1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Se / Yari

#31 20.03.2007 10:31

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,381
Website

Re: Se / Yari

Ulvis wrote:

Banaanicongan remasteri tuli ostettua. Mitähän tosta nyt sanois. Liikaa ehkä semmoista turhahkoa kokeilua, normaalipituisten biisien taso vaihteleva. Kun miettii mikä levy edelsi, niin jää vähän semmonen kuva, että piti vähän väkisin vääntää. Tuo kokonaisuutena mieleen Belle & Sebastianin Storytellingin, ei oikein tunnu kokonaiselta levyltä, kun sisältää lyhyitä välipätkiä, hajoilee koko ajan ja kestää noin puoli tuntia. Osaiskohan joku kertoa minkälaisissa meiningeissä studiossa oltiin tätä tehdessä. Yarista vois luulla että se on ollu vähän kamoissa. Hyvä levy kuitenki, jos tykkää edellisistä, niin tuskin tätä vihaa.

joo enpä tiedä, saman ostin levymessuilta, en edes tienny että tommonen oli ilmestynyt. en vielä ehtinyt kuunnella, mutta vinyyli toki löytyi jo ja onhan se aika hajanainen ja outo, mut hyviä juttujakin  löytyy. L-kappaleessa muistaakseni pudotettiin joku hillitön määrä pingispalloja portaisiin tms.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#32 20.03.2007 10:51

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006
Posts: 11,845

Re: Se / Yari

Mä tykkään banaanikongasta kovasti, siinä on rhytmiä. Pidän mä kyllä kaikista muistakin sen levyistä.

Offline

#33 20.03.2007 14:36

skoskima
Member
From: tre
Registered: 03.07.2005
Posts: 1,177

Re: Se / Yari

Feggy wrote:

Mä tykkään banaanikongasta kovasti, siinä on rhytmiä. Pidän mä kyllä kaikista muistakin sen levyistä.

sama. aiemmatkin silti hienoja mutta varsinkin bassottelut ovat erinomaisen mukavaa kuunneltavaa kahdella viimeisellä levyllä.


Tobin Sprout wanted to be more than GBV's George Harrison

Offline

#34 29.04.2007 22:32

Larg
Member
Registered: 05.02.2006
Posts: 1,191
Website

Re: Se / Yari

Joo, onhan tämä Banaanicongakin varsin pätevä tapaus. Edellisiä kirjoittajia kompaten: kokonaisuus on tosiaan hieman edeltäjiään hajanaisempi ja rytmiosasto on tosiaan aika hyvässä vedossa.

Kiitettävän erilaisia nämä albumit keskenään. Uudistumiselle toki peuk

Offline

#35 04.05.2007 15:09

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Se / Yari

Smaa ku edellisillä. Vois sen debynkin joskus ihan OSTAA, niin ei tarvitsisi cdr-kopsun kanssa enää kärvistellä.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#36 04.10.2008 18:21

tomitarmo
Member
From: 00250
Registered: 19.05.2008
Posts: 6,221

Re: Se / Yari


"Olin eka ja kolmas, joka sai maksusta"

Offline

#37 05.10.2008 11:48

Happokanttori
Member
From: Hesa
Registered: 02.01.2007
Posts: 328

Re: Se / Yari

...ja me tehtiin rakkautta on gyllä yks parhaita levyjä ikinä  rakkaus
Pahaa unta lp tuli ostettua joskus tänä vuonna mut en oo jaksan ku kerran kuunnella läpi, plääh.

Onkohaa Ylihärsilän Risto tarkotuksella totaalinen Yari-kopio?? Näyttää samalta, kuulostaa samalta, ja yrittää tehä hyvää musaa.

Offline

#38 05.10.2008 11:50

tomitarmo
Member
From: 00250
Registered: 19.05.2008
Posts: 6,221

Re: Se / Yari

[quote:615ea2f212="Happokanttori"]
Onkohaa Ylihärsilän Risto tarkotuksella totaalinen Yari-kopio?? Näyttää samalta, kuulostaa samalta, ja yrittää tehä hyvää musaa.[/quote:615ea2f212]
Eli Yarikin siis yrittää/yritti tehdä hyvää musaa? icon_wink


"Olin eka ja kolmas, joka sai maksusta"

Offline

#39 05.10.2008 18:42

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Se / Yari

Pahaa unta on kyl paree ku ...ja me tehtiin sitä sun tätä. Toki molemmat julkeen hyviä, mut Pahalla unella ei oo mun mielestä lainkaan tyhjäkäyntiä ja se ei oo niin raskassoutuinen.

Tota Risto-hommaa en oo ennen tajunnukaan, onhan tossa vähän yhteyttä, mut kyl Risto on paljon postmodernin sarkastisempi, eikä täten ihan yhtä vakavasti otettava.


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#40 05.10.2008 21:03

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006
Posts: 11,845

Re: Se / Yari

[quote:54c7597476="Jean-Babtiste"]Pahaa unta on kyl paree ku ...ja me tehtiin sitä sun tätä. Toki molemmat julkeen hyviä, mut Pahalla unella ei oo mun mielestä lainkaan tyhjäkäyntiä ja se ei oo niin raskassoutuinen.
.[/quote:54c7597476]

Joo, sama. Äänestin taannoin "paras suomalainen rock-biisi"-äänestyksessä biisiä Varjot ykköseksi. Mulle nousee aina ne pari selkäkarvaa pystyyn kun kuulen sen.

Offline

#41 06.10.2008 12:33

Joe Caligula
Member
Registered: 10.04.2008
Posts: 3,305

Re: Se / Yari

Parempi kuin Lou Reed..


Lasken itseni liberaalifeministiksi, ja minulle feminismi tarkoittaa tasa-arvoon pyrkimistä, ei sen avulla tai naiseudella ratsastamista.

No runkut runkatkoon, mutta minäpoika haluan tanssia.

Offline

#42 06.10.2008 18:20

Echtleder
Member
From: Ariel Sharon Tate Gallery
Registered: 03.04.2008
Posts: 693

Re: Se / Yari

Mäki oon miettinyt tuota Risto-yhteyttä. Se nousi kai mieleen siitä, kun Rakkaus-biisin kertsissä Tuomas Eriksson kuulostaa ihan Jukka Peurasaarelta. Tosin taas siitä, miltä Peitsamon alkuperäinen kuulostaa, mulla ei ole mitään tietoa.


turpa kii ja laula

Offline

#43 06.10.2008 18:33

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Se / Yari

Jean-Babtiste wrote:

Tota Risto-hommaa en oo ennen tajunnukaan, onhan tossa vähän yhteyttä, mut kyl Risto on paljon postmodernin sarkastisempi, eikä täten ihan yhtä vakavasti otettava.

no-jaaaa.. yhdessä punk-dokkarissahan on se mahtava yari-haastiksen pätkä missä toimittaja alottaa "yari, sun sanoma on aika vaikeaselkoinen..." niin yari naurahtaa ja toteaa "mikä ihmeen sanoma?"

icon_lol

edit: tuollahan toi:

http://www.yle.fi/player/player.jsp?act … 36&locale=


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#44 10.10.2008 00:41

pallonapa
Banned
From: 00440
Registered: 25.02.2008
Posts: 691

Re: Se / Yari

DirtyBlueGene wrote:

Covereiden sarallakin kunnostautuivat, mm. VU:n Pale Blue Eyes on väännetty melkein tunnistamattomaan mutta yhtä kaikki toimivaan kuosiin (Mitä me tehdään?).

kappas, mulla on tossa joku seiska "siltä" jossa on aika tunnistamattomaan muottiin sovitettu Velvet Mitään UG:tä ei ole olemassa -koveri "I Can't Stand It":sta ("Pienet Lampaat")

noita älppäreitä en oo kuullu mut "Ei asfaltti liiku" on ainakin pohjalla-kokiksen parsa hetki, joka on aika paljon, ku noin kunkusta kokiksesta puhutaan.

Offline

#45 10.10.2008 04:12

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Se / Yari

silvawhale wrote:

[quote:cf6f63d58f="Jean-Babtiste"]Tota Risto-hommaa en oo ennen tajunnukaan, onhan tossa vähän yhteyttä, mut kyl Risto on paljon postmodernin sarkastisempi, eikä täten ihan yhtä vakavasti otettava.[/quote:cf6f63d58f]
no-jaaaa.. yhdessä punk-dokkarissahan on se mahtava yari-haastiksen pätkä missä toimittaja alottaa "yari, sun sanoma on aika vaikeaselkoinen..." niin yari naurahtaa ja toteaa "mikä ihmeen sanoma?"

icon_lol

edit: tuollahan toi:

http://www.yle.fi/player/player.jsp?act … 36&locale=

Joo, mut tarkotinkin bändin lyriikoina. Toki "Silläkin" on paljon (luulisin) sen ajan sarkasmia mukana, enemmän varmaan kuin monella muulla.


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#46 10.10.2008 09:31

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Se / Yari

^ mut muista nyt kuitenkin että (jo lähtökohtaisesti) sä olet väärässä ja mä oikeessa. icon_wink icon_arrow  icon_arrow  icon_arrow  icon_arrow


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#47 10.10.2008 09:55

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Se / Yari

silvawhale wrote:

^ mut muista nyt kuitenkin että (jo lähtökohtaisesti) sä olet väärässä ja mä oikeessa. icon_wink icon_arrow  icon_arrow  icon_arrow  icon_arrow

Tässähän ei nyt ollut kyse muusta, kuin että halusin tähdentää että puhut eri asiasta kuin mitä minä tarkoitin icon_wink


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#48 10.10.2008 10:03

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Se / Yari

Jean-Babtiste wrote:

[quote:2bf487e453="silvawhale"]^ mut muista nyt kuitenkin että (jo lähtökohtaisesti) sä olet väärässä ja mä oikeessa. icon_wink icon_arrow  icon_arrow  icon_arrow  icon_arrow[/quote:2bf487e453]
Tässähän ei nyt ollut kyse muusta, kuin että halusin tähdentää että puhut eri asiasta kuin mitä minä tarkoitin icon_wink

sovitaan näin. icon_cool


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#49 10.10.2008 15:01

Joe Caligula
Member
Registered: 10.04.2008
Posts: 3,305

Re: Se / Yari

pallonapa wrote:

[quote:e3a90d4779="DirtyBlueGene"]Covereiden sarallakin kunnostautuivat, mm. VU:n Pale Blue Eyes on väännetty melkein tunnistamattomaan mutta yhtä kaikki toimivaan kuosiin (Mitä me tehdään?).[/quote:e3a90d4779]

kappas, mulla on tossa joku seiska "siltä" jossa on aika tunnistamattomaan muottiin sovitettu Velvet mitään Mitään UG:tä ei ole olemassa:tä ei ole olemassa -koveri "I Can't Stand It":sta ("Pienet Lampaat")

noita älppäreitä en oo kuullu mut "Ei asfaltti liiku" on ainakin pohjalla-kokiksen parsa hetki, joka on aika paljon, ku noin kunkusta kokiksesta puhutaan.

Mulla on kanssa toi Pienet Lampaat sinkku, sain aikoinaan Dr. Pepper -juomakilpailupalkintona  icon_lol Paremmin tietävät tietänevät noista Vu/Lou käännöksistä, kaiketi niitä löytyy muitakin?
Hyvä styge toi "Ei asfaltti liiku" kyllä ja sopii päihdeongelmien ja neuroottisten pohkeiden sekaan..
Jos oon oikein ymmärtänyt niin Yarilla/SE:llä on kaxs klassikkoälppäriä!


Lasken itseni liberaalifeministiksi, ja minulle feminismi tarkoittaa tasa-arvoon pyrkimistä, ei sen avulla tai naiseudella ratsastamista.

No runkut runkatkoon, mutta minäpoika haluan tanssia.

Offline

#50 10.10.2008 15:25

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,381
Website

Re: Se / Yari

Joe Caligula wrote:

Paremmin tietävät tietänevät noista Vu/Lou käännöksistä, kaiketi niitä löytyy muitakin?

no niin, no niin (sweet jane, ihan surkea versio) ja meillä vopis tänään olla hauskaa (we're gonna have a real good time together) lienee vielä mainitsematta.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#51 10.10.2008 16:55

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Se / Yari

Jean-Babtiste wrote:

Pahaa unta on kyl paree ku ...ja me tehtiin sitä sun tätä. Toki molemmat julkeen hyviä, mut Pahalla unella ei oo mun mielestä lainkaan tyhjäkäyntiä ja se ei oo niin raskassoutuinen.

Sama. Kyllähän nuo molemmat menee silti suht kevyesti suomalaisten levyjen top 20:een, eikä Banaanicongakaan älyttömän kauas jää. Missä pelaa Lasi kirkasta vettä -uudelleenjulkaisu?!


This must be what jail / I will scratch

Offline

#52 10.10.2008 18:41

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006
Posts: 11,845

Re: Se / Yari

DirtyBlueGene wrote:

[quote:cce65e9781="Jean-Babtiste"]Pahaa unta on kyl paree ku ...ja me tehtiin sitä sun tätä. Toki molemmat julkeen hyviä, mut Pahalla unella ei oo mun mielestä lainkaan tyhjäkäyntiä ja se ei oo niin raskassoutuinen.[/quote:cce65e9781]
Sama. Kyllähän nuo molemmat menee silti suht kevyesti suomalaisten levyjen top 20:een, eikä Banaanicongakaan älyttömän kauas jää. Missä pelaa Lasi kirkasta vettä -uudelleenjulkaisu?!

Hmm...pitääpä kuunnella pitkästä aikaa. icon_cool

Offline

#53 09.05.2009 01:18

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Se / Yari

Kuuntelimpa aamupäivästä näiden kolme ekaa läpi ja tämän hetkinen mieluusjärjestys levyissä on Pahaa unta >...ja me tehtiin rakkautta >  Banaaniconga > Lasi kirkasta vettä. Pitäisi hankkia ...ja me tehtiin rakkautta cd:nä vinyylin rinnalle, jotta kuulisi ne bonusbiisitkin.  spam3  Mikäli joku haluaa luopua vikasta kokopitkästä, niin mulle saa tarjota. icon_wink

Just nyt top-4 biisit on Varjot > Kun valot sammuu > Yö safarilla > Toukokuun 1


bzort glorf bööth

Offline

#54 09.05.2009 10:32

Neuvostoliitto
Kyntömestari
Registered: 25.11.2008
Posts: 9,088

Re: Se / Yari

"Varjot" taitaa olla maailman kaunein kappale koskaan. Noi aiemmin postatut videot taitaa olla juuri siitä televisiolähetyksestä, jonka esittämisen jälkeen palautelinjat meni tukkoon.

Mutta kukahan on ekaa kertaa käyttänyt kotimaisella äänilevyllä sanaa "vittu"? Irwin?

Yarin myöhäislevyistä joku kehui sitä "12 Askelta" -albumia, en ole kyllä uskaltanut lainata vielä kirjastosta.

Pistetään vielä lopuksi pelkkää arvostusta Se:n kappaleiden kitarasooloille (Yariko ne soittaa?) ja muillekin sooloille & sovituskikoille, melodiantaju ja äänenvärin säätö on ollut hanskassa monia aikalaisia ja jälkeläisiä paremmin.


Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan

Offline

#55 09.05.2009 10:39

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006
Posts: 11,845

Re: Se / Yari

[quote:51ba292bd3="Neuvostoliitto"]"Varjot" taitaa olla maailman kaunein kappale koskaan. Noi aiemmin postatut videot taitaa olla juuri siitä televisiolähetyksestä, jonka esittämisen jälkeen palautelinjat meni tukkoon.

Mutta kukahan on ekaa kertaa käyttänyt kotimaisella äänilevyllä sanaa "vittu"? Irwin?

Yarin myöhäislevyistä joku kehui sitä "12 Askelta" -albumia, en ole kyllä uskaltanut lainata vielä kirjastosta.

Pistetään vielä lopuksi pelkkää arvostusta Se:n kappaleiden kitarasooloille (Yariko ne soittaa?) ja muillekin sooloille & sovituskikoille, melodiantaju ja äänenvärin säätö on ollut hanskassa monia aikalaisia ja jälkeläisiä paremmin.[/quote:51ba292bd3]

Äänestin kerran Varjot parhaaksi suomikappaleeksi ikinä icon_cool . Soolot soittaa Jari? Peurasaari.

Offline

#56 25.04.2010 01:23

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,381
Website

Re: Se / Yari

kertokaapa yarin keikasta, kuulemma lämppäs shadowplayta


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#57 25.04.2010 01:33

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Se / Yari

Sen ku näkis redface_new


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#58 25.04.2010 23:29

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,381
Website

Re: Se / Yari

Yari Bar Loosessa Helsingissä la 24.4.2010

Yari keikkailee nykyään vain synttäreillä ja hautajaisissa. Tällä
kertaa vuorossa olivat synttärit, Shadowplayn Brandi Ifgray täytti 50
v. Yari oli mukana "yllätysesiintyjänä". Soittimena oli sähköpiano.

Alkoi: 22:21
Mä haluan elää
Onnen sirpaleita
Jos avaan silmät
Maria Maria
Voin odottaa
Muurahaiset kiipeää puuhun
Punaista vaniljaa
Susanna
Juhlat
Onnellisten tähtien alla
Encore:
Varjot
Loppui: 23:10

"Maria Mariasta" Yari kertoi, että Albert Järvisen piti soittaa
levyllä kappaleen kitarat, mutta ei koskaan saapunut studiolle. "Voin
odottaan" Yari omisti Timo Aarnialalle, jonka hautajaisissa oli ollut
viikko sitten. "Onnellisten tähtien alla" "voisi olla  Brandistä". "Varjot" oli
saanut aikoinaan ensiesityksensä televisiossa, lauantain prime
timessa. Tuloksena Ylen palautteeseen oli tullut mm. tappouhkauksia.

Vähästä keikkailusta johtuen Yarilla oli vaikeuksia muistaa sanoja,
mutta Yari taisteli urheasti, ja kokonaisvaikutus oli voimakas. Keikan
loputtua huomasin, että takanani nainen itki. Musiikilla voi olla voi
olla monenlaisia vaikutuksia.

http://www2.lingsoft.fi/~mnyman/yari/ke … 40410.html


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#59 25.04.2010 23:36

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Se / Yari

Sen pituinen se redface_new


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#60 25.04.2010 23:42

Neuvostoliitto
Kyntömestari
Registered: 25.11.2008
Posts: 9,088

Re: Se / Yari

Tietääköhän Yari kuinka nero jätkä se on.


Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan

Offline

  1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Se / Yari

Board footer

Powered by FluxBB