sarjaa, jossa on tiukat resurssit joka jaksolle mm. toimitus- ja taustatyön määrän suhteen jne.

Todellinen kritiikkini ehkä kohdistuisi haastattelujen tyhjänpäiväisyyteen. Eli jättäis pois ne pätkät, joissa asiaa ei tunnu olevan, mutta toistoa/oman-roolin-korostusta-dokkarin-kohteen-elämässä sitäkin enemmän ja täyttäis ajan vaikkapa ihan valokuvilla ja voiceover-faktatiedolla Tekijänoikeus- ja korvausongelman voisi ratkaista ohessa myytävällä DVD-levyllä/-boxilla, johon kaikki videot olisi koottu. Dokkari toimisi hyvänä mainoksena/teaserina sille. Ite ainakin oisin kiinnostunut palkkapäivisin sellaisesta. icon_razz

(nyt en muista onko joku juuri aiemmin kertonut, että vastaavanlainen boxi on kuin onkin ollut saatavilla, luenpa taaksepäin säiettä muistinvirkistykseksi)

Off-topic: Sen Charles Aznavour-jakson haluaisin *kovasti* nähdä, kun ukko on eräs iki-suosikkini, mutta luultavasti missaan/olen missanut sen. Jos se on jollain tallessa, niin kiinnostusta löytyisi DVD-R- tai tiedostoversiota kohtaan.


"Oooh! Never hit your Grandma with a shovel
It makes a bad impression on her mind"

Offline

#67 11.09.2008 18:23

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Serge Gainsbourg

[quote:a013a5c21b="Leif Erikson"]43715.jpg
   
Serge Gainsbourg
Les Annees Psychedeliques: 1966-1971 2LP[/quote:a013a5c21b]
Tämä toki ihan ältsin parasta. Toi Vannier ei ookkaa mikään turha jäbä...tää:

http://www.moviegrooves.com/shop/lenfan … ouches.htm

on ehkä kreiseintä rock-oopperaa ikinä. En oo tosin Tolkin juttuja kuullu mutta että tältä pohjalta.


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#68 11.09.2008 18:27

Bricolage
:piggrin:
From: pannukakun puistikko
Registered: 27.01.2008
Posts: 5,470

Re: Serge Gainsbourg

Viime päivinä diggailtu L'Homme A Tete De Chou on sekin ihan vitun vahvaa matskua. Niin muuten, tässä on sivusto missä on Gainsbourgin lyriikasta käännöksiä englanniksi, aika kiintoisaa matskua.

http://www.eggparm.com/gainsbourg/monpr … tents.html


Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"

Offline

#69 11.09.2008 20:24

Tomsk
ilmeisesti LUCKY MAN
From: Street of George
Registered: 03.02.2006
Posts: 12,617

Re: Serge Gainsbourg

Tajusin vasta vähän aikaa sitten että Folk Implosionin Sergessä on sämplätty Sergeä -späm.


Sent from my iPhone 16

Offline

#70 11.09.2008 20:29

Tomsk
ilmeisesti LUCKY MAN
From: Street of George
Registered: 03.02.2006
Posts: 12,617

Re: Serge Gainsbourg

Tää on kyl yks maailmanhistorian himmeimpiä duo-esityksiä:

Screamin' Jay Hawkins & Serge Gainsbourg - Constipation Blues


Sent from my iPhone 16

Offline

#71 11.09.2008 20:56

ginimies
entinen crack-pormestari nyk. crack-tohtori
Registered: 22.04.2006
Posts: 18,663

Re: Serge Gainsbourg

icon_lol peuk

2.23 -kohdassa tulevalle pieruäänelle ja Sergen reaktiolle erityisen iso  psykostep


Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.

Offline

#72 11.09.2008 21:01

Echtleder
Member
From: Ariel Sharon Tate Gallery
Registered: 03.04.2008
Posts: 693

Re: Serge Gainsbourg

Huuto, pieru ja kuorsaus! icon_biggrin Ihme jätkä toi Screamin' Jay. Alko tehä mieli otta miehestä vähe enemmän selvää. Jos tuosta miehestä voi selvää saada.


turpa kii ja laula

Offline

#73 12.09.2008 12:09

kouros
Member
From: Attabar Teru
Registered: 19.12.2005
Posts: 105
Website

Re: Serge Gainsbourg

[quote:d5525141c2="Bricolage"]Viime päivinä diggailtu L'Homme A Tete De Chou on sekin ihan vitun vahvaa matskua. Niin muuten, tässä on sivusto missä on Gainsbourgin lyriikasta käännöksiä englanniksi, aika kiintoisaa matskua.

http://www.eggparm.com/gainsbourg/monpr … tents.html[/quote:d5525141c2]

Ja kannattaa muistaa ne Mick Harveyn 2 Gainsbourg-levyä.. Käännökset on tehty huolella ja ajatuksella.

(OT-varoitus)
Nämä kannattaa myös pistää korvan taakse, jos ei ranskan kieli suju, mutta runous/laulujen sanat kiinnostaa:

Georges Bataille:
Marc Almond - Violent Silence
Mun yksi kaikkien aikojen suosikkilevyistä. Bataille on aika pimeää kamaa, vaikkakin nää runot on sieltä romanttisemmasta päästä. Ulosteita ja eritteitä esim. ei tällä levyllä mainita, vaikka Bataille onkin juuri alatyylistään tunnettu runouden saralla. Annie Hoganin (muistaakseni) käsittämättömän hienoja sävellyksiä. Sääli, että tää levy ei oo täyspitkä, mut on jättänyt ainakin ikinälkäiseksi.

Jacques Brel: Tätä löytyy niin paljon, tässä esimerkkejä;
Scott Walker (Paljon biisejä levyillä Scott 1, Scott 2, Scott 3: koottu Sings Jacques Brel-kokoelmaksi), Marc Almond (Jacques-pitkäsoitto + yksittäisiä biisejä) ja erityisesti Rod McKuen (Sings Jacques Brel), joka teki paljon yhteistyötä Brelin kanssa ystävystyttyään tähän (tunnetuin Brel-käännös on Seasons in the Sun). Scott Walkerin ja osaksi Marc Almondin Brel-käännökset ovat Mort Shumanin kynästä.

Marc Almondin Absinthe - French Album on täynnä käännöksiä mm. Baudelairelta, Sartrelta jne.

Ai niin, meinas unohtua Charles Aznavour.. Aznavour on julkaissut ainakin 4 pitkäsoittoa itse englanniksi kääntämiään lauluja 60- ja 70-luvuilta: Aznavour Sings Aznavour vol 1-3 ja Tapestry of Dreams. Ihan huikeita sanoituksia ja käännökset eivät ole vain käännöksiä kun kerran ukko itse ne on tehnyt. Yhtäkään noista ei tietääkseni ole CD:llä julkaistu. Kaikki muut löytyvät omasta hyllystäni joko vinyylinä tai vinyylirippauksina, paitsi Aznavour Sings Aznavour vol 2... Jos joku tota näkee ikinä missään levylaarissa, niin mä oisin ihan *todella* kiinnostunut. Tapio Heinosen suurimpia idoleita. Muutama suomenkielinen käännös löytyy Tapion levyiltä (mm. Eilen kun mä tiennyt en/Hier encore/Yesterday when I was Young, Kulta-Aikaan/La Boheme)

Kaikkien mainittujen ranskankielisten tai ranskalaisten tyyppien lyriikat ovat  arvokasta luettavaa. Sääli vain, että, kuten tiedämme, käännöksissä joutuu tekemään kompromisseja. Onneksi Mort Shuman esim. on ollut tosi taitava sanailemaan. Samoin McKuen, vaikkakin hän on tarkoituksellisesti useissa biiseissä tehnyt aivan uudet sanat käännöksen sijaan.


"Oooh! Never hit your Grandma with a shovel
It makes a bad impression on her mind"

Offline

#74 10.10.2008 14:31

ginimies
entinen crack-pormestari nyk. crack-tohtori
Registered: 22.04.2006
Posts: 18,663

Re: Serge Gainsbourg


Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.

Offline

#75 22.10.2008 13:01

grasskirt
Member
From: Helsinki
Registered: 08.09.2008
Posts: 2,362
Website

Re: Serge Gainsbourg

Kuuntelin viimeksi tänään Sergeä työmatkalla, ja tätä kuunnellessa aamuisin tulee aina sama fiilis: tekee mieli syödä croissanttia ja juoda kunnon cafe au lait'a (vaikka en edes pidä siitä).

Sea, Sex and Sun  psykostep

Offline

#76 21.01.2009 02:16

harry-irene
ex-punklegenda
Registered: 30.06.2005
Posts: 2,253

Re: Serge Gainsbourg

Täyty tulla heti tänne hekottelemaan, kun sain vuoden -79  loistavan Des Laids Des Laids / Aux Armes Et Cetera -singlen, jonka kansikuvan alalaidassa oli disclaimer-henkinen ilmoitus  jossa luki  "REGGAE - REGGAE - REGGAE - REGGAE - REGGAE"  -- jottei vain perus-serge-ostajat vaatisi rahojaan takas?   icon_lol

PS. Haluuks joku ostaa viitosella mun tuplakappaleen Lemon Incest -singlestä Charlotten kaa? (Kansi vain G, mut vinyyli VG+)

Offline

#77 21.01.2009 02:23

martes martes
Member
Registered: 06.11.2006
Posts: 642

Re: Serge Gainsbourg

[quote:01a461c2d0="harry-irene"]Täyty tulla heti tänne hekottelemaan, kun sain vuoden -79  loistavan Des Laids Des Laids / Aux Armes Et Cetera -singlen, jonka kansikuvan alalaidassa oli disclaimer-henkinen ilmoitus  jossa luki  "REGGAE - REGGAE - REGGAE - REGGAE - REGGAE"  -- jottei vain perus-serge-ostajat vaatisi rahojaan takas?   icon_lol

PS. Haluuks joku ostaa viitosella mun tuplakappaleen Lemon Incest -singlestä Charlotten kaa? (Kansi vain G, mut vinyyli VG+)[/quote:01a461c2d0]

Kuuntelin tänään töissä "jotain" Sergen levyä (cd:tä) vuodelta 79 jossa oli sama ilmoitus. Olihan se mukavan kuuloista.

Noh, paljon se sinkku ihan oikeesti sitten maksaa? :twisted:  icon_rolleyes

Offline

#78 21.01.2009 02:33

harry-irene
ex-punklegenda
Registered: 30.06.2005
Posts: 2,253

Re: Serge Gainsbourg

martes martes wrote:

Noh, paljon se sinkku ihan oikeesti sitten maksaa? :twisted:  icon_rolleyes

En tajua kysymystä enkä hymiöitä. Ihan oikeesti.

Offline

#79 30.04.2009 19:51

harry-irene
ex-punklegenda
Registered: 30.06.2005
Posts: 2,253

Re: Serge Gainsbourg

SACRÉ BLEU! Mikx ootte salanneet multa et ens vuonna tulee Serge-elämäkertaleffa? Jonka ohjaa Joann Sfar  eli loistavan RABBIN KATTI -SARJAKUVAN PIIRTÄJÄ?

Roolijakokin vaikuttaa lupaavalta; Sergeä ei päästetty esittämään ketään valmiiksi värittynyttä superstaraa vaan:
Eric-Elmosnino-gainsbourg-serge.jpg

..ja BB:nä (tietysti ja onneksi) Laetitia Casta, France Gallina Parfyymi-leffan Sara Forestier, Sergen viimeisenä vaimona Bambouna Insiden ja Martyrsin Mylène Jampanoï, jne -kattokaa ny vaikka:

serge-brigitte-biopic-heroic-life.jpg
serge-anna-gall-greco.jpg
serge-boris-vian.jpg

Offline

#80 08.05.2009 15:25

martes martes
Member
Registered: 06.11.2006
Posts: 642

Re: Serge Gainsbourg

harry-irene wrote:

[quote:f962ca4a89="martes martes"]Noh, paljon se sinkku ihan oikeesti sitten maksaa? :twisted:  icon_rolleyes

En tajua kysymystä enkä hymiöitä. Ihan oikeesti.[/quote:f962ca4a89]

En mäkään, oon varmaan ollu töissä. Saitko sinkun myytyä?

Offline

#81 08.05.2009 17:07

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005
Posts: 15,706

Re: Serge Gainsbourg

Laetitia Castalle BB:nä jo ennakkoon valtava kulli


en ole kolmekybänen emoboy

Offline

#82 02.03.2010 15:34

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007
Posts: 19,439

Re: Serge Gainsbourg

Mulla on Histoire De Melody Nelson ja BB:n kokis, missä on aika paljon Sergeä mukana. Näistä tykkään, mitä seuraavaksi?

*


Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

Offline

#83 02.03.2010 15:47

Bricolage
:piggrin:
From: pannukakun puistikko
Registered: 27.01.2008
Posts: 5,470

Re: Serge Gainsbourg

Pilke wrote:

Mulla on Histoire De Melody Nelson ja BB:n kokis, missä on aika paljon Sergeä mukana. Näistä tykkään, mitä seuraavaksi?

*

Gainsbourgin kokoelma Comic Strip olis ehkä paras paikka. Melkein yhtä hyvää panomusaa kuin Histoire De Melody Nelson icon_wink


Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"

Offline

#84 02.03.2010 15:53

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007
Posts: 19,439

Re: Serge Gainsbourg

Bricolage wrote:
Pilke wrote:

Mulla on Histoire De Melody Nelson ja BB:n kokis, missä on aika paljon Sergeä mukana. Näistä tykkään, mitä seuraavaksi?

*

Gainsbourgin kokoelma Comic Strip olis ehkä paras paikka. Melkein yhtä hyvää panomusaa kuin Histoire De Melody Nelson icon_wink

En oikeen lämpee kokiksille muuten kuin niiden bändien / artistien kohdalla, joihin en paremmin jaksa perehtyä. Serge kiinnostaa enemmän.

*


Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

Offline

#85 02.03.2010 22:56

bernardblack
herra ihanainen
From: reijomäkilä
Registered: 22.08.2009
Posts: 27,182
Website

Re: Serge Gainsbourg

Ostat mitä sattuu löytymään, it's all good.


tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni

Offline

#86 11.09.2010 17:42

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007
Posts: 19,439

Re: Serge Gainsbourg

Leffa tulee teattereihin 24. 9.!! Tässä traileri suomeksi tekstitettynä.

*


Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

Offline

#87 27.10.2010 11:33

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Serge Gainsbourg

Pilke wrote:

Leffa tulee teattereihin 24. 9.!! Tässä traileri suomeksi tekstitettynä.

*

Onkos kukaan käynyt katsomassa sitä leffaa? Oliko mistään kotoisin?


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#88 27.10.2010 17:43

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007
Posts: 19,439

Re: Serge Gainsbourg

Alxity wrote:
Pilke wrote:

Leffa tulee teattereihin 24. 9.!! Tässä traileri suomeksi tekstitettynä.

*

Onkos kukaan käynyt katsomassa sitä leffaa? Oliko mistään kotoisin?

No on. Hieno. Käy kattomassa, et pety.

*


Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

Offline

#89 27.10.2010 22:06

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Serge Gainsbourg

Pilke wrote:
Alxity wrote:
Pilke wrote:

Leffa tulee teattereihin 24. 9.!! Tässä traileri suomeksi tekstitettynä.

*

Onkos kukaan käynyt katsomassa sitä leffaa? Oliko mistään kotoisin?

No on. Hieno. Käy kattomassa, et pety.

*

smaa.

Offline

#90 29.10.2010 20:23

harry-irene
ex-punklegenda
Registered: 30.06.2005
Posts: 2,253

Re: Serge Gainsbourg

En kyl pysty ostamaan lippua. Näin sen todella törkeän parin minuutin France Gall -kohtauksen, jossa France esitetään täysin laulutaidottomana bimbona.   Tulis vain paha mieli.

Joo joo, Sfar on puolustautunut kertomalla että tarkoituskin oli kasata satu eikä dokkari -- mutta tommonen menee jo liian pitkälle, myös Gainsbourgin kannalta.  Serge itsehän arvosti Francen ammattimaista tatsia ja myönsi jopa senkin, että France pelasti herra nälkätaiteilijan uran tekemällä Serge-biiseistä ekaa kertaa listahittejä ja aiheuttamalla tilaustöiden vyöryn.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB