#31 30.08.2007 11:37

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Dave Lindholm

silvawhale wrote:

kantamörköt tuskin lähtee minnekkään...

Toihan oli sen Peten edellisen "remontin" ongelma. Mestasta tehtiin liian tyylikäs ja valoisa. Kantamöröt ei tykänneet ja kukaan uusi ei tietenkään löytänyt tietään paikkaan, kun kantamöröt pelottivat ne tiehensä.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#32 30.08.2007 11:38

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007
Posts: 8,599

Re: Dave Lindholm

Missä sijaitsee Pub Pete?


Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

Offline

#33 30.08.2007 11:40

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Dave Lindholm

arttu wrote:

Missä sijaitsee Pub Pete?

Kampin tuntumassa siinä Dommaa vastapäätä. Onkos se nyt sitten joku Hietalahdenkatu. Siitä Mechelininkadun Essolta viitisenkymmentä metriä Kamppiin päin.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#34 30.08.2007 13:33

Tero Skeleton
Member
Registered: 13.11.2006
Posts: 418
Website

Re: Dave Lindholm

no viddu, taas runkut ei tajuu mitään nerokasta. Limppunen on sairaaaaaan hyvä. Emmää niistä englanninkielisistä paljon piittaa (paitsi Bluesounds päräyttää....varsinkin biisit waves, tears ja melkein koko black-lp). Mut sit toi suomenkielinen tavara: musiikkia-levy on parhaita suamesa, varsinkin kuinka yö meni pois-eepos (suomen 'desolation row'), aino on niin kaunis ja vanha&uusi romanssi summaa parisuhteen eri aspektit just eikä melkein. tämä vastarinta selittynee sillä että nörttijuipeilla ei ole tyttöystäviä ollu eikä tule - kui vois tajuu? ja sit kun joku exä rupee kismittään niin 'illan prinsessa' kassulle ja postiin.

ja daven välispiikit on parhaita, varsinkin jos se on kännissä. "vittu mä mikään jukeboxi oo!!"

kunkkuäijä. ja vitun tyylikäs mies.


150kg penkki, my ass. Aletaanko väittelemään?

Offline

#35 30.08.2007 13:40

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Dave Lindholm

no "paskaa"-tölväisyhän oli vaan lumipallo joka laittoi asiakeskustelun vireille. asiallisin seurauksin. jopa tero saatiin messiin. peuk


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#36 30.08.2007 13:41

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Dave Lindholm

Tero Skeleton wrote:

ja daven välispiikit on parhaita, varsinkin jos se on kännissä. "vittu mä mikään jukeboxi oo!!"

Puhumattakaan siitä miten Davella välispiikit voi joskus tulla kesken biisinkin! Ei tartte aina edes oottaa biisien välejä.

Tai sitten kun se käy tarinoimaan vaikka jonkun Joo joo mä rakastan sua -biisin keskiosan päälle ihan tajunnanvirtaa, mutta silti niin neroja juttuja!!!

PARAS TYYPPI rakkaus


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#37 30.08.2007 17:18

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Dave Lindholm

forssto wrote:

Etenkin Oulun Dylan / Young -hinaajat, nyt platat kuulolle. Ootte vaarassa rakastua pahasti.

Ei mentä taida montaa olla... Kyllähän minä aion Daveen paremmin joskus tutustua, mutta tässä on nyt taas kasa kaikkea muuta kuunneltavana ja ei ne levyt mihinkään katoa ja toivottavasti elämäkään ei niin ehtii tässä ja ei maailmasta musiikki kuuntelemalla lopu. Hyväkään.

Ja ne hittibiisit on toki tuttuja, mutta voisi kuvitella, että levyiltä löytyy vielä paljon lisää. Mistäs levystä muuten aloitan? Oliskohan Iso "Kynä" Lindholm se loogisin aloitus?


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#38 30.08.2007 18:11

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,163

Re: Dave Lindholm

Vanha & uusi romanssi on ainakin ihan vitun hyvä. Muita en oo kuullukaan, mutta toi on ihan ehdoton syksylevy.


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#39 30.08.2007 19:17

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,484
Website

Re: Dave Lindholm

Alxity wrote:

Mistäs levystä muuten aloitan? Oliskohan Iso "Kynä" Lindholm se loogisin aloitus?

ei olis varmaan yhtään hullumpi vaihtoehto peuk

ja sirkus saman tien kaveriksi, mulla taitaa olla se vanha cd-versio missä on molemmat samassa.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#40 30.08.2007 19:34

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Dave Lindholm

Ainoa oon kuunnellu paljon. Uniikki levy, pointseja myös Otto Donnerille. Bluesounds myös aika jees. colorflash


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#41 30.08.2007 19:35

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Dave Lindholm

Bluesoundsille  peuk, muuten tainnu ehkä tuota Sirkus-lp:tä pyöräyttää pari kolme kertaa.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#42 26.10.2007 14:37

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Dave Lindholm

Aloitin sitten tarkemman tutustuminen Fandjangosta kun sitä 4 euron hintaa Vaasassa kaupiteltiin. Aika paljon tuli Roy Harper tuosta levystä mieleen. Niin ja onhan siinä mukana myös ilmeisesti alunperin vain singlenä julkaistu Voi kun riittäis pieni taivas-hitti. Löytyispä muutkin ostamisen arvoiset levyt samaan hintaan.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#43 26.10.2007 16:36

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Dave Lindholm

Kuuntelin Sirkusta yks päivä töissä kassulta ja avauskappaleen myötä oli menoa peuk


bzort glorf bööth

Offline

#44 15.11.2007 09:58

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Dave Lindholm

Joo-o, eilen siis jousikeikka. Ekaks kolmisen varttia Davea yksin, sitten Otto Donnerin ja jousijengin kanssa. Yllättävän pliisu oli. Tai siis olihan siinä kaikkea, mitä tultiin katsomaankin, mutta ekaa settiä vaivasi sellainen ihmeellinen hermostuneisuus, joka tuli varmaan siitä, että kaikkien biisien - jopa niiden hauraiden ja koskettavien - tempot oli varmaan tuplat siihen mitä pitäisi. Jäi tosi nihkeä fiilis siitä, että Dave juoksi hirveillä harppauksilla läpi jotain Joo joo mä rakastan sua -tyyppisia biisejä.

Kakkossetissä taas hommaa vähän pilasi se, että mun korviin se jousijengi ei ollut mitään kovin kovan luokan soittajakuntaa. En tiedä oonko oikeassa vai mistäkö johtui, mutta aika paljon epäpuhtautta tarttui korvaan. Lisäksi sovitukset jättivät tosi paljon toivomisen varaa. Tuntui, että meininki oli vähän samaa kuin Metallican S&M-levyllä, eli on entiteetti, joka soittaa mitä soittaa ja siihen on vaan lätkitty jousia niihin kohtiin mihin mahtuu. Toki joku valmiiksikin jousivetoinen matsku, kuten komeasti soinut Pieni ja hento ote toimi ihan perkeleen hyvin, mutta muuten jouset olivat yllättänkin päälleliimatut. Lisäksi paikoin sovituksissa oli jopa vituttavia juttuja. Just sellaisia tyylittömiä pikkunäppäryyksiä, joita klasarit haluavat pop-sovituksiin tunkea.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#45 15.11.2007 10:56

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,163

Re: Dave Lindholm

Joo olin tuolla Savoyssa kanssa ja aika samanlaiset fiilikset jäi. Tykkäsin siitä soolo-osuudesta kyllä, mutta ne jouset ei vaan sit toimineet. Jotenkin jäykkä meininki. Tää oli mun eka Dave-keikka ja tuli heti semmonen olo et pitäis lähteä johonkin kuppilaan kuuntelemaan niin olis parempi meno.


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#46 15.11.2007 11:14

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Dave Lindholm

jookcha wrote:

Joo olin tuolla Savoyssa kanssa ja aika samanlaiset fiilikset jäi. Tykkäsin siitä soolo-osuudesta kyllä, mutta ne jouset ei vaan sit toimineet. Jotenkin jäykkä meininki. Tää oli mun eka Dave-keikka ja tuli heti semmonen olo et pitäis lähteä johonkin kuppilaan kuuntelemaan niin olis parempi meno.

Tuolla Helsinki-keikkaspämmipuolella otettiin jo jotain ilmoittautumisiakin vastaan...


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#47 15.11.2007 15:52

Katkennut petsari
Member
From: Killerjärvi
Registered: 23.06.2006
Posts: 5,294
Website

Re: Dave Lindholm

Duunikaveri (ittehän en päässyt tännekään) oli tsiigaamassa Davea ja Ottoa JKL:n Paviljongissa muutama viikko takaperin. Keikasta antoi samansuuntaista palautetta kuin Savoyn kävijät. Paviljonki oli ollut myös miljöönä tässä tapauksessa sangen nihkeä, yleisön olo kaikkea muuta kuin kotoisa.

Joku voisi muuten tehdä kulttuuriteon ja julkaista "Modernin hiljaisen musiikin" uudelleen, ei näy oikein missään tätä levyä.


- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.

Offline

#48 23.01.2009 11:23

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,484
Website

Re: Dave Lindholm

kopsataanpa tänne nää höpinät parast just ny -topicista icon_idea

Neuvostoliitto wrote:

Dave Lindholm: Kuinka yö meni pois

Eipä ole suomessa paljoa tehty tämmösiä pitkiä eepoksia. Tulee lähinnä mieleen Alatalon "Yhdentoista virran maa" ja Absojen "Suvannossa ylpeä ilme". Niin ja Se-yhtyeen eka levy.

Mutta Daven biisi on niin surullinen, että kuuntelin vastapainoksi pariin kertaan Kai Hyttisen "Volaren".

Maailman parhaita biisejä kaikki. icon_cool

Jean-Babtiste wrote:

Kuinkas pitkä toi Daven biisi on, ja miten vertautuu Aino-levyyn? Sehän on törkeen hyvä, ja tajusin just, että silläkin on 4 biisiä kuten Sen ekalla, vaikkei asialla muuta yhteistä nimittäjää olisikaan kuin kunnianhimo ja rohkeus irtiottoon, ja vieläpä onnistuminen.

Neuvostoliitto wrote:

11:43 on tarkka mitta.

Unohdin koko Aino-levyn olemassaolon. Hyvä albumi, mutta ei mun mielestä ollenkaan Daven paras. Tai no se yksi biisi on mahtava, olisiko se ollut "Taivaaseen" tms. Ne jouset on välillä vähän liian pelkistetyt ja aneemisetkin kai.

Kuinka yö meni pois (Löytyy Musiikkia-levyltä) on taas eri maata. Ihan bändisoittimilla ja pianolla mennään koko biisi, tausta on semmonen vähän surumielinen. Heikki Hiekkalan koskettimet ehkä hallitsevin elementti biisin ajan, Dave ite soittaa pari lyhyttä ja napakkaa sooloa. Lyriikat sen biisin lopulta tekee, jonkinlaista sosiaalista realismia siinä on, mutta davelaisittain katsottuna. Mä voin vaikka uppia sen tänne tai jotain, jos niikseen tulee.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#49 23.01.2009 11:53

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006
Posts: 11,845

Re: Dave Lindholm

Joo aika Dylan-eepos toi. Sirkus on silti paras.

Offline

#50 23.01.2009 12:07

Neuvostoliitto
Kyntömestari
Registered: 25.11.2008
Posts: 9,088

Re: Dave Lindholm

Tämänhetkinen suosikkilevy Davelta: Vanha & uusi romanssi. Kyseisen levyn nimibiisi taitaa myös kuulua eeposluokkaan. Sisältää viiltävää analyysia parisuhteista.

Yleisesti ottaen Dave on jotain parasta koskaan. Davelaisuus on jotain, mihin ei valmistuta eikä sitä voi opetella. Davelaisuuden ainoa uskottava edustaja on Dave itse. Jos Dave jossain keikan heittää, niin virheen on tehnyt se, ken ei katsomaan mennyt. Kunnon pelimannihan se: yleensä suomen parhaina kepittäjinä mainitaan Pulliainen & Tolonen, mutta meikälle se on kyllä Pulliainen & Dave.

Daven spiikeille ja yleisesti koko miehen elämälle:  peuk


Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan

Offline

#51 23.01.2009 12:28

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006
Posts: 11,845

Re: Dave Lindholm

Kyllä Limppunen on suomen kovin bluus- ja mikävaan kitaristi. Olen diggaillut äijää niin kauan, että olen jo unohtanut kuulla niitä levyjä. Pitääpä korjata vahinko.

Offline

#52 23.01.2009 12:37

Joe Caligula
Member
Registered: 10.04.2008
Posts: 3,305

Re: Dave Lindholm

Rasittavan olonen äijä baariolosuhteissa ja jotain tosi tylsiä "blyys" keikkoja oon nähnyt, mutta ihan mahtavia biisejä-levyjä se on tehnyt. Suosikkistygejä esimerkiksi se Kaikki menee seinään, Pieni ja hento ote...


Lasken itseni liberaalifeministiksi, ja minulle feminismi tarkoittaa tasa-arvoon pyrkimistä, ei sen avulla tai naiseudella ratsastamista.

No runkut runkatkoon, mutta minäpoika haluan tanssia.

Offline

#53 23.01.2009 16:00

tigrushka
ehkä yläosaton Mona Lisa
From: Boele-le-le de l'Ouest
Registered: 04.11.2006
Posts: 30,202

Re: Dave Lindholm

Taavetti on myös tyylikäs mies.  icon_cool


Oikean colorscroll rytmin kiinni icon_cool saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
tumblr_n8cftoDpRj1td2wqmo1_250.gif
Jotain tanssin bez biggrinpeuk eiq ja fall joo.

Offline

#54 17.07.2009 20:33

tigrushka
ehkä yläosaton Mona Lisa
From: Boele-le-le de l'Ouest
Registered: 04.11.2006
Posts: 30,202

Re: Dave Lindholm


Oikean colorscroll rytmin kiinni icon_cool saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
tumblr_n8cftoDpRj1td2wqmo1_250.gif
Jotain tanssin bez biggrinpeuk eiq ja fall joo.

Offline

#55 13.10.2010 23:36

bernardblack
herra ihanainen
From: reijomäkilä
Registered: 22.08.2009
Posts: 27,182
Website

Re: Dave Lindholm

Dave__Otto.jpg

   1. Why I Smile Again
   2. Oh, Don
   3. I'm Right
   4. Where You're Walking Now
   5. True Life
   6. I Know My Boulevard
   7. Lucky Johnny's Gone

Dave Lindholm vocals and guitar
Otto Donner conductor

Manuel Dunkel tenor and soprano saxophones
Pepa Päivinen baritone saxophone and flute
Tero Saarti trumpet and fluegelhorn
Markku Veijonsuo trombone
Riitta Paakki piano
Ulf Krokfors double bass
Mika Kallio drums

Mitäköhän tää ny sit on, jatsahtavalta vaikuttaa? Mut onko hyvä?


tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni

Offline

#56 14.10.2010 00:22

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,484
Website

Re: Dave Lindholm

hesaris oli juttuu, saattaahan toi ollakin enpä kuule tiijä icon_surprised


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#57 13.01.2011 13:43

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,484
Website

Re: Dave Lindholm

joku isokynä-boxi tulossa:

166321_184330151585059_164847363533338_571466_530832_n.jpg


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#58 13.01.2011 14:43

kissa 8D
en halua olla pentti linkola
From: missä palaa?
Registered: 12.12.2006
Posts: 6,074

Re: Dave Lindholm

Eilen tuli henkilökuva FSTltä.

Offline

#59 13.01.2011 17:52

bernardblack
herra ihanainen
From: reijomäkilä
Registered: 22.08.2009
Posts: 27,182
Website

Re: Dave Lindholm

Sais kyl julkaista erikseen tommoset harvinaisuudet ym ja dvd:n.


tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni

Offline

#60 28.01.2011 16:00

bernardblack
herra ihanainen
From: reijomäkilä
Registered: 22.08.2009
Posts: 27,182
Website

Re: Dave Lindholm

259831.jpg

Levy 1
1. Egon
2. Elämän värit
3. Liity meihin enkeleihin
4 Valovarjoon pam
5. Ooh Bultaco
6. Luonnonlapsi
7. Minun nimi on nimessun
8. Sinun rock
9. Kuunainen
10. Rakas rakas rakas
11. Kaunis hevonen
12. Jazzikansa tulee
13. Meritaru
14. Olé hiljainen kaupunki
15. Rockadillo
16. Puhtaat laivat
17. Illan prinsessa
18. Tanssi pieni tanssi
19. Sirkus
20. Kaikki menee seinään
21. Niityt, kaste, niityt
22. Einstein on kuollut
23. Hyvä meren syli
24. Kujakissa
25. Fafa, Chaplin & Keaton

Levy 2
1. Juna sinne tänne
2. Kaikki saa pisteet
3. Onko komedia?
4. Maalaus
5. Se se on rokkii
6. Linnut vei hiljaisuuden
7. Kaunis
8. Kuningatar
9. Sä avasit oven
10. Kuinka yö meni pois
12. Hei, mitä on olla vapaa?
13. Milk-Jug Illusions
14. Love You More Than Money (Almost)
15. Pan The Book
16. Liian nopee Lindholm
17. Limousine
18. Gruusam Tuusam
19. Blues In A Way

Levy 3
1. Anu Pyen
2. Keskellä kapinaa
3. Casanoova yöt
4. Mun laulu juoksi jokeen
5. Hyvin lainsuojaton
6. Lyhyen kadun päivä
7. Fandjango
8. Linnut laulaa niin kuin ennenkin
9. Cabana-systerit
10. Sure musta
11. Sataa & 22
12. Mä lähen himaan
13. Juostaan, madame
14. Isokynä: Rock-kukko
15. Isokynä: Tätä on mun rock’n’roll
16. Isokynä Lindholm & Orfeus: Tapaaminen
17. Isokynä: Voi kun riittäis pieni taivas
18. Isokynä: Vanha ruskea kirja

Levy 4
1. Great Pen Lee: Do You Know Your Name
2. Mun naapuri kuorsaa
3. Akustinen lähiö
4. Mun veli lyö mua turpaan
5. Mä oon aika vanha
6. Vanha täti
7. Muska: Sininen tarina
8. Muska: Miten on päällikkö
9. Maarit: Anna tukan valuu vaan
10. Maarit: Se se on rokkii
11. Tiitta Spout: Linnut laulaa niin kuin ennenkin
12. Tiitta Spout: Sataa & 22
13. Pop-Liisa: Kaikki menee seinään -live
14. Pop-Liisa: Rock-kukko -live

Lillanin viisi bonusbiisiä (1975):
15. Rock-Kukko
16. Heard News
17. Don`t Blame Me
18. Everybody´s Queen
19. Knockin´ On Heaven´s Door


tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni

Offline

Board footer

Powered by FluxBB