#22651 23.09.2020 13:23

marjapoimuri
veli käni
Registered: 03.09.2019
Posts: 9,999

Re: Viimeisin katsomasi elokuva

ydis wrote:
marjapoimuri wrote:

ITOET
Ihan hyvä teema, mutta ei tää suurilta osin kauheesti kiinnostanu.

Hiffasitko kuka leffassa on pääosassa ja mikä on totta ja mikä pelkkää kuvitelmaa? Aika monta kriittistä kommenttia olen kuullut tähän leffaan liittyen siltä pohjalta, ettei olla ollenkaan tajuttu koko lefua, mikä on itseäni hieman ärsyttänyt, koska itselläni pyörii edelleen päivittäin mielessä kyseinen pätkä icon_surprised

En tiedä tajusinko vai en eikä se mua häiritse. Vähän tylsä oli. Mua on vaikea miellyttää kun en ole elokuvafani.


Tuanoi saatana.

Offline

#22652 24.09.2020 13:52

barton_funk
jamppa, synkkä sienestäjä
From: Guttenberg-galaksi
Registered: 05.12.2008
Posts: 26,039

Re: Viimeisin katsomasi elokuva

Ideal Home

Steve Coogan ja Paul Rudd parina jonka kangistuneen elämän sekoittaa hankala lapsi. Kädenlämmintä hassuttelua jonka olemassaoloa ei oikein mikään perustele. Coogan ja Rudd ovat molemmat hyviä koomikoita, joilla tässäkin on ihan hyviä hetkiä, kokonaisuus vaan jää täysin laimeaksi.


Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

Offline

#22653 25.09.2020 12:57

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,920
Website

Re: Viimeisin katsomasi elokuva

Vitalina Varela

Voi kurjuutta, voi surkeutta. Ystävänne, uskollinen elokuvakriitikkonne nimimerkki Laatu joutui pulaan. Antakaas kun kerron. Katsoin Orionin sivuilta ihan väärää päivämäärää ja päätin mennä leffaan. Vasta teatterissa tajusin, että olin kattonut väärin ja täällä menee vielä Rakkautta ja Anarkiaa -festarit, ja siellä portugalilainen leffa Vitalina Varela. No menenpä katsomaan. Voi kurjuutta, voi surkeutta, millaiseen onnettomuuteen jouduin. Oletteko koskaan nähneet minua hyvin hyvin vihaisena? Silloin olen vain suurella vaivalla oma äärimmäisen hillitty hyväkäytöksinen itseni. Sellainen olin elokuvan loputtua kun lampsin kotiin. Rakastan hyviä elokuvia niin paljon, ettei mikään tee mua vihaisemmaksi kuin joutua vahingossa katsomaan huonoa elokuvaa. No on jotain vieläkin kamalampaa. Nimittäin huono elokuva, jossa on aivan liian hyvä kuvaus haaskattu tällaiseen yhdentekevyyteen. Elokuvantekijä osaa selkeästi asettaa kameran just eikä melkein oikeaan paikkaan, ymmärtää valaistuksen ja lavastuksen loisteliaalla tavalla, mutta siitä tärkeimmästä, eli elokuvan kielestä, hänellä ei ole mitään tietoa. Se johtaa tällaiseen "taide-elokuvaan", jossa on helvetin pitkiä ja tylsiä tuijotuksia, hitaita hivuttautumisia paikasta toiseen ilman mitään pointtia, suuria sanoja joilla kerrotaan asioita jotka ovat tapahtuneet kuvan ulkopuolella. Uuh. Voi luoja sitä raivon määrää. En yleensä ikinä kaiva kännykkää esiin elokuvasalissa, mutta nyt olin ylhäällä ja niin perällä eikä ketään takana että pystyin sen tekemään plus oli pakko. Tämän kokemuksen opetus oli se, että älä KOSKAAN mene leffateatteriin katsomaan festarielokuvaa jonka kuvauksessa lukee "...on kuin runo.." *


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#22654 25.09.2020 13:53

barton_funk
jamppa, synkkä sienestäjä
From: Guttenberg-galaksi
Registered: 05.12.2008
Posts: 26,039

Re: Viimeisin katsomasi elokuva

Laatu wrote:

Vitalina Varela

Voi kurjuutta, voi surkeutta. Ystävänne, uskollinen elokuvakriitikkonne nimimerkki Laatu joutui pulaan. Antakaas kun kerron. Katsoin Orionin sivuilta ihan väärää päivämäärää ja päätin mennä leffaan. Vasta teatterissa tajusin, että olin kattonut väärin ja täällä menee vielä Rakkautta ja Anarkiaa -festarit, ja siellä portugalilainen leffa Vitalina Varela. No menenpä katsomaan. Voi kurjuutta, voi surkeutta, millaiseen onnettomuuteen jouduin. Oletteko koskaan nähneet minua hyvin hyvin vihaisena? Silloin olen vain suurella vaivalla oma äärimmäisen hillitty hyväkäytöksinen itseni. Sellainen olin elokuvan loputtua kun lampsin kotiin. Rakastan hyviä elokuvia niin paljon, ettei mikään tee mua vihaisemmaksi kuin joutua vahingossa katsomaan huonoa elokuvaa. No on jotain vieläkin kamalampaa. Nimittäin huono elokuva, jossa on aivan liian hyvä kuvaus haaskattu tällaiseen yhdentekevyyteen. Elokuvantekijä osaa selkeästi asettaa kameran just eikä melkein oikeaan paikkaan, ymmärtää valaistuksen ja lavastuksen loisteliaalla tavalla, mutta siitä tärkeimmästä, eli elokuvan kielestä, hänellä ei ole mitään tietoa. Se johtaa tällaiseen "taide-elokuvaan", jossa on helvetin pitkiä ja tylsiä tuijotuksia, hitaita hivuttautumisia paikasta toiseen ilman mitään pointtia, suuria sanoja joilla kerrotaan asioita jotka ovat tapahtuneet kuvan ulkopuolella. Uuh. Voi luoja sitä raivon määrää. En yleensä ikinä kaiva kännykkää esiin elokuvasalissa, mutta nyt olin ylhäällä ja niin perällä eikä ketään takana että pystyin sen tekemään plus oli pakko. Tämän kokemuksen opetus oli se, että älä KOSKAAN mene leffateatteriin katsomaan festarielokuvaa jonka kuvauksessa lukee "...on kuin runo.." *

Googlesta hakemalla "elokuva on kuin runo", ensimmäisenä minulle tulee juttu Jarmuschin Patersonista.

Joka on ihan hyvä elokuva.

Tosin otsikossa kysytään: "Voiko elokuva olla kuin runo?"

en tiiä


Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

Offline

#22655 27.09.2020 20:08

Firon
Marvelin juustohirviö
From: Nuthill
Registered: 09.03.2007
Posts: 9,273
Website

Re: Viimeisin katsomasi elokuva

Amundsen
Ihan pl elokuva tutkimusmatkailija Roald Amundsenista.

Offline

#22656 28.09.2020 17:09

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Viimeisin katsomasi elokuva

The Spy Who Loved Me

Tätä keskivaiheen Moorea, ihan asialinjoilla mennään ilman pahempia tyhmäilyjä. Anya Amasova vaihteeksi sieltä paremmasta päästä näitä mitä ne on en muista, vaikka uhkaus tappaa Bond jää suorittamatta  ff

Cronos

Urugyan Peter Jacksonin eka leffa, ihan pätevä kauhuleffa aika rauhallisella otteella.

Iron Man

Katsoin pitkästä aikaa, onhan tää vaan kova.

Jerichow

Postimies pakkaa pakettiauton aina kahdesti, ei ehkä sitä kirkkain Petzoldia mitä olen nähnyt, mutta hyvä elokuva.

Our Kind of Traitor

Ihan toimiva agenttileffa, laitetaan peukkua siitä että tehty tällainen ilman hirveää tykitystä ja pauhua. Huvittavaa näissä on vaan se että aina pitää olla se yksi kuva missä päähenkilö katsoo auton ikkunasta ulos kaukaisuuteen ja lasista heijastuu kaupunginvalot. Joo se on yksin!

Moonraker

Ehkä se paskin Bond, ainakin ennen Brosnaneita koska niitä en ole nähnyt (vielä). Stoori nyt on mitä on, sitten on kaikkea vitun tyhmää hassuttelua ihan liikaa. Bond muutenkin vain ryntäilee paikasta toiseen ja listii pahiksia ja vittu ajelee gondolilla pitkin katuja. Avaruuskohtaukset näytti kieltämättä hyviltä. 2+/5

Last edited by noiseidea (28.09.2020 17:10)


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#22657 28.09.2020 22:45

marjapoimuri
veli käni
Registered: 03.09.2019
Posts: 9,999

Re: Viimeisin katsomasi elokuva

Ponyo rantakalliolla
Semmone keskisarjan miyazaki.


Tuanoi saatana.

Offline

#22658 29.09.2020 00:11

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,920
Website

Re: Viimeisin katsomasi elokuva

barton_funk wrote:
Laatu wrote:

Tämän kokemuksen opetus oli se, että älä KOSKAAN mene leffateatteriin katsomaan festarielokuvaa jonka kuvauksessa lukee "...on kuin runo.." *

Googlesta hakemalla "elokuva on kuin runo", ensimmäisenä minulle tulee juttu Jarmuschin Patersonista.

Joka on ihan hyvä elokuva.

Tosin otsikossa kysytään: "Voiko elokuva olla kuin runo?"

en tiiä

Ei mulla ole mitään runoja vastaan. Eikä kuvitettuja runoja vastaan. Mutta miksi hemmetissä niitä ei älytä pitää omassa genressään max 40 minuutin mittaisina teoksina, vaan ne täytyy venyttää väen vängällä kahteen tuntiin, mittaan, jossa olisi välttämättöntä ymmärtää jotain tarinankerronnasta.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#22659 03.10.2020 18:34

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Viimeisin katsomasi elokuva

Möbius

Tää oli hyllyssä aika monta viikkoa odottamassa katsomista kun erehdyin vilkaisemaan Letterboxdissa saamia arvioita. Arviot ei tienneet taas vittuakaan. Taas oligarkki-tiedustelumenoa kuten toi yksi yllä. Ei nyt mitään agenttielokuvien kovaa ydintä, mutta perussujuvaa kamaa.

Akira

Toista kertaa katsoin tämän, nyt kankaalta maski naamalla. Tykkäsin enemmän kuin ekalla kerralla. Aika vähän oon animea katsonut, mutta onhan tää parhaimmillaan todella näyttävää kamaa. Vähän ekan tunnin loppupuolella meinaa mennä puuroksi, mutta lopussa sitten meni taas ns. iso vaihde silmään.

Last edited by noiseidea (03.10.2020 18:34)


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#22660 05.10.2020 23:55

marjapoimuri
veli käni
Registered: 03.09.2019
Posts: 9,999

Re: Viimeisin katsomasi elokuva

Maameren tarinat
Ei erityisemmin kiinnostanu. Oli tossa vähä eroa isänsä vilmeihin ja ei oikeen ollu samaa tunnetta.
Eiköhän nää piirretyt ollu nyt tässä. Lapset nukkumaan.


Tuanoi saatana.

Offline

#22661 06.10.2020 10:35

barton_funk
jamppa, synkkä sienestäjä
From: Guttenberg-galaksi
Registered: 05.12.2008
Posts: 26,039

Re: Viimeisin katsomasi elokuva

Tolkien

Ammattilaiset tekee hillitysti ja hyvällä maulla. Hillittyys taisi olla elokuvan yksi päähenkilö. Kyllähän sen kattoi.

**½


Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

Offline

#22662 13.10.2020 10:29

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Viimeisin katsomasi elokuva

Terminator 3: Return of the Machines of T2

En jaksa tajuta miten tällaisella lähdemateriaalilla ei saada parempia käsikirjoituksia aikaan. Täähän on aika turha, T2:n pohjat ja jotain muuta sekalaista päälle. Cyborgeja, aikamatkustusta, uhkaava ydintuho - eikö oikeasti joku kynäniekka saa näistä mitään jännää aikaan. Tästähän on tehty jonkin verran sarjakuvia, hyviäkin, mutta niitä ei juurikaan ole kirjastossa.

Christine

Tuhma auto! Tämä oli yllättävän hyvä, kauhuilua oli sopivan niukasti ja sitä ei millään muotoa yliammuttu.

The Maverick Queen

Hyvä lännenelokuva.

Karantin

Neuvostoliitossa 1968 tehty karanteenileffa rokotelaboratoriossa tapahtuvasta onnettomuudesta.

For Your Eyes Only

Bond palaa avaruudesta maan pinnalle, ja totta kai pinnan alle koska Bondeissa pitää aina sukeltaa. Nyt etsitään taas jotain kirjoituskonetta, eli ei mitään suurenmoisia maailmanvalloituskuvioita. Tylsä pahis, tylsä kätyri, tylsä BOND-TYTTÖ. Alppien ja Välimeren matkailuvideo sekalaisilla toimintakohtauksilla.

Octopussy

Bond Intiassa! Tätä ei kai yleisesti pidetä erikoisena. Stoorissa on kunnon sekopäisyyttä, en tiedä huokuuko se aikansa geopoliittista tilannetta kun KGB alkaa olla kuvioissa.

A View To a Kill

Silmissä vanheneva Roger Moore vetelee viimeistään. Christopher Walkenilta tulee aika luonnostaan tollanen sekopäinen ote, stoorissa kans kunnon sekoilua, mutta Tanya Roberts turha ja Grace Jonesista ois saanut varmasti rajumpaa menoa irti.

Split Second

Kehno halpis scifi-creature feature.

Fatal Attraction

Osaksi kohtalaisen ahdistavakin leffa, mutta ehkä liikaa jännitetään sitä Douglasin narahdusta. Glenn Closella on Tunturin kuntopyörä. Tässä oli myös yllättävän paljon veden kanssa puljaamista. Jos joku viiltää ranteet auki, onko ensimmäinen oikea teko viedä ranteet juoksevan veden alle?

Last edited by noiseidea (13.10.2020 12:42)


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#22663 20.10.2020 13:01

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Viimeisin katsomasi elokuva

Les Biches

Chabrol-syksy 2020 on aloitettu! Varsin hyvin otteessaan pitävä psykologinen draama.

Last Man Standing

Aika laajalla skaalalla elokuvaa tehnyt Walter Hill teki tällaisen remaken 1996. Ollut listoilla pitkään ja kun telkkarista tuli niin laitoin nauhalle ja katsoin. Tämä oli kehno. Bruce Willis ratsastaa (ajaa autolla) jumalanhylkäämään autiokaupunkiin, josta taistelee kaksi eri gansterijengiä. Sitten Bruce vähän tekee hommia noille ja sitten noille ja ampuu John Woo-style kahdella pistoolilla ja juo vitusti viskiä. Örgh.

Drug War

Tämä piti katsoa uudelleen, että olinko ekalla kerralla sekaisin vai mikä tuli. Pidin siis ekalla kerralla paljon. Pidin tästä toisellakin kerralla paljon. Johnnie To ei ehkä ole se tarkin elokuvantekijä, mutta tämä on millintarkkaa elokuvatyötä. Hyvä stoori ja jämäkkä toteutus joka vaan toimii. Tämä ei taida olla Ton leffoista läheskään arvostetuimassa päässä, mitä en tajua. Election kakkosta en ole nähnyt.

Birds of Passage

Tositapahtumiin perustuva hyvä leffa Kolumbian alkuperäiskansoista, jotka alkaa vähän diilata humehia.

Shivers

Cronenbergin eka pitkä leffa. Onhan tässä sellaista ekan leffan tuntua, ei oikein mitään rytmitystä ja aika pitkälle yhdellä idealla mennään ja sitä sitten puretaan.


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#22664 20.10.2020 16:46

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Viimeisin katsomasi elokuva

Tenet

Sisältää vitusti spoilereita. Siis tää kirjoitus. Ei leffa.

Täähän on ihan Bond-leffa! Superagentti jahtaa venäläistä oligarkkia, menee sen jahdille väärän henkilöllisyyden turvin mutta pahis muuten tietää kuka se on lällällää mutta superagentti pelastaa itsensä sanomalla jotain merkittävää. Lopussa superagentti purkaa superpahiksen pahan pommin! Välissä yadda yadda plutonium, yadda yadda tenet, yadda yadda Tallinna, yadda yadda algoritmi, yadda yadda jotain fysiikkaa jne. Tää on ihan kuin joku matkailuvideo kuten Bondit! Mumbai, Välimeri, Lontoo, Tallinna.... Tallinna wtf? - kato Tallinkin ja Viikkarin laivoja! Oikeasti se Tallinnan autokeikkakohtaus oli tän selkeästi parasta antia. Siis onhan tää niinku siistii ja nopeaa ja kaikkea ja oho jutut menee takaperin. Ai niin oli se ihan siisti kun ne ampui singolla sen rakennuksen paskaksi kahdesta suunnasta aikaa (mitä mä just kirjoitin?). Mikä se ihme käsijuttu oli mikä Päähenkilölle eli superagentille näytettiin alussa? Tyypin nimi oli oikeasti Protagonist. Ja osa reploista ei vittu mitä tekstiä, siis ihan hirveää taidelukiolaisen soopaa, nauratti. Musat oli vähän jopa pettymys eli ei ollut BWAAAAAZ odotusten mukaan, mutta ei ollutkaan Zimmerin musat.

Last edited by noiseidea (20.10.2020 16:47)


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#22665 20.10.2020 19:06

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,920
Website

Re: Viimeisin katsomasi elokuva

^ peuk samoilla linjoilla.

Kohti äärentöntä

Emmätiä jotenki rupes vituttaa Roy Andersson leffan puolivälissä. Eikö tää kortti oo nyt jo katsottu? Kivi käännetty? Homma taputeltu? Pitääkö tota samaa kolmen ruudun sarjakuvaa tehdä leffaksi vuosikymmenestä toiseen? Kalkkia naamassa, check. Pientä hupsuttelevaa hassuttelua check. Joo, kaikki on pintapuolisesti niin hyvin ja royanderssonmaisesti ettei tätä edes meinaa uskaltaa kritisoida mutta annan vallankumoukselliset kaksi tähteä ja asetun kiukkuisena väärään kohtaan täydellistä sommitelmaa **


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#22666 26.10.2020 00:50

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,920
Website

Re: Viimeisin katsomasi elokuva

Saint Maud

Uusi nuori käsikirjoittaja ja ohjaaja nimeltä Rose Glass osuu heti ekalla napakymppiin. Kaikki on hyvää castingista lähtien. Tämä ei ole liian pelottava kelleen, mutta sopivissa kohdissa tarpeeksi kammottava kauhufanillekin. ****


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#22667 26.10.2020 11:28

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Viimeisin katsomasi elokuva

Bloodshot

90-luvulla hetken aikaa ihan pätevää sarjakuvaa julkaisseen Valiant Comicsin hahmot tulevat elokuviksi 2020-luvulla. Selvä. Tää on vaan huono. Vin Diesel mee muualle murisemaan. Olikohan nanoteknologia kova juttu ysärillä kun sarjakuva on luotu koska Vin Dieselin supersotilas/Terminator on naniittikeko ja sille ei voi tapahtua mitään pahaa vaikka ottaisi kuinka pataan. Teksteissä ei taidettu huomioida sarjakuvan luojia mitenkään, mutta yhdessä grafiikassa missä oli jotain nimiä oli kuitenkin Bloodshotin tekijät Don Perlin ja Kevin VanHook niminä kartalla. Tässä ei vaan ollut mitään hyvää. Valiantin Archer & Armstrongista saisi osaavissa käsissä kovan K-18-leffan, saas nähdä tuleeko muista leffoista mitään koska tämä oli mitä oli.

The Ward

John Carpenter wtf. Tää oli huono. Kaikki mielisairaalakliseet oli kaivettu esille. Jännä miten koko osastolla on vain viisi (vai kuusi?) naista, kaikki nuoria ja sattumalta kauniita ja käyttävät vielä siviilivaatteita. Aika progressiivinen laitos. Onneksi tämä oli lyhyt.

Southern Comfort

Walter Hill taas kehissä. Tää alkaa aika huonosti, mutta sitten kun päästään kunnon rämeparanoiaan niin hommassa alkaa olla otetta.

Isäni Toni Erdmann

Tätä katsoessa väistämättä ajatteli että minkälainen kirjoittajan isäsuhde on, ja Wikipedia sen sanoi että isä osaksi perustuu kirjoittajan isään. Sen enempää tätä ei kannatakaan ajatella, paitsi jos tykkää tällaisesta "huumorista". Minä en pitänyt. Ja ihan vitun pitkä. Tiesin luotettavalta taholta että tässä kestää hetki että lähtee liikkeelle, mutta sitä kohtaa ei mulle ikinä osunut. Ok, se brunssikohtaus oli ihan hauska.

Airborne

Kunnon rehellistä yhden tähden ysäriäksönkalkkunaa. Steve Guttenberg oli pumpannut vähän rautaa ja larppaa Bruce Willisiä, hashtag hammy acting certified. Guttenbergin mielestä kovat äksönjäbät on aina kulmat kurtussa kun ne on intense.

Ratsuväen urhot

John Wayne ja John Ford USA:n sisällissodassa, laahaavasti. Tästä olisi saanut ehkä ihan napakan sotaseikkailudraaman, mutta John Waynen on pakko patsastella ja sitten soppaan otetaan vielä hankala southern belle ja tulos on ajoittain jopa tuskainen. On tässä ajoittain sitä Hollywoodin tässä vaiheessa jo hiipuvan kultakauden (leffa on vuodelta 1959) henkeä ajoittain.

Yön kuumuudessa

Niukasti kuvattu hyvä rikoselokuva 60-luvun syvään etelään jumittuvasta mustasta poliiisista.


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#22668 26.10.2020 16:40

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,164

Re: Viimeisin katsomasi elokuva

On The Rocks

Ihan kauheeta tuubaa, kiusallisen huono. Bill Murray vetää puolihöyryllä saman roolin mitä on vetäny viimeset 20 vuotta.


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#22669 28.10.2020 14:20

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,920
Website

Re: Viimeisin katsomasi elokuva

Memories of Murder

Parasite-ohjaaja Bong Joon–hon klassikoksi kehuttu sarjamurhaaja-rikoselokuva on parhaina hetkinä suvereenia elokuvan kielen osaamista. Sitä, kun teksti ja kuva ovat erikseen upeita mutta muodostavat yhdessä jotain käsittämättömän siistiä. Mutta näitä hetkiä on vain väläyksittäin ja ne peittää alleen yllättävä pitkäveteisyys, joka iskee puolivälin jälkeen. Olin häkeltynyt, että leffan mitta on vain hieman reilut pari tuntia, sillä se tuntui paljon pidemmältä. Tosipohjaisuus on selkeästi vienyt terän tarinankerronnalta, sillä juonta on liian vähän ja kronologisesti kerrattujen tosipohjaisten tapahtumien tuomaa hakoteillä oloa liian paljon **


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#22670 31.10.2020 19:40

EndloseAngst
Member
Registered: 05.01.2014
Posts: 2,064
Website

Re: Viimeisin katsomasi elokuva

Nouseva aurinko

Olin joka tapauksessa aikonut katsoa tämän filmin Toru Takemitsun ainoan Hollywood-soundtrackin takia. Kun kuulin Sean Conneryn kuolemasta, panin sen heti pyörimään. Ihan viihdyttävä, vaikkakin huonossa mielessä vanhanaikainen jännityselokuva. Philip Kaufman sai aikaan joitakin hyviä juttuja, vaikka on tietysti tehnyt paljon parempiakin elokuvia. Takemitsun ja Conneryn osuudessa ei valittamista.

Offline

#22671 01.11.2020 22:34

Mr. Kukkosoos
Member
From: Lempäälä
Registered: 09.05.2019
Posts: 499

Re: Viimeisin katsomasi elokuva

jookcha wrote:

On The Rocks

Ihan kauheeta tuubaa, kiusallisen huono. Bill Murray vetää puolihöyryllä saman roolin mitä on vetäny viimeset 20 vuotta.

Musta tää oli ihan positiivinen ylläri, kun ei ollut mitään odotuksiakaan. Ihan pl sunnuntai-illan viihdettä. Bill Murray oli tosin melko rasittava.

Offline

#22672 02.11.2020 09:39

barton_funk
jamppa, synkkä sienestäjä
From: Guttenberg-galaksi
Registered: 05.12.2008
Posts: 26,039

Re: Viimeisin katsomasi elokuva

David Copperfieldin elämä ja teot

Viihdyttävä komedia. Melko lailla irtonainen sarja kohtauksia, mutta huumori pääosin just sopivaa mun makuun, joten en valita. Eskapismia mitä kaipasinkin sunnuntai-iltaan.


Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

Offline

#22673 02.11.2020 11:28

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Viimeisin katsomasi elokuva

Jättiläinen

Tästä vaahtosin jo. Mut joo, kehno oli.

Advantageous

Hyvä dystopia-scifi-draama.

Alien

Avaruuscowboyt ottavat peukakokyytiläisen mukaan etsimään avaruusalukselle kadonnutta kissaa. Melkein kaikille käy huonosti.

Monsters

Hyvä scifidraama, jossa muukalaisia ja aitaa Meksikon ja USA:n välillä ja jotain romanttista pohjavirettä.

Thunderbirds are GO

Sorry mate, they're not GO, they're fucking slow. Eli aika pitkäpiimäinen nukkeleffa, oikeasti 80% tästä on varmaan sitä että nuket ohjaamossa juttelee nukeille lennonjohdossa. Kiva psykedeliakohtaus välissä. Tää on tehty 1966 ja hyvin näkyy lavasteissa sen ajan arkkitehtuuriset ihanteet eli modernismi ja/tai brutalismi on todellakin GO.

The Running Man

Kunnon b-dystopia-äksöniä perkelee! Se loputon juokseminen ja kuoleminen vie vähän tenhoa tästä pois, mutta muuten jopa yllättävän toimivaa kamaa, varsinkin kun miettii nykyaikaa miinus ruokamellakat, no onhan Euroopassa koronamellakoita. En tiennyt mitä tästä odottaa, oon nähnyt tän kakarana monen monta kertaa, ihan myönteinen ylläri.

Rising Sun

Connery lähti muille martinimaille, tällainen oli näkemättä ja ei tää nyt ollut yhtään hyvä. Siis yhtään, ennemmin tää oli läpipaska. Vaikea sanoa minkälainen Crichtonin alkuperäinen kirja on ollut (ohjaaja Philip Kaufmann on ilmeisesti kirjoittanut stoorin isoksi osaksi uusiksi), mutta leffa on ainakin tylsä, sekava ja tylsä. Tässä on kaikki; Japanin talousmahdin pelkoa, ysäriseksitrilleriä, buddy cop -menoa, Connery selittämässä japanilaisesta kulttuurista jne. Jos ei muuta niin tämä on mielenkiintoinen näkymä ajankuvaan, ja tietty yhtymäkohta löytyy nykyaikaan kun kauppasodat ja teknologinen sodankäynti ja suoranainen vakoilu on in vogue taas. Kirja on ilmestynyt 1992 ja Crichton on selvästi halunnut iskeä 80-luvun kuumaan asiaan eli Japanin nousuun väkeväksi talousmahdiksi. Kirja ja leffa on vaan sen verran myöhässä, että tässä vaiheessa Japanin massiivinen kupla oli puhjennut ja Japanin talous on edelleen "vähän" tillintallin.


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#22674 06.11.2020 00:46

marjapoimuri
veli käni
Registered: 03.09.2019
Posts: 9,999

Re: Viimeisin katsomasi elokuva

Big Lebowski
No joo semmonenhan se.


Tuanoi saatana.

Offline

#22675 06.11.2020 01:20

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Viimeisin katsomasi elokuva

marjapoimuri wrote:

Big Lebowski
No joo semmonenhan se.

Kerro lisää.


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#22676 06.11.2020 11:44

marjapoimuri
veli käni
Registered: 03.09.2019
Posts: 9,999

Re: Viimeisin katsomasi elokuva

noiseidea wrote:
marjapoimuri wrote:

Big Lebowski
No joo semmonenhan se.

Kerro lisää.

Ei se huono ollu mutta ei mua erityisemmin sen kattominen kiinnnostanu. Vartti lopusta jäi pois, why bother.


Tuanoi saatana.

Offline

#22677 06.11.2020 11:56

Prakk
Kakkaava jouluhahmo
Registered: 12.06.2005
Posts: 9,961
Website

Re: Viimeisin katsomasi elokuva

Big Lebowski tuli nähtyä ekaa kertaa joskus vuosi sitten, ja vähän samat fiilikset. En oikein edes muista mitä siinä tapahtui, jotain mattojuttuja ja keilailua tais olla.


SOSDO MASSA KOMOROSSA

Offline

#22678 06.11.2020 12:02

Hassuttelija
jäbä joka diggaa Sufjanin uusinta ihan homona
Registered: 29.01.2010
Posts: 26,273

Re: Viimeisin katsomasi elokuva

Ei toi Big Lebowski ekalla katselukerralla itellekään kybällä potkinu.


THs56SD.gif

In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.

Offline

#22679 06.11.2020 13:06

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Viimeisin katsomasi elokuva

Menkääpä elokuvien ymmärrys kurssille koko lössi

Offline

#22680 06.11.2020 13:12

Mr. Kukkosoos
Member
From: Lempäälä
Registered: 09.05.2019
Posts: 499

Re: Viimeisin katsomasi elokuva

Ihan kiva leffa mutta kyllähän sen yletön hehkutus on alkanut vähän haukotuttamaan.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB