1. Index
  2. » Raskaampaa
  3. » Fugazi

#121 15.11.2011 11:52

janne m.
Member
Registered: 28.11.2006
Posts: 8,160

Re: Fugazi

Jestas, noihan on tosi hyvän kuulosia.


organizing the boy scouts for murder is wrong

Offline

#122 17.10.2012 20:09

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Fugazi

Onko kellään mitään hajua tai mielipiteitä Joe Lallyn soololevyistä?


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#123 17.10.2012 20:28

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,103

Re: Fugazi

aika lallya kamaa  redface_new


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#124 18.10.2012 15:28

tomiha
Member
Registered: 18.10.2012
Posts: 35

Re: Fugazi

Fugazi on itselle tällä hetkellä ehkä se kovin inspiraatio omaan soitteluun. Argument ja End Hits toimivat parhaiten. Vanhempi punkempi kama ei niinkään. Mun mielestä Fugazin melodiat on todella hienoja ja jotenkin melankolisia. Ehkä ne siks toimii wu tangin sämpläämisessä myös.

Mutta mainitkaapa Fugazin tyylisiä bändejä lisää! Mielellään juuri Argumentin tyylisiä. Toistaiseksi olen löytänyt vasta yhden melko samanhenkisen bändin: Unwoundin.

http://www.youtube.com/watch?v=zu-NtbGCbh0

Offline

#125 18.10.2012 17:24

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Fugazi

mites ois toi echo is your love? 8 hours ja paper cut eye-albumit painii imo kyl aika pitkälti samassa sarjassa. myöhemmät ei enää yhtä hyviä.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#126 18.10.2012 18:36

tomiha
Member
Registered: 18.10.2012
Posts: 35

Re: Fugazi

rc-lungen wrote:

mites ois toi echo is your love? 8 hours ja paper cut eye-albumit painii imo kyl aika pitkälti samassa sarjassa. myöhemmät ei enää yhtä hyviä.

On tuttu. Tykkään kyllä enemmän uudemmasta echosta icon_smile

Offline

#127 18.10.2012 21:52

Uudet housut ja paita
tekotaiteellinen paskiainen
Registered: 16.05.2012
Posts: 4,387

Re: Fugazi

shanks wrote:
rc-lungen wrote:

Onko kellään mitään hajua tai mielipiteitä Joe Lallyn soololevyistä?

Tota vikaa olen muutaman kerran kuunnellu. Ihan ok kamaa. Ehkä vois verrata Fugazin Argument-matskuun mielestäni jos sellasia vertailukohtia hakee. Pari aiempaa sooloa näyttää olevan myös tehnyt mutta niistä ei kuulohavaintoa. Ilmeisesti vähän "kokeellisempaa" meininkiä.

Mä olen kuullut vain ekan. Ihan ok, aika vähälle kuuntelulle tosin jäänyt. Hillittyä ilmasua, vielä riisutumpaa kuin The Evens, mut jotain charmantia viehätystä siinä on. Fugazin henki paistaa läpi vaikka haiseekin erilaiselle.

Offline

#128 18.10.2012 22:42

Markku
Member
From: Huttusen naapurissa
Registered: 20.02.2007
Posts: 1,623

Re: Fugazi

tomiha wrote:

Mutta mainitkaapa Fugazin tyylisiä bändejä lisää!

Soul Side oli vähän samanlaista ja Dischordhan niitäkin julkaisi. Trigger on ainoa kuulemani levy ja toimii mun korvissa paremmin kuin Fugazi

Offline

#129 18.10.2012 23:50

ILR
matlök
From: täällä sitten taas
Registered: 12.06.2005
Posts: 8,768

Re: Fugazi

Markku wrote:
tomiha wrote:

Mutta mainitkaapa Fugazin tyylisiä bändejä lisää!

Soul Side oli vähän samanlaista ja Dischordhan niitäkin julkaisi. Trigger on ainoa kuulemani levy ja toimii mun korvissa paremmin kuin Fugazi

Jawbox on mun mielestä se selkein pikku-Fugazi. Ne rokkaa selvästi konventionaalisemmin mut aika samalla tyylillä vetävät lopulta ja Dischordillehan nekin ekat levynsä tuuppas. Nation of Ulysses oli sit enempi Fugazin hengenheimolainen myös punkkirokkikokoonpanon luovan käytön suhteen ja niillä koko katalogi tais tulla ulos Dischordin leimoilla.

Huterampia linkkejä sit Lungfish mistä en oikein tykkää enkä jaksa enempiä analysoida, vähän turhan nyyhkyemo God Machine ja tältä vuosituhannelta McLusky mikä on paikoitellen ihan puhdasta Guy Picciottoa.


Älä päästä painiks sitä

Offline

#130 19.10.2012 00:13

tomiha
Member
Registered: 18.10.2012
Posts: 35

Re: Fugazi

ILR wrote:
Markku wrote:
tomiha wrote:

Mutta mainitkaapa Fugazin tyylisiä bändejä lisää!

Soul Side oli vähän samanlaista ja Dischordhan niitäkin julkaisi. Trigger on ainoa kuulemani levy ja toimii mun korvissa paremmin kuin Fugazi

Jawbox on mun mielestä se selkein pikku-Fugazi. Ne rokkaa selvästi konventionaalisemmin mut aika samalla tyylillä vetävät lopulta ja Dischordillehan nekin ekat levynsä tuuppas. Nation of Ulysses oli sit enempi Fugazin hengenheimolainen myös punkkirokkikokoonpanon luovan käytön suhteen ja niillä koko katalogi tais tulla ulos Dischordin leimoilla.

Huterampia linkkejä sit Lungfish mistä en oikein tykkää enkä jaksa enempiä analysoida, vähän turhan nyyhkyemo God Machine ja tältä vuosituhannelta McLusky mikä on paikoitellen ihan puhdasta Guy Picciottoa.

McLusky kuulostaa näin nopealla kuuntelulla ihan tutustumisen arvoiselta. Jawboxille pitäis kai antaa uutta tsäänssiä.

Tuo Soul Side ei oikein toiminut. Menee enemmänkin sinne alkupään Fugaziin eikä tuon Argumentin tyyliin. Kiitos kuitenkin!

Offline

#131 19.10.2012 11:02

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Fugazi

Lungfishhan on just parasta. Yhden riffin biisejä ja mitä hämmentävimpia sanotuksia! Sit tietenkin Dischordin 2000-luvun lippulaivat: Q and not U ja Black Eyes. Onko muuten dischordille omaa topsua? vois jatkaa sellases.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#132 21.10.2012 21:32

Uudet housut ja paita
tekotaiteellinen paskiainen
Registered: 16.05.2012
Posts: 4,387

Re: Fugazi

Kai Antelopen vois nähdä jollain tavalla Fugazin jälkeläisenä. Tai ehkä ei. Mut Dischordin bändiltä julkasema Reflector on tosi mainio.

Offline

#133 22.10.2012 17:14

ILR
matlök
From: täällä sitten taas
Registered: 12.06.2005
Posts: 8,768

Re: Fugazi

Smart Went Crazy unohtui alunperin, niiden vaikutteet on selvästi tullu Fugazin lisäks isosti muualta ysärin jenkki-indiestä (eli nää Archers of Loafit ja muut) ja kokoonpano oli erilainen ainakin vakisellistin verran mut vois jopa todeta että nehän teki argumenttityylin levyn ennen Argumenttia. Tää Song of the dodo on mun suosikkibiisi niiden vikalta levyltä.


Älä päästä painiks sitä

Offline

#134 22.10.2012 17:27

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Fugazi

ILR wrote:

Smart Went Crazy unohtui alunperin, niiden vaikutteet on selvästi tullu Fugazin lisäks isosti muualta ysärin jenkki-indiestä (eli nää Archers of Loafit ja muut) ja kokoonpano oli erilainen ainakin vakisellistin verran mut vois jopa todeta että nehän teki argumenttityylin levyn ennen Argumenttia. Tää Song of the dodo on mun suosikkibiisi niiden vikalta levyltä.

pitääpä tutustua. kuulosti sangen hyvältä.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#135 18.11.2012 01:36

Phlegm
Member
From: Land of Sodomites
Registered: 31.01.2006
Posts: 5,173

Re: Fugazi

Mainitaan tähän nyt, kun tuli kaivettua tää levy hyllystä, bändi nimeltä Guzzard.
Aikanaan ostin pari levyy pitkälti siks, että nää oli AmRep -kamaa. Meluroccailun kanssa tällä ei tietty varsinaisesti oo mitään tekemistä, vaan menee nimenomaan tonne voimapopahtava postharkkore -osastoon. Tää ei ehkä ollu yhtä svengaava kuin fugazi, tai kokeileva kuten unwound, tai raskas à la helmet, mutta ihan hyvii biisei.

Offline

#136 18.11.2012 12:07

Bricolage
:piggrin:
From: pannukakun puistikko
Registered: 27.01.2008
Posts: 5,470

Re: Fugazi

ILR wrote:

Smart Went Crazy unohtui alunperin, niiden vaikutteet on selvästi tullu Fugazin lisäks isosti muualta ysärin jenkki-indiestä (eli nää Archers of Loafit ja muut) ja kokoonpano oli erilainen ainakin vakisellistin verran mut vois jopa todeta että nehän teki argumenttityylin levyn ennen Argumenttia. Tää Song of the dodo on mun suosikkibiisi niiden vikalta levyltä.

Juurikin näin. Jännä tapaus tuo kakkoslevy Con Art eritoten mutta tosi jotenkin unohdettu ihan syyttä.


Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"

Offline

#137 11.01.2013 14:22

tomiha
Member
Registered: 18.10.2012
Posts: 35

Re: Fugazi

Tiedän ettei tää ketju nyt oo välttämättä kaikkein sovelian paikka tällaista asiaa tiedustella, mutta ollaan epätoivoisia, eikä parin vuoden haku muusikoiden.netin avulla ole tuottanu tulosta lukuisista kokelaista huolimatta:

Kaksijäseninen bändimme (kitaristi ja basisti/kitaristi) etsii rumpalia ja basistia riveihinsä. Vaikuttimet ovat melko vahvasti ysäri-indiessä ja noisahtavammassa rockissa. Tärkeimpinä innoittajina mainittakoon Unwound, Fugazi, Sonic Youth, Echo is your love, Swirlies. Tällä hetkellä ei ole vielä äänitetty mitään, mutta tarkoitus olisi parin kuukauden aikana saada jotain nauhalle.

Treenis löytyy Sound Innin uusista tiloista ja lainarummutkin löytyvät.

Levittäkää pliis sanaa !!!

yht.otot:
tomi.haapa-alho@helsinki.fi
0407445906

Pahoittelut vielä tästä spämmäystyylistä!

Offline

#138 21.11.2014 12:46

Hassuttelija
jäbä joka diggaa Sufjanin uusinta ihan homona
Registered: 29.01.2010
Posts: 26,245

Re: Fugazi


THs56SD.gif

In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.

Offline

#139 14.05.2017 20:49

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Fugazi

Eksyin sitten kuuntelemaan noita Steve Albinin kanssa tehtyjä demoja Kill Takerin biiseistä. Jännä miten Fugazille ja Albinille ominaiset erikoisuudet soundien suhteen sekoittuvat keskenään. Tätä kuunnellessa tosin tulee väistämättä mieleen, että Fugazi pärjäsi paremmin keskenään (Red Medicine nyt esim. bändin itsensä "tuottamana" kuulostaa kuitenkin ihan älyttömän hyvältä).


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#140 14.05.2017 20:58

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Fugazi

No nyt menin sit laittamaan paljon puhuttua Wugazia. Kekseliästä kyllä, mutta ei näihin ois mitään ylimääräisiä rumpuraitoja tarvinnut. Esim. tää Suicide Surprise ois soljunut riittävän hyvin orkkisrummuilla.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#141 29.04.2020 14:29

Heihei Kaveri
Member
Registered: 15.12.2007
Posts: 433
Website

Offline

  1. Index
  2. » Raskaampaa
  3. » Fugazi

Board footer

Powered by FluxBB