#301 06.05.2017 18:10

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Totaalinen noise-rock -keskustelu

Jaa, perkeles niiltä tulee nyt pitkä. Vois ens kerralla yrittää päästä livenäkin näkemään, sen sijaan että maleksisi vaan jossain kotona tai baarissa. Bändissähän on myös suomen tunnetusti kovin rumpali. Erään soittokaverini tavoite on olla Suomen Britt Walford, mutta joudun aina toteamaan että Max ehti ensin.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#302 07.05.2017 10:41

slugpace
Member
From: Surku, Finland
Registered: 17.05.2011
Posts: 748
Website

Re: Totaalinen noise-rock -keskustelu

rc-lungen wrote:

Bändissähän on myös suomen tunnetusti kovin rumpali. Erään soittokaverini tavoite on olla Suomen Britt Walford, mutta joudun aina toteamaan että Max ehti ensin.

Näin on nakit.

Offline

#303 31.05.2017 10:14

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Totaalinen noise-rock -keskustelu

Jahas. Sunnuntaina Doomsday Student ja minä sijaitsevat samassa kaupungissa ja ensinmainittu aikoo esiintyä. U/M?


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#304 18.06.2017 17:32

Phlegm
Member
From: Land of Sodomites
Registered: 31.01.2006
Posts: 5,173

Re: Totaalinen noise-rock -keskustelu

Eilen kovat keikat Sumurulta ja Nokulta oharasissa. Kumpaakaan en ollut pahemmin kuunnellut, mutta yllätyin positiivisesti.
Sumuru  semmoista postpunk/posthardcore/noiserock -meininkiä. Melodista kitaraa ja riisuttua rytmiosastoa maltillisella kirskumisella.

Noku puolestaan Fun -osastoa.

https://noku.bandcamp.com
https://sumuru.bandcamp.com

Offline

#305 19.06.2017 10:37

slugpace
Member
From: Surku, Finland
Registered: 17.05.2011
Posts: 748
Website

Re: Totaalinen noise-rock -keskustelu

Täytyypä ottaa Noku tutkinnan alle, Sumuru onkin jo hyväksi havaittu.

Offline

#306 28.06.2017 12:16

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Totaalinen noise-rock -keskustelu

Aika hyvän kuuloinen toi Sumuru. Tulee vähän jännällä tavalla Constellation-lafkan Sofa-yhtye mieleen. Ihan täysin en tosin ole vaikuttunut, aina välillä meinaa tökkiä joku. Laitan silti korvan taakse, koska edustaa enemmän mun musiikkimakua kuin suurin piirtein mikään muu, mitä Tampereelta oon hetkeen aikaan kuullut. Noku taas ei ihan lähtenyt, liian perus.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#307 28.06.2017 17:05

slugpace
Member
From: Surku, Finland
Registered: 17.05.2011
Posts: 748
Website

Re: Totaalinen noise-rock -keskustelu

En nyt itsekään voi sanoa, että 100% parhautta kokisin Sumurun kohdalla, mutta eipä tule mieleen tämän päivän bändiä, joka ekalla julkaistulla matskullaan sen olisi tehnyt. Odotan kyllä innolla bändin tulevia tekeleitä.

Noku kolahti itselle oikein kivasti, ainakin sen viimeisimmän digijulkaisun (Future Sharks) osalta. Vähän olis toki ollut tiivistämisen tarvetta ja liikaa biisejä, mutta perushommat hyvin hyppysissä, eikä ihan samanlaista kamaa kukaan tunnu Suomessa tekevän. Täytyy toivoa, että pääsisi jossain vaiheessa näkemään bändin livenä, kuten myös Sumurun.

Offline

#308 03.08.2017 08:54

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
From: Leppädanger
Registered: 28.12.2009
Posts: 12,204
Website

Re: Totaalinen noise-rock -keskustelu

Uutta Suomesta, ihmisiä bändeistä Dark Buddha Rising, Sokea Piste, Baxter Stockman, Katakombi
Overdose Support
Ihan ookoo biisu, kattellaan...

Offline

#309 03.08.2017 09:11

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,119

Re: Totaalinen noise-rock -keskustelu

KZ wrote:

Uutta Suomesta, ihmisiä bändeistä Dark Buddha Rising, Sokea Piste, Baxter Stockman, Katakombi
Overdose Support
Ihan ookoo biisu, kattellaan...

toka kassu löytyy ja livenäkin nähty. oikein hyvä peuk

Last edited by jookcha (03.08.2017 09:12)


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#310 03.08.2017 09:12

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Totaalinen noise-rock -keskustelu

Kokoonpanossa toki konkareita. Itse olin tosi positiivisesti yllättynyt Markon laulusta tossa. Monipuolistanut ilmaisuaan tosi miellyttävällä tavalla. Odotan tätä kyllä innolla.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#311 03.08.2017 12:56

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Totaalinen noise-rock -keskustelu

Mainio bändi ja laulusta diggasin oikein erityisesti minäkin.


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#312 06.08.2017 00:24

Phlegm
Member
From: Land of Sodomites
Registered: 31.01.2006
Posts: 5,173

Re: Totaalinen noise-rock -keskustelu

Ostin Whores. -yhtyeen clean. -levyn sammakasta tossa noin, kun se oli pyörinyt siellä aikansa ja muistelin että täähän tais olla sitä noiserokkia.
Oli helvetin kallis, käytettynä 26eåäh, mut sain tingittyä kahteenkymppiin. Sit vasta tajusin että sehän on jokun vitun 45rpm ep. No, joskus on hyvä tuhlata fyrkkaa ihan tarpeettomasti.

Hyvältä kyllä kuulostaa. Unsanen ja melvinsin jäljillä jne. On tässä yhessä biisissä vähän semmoinen floor -vibakin.

Tää live vaikutti tosi jeppikseltä:

Offline

#313 06.08.2017 00:25

Phlegm
Member
From: Land of Sodomites
Registered: 31.01.2006
Posts: 5,173

Re: Totaalinen noise-rock -keskustelu

niin, overdose supportin näin joskus viime vuoden lopulla. Ihan jees muistaakseni oli, bändi ei ollu mitenkään tuttu sitä ennen.

Offline

#314 06.08.2017 00:35

slugpace
Member
From: Surku, Finland
Registered: 17.05.2011
Posts: 748
Website

Re: Totaalinen noise-rock -keskustelu

Whores. on näitä viime vuosien isoimmiksi pamahtaneita noise rock bändejä. Olen kyllä diggaillut alusta asti, mutta välillä jotenkin rassaa. Uusin levy "Gold" on kyllä parhaimmillaan tosi kovaa rokkia, mutta soundi on vedetty niin tappiin ettei meinaa ikinä jaksaa kuunnella levyä loppuun. Joka tapauksessa varmasti se bändin "noise rockein" levy vaikka mukana on yhä sellasta Fu Manchu riffiä, joka ei aina ihan kolahda tässä yhteydessä. Kelpaisi kyllä keikka jossain lähistöllä kun taas Eurooppaan päätyvät.

Asiasta toiseen, Metziltä näyttää olevan uusi levy tulossa. Joku näytebiisikin taisi olla tarjolla jo, mutta itse odottelen kiltisti levyä.

Offline

#315 06.08.2017 00:48

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Totaalinen noise-rock -keskustelu

Jengi tuntuu pitkin nettiä suhtautuvan Whoresiin kuin Jeesuksen toiseen tulemiseen. En tajua, mutta sitten taas mun näkemys hyvästä noiserockista lipsuu aika reippaasti kevyempään ja kimurantimpaan ilmaisuun.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#316 06.08.2017 09:40

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Totaalinen noise-rock -keskustelu

Whores. on ihan mainio bändi mutta toisaalta

slugpace wrote:

välillä jotenkin rassaa

Itselle toimii parhaiten ep-mitassa, Goldissa ei ollut pelkästään soundijutut jotka alkoivat puuduttamaan loppua kohden. Hype näiden ympärillä on jännä juttu koska nämä nyt ovat vain yksi tämän tyylisuunnan bändi, ja näillä ei ole kuiteskaan mitenkään poikkeavan kunkkubiisejä. Toki Goldin myötä Steamhammer lienee tuonut ns. skenen ulkopuolista näkyvyyttä aika paljon.


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#317 06.08.2017 10:29

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Totaalinen noise-rock -keskustelu

Laitoin nyt sitten Goldin soimaan ja ensimmäinen ajatus on se, että mikä tässä nyt on niin erityisen noise rockia? Se, että on tollanen ultrasärö, jota varten tarvii kahden äijän painoiset kitarakaapit? Mul tulee soundillisesti tästä joku Converge ja yleensäkin joku moderni jenkkihardcore paljon ennemmin mieleen tästä kuin esim. joku jeesuslisko.

Last edited by rc-lungen (06.08.2017 10:32)


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#318 06.08.2017 10:45

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Totaalinen noise-rock -keskustelu

Se alotusbiisi on ihan Convergea. Onhan tää muutenkin enempi tota Helmet/Unsane osaston paalutusta ku jeesusliskoa.

Last edited by Luppakorva sikailee taas (06.08.2017 10:49)


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#319 06.08.2017 13:52

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
From: Leppädanger
Registered: 28.12.2009
Posts: 12,204
Website

Re: Totaalinen noise-rock -keskustelu

- whores ei säväyttäny sen kummemmin.

- tilasin ekan jesus lizard levyni (head).

Offline

#320 06.08.2017 13:57

slugpace
Member
From: Surku, Finland
Registered: 17.05.2011
Posts: 748
Website

Re: Totaalinen noise-rock -keskustelu

Tuollainen raskas "paalutushan" on ollut aika vahvoilla jenkkiläisessä uuden aallon melurockissa jo pitkään. Tavallaan on outoa, että Whores ja vaikka Fight Amp, Couch Slut, HAAN ja moni muu liitetään noise rockiin kun melkein yhtä hyvin ne voisi olla samassa epämääräisessä genressä esim. Kylesan ja Torchen kanssa.

Itseä Whoresissa on aina ehkä eniten riivannut se hillitön fuzz-myllytys, joka tahtoo syödä tehoa itse biiseiltä. Omaan makuun toimii paremmin sellanen vihlova katuporasoundi kuin tuhnuisen lämmin fuzzi. Siitäkin huolimatta täytyy sanoa, että tykkään kyllä bändistä kovasti. Onhan se selvää, että tuolla soundilla tulee automaattisesti yleisöä laajemmin vaikkapa tuolta parrakkaamman musiikin parista, olihan bändi tänä vuonna Roadburnissakin, jossa nyt ei tavattoman paljon noise rock bändejä ole vieraillut.

Whoresin pääjehu Christian on kyllä paiskonut hommia isosti, että on saanut bändin breikkaamaan noin isosti, joten hattua täytyy nostaa. Ei välttämättä helpoin duuni saada Whores -nimistä bändiä suht kookkaalle levymerkille saatika astetta isommille rundeille, mutta promon määrän myös huomaa siinä miten paljon bändi on ollut esillä uusimman levyn myötä. Rahalla saa ja hepalla pääsee.

Offline

#321 07.08.2017 21:46

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Totaalinen noise-rock -keskustelu

Tosta Torchesta ja Kylesasta tuli mieleen, että Soundin arviossa Goldista taidettiin mainita just noi bändit grin


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#322 08.08.2017 00:45

slugpace
Member
From: Surku, Finland
Registered: 17.05.2011
Posts: 748
Website

Re: Totaalinen noise-rock -keskustelu

rc-lungen wrote:

Tosta Torchesta ja Kylesasta tuli mieleen, että Soundin arviossa Goldista taidettiin mainita just noi bändit grin

Kappas. Ja arvio Soundissa tukeekin tuota aiempaa "rahalla saa jne." kommenttiani  icon_lol

Offline

#323 09.08.2017 17:17

Katkennut petsari
Member
From: Killerjärvi
Registered: 23.06.2006
Posts: 5,294
Website

Re: Totaalinen noise-rock -keskustelu

Kovasti diggaan Whoresia, niinkuin laadukasta paalutusta yleensäkin.


- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.

Offline

#324 13.08.2017 13:27

Katkennut petsari
Member
From: Killerjärvi
Registered: 23.06.2006
Posts: 5,294
Website

Re: Totaalinen noise-rock -keskustelu

slugpace wrote:

Asiasta toiseen, Metziltä näyttää olevan uusi levy tulossa. Joku näytebiisikin taisi olla tarjolla jo, mutta itse odottelen kiltisti levyä.

Euroopassakin soittelevat loppusyksystä, olikohan nyt Köpiksessä lähimmillään. Tässä nyt hieman kutittelut lähteä Brightoniin tsiigaamaan, olisi suhteellisen vaivaton rasti monelta kantilta.


- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.

Offline

#325 13.08.2017 22:55

slugpace
Member
From: Surku, Finland
Registered: 17.05.2011
Posts: 748
Website

Re: Totaalinen noise-rock -keskustelu

Katkennut petsari wrote:
slugpace wrote:

Asiasta toiseen, Metziltä näyttää olevan uusi levy tulossa. Joku näytebiisikin taisi olla tarjolla jo, mutta itse odottelen kiltisti levyä.

Euroopassakin soittelevat loppusyksystä, olikohan nyt Köpiksessä lähimmillään. Tässä nyt hieman kutittelut lähteä Brightoniin tsiigaamaan, olisi suhteellisen vaivaton rasti monelta kantilta.

Kelpais kyllä Suomeenkin tulla ihan omalle keikalleen, onko ne nyt kaksi kertaa käyneet jossain festarisysteemeissä, mitkä ei vaan ole omaan kalenteriin sopineet. Jos Unsanen käy Tukholmassa kyttäämässä niin ei taida kyetä enää Metz-retkeä tekemään.

Offline

#326 21.08.2017 17:14

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Totaalinen noise-rock -keskustelu

Termille "paalutus" peuk

Ehkä itselle myös se mieluisin osasto noise rockia (tai mitä vitun karsinaa ikinä). Toki jesseliskokin iskee.


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#327 21.08.2017 18:33

Tomsk
ilmeisesti LUCKY MAN
From: Street of George
Registered: 03.02.2006
Posts: 12,617

Re: Totaalinen noise-rock -keskustelu

slugpace wrote:
Katkennut petsari wrote:
slugpace wrote:

Asiasta toiseen, Metziltä näyttää olevan uusi levy tulossa. Joku näytebiisikin taisi olla tarjolla jo, mutta itse odottelen kiltisti levyä.

Euroopassakin soittelevat loppusyksystä, olikohan nyt Köpiksessä lähimmillään. Tässä nyt hieman kutittelut lähteä Brightoniin tsiigaamaan, olisi suhteellisen vaivaton rasti monelta kantilta.

Kelpais kyllä Suomeenkin tulla ihan omalle keikalleen, onko ne nyt kaksi kertaa käyneet jossain festarisysteemeissä, mitkä ei vaan ole omaan kalenteriin sopineet. Jos Unsanen käy Tukholmassa kyttäämässä niin ei taida kyetä enää Metz-retkeä tekemään.

Mä taas käyn Unsanen katsomassa Amsterdamissa 29.10. Samana iltana myös Sunn O))), Magma, Circle, Okkultokrati ja Wolfbrigade.


Sent from my iPhone 16

Offline

#328 14.09.2017 21:08

slugpace
Member
From: Surku, Finland
Registered: 17.05.2011
Posts: 748
Website

Re: Totaalinen noise-rock -keskustelu

Overdose Supportin "Try Dying" debyytti kuunneltavissa kokonaisuudessaan Kaos Kontrolin Bandcampissä tai Stereokiller.comissa:
https://kaoskontrol.bandcamp.com/album/try-dying
http://stereokiller.com/newsreviews/new … leid=14130

Offline

#329 28.09.2017 15:49

Markku
Member
From: Huttusen naapurissa
Registered: 20.02.2007
Posts: 1,624

Re: Totaalinen noise-rock -keskustelu

Uus Unsane kuunneltavissa kokonaisuudessaan:
https://noisey.vice.com/en_us/article/w … y-wanna-be
peuk  mad  peuk

Offline

#330 29.09.2017 22:15

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Totaalinen noise-rock -keskustelu

Nyt soi Walkingseedsin Skullfuck LP


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

Board footer

Powered by FluxBB