#211 04.02.2021 01:14

muumipoimuri
Member
Registered: 01.12.2020
Posts: 12,380

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

.

Last edited by muumipoimuri (09.02.2021 14:29)


NE71A6c.jpg

Offline

#212 04.02.2021 01:15

muumipoimuri
Member
Registered: 01.12.2020
Posts: 12,380

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

.

Last edited by muumipoimuri (09.02.2021 14:29)


NE71A6c.jpg

Offline

#213 04.02.2021 01:20

muumipoimuri
Member
Registered: 01.12.2020
Posts: 12,380

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

.

Last edited by muumipoimuri (09.02.2021 14:29)


NE71A6c.jpg

Offline

#214 04.02.2021 01:25

muumipoimuri
Member
Registered: 01.12.2020
Posts: 12,380

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

.

Last edited by muumipoimuri (09.02.2021 14:29)


NE71A6c.jpg

Offline

#215 04.02.2021 01:31

muumipoimuri
Member
Registered: 01.12.2020
Posts: 12,380

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

.

Last edited by muumipoimuri (09.02.2021 14:29)


NE71A6c.jpg

Offline

#216 04.02.2021 01:35

muumipoimuri
Member
Registered: 01.12.2020
Posts: 12,380

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

.

Last edited by muumipoimuri (09.02.2021 14:29)


NE71A6c.jpg

Offline

#217 04.02.2021 01:39

muumipoimuri
Member
Registered: 01.12.2020
Posts: 12,380

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

.

Last edited by muumipoimuri (09.02.2021 14:29)


NE71A6c.jpg

Offline

#218 04.02.2021 10:01

hezma
Vanhempi Käynnissäpitäjä
From: Helesinki
Registered: 13.11.2008
Posts: 17,566

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

Tuola oli ihan jänniä arvioita meitsin levyistä sillon joskus.

Online

#219 04.02.2021 11:10

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,326
Website

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

muumipoimuri wrote:

"hajanainen ja yksipuolinen"
Haista vittu. No on ehkä vähä hajanainen.

cd:t tuppaavat olemaan yksipuolisia redface_new

mutta joo, hieman ristiriitainen huomio kyllä biggrin


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#220 04.02.2021 17:33

Kalossimies
valmistaa Vallilassa puudildoja
Registered: 07.08.2010
Posts: 6,352

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

dadadrlrl wrote:

En allekirjoita väitettä, että "kritiikki olisi oma taiteenmuotonsa". Taide on taidetta, kritiikki on kritiikkiä. Kehoitin jo aiemmin ottamaan haltuun Taidekritiikin perusteet-teoksen, jos on jotenkin epäselvää, mikä kritiikin idea ja tarkoitus on. Suositus edelleen voimassa.

Yksi kotimaisen musiikkikritiikin ongelmista on jo vuosikausia ollut se, että osa kriitikoista joutuu kirjoittamaan musiikista, jonka kohdalla he eivät ymmärrä genreä ja kontekstia. Rumba oli joskus täynnä näitä. Nämä Seppäsen mainitsemat "kolmen tähden arviot, joissa ei puhuta mistään", ovat se normi, johon moni on kasvanut. Eräskin tuttuni puhui joskus Rumban peruskolmetähteästä omien julkaisujensa kohdalla viitaten samaan ilmiöön: Kriitikko, joka ei ole kiinnostunut pätkän vertaa levyn kontekstista kirjoittaa muutaman rivin tasapaksua ei-mitään teoksesta, joka ei häntä kiinnosta.

Kritiikin pointti ei ole se, että esim. mulla vaihtoehtomusiikin kuluttajana ja siten jonkinlaista asiantuntijuutta aiheesta omaavana, lähtisin kirjoittamaan arviota vaikkapa Vestan levystä. Ei se niin toimi. Mun pitäisi kirjoittaa siinä kohtaa vaikka Litku Klemetin uudesta, kun taas Vesta jäisi sellaisen kriitikon harteille, joka tuntee sen viitekehyksen, minkä sisällä Vesta operoi.

Toisena esimerkkinä: On täysin turhaa pistää keskiverto Rumban avustaja, joka on popmusiikin harrastaja, arvioimaan jotain kokeellista musiikkia, kuten vaikka Kemiallisia Ystäviä. Syy sille, miksi Kellari Juniversumi sai tuossa lehdessä täydet pisteet, oli hyvin yksinkertainen: Sen arvion kirjoitti muuan Bronne, jolla sattui Mutiny-zinensä kautta olemaan laajempaa asiantuntijuutta kokeelliseman musiikin parista. Kun muutamaa vuotta myöhemmin kempsujen s/t sai samassa lehdessä silloin huonoimpana arvosanana toimineen limaklimpin, itse arviosta huokui kirjoittajan totaalinen ymmärtämättömyys sitä maailmaa kohtaan, mistä levy kumpuaa.

Kritiikin tarkoitus ei sinänsä ole myöskään arvottaa teoksia. Ajatus on, että henkilö, jolla on jonkinlaista asiantuntijuutta kritisoitavan teoksen genrestä ja kontekstista ja taidemuodosta, analysoi ja tiivistää OMAN HENKILÖKOHTAISEN kokemuksensa teoksesta.

Ja mua itseäni vituttaa se, ettei tämä asia tunnu menevän kaaliin ihmisille, jotka eivät osaa päästää irti omasta positiivisuudessa lillumisestaan. Se, että joku ei tykännyt vittu uudesta Cheekin levystä ei kaada kenenkään maailmaa, ja kuten näimme, niin ei edes Cheekin uraa.

Mun linja viime aikoina Soundissa on ollut ehkä vähän turhankin työläs, tai sellainen että joo, oon valkannut jokseenkin kiinnostavia levyjä, mutta usein myös bändeiltä, jotka ei ole ennalta hirveen tuttuja. Etenkin siis kun on kolannut kaikenlaista Haken/Flower Kings -osaston progejähmistelyä, joka on skenenä kiinnostavana, musana vähän tuttua – ja samalla toki lopulta aika vähän antavaa, mutta jotenkin TARPEELLISTA silti! Niin sit on ottanut praksikseksi sekoilla kunkin nimen diskografiaa ja mahdollisesti myös samankaltaisia artisteja läpi, jolloin saa ainakin jonkun käsityksen siitä kontekstista, missä operoidaan. Toki mä olen melko sisällötöntä elämää viettävä, perheetön slacker, jolla ei ole tiukkaa viikkorutiinia tai muitakaan vastuita, jolloin voin käyttää tämmöisiin periaatteessa suhteettomasti aikaa, vaikka itse kirjoittamisen suhteen yrittääkin pitää ajan tiiviinä (eli joku puoli tuntia per arvio, ei 1200 merkkiä jaksa enempää vängätä).

Mut että pointtina se, että etenkin nykyään on kuitenkin melko helppoa ottaa mikä tahansa (populaari)musiikin alalaji pintapuolisesti aika nopeasti haltuun, jos siis vain ammattinsa/kutsumuksensa/pakkomielteensä takia siihen haluaa ryhtyä.

Eri asia on sitten se, paljonko siinä kritiikissään laittaa painoarvoa sille, että lukee sitä materiaalia sisältäpäin ja kontekstualisoiden, vai paljonko haluaa jättää tilaa omalle tykittelylleen ja assosiatiiviselle elvistelylleen – ts. kirjoittaako kuin sosiologi vai kuin esseisti, tai no ei nää nyt toisiaan sinällään sulje pois mut meinaan että haluaako ymmärtää jotain Jore Marjarantaa Jore Marjarantana vai haluaako ihan muina samuliknuuteina vain teurastaa. Jälkimmäinen metodi on toki se, joka muistetaan ja johon viitataan vielä vuosia myöhemmin, mutta ensimmäinen olis toki paperilla "asiantuntevampi". Toki tykittelyllekin on paikkansa, mut mä oon toisaalta niin tylsä, että tykkään ottaa kohteeni myös tosissaan, aivan sama kuinka omituista tai luotaantyöntävää se musa lähtökohtaisesti olis.


Oivalluksen hetkellä olin heikosti kippis ravittu, joten biggrin totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava kaka Nälkä.

Offline

#221 05.02.2021 14:59

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005
Posts: 15,706

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

En kirjoita juurikaan kritiikkiä musiikista, mutta ainakin välillä tuntuu, että Hesarissa juuri vältetään tätä ja ihmiset päästetään kirjoittamaan elokuvakritiikkiä genreistä, jotka ei sovi kirjoittajalle alkuunkaan. Joskus siitä syntyy ihan kiinnostavaa luettavaa, mutta useinmiten jotain todella olennaista jää sanomatta.

edit: saattaa tietysti johtua erilaisista journalismin kriiseilystä ja on pakko testata kirjoittajia, että mitä tulee, kun ei ole varaa pitää rosterissa kuin yksi kulttuuritoimittaja ympäri vuoden tmsp.

Last edited by börjeslandet (05.02.2021 15:04)


en ole kolmekybänen emoboy

Offline

#222 07.02.2021 18:42

muumipoimuri
Member
Registered: 01.12.2020
Posts: 12,380

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

Mä en oikeestaan pidä levyarvosteluja tai foorumin musavääntöjä tai taideanalyysiä ylipäänsä kovin vakavasti otettavana läppänä. Koska se on kaikki täysin subjektiivista. Taideanalyysi on taiteen järkeistämistä ja selittämistä, mutta taidetta nautitaan tunteella, eikä koko hommassa ole absoluuttisia/objektiivisia faktoja. Kyllähän sitä voi keksiä kaikenlaisia "hyviä" perusteluita, että miksi tämä biisi toimii ja miksi tuo ja tuo on huono. Mutta kun se ei oikeastaan tarkoita mitään. Joku toinen on täysin päinvastaista mieltä kappaleen hyvyydestä ja kumpikaan ei ole väärässä eikä oikeassa. Onhan se kiva vääntää, mutta vakavasti otettavaa se ei ole.


NE71A6c.jpg

Offline

#223 07.02.2021 19:06

Klamydia: Perseeseen
Member
Registered: 17.07.2020
Posts: 36

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

muumipoimuri wrote:

Mä en oikeestaan pidä levyarvosteluja tai foorumin musavääntöjä tai taideanalyysiä ylipäänsä kovin vakavasti otettavana läppänä. Koska se on kaikki täysin subjektiivista. Taideanalyysi on taiteen järkeistämistä ja selittämistä, mutta taidetta nautitaan tunteella, eikä koko hommassa ole absoluuttisia/objektiivisia faktoja. Kyllähän sitä voi keksiä kaikenlaisia "hyviä" perusteluita, että miksi tämä biisi toimii ja miksi tuo ja tuo on huono. Mutta kun se ei oikeastaan tarkoita mitään. Joku toinen on täysin päinvastaista mieltä kappaleen hyvyydestä ja kumpikaan ei ole väärässä eikä oikeassa. Onhan se kiva vääntää, mutta vakavasti otettavaa se ei ole.

Annan tälle postaukselle arvioksi 5/5.

Taidemielipiteiden ottaminen henkilökohtaisesti on aivan typerää.

Offline

#224 07.02.2021 19:33

muumipoimuri
Member
Registered: 01.12.2020
Posts: 12,380

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

Klamydia: Perseeseen wrote:

Taidemielipiteiden ottaminen henkilökohtaisesti on aivan typerää.

Mutta se on helpommin sanottu kuin tehty ainakin silloin kun on kyse omien tuotostensa arvosteluista.


NE71A6c.jpg

Offline

#225 07.02.2021 19:45

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

Asioiden “hyvyys” tai “huonous” on tietysti aina subjektiivista, mutta se etteikö esimerkiksi musiikkianalyysi tieteenalana olisi täysin “vakavasti otettava läppä” on väitteenä täysin naurettava ja kertoo ettei asiasta ymmärretä oikeastaan mitään.

Toisekseen, kuka sinä muumi olet sanomaan että taidetta nautitaan tunteella? Mitä pahaa tai huonoa on järkeistämisessä ja selittämisessä?

Offline

#226 07.02.2021 19:59

muumipoimuri
Member
Registered: 01.12.2020
Posts: 12,380

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

ydis wrote:

Toisekseen, kuka sinä muumi olet sanomaan että taidetta nautitaan tunteella? Mitä pahaa tai huonoa on järkeistämisessä ja selittämisessä?

Ei varmaan mitään.
Kyllähän sitä monet nauttii paneutuvasta taideanalyysistä ja kysyntää sille on. Ei oo vaan sillee mun juttu. En ole analyysiorientoitunut ihminen ja taiteen kulutukseni on varmaan hyvin epä-älyllistä.


NE71A6c.jpg

Offline

#227 07.02.2021 20:24

muumipoimuri
Member
Registered: 01.12.2020
Posts: 12,380

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

Sitä olen miettinyt paljon, kun esim kokeellisemmasta taiteesta puhuttaessa käytetään usein termiä 'ymmärtää'. Olen aika skeptinen sen suhteen jos sanotaan "et pitänyt siitä, koska et ymmärtänyt sitä". Otetaan vaikka esimerkiksi joku Pink twinsin suht kaoottinen elektromusa tai vaikka Jackson Pollockin sotkumaalaukset. Itse pidän molemmista. Mutta jos joku ei pidä, niin en mä tiedä että onko siinä jotain mitä pitäisi järjellisesti ymmärtää tai tietää, ja sitten se muuttuukin yhtäkkiä paremmaksi. Musta tuntuu, että monet vieroksuu kokeellista taidetta siksi, että puhutaan että sinun pitäisi nyt jotenkin ymmärtää tätä.
Mut nää nyt on näitä poimurin pälätyksiä.

Last edited by muumipoimuri (07.02.2021 20:25)


NE71A6c.jpg

Offline

#228 07.02.2021 20:32

muumipoimuri
Member
Registered: 01.12.2020
Posts: 12,380

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

Ja itse en ole kovin hyvä purkamaan omia taidefiiliksiä ja ajatuksia sanoiksi, niin omat analyysini vaikka jostain levystä on varmaan aika alkeellista.


NE71A6c.jpg

Offline

#229 07.02.2021 20:39

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,103

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

muumipoimuri wrote:

Sitä olen miettinyt paljon, kun esim kokeellisemmasta taiteesta puhuttaessa käytetään usein termiä 'ymmärtää'. Olen aika skeptinen sen suhteen jos sanotaan "et pitänyt siitä, koska et ymmärtänyt sitä". Otetaan vaikka esimerkiksi joku Pink twinsin suht kaoottinen elektromusa tai vaikka Jackson Pollockin sotkumaalaukset. Itse pidän molemmista. Mutta jos joku ei pidä, niin en mä tiedä että onko siinä jotain mitä pitäisi järjellisesti ymmärtää tai tietää, ja sitten se muuttuukin yhtäkkiä paremmaksi. Musta tuntuu, että monet vieroksuu kokeellista taidetta siksi, että puhutaan että sinun pitäisi nyt jotenkin ymmärtää tätä.
Mut nää nyt on näitä poimurin pälätyksiä.

oon osittain samaa mieltä, mutta kyllä myös kontekstin, tekniikan tai vaikka taidehistorian tietämys voi saada tarkastelemaan teosta uudesta näkökulmasta ja ehkä kiinnostumaan siitä eri tavalla. mainitsit tossa Pollockin. jos niitä duuneja katsoo kylmiltään, niin ne vaikuttaa varmaan monille "sotkulta". sitten kun vähän googlailee että abstract expressionism ja lukee, missä vaiheessa taiteen historiaa tää tekniikka on kehittynyt ja miksi, niin niitä voi oppia katsomaan uudella tavalla.

tällainen ymmärtäminen ei kuitenkaan tarkoita että pitäisi jostain. esimerkiksi tää sun meshuggah-postaus oli ihan kiinnostava. voin sanoa että ymmärrän nyt meshuggahin musaa vähän eri tavalla. en silti pidä siitä yhtään sen enempää.

Last edited by jookcha (07.02.2021 20:42)


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#230 07.02.2021 21:02

muumipoimuri
Member
Registered: 01.12.2020
Posts: 12,380

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

jookcha wrote:

en silti pidä siitä yhtään sen enempää.

Nin kai se pointti oli että ei se selittämällä parane.
Siitä olen kuitenkin samaa mieltä, että jos joku ei pidä/harrasta esim kokeellista musiikkia, niin ei sille pidä laittaa semmosia levyjä arvioitavaksi.
Taideanalyysilausunto oli hieman raflaava, mutta tää onki internet.


NE71A6c.jpg

Offline

#231 07.02.2021 21:47

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006
Posts: 11,845

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

Ainakin Rumbassa haettiin joskus vähän poikkeavaa näkökulmaa laittamalla levy arvioitavaksi juurikin sellaiselle, joka ei tunne genreä kovin hyvin. Välillä onnistui paremmin, välillä huonommin. Ja kyllä kunnon kriitikko välillä haastaa itseään eikä ota juuri sitä arvioitavaksi jonka hankkisi muutenkin. Ei niitä kritiikkejä pidä ottaa liian vakavasti - itse ajattelisin niin että levyarvio on yhden ihmisen levyraati - lopputulos voi olla vähän mitä vaan. 400 merkin arvioita tuli tehtyä muutama sata - ajatus oli kattaa mahdollisimman hyvin tarjonta pikemmin kuin se, että arvioidaan vain "tärkeimmät" levyt.

Last edited by Feggy (08.02.2021 07:49)

Offline

#232 07.02.2021 22:19

muumipoimuri
Member
Registered: 01.12.2020
Posts: 12,380

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

En tiedä ehkä puhuin puutaheinää. Kyllähän asiantunteva analyysi voi lisätä teoksen arvostettavuutta ajatuksen tasolla.
Sitä mieltä olen kuitenkin, että vähemmän-harjaantuneiden ei pidä liikaa pelätä sitä että "minä en ymmärrä tätä".


NE71A6c.jpg

Offline

#233 07.02.2021 22:20

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

muumipoimuri wrote:

Sitä olen miettinyt paljon, kun esim kokeellisemmasta taiteesta puhuttaessa käytetään usein termiä 'ymmärtää'. Olen aika skeptinen sen suhteen jos sanotaan "et pitänyt siitä, koska et ymmärtänyt sitä". Otetaan vaikka esimerkiksi joku Pink twinsin suht kaoottinen elektromusa tai vaikka Jackson Pollockin sotkumaalaukset. Itse pidän molemmista. Mutta jos joku ei pidä, niin en mä tiedä että onko siinä jotain mitä pitäisi järjellisesti ymmärtää tai tietää, ja sitten se muuttuukin yhtäkkiä paremmaksi. Musta tuntuu, että monet vieroksuu kokeellista taidetta siksi, että puhutaan että sinun pitäisi nyt jotenkin ymmärtää tätä.
Mut nää nyt on näitä poimurin pälätyksiä.

Nii, tääkin on toki asia, joita nimenomaan kriitikot pohtii. Esim. David Stubbsin (kirjoittaa mm. Wireen) Fear of Music käsittelee tätä nimenomaista ilmiötä vertailemalla nykymusiikin ja nykytaiteen suht käsi kädessä kulkevaa historiaa. Hyvä ja helppolukuinen teos, joka nimenomaan antoi itselle paljonkin ajattelemisen aihetta ja perspektiiviä omaan kuunteluun. Suosittelen.

Kaikessa tuoksinnassa on vaan ihan tervettä muistaa, ettei kukaan lähtökohtaisesti "osaa" kuunnella kokeellista musiikkia. Monella harrastajalla on valmiiksi pitkää musankuunteluhistoriaa alla. Ymmärtämisestä taas puhuu imo muutenkin pääasiassa sellaiset kuulijat, joita ei alkuunkaan kiinnosta ne jutut, joita he eivät "ymmärrä".

Offline

#234 07.02.2021 22:35

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

"Ei se selittämällä parane" on mun mielestä myös vähän aliarvioivaa. En itse yhtään käsitä mun joidenkin kavereiden innostusta AOR:ää tai jotain kevytjazzia kohtaan, mutta mä tykkään että se kuitenkin rikastuttaa omaa kuuntelemista, jos kaiken ottaa vastaan ns. avoimin korvin. Totta kai on paljon musaa, mikä jättää täysin kylmäksi, mutta se on loppujen lopuksi aika pieni otanta kaikesta musiikista. Se, ettei pidä jostain on myös reaktio, jonka taustalla vaikuttaa asioita ja kyllä mua ainakin kiinnostaa ruotia niitä.

Tällä hetkellä Fleetwood Mac on ehkä sellanen bändi, jonka suosio hämmentää mua aivan tosissaan, et ikinä ei tulis mieleenkään itse kuunnella. On siinä kuitenkin selkeästi jotain, joka ihmisiä puhuttelee, vaikkei se puhuttelekaan mua. Ei se nyt ole mikään asia, mitä tarvitsisi päivittäin miettiä, eikä sellainen olisi terveellistäkään. Sitä vaan, että mä aika harvoin vastustan minkään musiikin kuuntelemista, koska kaikesta voi oppia jotain. Tämäkin pätee kaikkeen taiteeseen (esim. Koirat eivät käytä housuja-elokuva opetti mulle sen, että suomalaisella popmusiikilla menee oikeasti aika hyvin, kun vertaa suomalaiseen elokuvaan).

Offline

#235 13.02.2021 01:51

muumipoimuri
Member
Registered: 01.12.2020
Posts: 12,380

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

muumipoimuri wrote:
jookcha wrote:

en silti pidä siitä yhtään sen enempää.

Nin kai se pointti oli että ei se selittämällä parane.

Saattaa olla ettei ihan loppuun asti mietitty lausunto.


NE71A6c.jpg

Offline

#236 13.02.2021 01:56

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,525
Website

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

muumipoimuri wrote:
muumipoimuri wrote:
jookcha wrote:

en silti pidä siitä yhtään sen enempää.

Nin kai se pointti oli että ei se selittämällä parane.

Saattaa olla ettei ihan loppuun asti mietitty lausunto.

No alahan selittää sitten redface_new


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#237 24.06.2021 15:38

muumipoimuri
Member
Registered: 01.12.2020
Posts: 12,380

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

Eniten ärsyttää levyarvosteluissa:

Spekulointi artistin ajatuksista ja motiiveista.
Mitäpä jos vaikka kysyisitte siltä artistilta, niin ei tarvi keksiä päästä analyysejä artistin mielen- ja sielunmaisemasta.


NE71A6c.jpg

Offline

#238 27.06.2021 08:39

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

muumipoimuri wrote:

Eniten ärsyttää levyarvosteluissa:

Spekulointi artistin ajatuksista ja motiiveista.
Mitäpä jos vaikka kysyisitte siltä artistilta, niin ei tarvi keksiä päästä analyysejä artistin mielen- ja sielunmaisemasta.

Kenes levy nyt on haukuttu lyttyyn ja missä?

Offline

#239 28.06.2021 21:51

muumipoimuri
Member
Registered: 01.12.2020
Posts: 12,380

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

Miitäääjhhhh!!!!! Uskomaton bojojoing-yllätys – Suomen suosituin bändi julkaisee uuden levyn!

roll


NE71A6c.jpg

Offline

#240 28.06.2021 22:10

Hassuttelija
jäbä joka diggaa Sufjanin uusinta ihan homona
Registered: 29.01.2010
Posts: 26,246

Re: Musiikkijournalismin tähtihetkiä

Bändi julkaisee levyn!? icon_eek


THs56SD.gif

In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB