1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Wilco

#61 21.04.2009 19:01

Artemi
Member
Registered: 22.07.2007
Posts: 3,293

Re: Wilco

Kyllä! Mä tajusin bändin nerouden vasta sillä keikalla, homma aukes ihan uusilla leveleillä and i haven´t looked back since...

Offline

#62 21.04.2009 19:19

Bedderi
Member
Registered: 12.06.2005
Posts: 4,341

Re: Wilco

No kyllähän Wilcoon peuk


turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.

Offline

#63 21.04.2009 20:37

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006
Posts: 11,845

Re: Wilco

Ei lähe tää kyllä.

Offline

#64 21.04.2009 21:58

Timjam
Member
Registered: 26.07.2007
Posts: 143

Re: Wilco

oiskohan yks vuoden tärkeimmistä keikoista mulle. lippu hankintaan n-y-t NYT.

Offline

#65 21.04.2009 22:23

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Wilco

huhhei, empä kuule tiijä kiinnostaako tarpeeksi. pari vuotta sitten olisi varmasti kiinnostanut. pannaan kuitenkin harkintaan.

Offline

#66 22.04.2009 01:03

rhinestone cowboy
Member
From: Helsinki
Registered: 11.07.2005
Posts: 1,792

Re: Wilco

Tänne kyllä!

Offline

#67 17.08.2009 23:26

Bedderi
Member
Registered: 12.06.2005
Posts: 4,341

Re: Wilco

Jeah, tulipahan nähtyä vihdoinkin. Ei tuo Huvilateltta nyt mikään unelmakatsomo ole, mutta ainakin koko ajan näki kunnolla. Yleisökin syttyi aika hyvin, vaikka varmaan ainakin kolmannes oli tullut sinne pelkästään Juhlaviikkojen takia.

Kyllä tuo kannatti, vaikka kallis olikin. Kahdelta uusimmalta tuli iso kasa biisejä, en edes kaikkia muista, mutta nämä nyt ainakin:

Summerteeth: A Shot in the Arm, Via Chicago

YHF: I Am Trying to Break Your Heart, Jesus Etc., Heavy Metal Drummer

A Ghost Is Born: At Least That's What You Said, Spiders (Kidsmoke), Handshake Drugs

Sky Blue Sky: You Are My Face, Impossible Germany, Side with the Seeds, Hate It Here

Wilco: Wilco, Deeper Down, One Wing, Bull Black Nova, You Never Know


turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.

Offline

#68 18.08.2009 14:31

Bricolage
:piggrin:
From: pannukakun puistikko
Registered: 27.01.2008
Posts: 5,470

Re: Wilco

Yllätti suht positiivisesti teltan ulkopuolelta, mitä nyt siinä jossain välissä tuli vähän liian pitkä suvantovaihe. I Am Trying to Break Your Heart ja A Shot in the Arm heti alussa kyllä nostatti odotukset suht korkealle. Via Chicagon free form freakout-säkeistöille toki huvilateltan kokoinen peuk


Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"

Offline

#69 18.08.2009 19:32

rhinestone cowboy
Member
From: Helsinki
Registered: 11.07.2005
Posts: 1,792

Re: Wilco

Oon kyllä noista kahdesta viimeisestä levystä pitänyt melkein yhtä paljon kuin Summerteethistä, joten odotukset oli korkealla, mutta olihan toi nyt ihan käsittämättömän kova keikka. Varmaan pariin vuoteen paras keikka mitä on tullut todistettua.

Offline

#70 19.08.2009 15:22

Timjam
Member
Registered: 26.07.2007
Posts: 143

Re: Wilco

Minua ei nähdä ulkomaanbändien keikoilla varmaan vähään aikaan tän jälkeen. Mikään ei ole Wilcoa voittanutta. Voihan vittu, mikä keikka!!! <3

Offline

#71 19.08.2009 22:19

Bedderi
Member
Registered: 12.06.2005
Posts: 4,341

Re: Wilco

I'm the Man Who Loves You tuohon listaan lisäksi.


turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.

Offline

#72 22.05.2010 13:15

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Wilco

Olipas varsin mainio keikka eilen Pakkahuoneella. Nels on selvästi tuonut Wilcoon uutta energiaa ja vaikka jossain vaiheessa bändit keikat eivät niin loistavia ilmeisesti ole olleetkaan niin nyt yli parituntinen setti meni kuin hujauksessa ohi. Alkupuolen kitaramaalailuista käväistiin välillä kantrissa ja bluesissa ja lopuksi rokattiin kunnolla. Nelsin kitaroinnista kuulee kyllä Televisionin suuren vaikutuksen ja jossain biisissä mies tapailikin hetken jotain Marquee Moonin biisiä. Tajunta räjähti lopullisesti Impossible Germany - Via Chicago-biisikaksikon aikana.

Paras keikka mitä olen pitkään aikaan nähnyt!

Helsingin keikan biisilista
Tampereella ei kuultu setin ekaa biisiä lainkaan ja en kyllä tuota California Starsiakaan tai Broken Arrowta tunnistanut, mutta toisaalta olin niin haltioissani etten keskittynyt tunnistamaan biisejä.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#73 22.05.2010 15:04

Bedderi
Member
Registered: 12.06.2005
Posts: 4,341

Re: Wilco

Hyvähän tuo oli Helsingissäkin, vaikka syksyllä oli vielä vähän parempi. Oli kiva kuulla Being There -biisejä tällä kertaa.


turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.

Offline

#74 23.05.2010 16:46

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Wilco

Rumban keikka-arvostelu

Mielestäni Tweedy kyllä lähinnä korosti, että Pakkahuoneella oli parempi akustiikka, mutta oli miten oli niin joka tapauksessa olen keikasta vieläkin fiiliksissä.

Tämä kappale tiivistää kuitenkin kaiken olennaisen: "Pahimmat leuanloksahdukset sai Nels Clinen briljeeraavasta työskentelystä. Se palautti uskon siihen, että kitaraa voi soittaa samanaikaisesti ääriteknisesti ja –tyylikkäästi. 54-vuotias Cline pomppi sähköjäniksenä ympäri lavaa ja fuusioi perinteistä rock- ja jazz-kitarointia sekä efektihälyä ennen näkemättömällä tavalla – puhumattakaan Impossible Germanyn ja encoren Hoodoo Voodoon häkellyttävistä sooloista, joista jälkimmäisessä Cline ”taisteli” myös pianorakennelman takana viihtynyttä multi-instrumentalisti Pat Sansonea vastaan."

DBGeneä lainatakseni keikasta jäi sellainen fiilis, että paras saattaa olla vielä tulossa. Odotan seuraavaa levyä suurella mielenkiinnolla. Mielenkiintoista muuten, että Sky Blue Skyn aikoihin muistelen lukeneeni jonkun arvostelun, jossa Nelsin kitaransoittoa arvosteltiin siitä, ettei se istu yhteen muun bändin soiton kanssa. Minusta tuo taas nimenomaan tekee nyky-Wilcosta todella mielenkiintoisen. Soitosta kuuluu ainakin Televisionin, Thin Lizzyn ja Neil Youngin vaikutus. Olen usein miettynyt miltä olisi tuntunut nähdä esim. Bob Dylan tai Neil Young 70-luvulla kun takana oli jo useampi levy, mutta rima oli silti vielä korkealla. Kenties onnistuin näkemään Wilcon nyt tässä samassa tilanteessa. Läpimurtolevystä on jo vuosia aikaa, mutta silti keikan paras biisi oli toiseksi uusimmalta levyltä.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#75 23.05.2010 22:08

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Wilco

juu, nels cline on yksi maailman kovimmista kitaristeista tällä hetkellä. täysin suvereenia tyylienhallintaa niin monessa genressä. peuk wilcon haluaisin kyllä nähdä livenä just siks

Offline

#76 24.05.2010 11:50

simo_vaatehuoneelta
Member
From: Tanpere
Registered: 14.06.2005
Posts: 3,087

Re: Wilco

Tampereen keikka oli vitun hieno. Parasta pitkään aikaan. Cline on nero.  rakkaus


YKKÖSMIEHEN PAIKKA TÄYTETTY ON
EI SE AUKI ENÄÄ OO
LIEKEISSÄ MYÖS SAULIN SAMMUMATON
RAKKAUS ROUVA JENNI HAUKIOON

Offline

#77 04.06.2010 16:18

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Wilco

Tämä uusin levy eli Wilco on muuten todella hyvä. Aluksi en niin kauheasti tykännyt, mutta nyt tämä on pikku hiljaa avautunut. Kommenttien perusteella aika monella käynyt samoin kuin itsellenikin eli keikan myötä levyt ovat avautuneet vielä ihan eri tavalla. Hieno bändi  peuk


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#78 17.06.2010 21:01

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Wilco

A Ghost Is Born on myös aivan mieletöntä menoa ekasta biisistä lähtien.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#79 14.07.2010 17:30

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Wilco

Wilco perustamassa levy-yhtiötä

"- Nauhoitamme uutta materiaalia elokuussa ja jatkamme sessioita lokakuussa. Mutta levytysprosessista tulee tällä kerralla hyvin pitkä, joten uutta albumia ei kannata odottaa hyvään aikaan, kitaristi Nels Cline sanoo."

Toivottavasti tuohon nyt saadaan realisoitua kaikki se potentiaali, mitä bändissä tuntuu tällä hetkellä olevan.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#80 04.09.2011 19:07

Hassuttelija
jäbä joka diggaa Sufjanin uusinta ihan homona
Registered: 29.01.2010
Posts: 26,251

Re: Wilco

Uusi vaikuttaa ihan hyvältä  dubstep


THs56SD.gif

In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.

Offline

#81 04.09.2011 19:56

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Wilco

Vaikuttaa kyllä! Tuntuu että Nelsin free jazz-vaikutteita on hyödynnetty ainakin osassa biisejä. Aluksi vähän pelotti tuo ekan biisin "futuristinen" äänimaailma, mutta kyllä nämä neljä ekaa biisiä ainakin ovat kaikki olleet hyviä. Levy siis kuunneltavissa täällä: wilcoworld


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#82 05.09.2011 13:02

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Wilco

Nyt kun olen kuunnellut koko levyn läpi päälimmäisenä mieleen tulee se, ettei levyllä loppujen lopuksi ollut kauhean paljon sähkökitarointia. Jos analogiaa haettaisiin Neil Youngin levytyshistoriasta niin olin odottanut ehkä jotain Rust Never Sleepsin b-puolen tapaista ja nyt tulikin After The Gold Rush. Dylanin levyistä uusin vertautuu ehkä selkeimmin Blonde On Blondeen eikä vähiten mestarillisen pitkän lopetusbiisinsä puolesta. Art Of Almost myös haastaa kuulijan siinä missä Rainy Day Womankin, eri menetelmin tosin. Hetken jo pelkäsin Wilconkin lähteneen mukaan Strokesin kelkkaan tekemään trendien mukaista kasaripastissia, mutta lähempi vertailukohta saattais kuitenkin olla Kid A:n aikainen Radiohead. Jossain levyn keskivaiheen biisissä oli mukana myös hieman krautrokkaavaksikin menevä loppujumitus. Kaikenkaikkiaan kaikissa biiseissä tuntui olevan jonkin koukku ja vaikka kaikki eivät ensimmäisellä kuuntella vielä auenneetkaan vaikutti levy tasavahvalta kokonaisuudelta ja tupla-LP lähti Äxän kautta varaukseen. Kaltaiselleni musiikinkuuntelijalle, joka kuuntelee LP:tä kotona ja cd:tä autossa/muualla korvalapuilla tuo LP + cd-julkaisu on enemmän kuin tervetullut.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#83 06.10.2011 20:49

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Wilco

Hemmetti kun sen vinyylipainoksen julkaisu viivästyy! Ei meinaa malttaa odottaa. Väitän että näistä pidempään kasassa olleista "alt-jotain-bändeistä" Wilco tekee tällä hetkellä parasta materiaalia. Radioheadia ei vaan enää meinaa jaksaa, Flaming Lips tekee paskoja rahastusvälitöitä ja mitäs muita näitä nyt on... Queenia versioiva Muse? No kuitenkin. Kuunnelkaa Wilcolta vaikkapa Impossible Germany ja Bull Black Nova ja jos ette tykkää niin tarjoan kaljan jos siinä olisi jotain aihetta tarjota kalja.  center  tongue


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#84 06.10.2011 21:04

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: Wilco

Alxity wrote:

Hemmetti kun sen vinyylipainoksen julkaisu viivästyy! Ei meinaa malttaa odottaa. Väitän että näistä pidempään kasassa olleista "alt-jotain-bändeistä" Wilco tekee tällä hetkellä parasta materiaalia. Radioheadia ei vaan enää meinaa jaksaa, Flaming Lips tekee paskoja rahastusvälitöitä ja mitäs muita näitä nyt on... Queenia versioiva Muse? No kuitenkin. Kuunnelkaa Wilcolta vaikkapa Impossible Germany ja Bull Black Nova ja jos ette tykkää niin tarjoan kaljan jos siinä olisi jotain aihetta tarjota kalja.  center  tongue

Impossible Germay  peuk   Sky Blue Skyn parhaita biisejä. Tota toista en ehkä oo kuullut. Mulle tää bändi on jäänyt vähän sellaseksi "ihan mukavaksi" tai ehkä enemmän "pelaa vähän tylsä peli", lukuunottamatta Yankee Hotel Foxtrotia, joka on sitten lähes täydellinen levy.


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#85 09.10.2011 17:35

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Wilco

Wilcon levyjä vaivaa se, että parhaissakin biiseissä on aina sellainen tuntu, että TULE NYT SIELTÄ JA RÄJÄYTÄ TAJUNTA ja sitten se kitarajuttu tulee, mutta aivan liian vähän aikaa ja liian kesysti. Uusilla levyllä tuo tuli melko selvästi esille kun DBGenen kanssa kuuntelimme. Levy olisi selvästikin tarvinnut ulkopuolisen tuottajan, sillä ainesta olisi vaikka mihin, mutta ensimmäistä ja viimeistä biisiä lukuunottamatta kaikki biisit kestävät 3.20-4.10. Esim. (muistaakseni) Black Moonissa olisi aineksia vaikka mihin, mutta biisin loppujumitus feidataan pois ihan liian aikaisin. Muutoinkin sähköisissä biiseissä toivoisi Nelsin kitaran tulevan selvemmin esille ja edellisen levyn Television-vaikutteet on nyt unohdettu jonnekin. The Whole Lovella joka toinen biisi on sähköinen ja joka toinen akustinen ja tuokin ratkaisu tuntuu siinä mielessä oudolta, että akustisia biisejä Wilco on tehnyt jo ihan riittävästi ja huippu saavutettiin jo jossain Via Chicagon tienoilla kun normaali akustinen kaava rikottiin ennalta-arvaamattomasti. Rohkeasti vaan nuo loppulevyn tylsemmät akustiset hiuksista vittuun ja vähän lisää kestoa levyn parhaisiin sähköisiin biiseihin niin meillä olisi kasassa 5 tähden mestariteos. Nyt jäädään jonnekin neljän tähden seutuville (aiemmin mainitun Black Moonin lisäksi myös avaus ja lopetusbiisi ovat aika lailla ykkösluokkaa).

Seuraavaksi vaan rohkeasti tallentamaan livesoundi uudella livelevyllä ja sitten studioon jonkun asiallisen tuottajan kanssa niin kyllä me vielä saadaan sen täydellinen levy, mihin Wilcon nykyisellä kokoonpanolla rahkeita todennäköisesti riittäisi.

Last edited by Alxity (09.10.2011 17:37)


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#86 09.10.2011 20:55

Bedderi
Member
Registered: 12.06.2005
Posts: 4,341

Re: Wilco

Samaa mieltä, että Black Moon erottuu tuolta, mutta samoin One Sunday Morning. Tuo äänimaailma erottuu myös ihan mukavasti kahdesta edellisestä levystä, jotka eivät olleet huonoja, mutta kolmas samanlainen olisi ollut vähän liikaa. Lähinnä tuolla häiritsee I Love My Labelin kaltaiset rallatukset, jotka tehtiin paremmin jo Being There -aikoihin.


turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.

Offline

#87 09.10.2011 21:59

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Wilco

Bedderi wrote:

Samaa mieltä, että Black Moon erottuu tuolta, mutta samoin One Sunday Morning. Tuo äänimaailma erottuu myös ihan mukavasti kahdesta edellisestä levystä, jotka eivät olleet huonoja, mutta kolmas samanlainen olisi ollut vähän liikaa. Lähinnä tuolla häiritsee I Love My Labelin kaltaiset rallatukset, jotka tehtiin paremmin jo Being There -aikoihin.

Eikös se muuten ole Nick Lowe-koveri ja bonusbiisi... Mutta turhia akuistisia biisejä siinä tosiaan on mukana.

Mä olisin toivonut, että kahden edellisen levyn Neil Young ja Television-vaikutteet olisi viety vieläkin pidemmälle...

Last edited by Alxity (09.10.2011 21:59)


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#88 10.10.2011 18:31

Bedderi
Member
Registered: 12.06.2005
Posts: 4,341

Re: Wilco

Voipi olla, enpä tunnistanut.

EDIT: sv voee

Last edited by Bedderi (10.10.2011 18:31)


turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.

Offline

#89 10.10.2011 21:43

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Wilco

Bedderi wrote:

Voipi olla, enpä tunnistanut.

EDIT: sv voee

En mäkään sitä tunnistanut, mutta tuolla kuuntelemallani versiolla se on ihan erillisellä levylläkin. Ja vinyyliversiossa sitä ei vissiin ole mukana lainkaan.  spam3


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#90 15.12.2011 22:04

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Wilco

Eipä ole kovinkaan montaa kertaa tullut uutta levyä kuunneltua. Sääli...

Wilco & Billy Bragg jatkavat ilmeisesti ensi vuonna Mermaid Avenue-sarjaa eli lisää Woody Guthrien ennenjulkaisemattomia sanoituksia näkee päivänvalon. Toivottavasti taso pysyy.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

  1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Wilco

Board footer

Powered by FluxBB