#31 05.05.2007 00:28

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,470
Website

Re: This Heat

hankin boksin mut kuuntelut jääneet viime aikoina... vaan olipas se potskun keikka aika kova, huh. aika totaalinen ylläri sillai kun en mitään odottanu mut kaiken sain.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#32 05.05.2007 00:33

risto_m
Member
From: Turku
Registered: 20.09.2006
Posts: 9,857

Re: This Heat

Näin oon kuullut aiemminkin ja siksi harmittaakin että olin tällanen kotio jäävä håmå.


Se on ihan järkyttävää. Se on kuvottavaa kusetusta. Se on helvetinmoista suhmurointia. Se on törkeää. Se on ihan karseaa katsoa.

Offline

#33 07.05.2007 15:12

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: This Heat

Joo olihan se haywardi aikamoinen jannu...yhdistelmä landehiman fysiikanopettaja-maanviljelijänaapurin karskia karismaa ja Morrisseyn kasvonpiirteitä, sekä "here comes johnny!"-ilmeilyä kun hullunkiilto iski silmiin hypätessään yleisöön psyykkaamaan itseään vielä yhteen kappaleeseen.

Teennäisyyden rajoilla taiteiltiin useaan otteeseen, mut pysyttiin silti rajan paremmalla puolen, kova oli keikka jåå


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#34 08.05.2007 15:52

risto_m
Member
From: Turku
Registered: 20.09.2006
Posts: 9,857

Re: This Heat

[quote:cfa18a9b7f="HUIG"]Joo olihan se haywardi aikamoinen jannu...yhdistelmä landehiman fysiikanopettaja-maanviljelijänaapurin karskia karismaa ja Morrisseyn kasvonpiirteitä, sekä "here comes johnny!"-ilmeilyä kun hullunkiilto iski silmiin hypätessään yleisöön psyykkaamaan itseään vielä yhteen kappaleeseen.

Teennäisyyden rajoilla taiteiltiin useaan otteeseen, mut pysyttiin silti rajan paremmalla puolen, kova oli keikka jåå[/quote:cfa18a9b7f]

Kuulostaa olleen samaan aikaan sekä  grin että  rokrok

Yksi mun hävettävimmistä perjantain kännispämmeistä on tässä topikissa, joten taitaapa editti viuhua kohta vaan.


Se on ihan järkyttävää. Se on kuvottavaa kusetusta. Se on helvetinmoista suhmurointia. Se on törkeää. Se on ihan karseaa katsoa.

Offline

#35 08.05.2007 15:58

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,470
Website

Re: This Heat

risto_m wrote:

Yksi mun hävettävimmistä perjantain kännispämmeistä on tässä topikissa, joten taitaapa editti viuhua kohta vaan.

EI NÄY


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#36 08.05.2007 16:14

risto_m
Member
From: Turku
Registered: 20.09.2006
Posts: 9,857

Re: This Heat

psykokarkki wrote:

[quote:2547c56e7d="risto_m"]Yksi mun hävettävimmistä perjantain kännispämmeistä on tässä topikissa, joten taitaapa editti viuhua kohta vaan.[/quote:2547c56e7d]
EI NÄY

icon_wink


Se on ihan järkyttävää. Se on kuvottavaa kusetusta. Se on helvetinmoista suhmurointia. Se on törkeää. Se on ihan karseaa katsoa.

Offline

#37 08.05.2007 16:18

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,470
Website

Re: This Heat

risto_m wrote:

icon_wink

risto_m wrote:

Ai jaa että oikein Haywardin keikalle no on meilgi tääl turuus yliopisto.

turha se on hyviä juttuja editoida colorscroll;):psyke: excitebikenes  excitebikenes  excitebikenes  excitebikenes  excitebikenes  ff


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#38 08.05.2007 17:39

risto_m
Member
From: Turku
Registered: 20.09.2006
Posts: 9,857

Re: This Heat

psykokarkki wrote:

[quote:72422166a9="risto_m"];)

risto_m wrote:

Ai jaa että oikein Harvardiin keikalle no on meilgi tääl turuus yliopisto.

turha se on hyviä juttuja editoida colorscroll;):psyke: excitebikenes  excitebikenes  excitebikenes  excitebikenes  excitebikenes  ff

Vittu oon tyhmä, tajusin vasta nyt kuinka hyvä juttu toi oli! Kiitti psyke, tiesin et suhun voi luottaa!

aavemainen hiljaisuus laskeutuu, jotain pientä julinaa kuuluu, sitten...

colorscroll colorscroll colorscroll colorscroll colorscroll


loppu. sf.


Se on ihan järkyttävää. Se on kuvottavaa kusetusta. Se on helvetinmoista suhmurointia. Se on törkeää. Se on ihan karseaa katsoa.

Offline

#39 22.01.2009 17:22

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: This Heat

peel sessions levy "made available" lähti soimaan. ensi tuntemukset: kaikkien aikojen paras bändi.

Offline

#40 22.01.2009 17:35

risto_m
Member
From: Turku
Registered: 20.09.2006
Posts: 9,857

Re: This Heat

risto_m wrote:

[quote:f2014b6e8f="psykokarkki"][quote:f2014b6e8f="risto_m"];)[/quote:f2014b6e8f]

risto_m wrote:

Ai jaa että oikein Harvardiin keikalle no on meilgi tääl turuus yliopisto.

turha se on hyviä juttuja editoida colorscroll;):psyke: excitebikenes  excitebikenes  excitebikenes  excitebikenes  excitebikenes  ff

Vittu oon tyhmä, tajusin vasta nyt kuinka hyvä juttu toi oli! Kiitti psyke, tiesin et suhun voi luottaa!

aavemainen hiljaisuus laskeutuu, jotain pientä julinaa kuuluu, sitten...

colorscroll colorscroll colorscroll colorscroll colorscroll


loppu. sf.

Mitäs helvettiä tää segoilu on?!?!?! icon_lol

Pistetään This Heatille, hienolle bändille, jota en kuuntele käytännössä koskaan, vaikka tuo boksi hyllyssä pönöttääkin peuk


Se on ihan järkyttävää. Se on kuvottavaa kusetusta. Se on helvetinmoista suhmurointia. Se on törkeää. Se on ihan karseaa katsoa.

Offline

#41 22.01.2009 17:36

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: This Heat

koska deceit ja s/t ovat täydellisiä levyjä minun kirjoissani, lopetin peel sessionien kuuntelun ja tilasin playsta sen kuuden cd:n boksin. menihän tuohon rahaa mutta kyllä tästä herkusta kannattaa maksaa. viimeksi olen syttynyt musasta näin paljon kuullessani battlesin mirroredin ekaa kertaa. tämä bändi on jotain aivan vitun nerokasta.

Offline

#42 22.01.2009 18:04

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: This Heat

Huiggi taisi mainita ekalla sivulla Camberwell Now'n, jonka Hayward siis perusti Gareth Williamsin jätettyä kaiken. Playn (muistaakseni) alesta nappasin loppuvuodesta parilla punnalla koko tuotannon niputtavan All's Well -kokoelman, jonka on kyllä ehdottoman suositeltava hankinta. Parhaimmillaan vielä parempaa kuin This Heat, ja huonoimmillaankin melkein yhtä hyvää.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#43 22.01.2009 20:09

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,470
Website

Re: This Heat

[quote:84cf8d15cf="risto_m"]Mitäs helvettiä tää segoilu on?!?!?! icon_lol

Pistetään This Heatille, hienolle bändille, jota en kuuntele käytännössä koskaan, vaikka tuo boksi hyllyssä pönöttääkin peuk[/quote:84cf8d15cf]
enpä kuule tiijä  icon_lol  icon_biggrin

ja jälkimmäiseen sama, pitäis kyl kuunnella.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#44 22.01.2009 20:24

huntin_seteli
Member
From: Läävälandia
Registered: 22.07.2008
Posts: 241
Website

Re: This Heat


TÄÄ ON TUNTEELLISTA KUUNTELE NYT SAATANA MÄ TÄSSÄ MUKIINMENEVÄSTI
KÄRSIN JA SMART CASUALISTI KONTEMPLOIN JUTTUJA
____________
[quote:b8bb95b811] 2nite, I realized somethin'. I'm grown + I'm a living & breathing Funksta! Both of those 2gether = a serious situation.[/quote:b8bb95b811]

Offline

#45 22.01.2009 20:46

tomitarmo
Member
From: 00250
Registered: 19.05.2008
Posts: 6,221

Re: This Heat

[quote:688974ac48="risto_m"]
Pistetään This Heatille, hienolle bändille, jota en kuuntele käytännössä koskaan, vaikka tuo boksi hyllyssä pönöttääkin peuk[/quote:688974ac48]
Kalliihko ostos pelkäksi hyllykoristeeksi... 017 :?


"Olin eka ja kolmas, joka sai maksusta"

Offline

#46 02.02.2009 18:36

juustop
Member
Registered: 14.07.2006
Posts: 309

Re: This Heat

[quote:940b423da2="tomitarmo"][quote:940b423da2="risto_m"]
Pistetään This Heatille, hienolle bändille, jota en kuuntele käytännössä koskaan, vaikka tuo boksi hyllyssä pönöttääkin peuk[/quote:940b423da2]
Kalliihko ostos pelkäksi hyllykoristeeksi... 017 :?[/quote:940b423da2]

ripa tai hande, mitä bungaa?

Offline

#47 02.02.2009 18:42

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: This Heat

boksin kaksi ensimmäistä kuuntelemaani levyä (deceit ja health & efficiency) kuulostivat niin täydellisiltä, että en ole uskaltanut kuunnella vielä noita muita. tämä on sitä parasta musiikkia.

itse asiassa alun perin tutustuin this heatiin nimimerkki juustop:n rumbaan vuonna 2002 kirjoittaman post-rock -artikkelin kautta. bändi mainittiin siinä, mut pari vuotta meni ennen kuin näiltä jotain kuulin. täytyypä tässä samassa spämmissä kiittää mainittua henkilöä siitä, että tutustutti minut kaikkeen siihen loistavaan musaan mitä nykyään kuuntelen. voisin jopa sanoa, että artikkelissa mainittuihin bändeihin tutustuttuani aloin kuuntelemaan musaa aivan eri korvin. eli, kiitos juustop. ff:peuk::peuk::peuk:

Offline

#48 02.02.2009 20:34

juustop
Member
Registered: 14.07.2006
Posts: 309

Re: This Heat

ydinaukio wrote:

eli, kiitos juustop. ff:peuk::peuk::peuk:

jumpe.  icon_redface ->  pus

Offline

#49 03.02.2009 16:32

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,916
Website

Re: This Heat

ydinaukio wrote:

täytyypä tässä samassa spämmissä kiittää mainittua henkilöä siitä, että tutustutti minut kaikkeen siihen loistavaan musaan mitä nykyään kuuntelen. voisin jopa sanoa, että artikkelissa mainittuihin bändeihin tutustuttuani aloin kuuntelemaan musaa aivan eri korvin. eli, kiitos juustop

Hassu juttu, mut mä lukaisin ton loistavan artikkelin vasta pari kuukautta sitten DBGenen (ja mun) vessassa, jonne lehti oli jäänyt lojumaan. Tuli mieleen, että jos kyseisen jutun olis lukenut silloin 2002, niin oispa ollut aika paljon helpompaa löytää monia siinä mainittuja bändejä. Toki muut kanavat sitten tuuttasivat samaa tietoa vähän ripotellummin. Mut joo, varmasti olisi "muuttanut elämäni"...


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#50 03.02.2009 16:41

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: This Heat

joo, ja tärkeinpänä tuosta jutusta onkin jäänyt mieleeni ajatus, että postrokin ideat ymmärrettyään on helpompi kuunnella samoilla korvilla vaikkapa john coltranea ja autechrea. postrock toimiikin varmaan monille teini-ikäisille väylänä muuhun (usein vielä parempaan) musaan... tai mulle ainakin kävi näin.

Offline

#51 03.02.2009 18:33

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: This Heat

ydinaukio wrote:

postrock toimiikin varmaan monille teini-ikäisille väylänä muuhun (usein vielä parempaan) musaan... tai mulle ainakin kävi näin.

017

Asiaan sinänsä liittymättä tuli heti mieleen Hesarin yleisönosastolla käytävä vitun hämmentävä "mitä on hyvä musiikki" -keskustelu, joka on tasoa spede potenssiin 10.

Offline

#52 03.02.2009 18:36

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: This Heat

niin? itse ainakin tajusin esim. postrockbändien vaikutteihin perehdyttyäni, että aikalailla samat jutut on tehty usein jo kauan sitten ja paljon paremmin

Offline

#53 03.02.2009 20:05

Neuvostoliitto
Kyntömestari
Registered: 25.11.2008
Posts: 9,088

Re: This Heat

Post-rockin kautta löytyi useita genrejä ja bändejä, joita ei aiemmin tiennyt tai osannut arvostaa. Tietyt ambientit ja klassisestkin on sitä kautta tulleet tutuiksi, hiffaan täysin mitä YA meinaa. icon_cool


Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan

Offline

#54 03.02.2009 20:16

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: This Heat

Joo kyllä mäki tajusin mutta periaatteesta vastustan tätä "tää tehtiin jo 20-luvulla kolme kertaa paremmin" -ajattelua. Mutta ei mitään vääntöä ollut eikä ole tarkoitus aloittaa ja ekan spämmin kirjoitin lähinnä kun tuli mieleen se Hesarin surkuhupaista musiikin hyvyden määrittely -keskustelu.

Offline

#55 03.02.2009 20:24

Neuvostoliitto
Kyntömestari
Registered: 25.11.2008
Posts: 9,088

Re: This Heat

stratum wrote:

periaatteesta vastustan tätä "tää tehtiin jo 20-luvulla kolme kertaa paremmin" -ajattelua.

Tähän toki sama.

Eikä se musiikki, mitä postiksen kautta olen löytänyt, ole varsinaisesti parempaa kuin muukaan kuuntelemani musiikki. Eikä ne vanhatkaan hävinneet, vaikka pahimmassa post-rock huumassa niin luulinkin käyvän. Nykyään tulee aika harvakseltaan kuunneltua mitään "post" -liitteellä alkavaa.


Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan

Offline

#56 04.02.2009 04:02

kaistahai
Member
From: Strömsö
Registered: 04.01.2006
Posts: 3,746

Re: This Heat

Lukematta nyt JuustoP:n postrock-julistusta, mulla vähän kutkuttaa mielessä et aivan kuten eräs trumpetisti ei tykännyt yhtään siitä että sanoin sen soittavan jazzia ja se "mieluummin soitti musiikkia" en itsekään ymmärrä tätä post-rock-liitettä. Itse ainakin omaksun musiikista sen mikä koskettaa (tai ei) ja kuuntelen kaikkea vastaan tullutta sekaisin.

Tätä miettiessäni toki tajusin, että luovun tyylilajimääritteen käytöstä yleensä siinä vaiheessa kun omasta mielestäni tunnen kyseistä tyyliljajia jotenkuten. Eli kun en tunne, tunnen tarvetta tuntemattoman määrittelyyn.

Ja lisätäkseni vielä, tänään keskustelin jazz-fonistista, Free Jazz-määritelmän siivittäessä keskustelua alusta lähtien. Eli luokittelen kuitenkin jonkin lajin "Free Jazziksi" vaikka tunnen sitä - mutta ehkä se on liian suuri laji - - mutta eikö kaikki musiikin lajityypit ole liian suuria luokiteltaviksi, perkale.

Edit: ja sori nyt tällanen pulunhomostelu, kohta saan varmaan homopoliiisit perääni ja erotuksen "scene" kirkosta, mjötääh.


Isällä on nissan pathfinder ja sellainen näyttö johon voi liittää tietokoneen ja 500e että saa näppiksen? Eli mac book pröö.

Offline

#57 04.02.2009 04:55

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: This Heat

ja sähän lähdet


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#58 04.02.2009 17:47

juustop
Member
Registered: 14.07.2006
Posts: 309

Re: This Heat

kaistahai wrote:

Lukematta nyt JuustoP:n postrock-julistusta, mulla vähän kutkuttaa mielessä et aivan kuten eräs trumpetisti ei tykännyt yhtään siitä että sanoin sen soittavan jazzia ja se "mieluummin soitti musiikkia" en itsekään ymmärrä tätä post-rock-liitettä. Itse ainakin omaksun musiikista sen mikä koskettaa (tai ei) ja kuuntelen kaikkea vastaan tullutta sekaisin.

täytyy nyt paljastaa että jo suunnitellessani tuota katsausta alkoi post rock -käsite kuulostaa omassa korvassani vähän kulahtaneelta, ja juttua työstäessä tajusi yhä paremmin ettei se tarkoita oikein mitään järkevää. nykyään se kai tarkoittaa tiettyä Slintistä jne. ammentanutta instrumentaalirokkijuttua, mutta harvinaisen heterogeeninen "lajityyppi" se silti on - aivan kuten "noise" on perusrokkijournalistien käsissä kohtuullisen älytön ilmaus joka tarkoittaa kai osapuilleen "sekoilua jossa ei oo kertsiä".

mut sit kuitenkin kun oon tämmönen pelimies niin kelasin että ilmaus "post rock" kiinnostaa kuitenkin monia ihmisiä, joten sen kautta voi suht luontevasti kertoa kaikenlaisesta hyvästä ja jännittävästä ja merkityksellisestä musiikista joka muuten jää vähän irralliseksi monen tajunnassa.

kylmä totuus siis on, että semmonen ylimielinen kusipiä täällä kirjuttaa ja vanuttaa.

..

ja kun propseja jaellaan niin hei toi kaistis (ja aiemmin tero s., vaikkei uskois) on kyllä tässä männä vuosina opettanut mulle aika paljon siitä perustotuudesta että hyvä musa on hyvää musaa ja että "lajityyppeihin" (ja "valistuneeseen mielipiteeseen") liittyvät arvostukset ja fetissit ja snobbailut voi työntää takas sinne mistä ne on tullut - trendit tulee ja menee mutta jos joku mulle putoo niin se putoo, ei siinä kummempaa. (Tai siis on mutta se on kokonaan toinen stoori)

Offline

#59 04.02.2009 20:56

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: This Heat

niin olihan tuossa artikkelissas mainittu useita bändejä ja levyjä joita ei yleensäkään kuule postrokiks nimitettävän. postrockhan on ehkä laajin "genre" mitä tiedän, nimenomaan kuten sanoit melkein mitä tahansa voidaan nykyään nimittää postrokiks tai vaikka just noiseks. eikä sillä mitään väliä ainakaan mulle oo

Offline

#60 05.02.2009 01:44

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,916
Website

Re: This Heat

Ei mulle kyllä edelleenkään mikään ole sen parempaa ku Gybe, DMST ja EITS parhaimmillaan.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB