#31 22.10.2009 20:32

kuddgalen
Member
Registered: 14.09.2008
Posts: 229

Re: Levyistä luopuminen

Huono levy hyllyssä häiritsee enemmän kuin mitä hyvä levy tekee hyllystä paremman. Siksi yritän etukäteen karsia ne huonot levyt pois, kun olen aika huono luopumaan levyistä vaikka tiedänkin etten sitä tarvitse/kuuntele...

Silti olen viime vuoden aikana ostanut suurin osa levyistäni ale-laareista. No, halpa huono parempi kuin kallis huono  icon_wink
KAPSIT UNOHTUI!

Offline

#32 22.10.2009 21:09

harry-irene
ex-punklegenda
Registered: 30.06.2005
Posts: 2,253

Re: Levyistä luopuminen

Neuvostoliitto wrote:

EN TAJUA MITÄ OLEN KUVITELLUT TEKEVÄNI VAIKKAPA JONI MITCHELLIN TAI MAGMAN KOKO TUOTANNOLLA. NAURETTAVA AJATUSKIN.

ET KAI SENTÄÄN YRITÄ VIHJATA, ETTÄ MUN 105 FRANCE GALL -JULKAISUA OLIS JOTENKI TURHIA, MITÄ?  :x

Offline

#33 22.10.2009 21:23

Neuvostoliitto
Kyntömestari
Registered: 25.11.2008
Posts: 9,088

Re: Levyistä luopuminen

FRANCE GALL NYT ONKIN IHAN ASIALLISTA MUSIIKKIA. MAGMA TAASEN ON HOUKKAMAISTA SKEIDAA ALUSTA LOPPUUN JA JONI MITCHELLIA OLIS KIVA KUUNNELLA JOS OLISIN LAURA SIPPOLA


Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan

Offline

#34 23.10.2009 10:15

harry-irene
ex-punklegenda
Registered: 30.06.2005
Posts: 2,253

Re: Levyistä luopuminen

Neuvostoliitto wrote:

MAGMA TAASEN ON HOUKKAMAISTA SKEIDAA ALUSTA LOPPUUN

EIPÄS OO KU SUURELLA SYRÄMMELLÄ TEHTYÄ SUURTA MUSSIIKKIA, SAVOYN-KEIKALLAKI MULLA SUORASTAAN KYYNEL VIERÄHTI SILKASTA ONNESTA   :x

Offline

#35 23.10.2009 10:31

janne m.
Member
Registered: 28.11.2006
Posts: 8,160

Re: Levyistä luopuminen

harry-irene wrote:

[quote:bd09e2ba98="Neuvostoliitto"]MAGMA TAASEN ON HOUKKAMAISTA SKEIDAA ALUSTA LOPPUUN

EIPÄS OO KU SUURELLA SYRÄMMELLÄ TEHTYÄ SUURTA MUSSIIKKIA, SAVOYN-KEIKALLAKI MULLA SUORASTAAN KYYNEL VIERÄHTI SILKASTA ONNESTA   :x[/quote:bd09e2ba98]

Hei pappa sen hölmö caps-päivä meni jo.

Eiku hetkinen, ny sä varmaan huudat oikeesti  icon_surprised

Ihan aiheesta kyl :x


organizing the boy scouts for murder is wrong

Offline

#36 23.10.2009 10:43

Neuvostoliitto
Kyntömestari
Registered: 25.11.2008
Posts: 9,088

Re: Levyistä luopuminen

Vanderin soololevyt oli vähän siedettävämpiä. Laulupuoli tökkii pahemmin kuin mikään muu, ja soitto on virtuoosimaisuudestaan huolimatta kovin kylmää, vailla "groovea" tms. Epäilemättä se on tarkoituskin. Köntähkörtz vai mikä se oli tais olla lempparini, mutta ei.. Kuuntelen kyseistä bändiä aina kerran vuodessa kun tulee mieleen että niillähän taisi ollakin jotain hyvää, ja sitten aina joudun toteamaan sen meikäläiselle toimimattomaksi kappaleeksi.

Coltrane Sundia taisi olla oikeasti hyvä kappale, vai kirjoittivatko nää larppaajat senkin sitten Koltrane Zundia vai mitä himskattia. Niin ja tosiaan, Vanderilla oli se joku ääriromanttinen soololevy, se piti hommata hyllyynkin.


Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan

Offline

#37 23.10.2009 12:00

harry-irene
ex-punklegenda
Registered: 30.06.2005
Posts: 2,253

Re: Levyistä luopuminen

Harmi jos et ole nähnyt/keskittynyt sen virtuoosimaisuuden taakse. Tosiasiassahan Magma on ankaraa mutta sielukasta musaa,  lähes gospelia.

Offline

#38 23.10.2009 12:17

janne m.
Member
Registered: 28.11.2006
Posts: 8,160

Re: Levyistä luopuminen

Viimeistään sillo taannoisella Savoyn keikalla kävi selväks se miten hemmetinmoisella latauksella se Vander soittaa. Tajuton intensiteetti sen olemuksessa koko ajan. Muutenkin mä kunnioitan ihan suunnattomasti sitä totaalisuutta siinä musiikissa, se on jotenkin niin loppuun asti vietyä. Isoa, kaikinpuolin.

...kukaan hankkinut sitä 12 CD:n boxia?


organizing the boy scouts for murder is wrong

Offline

#39 23.10.2009 12:19

janne m.
Member
Registered: 28.11.2006
Posts: 8,160

Re: Levyistä luopuminen

Ja näin hankalaa se oikeasti on - pitäis keskustella, että miten luovutaan levyistä mutta täällä kyselläänki että onko joku hankkinut niitä lisää  :x


organizing the boy scouts for murder is wrong

Offline

#40 23.10.2009 15:04

bernardblack
herra ihanainen
From: reijomäkilä
Registered: 22.08.2009
Posts: 27,182
Website

Re: Levyistä luopuminen

harry-irene wrote:

Harmi jos et ole nähnyt/keskittynyt sen virtuoosimaisuuden taakse. Tosiasiassahan Magma on ankaraa mutta sielukasta musaa,  lähes gospelia.

Oon ihan liian vähän kuullu Magmaa, mut sen perusteella mitä oon kuullut, niin komppaan h-ireneä tässä ihan täysin, ei o tosiaan mitään kylmää musaa tää.

Paitti Porin konsertissa se saatanan bassosoolo  yyhhhh


tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni

Offline

#41 23.10.2009 15:46

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,588
Website

Re: Levyistä luopuminen

oisko tuol jossain  magma-topikki, siellä jatkot?


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#42 26.10.2009 19:46

Jaakob
Member
From: Kuusankoski
Registered: 07.01.2006
Posts: 832
Website

Re: Levyistä luopuminen

Levyjä ei tule myytyä tasan yhdestä syystä: vitun työlästä, jos niistä haluaa rahaa. Huuto.netiin naputtelu on paskamaista puuhaa ja divarit antavat almuja – jos täällä perseenkolossa edes olisi divaria, levykaupasta puhumattakaan (kauppoja ylipäänsä taitaa olla kaksi, molemmat S-marketeja).


"[K]yseessä on hyvä ja joutuisasti etenevä kertomus irlantilaissiirtolaisesta, joka pakenee kauas länteen ikävää paholaismenninkäistä."

Offline

#43 26.10.2009 22:48

janne m.
Member
Registered: 28.11.2006
Posts: 8,160

Re: Levyistä luopuminen

Mä en edes miellä keräileväni levyjä, mä hankin musiikkia. Jota kuuntelen. Mulle ei levyn keräilyarvo merkkaa ostotilanteessa, jos siis rinnakkain on edullinen uusintajulkaisu tai ylihintainen originaali. Toki mielellään hankin jatsia ja krautrockia ja muuta kivaa alkuperäisinä, mutta en missään nimessä mihin hintaan vaan.

Eiköhän sitä vois levyhyllystä puolet heittää veke eikä niitä jäis kaipaamaan, ainakaan niin paljoa että ei vois ilman elää. Mutta aika vähän tuolla on ny tän viimesimmän siivouksen jälkeen semmosta mistä ei ihan oikeasti tykkäis. Jotain semmosia 'ehkä tästä tulee joskus innostuttua' tapauksia toki.


organizing the boy scouts for murder is wrong

Offline

#44 27.10.2009 08:20

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006
Posts: 11,845

Re: Levyistä luopuminen

[quote:f411962f96="janne m."]Mä en edes miellä keräileväni levyjä, mä hankin musiikkia. Jota kuuntelen. Mulle ei levyn keräilyarvo merkkaa ostotilanteessa, jos siis rinnakkain on edullinen uusintajulkaisu tai ylihintainen originaali. Toki mielellään hankin jatsia ja krautrockia ja muuta kivaa alkuperäisinä, mutta en missään nimessä mihin hintaan vaan.

Eiköhän sitä vois levyhyllystä puolet heittää veke eikä niitä jäis kaipaamaan, ainakaan niin paljoa että ei vois ilman elää. Mutta aika vähän tuolla on ny tän viimesimmän siivouksen jälkeen semmosta mistä ei ihan oikeasti tykkäis. Jotain semmosia 'ehkä tästä tulee joskus innostuttua' tapauksia toki.[/quote:f411962f96]

Aika sama. Mulle tulee hyllyyn aika paljon levyjä ilman tietoista ostopäätöstä, joten seassa on paljon sellaista "kolmen tähden" kamaa, jotka uusintakuuntelulla saattaa päätyä divariin. Mutta toisaalta 50 levyä ei mitenkään riittäisi, korkeintaan 500.

Offline

#45 27.10.2009 17:12

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005
Posts: 15,706

Re: Levyistä luopuminen

No on siinä vähän eroa, että surffaileeko vaiko osteleeko ja mä en ees osta levyjä paljon. Tunsin joskus myös sellaisen tyypin, joka hamstras mp3ia, joita ei ehtinyt kuunnella ja valitteli sitä. Niitäkin voi keräillä.


en ole kolmekybänen emoboy

Offline

#46 27.10.2009 17:45

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Levyistä luopuminen

börjeslandet wrote:

Tunsin joskus myös sellaisen tyypin, joka hamstras mp3ia, joita ei ehtinyt kuunnella ja valitteli sitä. Niitäkin voi keräillä.

näitä tyyppejä tuntuu olevan intternetti täynnä. ladataan 20 gigaa musaa päivässä koneelle, ei koskeen keretä kuuntelemaan yhtä kymmenesosaa siitä, ja ostetaan kokoajan lisää kovalevytilaa

Offline

#47 27.10.2009 18:20

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005
Posts: 18,410

Re: Levyistä luopuminen

Neuvostoliitto wrote:

EN TAJUA MITÄ OLEN KUVITELLUT TEKEVÄNI VAIKKAPA JONI MITCHELLIN TAI MAGMAN KOKO TUOTANNOLLA. NAURETTAVA AJATUSKIN.

Just tossa katsahdin hyllyyni ja mietin, mitä helvettiä oikein olen ajatellut tekeväni Raveonettesin kolmella levyllä. Ekan olisi voinut vielä jotenkin sulattaa. Ei niitä varmaan edes mikään divari huoli.


Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

Offline

#48 27.10.2009 22:15

janne m.
Member
Registered: 28.11.2006
Posts: 8,160

Re: Levyistä luopuminen

[quote:8ae1ecf292="kulkiya"]Musiikin keräily/hankinta. Samaa rapaa eri nimellä. Eihän se käytännössä eroa juuri mitenkään. Selataan nettiä, kierretään divareita, kirppiksiä, levykauppoja, kellareita, roskiksia ja poimitaan musaa talteen.

Eri juttu on tietenkin se jos alkaa postimerkkeilemään levyjen kanssa.[/quote:8ae1ecf292]

Njoo, me taidetaan vaan mieltää tuo sana vähän eri tavalla. Joo, mä keräilen levyjä, mutta en ole "keräilijä". Ennemmin musiikin harrastaja, jos jotain nimikettä tahtosin otsaani lyödä.


organizing the boy scouts for murder is wrong

Offline

#49 28.10.2009 07:58

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,934
Website

Re: Levyistä luopuminen

Helppoa kuin heinänteko.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#50 28.10.2009 08:28

tapna
Member
Registered: 02.03.2006
Posts: 10,848

Re: Levyistä luopuminen

Laatu wrote:

Helppoa kuin heinänteko.

Jpp, kumpikaan ei onnistu.

Offline

#51 05.11.2009 12:59

Katkennut petsari
Member
From: Killerjärvi
Registered: 23.06.2006
Posts: 5,294
Website

Re: Levyistä luopuminen

Kuluvan kuun lopussa meinasin lähteä luopumaan Lutakon rokkikirppikselle. Viitisenkymmentä artikkelia löytyi oitis nopealla kollauksella ja tarkoitus etsiä vielä raa´asti lisääkin kaupattavaa.


- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.

Offline

#52 05.11.2009 13:50

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Levyistä luopuminen

[quote:0a464f8042="lintumies"]Myyntilevyt jakautuivat kolmeen kastiin:
1. Vaikka onkin hyvä bändi, ehkä ei kuitenkaan tarvitse omistaa kaikkia levyjä - tylsimmät pois (esim. Church, Bunnymen).
2. No joo, ehkä tältä bändiltä riittää se tärkein levy (Talk Talk, Soundtrack of Our Lives).[/quote:0a464f8042]
Tällä akselilla oon mietttinyt luopumisia viime aikoina. On tullut joskus bändeiltä haalittua koko tuotanto ja nyttemmin huomannut, että yhdellä tai kahdella olellisella pärjäisi ihan hyvin. Vaikka kyse ei siis olisi huonoista levyistä, mutta asia tulee yleensä selväksi yhdellä tai kahdellakin.

Esim. Tindersticks. Onko kolmen ensimmäisen jälkeisille levyille "tarvetta"? Hyviä levyjä kaikki (nooh, Can Our Love..., tiedä tuosta), mutta kuitenkin.


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#53 05.11.2009 15:41

suomenajokoira
Member
Registered: 05.03.2009
Posts: 3,537

Re: Levyistä luopuminen

kulkiya wrote:

Kun näin levyhyllyn missä oli vain noin 50 älppylevyä, kaikki (oletettavasti) helevetin hyviä, osa kun oli sellasia mitä en oo koskaan aiemmin edes nähnyt. Niin idea täydellisestä levyhyllystä kristallisoitui siinä. Kauniisti, siististi, pienessä tilassa ajatonta ja "ikuista" musiikkia. Eikä sadoittain/tuhansittain kaiken maailman "muka tärkeetä" rapaa siellä täällä lattioilla, hyllyissä, kaapeissa, varastoissa..

Minun on ainakin usein vaikea tehdä eroa "hauskan kuriositeetin" ja oikeasti hyvän levyn välillä. Ehkä sitä on kiinnostunut musiikista vähän samaan tyyliin kokonaisuutena kuin joku junabongari raideliikenteestä. Aika paljon on semmosia levyjä joista ei ole oikein koskaan oppinut kunnolla tykkäämään, mutta jotka on silti jollakin tavalla mielenkiintoisia ja hauskoja kuunnella silloin harvoin kun niitä jaksaa kuunnella.


Valitettavasti on käynyt rosvo.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB