You are not logged in.
Olipa kerrassaan mahtava KAVA:n näytös Sjöstromin Körkarlenista. Tekstitykset puuttui, mikä tuotti itselleni huonon ruotsin omaavana ihmisenä hiukan hankaluuksia. Mutta sitten se livesäestys, se livesäestys. Jo entuudestaan suhteellisen synkkänä muistamani elokuva muuttui umpibrutaaliksi earthin, tim heckerin ja sunn o))):n jalanjäljissä kulkevan kahden hengen yhtyeen säestämänä. Voimaelektroniikkaa, hemmetisti suhinaa ja kohinaa, välillä akustista kitaraa väliin.
Vähän sama tekstien suhteen, alkuun pysyin aika hyvin kärryillä mut jossain vaiheessa tahdoin tipahdella. Ei se nyt sinänsä niin paljoa haitannut, mut kylhän sitä välillä vähän hämmensi että mitäs nyt.
Itse elokuva oli hieno, joskin hieman ylipitkä sikäli, että ennen kliimaksia tuntui ajoittain aika jankkaavalta. Mut todella hienoja kohtauksia oli ja niinku Topias sanoi siinä ennen leffaa ni myös todella hienoja yksittäisiä kuvia.
Topiaksen ja Jaskan säestys oli todellakin helkkarin hyvä, mut sehän ei ollut mikään yllätys. Ehkä tässäkin kyllä se elokuvan toisteisuus ajoittain vähän latisti tunnelmaa, silleen että myös musat jäi välillä liiaksi junnaamaan paikoilleen. Elokuvasäestyksenä se ei oo kaikkein paras tehokeino, vaikka tota olis toki keikkaolosuhteissa kuunnellut tuntikausia. Toisaalta sitten taas kyllä kivasti oli sitä dynamiikkaakin ja vaihtelua murinan ja melodisemman näppäilyn välillä. Kyllähän sen huomasi ettei kylmiltään oltu liikkeellä.
Nää on kyllä aina ollu hienoja nää arkiston säestetyt esitykset, sais olla joka kaudella. Ja Topias toki hovisäestäjänä.
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
Panssarilaiva Potemkin.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
^^toi olis ollu kiva kokea. Ei varmaan kannata elätellä toivoa toisesta näytöksestä...
Tiedon tasta jo aiemmin eraan tunnetun taikurin vaimon kautta, mutta nyt tiedan paljon enemman.
Naytta sikta etta arabut tuesivat mita ouhuivat kun ne lupas ottaa maailman yli muuttamalla joka paikkaan ja lisaantynalla ottavat yli.
tinker taylor jne
ihan täytti elokuvan tunnusmerkit
katsoin loppuun saakka
kenties kuolinvuoteella mietin miten elämänsä olisi voinut käyttää toisin ja silloin tällasten leffojen katsominen saattaa kaduttaa
Oon allerginen sellaiselle teoreettiselle höpinälle, jossa länsimainen yhteiskunta on tuhoon tuomittu vailla selityksiä tai avauksia siitä miksi näin välttämättä on ja miten se kiteytyy erityisen hyvin berliiniläisessä cappuccinossa ja sushikebabissa
tinker taylor jne
katsoin loppuun saakka
kenties kuolinvuoteella mietin miten elämänsä olisi voinut käyttää toisin ja silloin tällasten leffojen katsominen saattaa kaduttaa
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
tinker taylor jne
katsoin loppuun saakka
^^toi olis ollu kiva kokea. Ei varmaan kannata elätellä toivoa toisesta näytöksestä...
Juu ei.
Nummelin järkkäilee näitä näytöksiä aina toisinaan, joten eiköhän tulevaisuudessakin ole jotain vastaavanlaista tulossa.
Unohdin Ajomiehen.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
Oldboy - Nyt vasta mutta kyllä kannatti
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
Oldboy - Nyt vasta mutta kyllä kannatti
Page One: Inside the New York Times
Iha pl dokkari.
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
Tää on meikän suosikkileffoja
hyviä molemmat, billy bob meinas mennä vähän liian forrest gumpiksi mutta pysyi just ja just kurissa
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
toi toka kuva ei näy.
ps. koska Hagetsu ja Minagetsu?
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
ydinaukio wrote:Tää on meikän suosikkileffoja
Kerrankin voin yhtyä teihin
In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.
toi toka kuva ei näy.
korjasin ja en tiiä½!
Jopa Korinen asteikolla aika sekava pläjäys. Mutta kannattihan tämä katsoa nähdäkseen Herzogin kalsarisillaan kaasunaamari päässä
Tiedon tasta jo aiemmin eraan tunnetun taikurin vaimon kautta, mutta nyt tiedan paljon enemman.
Naytta sikta etta arabut tuesivat mita ouhuivat kun ne lupas ottaa maailman yli muuttamalla joka paikkaan ja lisaantynalla ottavat yli.
Panic Room
Huoneeseen lukkiutuminen on yksi elokuvakerronnan vaikeimmista lajeista. Suosikki-hitchcockini on Takaikkuna, sillä ahtaaksi rajatussa tilassa vain todellinen mestariohjaaja kykenee pitämään leffan kasassa. Jos Takaikkuna olisikin Panic Roomin esikuva, niin Fincherin pahin pelko voisi olla Yksin kotona ilman huumoria. Ja ikävä kyllä leffan alkupuolella tuntuu siltä toheloiden karikatyyririkollisten yrittäessä keksiä keinoa päästä käsiksi Jodie Fosteriin ja hänen tyttäreensä. Leffan suurin ongelma on se, että Fincher on yrittänyt tehdä elokuvaa asetelmasta, jota hän ei selvästikään hallitse. Aivan kuin Reijo Mäki olisi ryhtynyt kirjoittamaan proustilaista romaania. Fincher ei malta olla ratkaisematta pysähtyneisyyden ja mielenkiinnon ylläpitämisen vaikeaa yhtälöä helpoilla tempuilla. Esimerkiksi ovet sulkeutuvat juuri silloin, kun roisto jää muutaman sentin ulkopuolelle, tai puhelinlinja katkaistaan juuri silloin, kun avunpyyntöä ollaan lausumassa. Läheltä piti -tilanteista yritetään tehdä sisältö sen sijaan, että keskityttäisiin ainoaan tapaan tehdä tällainen leffa oikein: henkilöhahmojen vahvan psykologisen koetuksen kautta. Aivan kuin Fincher olisi unohtanut leffansa tittelin ensimmäisen sanan merkityksen. Jälkipuoliskolla tapahtui pari ihan mielenkiintoista käännettä, jotka saivat katsomaan elokuvan loppuun.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
toi toka kuva ei näy.
Ugetsu ollu videolla jo varmaan 6 vuotta ja vieläkin kattomatta
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
DILLEVAROITUS
The Cabin in the Woods
Oli jokseenkin viihdyttävä niin kauan, kun ei oltu vielä kaikkia kortteja isketty pöytään. Kun meno meni mäiskimiseksi, oli se aivan yhtä puuduttavaa kuin mikä tahansa puuduttava mäiskintä. Kliseillä leikkimisessä on se ongelma, että lopulta päätyy vain toistamaan niitä; leffan ainoaksi sisällöksi jäi nörttibingo. Ainoa onnistunut jekku oli se, että ankaralla hypettämisellä oli luotu se vaikutelma, että tämä olisi jekkuelokuva, mitä se ei ole, vaan etenee täysin lineaarisesti ja oman juonellisen logiikkansa mukaisesti loppuun asti ilman mitään tvistejä. Älkää hassatko aikaanne.
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
hemmetin hyvä
Le Havre
Aki Kaurismäen taannoinen Guardian-haastis on herättänyt voimakkaita tunteita. Tarkoittiko Aki oikeasti, että ulkomaalaisilla pitäisi olla hihamerkit eiq mitäs? Ottamatta kantaa itse asiaan, Aki teki mielestäni jälkipolville karhunpalveluksen. Jatkossa jokainen nuori taiteilijanplanttu voi vetäistä helppona itsensäbrändäyskikkana esiin "se ja se väestönosa pitäisi tappaa" -tyyppisen möläytyksen, jonka jälkeen näkyvyys mediassa on hetkeksi taattu. Aki saattaa olla harvinainen suomalainen älykkö, mutta hänenkään statuksensa ei riitä täydellisiin aivottomuuksiin, oli sanomisten konteksti (kännissä ja läpällä) mikä hyvänsä. Le Havre juuri tähän kohtaan katsottuna paljastuu yllättäen Akin humanistisimmaksi elokuvaksi. Jo alkuminuuteista huomaa, että Aki haluaa alleviivata heikomman puolella olemista, siinä missä aiemmissa näkemissäni hänen elokuvissaan rappioituneen ihmiskohtalon vaiheet tuodaan esiin toteavammin. Katsoin elokuvaa 27 minuuttia, eikä se ollut päässyt vielä vauhtiin. Sitten sain puhelun eräältä henkilöltä. Jätin elokuvan katsomisen hetkeksi kesken, mutta puhelun jälkeen huomasin, että minulla on nälkä, joten päätin tehdä ruokaa. Sitten pelasin Alan Wakea (arvio tuonnempana pelit-topicissa), jonka vuoksi Le Havre jäi minulta kesken. Ajattelin katsoa sen yöunien jälkeen loppuun ja jatkaa sitten arvion kirjoittamista.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
DILLEVAROITUS
The Cabin in the Woods
Oli jokseenkin viihdyttävä niin kauan, kun ei oltu vielä kaikkia kortteja isketty pöytään. Kun meno meni mäiskimiseksi, oli se aivan yhtä puuduttavaa kuin mikä tahansa puuduttava mäiskintä. Kliseillä leikkimisessä on se ongelma, että lopulta päätyy vain toistamaan niitä; leffan ainoaksi sisällöksi jäi nörttibingo. Ainoa onnistunut jekku oli se, että ankaralla hypettämisellä oli luotu se vaikutelma, että tämä olisi jekkuelokuva, mitä se ei ole, vaan etenee täysin lineaarisesti ja oman juonellisen logiikkansa mukaisesti loppuun asti ilman mitään tvistejä. Älkää hassatko aikaanne.
Mä kävin kans katsomassa tän eilen.
Oon oikeestaan samaa mieltä ku sä, mutta emmä oikeestaan kärsiny missään vaiheessa. Yhdentekevä leffa, mut kyl noita kattoo.
Le Havre
Aki Kaurismäen taannoinen Guardian-haastis on herättänyt voimakkaita tunteita. Tarkoittiko Aki oikeasti, että ulkomaalaisilla pitäisi olla hihamerkit eiq mitäs? Ottamatta kantaa itse asiaan, Aki teki mielestäni jälkipolville karhunpalveluksen. Jatkossa jokainen nuori taiteilijanplanttu voi vetäistä helppona itsensäbrändäyskikkana esiin "se ja se väestönosa pitäisi tappaa" -tyyppisen möläytyksen, jonka jälkeen näkyvyys mediassa on hetkeksi taattu. Aki saattaa olla harvinainen suomalainen älykkö, mutta hänenkään statuksensa ei riitä täydellisiin aivottomuuksiin, oli sanomisten konteksti (kännissä ja läpällä) mikä hyvänsä. Le Havre juuri tähän kohtaan katsottuna paljastuu yllättäen Akin humanistisimmaksi elokuvaksi. Jo alkuminuuteista huomaa, että Aki haluaa alleviivata heikomman puolella olemista, siinä missä aiemmissa näkemissäni hänen elokuvissaan rappioituneen ihmiskohtalon vaiheet tuodaan esiin toteavammin. Katsoin elokuvaa 27 minuuttia, eikä se ollut päässyt vielä vauhtiin. Sitten sain puhelun eräältä henkilöltä. Jätin elokuvan katsomisen hetkeksi kesken, mutta puhelun jälkeen huomasin, että minulla on nälkä, joten päätin tehdä ruokaa. Sitten pelasin Alan Wakea (arvio tuonnempana pelit-topicissa), jonka vuoksi Le Havre jäi minulta kesken. Ajattelin katsoa sen yöunien jälkeen loppuun ja jatkaa sitten arvion kirjoittamista.
Nääkö postaukset on nyt sit jotenkin lähtökohtaisesti parempia, kuin vain katsomansa elokuvan nimen kertominen tai kuvan spämmiminen
asiapostauksille vois kyl olla oma topikki.
herää laatu, arvostelu jäi kesken
ja metapostauksille oma foorumi!