#421 07.10.2017 12:03

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Kitaraspäm

peuk

Rikut kiinnostaneet aina ja ei haittais pätkääkään löytää joku hyvä kaukoidän uusiotuotanto tai joku vanhempi kopsu. Aitoon kun ei tällä erää ole varaa sijoittaa. Oftopsua, mutta yksi musiikkinen haave täyttyi tuossa muutama vuosi sitten kun soitin yhdelle levylle bassot sisään Rickenbackerin 4001:llä.  kulli:itku::sydan:


bzort glorf bööth

Offline

#422 07.10.2017 16:59

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Kitaraspäm

Nojoo, se olikin sitten rakkautta ensisoitolla. Mikit jäljittelee näemmä ennemmin Gretsch-tyyppisiä Filtertroneja, kuin mitä odotin kun äijä puhui "mini-humbuckereista". Hyvää ja kirkasta yläpäätä on tarjolla, eikä mitään humbukkeriruttua. Skaala sama kuin perus lespassa, eli mulle vähän fenderskaalaan kyllästyneelle just sopiva. Povaan hyvää yhteistä tulevaisuutta meille.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#423 07.10.2017 17:04

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Kitaraspäm

peuk  peuk  peuk  peuk


bzort glorf bööth

Offline

#424 22.11.2017 01:57

armashenrik
Member
Registered: 16.03.2008
Posts: 2,148

Re: Kitaraspäm

sain syntymälahjaksi kaverilta Samickin strato-kopion ja pikku trankkuvaffarin, jossa oli oma reverbi. hassu homma sillä aloitin runkuttelun aivan samanlaisella kitaralla kymmenen vuotta sitten ja olin silloin myös kymmenen kiloa laihempi! äsken viritin soittimen ja laitoin kiinni ämyreihin. ihan mukavaa saundia tästä repes. kuuntelin tuossa kuutamokävelyllä miltä kuulosti. tässä ekat 4min puolentoista tunnin improtteluista.
https://drive.google.com/open?id=1XvFfa … EHh4jE4qW7

Offline

#425 22.11.2017 11:43

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Kitaraspäm

rc-lungen wrote:

Nojoo, se olikin sitten rakkautta ensisoitolla. Mikit jäljittelee näemmä ennemmin Gretsch-tyyppisiä Filtertroneja, kuin mitä odotin kun äijä puhui "mini-humbuckereista". Hyvää ja kirkasta yläpäätä on tarjolla, eikä mitään humbukkeriruttua. Skaala sama kuin perus lespassa, eli mulle vähän fenderskaalaan kyllästyneelle just sopiva. Povaan hyvää yhteistä tulevaisuutta meille.

Ihana kitara toi rikukopio muuten, mutta hitto että PAINAA. Koska gubbe, jolta ostin, on rakentelija, niin kävi vähän mielessä, että oiskohan sillä ollut mielenkiintoa lähteä modaushommiin ja veistää tosta soittimesta mulle Teardrop tai Phantom. Sähköjenkin suhteen voisi tehdä pieniä muutoksia, keskimikki tuntuu snadisti turhalta.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#426 22.11.2017 12:39

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Kitaraspäm

Älä nyt sitä lähde modaamaan toiseen muotoon. Eikö ennemmin olisi syytä ostaa joku strato ja tehdä connarmoccasinit sille?

Edit. päädyin lukemaan edellistä sivua ja tämä ei ollutkaan mikään vanha japanilainen copy vaan tuoreempaa korealaista. Muistelin omiani tuossa ylempänä!

Last edited by hiirimattona (22.11.2017 12:40)


bzort glorf bööth

Offline

#427 22.11.2017 20:30

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006
Posts: 11,845

Re: Kitaraspäm

Niin, tuli sitten taloon Squier Classic Vibe Telecater (Butterscotch Blonde). Nätti on ja mukava soittaa. Ei ehkä kyllä paras soundi ilman vahvistinta niinkuin kitaroita tykkään soitella, mutta eipä mitään todellista valittamista. Twangia löytyy.

Offline

#428 23.11.2017 16:33

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Kitaraspäm

Feggy wrote:

Niin, tuli sitten taloon Squier Classic Vibe Telecater (Butterscotch Blonde). Nätti on ja mukava soittaa. Ei ehkä kyllä paras soundi ilman vahvistinta niinkuin kitaroita tykkään soitella, mutta eipä mitään todellista valittamista. Twangia löytyy.

Telelle ja Twangille peuk


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#429 23.11.2017 16:37

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Kitaraspäm

hiirimattona wrote:

Älä nyt sitä lähde modaamaan toiseen muotoon. Eikö ennemmin olisi syytä ostaa joku strato ja tehdä connarmoccasinit sille?

Edit. päädyin lukemaan edellistä sivua ja tämä ei ollutkaan mikään vanha japanilainen copy vaan tuoreempaa korealaista. Muistelin omiani tuossa ylempänä!

Kokopuuta ja Mahinkoa, eli ihan srsly oikeasti helvetin painava. Mä luulen, että just painon vuoksi moni saattaa karsastaa tota tollasenaan. Mulla se ei nyt ole NIIN siitä kiinni et onko rikukopio vai ei. Kaula, mikit ja Bigsby siihen ostopäätökseen lähinnä vaikutti, mutta en ajatellut sitä, että treeneissä ihan oikeasti tulee olkapää kipeäksi hyvälläkin hihnalla.

Tietty voi olla et rakentelijagubbe kieltäytyy moisesta operaatiosta, eli ei nyt vielä nuolasta ennenku tipahtaa. Ja nii, voihan sitä istualteenkin soittaa, vaikka se on silloinkin yllättävän raskas.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#430 27.03.2018 08:58

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Kitaraspäm

No nyt oon jaksanu tota yllämainittua ritsaa soitella ex decidersin treeneissä ihan seisaaltaankin. Oman aikansa se näemmä ottaa että tottuu painoon.

Vaihdoin eilen kielet ja härregud mikä ero. Oli ollut ghs:n boomerit ensin ja nyt laitoin d'addariot. On niissä kielissä sittenkin eroja. Nyt tuli yläpäätä vaikka muille jakaa. Jos multa kysytään niin huomattava ero.

Offline

#431 27.03.2018 17:46

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Kitaraspäm

dadadrlrl wrote:

No nyt oon jaksanu tota yllämainittua ritsaa soitella ex decidersin treeneissä ihan seisaaltaankin. Oman aikansa se näemmä ottaa että tottuu painoon.

Vaihdoin eilen kielet ja härregud mikä ero. Oli ollut ghs:n boomerit ensin ja nyt laitoin d'addariot. On niissä kielissä sittenkin eroja. Nyt tuli yläpäätä vaikka muille jakaa. Jos multa kysytään niin huomattava ero.

Kun kuuli kahtena päivänä peräkkäin sun soittoa uusilla ja vanhoilla kielillä niin voi sanoa, että aika tosi iso ero.


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#432 06.06.2018 13:05

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Kitaraspäm

Helvetin upeaa soittaa kitaramusiikkia.


bzort glorf bööth

Offline

#433 01.07.2018 15:17

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Kitaraspäm

Onko hiiriksellä ollut ongelmia pro reverbin suhinan kanssa? Viimeisen vuoden aikana oma vahvari alkanut suhisemaan, siis sellainen tasainen hiljainen white noise joka ei sinällään vaikuta saundiin, eikä haittaa porukalla (tai säröt päällä) soitettaessa, mutta pelkkää puhdasta kitaraa äänittäessä häiritsee aika paljonkin. Tuohon myös tuntuu vaikuttavan tila missä soitetaan ja pistorasia/jatkojohto. En tiiä mitähän tolle vois tehdä ja eipä ole kyllä rahaakaan viedä nyt korjaukseen. spam3

Offline

#434 09.07.2018 17:18

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Kitaraspäm

Säädin kitaran hienovireen itse kondikseen ensimmäistä kertaa. Korvakuulolta. Kyseinen kitara alkoi heti operaation jälkeen soimaan nätimmin. Tällanenkin taito, ihan käytännöllinen. Seuraavaksi voiskin opetella kaularaudan säädön ja sähköjen laittamisen, niin ei tarvis enää ikinä huonoilla sitä, ettei ole varaa huoltoon.

Offline

#435 09.07.2018 21:57

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Kitaraspäm

ydinaukio wrote:

Onko hiiriksellä ollut ongelmia pro reverbin suhinan kanssa? Viimeisen vuoden aikana oma vahvari alkanut suhisemaan, siis sellainen tasainen hiljainen white noise joka ei sinällään vaikuta saundiin, eikä haittaa porukalla (tai säröt päällä) soitettaessa, mutta pelkkää puhdasta kitaraa äänittäessä häiritsee aika paljonkin. Tuohon myös tuntuu vaikuttavan tila missä soitetaan ja pistorasia/jatkojohto. En tiiä mitähän tolle vois tehdä ja eipä ole kyllä rahaakaan viedä nyt korjaukseen. spam3

Ei ole ollut minulla tällaisia probleemia. Edellinen omistaja oli laitattunut vahvistimen tip top.  Valitettavasti en osaa arvioida mikä tuossa on, mutta jotain sähköissä tuntuu olevan. Ikävältä vaikuttaa.

Myy minulle 500 eurolla se Pro Reverbisi? Voisin alkaa luukuttamaan kahdella vahvarilla.  icon_razz


bzort glorf bööth

Offline

#436 09.07.2018 22:20

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Kitaraspäm

Kun googlaa "pro reverb hiss" löytää lukuisia keskusteluja aiheesta ja vaikuttaa siltä että yleinen ongelma vanhoissa fendereissä ja voi johtua melkein mistä vaan. Vien ammattilaiselle tsekattavaksi ennen kuin myyn sulle hiirimattona icon_razz

Offline

#437 10.07.2018 12:08

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Kitaraspäm

Tarjous tippui 400€.  icon_razz


bzort glorf bööth

Offline

#438 10.07.2018 14:00

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Kitaraspäm

No tehdäänpä kaupat sitten!


eiq...

Offline

#439 13.07.2018 15:18

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Kitaraspäm

Kävin soittamassa vahvarilla ja ei ollut minulla onnekseni huminoita. Tuolla ystävän kellarissa kun soitimme ja sijoitin vahvarin pesuhuoneen puolelle, niin voi herranen aika miten upea kaikukammio se onkaan. Hitto kun tuon kaverin kanssa ei tule soitettua muuta kuin tuollaista rytyytystä, koska tuollahan voisi äänitellä kauniita äänimaisemoita ilman hemmetin efektiboxeja. icon_razz

On se kitaralla musiikin soittaminen huippua. Kitarahan on kuollut ja rock musiikeista myös, mutta niin vain hetkellisesti se sai tekohengitystä tuolla kellarissa näinä parina päivänä. Rockin krypta..


bzort glorf bööth

Offline

#440 20.07.2018 12:18

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Kitaraspäm

shanks wrote:

Löyty anoppilasta kitara. Täytyy ottaa himaan mukaan ja opetella soittamaan ees jotain.

peuk

Offline

#441 27.11.2018 20:19

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
From: Leppädanger
Registered: 28.12.2009
Posts: 12,204
Website

Re: Kitaraspäm

Tuleeko sähkökitaran mukana yleensä se kampi vai onko tämä erikseen ostettava asia?

Offline

#442 27.11.2018 20:42

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Kitaraspäm

kampi sinänsä ei tee mitn, siinä pitää olla vibratalla ja sit kampi myös. monissa ei ole kampea.

esim https://en.wikipedia.org/wiki/Bigsby_vibrato_tailpiece


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#443 27.11.2018 22:17

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Kitaraspäm

KZ wrote:

Tuleeko sähkökitaran mukana yleensä se kampi vai onko tämä erikseen ostettava asia?

Riippuu kitarasta. Yleensä näkyy jo kuvasta onko kampea vai ei. Jos kuvassa ei sitä ole, niin tarkistaa spekseistä vielä erikseen, mutta useimmiten kyseessä kiinteä talla.

Täähän on sit tosiaan yks suurimpia murheenkryynejä kitaroiden kanssa ikinä. Näitä systeemejähän on useita erilaisia ja niihin on preferenssejä. Just tänään sanoin yhdelle tyypille koulussa, että stratocasterin vibrasysteemi on ihan perseestä ja pistää parhaankin kitaran epikseen. No ilmeisesti johonkin kannattaa laittaa jotain liukkaria, niin pysyy vire, mutta eipä mulle vaan ole kukaan ikinä kertonut, mitä nyt olen 20 vuotta kitaraa soittanut. Bigsby on super, jos se on hyvä yksilö. Mun rikukloonin bigsby-kopion kanssa tosin on ollut vähän niin ja näin.

Omasta mielestä paras vibrasysteemi on hyvissä säädöissä olevassa jaguarissa tai jazzmasterissa. Siinä on hyvä responssi ja systeemissä on toimiva lukitus, joka pitää kielet vireessä.

Just sanoin luppikselle treeneissä kiroiltuani ton rikun kanssa kolme varttia että jos ois paljon rahaa, hommaisin vaan uudelleen jazzmasterin ja se ois siinä.

Offline

#444 28.11.2018 10:06

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
From: Leppädanger
Registered: 28.12.2009
Posts: 12,204
Website

Re: Kitaraspäm

Ostan ihan perus janarin kepin. En ole varsinaisesti kitariasti, enkä tunne teknisiä detskuja. Vanha kitara on jo siinä kuosissa, että ei sillä oikeen tee enää ku silkkaa noisea. Vaikka kaikennäkösiä erikoisuuksia ja pirtsakkoja värejä löytyy, niin jostain syystä haluan ihan perinteisen stratomallin sunburst värillä.
Akkaria tuskin tulen päivittämään, koska pidän sen autenttisen kolkosta (lue: paskasta) soundista. En tiedä kumpi on vanhempi, minä vai kitara.

Offline

#445 28.11.2018 10:13

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Kitaraspäm

Hyvä asenne. Mut jos haluat sen vibrakammen, niin vältä sellasia stratoja, jotka mainostaa olevansa Hardtail. Ja jos haluat että se kitara ihan kestääkin, niin älä osta ainakaan meksikolaista fenderiä.

Sit on tietty sellanenkin homma, että jos haluaa et soitin pysyy kuosissa, niin sitä pitäis huoltaakin aina välillä.

Offline

#446 28.11.2018 10:16

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Kitaraspäm

Väliaikatietona:

Yhteiselo Rikun kanssa palanut harmoniseen, onnelliseen ja tasapainoiseen tilaan. En luovu.
Edellisen omistajan kiinni ruuvaama aidon Rikun lätkä tosin sai nyt painua kitaran lavasta helvettin. Edellisen omistajan mielestä oli kai kiva larpata aidon Rikun omistajaa, mutta mä en aio ylläpitää mitään illuusiota siitä, että kitara, josta maksoin €250 olisi muka kymmenen kertaa arvokkaampi, etenkin kun asiantuntijat näkee heti, että kyseessä on kopio.

Offline

#447 28.11.2018 12:18

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Kitaraspäm

dadadrlrl wrote:

Ja jos haluat että se kitara ihan kestääkin, niin älä osta ainakaan meksikolaista fenderiä.

Meksikon stratoni on ollut ykköskitarani jostain ysärin lopulta. Kaula on toki kulunut mut juuri siksi näyttää siistiltä. Muuten pelaa täysin moitteetta. Suosittelen meksikolaista fenderiä. ff

Offline

#448 28.11.2018 12:30

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Kitaraspäm

ydinaukio wrote:
dadadrlrl wrote:

Ja jos haluat että se kitara ihan kestääkin, niin älä osta ainakaan meksikolaista fenderiä.

Meksikon stratoni on ollut ykköskitarani jostain ysärin lopulta. Kaula on toki kulunut mut juuri siksi näyttää siistiltä. Muuten pelaa täysin moitteetta. Suosittelen meksikolaista fenderiä. ff

Ja vuosikertahan tällä oli?
Nykytuotantoa ei ainaskaan kantsi.

Offline

#449 28.11.2018 12:36

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Kitaraspäm

dadadrlrl wrote:
ydinaukio wrote:
dadadrlrl wrote:

Ja jos haluat että se kitara ihan kestääkin, niin älä osta ainakaan meksikolaista fenderiä.

Meksikon stratoni on ollut ykköskitarani jostain ysärin lopulta. Kaula on toki kulunut mut juuri siksi näyttää siistiltä. Muuten pelaa täysin moitteetta. Suosittelen meksikolaista fenderiä. ff

Ja vuosikertahan tällä oli?
Nykytuotantoa ei ainaskaan kantsi.

En tiedä tarkkaa vuotta, ysäriltä. Nykytuotannosta ei ole itselläni tietoa, varmaan olet oikeassa.

Offline

#450 28.11.2018 13:21

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Kitaraspäm

Jazzmasteriin pitäisi ostaa kampi.

Hitto kun houkuttelisi hankkia Fender Pro Junior ja siihen kaveriksi 2 x 12. Nytkin oli torilla 90-luvun jenkki 400€ hujakoilla.


bzort glorf bööth

Offline

Board footer

Powered by FluxBB