#31 15.02.2006 17:30

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,900
Website

Re: Hüsker Dü

ex-kolja wrote:

Laadulle center

Roger Waters ei ole pyhä, pelkkä lehmä.

Sinä se lehmä olet.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#32 15.02.2006 17:32

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Hüsker Dü

Laatu wrote:
ex-kolja wrote:

Laadulle center

Roger Waters ei ole pyhä, pelkkä lehmä.

Sinä se lehmä olet.

icon_rolleyes

Onpas kypsää käytöstä.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#33 15.02.2006 17:34

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,900
Website

Re: Hüsker Dü

ex-kolja wrote:
Laatu wrote:
ex-kolja wrote:

Laadulle center

Roger Waters ei ole pyhä, pelkkä lehmä.

Sinä se lehmä olet.

icon_rolleyes

Onpas kypsää käytöstä.

Näytit minulle keskaria ja haukuit lapsuuden sankaria ihan puskista!


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#34 15.02.2006 17:39

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Hüsker Dü

1102005183351.jpg0sikanauta.JPG


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#35 15.02.2006 17:40

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Hüsker Dü

Laatu wrote:

[quote:4e40d0fbb5="ex-kolja"][quote:4e40d0fbb5="Laatu"][quote:4e40d0fbb5="ex-kolja"]Laadulle center

Roger Waters ei ole pyhä, pelkkä lehmä.[/quote:4e40d0fbb5]

Sinä se lehmä olet.[/quote:4e40d0fbb5]

icon_rolleyes

Onpas kypsää käytöstä.[/quote:4e40d0fbb5]

Näytit minulle keskaria ja haukuit lapsuuden sankaria ihan puskista!

En haukkunut Mattia, enkä tule haukkumaankaan. Sanoin, että Roger Waters, se basso-pom-pompottelija ja "laulaja", on lehmä.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#36 15.02.2006 17:45

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Hüsker Dü

babriga wrote:

noh noh, eipäs olla niin tosikkoja näin nättinä keskiviikkopäivänä

En tiedä mitä tosikkomaista siinä on jos vastaa suoraan vittuiluun suoralla vittuilulla. Vai väitätkö muka että tuo viestisi ollut suoraa vittuilua minulle? Mikäli näin ei ollut olen valmis muuttamaan käsitystäni sinusta: tällä hetkellä pidän sinua vain aina välillä helvetin rasittavana, mutta jos tosiaan väität ettei tuo ollut vittuilua joudun pitämään sinua sitä vastoin tyhmänä. Niin ja älä ota tätä henkilökohtaisesti. Kirjoituksenihan kohdistuu ainoastaan bittiavaruudessa elävään nikkisi, joka ei siis peilaa sinua millään tavalla, eihän?


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#37 15.02.2006 17:45

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,900
Website

Re: Hüsker Dü

Tjaa'a. Taisit tulla vaan kateelliseksi minun ja babrigan hedelmällisestä kiistasta, ja halusit itsellesikin huomiota. Mutta ei sotketa topiccia tämän enempää. Koska tiedän ettet pysty lopettamaan tämäntyyppistä väittelyä ilman viimeistä sanaa, niin anna tulla vielä se yksi postaus. Nähdään illalla Dynamossa, heippa.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#38 15.02.2006 17:51

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Hüsker Dü

Vetäkää käteen, homot.

Ryhmähali.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#39 15.02.2006 17:51

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Hüsker Dü

Alxity wrote:

[quote:dace611127="babriga"]noh noh, eipäs olla niin tosikkoja näin nättinä keskiviikkopäivänä[/quote:dace611127]

En tiedä mitä tosikkomaista siinä on jos vastaa suoraan vittuiluun suoralla vittuilulla. Vai väitätkö muka että tuo viestisi ollut suoraa vittuilua minulle? Mikäli näin ei ollut olen valmis muuttamaan käsitystäni sinusta: tällä hetkellä pidän sinua vain aina välillä helvetin rasittavana, mutta jos tosiaan väität ettei tuo ollut vittuilua joudun pitämään sinua sitä vastoin tyhmänä. Niin ja älä ota tätä henkilökohtaisesti. Kirjoituksenihan kohdistuu ainoastaan bittiavaruudessa elävään nikkisi, joka ei siis peilaa sinua millään tavalla, eihän?

No milläs tavalla minun pitäisi sinun kommenttejasi kohdella, kun et itse ikinä kunnioita mielipiteitäni itse omien havaintojen perusteella perustettuina sellaisina, vaan vedät jotain trendi- sekä/tahi konsensus-juttua näistä? En minä sellaista jaksa loputtomiin, pompsautin nyt suoraan takaisin samantyylisellä kommetilla, etkä sinäkään taida jaksaa. Wayne Coyne voisi laulaa että "Do you realize?"


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#40 15.02.2006 17:54

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Hüsker Dü

Eikös se Wayne laula noin kahdella kysymysmerkillä??


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#41 15.02.2006 17:57

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Hüsker Dü

Tuo olikin eri lainaus. Wayne Coyne lauloi noin alunperin ensimmäisen kerran veljelleen kun näki ulkona siilin joka näytti Tom Waitsilta. Yhellä kysymysmerkillä.


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#42 15.02.2006 17:58

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Hüsker Dü

ex-kolja wrote:

Eikös se Wayne laula noin kahdella kysymysmerkillä??

Tuo oli ns. Acedia-kommentti.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#43 15.02.2006 17:59

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Hüsker Dü

babriga wrote:

Tuo olikin eri lainaus. Wayne Coyne sanoi noin alunperin ensimmäisen kerran veljelleen kun näki ulkona siilin joka näytti Tom Waitsilta. Yhellä kysymysmerkillä.

Luulin että Grant Hartilta.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#44 15.02.2006 18:01

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Hüsker Dü

Se oli taas eri tapaus, ja tapahtui kronologisesti merkittävällä erolla tähän tapaukseen. Etkö ole lukenut läksyjäsi?


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#45 15.02.2006 18:02

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Hüsker Dü

babriga wrote:

No milläs tavalla minun pitäisi sinun kommenttejasi kohdella, kun et itse ikinä kunnioita mielipiteitäni itse omien havaintojen perusteella perustettuina sellaisina, vaan vedät jotain trendi- sekä/tahi konsensus-juttua näistä? En minä sellaista jaksa loputtomiin, pompsautin nyt suoraan takaisin samantyylisellä kommetilla, etkä sinäkään taida jaksaa. Wayne Coyne voisi laulaa että "Do you realize?"

Tuo trendi-/konsensusjuttu oli varmaankin vastaveto aikanaan niihin amismaalarinkuviin System Of A Down-topicissa jne. Vaikka edelleenkin väitän että edellisellä foorumilla vallitsi aivan helvetin vahva konsensus.

Mutta tässä on varmaan kolme vaihtoehtoa sitten: 1. jatketaan samaan malliin vittuilua toisillemme 2. annetaan asian olla ja sovitaan että minä en puhu konsensuksesta ja/tai trendeistä ja sinä jätät vastaisuudessakin nuo amismaalarikuvat postaamatta (kuten kieltämättä olet viime aikona tehnytkin) ja edellisen kaltaiset tahalliset provot. 3. jompi kumpi lähtee vittuun tältä foorumilta. Mulle käy periaatteessa kaikki, vaikka ihan mukava tänne on aina välistä jotain kirjotella.
Hyvä että tästä kerrankin puhuttiin suoraan.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#46 15.02.2006 18:06

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Hüsker Dü

babriga wrote:

Se oli taas eri tapaus, ja tapahtui kronologisesti merkittävällä erolla tähän tapaukseen. Etkö ole lukenut läksyjäsi?

Vittu mä mitään lue. Ajan vaan Corollalla ympäri Turkua ja luukutan Stockhausenia täysillä, ihan kiusaksenne. Minua ei määritellä. Olen täynnä kapinaa. Kuin Bob Mould ennen kaljuuntumista ja Hüsker Dün ekaa levytystä.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#47 15.02.2006 18:17

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: Hüsker Dü

imago on tärkeintä


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#48 15.02.2006 18:23

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Hüsker Dü

shanks wrote:

Jopas tää ketju ajautu taas väärille raiteille..

Turskalle bänni!

(Se joskus -85 ilmestynyt Dü-levy, jolla on paljon kappaleita ja kellertävä tai ruskea kansi on ihan älyttömän hyvä. En jostain syystä muista nimeä. Teini-ihastuksia enemmän kuin nykypäivää, minulle siis. Asia suluissa, spämmi roikkukoon vapaana.)


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#49 15.02.2006 20:21

fassu
Member
Registered: 14.02.2006
Posts: 2,554

Re: Hüsker Dü

Jumalauta, reaalinen purkautuu kaikessa traumaattisuudessaan, kun symbolista hiukka sohitaan... Vitunko väliä tykkääkö vai ei? :twisted:

1. Heitin Alxille turboahdannasta ns. piikin, koska tiesin että se menee vitsillä. Menikin vikaan, mutta eipä sanomisiaan voi omassa poissaolossaan kontrolloida...

2. Sanoudun tietenkin irti kaikesta siitä, mistä tässä on keskusteltu, koska se on useimmiten ollut juuri niin järjetöntä kuin kolyander lausahduksellaan "vetäkää käteen, homot! + ryhmähali" antoi ymmärtää. Paitsi että Lyndale's Burning on hiano. Ns. 'iänikuisesta taiteellisuusväännöstä tai mitä autenttisuusvaadetta nyt liekään, johon tääkin kiistakapula voidaan varmaan paikantaa, niin yksi esimerkki kelvatkoon: Jos Hyskerssit on minusta maailman parasta jotain, niin nimenomaan popmusiikkia tahi hömppää. Eli huoletonta ja ihq. o/

3. Muut keskustelun aiheet ei kiinnosta yhtään, sillä tietynlaisten ja oikeastaan useidenkin konsensusklikkien syntyminen on täysin itsestään selvä asia tällaisella palstalla. Siten se ei ole kovinkaan kiinnostavaa. Sitenpä tähän (miksei muihinkin) otsikkoon saa minun puolestani paiskoa amismaalareita tahi pikkurilliperformanssitaiteilijoita niin paljon kuin lystää. Kunhan ette luikurimummoa laita, niin kaikki on hyvin.

4. Ymmärrän hyvin, että seuraava lause on naiivi, mutta vaikka musiikki ois kuinka siistiä ja osa itseä, tää on nyt vaan kirjottelua. Kai. Järjestäkää vittu vaalit, joissa virallinen linja taotaan seinään... icon_biggrin

5. Tosin mitä junttikortteihin ja loputtomaan niillä mehusteluun tulee, niin pidemmän päälle niistä kyllä häviää vähinkin huumoripuoli ainakin minulle. Ja siten saa ja pitääkin suuttua. Vrt. "kato, neekeri!"

Toisin sanoen:

InOurSpectacularSociety3.gif


Viimeisimpänä halutaan kieltää eräs viime vuosien lupaavimmista uusista finanssialan innovaatioista, nimittäin pikavipit.

Offline

#50 16.02.2006 09:31

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Hüsker Dü

Alxity wrote:

Tuo trendi-/konsensusjuttu oli varmaankin vastaveto aikanaan niihin amismaalarinkuviin System Of A Down-topicissa jne. Vaikka edelleenkin väitän että edellisellä foorumilla vallitsi aivan helvetin vahva konsensus.

Mutta tässä on varmaan kolme vaihtoehtoa sitten: 1. jatketaan samaan malliin vittuilua toisillemme 2. annetaan asian olla ja sovitaan että minä en puhu konsensuksesta ja/tai trendeistä ja sinä jätät vastaisuudessakin nuo amismaalarikuvat postaamatta (kuten kieltämättä olet viime aikona tehnytkin) ja edellisen kaltaiset tahalliset provot. 3. jompi kumpi lähtee vittuun tältä foorumilta. Mulle käy periaatteessa kaikki, vaikka ihan mukava tänne on aina välistä jotain kirjotella.
Hyvä että tästä kerrankin puhuttiin suoraan.

Huaah. Jos otit henkilökohtaisesti jotkut huonot huumorijuttuni jossain topikissa ja kannat tästä edelleenkin kaunaa, en nyt oikein pysty ottamaan tätä kovinkaan vakavasti. Kyseessä ei ollut henkilökohtaisuus, ja kun välillä sattuu huumorin kukka ja kuningasideat rehottamaan, mielestäni näin olkoon, vaikka erinäisistä syistä johtuen (väsymys, yleisen kieroutunut mieliala) jutut useimmiten kehnoja olisivatkin. Silloin voi vain sanoa että uuh olipa paska heitto tai unohtaa koko juttu. Kyseessä ei ollut pilakuva jumalastasi, etkä sinä polttanut suurlähetystöä, mutta kyllä tässä mennään ohi, kyllä tältä palstalta katoaa kiinnostavuus jos kaikki anarkia kahlitaan johonkin Foorumikirjoittamisen Sääntökirjaan

Mitäköhän latauksia tuossa konensuksessa nyt sitten kaiken kaikkiaan käyttämänäsi sitten on - tänne foorumille tulee käyttäjiä nimenomaan siksi, koska täällä keskustellaan heidän pitämästään musiikista, onko siis jokin suurikin oivallus, että täällä olevat käyttäjät pitävät kovin samantyyppisestä musiikista?

Ps. tuo oli retorinen kysymys. Eteenpäinmenoa olisi, jos tälle keskustelulle saataisiin stoppi. Heikkoutta taisin itse osoittaa vielä tätä jatkaessani...olis tietty voinut vaan vastata jollain mukahauskalla kuvalla


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#51 16.02.2006 09:49

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Hüsker Dü

No jatketaan tuolla asenteella sitten.

EDIT: ja siis. en ottanut niitä juttuja henkilökohtaisesti, vaikka ne joskus vituttivatkin. Vastasin niihin jutuilla, jotka vituttivat sinua. nyt ollaan sitten vittuiltu toisillemme aikamme ja en minä mitään vitun sääntökirjaa ole tänne alkamassa luomaan. ajattelin vaan että jos lopetettais tämä molemminpuoleinen TIETOINEN vittuilu.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#52 16.02.2006 10:13

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Hüsker Dü

harry-irene wrote:

No jopas sattui ajankohtaisesti: just tänään näin Akateemisessa uuden Magnetin, jonka kansikuvatähtinä on Hyskerit.  Reportaasi koko 80-luvun Minneapolis-skenestä. Kuka ostaa, lukee ja kertoo muillekin, löytyykö sieltä niin repäisevää tarinaa että kandee kaikkien ostaa?

Taitaa olla myöhäistä puhua asiaa, mutta jos on lukenut Our Band Could Be Your Lifen, niin tuossa Hüskereitä ja Replacementsiä käsittelevässä artikkelissa ei ollut juuri mitään uutta.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#53 16.02.2006 10:27

fassu
Member
Registered: 14.02.2006
Posts: 2,554

Re: Hüsker Dü

Our Band Could Be... on muuten niitä harvoja musakirjoja, joita oon jaksanu lukee, ei vähiten HD-raporttinsa viihyttävyyden (jos oikein muistan) takia.


Viimeisimpänä halutaan kieltää eräs viime vuosien lupaavimmista uusista finanssialan innovaatioista, nimittäin pikavipit.

Offline

#54 16.02.2006 10:38

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Hüsker Dü

Voisikohan täällä puhua myös Sugarista (ja miksei Mouldin sooloista, joita itse en kyllä tunne) vai perustetaanko uusis?

Offline

#55 16.02.2006 15:05

paise
Member
Registered: 01.07.2005
Posts: 1,148

Re: Hüsker Dü

Vois tietysti. Kerro pois. Mouldin vanhemmat soolot muuten kummitelevat aina kirjaston hyllyssä, mutta vieläkään en ole saanut testattua onko niistä mihinkään.

Ja mitä hysseihin tulee, niin Zen Arcade kannen perusteella yläasteaikoina kirjastosta lainattuna nosti kummasti uskoa punkkiin kaiken NYC- ja SXE-HC -tarjonnan keskellä. ZA:n ja New Day Risingin keskinäisellä paremmuudella en jaksa päätäni vaivata, mutta siitä eteenpäin tähtihetket harvenevat tasaisesti. Joka tapauksessa suosikkien ehdotonta kärkeä.


"Internet perustuu Jumalan luomiin raaka-aineisiin, ihmisille annettuun luovaan älyyn ja radioaaltoihin." - Jouko Piho

Offline

#56 16.02.2006 15:35

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Hüsker Dü

Mouldin vanhempia sooloja kantsii ainakin kokeilla. Workbook on enimmäkseen sellaista semilempeää helkkypoppia, mutta ärhäkkyyttäkin on annosteltu ihan sopivissa määrin. Black Sheets of Rain melkein yhtä hyvä, mutta monin verroin synkempi ja vihaisempi teos - olisi kenties kaivannut parin biisin verran tiivistämistä. Nimettömällä kolmosellahan Bob soittaa itse kaiken, ja katkerien vuodatusten sekaan on ripoteltu enemmän tai vähemmän toimivia voimapoppiksia ja sirkkelikitaratkin metelöivät paikoin aika messevästi. Kaikki jokseenkin suositeltavia, myöhemmistä tuotoksista en voi sanoa oikein mitään, ainakaan The Last Dog and Pony Show ei itselleni uponnut.

Ja mitä Sugariin tulee - Copper Blue ja Beaster ilman muuta peukunnoston jos toisenkin arvoisia, etenkin jälkimmäinen. Muutoin kantsii bongata b-puoli- ym. säläkokis Besides korkeintaan alelaarista muutaman loistoesityksen (And You Tell Me, Needle Hits E, Where Diamonds Are Halos...) takia. File Under Easy Listening? Älkää vaivautuko.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#57 16.02.2006 15:38

rhinestone cowboy
Member
From: Helsinki
Registered: 11.07.2005
Posts: 1,792

Re: Hüsker Dü

Mulle ainakin uppoaa Mouldin soolot siinä missä Hüsker Dü ja Sugarkin. Workbook on erittäinkin iso suosikki. The Last Dog and Pony Show ja s/t ovat ihan kelpo levyjä nekin, uudemmista ei ole havaintoa.

Offline

#58 17.02.2006 12:30

Phlegm
Member
From: Land of Sodomites
Registered: 31.01.2006
Posts: 5,173

Re: Hüsker Dü

Hüsker Dü:lta en ole kuullut kuin jotain Zen Arcadelta, joka kyllä on niitä levyjä jotka lähtevät heti mukaan jos halvalla löytäisi. Diggaan tuosta kitarasoundista ko. albumilla.

Päivän informaatiopläjäys: Tykkäilen myös Hammerheadin rytisevästä something I learned today -coverista.

Offline

#59 17.02.2006 15:29

lintumies
Member
From: Tampere
Registered: 14.06.2005
Posts: 8,565
Website

Re: Hüsker Dü

Ulvilan pikkunatsi wrote:

Jos joku näkee Beesteriä tai Copper Blueta CD:llä niin saa poimia, mine maksan kunhan hinta ei o kohtuuton.

Kyllä noita aika usein näkee käytettynä täällä päin, en tosin muista onko nyt ihan hiljattain ollut.

Offline

#60 17.02.2006 20:13

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Hüsker Dü

Beasterin muutamat ekat kuuntelut oli itselleni yksi viime (tai toissa-, en muista) vuoden vavahduttavimpia musiikillisia kokemuksia. Kitarasoundi on aivan mahtava ja biisit loistavia. Itse asiassa löysin levyn siten että kummempia ajattelematta poimin sen vaan kirjaston hyllystä kun bändin nimi oli jostain tuttu. En varmaan edes tiennyt/muistanut että pändin pääjehu oli aiemmin vaikuttanut Hyskersseissä.

Copper Blue tuli ostettua sitten Beasterin innoittamana piankin, mutta jotain puuttui, biisit olivat jotenkin liian lällyjä tai jotain. Opin sitten Copper Bluestakin kuunteluiden myötä pitämään enemmän ja enemmän, mutta se jää silti puoleenväliin siitä parhaudesta mitä Beaster edustaa.

Edellämainittu huomioon ottaen on pieni ihme, etten edelleenkään ole saanut tutustuttua Hüsker Dün tuotantoon. Mutta ei tosiaan ole ikinä missään tullut levyjä vastaan halvalla tai mitään. Katsellaan.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB