1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Radiohead

#61 07.03.2006 17:15

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,524
Website

Re: Radiohead

Laatu wrote:

Luulin että sinä tykkäät niistä ?? :O

totta kai... vaikka nykyään joskus käytänkin hymiöitä niin useimmiten en...

(ja  kaitpa nyt mothers against noise on tuttu  juttu?)


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#62 09.03.2006 02:05

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005
Posts: 15,706

Re: Radiohead

Oon tainnu missata joitain uutisia, koska mitä ilmeisimmin uusimman levyn julkaisee emi... (toisin kun oon täällä horissu ettei levydiiliä ole.) Ilmeisesti rahamiehet kaavailee syyskuulle julkaisupäivää, mutta saa nähdä tuleeko perfektionisteillä valmiiksi määräaikaan. Varsinkin jos meinavat keikkailla kesällä reilumminkin...


en ole kolmekybänen emoboy

Offline

#63 11.03.2006 18:46

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005
Posts: 15,706

Re: Radiohead

Radiohead tulee Szigettiin. Mä en taida.

Kun toi fassu on niin pähkinöinä lacanista ja sen jälkeläisistä niin pannaan tällanen, josta kid a on saanut mahdollisesti nimensä.


en ole kolmekybänen emoboy

Offline

#64 13.03.2006 19:51

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Radiohead

Tunnustetaan nyt sellainen häpeällinen asia, että Amnesiac tuli hankittua alkuperäisenä vasta tänään. Aivan loistavaltahan se edelleenkin kuulostaa. Radioheadin toiseksi paras levy OK C:n jälkeen...


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#65 13.03.2006 19:55

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,896
Website

Re: Radiohead

Minusta Amnesiacin olisi voinut julkaista ep:nä niin olisi diskografia astetta täydellisempi. Onhan se hyvä levy, mutta pari biisiä (Morning Bell -katastrofi ja Hunting Bears) olisivat voineet jäädä ainakin välistä. Samoin levyn päättävä kappale. Kuuden, max. seitsemän biisin pakettina olisi ollut paras ep ikinä, nyt lopputuloksena on Radiohead-tasolla keskinkertainen levy.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#66 13.03.2006 20:10

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,896
Website

Re: Radiohead

börjeslandet wrote:

Kun toi fassu on niin pähkinöinä lacanista ja sen jälkeläisistä niin pannaan tällanen, josta kid a on saanut mahdollisesti nimensä.

Onpa hämmentävä sivu, mutta jossain määrin valaisevakin.. Eikös se yleisempi tarina Kid A -nimen takana liity jotenkin kloonattujen lasten mahdollisuuteen, tai siihen epäilyyn että jossain päin sellainen olisi jo toteutettu?


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#67 13.03.2006 20:16

Acedia
löylynlyömä lappalainen
Registered: 12.06.2005
Posts: 6,740

Re: Radiohead

Luulen Alxityn vain rankkaavan The Bendsin niin paljon korkeammalle kuin Amnesiacin ja OK Computerin, ja näin ollen hän ei viitsinyt edes mainita mikä on bändin paras saavutus, koska asiahan on harvinaisen selvä. grin

Offline

#68 13.03.2006 20:54

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Radiohead

Luulen, että en omista Bendsiä ja luulen myös että olen kuullut sen kokonaan ehkä noin kaksi kertaa.  eek  Foorumin nimibiisi on kuitenkin luonnollisesti parhautta.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#69 13.03.2006 21:10

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Radiohead

olen samaa mieltä tuosta amnesiacin lyhentämisestä ep:ksi.
mutta surullisintahan asiassa on se että ne amnesiacin b-puolet ovat pääosin parempia kuin albumi-raidat.

Offline

#70 13.03.2006 23:56

fassu
Member
Registered: 14.02.2006
Posts: 2,554

Re: Radiohead

[quote:4bb67d568e="börjeslandet"]Radiohead tulee Szigettiin. Mä en taida.

Kun toi fassu on niin pähkinöinä lacanista ja sen jälkeläisistä niin pannaan tällanen, josta kid a on saanut mahdollisesti nimensä.[/quote:4bb67d568e]

meni ohi tuo viestisi eka, mutta palasi toki lopulta paikalleen, kuten asiaan kuuluu. tarkastanpa. tack. :twisted:  peuk


Viimeisimpänä halutaan kieltää eräs viime vuosien lupaavimmista uusista finanssialan innovaatioista, nimittäin pikavipit.

Offline

#71 14.03.2006 10:24

Sidewalker
Nice Guy Sepi
From: Oulu
Registered: 01.07.2005
Posts: 710

Re: Radiohead

Laatu wrote:

Minusta Amnesiacin olisi voinut julkaista ep:nä niin olisi diskografia astetta täydellisempi. Onhan se hyvä levy, mutta pari biisiä (Morning Bell -katastrofi ja Hunting Bears) olisivat voineet jäädä ainakin välistä. Samoin levyn päättävä kappale. Kuuden, max. seitsemän biisin pakettina olisi ollut paras ep ikinä, nyt lopputuloksena on Radiohead-tasolla keskinkertainen levy.

Samaa mieltä. Levyltä kuitenkin löytyy Radioheadin paras biisi: You And Whose Army?. sydan

Offline

#72 14.03.2006 13:32

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005
Posts: 15,706

Re: Radiohead

Laatu wrote:

Eikös se yleisempi tarina Kid A -nimen takana liity jotenkin kloonattujen lasten mahdollisuuteen, tai siihen epäilyyn että jossain päin sellainen olisi jo toteutettu?

Niinhän sen moni automaattisesti tulkitsi, ja voi olla tottakin, mutta en muista lukeneeni, että bändin pojat olis koskaan tätä vahvistaneet.


en ole kolmekybänen emoboy

Offline

#73 14.03.2006 13:37

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,524
Website

Re: Radiohead

mutta läpimurtohittinsä nimen he rippasivat fallilta, tosin hämäsivät ovelasti poistamalla välipisteet. ihme hyypiöitä!


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#74 14.03.2006 13:51

Leif Erikson
Member
From: Tku
Registered: 14.06.2005
Posts: 6,397

Re: Radiohead

Kyllähän Amnesiac pätevä levy, myös päätösbiisi. Tykkäsin aikanaan enemmän kuin monien suosikista Kid A:sta. Nyt en oo pitkään aikaan kuunnellut kumpaakaan. Like Spinning Plates on kyllä I Might Be Wrong -liveversiona paljon parempi kuin Amnesiacilla (oon tainnut sanoa tän ennenkin...). Offtopic: Saan/saadaan pian piano ( icon_rolleyes ) talouteen ja ajattelin aloittaa tuolla kyseisellä biisillä soittamisen. En juuri osaa lukea nuotteja, enkä luota sävelkorvaanikaan, joten taidan aloittaa kaivamalla biisi(e)n tabulatuureja esiin, ja sitten kitaran kautta opetella soittamaan pianoa... icon_redface


"A repo man's always intense"

Offline

#75 14.03.2006 14:00

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005
Posts: 15,706

Re: Radiohead

Leif Erikson wrote:

Kyllähän Amnesiac pätevä levy, myös päätösbiisi. Tykkäsin aikanaan enemmän kuin monien suosikista Kid A:sta. Nyt en oo pitkään aikaan kuunnellut kumpaakaan. Like Spinning Plates on kyllä I Might Be Wrong -liveversiona paljon parempi kuin Amnesiacilla (oon tainnut sanoa tän ennenkin...). Offtopic: Saan/saadaan pian piano ( icon_rolleyes ) talouteen ja ajattelin aloittaa tuolla kyseisellä biisillä soittamisen.

sydan


en ole kolmekybänen emoboy

Offline

#76 14.03.2006 14:04

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,896
Website

Re: Radiohead

Pianoa on tullut itsekin vähäsen pimputeltua,  ja eniten tykkään soittaa Radioheadin biiseistä tuota Kid A:n nimibisiisiä. Sitä Thom soitteli joskus vuosikin ennen levyn julkaisua soolona jossain tilaisuuksissa ja upeasti toimi.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#77 14.03.2006 16:50

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Radiohead

Amnesiac hyi vittu.

Offline

#78 14.03.2006 19:08

Acedia
löylynlyömä lappalainen
Registered: 12.06.2005
Posts: 6,740

Re: Radiohead

hihi, stratumin osaamisen nousu olikin vain hetken hurmaa.

En oo kyllä kuunnellut Amnesiacia pitkiin aikoihin, joten voin olla kenties jopa samaa mieltä, mutta en jaksa uskoa. Viimeisin levy kyllä kuulostaa jo melko tunkkaiselta ja yhdentekevältä tälle korvaparille.

Offline

#79 14.03.2006 20:38

ZapMan
Member
Registered: 03.08.2005
Posts: 1,180

Re: Radiohead

stratum wrote:

Amnesiac hyi vittu.

Eri.
En tosin ole kuunnellut tuota levyä aikoihin (korjaten juuri tilanteen). En lähtisi tuota levyä eepeeksi typistämään, mutta toki Pull/Pulk Revolving Doors ja Morning Bell/Amnesiac biisit olisi voinut heivata pois. Toisaalta Packt Like..., Pyramid Song, You And Whose Army, Knives Out ja Dollars & Cents on parsojen biisien A-RYMhää.
Like Spinning Plates on loistava I Might Be Wrong livellä, mutta olen myös aina pitänyt tuosta alkuperäisestä. Noista sinkkujen b-puolista Knives Outilla olevat Worry Wortin ja Fog ovat hienoja biisejä, mutta ei nekään varsinaiselle levylle olisi sopineet. Pyramid Songin b-puolet onkin sitten kokeellisempia tapauksia. Esim. The Amazing Sounds of Orgy on varsin mielenkiintoinen veto heti yhden tämän vuosikymmenen hienoimman biisin perään. Muita sinklejä (?) Amnesiacilta en olekaan kuullut.

Niin ja se The Bends on jotakuinkin täydellinen levy. Täytyypäs kuunnella sitä seuraavaksi...

jep sekalaista spämmiä eri nikeille tuossa yllä.
späm


'...They Don't Sleep Anymore on the Beach..."

Offline

#80 15.03.2006 12:13

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,099

Re: Radiohead

Mä kyllä tykkään Amnesiacista. Mulla on siitä toi 2x10" -versio, joten voi johtua siitä että sitä on helpompi sulatella. En varmaan cd:nä jaksais aina kuunnella sitä pötköön. Kid A taitaa olla suosikkini kuitenkin. Muita levyjä en omista. Kai se tietsikkalevy pitäis joskus hankkia.


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#81 15.03.2006 14:05

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Radiohead

Laatu wrote:

Pianoa on tullut itsekin vähäsen pimputeltua,  ja eniten tykkään soittaa Radioheadin biiseistä tuota Kid A:n nimibisiisiä. Sitä Thom soitteli joskus vuosikin ennen levyn julkaisua soolona jossain tilaisuuksissa ja upeasti toimi.

menetin kunnioitukseni tätä biisiä kohtaan sen jälkeen kun kuulin aphex twinin biisin 'flim'.

Offline

#82 15.03.2006 14:14

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,896
Website

Re: Radiohead

ydinaukio wrote:

[quote:110782d666="Laatu"]Pianoa on tullut itsekin vähäsen pimputeltua,  ja eniten tykkään soittaa Radioheadin biiseistä tuota Kid A:n nimibisiisiä. Sitä Thom soitteli joskus vuosikin ennen levyn julkaisua soolona jossain tilaisuuksissa ja upeasti toimi.[/quote:110782d666]

menetin kunnioitukseni tätä biisiä kohtaan sen jälkeen kun kuulin aphex twinin biisin 'flim'.

En ole koskaan yhdistänyt näitä kahta, ja Flimiä olen sentään yhdistelly vaikka minkälaisiin pimputuksiin. Sanoisin että ovat ihan erilaisia.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#83 15.03.2006 21:24

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Radiohead

Laatu wrote:

[quote:cace164d46="ydinaukio"][quote:cace164d46="Laatu"]Pianoa on tullut itsekin vähäsen pimputeltua,  ja eniten tykkään soittaa Radioheadin biiseistä tuota Kid A:n nimibisiisiä. Sitä Thom soitteli joskus vuosikin ennen levyn julkaisua soolona jossain tilaisuuksissa ja upeasti toimi.[/quote:cace164d46]

menetin kunnioitukseni tätä biisiä kohtaan sen jälkeen kun kuulin aphex twinin biisin 'flim'.[/quote:cace164d46]

En ole koskaan yhdistänyt näitä kahta, ja Flimiä olen sentään yhdistelly vaikka minkälaisiin pimputuksiin. Sanoisin että ovat ihan erilaisia.

mitä helvettiä?! mitä tarkoitat? se kosketinpimputushan on lähes nuotilleen sama!

Offline

#84 15.03.2006 23:48

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,896
Website

Re: Radiohead

ydinaukio wrote:

[quote:2fcaea6ed6="Laatu"][quote:2fcaea6ed6="ydinaukio"][quote:2fcaea6ed6="Laatu"]Pianoa on tullut itsekin vähäsen pimputeltua,  ja eniten tykkään soittaa Radioheadin biiseistä tuota Kid A:n nimibisiisiä. Sitä Thom soitteli joskus vuosikin ennen levyn julkaisua soolona jossain tilaisuuksissa ja upeasti toimi.[/quote:2fcaea6ed6]

menetin kunnioitukseni tätä biisiä kohtaan sen jälkeen kun kuulin aphex twinin biisin 'flim'.[/quote:2fcaea6ed6]

En ole koskaan yhdistänyt näitä kahta, ja Flimiä olen sentään yhdistelly vaikka minkälaisiin pimputuksiin. Sanoisin että ovat ihan erilaisia.[/quote:2fcaea6ed6]

mitä helvettiä?! mitä tarkoitat? se kosketinpimputushan on lähes nuotilleen sama!

Mitäs peijakasta? Nehän ovat ihan erinlaiset?!?


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#85 16.03.2006 09:53

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Radiohead

Laatu wrote:

[quote:46c7e3a9ea="ydinaukio"][quote:46c7e3a9ea="Laatu"][quote:46c7e3a9ea="ydinaukio"][quote:46c7e3a9ea="Laatu"]Pianoa on tullut itsekin vähäsen pimputeltua,  ja eniten tykkään soittaa Radioheadin biiseistä tuota Kid A:n nimibisiisiä. Sitä Thom soitteli joskus vuosikin ennen levyn julkaisua soolona jossain tilaisuuksissa ja upeasti toimi.[/quote:46c7e3a9ea]

menetin kunnioitukseni tätä biisiä kohtaan sen jälkeen kun kuulin aphex twinin biisin 'flim'.[/quote:46c7e3a9ea]

En ole koskaan yhdistänyt näitä kahta, ja Flimiä olen sentään yhdistelly vaikka minkälaisiin pimputuksiin. Sanoisin että ovat ihan erilaisia.[/quote:46c7e3a9ea]

mitä helvettiä?! mitä tarkoitat? se kosketinpimputushan on lähes nuotilleen sama![/quote:46c7e3a9ea]

Mitäs peijakasta? Nehän ovat ihan erinlaiset?!?

älä leiki kanssani poika!

Offline

#86 16.03.2006 14:40

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,896
Website

Re: Radiohead

ydinaukio wrote:

[quote:ef692ccd23="Laatu"][quote:ef692ccd23="ydinaukio"][quote:ef692ccd23="Laatu"][quote:ef692ccd23="ydinaukio"][quote:ef692ccd23="Laatu"]Pianoa on tullut itsekin vähäsen pimputeltua,  ja eniten tykkään soittaa Radioheadin biiseistä tuota Kid A:n nimibisiisiä. Sitä Thom soitteli joskus vuosikin ennen levyn julkaisua soolona jossain tilaisuuksissa ja upeasti toimi.[/quote:ef692ccd23]

menetin kunnioitukseni tätä biisiä kohtaan sen jälkeen kun kuulin aphex twinin biisin 'flim'.[/quote:ef692ccd23]

En ole koskaan yhdistänyt näitä kahta, ja Flimiä olen sentään yhdistelly vaikka minkälaisiin pimputuksiin. Sanoisin että ovat ihan erilaisia.[/quote:ef692ccd23]

mitä helvettiä?! mitä tarkoitat? se kosketinpimputushan on lähes nuotilleen sama![/quote:ef692ccd23]

Mitäs peijakasta? Nehän ovat ihan erinlaiset?!?[/quote:ef692ccd23]

älä leiki kanssani poika!

Tulepa sedän polvelle istumaan niin kerron mitä eroa on duuri- ja molli-skaaloilla, oikeilla rummuilla ja konerummuilla, frekvenssimodulaatiosaundilla ja aaltosummauksen kellosaundilla ja instumentaalilla ja lauletulla biisillä.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#87 16.03.2006 14:58

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Radiohead

Laatu wrote:

[quote:d70710a561="ydinaukio"][quote:d70710a561="Laatu"][quote:d70710a561="ydinaukio"][quote:d70710a561="Laatu"][quote:d70710a561="ydinaukio"][quote:d70710a561="Laatu"]Pianoa on tullut itsekin vähäsen pimputeltua,  ja eniten tykkään soittaa Radioheadin biiseistä tuota Kid A:n nimibisiisiä. Sitä Thom soitteli joskus vuosikin ennen levyn julkaisua soolona jossain tilaisuuksissa ja upeasti toimi.[/quote:d70710a561]

menetin kunnioitukseni tätä biisiä kohtaan sen jälkeen kun kuulin aphex twinin biisin 'flim'.[/quote:d70710a561]

En ole koskaan yhdistänyt näitä kahta, ja Flimiä olen sentään yhdistelly vaikka minkälaisiin pimputuksiin. Sanoisin että ovat ihan erilaisia.[/quote:d70710a561]

mitä helvettiä?! mitä tarkoitat? se kosketinpimputushan on lähes nuotilleen sama![/quote:d70710a561]

Mitäs peijakasta? Nehän ovat ihan erinlaiset?!?[/quote:d70710a561]

älä leiki kanssani poika![/quote:d70710a561]

Tulepa sedän polvelle istumaan niin kerron mitä eroa on duuri- ja molli-skaaloilla, oikeilla rummuilla ja konerummuilla, frekvenssimodulaatiosaundilla ja aaltosummauksen kellosaundilla ja instumentaalilla ja lauletulla biisillä.

en ole puhunut mistään muusta kuin siitä, että ne pimputukset kuulostavat lähes täysin samalta. rummuista, saundeista tai laulusta en ole maininnut mitään. eikö se pimputus oikeasti kuulosta sinusta samalta? (äläkä vetoa teoreettisiin asioihin, nyt on kyse siitä miltä se KUULOSTAA).

Offline

#88 16.03.2006 16:44

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,896
Website

Re: Radiohead

ydinaukio wrote:

[quote:5eac0e577f="Laatu"][quote:5eac0e577f="ydinaukio"][quote:5eac0e577f="Laatu"][quote:5eac0e577f="ydinaukio"][quote:5eac0e577f="Laatu"][quote:5eac0e577f="ydinaukio"][quote:5eac0e577f="Laatu"]Pianoa on tullut itsekin vähäsen pimputeltua,  ja eniten tykkään soittaa Radioheadin biiseistä tuota Kid A:n nimibisiisiä. Sitä Thom soitteli joskus vuosikin ennen levyn julkaisua soolona jossain tilaisuuksissa ja upeasti toimi.[/quote:5eac0e577f]

menetin kunnioitukseni tätä biisiä kohtaan sen jälkeen kun kuulin aphex twinin biisin 'flim'.[/quote:5eac0e577f]

En ole koskaan yhdistänyt näitä kahta, ja Flimiä olen sentään yhdistelly vaikka minkälaisiin pimputuksiin. Sanoisin että ovat ihan erilaisia.[/quote:5eac0e577f]

mitä helvettiä?! mitä tarkoitat? se kosketinpimputushan on lähes nuotilleen sama![/quote:5eac0e577f]

Mitäs peijakasta? Nehän ovat ihan erinlaiset?!?[/quote:5eac0e577f]

älä leiki kanssani poika![/quote:5eac0e577f]

Tulepa sedän polvelle istumaan niin kerron mitä eroa on duuri- ja molli-skaaloilla, oikeilla rummuilla ja konerummuilla, frekvenssimodulaatiosaundilla ja aaltosummauksen kellosaundilla ja instumentaalilla ja lauletulla biisillä.[/quote:5eac0e577f]

en ole puhunut mistään muusta kuin siitä, että ne pimputukset kuulostavat lähes täysin samalta. rummuista, saundeista tai laulusta en ole maininnut mitään. eikö se pimputus oikeasti kuulosta sinusta samalta? (äläkä vetoa teoreettisiin asioihin, nyt on kyse siitä miltä se KUULOSTAA).

Ei. Flimissä on semmonen heleä kellosaundi, Kid A:ssa on tosi kolkko fm-kilkuttelusaundi. On ne jossain määrin samankaltaisia, mutta kysehän on vain yhdestä lead-saundista koko biisin kontekstissa! Ja alunperinhän vertailit kyllä koko biisejä keskenään.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#89 16.03.2006 16:54

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Radiohead

Laatu wrote:

[quote:44c42d0f3b="ydinaukio"][quote:44c42d0f3b="Laatu"][quote:44c42d0f3b="ydinaukio"][quote:44c42d0f3b="Laatu"][quote:44c42d0f3b="ydinaukio"][quote:44c42d0f3b="Laatu"][quote:44c42d0f3b="ydinaukio"][quote:44c42d0f3b="Laatu"]Pianoa on tullut itsekin vähäsen pimputeltua,  ja eniten tykkään soittaa Radioheadin biiseistä tuota Kid A:n nimibisiisiä. Sitä Thom soitteli joskus vuosikin ennen levyn julkaisua soolona jossain tilaisuuksissa ja upeasti toimi.[/quote:44c42d0f3b]

menetin kunnioitukseni tätä biisiä kohtaan sen jälkeen kun kuulin aphex twinin biisin 'flim'.[/quote:44c42d0f3b]

En ole koskaan yhdistänyt näitä kahta, ja Flimiä olen sentään yhdistelly vaikka minkälaisiin pimputuksiin. Sanoisin että ovat ihan erilaisia.[/quote:44c42d0f3b]

mitä helvettiä?! mitä tarkoitat? se kosketinpimputushan on lähes nuotilleen sama![/quote:44c42d0f3b]

Mitäs peijakasta? Nehän ovat ihan erinlaiset?!?[/quote:44c42d0f3b]

älä leiki kanssani poika![/quote:44c42d0f3b]

Tulepa sedän polvelle istumaan niin kerron mitä eroa on duuri- ja molli-skaaloilla, oikeilla rummuilla ja konerummuilla, frekvenssimodulaatiosaundilla ja aaltosummauksen kellosaundilla ja instumentaalilla ja lauletulla biisillä.[/quote:44c42d0f3b]

en ole puhunut mistään muusta kuin siitä, että ne pimputukset kuulostavat lähes täysin samalta. rummuista, saundeista tai laulusta en ole maininnut mitään. eikö se pimputus oikeasti kuulosta sinusta samalta? (äläkä vetoa teoreettisiin asioihin, nyt on kyse siitä miltä se KUULOSTAA).[/quote:44c42d0f3b]

Ei. Flimissä on semmonen heleä kellosaundi, Kid A:ssa on tosi kolkko fm-kilkuttelusaundi. On ne jossain määrin samankaltaisia, mutta kysehän on vain yhdestä lead-saundista koko biisin kontekstissa! Ja alunperinhän vertailit kyllä koko biisejä keskenään.

puhut edelleen saundeista! kuuntele sitä melodiaa!
niin ja tarkoitin sitä ensimmäisessä viestissäni, että kid a olisi hemmetin hyvä biisi, jos en olisi koskaan kuullut flimiä. kyllä vaikutteet saa kuulua, mutta suora kopiointi on aika perseestä.

sama juttu, kuin jonny greenwoodin bodysongilla on biisi nimeltä convergence, joka on blokattu täysin yhden klassisen säveltäjän (oliko se lamonte young...)teoksesta.
biisi oli loistava ennen kuin kuulin "alkuperäisversion".

Offline

#90 16.03.2006 17:02

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,896
Website

Re: Radiohead

ydinaukio wrote:

puhut edelleen saundeista! kuuntele sitä melodiaa!

Täh, en mä nyt tajua. Sanoinhan jo aiemmin että Kid A menee mollista ja Aphexin Flim duurista. Miten ne silloin voisivat olla samat? Lisäksi ne menevät vähintäänkin eri sävellajista... Siksi luulin että puhut nimenomaan siitä lead-kellosaundin samankaltaisuudesta, koska se on ainoa joka niissä jotenkin liippaa läheltä.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

  1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Radiohead

Board footer

Powered by FluxBB