#121 25.04.2006 14:53

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,527
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Laatu wrote:

Aiheeseen minulla ei ole juurikaan sanottavaa, tuli vaan mieleen, että Zapmanin jutuilla on nykyään entistä enemmän painoarvoa kun tuo Clintin tuima ilme säestää noiden mielipiteiden laukomista.

aloin lukemaan tätä otsikkoa alusta ja tuli mieleen että ilmeisesti voisi olla  aika taas kaivaa  abso-levyt esiin ja ehkä jopa ostaa tuo uusi levy. ja sitten huomasin että zapman on palauttanut oikean avattarensa, hienoa!

(vai näinkö unta että välillä oli joku muu... en edes muista nyt mikä...)

spåm!


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#122 25.04.2006 20:03

ZapMan
Member
Registered: 03.08.2005
Posts: 1,180

Re: Absoluuttinen Nollapiste

stratum wrote:

Kuten myös Demo I. Pitääpä käydä seuraavalla kerralla Rovaniemellä ollessa kuuntelemassa. En kyllä varmaan muista kuitenkaan.

Sama molempiin.


'...They Don't Sleep Anymore on the Beach..."

Offline

#123 25.04.2006 20:06

ZapMan
Member
Registered: 03.08.2005
Posts: 1,180

Re: Absoluuttinen Nollapiste

psychocandy wrote:

[quote:66d913925e="Laatu"]Aiheeseen minulla ei ole juurikaan sanottavaa, tuli vaan mieleen, että Zapmanin jutuilla on nykyään entistä enemmän painoarvoa kun tuo Clintin tuima ilme säestää noiden mielipiteiden laukomista.[/quote:66d913925e]

aloin lukemaan tätä otsikkoa alusta ja tuli mieleen että ilmeisesti voisi olla  aika taas kaivaa  abso-levyt esiin ja ehkä jopa ostaa tuo uusi levy. ja sitten huomasin että zapman on palauttanut oikean avattarensa, hienoa!

(vai näinkö unta että välillä oli joku muu... en edes muista nyt mikä...)

spåm!

icon_redface
Välillä oli tulevan Sufjan Stevens - The Avalanche levyn spämmimainos tuossa itäpuun tilalla, jeps. Niin ja osta tuo uusi levy, se on järjettömän hyvä. Aikuisten oikeesti.


'...They Don't Sleep Anymore on the Beach..."

Offline

#124 26.04.2006 10:03

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,527
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

täytyypä ostaa tuo uusi kunhan ehtii. vois sen sinkunkin kuunnella  toiseen kertaan...

pyhiinvaellus rovaniemen kirjastoon olisi aika metka, käyköhän siellä paljon nollapistefaneja  palvomassa... olis kyllä kiva nähdä siitä muutakin  kuin tuo kansi, itsellänihän tuo levy toki on kopiona... muistan myös jonkun jutun missä suonna  kononen kävi jeppiksessä katsomassa liimatan vanhaa kotitaloa, jonka  osoite oli mm. inspiroinut joitakin diuc-kaseteilla olleita kappaleita (when we moved to the crow isle st. 29...).

olen muuten kerran käynyt rovaniemen  kirjastossa,  mutta se oli 80-luvun lopulla, että ei ollut nollapisteestä vielä tietoa, vaikka tommi jossain äänittelikin kasetille jo kappaleitaan.

spåm!


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#125 26.04.2006 10:58

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Absoluuttinen Nollapiste

psychocandy wrote:

täytyypä ostaa tuo uusi kunhan ehtii. vois sen sinkunkin kuunnella  toiseen kertaan...

Se single ei ole läheskään uuden levyn parasta antia.

[quote:4ddf5cdf35="psychocandy"]muistan myös jonkun jutun missä suonna  kononen kävi jeppiksessä katsomassa liimatan vanhaa kotitaloa, jonka  osoite oli mm. inspiroinut joitakin diuc-kaseteilla olleita kappaleita (when we moved to the crow isle st. 29...).
[/quote:4ddf5cdf35]

Kun nyt tähän asiaan päästiin, niin minähän olen kotoisin tuolta Jeppiksestä. Kaverin isosisko on tuntenut Liimatan joskus ala-asteaikoina ja toinen kaveri on asunut samassa talossa kuin Liimatta aikoinaan. Absojen kahdella ekalla levyllä on aika runsaasta Jeppis-viitteitä. Esim. Yli 1000 erilaista kasvia on saanut nimensä Koulupuiston mukaan. Jossain Muovin biisissä lauletaan myös "mehutarjoilu Auto Rautamolla". Auto Rautamo on iso autokauppa lähellä keskustaa, josta minäkin muistan venetsialaispommeja joskus ostaneeni. Neulasella on biisi, jossa lauletaan "Koulupuistossa on penkit valkoiset". Koulupuistossa tosiaan on valkoiset penkit. Se on myös paikka, jossa tuli joskus vedettyä ensimmäiset teinikännit. Demo2:lla on biisi nimeltä Kråkholmen, joka on sen kaupunginosan nimi, jossa Liimatta nuorena asui. Mitäs vielä... Voitais joskus tehdä foorumiporukalla pyhiinvaellusmatka Jeppikseen ja Rovaniemelle ja minä voisin esitellä paikkoja ensinmainitussa ja stratum jälkimmäisessä  grin


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#126 26.04.2006 21:49

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Alxity wrote:

Voitais joskus tehdä foorumiporukalla pyhiinvaellusmatka Jeppikseen ja Rovaniemelle ja minä voisin esitellä paikkoja ensinmainitussa ja stratum jälkimmäisessä  grin

hand

Offline

#127 28.04.2006 19:32

ZapMan
Member
Registered: 03.08.2005
Posts: 1,180

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Alxity wrote:

[quote:ec105ec46b="psychocandy"]täytyypä ostaa tuo uusi kunhan ehtii. vois sen sinkunkin kuunnella  toiseen kertaan...[/quote:ec105ec46b]

Se single ei ole läheskään uuden levyn parasta antia.

Jeppis, mutta "se" (Miten Tässä Vielä Käy?) toimii käsittämättömän hyvin kakkosraitana levyllä osana suurempaa kokonaisuutta.
Joku muukin (Alxity?) kehui mahliksen Ruukunvalajat biisiä ja on todellakin sanottava että se on yksi hienoimmista abso biiseistä koskaan. Etenkin tekstiltään se on yksi vahvimmistä Liimatan kirjoituksista, niin ja onhan tuo Liimatan säveltämäkin kipale.


'...They Don't Sleep Anymore on the Beach..."

Offline

#128 10.07.2006 13:13

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Laitetaan nämä keikkapäivät vielä tännekin, että muistan ne sitten kun asia on ajankohtainen. Haluan nimittäin Liimatan soolona nähdä!

The Tommi Liimatta Test Pressings

13.09. Helsinki, Semifinal
15.09. Jyväskylä, Lutakko
22.09. Tampere, Telakka


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#129 28.08.2006 20:25

Katkennut petsari
Member
From: Killerjärvi
Registered: 23.06.2006
Posts: 5,294
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

psychocandy wrote:

muistan myös jonkun jutun missä suonna  kononen kävi jeppiksessä katsomassa liimatan vanhaa kotitaloa, !

Kyseisen jutun inspiroimana tuli pari vuotta sitten maaliskuun loskassa talsittua muutama kilometri Pietarsaaren keskustasta teollisuusalueen halki kyseiselle talolle...kaupungissa ei oltu sentään asian vuoksi, vaan jalkapalloa katsomassa.

Tuossa joitain rivejä ylempänä mainittiin "Simpukka-amppelin" aliarvostus, mistä olen samaa mieltä. "Sunnuntai" on piisinä kevyesti yhtyeen viiden parhaan joukossa, eikä vähiten aihepiirinsä vuoksi... :?


- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.

Offline

#130 28.08.2006 23:16

mattti
Member
From: turku
Registered: 14.06.2005
Posts: 305

Re: Absoluuttinen Nollapiste

stratum wrote:

[quote:c000c4db1e="Alxity"]Voitais joskus tehdä foorumiporukalla pyhiinvaellusmatka Jeppikseen ja Rovaniemelle ja minä voisin esitellä paikkoja ensinmainitussa ja stratum jälkimmäisessä  grin[/quote:c000c4db1e]

hand

smaa hand

Offline

#131 29.08.2006 13:09

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,527
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

tänne en olekaan muistanut spämmiä että absojen mahlanjuoksuttaja tuli hankittua jossain välissä, ja olipa kesällä eräskin aamu jolloin heräsin mökillä yksin n. klo 7 aamulla ja keksin että alanpa juoda viiniä ja kuuntelemaan absojen levyä... 2 kertaa kuuntelin putkeen ja luin lyriikoita vihosta ja totesin että hieno levy. sit laitoin nimi muutetun taustalle soimaan ja jatkoin unia...

ja nyt vaan jäämme  odottelemaan tätä:
cocktail.jpg

ja tulevaa soolokeikkaa (itsehän jätän siis dälekin väliin).

onko muuten täällä porukkaa joilla olisi se kuuden kasetin kokoelma nollapisteen juuret? pitäis varmaan joskus hankkia, kun vaan sais aikaiseksi...


EDIT: näköjään absot soittaa tavastialla ti 5.9.2006!


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#132 29.08.2006 14:40

Katkennut petsari
Member
From: Killerjärvi
Registered: 23.06.2006
Posts: 5,294
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Ehkä en olekaan niin kova Nollapiste-fäni kuin oletin, noita DIUCceja kun ei lopulta jaksa kuin hyvin vähän alusta. Simpanssejakin sietää keikalla noin kerran kahdessa vuodessa.


- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.

Offline

#133 12.09.2006 10:12

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Liimatan sooloilu taitaa kuitenkin jäädä väliin  icon_cry

Lohdutusta sen sijaan tarjosi Absojen Klubikeikka Treella, jossa itse setti oli melko ennalta-arvattavaa, mutta encorena kuultiin Sunnuntai! Lisäksi soittivat kaksi biisiä muovilta ja Simpukka-amppelilta vielä Eläimen varmuudenkin. Tuo Sunnuntai oli kyllä erittäin toivottu ja hieno biisi kuulla livenä. Ja lisää pisteitä siitä ettei Jarrutan ollut mukana setissä.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#134 12.09.2006 10:18

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,527
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

sunnuntai on kyllä hieno, olkoonkin että muistan sen joskus livenä kuulleeni, ja silloin sitä melodiaa oli muutettu aavistuksen huonompaan suuntaan.

oliko kukaan muuten maanantaina tavastialla? tai onkos muita tulossa liimattaa tsekkaileen keskiviikkona?


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#135 12.09.2006 10:21

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Absoluuttinen Nollapiste

[quote:313c8a7776="psychocandy"]sunnuntai on kyllä hieno, olkoonkin että muistan sen joskus livenä kuulleeni, ja silloin sitä melodiaa oli muutettu aavistuksen huonompaan suuntaan.
[/quote:313c8a7776]

Tällä kertaa noudatti muistaakseni aika pitkälti levyversiota, eikä ainakaan minun korviini kuulostanut ollenkaan huonommalta kuin levyversio. Eläimen varmuus sen sijaan oli tällä kertaa hieman laimeampi kuin yleensä.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#136 12.09.2006 14:37

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Spämmätään tänne nyt vielä sellainen tieto, että Tropic Cocktail ilmestyy huomenna. Soundissa näytti olevan jo arvostelu ja Liimatan ja Martikaisen yhteishaastattelu (Martikainen ei onneksi liity levyyn muuten kuin että julkaisee myös oman soololevynsä). Tällä kertaa mukana Liimatan soololla on kaksi erillistä bändiä ja äänittäjä oli kuulemma vaatinut että tällä kertaa kitarat piti jopa virittää ennen soittamista. Arvostelun ja haastattelun perusteella uskoisin tulossa olevan oikein laadukkaan levyn ja pakkohan tuo on samantien hankkia. Varsinkin kun kahden viimeisen biisin nimetkin ovat niinkin loistavat kuin Tämä vielä ja sitten se kukitus ja Kukitus


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#137 12.09.2006 14:54

fassu
Member
Registered: 14.02.2006
Posts: 2,554

Re: Absoluuttinen Nollapiste

simpanssit on toki täysin hervotonta, vaikkei sille usein jaksaiskaan hihitellä. peuk


Viimeisimpänä halutaan kieltää eräs viime vuosien lupaavimmista uusista finanssialan innovaatioista, nimittäin pikavipit.

Offline

#138 12.09.2006 15:39

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,124

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Alxity wrote:

Tällä kertaa mukana Liimatan soololla on kaksi erillistä bändiä ja äänittäjä oli kuulemma vaatinut että tällä kertaa kitarat piti jopa virittää ennen soittamista.

Plastic Eske Band ja The Test Pressings. Loistavia bändinnimiä muuten. Test Pressingseissä soittaa absoista Janne Hast ja Tomi Krutsin. Täytyy varmaan huomenna vääntäytyä semifinaliin.


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#139 12.09.2006 17:55

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Alxity wrote:

Lohdutusta sen sijaan tarjosi Absojen Klubikeikka Treella

Paras nollapis(sis)teily... öh, kolmeen vuoteen? Sunnuntai oli oikein mukava yllätys, eivätkä edes Sinetin heikoimmat vedot latistaneet tunnelmaa, semminkin kun ylenpalttinen sooloilu oli karsittu minimiin. Mahlanjuoksuttajalta olisin mielelläni kuullut vielä pari lisävetoakin, mutta mitäs menin missaamaan koko kiertueen viime syksynä...


This must be what jail / I will scratch

Offline

#140 12.09.2006 18:08

upsetter
Member
From: Taka-Toeoeloe
Registered: 09.08.2005
Posts: 5,000

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Täytyypä bännäyksen uhallakin sanoa, että tässä meillä on taas yksi bändi, jonka suuruus ei ole koskaan avautunut mulle. Varmasti neroa menoa juujuu, mutta enpä vaan ole jaksanut kuunnella yhtäkään levyä koskaan läpi, ja tuskinpa tulee enää koitettua...


tomitarmo.gif
Jäsen: vitun hapan pappaosasto

Offline

#141 12.09.2006 18:09

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Absoluuttinen Nollapiste

upsetter wrote:

Täytyypä bännäyksen uhallakin sanoa, että tässä meillä on taas yksi bändi, jonka suuruus ei ole koskaan avautunut mulle.

Samalla spännilistalla ollaan peuk


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#142 12.09.2006 18:51

lejoncio
eraserhead
From: tku
Registered: 14.06.2005
Posts: 1,957

Re: Absoluuttinen Nollapiste

babriga wrote:

[quote:0d4bb26261="upsetter"]Täytyypä bännäyksen uhallakin sanoa, että tässä meillä on taas yksi bändi, jonka suuruus ei ole koskaan avautunut mulle.[/quote:0d4bb26261]

Samalla spännilistalla ollaan peuk

Massabännit (sama) peuk

Offline

#143 12.09.2006 19:56

fassu
Member
Registered: 14.02.2006
Posts: 2,554

Re: Absoluuttinen Nollapiste

eri-ja-sama. paljoa enno kuullu, usein kuultu on ärsyttänytkin. mutta "mikäli hän tulee tovereita saamaan luokaltaan" -biisi on kerrassaan paras. peuk


Viimeisimpänä halutaan kieltää eräs viime vuosien lupaavimmista uusista finanssialan innovaatioista, nimittäin pikavipit.

Offline

#144 12.09.2006 21:14

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,527
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

tc-takateksti.jpg


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#145 12.09.2006 21:19

kaakku
ärrävikanen pelle
Registered: 23.06.2005
Posts: 13,960

Re: Absoluuttinen Nollapiste

hieno!


Varikset komentavat

Offline

#146 13.09.2006 18:12

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Lievältä pettymykseltä Tropical Cocktail kuulosti ekan kuuntelun perusteella. Soitto oli osassa biiseistä melkein samaa kuin Absoillakin ja pelkäänpä pahoin, että yksi biiseistä on Jarrutan part. 2 ja kyse ei edes ole siitä huumorimielellä ankeasti sanoitetusta. Täytyy nyt kuitenkin kuunnella vielä pari kertaa ennen lopullista tuomiota.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#147 13.09.2006 20:33

murmur
Member
Registered: 22.06.2005
Posts: 9,801

Re: Absoluuttinen Nollapiste

[quote:6a9ef6b00b="lejoncio"]
Massabännit (sama) peuk[/quote:6a9ef6b00b]

I'm in! Yritän aina, mutta en onnistu.

Offline

#148 13.09.2006 20:57

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,527
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

soundissa liimatan haastis (mukana myös martikainen).


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#149 13.09.2006 21:07

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Menin jopa ostamaan koko lehdenkin tuon haastattelun takia. Kiinnitin muuten huomiota siihen, miten melkein kaikki levyt olivat saaneet 4 tähteä (mm. Liimatan ja Martikaisen soolot, Crazy Horsen kokoelma, Outkastin uusin jne.)

Koktaili alkaa muuten maistua paremmin nyt kun olen enemmän kuunnellut. Onhan tämä sanoituksiltaan huomattavasti spontaanimman ja hyvässä mielessä lapseekkaamman oloinen kuin Abson viimeisimmät levyt. Ja musiikillisestikin levy on toki hyvä. Odotukset olivat vaan ehkä liian korkealla, sillä eihän ensimmäisen soolon tasolle enää taida olla mahdollisuuksia päästä.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#150 13.09.2006 21:53

Katkennut petsari
Member
From: Killerjärvi
Registered: 23.06.2006
Posts: 5,294
Website

Re: Absoluuttinen Nollapiste

Alxity wrote:

. Onhan tämä sanoituksiltaan huomattavasti spontaanimman ja hyvässä mielessä lapseekkaamman oloinen kuin Abson viimeisimmät levyt.

Juuripa näin. Reippaiden piisien kohdalla tulee paikoitellen mieleen Nollapisteen parhaat sinkkujen "b-puolet" tyyliin "Hyönteisen kuolinnaamio". Toisaalta sitten taas ensisooloa vakavamapaakin tulkintaa seassa. Suurella mielenkiinnolla odotellaan perjantain keikkaa, onneksi ovat pikkulavan puolella  peuk


- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB