#31 09.02.2006 15:24

high-decker
Member
Registered: 27.12.2005
Posts: 19

Re: kk

Elvis elää! Slavoj Zizek!  ,,,,,,,,,,,/

Hemmetin viihdyttävää matskua tää xanax-addikti suoltaa kaikin puolin: herjoja multi-kulti-fetisismin kääntymisestä itseään vastaan, hervottomia itäeurooppalaissävytteisiä vitsejä, säädyttömiä esimerkkejä leninistä ja stalinista sekä ylipäänsä kulttuuriteoriaa erittäin skitsofrenisessa paketissa. icon_biggrin Ehkei kaikkein jämpteintä kamaa, mutta vitun hauskaa ja pakottaa miettimään.

esim: Did somebody say totalitarianism?: Five interventions in the (mis)use of a notion,The sublime object of ideology, Iraq: The borrowed kettle, Wellcome to the desert of the real: essays on 9/11 and other such dates.

Suomeks muutama nide: http://www.apeironkirjat.com/

Myös videomuodossa. Takuurepsä. Tsek:

http://www.zizekthemovie.com/sightsands … railer.mov
http://www.zizekthemovie.com/sightsandsounds/belief.mov
rtsp://81.3.51.68/platform1_vienna/intro_zizek.rm
rtsp://81.3.51.68/platform1_vienna/zizek.rm

Offline

#32 09.02.2006 16:11

turkele
Member
From: tkü
Registered: 29.07.2005
Posts: 4,381
Website

Re: kk

Leif Erikson wrote:

Chuck Palahniuk: Eloonjäänyt.

Ukon toinen suomennettu, Tukehtuminen pohjaa myös vähän liikaakin loppukiepsautukseen. On kyllä muuten viihdyttävää, nimenomaan äijän perverssin nippelitiedon osalta, ja tämän kirjan tapauksessa sananmukaisesti liikutaan perversioiden alueella.


I love you and dream about the Führer

Offline

#33 10.02.2006 11:43

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: kk

Arto Salmisen Paskateoria, Varasto, Ei-kuori ja Lahti. Juha Seppälän Super Market.

James Ellroylta kaikki Black Dahlian jälkeen, noin aluksi.


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#34 10.02.2006 11:58

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,162

Re: kk

noiseidea wrote:

Arto Salmisen Paskateoria, Varasto, Ei-kuori ja Lahti.

Kaikki Salmiset on suositeltavaa luettavaa. Tuossahan onkin jo kuitenkin 4/6 miehen tuotannosta.


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#35 10.02.2006 12:28

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: kk

jookcha wrote:

[quote:bba53c951c="noiseidea"]Arto Salmisen Paskateoria, Varasto, Ei-kuori ja Lahti.[/quote:bba53c951c]
Kaikki Salmiset on suositeltavaa luettavaa. Tuossahan onkin jo kuitenkin 4/6 miehen tuotannosta.

Eka ja vika on ainakin mun mielestä ne heikoimmat.


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#36 10.02.2006 12:54

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,162

Re: kk

noiseidea wrote:

[quote:96071669e4="jookcha"][quote:96071669e4="noiseidea"]Arto Salmisen Paskateoria, Varasto, Ei-kuori ja Lahti.[/quote:96071669e4]
Kaikki Salmiset on suositeltavaa luettavaa. Tuossahan onkin jo kuitenkin 4/6 miehen tuotannosta.[/quote:96071669e4]
Eka ja vika on ainakin mun mielestä ne heikoimmat.

Njoo eka on kyllä selkeesti vähän heikompaa tasoa kun myöhemmät mutta silti hyvä. Vikaa en oo lukenu.


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#37 10.02.2006 13:10

vanamo
Member
From: Helsinki
Registered: 21.07.2005
Posts: 170

Re: kk

Jouko Turkka: Aiheita. Muita kirjoja ei sitten tarvitsekkaan lukea tai tädit tulee ja hakkaa kepillä henkihieveriin.


Every day, Rock'n'Roll is saving my Life

Offline

#38 13.02.2006 21:31

teekki
Member
Registered: 13.06.2005
Posts: 1,941

Re: kk

9524716526.jpg

Ostin tommosen kun kerran suomeenkin on vihdoin kunnon pokerikirja saatu. Ihan hyvältä vaikuttaa. Pokeriharrastajille löytyy tietysti näitä ulkomaalaisia massiivisia teoksia, mm. Sklanskyn The Theory of Poker, johon pitäs varmaan jossain vaiheessa tutustua.

Offline

#39 27.01.2008 22:09

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: kk

Osaisiko joku suositella hyvää kyberpunkia? Mielellään suomeksi kun ei minulla englanniksi lukemisesta tahdo tula mitään. Neurovelho ja Palkkionmetsästäjä (Do Androids Dream of Electric Sheep?) on tuttuja. Jotain muutakin Dickiä olen yrittänyt mutten oikein jaksanut. Onko esim. Gibsonilla muuta luettavaa kun Neurovelho?

Offline

#40 27.01.2008 22:32

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: kk

stratum wrote:

Osaisiko joku suositella hyvää kyberpunkia? Mielellään suomeksi kun ei minulla englanniksi lukemisesta tahdo tula mitään. Neurovelho ja Palkkionmetsästäjä (Do Androids Dream of Electric Sheep?) on tuttuja. Jotain muutakin Dickiä olen yrittänyt mutten oikein jaksanut. Onko esim. Gibsonilla muuta luettavaa kun Neurovelho?

Tätä kehutaan aina, ja haluisin ihan simona lukee sen:

http://www.boostep.fi/imagemagic.php?im … e=category

Mä haluun dandyn  itku

Muuten onkin melkeen kaikki lukemani scifi ollu just jotain muuta kuin cyberpunkkia. Pari muutakin Gibsonia tullu kyllä luettua, mut eihän ne Neukkarille pärjää.

Sellanen novelli Lucius Shepardilta kuin R&R on kyllä ihan pirun hyvä. Löytyy suomeksi Isaac Asimovin Science Fiction valikoimasta I. Joka kirjastosta löytynee. Varmaan se Sonic Youthin hehkuttama Green Eyeskin on hyvä.

Sitten taas lienee määrittelykysymys, mikä on cyberpunkkia, ja mikä on siihen vaikuttanut. Wikipedia listaa vaikuttajiksi mm. jotkut Dickin teokset, Alfred Besterin Murskatun miehen (on hyvä!) sekä Samuel R. Delaneyn (Nova on kyllä ihan "vaan" scifiä), ja toki Bill Burroughsinkin (Nova Express ja Alaston lounas tulee ainakin itellä mieleen).


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#41 27.01.2008 22:53

Pope
Bailarina Erotica
From: Käden taitojen runsaudensarvi
Registered: 17.02.2007
Posts: 18,484

Re: kk

stratum wrote:

Osaisiko joku suositella hyvää kyberpunkia? Mielellään suomeksi kun ei minulla englanniksi lukemisesta tahdo tula mitään. Neurovelho ja Palkkionmetsästäjä (Do Androids Dream of Electric Sheep?) on tuttuja. Jotain muutakin Dickiä olen yrittänyt mutten oikein jaksanut. Onko esim. Gibsonilla muuta luettavaa kun Neurovelho?

aloin suosittelemaan, mutta tajusin että olen lukenut loppujen lopuksi aika vähän kyperbpunkkia, lähinnä just Gibsonia ja Dikkiä. Stephen Ingsin Hot Headista ja Hot Wiresta tykkäsin kyllä aikoinaan, Loki on ne kääntänyt molemmat (Kuuma pää, Kuumalinja).


DMIjc.png

menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta

Offline

#42 27.01.2008 23:02

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: kk

Jean-Babtiste wrote:

Sitten taas lienee määrittelykysymys, mikä on cyberpunkkia, ja mikä on siihen vaikuttanut. Wikipedia listaa vaikuttajiksi mm. jotkut Dickin teokset, Alfred Besterin Murskatun miehen (on hyvä!) sekä Samuel R. Delaneyn (Nova on kyllä ihan "vaan" scifiä), ja toki Bill Burroughsinkin (Nova Express ja Alaston lounas tulee ainakin itellä mieleen).

Burroughsilta ehkä sanoisin (asioista oikeasti mitään tietämättä) vielä enemmän cyberpunkiin vaikuttaneen sen myöhäisvaiheen trilogian, josta nyt on suomennettu se Hämyisten öiden kaupungit vai mikä nyt onkaan. Takakannen perusteella vaikutti mielenkiintoiselta, mutta perkele kun siitä ei saa mitään selvää mitä milloin ja missäkin tapahtuu. Ihan sama kun yrittäisin lukea jotain Gogolia venäjäksi...  grin


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#43 27.01.2008 23:03

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: kk

[quote:d1a5cbe5d1="Jean-Babtiste"]Tätä kehutaan aina, ja haluisin ihan simona lukee sen:

http://www.boostep.fi/imagemagic.php?im … e=category[/quote:d1a5cbe5d1]
Oon lukenut tuon joskus ja ei ollut mun mielestä erikoinen.

Pope wrote:

aloin suosittelemaan, mutta tajusin että olen lukenut loppujen lopuksi aika vähän kyperbpunkkia, lähinnä just Gibsonia ja Dikkiä. Stephen Ingsin Hot Headista ja Hot Wiresta tykkäsin kyllä aikoinaan, Loki on ne kääntänyt molemmat (Kuuma pää, Kuumalinja).

Aika sama kävi, en ole cyberpunkia suuremmin ikinä lukenut, en edes Neurowelhoa... Kuuman pään oon lukenut, oli muistaakseni ok.


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#44 27.01.2008 23:13

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: kk

Pope wrote:

Stephen Ingsin Hot Headista (Kuuma pää)

Tonkin oon lukenu. Luin kyllä helposti, mutta en muista tosta oikeen mitään.


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#45 27.01.2008 23:21

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: kk

Jean-Babtiste wrote:

[quote:c2939e519d="Pope"]Stephen Ingsin Hot Headista (Kuuma pää)

Tonkin oon lukenu. Luin kyllä helposti, mutta en muista tosta oikeen mitään.[/quote:c2939e519d]
Muistelisin, että se ois jotenkin sellaista... hooceempaa cyberpunkia, eli kunnon synkkää teknorypistelyä. Toi Kun painovoima pettää oli muistaakseni enemmän sellainen dekkari, joka sijoittuu cyberpunkmaiseen (mitä se sitten onkaan...) tulevaisuuden maailmaan.

Voin myös muistaa vitun väärin.


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#46 27.01.2008 23:26

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,484
Website

Re: kk

ootko J-B (tai muut) lukenu kenji siratoria? kuulemma joku japanilainen cyberpunk-kirjailija, julkaisin siltä taannoin levyllisen cyberpunk-noisee colorflash:hmm:


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#47 29.01.2008 21:19

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: kk

Kjell Westö kiinnostaisi, kertokaas siitä, että mikä ois hyvää, mistä kannattaisi lähteä liikkeelle jne.


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#48 29.01.2008 21:21

hrmunoita
rankka rässi
From: 1927 'till infinity
Registered: 16.09.2005
Posts: 39,222

Re: kk

noiseidea wrote:

Kjell Westö kiinnostaisi, kertokaas siitä, että mikä ois hyvää, mistä kannattaisi lähteä liikkeelle jne.

Kämppis sanoo, että Leijat Helsingin yllä. Ja tietyssä mielessä kuulemma se uusin Finlandia-voittaja.


Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu

Offline

#49 29.01.2008 22:00

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: kk

Stephen Ings tais muuten olla Simon Ings. En huomannu korjata icon_cool


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#50 29.01.2008 22:04

Katkennut petsari
Member
From: Killerjärvi
Registered: 23.06.2006
Posts: 5,294
Website

Re: kk

hrmunoita wrote:

[quote:a3b9e641be="noiseidea"]Kjell Westö kiinnostaisi, kertokaas siitä, että mikä ois hyvää, mistä kannattaisi lähteä liikkeelle jne.[/quote:a3b9e641be]
Kämppis sanoo, että Leijat Helsingin yllä. Ja tietyssä mielessä kuulemma se uusin Finlandia-voittaja.

Myös "Lang" kannattaa ehdottomasti lukea kolmen suuren sukutarinansa vastapainoksi.


- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.

Offline

#51 29.01.2008 22:13

schlagobers
Member
Registered: 21.11.2006
Posts: 797

Re: kk

Luin ihan vasta tuon Donna Tarttin Jumalat juhlivat öisin, ja se oli kyl hieno.  Varmaan toinen trillerityylinen kirja, jonka oon koskaan lukenut. Päätin kirjan inspiroimana matkustaa mahdollisimman pian sinne New Englandin maisemiin ja lähistölle, koska Tartt saa ne seudut kuulostamaan vastustamattomilta.

John Irving on yks mun suosikkikirjailija, mutta siltä voi lukea vaan 1-2 romaania kyllästymättä. Eli ennen kuin tajuaa, että samat teemat toistuu kirjasta toiseen aina! Mielestäni paras on Hotel New Hampshire (eli suom. Kaikki isäni hotellit).

Viime vuosien parhaita on ollut Bulgakovin Saatana saapuu Moskovaan. Ainoa lukemani venäläinen kirja, jota ei ole tarvinnut taistella läpi.

Melkein kaikki muhun suurimmin vaikuttaneet teokset on lukioajoilta. Olispa kiva löytää vieläkin jotain vastaavaa, kuten Anja Kaurasen Sonja O. kävi täällä. Se on hyvä liian kilteille tytöille.

Offline

#52 29.01.2008 22:26

nametaken_
Member
Registered: 04.04.2007
Posts: 1,083

Re: kk

Itsehän "kaupittelisin" Nikolai Gogolin Kuolleita sieluja  icon_smile Novellikokoelmien aatelistoa on Roald Dahlin Rakkaani, kyyhkyläinen. Mark Haddonin Yöllisen koiran merkillinen tapaus on puolestaan sympaattinen kirja. Robert McLiam Wilsonin Eureka Street on aika vaikuttava kirja se. Palahniukin Tukehtuminen oli hulvaton. D.H. Lawrence on hyvä kirjailija myöskin.

Jatkuu...

Offline

#53 29.01.2008 22:34

hrmunoita
rankka rässi
From: 1927 'till infinity
Registered: 16.09.2005
Posts: 39,222

Re: kk

[quote:5b07bde59f="schlagobers"] Ainoa lukemani venäläinen kirja, jota ei ole tarvinnut taistella läpi.
[/quote:5b07bde59f]
Lueppa Gogolia.


Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu

Offline

#54 29.01.2008 22:52

Firon
Marvelin juustohirviö
From: Nuthill
Registered: 09.03.2007
Posts: 9,272
Website

Re: kk

Katkennut petsari wrote:

[quote:72a6a9502c="hrmunoita"][quote:72a6a9502c="noiseidea"]Kjell Westö kiinnostaisi, kertokaas siitä, että mikä ois hyvää, mistä kannattaisi lähteä liikkeelle jne.[/quote:72a6a9502c]
Kämppis sanoo, että Leijat Helsingin yllä. Ja tietyssä mielessä kuulemma se uusin Finlandia-voittaja.[/quote:72a6a9502c]

Myös "Lang" kannattaa ehdottomasti lukea kolmen suuren sukutarinansa vastapainoksi.

Mä pidin myös Leijoista ja Langista kovasti, vaikka en oikein osaa sanoa minkä takia. Mitään muuta en Westöltä ole lukenut, pitäisi varmaan käydä maksamassa kirjaston sakot pois taas ja lainaamassa joku.

Elokuvaversio Leijoista oli mun mielestä todella huono. Ihanat naiset rannalla leffaa tuli myös joskus katsottua sivusilmällä, siitä en muista juuri mitään koska odottelin vaan koko ajan Marika Krookin paljaita rintoja ruutuun.

Edit: miksiköhän olen luullut että Ihanat naiset rannalla on Westön kirjoittama  017

Last edited by Firon (09.06.2015 09:42)

Offline

#55 29.01.2008 22:56

jn85
Member
From: Oulu
Registered: 24.01.2007
Posts: 935

Re: kk

schlagobers wrote:

Viime vuosien parhaita on ollut Bulgakovin Saatana saapuu Moskovaan. Ainoa lukemani venäläinen kirja, jota ei ole tarvinnut taistella läpi.

Saatana saapuu Moskovaan on kyllä hieno. Mulla ei oikeastaan ole noiden venäläisten klassikoiden kanssa ollut vaikeuksia, esimerkiksi Oblomov sekä Rikos ja rangaistus ovat mahtavia molemmat.

Oikeastaan suurin ongelma noiden tiiliskivien kanssa on aloitus: ei oikein löydy intoa, kun tietää edessä olevan melko pitkän urakan. Ja tarviihan nuo toisaalta aikaakin. Opiskelukiireiden keskellä lukee mielellään jotain kevyempää.

Offline

#56 29.01.2008 23:28

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: kk

Jean-Babtiste wrote:

Stephen Ings tais muuten olla Simon Ings. En huomannu korjata icon_cool

Joo, näin o.


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#57 29.01.2008 23:48

Pope
Bailarina Erotica
From: Käden taitojen runsaudensarvi
Registered: 17.02.2007
Posts: 18,484

Re: kk

noiseidea wrote:

[quote:594a0a231d="Jean-Babtiste"]Stephen Ings tais muuten olla Simon Ings. En huomannu korjata icon_cool[/quote:594a0a231d]
Joo, näin o.

ohops näin tosiaan pääsi käymään colorflash
hyvä kun korjattiin peuk


DMIjc.png

menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta

Offline

#58 29.01.2008 23:53

Pope
Bailarina Erotica
From: Käden taitojen runsaudensarvi
Registered: 17.02.2007
Posts: 18,484

Re: kk

hrmunoita wrote:

[quote:4bcecfca74="noiseidea"]Kjell Westö kiinnostaisi, kertokaas siitä, että mikä ois hyvää, mistä kannattaisi lähteä liikkeelle jne.[/quote:4bcecfca74]
Kämppis sanoo, että Leijat Helsingin yllä. Ja tietyssä mielessä kuulemma se uusin Finlandia-voittaja.

Leijoista tykkään aivan håmåna, oon lukenu tosi monta kertaa sen. Isän nimeen ihan pl, Langin oon missannu, mutta uusin taas aika mahtava. Nuo kaksi saa meikäläisen rakastumaan Helsinkiin aina uudelleen. Onhan Westöllä maneerinsa joista joku ei ehkä tykkään mutta sou not. Kiva ois ruotsia osata niin hyvin että pystyisi, mutta kun ei...


DMIjc.png

menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta

Offline

#59 29.01.2008 23:53

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007
Posts: 19,439

Re: kk

schlagobers wrote:

Viime vuosien parhaita on ollut Bulgakovin Saatana saapuu Moskovaan. Ainoa lukemani venäläinen kirja, jota ei ole tarvinnut taistella läpi.

Oon hiplaillu tätä jo useemman kerran, vois kai ostaakin. Onko kukaan lukenu Piin elämää? Kuulostaa meilenkiintoselta, mutten sitäkään o raaskinu ostaa.

*


Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

Offline

#60 30.01.2008 00:03

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007
Posts: 19,439

Re: kk

[quote:5b7e5df8ff="nametaken_"]Itsehän "kaupittelisin" Nikolai Gogolin Kuolleita sieluja  icon_smile Novellikokoelmien aatelistoa on Roald Dahlin Rakkaani, kyyhkyläinen. Mark Haddonin Yöllisen koiran merkillinen tapaus on puolestaan sympaattinen kirja. Robert McLiam Wilsonin Eureka Street on aika vaikuttava kirja se. Palahniukin Tukehtuminen oli hulvaton. D.H. Lawrence on hyvä kirjailija myöskin.

Jatkuu...[/quote:5b7e5df8ff]
Dahlilta en o huonoja lukenutkaan. Lastenkirjat luin ala-asteella ja novellit vanhempana, hyviä kaikki. Taitaa olla kolme novellikokoelmaa julkastu suomeksi. Paitsi, että nus nus, ekan nimi on Rakkaani, kyyhkyläiseni.

Eureka Street, Belfastia (toinen nus nus icon_redface) yritin, mut ei lähteny sitten millään. Frank McCourtin irkkujutut on mun meilestä PALJON parempia.

*


Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB