#61 02.01.2008 17:34

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Black Sabbath

Moronica wrote:

Mulla on kirppikseltä parilla markalla hankittu Masters Of Reality, koska Billy Corgan sanoi joskus sen olevan parhaalta soundaava koskaan tehty levy. Rohkenen olla yhä eri mieltä. grin

[quote:70dbed4675]Posted: 02.09.2005 @ 21:02       
   
Tämähän olisi vaatinut pollin... Smile

Ostin Masters Of Realityn kirpparilta vanhalla kympillä, koska olin lukenut Billy Corganin sanoneen, että se on soundiltaan paras ikinä äänitetty levy. Eipä ollut, taisi Billy vitsailla[/quote:70dbed4675]

Talteen icon_razz

Sulla on selvästi joku agenda icon_biggrin  icon_lol


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#62 02.01.2008 17:37

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Black Sabbath

icon_lol  icon_biggrin


bzort glorf bööth

Offline

#63 02.01.2008 20:44

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Black Sabbath

crazy train biggrin


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#64 02.01.2008 23:14

Firon
Marvelin juustohirviö
From: Nuthill
Registered: 09.03.2007
Posts: 9,254
Website

Re: Black Sabbath

Olen jo pidemmän aikaa pähkäillyt tuon Complete 1970s Replica CD Collectionin ostamista, missä siis remasteroituna kaikki Ozzyn aikaiset levyt.

Offline

#65 03.01.2008 00:12

kikikaikai
Member
From: Tammpere
Registered: 08.05.2007
Posts: 1,000
Website

Re: Black Sabbath

C'mon, let's have a party!! Aww yeah! rainbow


Älä niin ne oli siel ku siel oli.

Offline

#66 03.01.2008 13:00

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Black Sabbath

forssto wrote:

[quote:30f8dae19c="noisembryo"]Missäs muuten Mob Rules ja Heaven and Hell luuraavat?[/quote:30f8dae19c]
Hööj! icon_rolleyes

pitänee pistää rinnakkaispolli pystyyn..  icon_wink

ihan ok levyjä noi dio-platatkin. jopa se live on muistaakseni aika ok. viime kuuntelusta taitaa olla kyllä 10v... wanha


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#67 03.01.2008 13:19

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Black Sabbath

Aika pitkään tuli välteltyä noita Dio-levyjä ihan pelkän ennakkoluuloisuuden vuoksi, mutta ovathan nekin ihan hyviä. Mutta en minä silti niitä samaan polliin Ozzy-levyjen kanssa laittaisi  icon_wink

Ja puuttuuhan tuolta näköjään Technical Extacykin. Miksei kukaan ole sitä halunnut äänestää?


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#68 03.01.2008 13:28

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005
Posts: 18,410

Re: Black Sabbath

Jean-Babtiste wrote:

[quote:05c9187651="Moronica"]Mulla on kirppikseltä parilla markalla hankittu Masters Of Reality, koska Billy Corgan sanoi joskus sen olevan parhaalta soundaava koskaan tehty levy. Rohkenen olla yhä eri mieltä. grin[/quote:05c9187651]

[quote:05c9187651]Posted: 02.09.2005 @ 21:02       
   
Tämähän olisi vaatinut pollin... Smile

Ostin Masters Of Realityn kirpparilta vanhalla kympillä, koska olin lukenut Billy Corganin sanoneen, että se on soundiltaan paras ikinä äänitetty levy. Eipä ollut, taisi Billy vitsailla[/quote:05c9187651]

Talteen icon_razz

Sulla on selvästi joku agenda icon_biggrin  icon_lol

Psykokarkilla nämä  colorflash  icon_redface


Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

Offline

#69 03.01.2008 14:19

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Black Sabbath

Moronica wrote:

Psykokarkilla nämä  colorflash  icon_redface

Luin ensin "psykiatrilla"  grin


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#70 03.01.2008 14:27

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,326
Website

Re: Black Sabbath

Alxity wrote:

[quote:553ceac01c="Moronica"]Psykokarkilla nämä  colorflash  icon_redface[/quote:553ceac01c]

Luin ensin "psykiatrilla"  grin

roll

icon_rolleyes


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#71 03.01.2008 18:54

vanamo
Member
From: Helsinki
Registered: 21.07.2005
Posts: 170

Re: Black Sabbath

[quote:635fcb0368="Alxity"]Aika pitkään tuli välteltyä noita Dio-levyjä ihan pelkän ennakkoluuloisuuden vuoksi, mutta ovathan nekin ihan hyviä. Mutta en minä silti niitä samaan polliin Ozzy-levyjen kanssa laittaisi  icon_wink

Ja puuttuuhan tuolta näköjään Technical Extacykin. Miksei kukaan ole sitä halunnut äänestää?[/quote:635fcb0368]

Puuttuu sieltä huumehouruinen Never Say Die! -plattakin jota mä viime aikojen kuunteluiden takia olisin äänestänyt samantein! Junior's Eyes on selkeesti Black Sabbath TOP-10:ssä


Every day, Rock'n'Roll is saving my Life

Offline

#72 04.01.2008 09:32

Firon
Marvelin juustohirviö
From: Nuthill
Registered: 09.03.2007
Posts: 9,254
Website

Re: Black Sabbath

[quote:f8d8910203="vanamo"]
Puuttuu sieltä huumehouruinen Never Say Die! -plattakin jota mä viime aikojen kuunteluiden takia olisin äänestänyt samantein! Junior's Eyes on selkeesti Black Sabbath TOP-10:ssä[/quote:f8d8910203]

No joo, ei tuo ehkä ihan niin huono levy ole kuin yleisesti väitetään. Air Dance, Shock Wave ja nimikkobiisi ovat myös ihan hyvää matskua. Silti rankkaisin noista 70-luvun Sabbath levyistä ainoastaan Technical Ecstasyn tuota huonommaksi.

Offline

#73 04.01.2008 11:54

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Black Sabbath

vanamo wrote:

Puuttuu sieltä huumehouruinen Never Say Die! -plattakin jota mä viime aikojen kuunteluiden takia olisin äänestänyt samantein! Junior's Eyes on selkeesti Black Sabbath TOP-10:ssä

No niinpäs puuttuikin... Enpä ole tuota aikoihin kuunnellut, mutta muistaakseni siinä oli vain yksi hyvä biisi... En muista mikä.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#74 04.01.2008 11:57

Katkennut petsari
Member
From: Killerjärvi
Registered: 23.06.2006
Posts: 5,294
Website

Re: Black Sabbath

Nelonen on läheisin lätty, Neloselle ääni. "Live Evilin" vois hankkia, muistaakseni hieno dokumentti Dio-Sabbathista. Ja komiat kannet!


- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.

Offline

#75 04.01.2008 13:51

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Black Sabbath

Katkennut petsari wrote:

"Live Evilin" vois hankkia, muistaakseni hieno dokumentti Dio-Sabbathista. Ja komiat kannet!

Mihinköhän olen omani hukannnut/myynyt/lahjoittanut... Eikös siinä kannessa muuten ole edustettuina jokainen levyltä löytyvä biisi jonkinlaisen kuvan muodossa. Ja jos nyt oikein muistan niin Ozzzy uhkaili tappaa Dion, mikäli mies laulaisi Paranoidin. Eipä ole ainakaan vielä toteuttanut uhkaustaan.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#76 04.01.2008 13:55

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,326
Website

Re: Black Sabbath

Alxity wrote:

Ja jos nyt oikein muistan niin Ozzzy uhkaili tappaa Dion, mikäli mies laulaisi Paranoidin. Eipä ole ainakaan vielä toteuttanut uhkaustaan.

kumpi? grin


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#77 04.01.2008 13:59

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Black Sabbath

psykokarkki wrote:

[quote:4be95ac29f="Alxity"]Ja jos nyt oikein muistan niin Ozzzy uhkaili tappaa Dion, mikäli mies laulaisi Paranoidin. Eipä ole ainakaan vielä toteuttanut uhkaustaan.[/quote:4be95ac29f]
kumpi? grin

Arvaa. Voihan senkin toki nähdä uhkauksena, että Dio aikoo laulaa Paranoidin...


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#78 04.01.2008 14:03

Katkennut petsari
Member
From: Killerjärvi
Registered: 23.06.2006
Posts: 5,294
Website

Re: Black Sabbath

Alxity wrote:

[quote:2631cf0b59="Katkennut petsari"]"Live Evilin" vois hankkia, muistaakseni hieno dokumentti Dio-Sabbathista. Ja komiat kannet![/quote:2631cf0b59]

Mihinköhän olen omani hukannnut/myynyt/lahjoittanut... Eikös siinä kannessa muuten ole edustettuina jokainen levyltä löytyvä biisi jonkinlaisen kuvan muodossa.

2283.jpg
Tärvätty on omakin kappale, joka oli muuten Joensuun Centrumista ostettu c-kasetti.


- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.

Offline

#79 19.02.2008 12:45

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Black Sabbath

Mob Rules löytyi viimein halvalla. Ihan pätevä levy sekin, jos pystyy Dio-Sabbathia kuuntelemaan. En tiiä pitäiskö seuraavaksi sitten se Gillan-ajan Born Again. Kansi on ainakin helvetin ruma.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#80 19.02.2008 14:03

janne m.
Member
Registered: 28.11.2006
Posts: 8,160

Re: Black Sabbath

Hyvinhän sitä pystyy! Heaven and Hell  rokrok

Ja mun mielestä nää on aina olleet hienot kannet...  icon_redface

SabbathBorn.jpg


organizing the boy scouts for murder is wrong

Offline

#81 19.02.2008 22:18

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Black Sabbath

Alxity wrote:

[quote:94d0ed07f4="psykokarkki"][quote:94d0ed07f4="Alxity"]Ja jos nyt oikein muistan niin Ozzzy uhkaili tappaa Dion, mikäli mies laulaisi Paranoidin. Eipä ole ainakaan vielä toteuttanut uhkaustaan.[/quote:94d0ed07f4]
kumpi? grin[/quote:94d0ed07f4]

Arvaa. Voihan senkin toki nähdä uhkauksena, että Dio aikoo laulaa Paranoidin...

Homma meni muuten ainakin tuon McIverin Black Sabbath-kirjan mukaan sittenkin niin, että Ozzy kehotti Dioa käyttämään luotiliivejä jos meinaa Paranoidia tai Iron Mania livenä esittää eli ihan henk. koht. uhkauksesta ei välttämättä ollutkaan kyse.

Ehkä muuten lievä pettymys tuo kirja ollut, etenkin verrattuna loistavaan Metallica-kirjaan. Aika nopeasti levyjen tekoa käydään läpi ja muutenkin tuntuu ettei kyseinen henkilö taida ihan niin tarkasti olla Black Sabbathin uraa seurannut kuin Metallican. Ja lisäksi Sabotagen kansi olisi kyllä ansainnut punaiseine sukkahousuineen jonkinlaista analyysiä  grin


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#82 20.02.2008 10:41

Firon
Marvelin juustohirviö
From: Nuthill
Registered: 09.03.2007
Posts: 9,254
Website

Re: Black Sabbath

Topicin innoittamana kuuntelin tuota Born Againiä eilen ekaa kertaa varmaan 15 vuoteen. Ei se ollut ajan saatossa ainakaan parantunut. Gillan ei vaan mun mielestä sovi tuohon yhtään ja tuntuu äijä muutenkin olevan vähän heikossa vedossa ko. levyllä. Biisit myös heikkoja muutamaa riffiä lukuunottamatta. Ehkä huonompi jopa kuin Technical Ecstacy, siinä on sentään Dirty Women.

Offline

#83 20.02.2008 11:55

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Black Sabbath

Firon wrote:

Ehkä huonompi jopa kuin Technical Ecstacy, siinä on sentään Dirty Women.

Technical Ecstacya huononpi taitaa olla myös Never Say Die, jonka ainoa hyvä biisi taisi olla Air Dance. Ekstaasilla taisi olla pari muutakin ihan kohtuullista biisiä... Ainakin se Wardin laulama.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#84 20.02.2008 12:00

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007
Posts: 8,599

Re: Black Sabbath

Mä en jaksa Ozzyn jälkeisiä levyjä yhtään ja niistäkin ne myöhemmät on vähän niin ja näin. Ostin joskus vinyylinä eikä kolahtanut. Myin kalliilla pois pari vuotta sitten.


Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

Offline

#85 20.02.2008 12:49

paise
Member
Registered: 01.07.2005
Posts: 1,148

Re: Black Sabbath

[quote:9b160dedc3="janne m."]Hyvinhän sitä pystyy! Heaven and Hell  rokrok

Ja mun mielestä nää on aina olleet hienot kannet...  icon_redface

SabbathBorn.jpg[/quote:9b160dedc3]
Hienot on. Turusen Marko vissiin tehny icon_biggrin


"Internet perustuu Jumalan luomiin raaka-aineisiin, ihmisille annettuun luovaan älyyn ja radioaaltoihin." - Jouko Piho

Offline

#86 20.02.2008 13:01

Katkennut petsari
Member
From: Killerjärvi
Registered: 23.06.2006
Posts: 5,294
Website

Re: Black Sabbath

Nyt vopite olla jotta muistan väärinkin, mutta taitaa olla sillä lailla, että vasta Gillanin aikaan Sabbath kävi ensi kertaa Suomessa...ja kävikös muuten ennen reunioneja enää laisinkaan, siis Tony Martinin aikaan...ehkä Kultsalla kertaalleen?


- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.

Offline

#87 20.02.2008 14:39

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Black Sabbath

Katkennut petsari wrote:

Nyt vopite olla jotta muistan väärinkin, mutta taitaa olla sillä lailla, että vasta Gillanin aikaan Sabbath kävi ensi kertaa Suomessa...

Samanlaiseen käsitykseen minäkin McIverin kirjan perusteella olen päätynyt. Omakohtaista muistikuvaa noilta ajoilta tuon(kaan) asian suhteen ei toki ole.

Joka tapauksessa olen iloinen, että pääsin melkein eturivistä näkemään, vaikka se tarkoittikin sitä, että jouduin juosta kusilammikoiden läpi... Roskildessa tämä.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#88 20.02.2008 15:12

kikikaikai
Member
From: Tammpere
Registered: 08.05.2007
Posts: 1,000
Website

Re: Black Sabbath

Katkennut petsari wrote:

Nyt vopite olla jotta muistan väärinkin, mutta taitaa olla sillä lailla, että vasta Gillanin aikaan Sabbath kävi ensi kertaa Suomessa...ja kävikös muuten ennen reunioneja enää laisinkaan, siis Tony Martinin aikaan...ehkä Kultsalla kertaalleen?

Tullikamarilla Martin on ainakin käynyt näyttäytymässä ja muistaakseni jollain festeillä.
Joo mutta Sabotaakin jälkeen tulleet levyt ei innosta oikeastaan yhtään. Kahdella viimesellä Ozzy-levyllä oli ehkä pari hyvää kohtaa mutta kokonaisia biisejä ei varmaan yhtäkään. Näitä muiden levyjä en sitten osaa ollenkaan.


Älä niin ne oli siel ku siel oli.

Offline

#89 20.02.2008 17:18

Katkennut petsari
Member
From: Killerjärvi
Registered: 23.06.2006
Posts: 5,294
Website

Re: Black Sabbath

Alxity wrote:

[quote:eaee91d73e="Katkennut petsari"]Nyt vopite olla jotta muistan väärinkin, mutta taitaa olla sillä lailla, että vasta Gillanin aikaan Sabbath kävi ensi kertaa Suomessa...[/quote:eaee91d73e]

Samanlaiseen käsitykseen minäkin McIverin kirjan perusteella olen päätynyt. Omakohtaista muistikuvaa noilta ajoilta tuon(kaan) asian suhteen ei toki ole.

Itselläni on hämärä muisto muinaisen OK-lehden otsikosta, jossa Gillan hehkuttaa tulevaa vierailua tyyliin: "Haluan näyttää viimenkin Sabbathille mahtavan maanne!".

Gillan itsehän oli nimeään kantaneen yhtyeensä kera 80-luvun alussa tuttu ja suosittu vieras maamme festivaaleilla ja tanssilavoilla. Painettiinpa "Gillan is Heavy Rock"- kokelman kanteen osana mainoskampanjaa jopa iskulause "TV:stä tuttu!".


- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.

Offline

#90 22.02.2008 12:55

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Black Sabbath

Kertokaapas asiasta tietävät kannattaako harkita esim. TYRin tai Dio-Sabbathin myöhemmän reinkarnaation aikaansaaman Dehumanizerin hankkimista? Eivät tietenkään ole mitään ensimmäisiin Ozzy-levyihin verrattavia, mutta olen ymmärtänyt etteivät mitään ihan paskojakaan. Tosin allmusic arvostaa TYRiä peräti yhden tähden verran kun taas Headless Cross saa jopa 4 tähteä eli saman verran kuin Mob Rules (joka minusta on ihan ok levy, ehdottomasti ostamisen arvoinen).


Dio-Sabbath vol. 2 (eli Appice rummuissa) aka Heaven And Hell on muuten kuulemma tekemässä uutta levyä.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

Board footer

Powered by FluxBB