You are not logged in.
Paths of Glory (1957)
Tyly, jämäkkä ja ilman bullshittiä. Paljon parempi kuin Full Metal Jacket (tänään kolmosella?).
Kandee tsekata kans saman ohjaajan aikasempi leffa Run Bitch Run
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Oikeussalikauhua
Mad Max Beyond Thunderdome
Kyseessä on siis Mad Max -trilogian päättävä kolmososa. Se ei ole samalla tavalla itsestäänselvä mestariteos kuten edeltäjänsä, mutta paikoin se yltää tunnelmassa jopa samalle tasolle. Esimerkiksi thunderdomessa käytävä kamppailu Maxin ja Blasterin välillä on ihan suoraan sanottuna paras tappelukohtaus, mitä tiedän. Max väistää kepinnokkaan kiinnitetyn sapeliterän iskun, ponkaisee domen laelle ja nappaa moottorisahan. Hän lähtee jahtaamaan Blasteria, mutta bensa loppuu pian ja Maxista tuleekin taas jahdattava. Kohtauksessa on upeaa koreografiaa juuri oikein rytmitettynä, sillä taistelua ei ole myöskään pituudella pilattu. Lisäksi jälkiselvittelyissä on oikea jännite, kun katsoja pohtii Tädin (Tina Turner) kanssa, että miten tämä aavikon roskasakki pidettäisiin tyytyväisenä nyt kun "two men enter, one man leave" -sääntö ei toteutunutkaan. Maxin harharetket vievät hänet jälleen lasten pariin. Tällä kertaa niitä on iso lauma. Jostain syystä aussit osaavat lapsinäyttelijöiden ohjaamisen paljon paremmin kuin jenkit. Leffan kannalta on tosi kriittinen homma se, miten nämä lapset pärjäävät, ja hyvinhän ne. Ihan kekseliästä sekin, miten lasten heimo on muodostanut oman myyttiperinteensä hyvin lyhyessä ajassa täystuhon jälkeen. Toki elokuva alleviivaa, että vilpittömyys ja toivo ovat lapsissa, mutta niinhän se menee näissä suuren yleisön seikkailuelokuvissa. Öiseen aikaan tapahtuvat aavikkokohtaukset ovat jälleen visuaalista ihanuutta. Filmille kuvattujen seikkailuelokuvien aikakausi never forget. Sen sijaan musiikkivalinnoissa on menty parissa kohtaa uskomattomaan perseilyyn. Kuunnelkaapa vaikka kun saksofoni pärisee Underworld-kohtauksissa. Aargh! Siinä missä edelliselle leffalle annan viisi tähteä ja nostan käden lippaan, tämä ansaitsee neljä. Ja vaikka viides tähti onkin aika kaukana johtuen jostain taiteellisista puutteista ja juonen ajoittaisesta latteudesta, niin kyllä leffan silti tosi mielellään katseli.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Mä katoin kans tän, toistamiseen (vaikkei Ydärin kuva kyl näy). Hyvähän tämä on, mutta että korpes se lopun liikutusmusa, pilaa lähes poikkeuksetta liikuttavat kohtaukset. Mut Clint
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
zed
smaa
Huono elokuva.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
Kaksintaistelu auringossa
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
nyt menen katsomaan tämän:
jo etukäteen
will ferrell on kyllä nero. joka kerta kun avaa suunsa tuossa leffassa^ pistää naurattamaan aivan holtittomasti
Hangover Part II
Njoo, aika tylsä verrattuna siihen ekaan. Suorastaan huono. Enkä ymmärrä näiden tapaa pitää helkkarin väliaikoja tälläsissä leffoissa. Naurattaa. Jätän kaiken jos tämä tapa löytää tiensä joskus Suomeen.
sensuela
voodoo jippu eiq people bez magic people
lol apua
ultravox
the 36th chamber of shaolin
Onhan tää ihan ok, tarpeeksi etäännytetty ja kreisi, sekä coenmainen että viihdyttää. Homma jää vaan hieman puolitiehen. Varmaan kymmenen vuotta aikaa kun oon viimeeksi katsonut. Ok välityö sanoisin.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
the 36th chamber of shaolin
sama, potkii aina
Unohtu panna nauhotus boksille.
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
The Thin Red Line
Malick
Fido
Ihanin Zombie-elokuva
Katsottava. Juttu on kuin suoraan PKD novellista, mutta perussanoma nivotaan täysin konventionaaliseen kaikki on hyvin ja ollaan sankareita kaikki kudelman.
Gyllenhaal möllöttää uskottavasti läpi elokuvan.
Kickboxeri menossa
menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta
How to Train Your Dragon
Vähän vähemmän kuin ihan ok, mutta ihan ok. Oikeestaan aika tylsä.
The New World
On tää Malick-kierros
nyt menossa. Kaikki muut toistamiseen, paitsi Tree of Life oli tietty ekaa kertaa ja sit vielä jäljellä olevaa Days of Heavenia en ole aiemmin nähnyt.
transformers 3, hindin kielellä hinditeatterissa kuvattu, kauhea mölötys, kamera tarkentelee joka toinen sekuntti, pakattu päin persettä, leffa vielä aikaisempaa paskempi, robotteja ei voi vieläkään erottaa toisistaan, ärsyttävä hindiä puhuva leböf, optimus prime, joku adhd potilas on leikannut ja kuvannut etc...
+ hyvä puoli istuin perseelläni mukavasti lattialla, soitin kitaraa munasillani, dubbaus loiventaa elokuvan huonoutta, jätin puoleen väliin että voin palata katsomaan ton leffan toisen puolen mikä on vielä se 1,333 tuntia.
++ tervemenoa vaan sinne finnkinoon kulttuuria tukemaan fanipojat.
+++ http://spoonyexperiment.com/2011/06/29/ … -the-moon/ huomattavasti paljon viihdyttävämpi
Last edited by armashenrik (30.06.2011 16:47)