#31 17.10.2012 21:04

Jouko Piho
valmisteilla oleva profeetta
From: Loviisa
Registered: 17.10.2012
Posts: 166
Website

Re: Jouko Piho

Urho Ghettonen wrote:

...

Sä ootkin kova jätkä.


Suomi itsenäiseksi, Karjala takaisin ja Viena vapaaksi.

Offline

#32 17.10.2012 21:10

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,310
Website

Re: Jouko Piho

no tervetuloa, tämä on kyllä leppoisampi paikka kuin pif, mutta on täälläkin punkkareita joukossa icon_wink


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#33 17.10.2012 21:11

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,310
Website

Re: Jouko Piho

jos kehnohko sanaleikki sallitaan. mutta tämä on musiikkifoorumi, joten jospa keskustellaan siitä julkaisemattomasta biisistä icon_surprised


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#34 17.10.2012 21:17

Carlos Santana
Member
From: US of A
Registered: 27.05.2011
Posts: 42
Website

Re: Jouko Piho

Tervetuloa minunkin, latinalaisvaikutteisella rock-musiikilla Grammy-palkintoja voittaneen Carlos Santanan puolesta, sillä olemmehan molemmat hengenmiehiä.


I could change my life to better suit your mood
Cause you're so smooth

Offline

#35 17.10.2012 21:23

Jouko Piho
valmisteilla oleva profeetta
From: Loviisa
Registered: 17.10.2012
Posts: 166
Website

Re: Jouko Piho

Sopii.

Minun piti ottaa yhteyttä levy-yhtiöihin, mutta se on jäänyt monien muiden kiireitteni takia.

Nyt muutama kysymys.

Minulla on se kappaleeni CD-levyllä. Olisiko minun yhä parasta yrittää kysellä, olisiko mahdollisesti levy-yhtiöissä kiinnostusta?

Vai olisiko minun parempi luopua koko ajatuksesta ja antaa kipaleeni nettiin eli youtubeen? Jos lataan piisini youtubeen, voiko joku varastaa sen sieltä ja julkaista omissa nimissään levyllä? Eli millainen tekijänoikeussuoja minulla on? Onko netissä oleva aineisto vapaata riistaa. En ole Teoston jäsen.

Jos ei ole ongelmia tekijänoikeuksien ja niiden loukkaamisen suhteen, niin mitä minun tulisi tehdä, että saisin sävellykseni ja esitykseni youtubeen. En ole koskaan ladannut sinne mitään, eli olen tietämätön.


Suomi itsenäiseksi, Karjala takaisin ja Viena vapaaksi.

Offline

#36 17.10.2012 21:24

Jouko Piho
valmisteilla oleva profeetta
From: Loviisa
Registered: 17.10.2012
Posts: 166
Website

Re: Jouko Piho

Carlos Santana wrote:

Tervetuloa minunkin, latinalaisvaikutteisella rock-musiikilla Grammy-palkintoja voittaneen Carlos Santanan puolesta, sillä olemmehan molemmat hengenmiehiä.

Kiitos!

Oletko sinäkin hengenmiehiä eikä vain Santana?


Suomi itsenäiseksi, Karjala takaisin ja Viena vapaaksi.

Offline

#37 17.10.2012 21:28

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,310
Website

Re: Jouko Piho

mielestäni kappale kannattaa ladata youtubeen, ei sitä kukaan levylle laita ilman lupaa, ja onhan äänenlaatukin kehnompi. sen sijaan monet pääsisivät kuulemaan, ja jos kappale saa paljon kuunteluita, niin levy-yhtiötkin varmaan kiinnostuvat.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#38 17.10.2012 21:53

Jouko Piho
valmisteilla oleva profeetta
From: Loviisa
Registered: 17.10.2012
Posts: 166
Website

Re: Jouko Piho

Kiitos!

Ehkä se on sitten noin.

Onko täällä kenelläkään neuvoja sen suhteen, mitä minun tulee tehdä, että saan kappaleeni youtubeen?

Jos ei ole, niin täytyy ottaa itse selvää asioista, mutta voisi mennä nopeammin, jos joku tietäväinen auttaisi.


Suomi itsenäiseksi, Karjala takaisin ja Viena vapaaksi.

Offline

#39 17.10.2012 22:03

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,310
Website

Re: Jouko Piho

en ole itse lataillut sinne mitään, mutta kai sinne rekisteröidytään, ja sit laitetaan biisi esim. mp3-muodossa koneelle, josta se ladataan sinne, laitetaan kuvaukset ja kai sinne jonkin kuvan voi laittaa, jos ei sitten tee oikein videota. ei se varmaan vaikeaa ole.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#40 17.10.2012 22:10

bernardblack
herra ihanainen
From: reijomäkilä
Registered: 22.08.2009
Posts: 27,182
Website

Re: Jouko Piho

youtubeen voi ladata vain videotiedostoja, Jouko voi muuttaa kappaleensa videomuotoon esimerkiksi Windows Movie Makerilla, jolloin siihen on helppo liittää myös mukavia kuvia


tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni

Offline

#41 17.10.2012 22:28

JuhaR
Member
Registered: 30.05.2010
Posts: 50

Re: Jouko Piho

Jouko Piho wrote:

Sopii.

Minun piti ottaa yhteyttä levy-yhtiöihin, mutta se on jäänyt monien muiden kiireitteni takia.

Kannattaisi ottaa. Monialalahjakkuuksille on aina tilausta. Etenkin kun on jo näyttöä siitä, että messagelle on tilausta niin vapaamielisen nuorison kuin konservatiivisten pierujen Joukossa. Hittipotentiaalia siis löytyy.

Offline

#42 17.10.2012 23:31

Jouko Piho
valmisteilla oleva profeetta
From: Loviisa
Registered: 17.10.2012
Posts: 166
Website

Re: Jouko Piho

seni

Urho Ghettonen wrote:
Jouko Piho wrote:
Urho Ghettonen wrote:

...

Sä ootkin kova jätkä.

icon_rolleyes

Onko sinun avatarisi oma kuvasi?

Jos on, niin tuletko minun henkivartijakseni joskus, jos tarvitsen?

Jos tuo on sinun oma kuvasi, niin olet kyllä julman näköinen ukko.


Suomi itsenäiseksi, Karjala takaisin ja Viena vapaaksi.

Offline

#43 17.10.2012 23:35

bernardblack
herra ihanainen
From: reijomäkilä
Registered: 22.08.2009
Posts: 27,182
Website

Re: Jouko Piho

sori offtopic, mut ehdotan, että ghettoselle vaihdetaan ton kepposen tilalle "julman näköinen ukko"


tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni

Offline

#44 17.10.2012 23:40

Jouko Piho
valmisteilla oleva profeetta
From: Loviisa
Registered: 17.10.2012
Posts: 166
Website

Re: Jouko Piho

otuuden

JuhaR wrote:
Jouko Piho wrote:

Sopii.

Minun piti ottaa yhteyttä levy-yhtiöihin, mutta se on jäänyt monien muiden kiireitteni takia.

Kannattaisi ottaa. Monialalahjakkuuksille on aina tilausta. Etenkin kun on jo näyttöä siitä, että messagelle on tilausta niin vapaamielisen nuorison kuin konservatiivisten pierujen Joukossa. Hittipotentiaalia siis löytyy.

Mielenkiintoinen näkökulma.

Ehkä on tosiaan parasta tsekata levy-yhtiöt ensin.

Mutta kuka uskoisi minuun?

Se joka uskoisi, voisi tahkoa miljoonia.

65-vuotias originelli eläkeläisopettaja, tosissaan uskova ja profetioista puhuva fundis, hullu tai sitten nero, jo melkoisen tunnettu internetpersoona, joka tekee vielä musiikkiakin, säveltää, sanoittaa, laulaa ja soittaa itse kappaleensa...

Ketä nyt sellainen kiiinnostaisi.

Paitsi sellaista joka haistaa markkinaraon.

Toistaiseksi sellaista näkijää ei ole ollut näköpiirillä.


Suomi itsenäiseksi, Karjala takaisin ja Viena vapaaksi.

Offline

#45 17.10.2012 23:53

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,310
Website

Re: Jouko Piho

JuhaR:llä on levy-yhtiö joten siihen suuntaan viestiä menemään. mielestäni nuo eivät kuitenkaan sulje toisiaan pois, miksei biisi ensin youtubeen ja sen jälkeen levylle? niinhän nykyään hittejä syntyy.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#46 18.10.2012 00:25

Jouko Piho
valmisteilla oleva profeetta
From: Loviisa
Registered: 17.10.2012
Posts: 166
Website

Re: Jouko Piho

Kiitos vinkistä!

Laitoin JuhaR:lle viestiä.


Suomi itsenäiseksi, Karjala takaisin ja Viena vapaaksi.

Offline

#47 18.10.2012 00:58

JuhaR
Member
Registered: 30.05.2010
Posts: 50

Re: Jouko Piho

Kyllähän tää kuulostaa kovalta jutulta. Mutta mun mielestä Joukon tyylin pitäisi olla sellainen kolmannen vuosituhannen protestilaulaja, joka mies & kitara -meiningillä iskee biiseihin sen saman asiasisällön, kiihkon ja tunnelatauksen kuin nettiteksteihinsä. Ja ilman muuta suomen kielellä. Tuolla reseptillä olisi ihan umpirautaa.

Lisäys: Mun mielestä tuon blogin teemasta ja otsikosta saisi heti hienon albumin nimiraidan http://joukopiho.puheenvuoro.uusisuomi. … in-maailma

icon_biggrin

Last edited by JuhaR (18.10.2012 01:01)

Offline

#48 18.10.2012 01:08

Jouko Piho
valmisteilla oleva profeetta
From: Loviisa
Registered: 17.10.2012
Posts: 166
Website

Re: Jouko Piho

Eli että vanha vaari tykittää rokkia ja maailman pahuuksia vastaan itse kitaraa soittaen. Joo, sekin onnistuu, eli se kitaransoitto ja hurjat sanat. Ja mahtava esiintyminen.

Mikä ettei. Minussa on särmää ja karismaa vaikka toisille jakaa.

Jos kiinnostaa, niin ota yhteyttä.

Mutta mistä minä saisin kiinnostuneen tuottajan sille kauniille ja surumieliselle balladilleni? Se on tosi upea.

Last edited by Jouko Piho (18.10.2012 01:12)


Suomi itsenäiseksi, Karjala takaisin ja Viena vapaaksi.

Offline

#49 18.10.2012 01:10

bernardblack
herra ihanainen
From: reijomäkilä
Registered: 22.08.2009
Posts: 27,182
Website

Re: Jouko Piho

Jouko Piho wrote:

Mutta mistä minä saisin kiinnostuneen tuottajan sille kauniille ja surumieliselle balladilleni? Se on tosi upea.

Foorumilta löytyy lähes tusinoittain päteviä musiikkialan taitajia tähän hommaan.


tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni

Offline

#50 18.10.2012 01:11

JuhaR
Member
Registered: 30.05.2010
Posts: 50

Re: Jouko Piho

Jouko Piho wrote:

Eli että vanha vaari tykittää rokkia vastaan itse kitaraa soittaen.

Nimenomaan. Siinä olisi sanomaa, tunnetta ja persoonallisuutta. Sitä suomalainen musiikkiteollisuus vuonna 2012 tarvitsee.

Jouko Piho wrote:

Mutta mistä minä saisin kiinnostuneen tuottajan sille kauniille ja surumieliselle balladilleni? Se on tosi upea.

No se voi ollakin jo hankalampi juttu. Maailma on jo ennestään täynnä surua ja balladeja.

Offline

#51 18.10.2012 01:48

Jouko Piho
valmisteilla oleva profeetta
From: Loviisa
Registered: 17.10.2012
Posts: 166
Website

Re: Jouko Piho

JuhaR

Laitoin sinulle vastausta jokin aika sitten, mutta se ei näy ainakaan minulle. Näkyykö se sinulle?

Joka tapauksessa, olen kiinnostunut sanomani esiintuomisesta ja tiedän, että voin tehdä sen hyvin vaikuttavasti, koska minulla on sanoma, vahva tunne ja voimakas persoonallisuus yhdistettynä siihen, että minä voin itse tehdä sanoitukset, sävellykset, laulamisen ja soittamisen. Jos tarvitaan, koko hommaan voidaan liittää myös huumoria tai jotain muuta sälää.

Tiedän, että olisin esim. TV:ssä melkoinen esiintyjä, mutta kukaan ei ole vielä löytänyt minua sinne. No, senkin aika tulee aikanaan.

Koko tämä musiikkihomma on minulle täysin sivujuttu muihin aktiviteetteihini verrattuna, mutta  jos minun musiikkiani levytettäisiin tai minusta tehtäisiin musiikkivideo, niin siinä voisi käyttää hyväksi paitsi ikääni ja taustaani ja valtakuntaa kohahduttaneita mielipiteitäni, niin myös sitä tosiasiaa, että minä olen 65-vuotiaana perustanut  7.5.2012 kahden muun miehen kanssa uuden puolueen, Suomen Laillisuuspuolueen, joka pyrkii v. 2015 eduskuntavaaleissa Suomen suurimmaksi puolueeksi ( http://www.suomen-laillisuuspuolue.fi ).

Tuollaisessa inhimillisesti katsoen täysin hullussa projektissa voisi olla varmaankin vielä lisämausteita mahdollisen musiikkivideon tuottamiseksi.

Tosin sitten v. 2015 voisit esiintyä profeettana, että niin jotta tuota noin, mehän toimme itse asiassa esille jo v. 2012, että SLP:sta voisi tulla Suomen suurin puolue ja Jouko Pihosta seuraava pääministeri.


Suomi itsenäiseksi, Karjala takaisin ja Viena vapaaksi.

Offline

#52 18.10.2012 03:04

JuhaR
Member
Registered: 30.05.2010
Posts: 50

Re: Jouko Piho

Kyl mie vastasin viestiisi. Demoa vaan tulemaan levy-yhtiön suuntaan icon_smile

Yhteystiedot löytyy: http://www.rocket-records.com/Info/

Offline

#53 18.10.2012 03:20

Jouko Piho
valmisteilla oleva profeetta
From: Loviisa
Registered: 17.10.2012
Posts: 166
Website

Re: Jouko Piho

OK

Entä live-esiintyminen ilman demoa?

Kiinnostaisiko esim. sellainen juttu, että minä teen paljon musiikkia spontaanisti, tuosta vain, ilman mitään ennakkosanoja ja ilman
mitään ennakolta ajateltua musiikkia.

Eli minä istuisin  tuolille, otttaisin kitaran käteen (kamera käy) ja alkaisin laulaa täysin valmistelemattomasti mistä tahansa, vaíkka tuottajien esiin tuomista aiheista. Minä voin tehdä laulun hetkessä mistä tahansa vaikka yhden sanan pohjalta.

Olen tällä kyvylläni hämmästyttänyt jo monia sukulaisiani.

Toki voin tämän lisäksi myös suunnitella lauluja etukäteen ja esittää niitä, mutta toin kuitenkin esiin tämän erittäin harvinaisen tavan tehdä lauluja, eli että voin hetkessä keksiä sanat ja sävelen sekä myös itse saman tien laulaa kaiken ja samalla säestää itseäni.

Miltä tämä idea kuulostaisi? Eli voisin tulla studioon ja alkaa tehdä lauluja siitä vain tuoreeltaan ja kaikki voitaisiin nauhoittaa heti ja se olisi siinä. Olisihan se sitä paitsi melkoinen markkinointivaltti. Vaari jammaa tuosta vain - ja siinä se on - päivän hitti.

Jouko Piho


Suomi itsenäiseksi, Karjala takaisin ja Viena vapaaksi.

Offline

#54 18.10.2012 10:59

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,310
Website

Re: Jouko Piho

wow icon_surprised icon_biggrin

mitenkä olis semmonen "lo-fi" -levy että nauhoitat vaan kotona ilman kummempia tuottajia ja pistetään ulos vaikka kasettina, kun ovat taas muodissa. ja esiintymään voisi päästä esim. helsingin flow festareille elokuussa, sinnehän otetaan artisteja myös yleisövinkkien perusteella.

talent-kilpailu voisi myös olla yksi vaihtoehto, jos pystyt tekemään järkevän kuuloisen biisin aiheesta kuin aiheesta icon_surprised


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#55 18.10.2012 23:27

bernardblack
herra ihanainen
From: reijomäkilä
Registered: 22.08.2009
Posts: 27,182
Website

Re: Jouko Piho

Mutta palataanpa astialle.

Jos Jouko haluat kappaleesi internetiin kuultavaksi, niin yksi konsti olisi ladata se Soundcloud-sivustolle (soundcloud.com). Toimit näin: ensin luot itsellesi käyttäjätilin soundcloudiin, sen jälkeen kopioit kappaleen cd-levyltä omalle tietokoneellesi joko wav- tai mp3-tiedostomuotoon, minkä jälkeen lataat kappaleen soundcloud-tilillesi klikkaamalla "Upload & share" -painiketta. Sitten voit jakaa linkin kappaleeseen esim. täällä ja jatkossa, jos lisää musiikkia syntyy, on niitä helppo ladata tuonne lisää.


tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni

Offline

#56 19.10.2012 16:54

mitten
teki pedin eteiseen
From: under a rock
Registered: 27.11.2006
Posts: 10,548
Website

Re: Jouko Piho

EN KESTÄ

biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin  biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin


icon_salut.gif

Last edited by mitten (19.10.2012 16:57)


"hiljaa pyörii salaattilinko"
bitch ain't even COLD in that poncho

Offline

#57 19.10.2012 17:07

bernardblack
herra ihanainen
From: reijomäkilä
Registered: 22.08.2009
Posts: 27,182
Website

Re: Jouko Piho

icon_cool


tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni

Offline

#58 19.10.2012 17:13

mitten
teki pedin eteiseen
From: under a rock
Registered: 27.11.2006
Posts: 10,548
Website

Re: Jouko Piho

BB JUMALAUTAAAAAA rakkaus


"hiljaa pyörii salaattilinko"
bitch ain't even COLD in that poncho

Offline

#59 19.10.2012 17:17

bernardblack
herra ihanainen
From: reijomäkilä
Registered: 22.08.2009
Posts: 27,182
Website

Re: Jouko Piho

tää menee cv:hen  icon_biggrin


tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni

Offline

#60 19.10.2012 17:54

Jouko Piho
valmisteilla oleva profeetta
From: Loviisa
Registered: 17.10.2012
Posts: 166
Website

Re: Jouko Piho

Mitä sinä et kestä?

Ovatko sinun nauruhermosi liian kovalla koetuksella?

Last edited by Jouko Piho (19.10.2012 17:56)


Suomi itsenäiseksi, Karjala takaisin ja Viena vapaaksi.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB