#61 18.05.2008 10:38

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Rotsin Krokettiseurue HKI: mestarisuperchampionshipleague

pitihän se arvata että kun pääkaupunkiseutu alkaa pelata niin panostus ei kovin pientä voi olla peuk


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#62 18.05.2008 14:29

asleep
Member
Registered: 02.09.2007
Posts: 1,147

Re: Rotsin Krokettiseurue HKI: mestarisuperchampionshipleague

aqzu wrote:

pitihän se arvata että kun pääkaupunkiseutu alkaa pelata niin panostus ei kovin pientä voi olla peuk

icon_smile

Toi kuuden portin setti vaikuttais googletuksen perusteella viralliselta lukumäärältä. Tuntuu kyllä tosi pieneltä.

Townsend-Croquet.jpg


Ompa tyylikäs
peuk


ystävällisesti käyttäytynyt sika sekä lepäilevä pesukarhu

Offline

#63 18.05.2008 16:31

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Rotsin Krokettiseurue HKI: mestarisuperchampionshipleague

joo mutta ainakin tuo mitä meidän liigamme pelaa ei ole lähelläkään aitoa origgii. Meillä saattaa olla parikolmekymmentä porttia ja todella pitkiä portinvälejä, kroketin suola on juuri tuo kuinka muunneltavissa laji on.
http://www.tamperekroketti.com ja sieltä säännöt-osio niin selviää millainen on meidän rotsisarjan pelitapa.


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#64 24.05.2008 02:10

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Rotsin Krokettiseurue HKI: mestarisuperchampionshipleague

[quote:a380c752d1="shanks"]Kävin poistaa tämmösen krokettisetin ku näköjää oli tarjouksessa. Vaikuttaa ihan hyviltä noi mailat ja pituuttakin on tarpeeks, joten ei pitempienkään tarvi niin paljao kumarrella. Pallotkin on  tosiaan muovia ni ei ainakaa pitäs hajoilla kesken krokkausten.

edit: Ainoo miinuspuoli on kyl noiden mailojen ohuis. Saisivat kyl oikeesti olla vaikka puolta paksumpia koska nyt voi ihan hyvin kuvitella, että pelin tuoksinnassa noita katkeilee. Meil oli joskus muinoin lapsena semmonen setti missä oli kunnon jykevät mailat. Kesti monta vuotta.[/quote:a380c752d1]
noh, ainakin meidän kokemuksemme on osoittanut etteivät ne mene kovinkaan helposti poikki - puu on varsin kestävää laatua noissa. Nyt sit vaan treeni päälle ja syksyllä tamperelaisia nekkuun...
Huomenna tiptoo ja In C kohtaavat tampereen tason Tampereen Krokettikesän taistossa. Mielenkiintoista..


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#65 01.06.2008 13:48

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Rotsin Krokettiseurue HKI: mestarisuperchampionshipleague

shanks wrote:

paska peli toi kroketti. taidan jättää ton setin homehtumaa tohon eteisee center

saisko tästä jotain lisätietoja?


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#66 01.06.2008 17:10

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,535

Re: Rotsin Krokettiseurue HKI: mestarisuperchampionshipleague

shanks wrote:

[quote:41eb81d612="aqzu"][quote:41eb81d612="shanks"]paska peli toi kroketti. taidan jättää ton setin homehtumaa tohon eteisee center

saisko tästä jotain lisätietoja?[/quote:41eb81d612]
ei, mut jos rotsiporukkaa kiinnostaa pelaaminen joskus tällä viikolla ni vopite vaik tulla tänne etelä-haagaa kohti joku ilta.. mun lisäks mahtuu viis pelaajaa. Tos lähipuistossa on monenlaista maastoa ja pusikkoa minne saa pippelit pystyyn.[/quote:41eb81d612]

Huomenna vosi kroketti onnata. Muuten ei kyl ennen juhannusta ehi.

Offline

#67 01.06.2008 21:17

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Rotsin Krokettiseurue HKI: mestarisuperchampionshipleague

shanks wrote:

[quote:46a3f29358="aqzu"][quote:46a3f29358="shanks"]paska peli toi kroketti. taidan jättää ton setin homehtumaa tohon eteisee center

saisko tästä jotain lisätietoja?[/quote:46a3f29358]

ei, mut jos rotsiporukkaa kiinnostaa pelaaminen joskus tällä viikolla ni vopite vaik tulla tänne etelä-haagaa kohti joku ilta.. mun lisäks mahtuu viis pelaajaa. Tos lähipuistossa on monenlaista maastoa ja pusikkoa minne saa pippelit pystyyn.[/quote:46a3f29358]Vahva ehkä torstaille


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#68 01.06.2008 21:24

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Rotsin Krokettiseurue HKI: mestarisuperchampionshipleague

shanks wrote:

[quote:f0a147feb1="leposi"][quote:f0a147feb1="shanks"][quote:f0a147feb1="aqzu"][quote:f0a147feb1="shanks"]paska peli toi kroketti. taidan jättää ton setin homehtumaa tohon eteisee center

saisko tästä jotain lisätietoja?[/quote:f0a147feb1]
ei, mut jos rotsiporukkaa kiinnostaa pelaaminen joskus tällä viikolla ni vopite vaik tulla tänne etelä-haagaa kohti joku ilta.. mun lisäks mahtuu viis pelaajaa. Tos lähipuistossa on monenlaista maastoa ja pusikkoa minne saa pippelit pystyyn.[/quote:f0a147feb1]

Huomenna vosi kroketti onnata. Muuten ei kyl ennen juhannusta ehi.[/quote:f0a147feb1]

njoo siis mullekki kyl huominen sopis parhaiten.[/quote:f0a147feb1]
Ai nii, torstaina tais olla komson peli, mut toisaalta liehän sinne pelaajia menossa, ettei tarvi vahvistukseks mennä. Keskiviikoks ette sovi, että päästään höntsäämään, shanks kans messiin! Mää en pääse huomenna ku on oma pip-peli.


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#69 02.06.2008 14:38

mitten
teki pedin eteiseen
From: under a rock
Registered: 27.11.2006
Posts: 10,548
Website

Re: Rotsin Krokettiseurue HKI: mestarisuperchampionshipleague

tahtoo kyl pelaamaan mut tänään on huono päivä.

muutoin iltaisin tai viikonloppuisin yleensä toimii ainakin mulle


"hiljaa pyörii salaattilinko"
bitch ain't even COLD in that poncho

Offline

#70 02.06.2008 15:25

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,535

Re: Rotsin Krokettiseurue HKI: mestarisuperchampionshipleague

Tässä kaupungissa ei saada mitään aikaiseksi ilman viikon varoitusaikaa. Kannattaa oppia tuo, Shanks. Mulle kai tän päivän lisäksi myös lauantai. Torstainakin tietty tenniksen jälkeen kävis, eli menee yli ainaki kuuteen seitsemään ennen kuin ehtis Haagaan suihkun kautta.

Offline

#71 02.06.2008 16:00

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005
Posts: 15,706

Re: Rotsin Krokettiseurue HKI: mestarisuperchampionshipleague

Mulle kävis tänään.


en ole kolmekybänen emoboy

Offline

#72 02.06.2008 16:22

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: Rotsin Krokettiseurue HKI: mestarisuperchampionshipleague

börjeslandet wrote:

Mulle kävis tänään.

smaa ja huominen


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#73 02.06.2008 16:30

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,535

Re: Rotsin Krokettiseurue HKI: mestarisuperchampionshipleague

Nonni, eli tänään! Monelta ja missä? Shanksillä on vissiin se setti. Mulle käy koska vaan tänään!

dance

Offline

#74 02.06.2008 16:44

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,535

Re: Rotsin Krokettiseurue HKI: mestarisuperchampionshipleague

[quote:21277c1088="shanks"]Toi paikka mitä aattelin ois oheisessa kartassa näkyvän allekirjottaneen kämpän alapuolella oleva puistoalue:

http://kartta.hel.fi/opas/main/default. … 07&e=49199[/quote:21277c1088]

huhhuh

Ota siitä kartan kuvasta linkki!

Offline

#75 02.06.2008 16:49

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,535

Re: Rotsin Krokettiseurue HKI: mestarisuperchampionshipleague

Copy-paste toimi jo ff

peuk

Puol seiskalta siellä!

Offline

#76 02.06.2008 23:49

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Rotsin Krokettiseurue HKI: mestarisuperchampionshipleague

No miten kävi?


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#77 03.06.2008 10:28

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,535

Re: Rotsin Krokettiseurue HKI: mestarisuperchampionshipleague

kaka

1. Börje
2. Turska
3. Leposi
4. Shanks

kaka

Taas alku lähti hyvin, mutta sitten pari epäonnistumista ja hermo meni. Ei mun pää kestä tätä lajia. Kivaa oli silti. Toisaalta viime kaudellakin ensimmäin peli meni ihan vituiksi. Tosin nyt ei ollut tyttöjä häiritsemässä. Vain kuollut lintu radalla.

kaka

Offline

#78 03.06.2008 12:08

mitten
teki pedin eteiseen
From: under a rock
Registered: 27.11.2006
Posts: 10,548
Website

Re: Rotsin Krokettiseurue HKI: mestarisuperchampionshipleague

[quote:333f746526="leposi"]:kaka:

1. Börje
2. Turska
3. Leposi
4. Shanks

kaka

Taas alku lähti hyvin, mutta sitten pari epäonnistumista ja hermo meni. Ei mun pää kestä tätä lajia. Kivaa oli silti. Toisaalta viime kaudellakin ensimmäin peli meni ihan vituiksi. Tosin nyt ei ollut tyttöjä häiritsemässä. Vain kuollut lintu radalla.

kaka[/quote:333f746526]

millos voisi tulla häiritsemään eli millokkas seuraava peli biggrin

onko shanksin "kalut" paremmat kun ne meidän halpis-setit? käytitte niitä?


"hiljaa pyörii salaattilinko"
bitch ain't even COLD in that poncho

Offline

#79 03.06.2008 12:23

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005
Posts: 15,706

Re: Rotsin Krokettiseurue HKI: mestarisuperchampionshipleague

[quote:f0c6f642d6="mitten"]millos voisi tulla häiritsemään eli millokkas seuraava peli biggrin

onko shanksin "kalut" paremmat kun ne meidän halpis-setit? käytitte niitä?[/quote:f0c6f642d6]
Joo vehkeet oli paljon paremmat peuk
Ens viikolla vopis panna uusiks taas?
Tai miksei esim. jo perjantaina?


en ole kolmekybänen emoboy

Offline

#80 03.06.2008 13:10

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,535

Re: Rotsin Krokettiseurue HKI: mestarisuperchampionshipleague

Lauantaina vois pelailla. Mä en sitten enää ehdi/jaksa sunnuntaina, kun ilalla lähtee juna Lappiin ja siellä meneekin 1,5 viikkoa.

Offline

#81 03.06.2008 13:23

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Rotsin Krokettiseurue HKI: mestarisuperchampionshipleague

Mulla taas päinvastoin eli lauantaina jotkut lavatanssibileet itä-Helsingissä eli ei kerkee, sunnuntaina todnäk kova kankkunen eli futistreenit jää väliin. Mut miten ny sit meneekään.


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#82 03.06.2008 13:24

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: Rotsin Krokettiseurue HKI: mestarisuperchampionshipleague

Neljänneks vikalle portille asti mentiin tasatahtia börtsyn kanssa mutta sen jälkeen löin kolme kertaa portin ohi ja siihenhän se ratkesi.
Mitään huimaavia suorituksia ei nähty, Börtsy tosin vetäs kerran reilusta kymmenestä metristä portin läpi.


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#83 03.06.2008 13:26

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,535

Re: Rotsin Krokettiseurue HKI: mestarisuperchampionshipleague

[quote:f6859c667d="turston"]Neljänneks vikalle portille asti mentiin tasatahtia börtsyn kanssa mutta sen jälkeen löin kolme kertaa portin ohi ja siihenhän se ratkesi.
Mitään huimaavia suorituksia ei nähty, Börtsy tosin vetäs kerran reilusta kymmenestä metristä portin läpi.[/quote:f6859c667d]

Mä vedin 20 sentin päästä portista hutii! Siinä vasta huimaava suoritus. Sen jälkeen mailakin lähti hienoon kaareen. Ja sitten kääntymiskepillä huitasin täysiä pallon väärään suuntaan (tai siis väärältä puolelta) ja piti kiertää uudestaan. Vittu mitä paskaa!

Offline

#84 03.06.2008 13:35

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,535

Re: Rotsin Krokettiseurue HKI: mestarisuperchampionshipleague

shanks wrote:

No jos tota lauantaita yrittäis järjestellä. Joskus siinä iltapäivällä ni porukka ehtii toipua mahdollisista krapuloistaan ja kerkii sit toisaalta illanrientoihinkin vielä ton jälkee. Itehän en tietysti kumpaakaan harrasta.

Tomskillahan on ne tuparit perjantaina niin eiköhän kaikki rotsit oo lauantaina darrassa. Pelataanko samassa mestassa? Se oli ihan hyvä, vaikka nurmikko olikin vähän liian pitkä.

Olisko kolmelta mitään?

Offline

#85 03.06.2008 13:44

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Rotsin Krokettiseurue HKI: mestarisuperchampionshipleague

[quote:61de3f2ba0="shanks"]
Säännöt meil oli samat kun Tampereen ammattilaisilla:

http://www.pointlessnote.net/kroketti/m … aannot.htm

tosin epätietoisuutta aiheutti se saako immuniteettisuojan omaavaa pelaajaan osumisesta lisälyönnin vaikkei tätä pelaajaa saakaan sääntöjen mukaan krokata?[/quote:61de3f2ba0]
Ei ainakaan meidän peleissä, lisälyönnin saa siis nimenomaan osumasta immuniteetittomaan (hankala sana) pelaajaan, tämän jälkeen saa valita krokkaako vai jatkaako siitä mihin pallo kimposi.
Tähän tulee meillä hieman tarkennuksia lähiaikoina, tuo sääntö alkoi liikaa yksinkertaistaa noita potentiaalisia krokkaustilanteita.

Sääntöä siis olisi tarkoitus näillä näkymin muuttaa seuraavasti:

Pelaajan osuessa immuniteetittomaan palloon, saa hän valita kolmesta vaihtoehdosta:
1. Jatkaa oman pallon pysähtymispaikalta kahdella bonuslyönnillä.
2. Siirtää pallon kiinni krokattavaan palloon, krokkaa ja jatkaa tämän jälkeen yhdellä lyönnillä.
3. Siirtää pallon kiinni krokattavaan palloon, ei krokkaa ja jatkaa tämän jälkeen yhdellä lyönnillä.
-Lisälyönnit ovat porttikohtaisia, eli portin läpäistyään pelaajalla on vain portin läpäisystä saatu yksi bonuslyönti.
-Mikäli pelaaja käyttää tuplalyönnit, ei hän enää kyseisellä vuorolla voi ratsastaa muilla palloilla samalla portinvälillä vaan hänen on krokattava vastaavissa tilanteissa.
-Pelaajaa ei voi krokata kuin yhden kerran per porttiväli, häntä voi käyttää yhden lyönnin ratsastukseen mikäli hänellä ei ole immuniteettia.

Jepjep, sekava lisäys mutta alkavat olla pakollisia tuollaiset peleissä joissa on kuusi henkeä tai enemmän ja pelaajat isossa sumpussa. Noihin saattaa meillä tulla vielä muutoksia.

Summit-seriesiä odotellessa...


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#86 03.06.2008 23:25

obi-wan
Member
Registered: 07.12.2005
Posts: 110

Re: Rotsin Krokettiseurue HKI: mestarisuperchampionshipleague

[quote:c03e2b0e91="aqzu"]Sääntöä siis olisi tarkoitus näillä näkymin muuttaa seuraavasti:

Pelaajan osuessa immuniteetittomaan palloon, saa hän valita kolmesta vaihtoehdosta:
1. Jatkaa oman pallon pysähtymispaikalta kahdella bonuslyönnillä.
2. Siirtää pallon kiinni krokattavaan palloon, krokkaa ja jatkaa tämän jälkeen yhdellä lyönnillä.
3. Siirtää pallon kiinni krokattavaan palloon, ei krokkaa ja jatkaa tämän jälkeen yhdellä lyönnillä.
-Lisälyönnit ovat porttikohtaisia, eli portin läpäistyään pelaajalla on vain portin läpäisystä saatu yksi bonuslyönti.
-Mikäli pelaaja käyttää tuplalyönnit, ei hän enää kyseisellä vuorolla voi ratsastaa muilla palloilla samalla portinvälillä vaan hänen on krokattava vastaavissa tilanteissa.
-Pelaajaa ei voi krokata kuin yhden kerran per porttiväli, häntä voi käyttää yhden lyönnin ratsastukseen mikäli hänellä ei ole immuniteettia.

Jepjep, sekava lisäys mutta alkavat olla pakollisia tuollaiset peleissä joissa on kuusi henkeä tai enemmän ja pelaajat isossa sumpussa. Noihin saattaa meillä tulla vielä muutoksia.

Summit-seriesiä odotellessa...[/quote:c03e2b0e91]

Ongelmahan ei ole pelaajien määrä vaan se taitotaso jolla pelataan. Aletaan olla vaan liian hyviä "normaaleille" säännöille


ei noin

Offline

#87 04.06.2008 10:21

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,535

Re: Rotsin Krokettiseurue HKI: mestarisuperchampionshipleague

Eiq vopite olla etten pääsekään lauantaina. Katsoos ny.

Offline

#88 07.06.2008 12:44

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: Rotsin Krokettiseurue HKI: mestarisuperchampionshipleague

Vai oisko huomenna sittenkin tätä?


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#89 08.06.2008 12:47

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: Rotsin Krokettiseurue HKI: mestarisuperchampionshipleague

kuis tää?


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#90 19.06.2008 14:21

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,535

Re: Rotsin Krokettiseurue HKI: mestarisuperchampionshipleague

Peli-iskussa ollaan! Juttelin yhden kaverin kanssa ja se olisi myös kiinnostunut tulla joskus pelaamaan, eli saatan ehkä pyytää sitäkin jonain kertana mukaan, jos ei saada tarpeeksi rotseja matkaan. Se on nyt purjehtimassa, mutta palaa joskus heinäkuussa.

Miten olisi pelit ensi viikolla? Kaikki muut päivät käy paitsi keskiviikko ja perjantai.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB