#31 14.10.2005 15:18

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Kirjallisuusspåm

DirtyBlueGene wrote:

"Hyvinkin" suurta...? En edes tiennyt että Atwood oli ehdolla  icon_eek

Pitääkö minun laskea ihminen, jolla on Atwoodia hyllyssä, mutta ei ikinä lue kirjoja, nykylukijaksi?  icon_wink


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#32 14.10.2005 15:21

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Kirjallisuusspåm

En tajunnut, kerro ihmeessä lisää?


This must be what jail / I will scratch

Offline

#33 14.10.2005 15:28

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Kirjallisuusspåm

DirtyBlueGene wrote:

En tajunnut, kerro ihmeessä lisää?

Hä?

Koska stalkkasin, niin muistan, että sinulla on ainakin yksi Atwood kirjahyllyssäsi. Olet myös henkilö, joka kerran kuukaudessa viittaa siihen, miten alkaa lukea taas kun lukemisesta innostuu... ehkä.

icon_arrow

Huono vitsi siitä, miten sinun ei pitänytkään tietää tuota.

En minäkään välttämättä tiennyt, että Atwood on ehdolla...


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#34 14.10.2005 15:33

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Kirjallisuusspåm

Sitä se "ikinä" siis tarkoitti, asia harvinaisen selvä.

Laitetaan tähän nyt sitten kolme viimeksi luettua kirjaa tyhjentävine analyyseineen:

Sanford Budick & Wolfgang Iser: The Translatability of Cultures - Figurations of the Space Between (paskaa)
Jonathan Culler: On Puns (paskaa)
Walter Nash: The Language of Humour (paskaa)


This must be what jail / I will scratch

Offline

#35 14.10.2005 15:39

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Kirjallisuusspåm

Culler  sydan


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#36 17.10.2005 20:18

neetta
Member
Registered: 14.06.2005
Posts: 38

Re: Kirjallisuusspåm

spåm spåm.

Tältä forumilta kun löytyy näitä Secret historyn faneja niin pakko todeta tännekin seuraavaa: Tarttin seuraava kirja The little friend on aivan tuskaisan vaikea kirja lukea. Olen puolessa välissä ja se taitaa nujertaa minut. Tätä harvoin tapahtuu.

Dan Brownille ..|.


Although not a follower of David Koresh,
she's a devoted Branch Davidian

Offline

#37 18.10.2005 10:40

anzut
Member
Registered: 16.06.2005
Posts: 2,620

Re: Kirjallisuusspåm

Mulla meni kans tuon kirjan lukemisessa iät ja ajat. Olihan se ihan hyvä sitten kun loppuun pääsi. Liian hitaasti eteni ja tunnelmakin oli koko ajan pysähtynyt. Aikamoinen pettymys kuitenkin Secret Historyn jälkeen, sain tuon joululahjaksi ja aloitin lukemisen aivan innoissani.  icon_sad

Offline

#38 19.10.2005 02:34

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,529

Re: Kirjallisuusspåm

Pitäisi joku päivä lukee Rikos ja rangaistus. Sit tänään lainasin kämppikseltä Emmanuel Carrèren Viikset. Onkohan se mistään kotoisin?

En oo muutamaan kuukauteen jaksanut lukea yhtään kirjaa loppuu. Jokainen on jäänyt puolitiehen  icon_redface

Offline

#39 19.10.2005 11:32

lejoncio
eraserhead
From: tku
Registered: 14.06.2005
Posts: 1,957

Re: Kirjallisuusspåm

[quote:ec0e0fc661="leposi"]Pitäisi joku päivä lukee Rikos ja rangaistus. Sit tänään lainasin kämppikseltä Emmanuel Carrèren Viikset. Onkohan se mistään kotoisin?

En oo muutamaan kuukauteen jaksanut lukea yhtään kirjaa loppuu. Jokainen on jäänyt puolitiehen  icon_redface[/quote:ec0e0fc661]


Löimme vetoa melkeinappiukon kanssa, että ei lueta koskaan rikosta ja rangaistusta. Vielä en ole lukenut, mutta nyt kun se kirjahyllystä löytyy, niin ehkä jonain päivänä..........

Offline

#40 19.10.2005 16:06

tiptoo
Member
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,618

Re: Kirjallisuusspåm

Mysterious skin toimi myös kirjana erittäin hyvin. Semmoinen tyylikäs polyfoninen kertomus, joka pitää lukea melkein yhdeltä istumalta loppuun saakka.


Mangojauhe goddamn.

Offline

#41 22.10.2005 20:34

anzut
Member
Registered: 16.06.2005
Posts: 2,620

Re: Kirjallisuusspåm

Juuri nyt luen: A. Tynjälä - Oppiminen tiedon rakentamisena.
Ihan cirutun tylsää tekstiä! 70 sivua luettu, vielä jotain 100 jöjellö.
Huomasin muuten tuon sivun alussa olevan spämmini - en sitten koskaan saanut Oblomovia luettua loppuun asti... En tiedä johtuiko kirjan vaikutuksesta vai kiireestä, mutta liian hitaasti edistyi ja sitten tulikin jo palautuspäivä.
Luin muuten viikolla hömppäkirjan nimeltä Netti@deitti -> nikkareille.

Offline

#42 02.11.2005 12:09

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005
Posts: 15,706

Re: Kirjallisuusspåm

Brett Easton Ellis akateemisessa kirjakaupassa torstaina 3.11. klo 17. Shinne! Uusin kirjakin on kuulemma hyvä.


en ole kolmekybänen emoboy

Offline

#43 02.11.2005 12:13

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Kirjallisuusspåm

sanokaa sille että kirjottais joskus jotain oikeesti fiksua eikä vaan sellasta shokeeraavuudella leikkivää sisällötöntä kermaperseskidin päiväunipaskaa...


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#44 02.11.2005 23:11

merrim
bimbotohtori
Registered: 29.06.2005
Posts: 1,242

Re: Kirjallisuusspåm

[quote:c5e287f0e5]Sit tänään lainasin kämppikseltä Emmanuel Carrèren Viikset. Onkohan se mistään kotoisin? [/quote:c5e287f0e5]

se on muuten aika häiritsevä. mutta pidin silti, varsinkin lopusta.


Ja älkää kukaan lukeko Kunderaa vittu milloinkaan. KUKAAN ikinä maailman historiassa kirjoittanut niin tylsää ja YLIARVOSTETTUA diibadaabaa ikinä. Olen lukenut Tsekkiläisen pilan uutta suomennosta jo n 2kk. ja loppua ei ole näkyvissä tämän vuoden puolella. Menee samaan kategoriaan Salman Rushdien kanssa, yliarvostettua paskaa.

jpp.


hand I DONT NEED  A SERVANT TO DO MY BEHEADING FOR ME hand

Offline

#45 03.11.2005 10:11

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Kirjallisuusspåm

merrim wrote:

Ja älkää kukaan lukeko Kunderaa vittu milloinkaan. KUKAAN ikinä maailman historiassa kirjoittanut niin tylsää ja YLIARVOSTETTUA diibadaabaa ikinä. Olen lukenut Tsekkiläisen pilan uutta suomennosta jo n 2kk. ja loppua ei ole näkyvissä tämän vuoden puolella. Menee samaan kategoriaan Salman Rushdien kanssa, yliarvostettua paskaa.

Minä taas tykkäsin Olemisen sietämättömästä keveydestä paljon. Hienosti se nivoi yhteen Tsekin historian, muutaman ihmiskohtalon sekä filosofisen pohdiskelun siitä voiko loppujen lopuksi mistään sanoa oliko niin oikein tehdä. Ainoastaan se kitch-juttu tuntui vähän väkisin mukaan tungetulta. Jotenkin siitä jäi sellainen maku, että minäpäs tiedän muuten tästäkin asiata.

Voisin muuten juuri samoilla sanoilla kuvailla Faulkneria (olen siis lukenut vain Kun tein kuolemaa) kuin merrim kuvaili Kunderaa...


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#46 03.11.2005 16:21

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Kirjallisuusspåm

Minusta Kundera on ihan ok, en ole tarpeeksi lukenut, että olisin kokenut innostuvani. Kun tein kuolemaa on mestariteos, jos minulta kysytään, niin monella eri tasolla. Itse asiassa, pidän tuota aika aliarvostettuna Faulknerina. Hieno.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#47 03.11.2005 23:10

anzut
Member
Registered: 16.06.2005
Posts: 2,620

Re: Kirjallisuusspåm

Kunderan Naurun ja unohduksen kirja on yksi niistä, joiden eka lukukerta on jäänyt lähtemättömästi mieleen. Tuli lämmin olo ja hymyilytti.
Silloin, kun luin Olemisen sietämättömän keveyden, olin vähän että "ai tämmöstäkö tää olikin?" mutta hyvä sekin on. Praha-jutut vaikuttaa myös osaltaan siihen, miksi tykkään niin paljon.
Salman Rushdieta en kyllä jaksa. Pari kertaa jo lainannut Saatanalliset säkeet kirjastosta, rämpinyt muutaman sivun ja palauttanut silleen "vittu mitä paskaa". Kuitenkin säännöllisin väliajoin otan "sen" kirjastossa käteeni ja mietin, pitäiskö sittenkin... Ja sitten luen takakannen ja tulen järkiini.

Offline

#48 04.11.2005 02:36

blgr
Member
From: Tampere
Registered: 22.06.2005
Posts: 653
Website

Re: Kirjallisuusspåm

Luin Laura Hirdin vapaana syntynyt. Meni päivässä, intouduin siis, mutta ihan ookoo, hyvän kitkerää viihdettä.


laddism begins at home

Offline

#49 04.11.2005 18:59

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Kirjallisuusspåm

Rushdieta olen lukenut, Kunderan lailla, aika vähän, mutta minua oikeasti kiinnostaisi tietää mikä siinä teidän mielestänne on niin "paskaa". Ymmärrän, että se rokkarikirja ei kaiketi ole hyvä, mutta ne kasarit... Tämä oli lähinnä kysymys, ei vastaväite.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#50 05.11.2005 13:13

anzut
Member
Registered: 16.06.2005
Posts: 2,620

Re: Kirjallisuusspåm

ex-kolja wrote:

Rushdieta olen lukenut, Kunderan lailla, aika vähän, mutta minua oikeasti kiinnostaisi tietää mikä siinä teidän mielestänne on niin "paskaa". Ymmärrän, että se rokkarikirja ei kaiketi ole hyvä, mutta ne kasarit... Tämä oli lähinnä kysymys, ei vastaväite.

En itse asiassa enää edes muista. Ei vaan jaksanut lukea.

Offline

#51 24.11.2005 01:07

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Kirjallisuusspåm

Isaac Bashevis Singerin Shoshan lukaisin. Mitähän tuosta nyt sanoisi... Aihe on sinänsä ihan mielenkiintoinen ja hyvin kirja oli myös kirjoitettu. Osa henkilöistä oli minusta jonkin verran ärsyttäviä, mutta eipä se mitään. Ei kuitenkaan kuulu parhaiden lukemieni kirjojen joukkoon.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#52 24.11.2005 12:34

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Kirjallisuusspåm

Alxity wrote:

Isaac Bashevis Singerin Shoshan lukaisin. Mitähän tuosta nyt sanoisi... Aihe on sinänsä ihan mielenkiintoinen ja hyvin kirja oli myös kirjoitettu. Osa henkilöistä oli minusta jonkin verran ärsyttäviä, mutta eipä se mitään. Ei kuitenkaan kuulu parhaiden lukemieni kirjojen joukkoon.

Hassua. Kun tähän oli pitkästä aikaa spämmätty, niin ajattelinpa kirjoittaa jotain parhaillaan menossa olevasta Singeristä... Tokenen ensin Alxityn postauksen aiheuttamasta alkujärkytyksestä, ehkä sen jälkeen...


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#53 24.11.2005 20:26

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Kirjallisuusspåm

[quote:37204ed735="ex-kolja"]
Hassua. Kun tähän oli pitkästä aikaa spämmätty, niin ajattelinpa kirjoittaa jotain parhaillaan menossa olevasta Singeristä... Tokenen ensin Alxityn postauksen aiheuttamasta alkujärkytyksestä, ehkä sen jälkeen...[/quote:37204ed735]

Sen verran täytyy nyt avautua, että muistin tämän otsikon olemassaolon kun luin ex-koljan LiveJournalia ja huomasin hänen lukevan Singeriä. Mutta ei sillä siihen ollut vaikutusta, että joskus kuukausi sitten aloitin tuota kirjaa lukemaan ja satuin saamaan sen alkuviikosta luettua.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#54 25.11.2005 15:50

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Kirjallisuusspåm

sain vihdoinkin luettua Bill Drummondin (KLF) ja Mark Manningin (zodiac mindwarp jne) kirjan Wild Highway. Kauan kesti, ei oo ehtiny hirveesti lukea viimeaikoina. Aluksi vähän vitutti toi kirja mutta kyllähän se siitä. Välillä paiskotaan Brett Easton Ellismäistä paskanjauhanta gorejauhantaa (silvotaan huoria ja paskotaan niitten päälle ja vielä väännetään spermat silmäkuoppiin) mutta tätä täydentää hyvin sellainen gonzoreissailu ja filosofisemmatkin tutkailut. Cockerin jarvis ja Homen stevertti ovat ainakin diggailleet näitä kirjoja (tää on kolmen kirjan sarjasta toinen, ekassa menevät pohjoisnavalle ja tapaavat Oscar Wilden helsingissä!) ja kyyllähän minäkin, varauksella.

Nyt ois taas jotain 5 kirjaa mitä pitäs lukee seuraavax  icon_rolleyes


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#55 19.12.2005 18:49

Acedia
löylynlyömä lappalainen
Registered: 12.06.2005
Posts: 6,740

Re: Kirjallisuusspåm

Douglas Adamsin Linnunradan käsikirja liftareille sain juuri luettua ja enpä kyllä tajua mikä siinä loppujen lopuksi on niin erinomaista, että se on saanut niin kuuluisan statuksen? Parhaiten varmaan kirjaa kuvaa klisee: ihan kiva, mutta jotain puuttui...niinq..öööh.. Kirjan takakannen lupaama verbaalinen "huumorikin" jäi hieman vajaaksi ja melko ontolta koko tarina tuntui noin yleensäkin ottaen. Muutamia hyviä oivalluksia, mutta hukkuu allekirjoittaneella keskinkertaisuuden suohon. Elokuvan haluan silti katsoa.  icon_rolleyes

Offline

#56 19.12.2005 19:05

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Kirjallisuusspåm

Et vain osaa. Luitko ekan vai kaikki?


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#57 20.12.2005 14:09

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,512
Website

Re: Kirjallisuusspåm

löysin kirjatorilta kalle puutalon teoxen 'isäni hermanni' hintaan 2 euroa, se on vähä niinq best of iijoki, taustalle soimaan gang gang dance ja hall of  fame ja eiq ahmimaan, ihan tajuttoman hieno kirja, tsekatkaapa!


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#58 21.12.2005 15:44

Acedia
löylynlyömä lappalainen
Registered: 12.06.2005
Posts: 6,740

Re: Kirjallisuusspåm

aqzulle ja muille tiedoksi että lainasin kirjstosta tuon Adamsin Maailmanlopun Ravintolan, jonka lukemalla kenties ensimmäisen osan pettymys ehkä voisi vaihtua päinvastaiseksi. Korostan sanaa ehKÅ. Mikäli mielipiteeni pysyy kuitenkin samana, niin toivon että julkinen teloittamiseni tapahtuu ampumalla.  redface_new  peuk

Offline

#59 11.01.2006 18:41

riimu
Member
From: Turku
Registered: 14.07.2005
Posts: 648

Re: Kirjallisuusspåm

Yritin lukea tuota Hesarin esikoispalkinnon saanutta opusta, mutta ei uppoa sitten millään.


>:{/

Offline

#60 20.02.2006 12:39

anzut
Member
Registered: 16.06.2005
Posts: 2,620

Re: Kirjallisuusspåm

Olen viime aikoina lukenut lähes pelkästään englanninkielisiä hömppäkirjoja pitääkseni edes jonkinlaista kielitaitoa yllä.  icon_sad  Haluan matkalle että saa puhua englantia! Tai kai sitä sitten kesätöissäkin.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB