#31 24.02.2009 18:05

Markku
Member
From: Huttusen naapurissa
Registered: 20.02.2007
Posts: 1,617

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

Tämmöisiä tuli mieleen...

Juho Juntunen kirjoitti joskus 90-luvulla Soundiin hassuttelevan röpötysraportin matkasta joillekin Englantilaisille tai Saksalaisille hevifestareille. Koulutoveri kopioi jutun ja toi äidinkielen tunnille, jossa tutkailtiin erilaisia lehtitekstejä. Porukalla sille sitten heheteltiin.
Oli siinä jutussa "asiaakin", mutta parhaita kohtia oli esim. se, kun lentokentän hälytyslaitteet alkoi ulista perseeseen unohtuneen useamman metalliniitti-kilon ansiosta. Myöhemmin hotellin tervetuliais-suklaat möhnääntyi naamaan ja paskabändin ääliösolistia heitettiin täyteen kustulla muovipullolla.

City-lehdessä muistaakseni Samuli Knuuti teurasti aikoinaan Mestarit areenalla levyn niin armottomasti, että luulis ainakin Hectorin saaneen itkuraivarit.

Toinen vaihtoehto lehdessä oli taannoin parin suomalaisen hoosee bändin Amerikan kiertueesta pitkä ja viihdyttävä juttu. Melkoista sekoilua. Sai  punkkarifoorumilla vähän keskusteluakin aikaiseksi, minkä takia lehti tulikin hankittua.

Yllämainitun Roo ketvelin Sanoista kirja on hyvä.

Offline

#32 24.02.2009 18:06

ginimies
entinen crack-pormestari nyk. crack-tohtori
Registered: 22.04.2006
Posts: 18,663

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

Musiikkijournalismin tähtihetkiä -metaspåm  icon_surprised  icon_lol


Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.

Offline

#33 24.02.2009 18:09

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007
Posts: 8,599

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

Mark Prindlelle kyllä peuk

En olekaan varmaan viiteen-kuuteen vuoteen lukaissut.


Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

Offline

#34 24.02.2009 18:12

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007
Posts: 8,599

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

Jostain jenkkilehdestä jäi mieleen yhden lauseen George Thorogood-arvio, jostain levystä vm. 80-luvun loppu:

Thorogood needs to get a job selling re-treads.


Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

Offline

#35 24.02.2009 18:27

harry-irene
ex-punklegenda
Registered: 30.06.2005
Posts: 2,253

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

Markku wrote:

Toinen vaihtoehto lehdessä oli taannoin parin suomalaisen hoosee bändin Amerikan kiertueesta pitkä ja viihdyttävä juttu. Melkoista sekoilua. Sai  punkkarifoorumilla vähän keskusteluakin aikaiseksi, minkä takia lehti tulikin hankittua..

Viimevuotinen Kuolema-kiertue!  peuk  Reportaasi oli oikeasti suurta zinekirjallisuutta, mutta lehden toimituskuntaan kuuluva tyyppi otti seuraavassa numerossa aikuisten oikeesti asiakseen sanoutua siitä vaffasti irti -- sillä perusteella että "joku saattaisi luulla sen edustavan koko totuutta punk-skenestä" (tms)...  icon_eek

Offline

#36 24.02.2009 18:33

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

turston wrote:

J-B taas kaitsemassa  tongue

No voi ny vittu. Esitin vaan parit omat ajatukset musakritiikistä ja yhden kysymyksen, sen jälkeen vastasin kommenttiin, jossa oli ilmeisen hätäisesti väärinymmärretty lainaus mun tekstistä mutta ei vastausta siinä esitettyyn kysymykseen.

Tiedätkö, muakin vituttaa monet asiat ihan yhtä paljon kuin sua mun kirjoittelut. Tarviiko silti täällä alkaa ankeilemaan?


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#37 24.02.2009 18:41

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

Ei mua niin vituta, vähän vaan vaivaantunut olo tullu viime aikoina tollasesta toisten ohjailusta.  Oisin tietty voinu jättää sanomatta mutta nyt kävi näin  icon_wink  Huom! Natsikortti jätetty käyttämättä.


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#38 24.02.2009 18:43

Joe Caligula
Member
Registered: 10.04.2008
Posts: 3,305

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

harry-irene wrote:

[quote:1dc5db4f82="Markku"]Toinen vaihtoehto lehdessä oli taannoin parin suomalaisen hoosee bändin Amerikan kiertueesta pitkä ja viihdyttävä juttu. Melkoista sekoilua. Sai  punkkarifoorumilla vähän keskusteluakin aikaiseksi, minkä takia lehti tulikin hankittua..

Viimevuotinen Kuolema-kiertue!  peuk  Reportaasi oli oikeasti suurta zinekirjallisuutta, mutta lehden toimituskuntaan kuuluva tyyppi otti seuraavassa numerossa aikuisten oikeesti asiakseen sanoutua siitä vaffasti irti -- sillä perusteella että "joku saattaisi luulla sen edustavan koko totuutta punk-skenestä" (tms)...  icon_eek[/quote:1dc5db4f82]

Parasta toi juttu ja olihan toi vastine kanssa ihan hyvää viihdettä.
Olin niin fani, että kyselin ihan kirjoittajaa, mutta onneksi ei kerrottu/en muista: magia säilyy tuon myyttisen raportin tienoilla yhä vahvana  icon_wink


Lasken itseni liberaalifeministiksi, ja minulle feminismi tarkoittaa tasa-arvoon pyrkimistä, ei sen avulla tai naiseudella ratsastamista.

No runkut runkatkoon, mutta minäpoika haluan tanssia.

Offline

#39 24.02.2009 18:45

Joe Caligula
Member
Registered: 10.04.2008
Posts: 3,305

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

^ Lopettakaa se toisten ohjailu   redface_new


Lasken itseni liberaalifeministiksi, ja minulle feminismi tarkoittaa tasa-arvoon pyrkimistä, ei sen avulla tai naiseudella ratsastamista.

No runkut runkatkoon, mutta minäpoika haluan tanssia.

Offline

#40 24.02.2009 18:53

Kiiminkijoen rantatörmä
HOT DOG STUFFED CRUST PIZZA
Registered: 16.06.2005
Posts: 15,103

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

Ratti päähän ja menoks, vitun aivopoliisi mad

Offline

#41 24.02.2009 18:57

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

Turska: siirsin ihan sama mikä -topikkiin, ettei tuu lisää valitusta.


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#42 24.02.2009 21:39

ILR
matlök
From: täällä sitten taas
Registered: 12.06.2005
Posts: 8,768

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

Näin esimerkkinä klassisesta hyvästä levyarviosta muistan joskus painaneeni mieleeni Pitsforkin For Carnation -arvostelun vuodelta 2000. Se on armeliaan pituinen, kattava, ja kuvailee levyn aika tarkasti kohderyhmille, jotka saavat noista vertauksista (McMahanin oma aikajana ja muut aikalaisreferenssit) hyvän tuntuman siihen mitä on odotettavissa. Ei mitään vallankumousellista mutta esimerkki siitä miten homma pitää tehdä.

Tykkäsin kans kovasti niistä Brent DiCrescenzon NEW MUSIC JOURNALISM -pätkistä, joissa vähän rönsyilevämmästä töpinästä huolimatta välittyi aika osuvasti kuva siitä mimmoinen levy on kyseessä.

Nämä molemmat siis ilman ironian häivääkään.


Älä päästä painiks sitä

Offline

#43 24.02.2009 22:21

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,045
Website

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

Joe Caligula wrote:

[quote:e4d212e9af="harry-irene"][quote:e4d212e9af="Markku"]Toinen vaihtoehto lehdessä oli taannoin parin suomalaisen hoosee bändin Amerikan kiertueesta pitkä ja viihdyttävä juttu. Melkoista sekoilua. Sai  punkkarifoorumilla vähän keskusteluakin aikaiseksi, minkä takia lehti tulikin hankittua..

Viimevuotinen Kuolema-kiertue!  peuk  Reportaasi oli oikeasti suurta zinekirjallisuutta, mutta lehden toimituskuntaan kuuluva tyyppi otti seuraavassa numerossa aikuisten oikeesti asiakseen sanoutua siitä vaffasti irti -- sillä perusteella että "joku saattaisi luulla sen edustavan koko totuutta punk-skenestä" (tms)...  icon_eek[/quote:e4d212e9af]

Parasta toi juttu ja olihan toi vastine kanssa ihan hyvää viihdettä.
Olin niin fani, että kyselin ihan kirjoittajaa, mutta onneksi ei kerrottu/en muista: magia säilyy tuon myyttisen raportin tienoilla yhä vahvana  icon_wink[/quote:e4d212e9af]
kehaisin juttua ooooo-listalla mut siellä alkoivat nillittää et sulta ei varmaan oo kuollu tuttuja huumeisiin frown2

ei kyllä olekaan icon_smile


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#44 24.02.2009 22:23

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007
Posts: 8,599

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

psykokarkki wrote:

[quote:5486c861bf="Joe Caligula"][quote:5486c861bf="harry-irene"][quote:5486c861bf="Markku"]Toinen vaihtoehto lehdessä oli taannoin parin suomalaisen hoosee bändin Amerikan kiertueesta pitkä ja viihdyttävä juttu. Melkoista sekoilua. Sai  punkkarifoorumilla vähän keskusteluakin aikaiseksi, minkä takia lehti tulikin hankittua..

Viimevuotinen Kuolema-kiertue!  peuk  Reportaasi oli oikeasti suurta zinekirjallisuutta, mutta lehden toimituskuntaan kuuluva tyyppi otti seuraavassa numerossa aikuisten oikeesti asiakseen sanoutua siitä vaffasti irti -- sillä perusteella että "joku saattaisi luulla sen edustavan koko totuutta punk-skenestä" (tms)...  icon_eek[/quote:5486c861bf]

Parasta toi juttu ja olihan toi vastine kanssa ihan hyvää viihdettä.
Olin niin fani, että kyselin ihan kirjoittajaa, mutta onneksi ei kerrottu/en muista: magia säilyy tuon myyttisen raportin tienoilla yhä vahvana  icon_wink[/quote:5486c861bf]
kehaisin juttua ooooo-listalla mut siellä alkoivat nillittää et sulta ei varmaan oo kuollu tuttuja huumeisiin frown2

ei kyllä olekaan icon_smile[/quote:5486c861bf]
Oletan etteivät kyseiset daijut sitten voi myöskään nauraa vanhuudelle?


Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

Offline

#45 24.02.2009 22:30

nordenstam
Member
Registered: 19.04.2006
Posts: 2,058

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

Jaa, 2005-2006 -arviot näköjään deletoinut, joten jää KY:t kirjoittelemati. Toki se kai olisi ollut otsikon väärinkäyttöä....


"noi (sun) listat tekevät ketjuista vittumaisia luettavia. vähänniinku kaikki muutkin sun postaukset siis mut voisit lopettaa. yllytys ei oo hyvä tekosyy. no ei niitä tartte sinnekään enää postailla. tuollaset listat vois upota jonneki huoneeseen ja muut (sun) jutut demiin."

Offline

#46 24.02.2009 22:37

Espoon Prinssi
Member
Registered: 13.04.2008
Posts: 768

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

Onko se tämä:

Kemialliset ystävät - Lumottu karkkipurkki

Albumi tekstiversiona: Aa Purkki kikka viisi loisto päivä. Sinipunamultahallitus. Ääniä ääniä monia Danny Eerika. Melu ääni kalhattu sinipunamultahallitus.
Soitannollisesti kuusi Asa Leijonaa metsästää. Keuhko keuhko kappaleet 1999-2000 vanhoja. SYSTEEMI. PUUTOS. Käärmeenkieli mateli, siitä hysteria tuli.
VAPAAMUURARIT! VAPAAMUURARIT! Koira haukkuu, käsitellään. Ääniä lisää, puoleen ja toiseen. Lanka katkeaa.
Ääniä = kappaleettomia = Jumalan teatteri = Jouko kuoli eilen illalla. Lumotusta karkkipussista putosi pohja, pitäisi hallissa kuunnella. Kiitos ja anteeksi.


"Ei hätää, kunnanjohtajaa on informoitu"

Offline

#47 24.02.2009 22:39

nordenstam
Member
Registered: 19.04.2006
Posts: 2,058

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

Prinssi, nyt pelottaa: onko sulla leikekirja mun tekemisistä?  icon_eek  ninja  nerd  eek2  eek2  eek2

Tuohan se on.


"noi (sun) listat tekevät ketjuista vittumaisia luettavia. vähänniinku kaikki muutkin sun postaukset siis mut voisit lopettaa. yllytys ei oo hyvä tekosyy. no ei niitä tartte sinnekään enää postailla. tuollaset listat vois upota jonneki huoneeseen ja muut (sun) jutut demiin."

Offline

#48 24.02.2009 22:41

Espoon Prinssi
Member
Registered: 13.04.2008
Posts: 768

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

[quote:7be14bc6d7="nordenstam"]Prinssi, nyt pelottaa: onko sulla leikekirja mun tekemisistä?  icon_eek  ninja  nerd  eek2  eek2  eek2

Tuohan se on.[/quote:7be14bc6d7]

ei, mulla on intter-net  icon_lol


"Ei hätää, kunnanjohtajaa on informoitu"

Offline

#49 24.02.2009 22:46

janne m.
Member
Registered: 28.11.2006
Posts: 8,160

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

Oikein harvinaisen hyvä levyarvio peuk


organizing the boy scouts for murder is wrong

Offline

#50 24.02.2009 22:46

nordenstam
Member
Registered: 19.04.2006
Posts: 2,058

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

DBGirl, nikki esiin!  icon_lol

Itse asiassa jotain ihan ok pohdintaa:

http://www.mikseri.net/groups/thread.ph … 2000&page=


"noi (sun) listat tekevät ketjuista vittumaisia luettavia. vähänniinku kaikki muutkin sun postaukset siis mut voisit lopettaa. yllytys ei oo hyvä tekosyy. no ei niitä tartte sinnekään enää postailla. tuollaset listat vois upota jonneki huoneeseen ja muut (sun) jutut demiin."

Offline

#51 25.02.2009 01:14

noisembryo
Member
From: Under the oak
Registered: 21.10.2005
Posts: 376

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

Offline

#52 25.02.2009 01:33

Neuvostoliitto
Kyntömestari
Registered: 25.11.2008
Posts: 9,088

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

Tämä huvitti joskus, Rockmusica.netistä. Arvostelussa on käytetty pelkästään lainauksia Rasmuksen fanifoorumilta:

The Rasmus
Hide from the Sun

"Kun ei näy loppua niin on silleen hyvä fiilis." -Lauri-

"Arvoisat Rockmusicalaiset. Rauli Karjalainen arvosteli The Rasmuksen uusimman levyn sivuillanne, enkä voi sanoa muuta kun että olen täysin eri mieltä. Mä olen todella kyllästynyt Karjalaisen kaltaisiin elitisti nirppanokkiin, joiden tärkein tavoite on korostaa omaa erinomaisuuttaan haukkumalla sellaisia bändejä, jotka voi olla toisten mielestä vaikka miten hyviä. Siksi olenkin jo aikaa sitten lopettanut näiden ns. arvosteluiden lukemisen, koska a) ne ovat yhden ihmisen mielipide ja b) niillä ei ole mitään vaikutusta siihen mistä minä pidän. Säästän mieluummin itseni mielipahalta ja uskon omaan makuuni enemmän kuin lehtien sivuilla pätemistuskaansa purkavien luuserihemmojen. Toisaalta eipä sillä enää tässä iässä ole paljon väliä, mitä lehdet kirjoittavat niistä bändeistä, joista itse satun pitämään.

Liian monissa arvosteluissa keskitytään täysin epäoleellisiin asioihin eikä itse pääasiaan eli musiikkiin. Kriitikoilla tuntuu olevan pakkomielle luokitella arvostelemansa musiikki johonkin nicheen, jos ei muuten niin väkipakolla. (Usein tämä muuten tehdään esim. artistien ulkonäön perusteella, eli The Rasmuskin on muka goottibändi, heh). Minusta on tosi alentuvaa ja lapsellista kirjoittaa jonnekkin tuolla tavalla. Mua ei voisi ainakaan pätkääkään kiinnostaa, et mitä mieltä kukin on The Rasmuksesta. Ja sitä paitsi se on LEVYarvostelu. Mikä ihmee oikeus arvostelijalla on mennä haukkumaan bändiä vain sen takia, että ei itse pidä kyseisestä bändistä? Ei mikään. Musta toi on erittäin alentavaa ja LAPSELLISTA, ehdottomasti. Arvostelijat ovat miehiä, ja kateellisia kun pidämme bändistä.

Ja jossain lehdessä joku kriitikko oli haukkunut Lauria sikiön näköiseksi. Tekis mieli tappaa ne kriitikot, jotka haukkuu The Rasmusta. Tuo toisen ulkonäön haukkuminen lehdessä menee jo liiallisuuksiin! Ainakin mun mielestä. Ja varsinkin jos ei itse ole paljoakaan paremman näköinen.

Sillä jokaisellahan on oma musiikkimaku, eikä siihen pitäisi kenenkään pystyä vaikuttamaan. Ja minä ainakin annan noiden The Rasmuksen mollaamisjuttujen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, koska mua ei itseäni pätkän vertaa kiinnosta mitä muut The Rasmuksesta ajattelee kunhan itse tykkään niitten musiikista. Kaikki ei tosiaan tykkää rasseista, mutta ei siitä silti tarvi alkaa päätään aukomaan.

Ja suomalaisista arvostelijoista sanoisin sen verran, että täällä ollakseen arvostettu pitää olla kunnon karju, omata monotonisen örisevän äänen ja mielellään laulaa vielä suomeksi. Lisäksi artistille/bändille on aina painolasti, jos faneissa on paljon nuoria tyttöjä - se on sama kuin olutmerkki, jota miehet eivät suostu juomaan, jos naiset siitä pitävät. Tottakai jokaisella saa olla omat mielipiteet mutta tuollainen on mielettömän ärsyttävää, kun se ilmaistaan noin.

Sen sijaan sellaiset arvostelut, jossa sanotaan jotain rakentavaa tai keskitytään itse musiikkiin, ovat mukavaa luettavaa. Jos joku tulee minulle sanomaan vihaavansa The Rasmusta, kohautan vain olkiani ja sanon "ihan sama se minulle on", koska jokaisella on omat mielipiteet. Minä pidän The Rasmuksen musiikista, eikä mielipidettäni voi kukaan siitä pitämätön muuttaa. Ihmiset jotka näin yleensäkin ajattelee tai kirjottaa jonnekin, niille kaikista vierain sana on suvaitsevaisuus. Okei mä en itekään oo mikään maailman suvaisevaisin henkilö mut jos joku suomalainen bändi menestyy ulkomailla ni kyl mä siitä ylpeäks tulen. Se tunne tulee automaattisesti.

Siksipä mä en todellakaan jaksa välittää noista lehtien jutuista. Aina löytyy joku joka jaksaa haukkua ja mollata. Toki pistää tollaset jutut silmään ja harmittaa, mutta pyrin kyllä niitä välttämään. Sillä en minä ainakaan murehdi pätkääkään sitä pitävätkö jotkut The Rasmuksesta ja mitä ne sanovat plaaplaaplaa. Jos joku ei pidä niin ei sitten. Ja turha ruveta syyttelemään ketään The Rasmusten haukkumisesta: jokainen on ihan takuulla joskus haukkunut muiden suosikkibändejä, joten se siitä sitten."

Lähteet: www.therasmusmaailma.tk

*
-Rauli Karjalainen


Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan

Offline

#53 25.02.2009 01:45

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,878
Website

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

Ensimmäinen koskaan Pitchforkista lukemani levyarvostelu oli sattumalta myös sivuston kaikkien aikojen osuvin:

http://www.pitchforkmedia.com/article/r … camoufleur

Reviewing a Gastr del Sol album is like drinking fine champagne through your nose. In both processes, you cannot ignore the creeping suspicion that you are, in fact, a dumb ass.

Listening to Gastr del Sol on the other hand is quite a different experience. Mixing elements of orchestral pop, avant jazz, soul, Celtic fiddle jams, ambient drones, math rock, found sound, minimalist composition, and god knows what else, the duo of David Grubbs and Jim O'Rourke is out to post-rock your ass like its never been post-rocked before. While previous incarnations were perhaps a bit too abstract for this reviewer's liking, Gastr del Sol's last record, Upgrade and Afterlife hinted at a more tuneful direction. On this, their latest offering, that hint has become a solid elbow in the ribs, and the results are dazzling.

Camoufleur is packed with what can only be described as "transcendent moments." From the opening track, "The Seasons Reverse," with its stuttering time signatures, precision- plucked guitars and bubbling noises, to the gentle drone of "Each Dream Is An example" with Drag City crooner Edith Frost on backup vocals, Camoufleur summons a glorious mindfuck of a racket. Guitars, drums, horns, violins, and tape loops intertwine and bounce off each other, forsaking your conceptions of musical composition in favor of something greater and more difficult to grasp. This is the type of record that continually reveals new aspects of itself with every listen. It's a refreshing antidote to the disposable nature of pop music.

Which makes this writing gig of mine damn difficult. Love Gastr del Sol for the indescribable magic they bring us. Hate what they are doing to the lowly journalists.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#54 25.02.2009 03:04

ginimies
entinen crack-pormestari nyk. crack-tohtori
Registered: 22.04.2006
Posts: 18,663

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

Tämä Pitchfork-arvio on klassikko:

Belle & Sebastian: The Boy with the Arab Strap
Rating: 0.8

Mediocrity is not a punishable crime, but if it was, Belle & Sebastian would be enjoying their last meal right about now. This Scottish septet, who made a truly wonderful album last year called If You're Feeling Sinister, has decided to parody themselves on their American debut, The Boy with the Arab Strap. And a fine job they did, lads.

Whereas Sinister was filled with huge hooks, loungy chord change-ups, and a fistful or two of bitingly catty lyrics, The Boy is seriously lacking in all of that and more. Sinister was compared to Nick Drake and Fairport Convention; The Boy will maybe remind you of the Starland Vocal Band. These are songs so sticky they should be hanging from Ben Stiller's ear, and I don't mean that in a good way.

The band's spacey experiment in spoken word isn't a plus, and neither are the wilted bouquets of bedroom poetry. Are we still learning from the Mel Bay book of guitar? Where are the interesting chords? Only the title cut offers up something fun, and that just sounds like a glorified Hollies song.

Really, Sinister is well worth your time, but whatever an Arab Strap is, it should be used to batten down the crap song hatch. Maybe next time they'll get it back together. I hope so.

http://www.pitchforkmedia.com/article/r … arab-strap


Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.

Offline

#55 25.02.2009 08:27

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

[quote:20b0e012f3="ginipoika"]Tämä Pitchfork-arvio on klassikko:

[i] Belle & Sebastian: The Boy with the Arab Strap
Rating: 0.8
http://www.pitchforkmedia.com/article/r … arab-strap[/quote:20b0e012f3]

Ai kuis? Tuohan on vaan yksiselitteisen huono kirjoitus. Ankea hakamussuttelua osastolta "Are we still learning from the Mel Bay book of guitar?" ja tympeää lyttäystä, etenkin ottaen huomioon, että kyseinen levy on aika selkeästi bändiä parhaimmillaan, vaikka ei sillä sinänsä pitäisi olla väliä, saahan sitä olla mitä mieltä tahansa. Tuo on kuitenkin aika latteaa tekstiä, vaikkakin hyvä Ben Stiller -viittaus yleensä pelastaa huonotkin tekstit, kuten voitiin Reese Witherspoonin spiikistä Oscareissa oppia.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#56 25.02.2009 10:23

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

Eix tänne pitäny vaan postata niitä arvioita eikä arvostella niitä? icon_lol Luulen kyl, että Gintsu postas ton tänne just sen takia, että toi oli senkin mielestä aika metässä. Luulen siis niin, en toki tiedä. Enkä välitä icon_wink


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#57 25.02.2009 10:24

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007
Posts: 8,599

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

miten puristaa metaa kivestä...


Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

Offline

#58 25.02.2009 10:25

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

Jean-Babtiste wrote:

Eix tänne pitäny vaan postata niitä arvioita eikä arvostella niitä?

Mitä järkeä postata asioita, jos niistä ei voi keskustella? Oho, arvosteluketjun meta-/kaitsentatopikissa tämä.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#59 25.02.2009 10:29

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

Tuskin tarvinnee enää vastata ja jatkaa aiheesta. icon_biggrin


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#60 25.02.2009 11:36

nordenstam
Member
Registered: 19.04.2006
Posts: 2,058

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

Mutta jos sanoo että ei vastaa ja jatka aiheesta, onko se silloin kannanotto?

  icon_lol


"noi (sun) listat tekevät ketjuista vittumaisia luettavia. vähänniinku kaikki muutkin sun postaukset siis mut voisit lopettaa. yllytys ei oo hyvä tekosyy. no ei niitä tartte sinnekään enää postailla. tuollaset listat vois upota jonneki huoneeseen ja muut (sun) jutut demiin."

Offline

Board footer

Powered by FluxBB