#31 15.11.2005 12:34

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,525
Website

Re: Raati 4 - jotain ihan muuta

eli nyt on kaikki kasassa ja ruvetaan arvosteleen? laitan arviot illalla tai huomenna.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#32 15.11.2005 13:10

ZapMan
Member
Registered: 03.08.2005
Posts: 1,180

Re: Raati 4 - jotain ihan muuta

Joo samat sanat kuin edellisissäkin raadeissa. Kerta kuuntelu ja en ole lukenut muiden arvosteluja (niin, no eipä niitä vielä ollutkaan).
Tämä oli kyllä loistava idea tämä teema raati, vaikka biisit ovatkin laidasta laitaan, niin perus indie-altsubiisit loistivat poissaolollaan. Jälleen paljon teoksia, joiden esittäjän nimen palan halusta kuulla.

KAUPUNKIBIISI
Rentouttava aloitus. Hei mä olen kyllä kuullut tämän ennenkin jossain. Tässä on paljon tuttua, mutta en muista mikä. Pidän kovasti. Vaikka piisi rönsyileekin melkoisesti, niin silti tämä pysyy tyylikkäästi kasassa. Kuin Four Tet parhaimmillaan. Hieno teos.
9

BUDDYHOLLY
Uuh. Onhan tämä toki ei-popimpaa. Milloin näiden vaikutus loppuu? Bileet terraariossa? Ehkä näillä on ollut hauskaa tätä tehdessään, minua tämä ei oikein saa iloiseksi. Loppu taitaa mennä hulinaksi. Erilaisuudesta pari lisä pojoa.
4

KARI TAPIO – HÄMYINEN ALAVATSA/KKK
Shanks uhkaili heavyllä ja mies piti sanansa. Röyheet kitaravallit. Kelpo ääni miehellä. En tunne, olisiko amerikkalainen? Kovasti käytetty tuo kitaravingutus tuossa välillä – sen jälkeen kun se on laulanut ”what you (titititititi) told me (titititititi)”. Ei tämä ihan taivasta räjäytä, mutta kyllähän minulla jalka vispaa ja pää nyökkii. Loppu on kelpo.
7

HOMONATSIT
Nykyklassista? Tämähän menee marssimusiikin puolelle. Syvää mieslaulantaa saksankielellä. Tämä ei voi olla kovin vanha teos. Yllättävänkin kevyt ja jopa popmainen sävellys. En ymmärrä sanoista mitään, joten tässähän voidaan laulaa vaikka mitä hävyttömyyksiä. Pääasia eli musiikki toimii hienosti, vaikken olekaan homonatsi – tietääkseni.
8

OLIIVI
Mainosmusiikkia? Pientä jamittelua vasemmalle ja tiluttelua oikealle korvalle. Miehellä on perus charmikkaan amerikkalaisen miehen ääni. Oliivit ovat hyviä. Onneksi tämä on näin lyhyt, kun oma biisini on niin pitkä – pysyy raadin keskipituus kohtuullisena. Mihinköhän tarkoitukseen tämä on tehty?
5

AALLOT
Modernia klassista. Voisiko olla jopa elokuvamusiikkia? Hyvin kaunista. Tämän täytyy olla jonkun amerikkalaisen säveltäjän teos. Klassisen musiikin tuntemus rajoittuu valitettavasti Suuriin Klassikoihin. Pitää laittaa ihan silmät kiinni ja uppoutua syvälle tämän teoksen maailmoihin. Mielettömän hieno! Tämä on seesteisen ja kiireettömän sunnuntai aamupäivän musiikkia.
10


MY HEART IS YEARNING
Minulle tämä ei ainakaan ole tuttu. Alkaa ihan mukavasti. Laadukas tiedosto – soundaa hyvin. Mielenkiintoinen aksentti. My dick is burning – kuulinko oikein? Onkos tämä jonkun oikean bändin puoli-huumoripläjäys?
5

KIKKA – SUKKULA VENUKSEEN
Ei kait nyt sentään. No onneksi ei. Jotenkin arvasin, että tää nimi on hämäystä. Jokuhan vielä arvostelee tämän kuuntelematta? No joo mielenkiintoinen mies tämä Ulvis. Ainiin tässä pitäisi arvostella biisiä. Peruskurainen suomalainen coveri. Esittäjästä ei ole harmaintakaan hajua, mutta arvataan nyt että vaikka iso D, vuonna 75. Kiitän suuresti vanhempiani siitä ettei meillä kuunneltu kotona iskelmiä. No ei tämä kyllä varmasti Danny ollut.
3

OVERCAST
Jotain sieltä hiipii. Rohkeasti vaan peremmälle. Tässä on jotain tuttua. Jännityksellä odotan mihin tämä kehittyy ja kasvaa. Tulisiko sieltä kohta rummut todenteolla mukaan. Ei tulleet. Ihan kuin tämä olisi ollut intro/outro jollekin levylle. Voisiko tämä olla jokin Constellationin artisteista? Tämä jätti jälkeensä hivenen kysymysmerkkisen olon.
7

CONCRETE JUNGLE
Reggamusaa. Not my cup of tea. Ihan tyylikäs esitys kuitenkin. Taitaa olla aika traditionaalinen tsipale. Kitarasoolo nostaa pisteitä. Taustat ovat oikeastaan ihan mukavasti kohdallaan ja loppuun feidaus.
6
Edit: Oliivit ovat hyviä


'...They Don't Sleep Anymore on the Beach..."

Offline

#33 15.11.2005 15:47

Prakk
Kakkaava jouluhahmo
Registered: 12.06.2005
Posts: 9,949
Website

Re: Raati 4 - jotain ihan muuta

Kaupunkipbiisi

Mukavaa, sopivan kikkailevaa, jalkakin heiluu... ja kun piisi kunnolla alkoi niin tuli falderalderaldaa-ankkavibraattorit mieleen. Ihan jees siis, mutta ei silti mitään elämää suurempia tunteita aiheuttanut. 7

Buddyholly

Mitähän perkelettä! Onko tämä jotain residentsiä, vai jotain hassunhauskaa japsipelleilyä, tai sitten voisi melkein olla Push The Little Daisies - aikakauden Weeniä, emmätajua. Ihan vitun rasittavaa, mutta toisaalta aika hauskaa, häh? Jalka ei heilunut, mutta hymähtelin muutamaan otteeseen, eli annetaan 5

Karitapiot - Hämyinen alavatsa

No tämähän on heviä, sen verran tutun kuuloista että pitäis varmaan tunnistaa, mutta en nyt osaa. Ihan pätevää riffittelyä ja suvantovaiheetkin ovat ihan peeällää. Laualajkin sopii tähän, mutta emmä tällaista silti varmaan usein jaksaisi, 7 irtoaa silti, jalka ja tukkakin heilui jonkin verran.

oliivi

Tämähän vaikuttaa aika reteeltä ja vekkulilta viihdemusiikilta, hassua. Koskahan tämä on tehty, ja mistä tässä oikein on kyse? Hämmentävää... Plussan puolelle sentään jää, viihdytyin. 6

Aallot

Klassisen musiikin osaamiseni/tietämykseni on aika heikoissa kantimissa, mutta tämä oli kyllä hieno teos, mitä sitten olikaan. Johonkin elokuvaan tämä ainakin sopisi, jos ei ole jo sopinut: 8

My heart is yearning

Hmm... ei tämä ainakaan aluksi kovin ei-popilta kuulosta, varsin pirteää menoa kaikin puolin, jalka heiluu ja kaikkea. Jee, nyt alkoi laulukin, tää on ihan mahtavaa! icon_biggrin Kierroksen parasta antia tähän mennessä ehdottomasti, turhan lyhyt oli! 9

kikka - sukkula veenukseen

No tämä ei kai ole Kikkaa vaan käsittääkseni Kai Hyttistä. En muista mistä tämä on koveri, mutta ei tämä nyt maailman paskinta iskelmää ole. Huuliharpusta boonusta, paskasta taustalaulajasta miinusta: 6

Concrete Jungle

Kuulosti aluksi funkilta/soulilta, mutta regeeksihän tämä meni, oiskohan ihan Bob Marley asialla. Mutsini tykkäisi varmaan enempi, mutta kyllä minäkin, 7.

Overcast

Tylsähköä postirokkifiilistelyä tai mitä lienee, ei tämä oikein kunnolla lähtenyt käyntiin, vaikka välillä siltä vaikuttikin (rummut). Introna hyvä, piisinä kököhkö, 4.

P D

Onpas pitkä, en tiedä jaksanko kuin vähän alusta. Pikkuhiljaahan tässä alkaa kuitenkin tapahtua kaikenlaista, ja homma etenee hitaasti mutta kankeasti, hmm.... No nyt tämä alkoi kuulostaa tutulta, mitäs perkelettä tämä olikaan?
Liian pitkä ainakin olihan tämä ihan tunnelmallista, 6


SOSDO MASSA KOMOROSSA

Offline

#34 15.11.2005 18:18

Leif Erikson
Member
From: Tku
Registered: 14.06.2005
Posts: 6,397

Re: Raati 4 - jotain ihan muuta

Buddy Holly:

Kyllähän tätä kokeelliseksi voi tituleerata. Lähteekö tämä biisi tästä mihinkään? No ei tietenkään, koska silloinhan tämä olisi liian poppia. Aika ärsyttävä sekamelska ääniä. Ei tarvi toista kertaa kuunnella. Epämusiikkia?  icon_wink 3

Aallot:

Tämä on varmasti elokuvamusiikkia. Ei tämä tällaisenaan toimi, vaatii mielestäni sen visuaalisen puolen tähän kaveriksi. 3

Homonatsit – Homonatsibiisi:

Mahtipontista marssimusiikkia. Saattanut olla myös elokuvissa? Kyllähän mahtipontisuudesta saa aina vähän plussaa. 6

kaupunkibiisi:

Tämä kuulostaa varsin rennolta. Kaikenlaista on ympätty yhteen, veikeitä nuo ”peliäänet”. Kyllähän tällaisen biisin kerran jaksaa kuunnella. Ihan kiva. 7

Kikka – Sukkula Veenukseen:

On kyllä mahtava tuo alkupimputusmelodia. Miten tähän nyt suhtautuisi… Liian poppia, prkl! Onhan tää aika veikeä. 6

Karitapiot – Hämyinen alavatsa

Sitten ryminää. Kitarat jyrää. Laulaja kuulostaa tutulta? Tämä on varmaan kotimainen. Tuo (jälki)kertsi on kyllä melodisuudessaan mukava, muuten ei kyllä säväytä liikaa. Annetaan silti: 7

Oliivi:

Jammaileva oliivimainosbiisi? 4

Overcast:

Tämä biisi on pelkkää kohinaa ja vaimeita kitarakaikuja? Tätä voisi kuunnella esim. luonnossa samoillessa tai muissa rauhallisissa oloissa. Vaikka loppua kohti kasvaa, niin ei silti ”lähde”. Minä haluan (melkein) aina sen lähtemisen. 6

Concrete Jungle:

Jahas, reggaeta. Toimii. Liian Bobbia? 8

P D:

Hämyinen viidakkomeininki tulee mieleen. Kiva poljento, pistää polkemaan. Ihan mukavat urkukikkailutkin. Mutta kyllähän tämä oli ihan liian pitkä. 7

EDIT: yks unohtu, lisään pian.
EDITEDIT: lisätty.


"A repo man's always intense"

Offline

#35 15.11.2005 19:43

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Raati 4 - jotain ihan muuta

No niin! Arvostellaanpa biisit. Valmensin itseni tähän levyraatiin nukkumalla yli tunnin päikkäritkin, joten keskittymiskyvyn pitäisi olla huipussaan. Saatan silti hieman tiukentaa arvosteluasteikkoa viime kerrasta. Eli seiskankin eteen pitää jo olla jotain näyttöä.

kaupunkibiisi
Elektronista musiikkia taitaa olla tulossa... Ihme pulputusta välistä. Onko tämä jotain elektrokantria? Ihan mukava melodia välistä. Tästä tulee mieleen vähän Aavikko. Tykkäisin varmaan enemmän jos olisi vähän nopeampi tempo. Sopivan vaihteleva biisi. Helposti jaksoi kuunnella loppuun. Ei silti ihan minun musiikkiani. 7

Buddy Holly - buddyholly
Tämä on varmaan jotain hulinaa. Vaan koska tämä alkaa? Ei kai tämä nyt kokonaan tällaista voi olla? Ei tästä saa mitään otetta. Ärsyttävää vinkunaa. Jo pari minuuttia mennyt ja mitään ei ole tapahtunut, paitsi hermo mennyt. Loppuis jo. Aivan paska. Skip skip. Tälle on kyllä pakko antaa pyöreä nolla, vaikka tekisi mieli antaa ihan miinusta. 0

homonatsit - homonatsibiisi
Alkaa ainakin lupaavasti. Tosin mikä tahansa on lupaavaa tuon edellisen jälkeen. Onpas mahtipontiset torvet. Tulee mieleen vähän jonkun samuraileffan soundtrack. Mitähän kieltä tämä laulu on? Ihan mukavan kuuloinen biisihän tämä on. En minä tätäkään varmaan normaalisti kuuntelisi, mutta se nyt varmaan tulee pätemään jokaiseen tämän raadin biisiin. Olen kahden vaiheilla, seiska vai kasi... Pannan vaikka seiska. 7

no artist - my heat is yearning
Tämä alkaa aika lupaavasti. Todella leppoisan oloinen biisi. Torvi  sydan Laulu kuulostaa vähän hassulta. Siitä ehkä vähän miinusta. Sopivan lyhytkin. Selvästikin kasin biisi. 8

aallot
Onkohan tämä klassista? Aika kepeän kuuloista musiikkia. Voisi olla kesäleffan soundtrackilta. Vähän hissimusiikin tasolle uhkaa vaan jäädä. Minun pitäisi varmaan kuunnella useamman kerran... Tämän on pakko olla anzutin biisi. Jospa nyt vielä yrittäisi keskittyä edes loppuun. Hhhmmm... Ihan mukava kappale, mutta ehkä tuosta puuttui silti jotain. Ei oikein jättänyt mitään mielikuvaa. 6

kikka - sukkula venukseen
Toivottavasti nimi ei ole enne... Eiku tämähän kestää yli minuutin vähemmän kuin tuo kikan tekele. grin Sitten voisi vaikka painaa jo playta... Jaahas. Tuttu biisi. Olikos tämä Yölintua? Eiku ei sittenkään. No en minä muista esittäjää. Nikkareille muuten tiedoksi että tämä oli ensimmäinen biisi, jonka tunnistin  grin Ihan perusiskelmäähän tämä. Täytyypä nyt samalla paljastaa että minulla on jonkinlainen ihmeellinen suhde iskelmään. Olen todella paljon kuullut niitä nuorempana ja toisaalta niistä tulee sellainen mukava kotoinen fiilis. Huuliharpusta plussaa. Leppoisa tunnelma ja sanatkin ihan suhteellisen hyvät. Olisihan näitä parempiakin ollut, mutta laitetaan vaikka ihan 7

P D
Pelkkä kesto hirvittää jo ennen kuuntelua. Saa nähdä kuinka käy... Alkaa kuitenkin ihan lupaavasti. Elektronista musiikkia tämä taitaa olla. Sellainen salapoliisifiilis tästä alusta tulee. Aika ennalta-arvattavasti ainakin tähän asti biisi on edennyt... Näin pitkässä biisissä saisi tulla jotain yllättävääkin, että jaksaa loppuun kuunnella. Olenkohan kuullut tämän joskus? Tutulta nimittäin kuulostaa. Ainakin ajoittain. Liian pitkä auttamattomasti. Ajatus alkaa harhailla ihan muissa asioissa ja tämä biisi jää vaan taustamusiikiksi. Muuten ei valittamista, mutta ei toisaalta mitään suurta kehuttavaakaan. 6

Overcast
Onko tämä vaan jotain elektronista hälyääntä? Vaiko taasko Disco Infernoa? Uuh! Tällaisesta en yhtään tykkää. Ei biisin alussa saisi näin kauaa kestää. Vai mitä M83:sta tämä on? *haukotus* Ei tämä varmaan ala tästä tämän kummemmin koskaan. No onhan tässä kuitenkin nuo kitarat vai mitkä onkaan. Pannan 3. Oli muuten tutunkuuloinen biisi.

oliivi
Nyt toivottavasti jotain menevämpää etten aivan nukahda. Jees! Tämä taitaa olla jatsia! Tai en tiedä onko, mutta hyvää tämä on. Heh! Oliivimainontaa. Ehkä jopa turhankin lyhyt. 8

Karitapiot - Hämyinen Alavatsa
Missä shanksin hevi? Oliskohan tämä se? Tais olla! Vihdoinkin jotain meininkiä rokrok Mutta laulaja kuulostaa yllättävän nössöltä. Odotin karjuntaa. Muuten kuulostaa kovalta biisiltä. Eikä tuo laulajakaan nyt oikeastaan häiritse. Kitaroista tulee mieleen jopa Nine tai sitten vaan kuvittelen. Ehkä tästä kuitenkin paras terä jäi puuttumaan. Siitä huolimatta 8

Kokonaisuudessaan erittäin viihdyttävä ja mielenkiintoinen levyraati. Erotkin tulivat selvästi esille ja biisit olivat mukavan vaihtelevia. Kymmenen biisiä näyttäisi olevan juuri sopiva määrä arvosteltavaksi. Toivoisin etteivät ihmiset jatkossa laittaisi mukaan ainakaan yli kymmenen minuutin biisejä. Ei niitä vaan montaa jaksa. Itse päädyin omaan ehdokkaaseeni juuri sen vuoksi, että muut kandidaatit olisivat kestäneet sen kymmenen minuuttia.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#36 15.11.2005 20:44

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Raati 4 - jotain ihan muuta

aallot
Käynnistelyyn menee aika paljon aikaa. Olen niin tottumaton klassisen kuuntelija, että tässäkin suurin osa energiasta tuhraantuu muuhun kuin itse kappaleen kuuntelemiseen. Ärsykkeistä tulee niin monesta suunnasta. Kyllähän tällainen livenä uppoaisi paljon paremmin. Popparina toivoin koko ajan, että biisi lähtisi jossain vaiheessa ns. rullaamaan. Ihan kivaa silti.
5

Buddy Holly
Alun järkytyksestä toivuttuani biisi alkaa kuulostaa jopa sympaattiselta. Jonkinlaista svengiäkin olen havaitsevinani. Paitsi että on tämä sittenkin aika paska.
4

Concrete Jungle
En ole ikinä tykännyt regeestä. Kyllä tämä paremmin tuntuu toimivan kuin ne kuluneimmat Marleyn biisit sun muut. Kitarasoolo hieman piristi, vaikka meni vingutteluksi sekin.
5

Homonatsipiisi
Hihi, meinasi tulla Imperial March muttei tullutkaan. Laulaja jos olisi hiljaa, niin tämä voisi olla kuunneltava. Onko tämä se mikä esitettiin Kummelin Musavisassa?
2

kaupunkibiisi
Mielenkiintoista kamaa. Vähän häiritsee kun on laitettu noita hassunkuuloisia sämplejä mukaan. Tämä olisi toiminut paremmin vakavana versiona. Tykkään aina eniten kun rytmipuoli jää pois pelistä ja jos koko biisi olisi ollut huminaa niin olisi luultavasti ollut tosi kova.
7

sukkula veenukseen
Tämähän taitaa olla tavallista mielikuvituksekkaampaa iskelmää. Onkohan tätä edes uskallettu laittaa Radio Suomen soittolistalle? Laulumelodia on itse asiassa aika kiva, taustalaulutkin mukavia. Mukavan maun tämä muutenkin jätti, enpä olisi uskonut.
6

Hämyinen alavatsa
Laulajalla on vähän mitäänsanomaton ääni. Kitarajyräys ei kovin omaleimaista, mutta ihan hyvin potkii noinkin. Ei tästä silti oikein mitään jää käteen. Mutta eipä kyllä millään lailla ärsytäkään.
6

My Heart Is Yearning
Vähän sellainen olo tästä tulee, että ollaanpa vaan menty jannujen kanssa jamittelemaan. Ihmeellistä rämpyttelyä. No, laulajakin oli hirveä.
2

oliivi
Ihan kiva, mutta olisihan tässä voinut jotain tapahtuakin.
5

P D
Urkujutska oli yllättävä. Muuten mennään koko ajan samaa tylsää rataa. Panisi nyt kunnolla hulinaksi noiden urkujen kanssa! Onkohan tämä vähän pitkä?
1

Nyt oli sellaista matskua mukana, että toinen kuuntelu ei varmaan olisi tehnyt pahaa, mutta enpäs rupea lipsumaan yhden kuuntelun periaatteesta. Ihan kivaa vaihtelua, mutta sen verran poppari taidan vaan olla, että välillä teki joidenkin kappaleiden kuuntelu tuskaa, kuten pisteistäkin saattaa huomata.

Offline

#37 15.11.2005 21:31

shanks
Banned
Registered: 13.06.2005
Posts: 24,979

Re: Raati 4 - jotain ihan muuta

Noni, eiköhän se ole aika täräyttääarvostelut:

aallot
Plääh kun oli tylsä alku. Jotain elukuvamusaa ilmeisesti.. En nyt kyllä ollut ollenkaan tälläsissä tunnelmissa. 1

Buddy Holly
Hassua? Ei. Vai? Ei? No, ei kyllä kovin.. Mut jos nyt jotain hulinaa saatais ees aikaan loppua kohden, niin ehkä tälle pisteitä voi antaa. Ei kyllä uponnut. Saiko sen nollan antaa? Jos ei, niin sitten korkeintaan yksi. 0

Concrete Jungle
Tutunkuulonen ääni.. vai onko? Ei siinä mitään, kyllähän tällänen letkeily tietyssä mielentilassa maistuu..  pimp  Biisinä nyt ehkä silti ekan kuuntelun jälkeen jäänyt mitenkään erityisemmin mieleen, mutta sen verran parempi kuin pari ekaa raitaa, että pitää kyllä antaa reilusti pisteitä. 6

homonatsipiisi
No jopas! En kyl ihan tällästä kuvitellut kuulevani näissä levyraadeissa, mutta mukavaa vaihtelua kyllä. En tiedä onko tämä paskaa vai ei, mutta aattelin, että kun itte tästä josain määrin innostun, niin paskaa tän on oltava. Koko levyn kuunteleminen samanlaista materiaalia vaatii kyllä jo perverssiä mielikuvista tai jotain.. 8

kaupunkibiisi
Maalaisbiisit yleensä paljon sympaattisempia. Ja millon tää oikeen alkaa? No puoltoista minuuttia jouduttiin odottamaan ja sitten kun biisi alkoi, niin ei se kyllä lähteny ollenkaan niille urille mihin olisin toivonut. Kolmen minuutin kohdalla tekee jo mieli skipata, mutta oon ottanu periaatteeksi, että skippaan korkeintaan ihan vähän lopusta, eli annetaan nyt sitten tekstin valua tähän samalla.
Tosin eipä tämä kappale nyt enempää sanottavaa ansaitse. Loppua kohden kyllä mielenkiinto lisääntyy selvästi, kun soittimia ja ääniä alkaa tulemaan, mutta joistakin mukavista elementeistä huolimatta melkoinen pettymys.
3

kikka - sukkula veenukseen
Hassunhauska Hyttisen Kaitsuhan se tämä taitaa olla..? Olen kyllä tän ko. kipaleen josksu kuullut ja kylhän tässä tiettyä suomi-fiilistä on icon_wink  tongue  Tätä levyä vois vaan kuunnella kun pitkän viikonlopun ajan röpöttelee.  peuk  7

My heart is yearning
Äskösen jälkeen kyllä odotukset korkeella.. Alotus kyllä melkosen pitkä ja mielenkiinnoton mitä pidemmälle mennään. Sitten yhtäkkiä ollaankin jo itse biisissä ja pitäs olla hereillä ettei jälleen kerran voi sanoa puppeloineensa pahasti. Laulajan äänestä kyllä parit lisäpisteet, vaikka kyllä epäilen jaksasko tällästä kovinkaan pitkään. Mut hyvä tatsihan tällä on, tai oli. Kappele kun pikkasen loppui kesken. 6

oliivi
Jahas. Hullunhaussua. Onneks taitaa olla niin lyhyt, ettei kympistä alaspäin tullessa ehi ihan alas pisteissä.. 2 kyllä silti ehkä jopa liikaa..

Overcast
Saas nähdä mihin suuntaan tää lähtee. Jotain tuttuja ääniä kyllä taustalta olen kuulevinani, mutta ei mulla nyt oikein riittäs mielenkiinto tälläsii parin minuutin alotuksiin. Tai hitto, täähän jatku ihan samanlaisena ihan loppuun saakka. Mitä helvettiä!? Ehkä jonkun levyn väli-, alotus- tai lopetusbiisinä menis, mutta ei kyllä tässä vaiheessa levyraatia. 1

P D
Pitkä biisi. Eli mietitään nyt rauhassa mitä kirjotetaan, kun aika ei varmasti kesken lopu.
En kyllä ole tänkaltasen musan ystävä ollenkaan, vaikka jotain lädisoundia olinkin havaitsevinani sieltä täältä. Mut on kyllä jo kolmen minuutin kohdalla sellanen fiilis, että loppuspa jo ja voispa ottaa yhen kaljan..
Neljä minuuttia ja tylsistyminen jatkaa kasvamistaan.. paitsi havaitsen ehkä näköpiirissä pientä mielenkiintoa siitä miten kappale päättyy.
Kuusi ja puoli minuuttia mennyt ja loppua jo odotellaan. Nyt vedetään enää pelkällä sisulla ja numero ei tule mikään korkea olemaan.
Yhdeksän minuuttia jo täynnä, joten voin jo heittää pisteet kehiin. Tai en kyllä tälle pisteitä anna ihan sen takia, että tän takia jouduin kymmenen minuuttia kärsimään.  icon_eek  0

---

Tällä kertaa aika "mielenkiintoinen" raati. Ehkä tämä teeman rajaaminen pikkasen meni osalta vähän yli, vaikka toki aikasempiin raateihin verrattuna nyt sentään tuli vähän erilaisia biisejä kuin niissä. Mutta yleisilme tällä raadilla oli aika heikko ja mitäänsanomaton. Mutta katsotaan nyt miten käy.

Offline

#38 15.11.2005 22:54

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,525
Website

Re: Raati 4 - jotain ihan muuta

jees, eli totuttuun tapaan kuuntelin kerran samalla muistiinpanoja kirjoitellen, enkä katsonut muiden arvosteluja etukäteen. itse asiassa kirjoitin samalla myös sähköpostia joten keskittyminen nyt oli vähän mitä sattuu, ja puhelinkin soi jossain välissä sun muita häiriöitä. hyvä ettei ollu enempää biisejä... tämmöistä sain kuitenkin kirjatuksi:

Aallot.mp3

- tää on tämmöstä klasaria, ihan mukavaa meininkiä, tavallaan aika elokuvallista. pitäisköhän tää tuntea, varmaan joku ihan klassikko. kyllähän tossa saattoi kuvitella aaltoilevan meren rannan ja kuinka tyyli välillä yltyy. vois myös kuvitella vanhan koserttisalin jossa istuis yleisössä hiiskumatta kun tätä soitetaan. ei ehkä hirveen kokeellista mutta omassa lajissaan (josta en silti kauheasti ymmärrä) ihan pätevää. 8

Concrete Jungle.mp3

- oho, meni alun jälkeen reggaeksi, alussa ei oikein tiennyt, oli vähän jotain funkahtavaa ja sit doors-urkua mutta tosiaan rämmöstä bobmarley-regeetä tää sit onkin, ei ihan mun juttu, enempi tykkään tommosesta dub/roots-meiningistä. olix tää ite bob-setä? vähän liian tylsää kuitenkin mun makuuni. 5

homonatsit - homonatsipiisi.mp3

- lisää klassista? aika simppeli rytmi kyllä, oho nyt tuli laulua, aika mahtipontista, puna-armeijan kuoro vai laibach? vähän kävi puuduttavaksi loppua kohden mut ei nyt ihan huonokaan ollut. 6

kaupunkibiisi.mp3

- aika atmosfääristä menoa, aika ihme rummut, odotin et melkein alkais joku junkka-pauke mut ei ihan. vähän semmonen odottava tunne. no niin, 1:40 ja biisi alkaa viimein kunnolla. ihan kivaa poppista. välillä pidätellään, välillä hauskoja efektejä seassa. jotain 3:46 alkaa kunnon stereohulinat, sit taas kertsiä tai tota riffintapaista. onhan tää aika vaihtelevaa, ja takaperoiset soundit on aina jees. ei tätä silti yhdellä kuuntelulla ihan klassikoksi nostais mut oli loppujen lopuksi ihan kiva. 7 

kikka - sukkula veenukseen.mp3

- no mut tämähän on tuttu, kuju ja nosta lippu salkoon! ei tässä vaiheessa voi olla kovin kriittinen, mahtava melodia, hienot sanat ja taitava solisti, mitä muuta enää voisi kaivata, silkkaa neroutta! 10

KKK.MP3

- sitten vähän tanakampaa tavaraa, ehkä vähän turhan heviä mun makuuni, mutta olihan tässä ihan jänniä juttuja. jotenkin tuli hetkittäinen mielleyhtymä swansin children of god -levyyn vaikkei tässä sinänsä ollut oikein mitään samaa musiikillisesti, en tiedä mistä tuli tuommoinenkin päähän, joku hetkittäinen samantyylinen tunnelma. ehkä vähän puuduttavaa loppujen lopuksi, ja olis toivonut vähän kokeellisempaa otetta mut siinähän tuokin meni. 7

My Heart Is Yearning.mp3

- no mitäs tää, vähän police-vaikutteita? ei kuulosta kovin kokeelliselta kylläkään, no nyt tuli jotain steel paneja tai jotain, ihme muzakkia. no nyt tuli vokaalit, no huh huh... joku hupinumero tää taitaakin olla. en kyllä oikein syty tälle, ja soundit on liian mainstreamit, ei iske, ei. onneksi ei ollu pidempi. 3

OLIIVI.MP3

- jatsia ja puhetta, jännä tunnelma. vokalisti kuulostaa tosi tutulta mutta en saa nyt päähäni kuka tää vois olla. hyvä ja ytimekäs. 9

Overcast.mp3

- ääniä, kasvavaa tunnelmaa... kyllähän tää tästä, ei ehkä ihan mun juttuni vaikka jotain vähän tän suuntaisia oonkin harrastanut. loppujen lopuksi tästä ei vaan hirveästi jää jäljelle, olisi voinut mieluummin olla enempi dronea ja jättää ne melodianrippeetkin pois tai jotain. 6

P D.wma

- jahas, sähköisempää meininkiä, vähitellen jumputusta mukaan, aika tolleen hypnoottinen rytmi johon lisäillään vähitellen juttuja. melodianpätkiä koskettimilla, mutta ei ihan kosketa meitsiä tämä homma. ja onhan tää nyt aika pitkä systeemi... alkaa puuduttamaan vaikka kyllähän siinä tapahtuu, ei vaan ihan sellaisia mitä toivoisi. 5


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#39 15.11.2005 23:24

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,897
Website

Re: Raati 4 - jotain ihan muuta

aallot

Leffamusiikkia. Tässä ollaan lähdössä piknikille, mutta metsä muuttuu synkemmäksi kun retki etenee... jännittävää tunnelmointia! Kivan monipuolinen äänimaailma, pidän harpun heleydestä joka tuo kontrastia jousien melankoliseen fiilikseen. Rakenne on hyvin poukkoileva, ja elokuvamusiikin vakiokrumeluurit tulee käytyä läpi muutamissa kohdin. Odotan, että alkaisi joku toistuvampi melodiakuvio, mutta niin ei käy. Jänniä "aaltoja" keskivaiheilla, todella massiivisia purkauksia, jotka eivät pääse oikeuksiinsa pakatusta mp3-tiedostosta. Loppuun asti riittää kiinnostavia elementtejä, eikä kappale käy tylsäksi. Vaihtelevuudesta plussaa, mikä toisaalta tarkoitti myös punaisen langan tietynlaista puuttumista. 7


buddyholly - buddyholly

Jes, Carolineria. Ihana lauluääni. Apokalyptisen kaoottinen tunnelma kuten aina. Äänimaailmassa kuuluu ainakin jotain risaa kielisoitinta särisevänä ja vaski- tai puupahltimilla toteutettuja ylä-äänien tööttäilyjä. Rytmiryhmäkin on sopivan junnaava kappaleeseen. Useampi laulaja tulee mukaan loppupuolella, tilanne menee kaaokseksi, kyllä tästä on pakko tykätä. Vielä kun olisi saanut enemmän efektoidumpaa äänimassaa, tämä oli aika suoraviivaisesti toteutettua. Pidin kovasti. 8


concrete jungle

Tämän on oltava jotain vähän uudempaa Reggaeta? Saatan olla väärässäkin, mutta ei kuulu ganjansavua puhalletun masternauhoihin. Syvä ja lämmin basso, juuri niin kuin pitääkin. Saundien puolesta kunnossa, ja letkeä etenevyys biisissä muutenkin. Kitarasoolon kohdalla havahduin takaisin todellisuuteen. Ihan ok, reggae ei useimmiten ole minun musiikkiani. 5


homonatsit - homonatsibiisi

Aloin kuunnella alusta lähes hurmioituneena. Marssirummut on ikuinen suosikkini. Mahtipontisuus heti alussa oli kova juttu, mutta voieeh, laulu vei lähes kaiken tenhon. Onpa sentään saksankielinen... Pidän tuosta torvien toistuvasta kuviosta ja patarumpujen pauhannasta. Instrumentaalina tämä olisi varmaan uponnut paremmin, nyt ei kolahtanut sittenkään. 4


kikka - sukkula venukseen

Tämän olen kuullut useita kertoja aiemminkin. Basso on hyväsaundinen, vaikkakin turhan mielikuvitukseton. Samoin tuo naputteleva rytmikuvio oikeassa kanavassa. Taustakuoro on biisin parasta antia ja sopivasti liian kaiutettu. Sanat ovat ihan kivat. Soolokohdassa ja sen jälkeen huomaa, että biisissä on kunnolla mietittyjä sovituksellisia ratkaisuja. Lopun kuorofeidaus vakuutti siitä, että tämä on ihan pätevää iskelmähuttua lajissaan. 4


karitapiot - hämyinen alavatsa

Hyvää kitaravallia, vei heti alussa mukanaan, kuviot ja saundit a-luokkaa, mutta taas laulu pilasi! En jaksa tällaista lauluääntä tällaiseen biisiin. Äänimaailma oli muuten erinomainen rumpuja myöten. Sanatkin ovat kai enemmän jotain nu-metallia. Tässä on periaatteessa hyvä biisi pilattu lisäämällä laulaja ja nuo lyriikat. "seeing your spirit die" jne. "then i cut my hand". Joopajoo. Haluaisin antaa hyvistä saundeista pisteitä, mutta sitten vaikuttaisi siltä, että pidin biisistä kokonaisuutena. 5


My heart is yearning

Mielenkiintoisia saundeja alussa. Tulee mieleen joku kokeilevampi kasaripoppituotanto. Oho, noita Markus Kajo -rumpujakin saatu lisättyä saundimaailmaan. Trumpetin soud--HETKINEN, seis, nyt laulu tuli sisään... Hahaha. Okei, erittäin pätevä shokkiefekti. Jätti kysymysmerkin maun suuhun. Taisi mennä outoudessa melkein Carolinerin ohi, mutta ei ihan. Vaikea verrata. Annan hämillään olemisesta 6


oliivi

Loungejatsia oudoilla saundeilla. Walking bass ja joku piippaava Casio tuottavat aika rasittavan äänimaailman yhdessä. Oliiveista kertovat lyriikat olivat ehkä jonkun mielestä hassut. 3


overcast

Postrokkia. kitarafeedback-intro on vähän mielikuvitukseton valinta, mutta toimii silti. Biisi on jo puolivälin yli, eikä vieläkään alkanut, odotan. Pieniä kitarakuvioita kaukaisuudessa, delay-efektiä runsaasti, mutta ei tule erityistä nousemista uudelle tasolle.. Silti pidin, tämä on vaan mun musiikkiani. Tunnelmallinen 7


P D

Mainio urkusaundi, kuvio taas aika yksitoikkoinen. Jaha, tässä olikin koneellinen rytmipuoli. Ihan ok saundimaailma, mutta arvaan että tämä häiritsee monia. Tuntuu siltä että uruilta loppuu ideat kesken, ja se vain jamittelee säveliä rytmien päälle. Saundien lisäykset tuovat biisiin aina lisää kiinnostavuutta, vaikka tämä horjuu koko ajan vahvasti tylsyyden rajoilla. Ei riittävästi ideoita tai hyviä saundeja tällaiseen biisiin, odotin jo että loppuisi. 4


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#40 16.11.2005 16:44

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,525
Website

Re: Raati 4 - jotain ihan muuta

ketäs kaikkia vielä odotellaan? ja laitetaanko biisinnimet laadulle vai kuka laskee?


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#41 16.11.2005 16:46

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,525
Website

Re: Raati 4 - jotain ihan muuta

psychocandy wrote:

ja kuinka tyyli välillä yltyy.

hmm, vois joskus oikolukea omat sepustuksensa... en jaxa editoida mut ehkä arvaatte mitä tarkoitin. oikeastaan aika hauska noin.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#42 16.11.2005 16:49

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Raati 4 - jotain ihan muuta

Ja kuinka lyyli välillä yltyy?


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#43 16.11.2005 16:53

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,525
Website

Re: Raati 4 - jotain ihan muuta

ex-kolja wrote:

Ja kuinka lyyli välillä yltyy?

sitä juuri tarkoitin.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#44 16.11.2005 17:46

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,897
Website

Re: Raati 4 - jotain ihan muuta

psychocandy wrote:

ketäs kaikkia vielä odotellaan? ja laitetaanko biisinnimet laadulle vai kuka laskee?

Joku toinen voisi ottaa kunnian, tietokone tosiaan hajalla niin ei pääse tekemään juttuja.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#45 16.11.2005 18:37

Prakk
Kakkaava jouluhahmo
Registered: 12.06.2005
Posts: 9,949
Website

Re: Raati 4 - jotain ihan muuta

Mä voin laskea; anzutin, veli_safarin ja ulviksen äänet puutuvat vielä.


SOSDO MASSA KOMOROSSA

Offline

#46 16.11.2005 20:40

anzut
Member
Registered: 16.06.2005
Posts: 2,620

Re: Raati 4 - jotain ihan muuta

No niin, pahoittelut että olin tällä kertaa näin hidas, mutta en päässyt koulun takia koneelle eilen ollenkaan. Samoin kuin psychocandyllä, oli vähän häiriötekiöitä samalla (meseily, heh) mutta eiköhän näistä jotain irti saada silti.

Hämyinen alavatsa
Huu, lähteepäs ronskisti liikkeelle. En ole tottunut kuuntelemaan näin rankkaa musiikkia, tulee päänsärky jos kuuntelee liikaa. Mutta tämä on ihan pl, joku juttu saundeissa tekee tästä "kevyempää". Vähän samantapaiset saundit oikeastaan kuin Yourcodenameis: Milolla, joka taitaa olla ainoa raskaampaa-osaston levy jonka omistan. Vähän keskinkertainen "ihanpeeäl"-olo jäi. 6

Oliivi
Hih, onko tää jostain mainoksesta? Tulee mieleen semmoset 50-vuotiaat miehet, jotka kävelee Manhattanin kaduilla töiden jälkeen hämärässä ja pistäytyy baariin juomaan Martinin. (en ole kyllä Nykissä käynyt, mutta silti...) Oliivit on hyviä. 6

Buddy Holly
Alusta tulee mieleen joku meidän orkesterin känni-ilta, kun tehdään hassunhauska ooppera tai joku inisemällä ja rämpyttämällä jotain soitinta ja pitämällä nenästä kiinni. ...2 minuutin kuluttua: voeeee, eikö tässä muuta tapahdu??? Joo ei tapahtunut, vittu mitä paskaa. 1

Homonatsit
Onko tää klassista? Oho, marssirummut. Onko tää jotain mitä soitettiin Hitlerin Saksassa? icon_biggrin No ei sentään, uudempaa tämän täytyy olla. Mutta MIKSI LAULAA? Ärsyttävä Tarusormustenherrasta-mahtipontiääni... JA KÄYRÄTORVET MUKAAN! Ainakin oli mielenkiintoinen biisi, mutta en nyt tätä hyväksi sanoisi. Annetaan vaikka 5.

P D
Jo ekojen äänien kohdalla pituus pelottaa... Minuutin kohdalla veikkaan: tulee vähitellen uusia juttuja mukaan, sitten biisi kasvaa ja tulee jonkinlainen huipennuskohta ja sitten haihtuu pois.
Kyllähän tämä tavallaan ihan kiva on, voisin tanssahdella. Tällaista olisi hyvin voinut soittaa entisessä Kermassa, Rose Gardenissa en ole vielä käynytkään.
Joo, ei tässä kyllä tapahtunut oikein mitään. Edes sitä huippukohtaa ei tullut. Jos olisi ollut neljän minuutin biisi niin olisin antanut ihan hyvät pisteet, nyt annan 4.

Overcast
Alku kuulostaa hienolta! Tulee mieleen Sigur Ros, tästä hälinävallista voisi hyvin lähteä joku niiden biisi. Harmi vaan, ettei tämä oikein etene. Voisin silti aivan hyvin kuunnella tätä nukkumaan mennessä tai muuten vaan loikoillessa. Tää on ihan varmasti jonkun levyn intro tai outro tai joku sellanen. Tähän mennessä eniten minua miellyttävä tunnelma. 7

Concrete Jungle
Hmm, rekeetä poljen rekeetä poljen (luulin pienenä, että tuo "rekee" tarkoitti rekeä). No joo. En mitenkään erityisesti tällaisesta välitä, mutta ihan mukavastihan tää rullaa ja en vaihtaisi radiokanavaa, jos tulisi. 6

Kaupunkibiisi
Tutun kuuloinen alku, mutta sitten tuleekin konemusiikkia! Ja tommosia "raapaisuääniä", miksiköhän niitä sanotaan. Jee, nyt lähti kunnolla! Ja kuulostaa tosi hyvältä. Tykkäsin tästä tosi paljon, selvästi paras tähän mennessä. 9

My Heart Is Yearning
Havaijimeininkiä ja jotain sekoitusta. Ja VOEE mitkä vokaalit :DDDD Tämmöstä vois soida jossain ulkomailla ihan pokkana vaan kyllä baarissa. Huumorimeininkiä. 5

Kikka - Sukkula Veenukseen
Mulla oli tosi huono ennakkoasenne, ajattelin että ei nyt kyllä millään jaksaisi jotain ihhih-hassua suomi-iskelmää. Mutta ihan hyvä mielihän tästä tuli. En kyllä todellakaan kuuntelisi tällaista. 4

Teema-levyraati oli muuten kiva idea! Minusta kiva olisi myös sellainen teema, jossa kaikki laittaisivat "maailman parhaan biisin".

Offline

#47 16.11.2005 21:01

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Raati 4 - jotain ihan muuta

anzut wrote:

Minusta kiva olisi myös sellainen teema, jossa kaikki laittaisivat "maailman parhaan biisin".

Joutuisin varmaan skippaamaan. En kuitenkaan kestäisi kun kaikki haukkuisivat "maailman parhaan biisini" täysin lyttyyn. Aika todennäköisesti niin jopa kävisi, sillä olen tähänkin asti pyrkinyt laittamaan raatiin biisejä, jotka ovat minusta todella hyviä. Parempi laittaa kuitenkin biisi, joka ei ole ihan se kaikkein rakkain. Silloin kestää paremmin kritiikkiäkin biisiä kohtaan... Ei, en suinkaan ota tätä levyraatia liian henkilökohtaisesti grin


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#48 16.11.2005 21:07

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Raati 4 - jotain ihan muuta

anzut wrote:

Minusta kiva olisi myös sellainen teema, jossa kaikki laittaisivat "maailman parhaan biisin".

Mikäs siinä, tuossa saattaisi olla vaan sellainen ongelma, että aika monet ovat sitten kuulleet biisin etukäteen. Itse ainakin olen tähän asti yrittänyt valita sellaisia biisejä, jotka mahdollisimman harva olisi ennen kuullut.

Edit: toki kaikki valitsemani biisit ovat olleet myös sellaisia, joista itse pidän kovasti...

Offline

#49 16.11.2005 21:20

shanks
Banned
Registered: 13.06.2005
Posts: 24,979

Re: Raati 4 - jotain ihan muuta

stratum wrote:

[quote:97001ce87c="anzut"] Minusta kiva olisi myös sellainen teema, jossa kaikki laittaisivat "maailman parhaan biisin".

Mikäs siinä, tuossa saattaisi olla vaan sellainen ongelma, että aika monet ovat sitten kuulleet biisin etukäteen. Itse ainakin olen tähän asti yrittänyt valita sellaisia biisejä, jotka mahdollisimman harva olisi ennen kuullut.

Edit: toki kaikki valitsemani biisit ovat olleet myös sellaisia, joista itse pidän kovasti...[/quote:97001ce87c]

Hyvä idea kyllä ja varmasti jos näitä levyraatoja meinataan pitää jatkossakin, niin just noita eri teemoja valitsemalla saadaan mielenkiintoa pysymään yllä ja vaihtuvuutta raateihin. Eikä mua välttämättä haittaa, että olis jonkun biisin kuullu. Vaikka ite toki vähän pyrkiny valitsemaan sellasia mitä muut ei ole kuullu..

Offline

#50 16.11.2005 22:32

ZapMan
Member
Registered: 03.08.2005
Posts: 1,180

Re: Raati 4 - jotain ihan muuta

ZapMan wrote:

Oliivit ovat hyviä

anzut wrote:

Oliivit ovat hyviä

icon_wink

anzut wrote:

Minusta kiva olisi myös sellainen teema, jossa kaikki laittaisivat "maailman parhaan biisin".

Taitaisi jäädä väliin - minun maailman paras biisi on 23 min 17 sek pitkä  icon_eek


'...They Don't Sleep Anymore on the Beach..."

Offline

#51 17.11.2005 00:32

shanks
Banned
Registered: 13.06.2005
Posts: 24,979

Re: Raati 4 - jotain ihan muuta

ZapMan wrote:

Oliivit ovat hyviä

anzut wrote:

Oliivit ovat hyviä

Kyllä! Oliivit on hyviä.

Offline

#52 17.11.2005 00:36

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Raati 4 - jotain ihan muuta

shanks wrote:

[quote:13adceab30="ZapMan"]Oliivit ovat hyviä

anzut wrote:

Oliivit ovat hyviä

Kyllä! Oliivit on hyviä.[/quote:13adceab30]

No voisi ne kyllä olla paljon parempiakin. Esimerkiksi maistua omenalta!

Offline

#53 17.11.2005 02:01

Veli_Safari
Member
From: Helsinki
Registered: 21.10.2005
Posts: 348
Website

Re: Raati 4 - jotain ihan muuta

Je! Sain vihdoin homman hoidettua. Jos ei muuten olevinaan aikaa niin vaikkapa keskellä yötä. Nukutaan sitten haudassa kun on nyt parempaakin tekemistä...

Aallot
Leffamusiikkivaikutteita. Aika peruskamaa. No, ainakin ehtii paljon tapahtua. Mietiskelen tässä onko tämä leffasta vai ei. Kyllä varmaan kuitenkin on. Leffamusassa pidän enemmän semmoisesta Bernard Herrmann tyylisestä kamasta.
6 pistettä.

Buddy Holly
Melodia on hyvä mutta nauhoitus on aika ikävänkuuloista. Minuutin olen kuunnellut ja tappelen etten painaisi skip nappia.
4 pistettä.

Concrete Jungle
Tämä on sitten varmaan se tunnetuin reggaeartisti.
Tässä biisissä ei ole mitään pahempaa vikaa vaikka mielummin kuuntelenkin dubia, rocksteadya skata tai jumpia kuin reggaeta. Kitarasoolokaan ei ollut loppujenlopuksi niin paha. Äänimaailmakin oli ihan ok vaikka vähän turhan pop. Tykkään räkäisemmästä soundista.
7 pistettä.

Homonatsibiisi
15/8 tahtilaji on ihan kiva kun sen saa toimimaan. Ihan hyvältä kuulostaa. Mitää oikeaa orkesteria tässä ei vissiin ollut vai?
Mielenkiintoista. Mitä ihmettä ne laulaa. Eivätpä taida olla ikyllä han tosissaan.
6 pistettä.

kaupunkibiisi
Kitara ja kaiku soi kivasti alussa. Mutta rytmi on vähän kökösti toteutettu. Meno paranee kyllä jo aika nopeasti eikä pienet viat paljon häiritse.
6 pistettä.


Kikka
Jäbä pelottelee kauheilla tiedostonnimillä!
Hei täähän on Tie a Yellow Ribbon Round the Old oak tree.
Laulaja kuulosta tutulta mutta enhän mä näitä tunnista.
Plussaa tulee hölmöistä taustalaulajista.
8 pistettä.

Hämyinen alavatsa
Ai että nyt herkistellään.
En välitä tämmöisestä laulusta. Muu kyllä on ihan OK. Tykkään paljon enemmän siitä jos huudetaan tai öristään metallimusiikin päälle.
4 pistettä.

My Heart Is Yearning
Jee tunnistan piisin ja punkkipändin. Tällä bändillä onkin tosi kovia kovereita. Tätä parempi olisi ollut kylllä vaikka Straight Edge, mut hyvähän tämäkin. Vähän nää kaverit kyllä hölmöilee tässä. Plussaa kyllä soitinvalinnoista. Steelpan toimii niin hyvin. Laulu olisi voinut olla parempaa.
Onks tää pilaa jostain oikeasta vai onko tää ihan keksitty? Sanat on ihan jees. Herkkää..
8 pistettä.

Overcast
Ihan kivaa dronea. Kitaramelodia ei ole ehkä niin hyvä kun pitäisi ja kun niin monta kertaa tulee. 
7 pistettä.

P D

Ai ai ai... Tämä ei toimi ollenkaan. Tuotanto on kökköä, soundit/soittimet on tylsiä. Melodioissakaan ei ole mitään pointtia. Aivan liian pitkä biisi jos ei pidä niin paljon. Onneksi tapahtuu kuitenkin vähän muutoksia.
2 pistettä.

Offline

#54 17.11.2005 11:02

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,525
Website

Re: Raati 4 - jotain ihan muuta

shanks wrote:

[quote:271287c127="ZapMan"]Oliivit ovat hyviä

anzut wrote:

Oliivit ovat hyviä

Kyllä! Oliivit on hyviä.[/quote:271287c127]

smaa

teemaraati hyvä idea, maailman paras biisi -teema ihan hauska, mutta voisi ehkä yrittää mieluummin että "maailman paras biisi jota kaikki eivät ole kuulleet" tai jotain... muuten laittaisin piitlesiä. ja pituusraja ehdottomasti, ei enää yli 10-minuuttisia.

ja ulvis vois vähän skarpata jatkossa...


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#55 17.11.2005 15:05

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,897
Website

Re: Raati 4 - jotain ihan muuta

ZapMan wrote:

Taitaisi jäädä väliin - minun maailman paras biisi on 23 min 17 sek pitkä  icon_eek

Arvasin.

Niinjoo, näkyyhän se signaturessakin...


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#56 17.11.2005 16:58

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Raati 4 - jotain ihan muuta

[quote:434e780752="psychocandy"]
ja ulvis vois vähän skarpata jatkossa...[/quote:434e780752]

Ulvis voisi jatkossa vetää ne vahinkokännit vasta sen kunniaksi kun levyraatibiisit on arvosteltu.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#57 17.11.2005 17:46

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Raati 4 - jotain ihan muuta

Miks just nyt oli tämmöinen teema kun en itse päässyt mukaan  itku


This must be what jail / I will scratch

Offline

#58 17.11.2005 20:45

Prakk
Kakkaava jouluhahmo
Registered: 12.06.2005
Posts: 9,949
Website

Re: Raati 4 - jotain ihan muuta

Kuunnellaan nyt kerran vaan notta saadaan äänetkin laskettua joskus  icon_redface


SOSDO MASSA KOMOROSSA

Offline

#59 17.11.2005 20:46

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Raati 4 - jotain ihan muuta

Offline

#60 17.11.2005 21:22

Prakk
Kakkaava jouluhahmo
Registered: 12.06.2005
Posts: 9,949
Website

Re: Raati 4 - jotain ihan muuta

Aika helvetin tasainen raati oli taas kärjen osalta, ja tuloksia:

1. karitapiot - hämyinen alavatsa = Katatonia - Will I Arrive (shanks) 67
2. kaupunkibiisi = Capitol K - City (laatu) 66
3. kikka - sukkula veenukseen = Kai Hyttinen - Nosta lippu salkoon (Ulvilan pikkunatsi) 61
3. Bob Marley - concrete junge (alxity) 61
3. homonatsit - homonatsipiisi = Gae Bolg - (Black) Sabbath (Prakk) 61
6. aallot = Debussy/Herbert von Karajan/Berliinin filharmonikot(anzut) 60
7. NOFX - My Heart Is Yearning (Leif Erikson) 58
8. oliivi = Ken Nordine - Olive (Veli_Safari) 53
9. Jessica Bailiff - Overcast (stratum) 51
10. P D = Jaydee - Plastic Dreams (original long version)(ZapMan) 39
11. buddyholly = Caroliner - Bow-Tie Buddy(psychocandy) 30

Ja vopite sitten editoida wanhoja viestejänne tai pistää uusia, ja kertoa mitä nuo piisinne oikeasti olivat, niin editoin tätä sitten....


SOSDO MASSA KOMOROSSA

Offline

Board footer

Powered by FluxBB