#61 11.10.2005 16:57

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,524
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Alxity wrote:

Jos tykkäät progesta/progemmasta Absosta niin osta ja ylläty positiivisesti. Jos et niin älä osta.

olos oli surkea ja sinettiä en ole jaksanut ostaa mutta nimi muutettu oli mahtava. vanhat tietty parhaita, tosin amppeli vähän siinä ja siinä...


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#62 11.10.2005 16:58

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Jos tuota uutta johonkin aiempaan levyyn pitäisi verrata, niin ekana tulisi mieleen juuri Nimi muutettu.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#63 11.10.2005 17:00

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Niin... Itse lähtisin myös vertaamaan niihin Nimi muutetun progempiin biiseihin ja ehkä myös Suljetun päättävään Suvannossa Ylpeään Ilmeeseen. Jonkinlainen teemalevy Mahlanjuoksuttajakin selvästi on.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#64 13.10.2005 16:23

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Foorumilaisten kollektiivisesti jumaloima Tommi "kuolispa/on paskaa" Liimatta Top 40 -ohjelman vieraana ylihuomenna lauantaina klo 11 ja 23.30.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#65 18.10.2005 14:13

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Melkein muistin katsoa  icon_rolleyes

Muutama arvostelu:

http://absoluuttinennollapiste.fi/levyt … ttaja.html
http://www.desibeli.net/arvostelu/1968/ … uoksuttaja
http://www.rockmusica.net/knews/index.p … NewsID=743

Debyyttiviikon listasija (17.) oli aavistuksen alhaisempi kuin kolmella edeltäjällä, mutta korkein tulokas silti  peuk


This must be what jail / I will scratch

Offline

#66 26.10.2005 12:30

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Abs0. faneille tiedoksi että Liimatan sarjakuva-albumi Ei vaikuta keikkaan on hemmetin hauska ja ehdottomasti hintansa arvoinen. Aika monet hyvät naurut sain sitä lukiessani.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#67 26.10.2005 20:51

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Paljos maksaa? Voisin harkita sen ostamista vaikkapa keikalta. Siellä myyvät ilmeisesti vähän halvemmalla kuin kaupoissa.

Offline

#68 26.10.2005 20:54

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Spämmätään nyt vielä, että Nimi muutettu ei enää valitettavasti kuulosta yhtä maagiselta kuin pari vuotta sitten kun sitä viimeksi tuli kuunneltua. Hieno levy silti, ja ennen kaikkea tasainen, kuten monesti aiemminkin on todettu.

Offline

#69 27.10.2005 09:45

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Absoluuttinen Nollapiste

13,50 maksoi Akateemisessa Kirjakaupassa.

Nimi muutettu on tasainen, mutta Mahlanjuoksuttajat on vieläkin tasaisempi. Ovat kuulemma soittaneet keikoilla vain uutta levyä encoreen asti. Eli Suljettu-kiertuen tapaisesta kulttuuriteosta taitaa olla taas kyse. Mitäpä sitä settiä pilaamaan minkään muun levyn biiseillä kun uusin on parasta Absoa koskaan  peuk

EDIT: nyt kun asiaa vähän tutkin niin kyse olikin vain yhdestä keikasta, joka sekin oli levyn julkaisukeikka. Mutta toivoa on silti.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#70 27.10.2005 10:00

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Mahlabiisien ohella vissiin vain Helikopterin varjo on kuulunut syksyn keikoilla varsinaiseen settiin. Ja jos ansaitsisi mielestäni kyllä tippua encorestakin pois jo  snore


This must be what jail / I will scratch

Offline

#71 27.10.2005 12:33

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Minä tykkään tuostakin biisistä. Onhan se aika poppis, mutta sanoituksissa on onnistuttu käsittelemään aihetta, joka ei monelle varmaan ole koskaan edes tullut mieleen. Minulla on kaveri, joka on syntynyt juuri vuoden viimeisenä päivänä ja siitä on oikeasti ollut yllättävän paljon harmia. Tosin oli siitä kerran hyötyäkin: kaverini täytti päivää ennen vuosituhannen vaihdetta 18 ja haki luonnollisesti meille voskat.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#72 27.10.2005 12:45

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Eipä siinä sanoituksessa mitään vikaa ole, mutta ei tuota nyt ihan joka keikalla tarvitsisi vuodesta toiseen soittaa kun kasapäin parempiakin biisejä olisi.

Ja nikkareitahan mitä ilmeisimmin kiinnostaa tieto, että sekä isäni että tätini mies ovat myös syntyneet vuoden viimeisenä päivänä - vieläpä samana vuonna.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#73 10.11.2005 02:26

ZapMan
Member
Registered: 03.08.2005
Posts: 1,180

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Nostetaanpas nollapiste taas ylös, kun se on päässyt valahtamaan pitkälle toiselle sivulle.
Aasiaa:
Hämmästyinpäs kovasti, kun eksyin soundi.fi:n sivuille ja huomasin että Mahlanjuoksuttaja on lehden kuukauden levy! 
peuk
Arvostelu löytyy täältä.

Nollapiste on ollut muutenkin kovassa kuuntelussa viime viikkoina ja olen innostunut yllättäen Olos levystä. Kokeilkaapas, jos ette ole vähän aikaan kuunnelleet. Se voi yllättää parhuudellaan...


'...They Don't Sleep Anymore on the Beach..."

Offline

#74 10.11.2005 02:40

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

ZapMan wrote:

Nollapiste on ollut muutenkin kovassa kuuntelussa viime viikkoina ja olen innostunut yllättäen Olos levystä. Kokeilkaapas, jos ette ole vähän aikaan kuunnelleet.

Ei mulla oo tuota! Saattaisihan se parhaassa tapauksessa innostaakin, en ole vuosikausiin kuullut. Simpukka-amppelin haluaisin viimein omaksikin...


This must be what jail / I will scratch

Offline

#75 10.11.2005 12:42

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,524
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

seppo rätyä lainatakseni: olos? hyi saatana! tai siis, muutama hyvä biisi mut saundit anuksesta, yäk.

tiedoksi sille ketä kiinnostaa, city-marketista nimi muutettu alle kahdella eurolla, ainakin itäkeskuksessa oli eilen muutama.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#76 10.11.2005 16:04

ZapMan
Member
Registered: 03.08.2005
Posts: 1,180

Re: Absoluuttinen Nollapiste

psychocandy wrote:

seppo rätyä lainatakseni: olos? hyi saatana! tai siis, muutama hyvä biisi mut saundit anuksesta, yäk.

Olin samaa mieltä vielä pari kk sitten, mutta nyt se vaan maistuu. Onhan se soundimaailmaltaan epä-absomainen (kirkas, kuulas, heleä), mutta kyllähän siellä on vaan hienoja biisejä. Olos on myös hyvin ehjä kokonaisuus ja se on ensimmäinen Abson levy, jossa ei (juuri) mennä häröilyn puolelle. Neljä ruukkua neliössä taitaa olla ainoa biisi, mistä en erityisemmin pidä tai jota en ainakaan ymmärrä. Käsitys mummoloista on noussut bändin parhaiden biisien joukkoon. Kalkin sammutus, Kotiinpaluu, jotenkin, Ja jos, Synkkää lunastusta, baby, Soita kotiin, Elvis ja Harhailua maastossa ovat kaikki erinomaisia biisejä.


'...They Don't Sleep Anymore on the Beach..."

Offline

#77 10.11.2005 16:10

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,897
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Aiheeseen minulla ei ole juurikaan sanottavaa, tuli vaan mieleen, että Zapmanin jutuilla on nykyään entistä enemmän painoarvoa kun tuo Clintin tuima ilme säestää noiden mielipiteiden laukomista.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#78 10.11.2005 16:45

ZapMan
Member
Registered: 03.08.2005
Posts: 1,180

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Laatu wrote:

Zapmanin jutuilla on nykyään entistä enemmän painoarvoa kun tuo Clintin tuima ilme säestää noiden mielipiteiden laukomista.

samaa
Helmut Lottilla ei oikein jostain syystä tahtonut saada katu-uskottavuutta.


'...They Don't Sleep Anymore on the Beach..."

Offline

#79 10.11.2005 16:48

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

En kyllä Helmutillekaan olisi uskaltanut vittuilla, sehän olisi vaikka voinut ruveta laulamaan.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#80 10.11.2005 16:57

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,524
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

ZapMan wrote:

Olos on myös hyvin ehjä kokonaisuus ja se on ensimmäinen Abson levy, jossa ei (juuri) mennä häröilyn puolelle.

ehkä juuri noista syistä en tykkää... kaipaan häröilyä ja sillisalaattia!


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#81 10.11.2005 16:59

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,524
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

ZapMan wrote:

Käsitys mummoloista on noussut bändin parhaiden biisien joukkoon. Kalkin sammutus, Kotiinpaluu, jotenkin, Ja jos, Synkkää lunastusta, baby, Soita kotiin, Elvis ja Harhailua maastossa ovat kaikki erinomaisia biisejä.

ja jos ja elvis on kyllä tosi hienoja, toivoisin että niistä tehtäis uudet versiot.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#82 10.11.2005 17:10

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Absoluuttinen Nollapiste

mulle tulee aina ja jossista mieleen se mies jonka ympäriltä tuolit viedään -piisi

anteex


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#83 10.11.2005 17:14

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,524
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

[quote:67cbef2677="babriga"]mulle tulee aina ja jossista mieleen se mies jonka ympäriltä tuolit viedään -piisi

anteex[/quote:67cbef2677]

en tiedä  annanko... aika törkeesti sanottu kyllä.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#84 10.11.2005 17:14

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,524
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

pakollista zen cafe -topiccia odotellessa...


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#85 10.11.2005 17:16

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Robesonin paluuta odotellessa...


This must be what jail / I will scratch

Offline

#86 20.11.2005 14:55

ZapMan
Member
Registered: 03.08.2005
Posts: 1,180

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Späm.
Absoluuttisen nollapisteen loppuvuoden keikkakalenteri.
to    24.11.2005    Oulu / 45 Special
pe    25.11.2005    Rovaniemi / Comico
to    1.12.2005    Kuopio / Henry's Pub
pe    2.12.2005    Jyväskylä / Lutakko
ma    19.12.2005    Helsinki / Tavastia

Ainakin Tavastian liput maksaa 10 €. Sinne siis.
Späm.


'...They Don't Sleep Anymore on the Beach..."

Offline

#87 20.11.2005 15:16

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Ouluun olisi tarkoitus ensi torstaina mennä, mikäli tämä tauti minut otteestaan siihen mennessä hellittää. Ja syytä olisi hellittää.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#88 20.11.2005 15:23

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Joo, ilman muuta minäkin menen katsomaan, kyllä tuo uusi albumi sen verran kiinnostaa.

Offline

#89 25.11.2005 12:34

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Natsimoden kanssa keikalla vol.1

Eli tässä tämä lupaamani keikkaraportti nyt tulee. Mikäli joku ei halua etukäteen tietää mitä biisejä soittavat tällä kiertueella niin suosittelen lukemisen lopettamista tähän.

Saavuimme 45:een hyvissä ajoin ja järkytyimme 9 €:n lipunhinnasta. Ei siitä vielä niin kauaa ole kun Absot pääsi näkemään seitsemällä eurolla. Sondcheckissä bändi soitteli Eläimen varmuutta, joka oli ilmeisesti myös Turussa kuultu. Varttia yli yksitoista keikka alkoi. Absot soittivat ensimmäisenä biisinä uusimman levyn viimeisen biisin ja viimeisenä varsinaisen setin biisinä uusimman levyn ensimmäisen biisin. Väliin mahtui käsitykseni mukaan koko Mahlanjuoksuttaja, sekä bändin "ainoa jazzbiisi", jota ei miltään levyltä löydy. Olihan se aika jazzia ainakin rumpujen osalta. Niin ja olihan siinä torvikin. Sanoitukset kertoivat Kiteestä ja sedästä ja tuon huumoribiisin jälkeen kuultiinkin Kiilakivi Lääkölän säestäessä Liimattaa sähkökitaralla. Muu bändi poistui biisin aikana jonnekin, mutta palasi biisin loputtua kiltisti takaisin. Hyvin nuo pari erilaista biisiä tuntuivat katkaisevan ehkä jopa hieman puuduttavan progebiisien putken. Liimatta intoutui aika intensiivisen kuuloiseen tulkintaan Kiilakiveä laulaessaan, mutta muuten miehen olemus oli jotenkin vaisun ja ehkä jopa hieman vittuuntuneen oloinen. Välispiikkejä oli vähän, mutta Ruukunvalajien alkuun sentään kuultiin tarina siitä miten biisi on saanut innoituksensa oululaisista ruukunvalajista. Positiivista biisissä oli lisäksi se, että torvi oli saatu mukaan myös liveversioon.  sydan Mahlanjuoksuttajan materiaalista voisin yleisesti sanoa, että osa toimi livenä todella hyvin ja osa hieman vähemmän hyvin. Yleisesti taso oli kuitenkin korkea ja minusta oli hienoa että bändi soitti lähes koko keikan vain uutta levyään. Lisäksi pitää mainita Liimatan vieressä katosta roikkunut hehkulamppu, joka jaksoi aina välistä naurattaa.
Encoressa kuultiin ensin Hyviä muistoja, huomenna suihkuun ja sitten Ja jos. Varsinkin tuo ensimmäinen biisi oli aika yllättävä valinta. Toinenkin encore oululaiselle yleisölle suotiin ja sekin yllätti postiivisesti. Ensin soitettiin Silti ja sitten vielä Eläimen varmuus. Todella hieno lopetus hyvälle keikalle. Innostuksessani tuhlasin jopa 18 € bändipaitaankin.

EDIT: ei tuo otsikko edes taida näkyä missään, jos sitä ei pane tekstin alkuun.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#90 25.11.2005 13:54

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Joo, ihan hyvä keikka. Olisi varmaan toiminut paremmin jos olisin perehtynyt uuteen levyyn etukäteen. Kiilakivi oli hieno mielenkiintoisine sovituksineen.

Edit: tietysti jos oma olokin olisi ollut vähemmän karapulainen, olisi keikkakokemus ollut ehkä parempi.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB