You are not logged in.
Spotify wrappedin mukaan musamakuni on 70-vuotiaan tasolla.
Kyllä se jotain näköjään tajuaa.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Spotify wrappedin mukaan musamakuni on 70-vuotiaan tasolla.
Kyllä se jotain näköjään tajuaa.
![]()
Tekoälymusaa nostellaan listoille. Blogissa täystyrmäys.
Raiteilla - HÄTÄHUUTO
Nyt on moderni mukamusiikkiprojekti esillä Spotifyssä. Muutama kysymys tulee mieleen.
Miksi saatananhelvetinperseen takia Spotify nostaa tätä New Music Friday Suomi listallaan?
Miten tämän tekijä onnistui promptaamaan AI:n keksimään projektilleen nimen, joka on ALL CAPS. Kovaa osaamista ja vahvaa oman elämän suorittamista.Raiteilla-tuotoksen soundit ovat ihan modernit ja puhtaat. Ne eivät vielä herättäneet epäilyjä. Hätähuudon (vältän huutamasta nimeä. Se ei ole sotilasarvo) insta on täynnä AI sloppia ja kun kuuntelee edellisiä biisejä, niin TÄMÄHÄN ON TÄYTTÄ PERKELEEN SUNON AI-SONTAA!
Hätiksen Face-sivuilla (AI ja Facebook. Modernia tietojenkäsittelyä) projektia kuvataan sanoilla: “Rockkia, Räppiä ja Nu-Metallia sielun syövereistä”.
Olisit jättänyt ne sinne.
Helvetti.
Spotify potki pois suomalaisen musiikkikuraattorin, jonka aikana New Music Friday Suomi oli mahtava lista. Nyt sieltä on heitetty kompostiin kotimaiset indie-artistit ja tilalle on nostettu kusisia AI-pökäleitä.
On noloa, että Spotify nostaa näitä AI-kappaleita listoillaan.
On noloa, että joku laittaa näitä tekeleitään tarjolle Spotifyyn.
AI-musiikki on kuin pitsa. Sen voi tilata ja joku tekee sen sinua varten. Sen jälkeen se tavallaan on sinun ja voit jakaa sitä. Et kuitenkaan ole tehnyt sitä itse.
Tätä Hätärin kakkaa saa kun menee tekoälymusiikkiohjelmisto Sunon sivuille ja kirjoittaa:
“Tee minulle helvetin nolo suomalainen biisi, koska se kuvastaa minun sielun syövereitä.”.
Tämä on todellakin hätähuuto. Kotona saa tehdä mitä haluaa, mutta Spotifyn pitäisi poistaa tämä heti listaltaan.

^ Kuuntelin 30 sekuntia. Ihan helposti olis menny mulle läpi aitona suomijunttien hittimusiikkina. Jos Suomen on kerran pakko osallistua Euroviisuihin, niin laittaisivat tuon sinne edustamaan ja vaikka tämä hologrammina:

Last edited by Firon (09.12.2025 14:28)