1. Index
  2. » Keikkamainokset
  3. » New York-keikkaspäm

#31 16.11.2010 17:34

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: New York-keikkaspäm

hrmunoita wrote:

Onhan täällä noi keikat aika pitkälti kädet taskussa seisoskelua sen 5-15 jannun bailausrykmentin ohella.

tavastialta puuttuu myös se bailausrykmentti.

Offline

#32 16.11.2010 17:43

tapna
Member
Registered: 02.03.2006
Posts: 10,828

Re: New York-keikkaspäm

börjeslandet wrote:
huïg wrote:
börjeslandet wrote:

Yleisö oli aivan pähkinöinä ja laulo biisejä mukana. Välillä Jonathan ei ees soittanu mitään vaan astu mikin ulkopuolelle tanssahtelemaan ja yleisö laulo sanat biggrin Isoissa kaupungeissa tällaset keikat on just parhaita ku yleisö ei oo niin jäykkää ku Suomessa ja ne on ehkä kuulleetkin esiintyjältä pari biisiä...

sori vaan, mut nyt kyllä fetissiketjussa nämä. ruoho, aita, vihreä jne. ensin ruotsi, sitten tämä...

suomen keikkafiilikset on vähän outo juttu kun homma vaihtelee koko skaalalla, riippuu siitä mimmonen keikka on. kyllähän esim ameriikkalaisten bändien keskuudessa on erittäin tunnettua se, että euroopassa on paljon parempi meno keikoilla ku jenkeissä.

ite oon kokenu et parhaat keikkafiilikset on ollu joillain roskilden keikoilla, ja sit dublinissa on aika toistamiseen ihammahtava tunnelma sellasilla tavastian kokosilla tapahtumilla. jostain syystä tripodissa aina aika ankeeta mut siis whelans jen. tekijöitä on monia. mut et kaupungin suuruus...

vuosia sitten richman soitti whelansissa ja paikalla oli vaan parikyt tyyppiä. jonathan veti sitten nuotiopiirikeikan lattialla laulattaen toivomuksesta tuotantoaan. seuraavalla kerralla oli täyttä ja ihan erilailla huumaava ilmapiiri.

ja varmasti meillä ja teilläkin kaikki laulaa sanat mukana vaikka olis improvisoitukin, on vaan niin hyvä meno!

Öö, kehuin yhden keikan yleisöä, Japandroidsin menoa (koska siellä jengi teki muutaki ku seiso kädet taskussa niinku Helsingissä myself included) + järjestelyjä kolmannessa, niin menee fetissiksi? Sulla taasen meni nurmikot ja aidat sekasin, et sanonu sanaakaan Suomen meiningeistä.

Mulle Dublin on ulkomaa ja siellä oli mahtavat keikat. Keskimäärin paljon parempi fiilis kuin missään muualla. Helsingissä on järjestäen paskimmat yleisöt ulkomaisille bändeille mitä oon kokenut. Piste. Paitsi jotkut poikkeustapaukset kuten armashenrik Liarsin keikalla. Mut mä varmaan kuuntelen väärnänlaista musaa? Mua ei hirveästi kiinnosta mikä se meno on jossain raskaampien jutuissa, koska en niissä kuitenkaan juuri koskaan käy. Ikinä en ole kuullut bändiltä jota kuuntelen, että Suomessa ois mahtava yleisö.

Eikä tuolla New Yorkissa nyt mitenkään, niin mielettömiä keikkoja tosiaankaan ollut kuin muutamat. Oneidan keikalla kyl huomas, että ne soitti kotikaupungissaan eikä yleisöä silleen kiinnostanu ku ne varmaan näkee ne miljoonasti ja oli varmaan nähneet paljon parempiakin keikkoja. Mut jos tätä vertaa siihen sunnuntaikeikkaan (vai oliko maanantai?) Tavastialla, missä oli ehkä rotsien lisäks kymmenen ihmistä paikalla, niin öö, olihan tää parempi. Vaikka olihan se ihan hauska kuunnella laulajan sketseilyä siitä miten väsynyt Helsinki oli viikonlopun jäljiltä.

Japandroidsin kesän keikalla Helsingissä ei juuri kukaan laulanu mukana, mut sit taas samana päivänä Arcade Firessa oli tuhatpäinen kuoro. Silti musta Japandroids oli parempi keikka, mut se taas johtuu siitä et pidän siitä musasta enemmän.

Just, valittelee fiiliksistä eikä kuitenkaan käy sellaisilla keikoilla, missä edes voi olla kunnon hulinaa. spede

Offline

#33 16.11.2010 19:28

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005
Posts: 15,706

Re: New York-keikkaspäm

tapna wrote:
börjeslandet wrote:
huïg wrote:
börjeslandet wrote:

Yleisö oli aivan pähkinöinä ja laulo biisejä mukana. Välillä Jonathan ei ees soittanu mitään vaan astu mikin ulkopuolelle tanssahtelemaan ja yleisö laulo sanat biggrin Isoissa kaupungeissa tällaset keikat on just parhaita ku yleisö ei oo niin jäykkää ku Suomessa ja ne on ehkä kuulleetkin esiintyjältä pari biisiä...

sori vaan, mut nyt kyllä fetissiketjussa nämä. ruoho, aita, vihreä jne. ensin ruotsi, sitten tämä...

suomen keikkafiilikset on vähän outo juttu kun homma vaihtelee koko skaalalla, riippuu siitä mimmonen keikka on. kyllähän esim ameriikkalaisten bändien keskuudessa on erittäin tunnettua se, että euroopassa on paljon parempi meno keikoilla ku jenkeissä.

ite oon kokenu et parhaat keikkafiilikset on ollu joillain roskilden keikoilla, ja sit dublinissa on aika toistamiseen ihammahtava tunnelma sellasilla tavastian kokosilla tapahtumilla. jostain syystä tripodissa aina aika ankeeta mut siis whelans jen. tekijöitä on monia. mut et kaupungin suuruus...

vuosia sitten richman soitti whelansissa ja paikalla oli vaan parikyt tyyppiä. jonathan veti sitten nuotiopiirikeikan lattialla laulattaen toivomuksesta tuotantoaan. seuraavalla kerralla oli täyttä ja ihan erilailla huumaava ilmapiiri.

ja varmasti meillä ja teilläkin kaikki laulaa sanat mukana vaikka olis improvisoitukin, on vaan niin hyvä meno!

Öö, kehuin yhden keikan yleisöä, Japandroidsin menoa (koska siellä jengi teki muutaki ku seiso kädet taskussa niinku Helsingissä myself included) + järjestelyjä kolmannessa, niin menee fetissiksi? Sulla taasen meni nurmikot ja aidat sekasin, et sanonu sanaakaan Suomen meiningeistä.

Mulle Dublin on ulkomaa ja siellä oli mahtavat keikat. Keskimäärin paljon parempi fiilis kuin missään muualla. Helsingissä on järjestäen paskimmat yleisöt ulkomaisille bändeille mitä oon kokenut. Piste. Paitsi jotkut poikkeustapaukset kuten armashenrik Liarsin keikalla. Mut mä varmaan kuuntelen väärnänlaista musaa? Mua ei hirveästi kiinnosta mikä se meno on jossain raskaampien jutuissa, koska en niissä kuitenkaan juuri koskaan käy. Ikinä en ole kuullut bändiltä jota kuuntelen, että Suomessa ois mahtava yleisö.

Eikä tuolla New Yorkissa nyt mitenkään, niin mielettömiä keikkoja tosiaankaan ollut kuin muutamat. Oneidan keikalla kyl huomas, että ne soitti kotikaupungissaan eikä yleisöä silleen kiinnostanu ku ne varmaan näkee ne miljoonasti ja oli varmaan nähneet paljon parempiakin keikkoja. Mut jos tätä vertaa siihen sunnuntaikeikkaan (vai oliko maanantai?) Tavastialla, missä oli ehkä rotsien lisäks kymmenen ihmistä paikalla, niin öö, olihan tää parempi. Vaikka olihan se ihan hauska kuunnella laulajan sketseilyä siitä miten väsynyt Helsinki oli viikonlopun jäljiltä.

Japandroidsin kesän keikalla Helsingissä ei juuri kukaan laulanu mukana, mut sit taas samana päivänä Arcade Firessa oli tuhatpäinen kuoro. Silti musta Japandroids oli parempi keikka, mut se taas johtuu siitä et pidän siitä musasta enemmän.

Just, valittelee fiiliksistä eikä kuitenkaan käy sellaisilla keikoilla, missä edes voi olla kunnon hulinaa. spede

Jos olisit lukenut tarkemmin, niin olisit huomannut, että viimeisessä kappaleessa pidän tärkeempänä sitä, että se musa on hyvää spede En mä minkään fiiliksen perässä juokse kaupungilla ja käytä euroja. Kyllä siinä pitää jotain muutakin kiinnostavaa olla.


en ole kolmekybänen emoboy

Offline

#34 16.11.2010 19:36

tapna
Member
Registered: 02.03.2006
Posts: 10,828

Re: New York-keikkaspäm

Samaa mieltä toki tuosta.

Offline

#35 16.11.2010 20:46

Phlegm
Member
From: Land of Sodomites
Registered: 31.01.2006
Posts: 5,173

Re: New York-keikkaspäm

börjeslandet wrote:

En mä minkään fiiliksen perässä juokse kaupungilla ja käytä euroja. Kyllä siinä pitää jotain muutakin kiinnostavaa olla.

Mutta silti nillität nihkeestä keikkafiiliksestä?

Jos mä meen kuunteleen pelkkää musaa, niin en mä kyl silloin tartte sinne yhtäkään perseenpyörittäjää tai mukanalaulajaa. Kunnon hulinat sit Puhelimien, Funin tai Jeesusliskon keikalla.

Veikkaan että kymmenen miljoonan ihmisen kaupungeista löytyy maailman parhaat ja paskimmat keikat/yleisöt/meiningit samasta kylästä.

Last edited by Phlegm (16.11.2010 20:55)

Offline

#36 16.11.2010 22:52

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005
Posts: 15,706

Re: New York-keikkaspäm

Phlegm wrote:
börjeslandet wrote:

En mä minkään fiiliksen perässä juokse kaupungilla ja käytä euroja. Kyllä siinä pitää jotain muutakin kiinnostavaa olla.

Mutta silti nillität nihkeestä keikkafiiliksestä?

En nillittänyt vaan kehuin tietynlaista yleisöä.


en ole kolmekybänen emoboy

Offline

#37 12.10.2011 22:46

tomitarmo
Member
From: 00250
Registered: 19.05.2008
Posts: 6,221

Re: New York-keikkaspäm


"Olin eka ja kolmas, joka sai maksusta"

Offline

#38 13.10.2011 09:01

grasskirt
Member
From: Helsinki
Registered: 08.09.2008
Posts: 2,362
Website

Re: New York-keikkaspäm

tomitarmo wrote:

peuk 

Laitetaanpas kirjanmerkkeihin, koska tälle on varmasti käyttöä maaliskuussa.

Offline

#39 13.10.2011 09:08

tomitarmo
Member
From: 00250
Registered: 19.05.2008
Posts: 6,221

Re: New York-keikkaspäm

grasskirt wrote:
tomitarmo wrote:

peuk 

Laitetaanpas kirjanmerkkeihin, koska tälle on varmasti käyttöä maaliskuussa.

Tälle on käyttöä huomenna.  dance


"Olin eka ja kolmas, joka sai maksusta"

Offline

#40 21.02.2012 14:13

grasskirt
Member
From: Helsinki
Registered: 08.09.2008
Posts: 2,362
Website

Re: New York-keikkaspäm

Missä kaikki hyvät keikat? Kaksi viikkoa aikaa bookata muutakin kuin tylsää paskaa tai haluan lentolippurahat takaisin mad

Offline

#41 21.02.2012 14:31

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005
Posts: 15,706

Re: New York-keikkaspäm

Ai miten niin tylsää paskaa mad
http://lepoissonrouge.com/events/view/3087


en ole kolmekybänen emoboy

Offline

#42 21.02.2012 22:09

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,533

Re: New York-keikkaspäm

grasskirt wrote:

Missä kaikki hyvät keikat? Kaksi viikkoa aikaa bookata muutakin kuin tylsää paskaa tai haluan lentolippurahat takaisin mad

Näyttää kyllä aika keskinkertaiselta tarjonta maaliskuun alussa. Voeeee. 21. päivä olisi Wedding Present. Onko liian myöhään? Ja 22. päivä Schwervon!. Jos ootte vielä tuolloin, MENKÄÄ!

Last edited by leposi (21.02.2012 22:12)

Offline

#43 21.02.2012 22:12

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: New York-keikkaspäm

leposi wrote:
grasskirt wrote:

Missä kaikki hyvät keikat? Kaksi viikkoa aikaa bookata muutakin kuin tylsää paskaa tai haluan lentolippurahat takaisin mad

Näyttää kyllä aika keskinkertaiselta tarjonta maaliskuun alussa. Voeeee. 21. päivä olisi Wedding Present. Onko liian myöhään? Ja 22. päivä Schwervon!. Jos ootte vielä tuolloin, MENKÄÄ!

Ei olla. frown2
Wedding Present!  itku

Offline

#44 21.02.2012 22:13

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,533

Re: New York-keikkaspäm

stratum wrote:
leposi wrote:
grasskirt wrote:

Missä kaikki hyvät keikat? Kaksi viikkoa aikaa bookata muutakin kuin tylsää paskaa tai haluan lentolippurahat takaisin mad

Näyttää kyllä aika keskinkertaiselta tarjonta maaliskuun alussa. Voeeee. 21. päivä olisi Wedding Present. Onko liian myöhään? Ja 22. päivä Schwervon!. Jos ootte vielä tuolloin, MENKÄÄ!

Ei olla. frown2
Wedding Present!  itku

itku

Äkkiä jatkoaikaa!

(Kattelin niiden keikkakalenteria ja "September – October : Continental Europe

October – November : The United Kingdom and Republic Of Ireland."

rokrok )

Last edited by leposi (21.02.2012 22:14)

Offline

#45 17.03.2012 14:46

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: New York-keikkaspäm

Eipä tuolla mitään kovin erikoisia keikkakokemuksia tullut vastaan. Paitsi yksi eli Beach Moms!

5.3. Glasslands Gallery: Young Prisms, Boy Friend, Alex Bleeker And The Freaks, Tanks Amigo
Young Prisms kiinnosti etukäteen jonkin verran, vaikka kuulohaivainnot olivat aika vähäisiä. Tää olikin ihan tusinasuukeisarointia, kaikki biisit vedettiin samalla kaavalla ilman sen kummempia vivahteita, kitarasoundikin pysyi koko ajan samana. Taidettiin lähteä kesken nukkumaan kun aikaerorasitustakin oli. Muista jäi mieleen lähinnä Real Estate -tyypin Alex Bleeker & co:n pari hyvää poppibiisiä muuten turhan jamittelun seassa.

6.3. 285 Kent Ave: The Men, American Snakeskin, Nude Beach, Organs
The Men kiinnosti etukäteen kans, muutamat maistiaiset olivat herättäneet mielenkiinnon. Jonkin verran hypeäkin kai on saatu aikaan, ja sen huomasi keikkapaikalla, joka pääesiintyjän aikaan oli ihan täyteen pakattu. Vaisuksi tämäkin esitys kuitenkin jäi, vaikka volat oli käännetty kaakkoon. Kesken täältäkin piti lähteä kun väsymyskin painoi vielä armottomammin kuin edellisenä iltana. Nude Beach grasskirtin mukaan nähtäneen ensi vuonna Primaverassa. Sitä odotellessa, tai en mä ainakaan odottele kun keikka jätti ihan kylmäksi. Aavikkorokkia soittanut American Snakeskin oli illan mielenkiintoisin.

14.3. Death by Audio: The Art of Shooting, Leslie Hong, Hello Phones, Beach Moms
Vasta paikan päällä selvisi, että tää olikin joku feministiklubi. Beach Moms oli tosiaan pirtsakka uusi tuttavuus, Tiger Trap -poppia sekoitettuna huuruiseen (välillä liiankin) efektöityyn kitarointiin ja semmoiseen nykybrooklynsoundiin (:grinni:). Nää oli parikymppisiä tai alle (ainakin parilla ruksit rystysissä) ja näki kyllä ettei nää hirveästi varmaan vielä olleet keikkailleet, mutta pääosin sekin näkyi ihan positiivisesti innokkuutena, tosin kitaristipoika olisi saanut jättää efektipedaaleilla pelleilyn vähän vähemmälle, mutta menkööt nuoruuden intoilun piikkiin. Toivottavasti saavat levydiilin joskus, ihan mielenkiinnolla ainakin itse seuraan näiden uraa.
Näytebiisi: http://vimeo.com/38340661
http://beachmoms.bandcamp.com/
Kitara ja nainen -juttu Leslie Hong jaksoi lämmittää vähän (grasskirtiä kai enemmänkin), muut oli turhia.

Offline

#46 23.05.2013 20:43

tomitarmo
Member
From: 00250
Registered: 19.05.2008
Posts: 6,221

Re: New York-keikkaspäm


"Olin eka ja kolmas, joka sai maksusta"

Offline

  1. Index
  2. » Keikkamainokset
  3. » New York-keikkaspäm

Board footer

Powered by FluxBB