#31 15.09.2012 21:27

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007
Posts: 19,439

Re: Hector

Hassuttelija wrote:

tääkin musa on parhaimmillaan osastoa "parasta ikinä".

Totta tämä.

jookcha wrote:

se yhtenä iltana piisi on ihan ok.

ERI. Kammottava, ahdistava. Kansikuva pelotti mua pienenä, enkä vieläkään pysty kuuntelemaan tätä ilman, et tulee turvaton olo.

*


Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

Offline

#32 16.09.2012 03:05

Kalossimies
valmistaa Vallilassa puudildoja
Registered: 07.08.2010
Posts: 6,352

Re: Hector

Ulvis wrote:

1. Varjot ja lakanat
2. Eurooppa
3. Nuku idiootti

Nyt puhuu mies asiaa! tongue Kadonneet lapset on kyllä kans kova. Mut Eurooppa ja Varjot ja lakanat on ollu ihan älyttömän tärkeitä levyjä jo penskasta saakka. Kaikkein kiinnostavinta on nimenomaan ollut se, miten eri tavoilla levyyn on tullut suhtauduttua vuosien saatossa. Ihan mieletön soundimaailma kans kummallakin levyllä. Anekdoottina mainittakoon että yhtenä syksynä tuli kaverin kanssa tahkottua Mario Kartia jostain syystä ihan vitusti, ja sen taustalla soi usein yks mixtape jolle olin polttanut Woyzeckin. Ihan täydellinen miksi muutenkin: Neil Youngia, Rushia, The Whota ja semmosta, mut Woyzeckin aikana tuli jotenkin erityisen eeppinen fiilis aina.

Kuten näemmä monien muidenkin foorumistien tapauksessa, myös meikän porukat on kuunnellu Hectoria innokkaasti, ja jollei faijan Neil Young-kokoelmia lasketa, niin Heikkiä meillä on kai levyhyllyssä eniten. Tosiaan parhaimmillaan parasta ikinä. ff


Oivalluksen hetkellä olin heikosti kippis ravittu, joten biggrin totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava kaka Nälkä.

Offline

#33 16.09.2012 08:56

hezma
Vanhempi Käynnissäpitäjä
From: Helesinki
Registered: 13.11.2008
Posts: 17,571

Re: Hector

Salaisuuksien talo (1994) on uusin mitä omistan. Sitä seuraava Kultaiset lehdet oli jotenki niin teennäinen että vein divariin ja uuvempiin en oo ees koskenu. Kyllähän nuo huumorilevyt kuten Hotelli Hannikainen ja Hec on selvästi sieltä heikoimmasta päästä. Huumoribiisit muutenkin on vähän siinä ja siinä että toimiiko vai ei, tuo ylle linkattu toimii, koska se on oikeesti aika vakava. Varjot ja lakanat on kai viimmenen onnistunu kokonaisuus. Herra Mirandoksen syntikkajutut on aivan mahtavia  sydan  ja progelevy Liisa pien on   rokrok  Eurooppa toki myös mahtava  sheeplove  Nuku idiootti on kova, oli ihan ensimmäinen kai mihin tutustuin.

Offline

#34 16.09.2012 09:27

tomitarmo
Member
From: 00250
Registered: 19.05.2008
Posts: 6,221

Re: Hector

En oo kuunnellut ikinä yhtäkään kokonaista levyä Hectoria, ei sileen ole koskaan kiinnostanut, mutta tän muistan aika hauskana biisinä 80-luvun alusta.


"Olin eka ja kolmas, joka sai maksusta"

Offline

#35 16.09.2012 10:17

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007
Posts: 19,439

Re: Hector

Mun hyllystä löytyy Herra Mirandos, Hectorock 1, Kadonneet lapset ja Hyvää yötä Bambi (jolta muuten lyötyy tuo Piironkinjalka). Kai Nostalgian vois vielä hankkia, jos ei muuten, niin Heinäpellolla -biisin takia. Hegellä on hieno taito kehitellä nostalgista tunnelmaa, just niinku em. biisissä ja esim. Ake, Make, Pera ja mä sekä Olen hautausmaa, joista tulee semmonen olo, kuin ois ite ollu paikalla, mahtavaa. Harmi vaan, et mikään levy ei ole eheä, kaikilla mitä omistan on semmosiakin biisejä, joista en juurikaan pidä tai jopa niin huonoja, ettei kärsi kuunnella (Nainen yksin on, todella raivostuttavat lyriikat). Coverit on parhaimmillaan hirmu hyviä, niinku Työttömän arkiviisu. Hyvää yötä Bambi on hauskan skitsofreenin levy, ei mitään radiosoittomatskua, mutta kerrassaan riemastuttavaa kuunneltavaa.

Tuulisinä öinä ja Olet lehdetön puu on tällä hetkellä eniten parasta ikinä. Ja Ake, Make Pera ja mä. Ja Sarjakuva rock.

*


Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

Offline

#36 17.09.2012 00:57

Kalossimies
valmistaa Vallilassa puudildoja
Registered: 07.08.2010
Posts: 6,352

Re: Hector

Kuuntelinpas Pilkkeen vuodatuksesta inspiroituneena ton Yhtenä iltana -levykäisen ihan kokonaisuudessaan. Yllättävän melankolinen ja synkkä levy muutenkin, ja voin kyllä ymmärtää ton kannen ahdistavuudenkin. Onhan se aika kiero, vaikkei mua sen kummemmin ahdistanutkaan pienenä.

Amsterdamistahan jo Saara Pakkasvirta teki aivan uskomattoman version, mut on toi Heikinkin tulkinta aika makee. Nimibiisi on kuluneisuudestaan huolimatta kans ihan ehdoton klassikko, enkä muistanut miten rankka teksti Halvat pelit on. Oikeastaan aika nerokastakin, että ite biisikin on tommonen "halpa peli", tavallaan kun sen renkutusmaisuus vähän ärsyttää. Minä olin hotelli, Illat pitenee ja Markan valheet taas yllättävän semmosia voipuneen melankolisia vetoja. Sataako huomenna, padam, on kans loistava päätösraita. Kokonaisuus ehkä hieman epätasainen, mut komeita biisejähän tälläkin tosiaan.

Hyvää yötä, Bambi tuli kuunneltua perään, ja onhan se kyllä tosi kummallinen levy. Mistä kymysyshän on ihan no wavea biggrin Tuli kaapista karhu oli kans ihan vaikuttava biisi, mut selkeästi paljon vaikeampi levy kuin Yhtenä iltana. Pitänee syventyä vähän enemmänkin.


Oivalluksen hetkellä olin heikosti kippis ravittu, joten biggrin totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava kaka Nälkä.

Offline

#37 17.09.2012 09:33

hezma
Vanhempi Käynnissäpitäjä
From: Helesinki
Registered: 13.11.2008
Posts: 17,571

Re: Hector

Hyvää yötä, Bambi -levystä ainaski joskus Hece sano, että sillä ei ollu tekstejä valmiina mihinkään biisiin ku studioon mentiin, se impros jokasen tekstin lennosta just ennen äänityskoppiin menua. Toimii  pimp

Offline

#38 17.09.2012 18:57

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007
Posts: 19,439

Re: Hector

hezma wrote:

Hyvää yötä, Bambi -levystä ainaski joskus Hece sano, että sillä ei ollu tekstejä valmiina mihinkään biisiin ku studioon mentiin, se impros jokasen tekstin lennosta just ennen äänityskoppiin menua. Toimii  pimp

peuk peuk

*


Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

Offline

#39 24.09.2012 16:08

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,381
Website

Re: Hector

kuuntelin viikonloppuna vähän sitä boksia, mutta ei vaan jotenkaan jaksa, kuulosti huonommalta kuin mitä muistelin. on hyviäkin hetkiä, mutta joku tässä vaan tökkii. ghettoselle tiedoksi, että mulla on kännykässä tasan 2 hector-biisiä: olet lehdetön puu ja herra mirandos icon_smile


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#40 25.09.2012 09:31

Katkennut petsari
Member
From: Killerjärvi
Registered: 23.06.2006
Posts: 5,294
Website

Re: Hector

Katsoin viikonloppuna deeveedeeltä Lauri Törhösen parhaan leffan, elikkäs "Riisumisen". Elokuvan alussa ja lopuussa soi kaunis kappale, jonka paljastui Hectorin sävelmäksi "Linnut, linnut". Luulin tosin ensin esittäjäksi Pave Maijasta.  icon_redface


- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.

Offline

#41 08.10.2012 23:14

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,119

Re: Hector

tää alkanu kiinnostaa pimp


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#42 08.10.2012 23:34

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,119

Re: Hector

Hyvää yötä Bambi icon_coolpeuk


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#43 09.10.2012 21:02

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,119

Re: Hector

rakkaus

mistä tää Hecciskiima oikein tuli  biggrin   017


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#44 10.10.2012 00:57

Kalossimies
valmistaa Vallilassa puudildoja
Registered: 07.08.2010
Posts: 6,352

Re: Hector

^ Huikea biisi kyllä! peuk


Oivalluksen hetkellä olin heikosti kippis ravittu, joten biggrin totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava kaka Nälkä.

Offline

#45 21.04.2013 01:05

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,381
Website

Re: Hector

Kalossimies wrote:

Kuten näemmä monien muidenkin foorumistien tapauksessa, myös meikän porukat on kuunnellu Hectoria innokkaasti

tosiaan herra mirandos lp periytynyt vanhemmilta, ja tänään just kyseisen levyn nimiraitaa kuuntelin, aika bowie-vaikutteista mut sou not, ehkä hecciksen paras biisi ikinä colorflash


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#46 21.04.2013 07:23

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006
Posts: 11,845

Re: Hector

psykokarkki wrote:
Kalossimies wrote:

Kuten näemmä monien muidenkin foorumistien tapauksessa, myös meikän porukat on kuunnellu Hectoria innokkaasti

tosiaan herra mirandos lp periytynyt vanhemmilta, ja tänään just kyseisen levyn nimiraitaa kuuntelin, aika bowie-vaikutteista mut sou not, ehkä hecciksen paras biisi ikinä colorflash

Mää löysin Hekan ihan ite teininä Syksyn sävelen perusteella  pimp

Lapsuuden loppu

Offline

#47 02.09.2013 22:38

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,119

Re: Hector

jookcha wrote:

se yhtenä iltana piisi on ihan ok.

on taas tämä aika vuodesta  tongue


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#48 02.09.2013 23:37

Kalossimies
valmistaa Vallilassa puudildoja
Registered: 07.08.2010
Posts: 6,352

Re: Hector

jookcha wrote:
jookcha wrote:

se yhtenä iltana piisi on ihan ok.

on taas tämä aika vuodesta  tongue

On tongue


Oivalluksen hetkellä olin heikosti kippis ravittu, joten biggrin totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava kaka Nälkä.

Offline

#49 03.09.2013 12:10

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007
Posts: 19,439

Re: Hector

Kalossimies wrote:
jookcha wrote:
jookcha wrote:

se yhtenä iltana piisi on ihan ok.

on taas tämä aika vuodesta  tongue

On tongue

Hyi, ei koskaan. huig  itku

*


Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

Offline

#50 03.09.2013 12:11

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,381
Website

Re: Hector

Pilke wrote:
Kalossimies wrote:
jookcha wrote:
jookcha wrote:

se yhtenä iltana piisi on ihan ok.

on taas tämä aika vuodesta  tongue

On tongue

Hyi, ei koskaan. huig  itku

*

rollpeuk


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#51 18.04.2014 11:21

Katkennut petsari
Member
From: Killerjärvi
Registered: 23.06.2006
Posts: 5,294
Website

Re: Hector

Pitäsikö toi "Liisa pien" nyt ottaa kuunteluun. Teemalta tuli tiistaina hieno Alpo Jaakola-dokkari, jonka taustalla soi Heccen versioima King Crimsonin "Epitaph", saundasi kyllä komealta.


- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.

Offline

#52 18.04.2014 11:50

hezma
Vanhempi Käynnissäpitäjä
From: Helesinki
Registered: 13.11.2008
Posts: 17,571

Re: Hector

Sehän on yks Hecen parhaista, eli ehottomasti  piano

Offline

#53 18.04.2014 13:57

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006
Posts: 11,845

Re: Hector

Joo, kyllä! Tänään alkoi jostain syystä soida päässä Työttömän arkiviisi (Ei mittään) ja hyvin on ajankohtainen viisu edelleen.

Offline

#54 10.11.2014 13:12

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,381
Website

Re: Hector


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#55 10.11.2014 14:45

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,381
Website

Re: Hector

psykokarkki wrote:

ghettoselle tiedoksi, että mulla on kännykässä tasan 2 hector-biisiä: olet lehdetön puu ja herra mirandos icon_smile

lol apua, tsekkasin tilanteen ja mullahan on jo 18 biisiä heccistä kännykässä, tästähän sais jonkun 20 parasta kokiksen, bonareiksi pari vetoa liisa pien -levyltä, jolta ei tuolla taida olla yhtään mutta jonka muistelen olleen ihan pl levy. listaa tulee:

herra mirandos
olet lehdetön puu
kissojen yö
eurooppa
savu
woyzeck
kadonneet lapset
tuulisina öinä
kuningatar
tie jatkuu äärettömiin
koko hela maailma
asfalttiprinssi
lumi teki enkelin eteiseen
kaikki tahtoo rakastaa
atlantis
meiran laulu
sisämaan retkellä
olen hautausmaa


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#56 10.11.2014 16:39

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007
Posts: 19,439

Re: Hector

Hantta hei, ota Hyvää yötä, Bambi kuunteluun.

H_hyvaayotabambi.jpg

*


Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

Offline

#57 10.11.2014 16:39

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007
Posts: 19,439

Re: Hector

P.S. Se on Hege.

*


Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

Offline

#58 10.11.2014 16:42

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,381
Website

Re: Hector

ton hecciksen opin tästä topikista ja käytän toki ironisesti & läpällä kuten varmaan kaikki muutkin icon_rolleyes

tuli mieleen juttu jota en ainakaan tässä topikissa ole kertonut, eli kappale kuningatar. kyseessähän on vanha käännösbiisi (where do you go to, my lovely), ja joskus 90-luvun alussa radiosta tuli hector-toivekonsertti, jossa hege heccis itse oli toisena juontajana ja joku toivoi kyseistä kappaletta, joka ilmeisesti ennen sinkkuboksin ilmestymistä oli aika harvinainen (mun vanhemmat oli sen joskus radiosta nauhoittaneet ja siksi mulle tuttu biisi), mutta hector ei suostunut soittamaan originaalia, koska ei ollut itse siihen tyytyväinen, vaan väkisin soitatti jonkun myöhemmän liveversion, jossa oli muuttanut sanoja, oliko peräti lisännyt uudet värssyn tms. ja joka tietenkin oli paljon huonompi mad

EDIT: itse asiassa biisistä löytyy tämmöinen kirjoitus


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#59 27.11.2014 11:30

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,119

Re: Hector

ylihuomenna hecciksen keikalle. soittaispa piironginjalan  dance


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#60 27.11.2014 18:47

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007
Posts: 19,439

Re: Hector

Olen nähnyt Hegen kolme kertaa livenä.

*


Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB