#23401 30.08.2025 10:54

barton_funk
jamppa, synkkä sienestäjä
From: Guttenberg-galaksi
Registered: 05.12.2008

Re: Viimeisin katsomasi elokuva

Caught Stealing

Mukavasti rullaava toiminnallinen rikoselokuva, jossa väkivalta on groteskia sähellystä ja viinan juonti on huono valinta. Musana uskottavaa ysäriä. Heikointa on keskushahmon motivointi menneellä tragedialla, johon palataan vähän kiusallisen paljon, eikä Austin Butler tuo hahmoon juuri sävyjä, vaikka vetääkin sen varsinkin fyysisesti uskottavasti.

Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

#23402 30.08.2025 21:50

muumipoimuri
Member
Registered: 01.12.2020

Klassikko 4/5

NE71A6c.jpg

#23403 05.09.2025 03:55

Prakk
Kakkaava jouluhahmo
Registered: 12.06.2005
Website

Death of a Unicorn

Olihan tää nyt pöljä kuin mikä, mutta tarpeeksi viihdyttävä kuitenkin.

SOSDO MASSA KOMOROSSA

#23404 10.09.2025 13:08

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Website

Eddington

Ari Asterin kenties heikoin elokuva siitä huolimatta, että korona-ajan kummallisuutta käsiteltiin ensi kertaa kiinnostavasti. Ihan mainio kolmen tähden pläjäys, jolle hesarin kriitikko antoi täysin käsittämättömästi viisi tähteä. Hänellä toistui sama erehdys kuin Dyynin kohdalla. Kolmen tähden elokuva ei voi olla viiden tähden elokuva!!! ***

You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

#23405 23.09.2025 20:35

barton_funk

Shutter Island

Olipa mukava katsoa pitkästä aikaa. Parempi kuin muistin. Visuaalinen kattaus gootahtavalla saarella ja niin monta mehukasta näyttelijää vetämässä off-beat monologeja. Kuvaus pääosin huippuluokkaa. Ehkä vähän höpsö ja kompastuu hieman omaan nokkeluutensa, mutta mitä väliä kun on niin viihdyttävää sisältöä. ****

Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

#23406 24.09.2025 10:13

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005

barton_funk wrote:

Shutter Island

Olipa mukava katsoa pitkästä aikaa. Parempi kuin muistin. Visuaalinen kattaus gootahtavalla saarella ja niin monta mehukasta näyttelijää vetämässä off-beat monologeja. Kuvaus pääosin huippuluokkaa. Ehkä vähän höpsö ja kompastuu hieman omaan nokkeluutensa, mutta mitä väliä kun on niin viihdyttävää sisältöä. ****

Tykkään kanssa. Hyvä leffa, vaikka samaa mieltä tuosta nokkeluudesta.

Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

#23407 24.09.2025 15:17

Firon
Marvelin juustohirviö
From: Nuthill
Registered: 09.03.2007
Website

All of Us Strangers
Melankolinen ja kaunis elokuva

Tenet
Sekava toimintapläjäys

#23408 25.09.2025 13:49

barton_funk

Laatu wrote:

Eddington

Ari Asterin kenties heikoin elokuva siitä huolimatta, että korona-ajan kummallisuutta käsiteltiin ensi kertaa kiinnostavasti. Ihan mainio kolmen tähden pläjäys, jolle hesarin kriitikko antoi täysin käsittämättömästi viisi tähteä. Hänellä toistui sama erehdys kuin Dyynin kohdalla. Kolmen tähden elokuva ei voi olla viiden tähden elokuva!!! ***

Beau Is Afraid, monta tähteä?

xfGrijQ.jpg

#23409 25.09.2025 20:34

EndloseAngst
Member
Registered: 05.01.2014
Website

Laatu wrote:

Eddington

Kävin katsomassa. Neljän tähden elokuva. ****
Oikeastaan en enää nykyään erityisemmin välitä tähdillä arvostelemisesta, koska ne eivät kerro juuri mitään siitä, mitä se elokuva todella on. Mutta Eddington oli vahva ja rohkea elokuva, jossa – kuten edellisessä todetaan – korona-ajan kummallisuutta käsiteltiin ensi kertaa kiinnostavasti. Se teki minuun hyvinkin suuren vaikutuksen. Kuitenkaan loppupuolella se ei onnistunut iskemään aivan täysillä tai ehkä yritti täysillä iskemistä vähän liikaakin.
(Edit: Poistettu yhden virkkeen kolmesta oikeasti/oikeastaan -sanasta kaksi.)

Last edited by EndloseAngst (25.09.2025 20:36)

#23410 27.09.2025 21:29

barton_funk

The Mastermind

Kyllästyin

xfGrijQ.jpg

#23411 28.09.2025 16:22

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005

The Hunt for Red October

Hyvä leffa peuk Kirjaston bluray oli valitettavasti sen verran huonossa kunnossa että arviolta noin 10 minuuttia leffasta meni ohi skippailujen takia.

Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

#23412 29.09.2025 08:58

barton_funk

Looper

Teki mieli katsoa vähän höpsöä, höpsöön ideaan perustuvaa scifiä ja Looperhan on sitä juuri. Liian pitkä, mutta hyvät näyttelijät osaavat antaa panoksensa, eikä leffa mitenkään vastenmielinen ole katsoa. Erityisesti huomioitavaa Joseph Gordon-Levittin naamaan tehdyt lisäilyt ja se kun Bruce Willisin esittämä vanhempi versio hermostuu kun yrittää selittää aikamatkailua. Kyllähän sellainen hermoille käy.

xfGrijQ.jpg

#23413 29.09.2025 12:26

Laatu
Moderator
Website

barton_funk wrote:
Laatu wrote:

Eddington

Kolme tähteä myös, mutta nyt kun mainitsit asiasta, alan empiä. Suunnilleen yhtä hyviä leffoja. Sellaisia, joista jää fiilis että valtavasti lahjakkuutta on jäänyt käyttämättä.

You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

#23414 29.09.2025 12:31

Laatu
Moderator
Website

EndloseAngst wrote:
Laatu wrote:

Eddington

Kävin katsomassa. Neljän tähden elokuva. ****
Oikeastaan en enää nykyään erityisemmin välitä tähdillä arvostelemisesta, koska ne eivät kerro juuri mitään siitä, mitä se elokuva todella on. Mutta Eddington oli vahva ja rohkea elokuva, jossa – kuten edellisessä todetaan – korona-ajan kummallisuutta käsiteltiin ensi kertaa kiinnostavasti. Se teki minuun hyvinkin suuren vaikutuksen. Kuitenkaan loppupuolella se ei onnistunut iskemään aivan täysillä tai ehkä yritti täysillä iskemistä vähän liikaakin.
(Edit: Poistettu yhden virkkeen kolmesta oikeasti/oikeastaan -sanasta kaksi.)

Vahva eri! Etenkin näin forumille spämmimisen näkökulmasta on selvää, ettei kukaan jaksa kirjoittaa riittävän kattavasti, jotta arviosta selviäisi oliko leffa mistään kotoisin. Siksi tarvitaan tähditystä.

#23415 29.09.2025 12:49

barton_funk

Laatu wrote:
barton_funk wrote:
Laatu wrote:

Eddington

Kolme tähteä myös, mutta nyt kun mainitsit asiasta, alan empiä. Suunnilleen yhtä hyviä leffoja. Sellaisia, joista jää fiilis että valtavasti lahjakkuutta on jäänyt käyttämättä.

Kuuntelin Asterin jakson Maronissa ja hän kärsii ahdistuneisuudesta. En ihmettele.

Beau oli mulle aika sietämätön katselukokemus.

Last edited by barton_funk (29.09.2025 13:05)

xfGrijQ.jpg

#23416 04.10.2025 21:03

barton_funk

One Battle After Another

Melkoista haipakkaa koko leffa. Tehokasta kerrontaa ja viihdyin kyllä. peuk

xfGrijQ.jpg

#23417 10.10.2025 22:25

Prakk
Kakkaava jouluhahmo
Registered: 12.06.2005
Website

Mommie Dearest, ihan hirveä leffa kaikin puolin.

SOSDO MASSA KOMOROSSA

#23418 Yesterday 23:31

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Website

calamari union, syystäkin klassikko peuk

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Board footer