1. Index
  2. » Raskaampaa
  3. » Pää Kii

#91 04.01.2013 19:59

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Pää Kii

Kyllä mäkin siinä lostarijuttussa r:n kuulen.  spam3

Soundin tai jonkun muun lehden arvostelussa oli muuten mielestäni lainattu myös yksi kohta väärin. Itse kyllä olen kuullut "koita poliisille selittää, kuinka toisesta voi liikaa välittää". K.o. musiikkilehdessä "poliisille" on korvattu sanalla "toisille".

Jos nyt vielä vähän tuosta ajankohtaisuudesta niin siinä Jotain positiivista on muistaakseni kohta "sä kuihdut sairaalassa ja se on sun oma vika". Eipä nykyään enää HIV:n kanssa vissiin pahemmin sairaalassa kuihduta. Samoin siinä "laitetaan se laitokseen"-biisissä tunnutaan myös elettävän jotain ehkä 70-lukua. Ei sillä etteikö varmasti vieläkin esimerkiksi kehitysvammaisten kohtelussa olisi parannettavaa, mutta ei tuo biisi niitä epäkohtia mielestäni mitenkään kovin hyvin esiin tuo.

Vielä siihen 3.5 tähden "arviooni" sen verran palaisin että haluan sillä tuoda esiin juurikin sitä ettei levy missään nimessä huono ole, mutta omat odotukset olivat ehkä liiankin korkealla.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#92 04.01.2013 20:05

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007
Posts: 19,439

Re: Pää Kii

Alxity wrote:

Jos nyt vielä vähän tuosta ajankohtaisuudesta niin siinä Jotain positiivista on muistaakseni kohta "sä kuihdut sairaalassa ja se on sun oma vika". Eipä nykyään enää HIV:n kanssa vissiin pahemmin sairaalassa kuihduta.

Eihän sekään ole enää totta, että HIV on homojen ja narkkareiden tauti. Mun nähdäkseni tossa on kyse samasta stereotypiasta.

*


Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

Offline

#93 04.01.2013 20:14

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Pää Kii

Pilke wrote:
Alxity wrote:

Jos nyt vielä vähän tuosta ajankohtaisuudesta niin siinä Jotain positiivista on muistaakseni kohta "sä kuihdut sairaalassa ja se on sun oma vika". Eipä nykyään enää HIV:n kanssa vissiin pahemmin sairaalassa kuihduta.

Eihän sekään ole enää totta, että HIV on homojen ja narkkareiden tauti. Mun nähdäkseni tossa on kyse samasta stereotypiasta.

Joo munkin mielestä biisissä kyllä käsitellään asenteita, eikä varsinaista tautia...


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#94 04.01.2013 20:40

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Pää Kii

huïg wrote:
Pilke wrote:
Alxity wrote:

Jos nyt vielä vähän tuosta ajankohtaisuudesta niin siinä Jotain positiivista on muistaakseni kohta "sä kuihdut sairaalassa ja se on sun oma vika". Eipä nykyään enää HIV:n kanssa vissiin pahemmin sairaalassa kuihduta.

Eihän sekään ole enää totta, että HIV on homojen ja narkkareiden tauti. Mun nähdäkseni tossa on kyse samasta stereotypiasta.

Joo munkin mielestä biisissä kyllä käsitellään asenteita, eikä varsinaista tautia...

Tottakai asenteita käsitellään sehän nyt on selvää. Musta vaan tuntuu että 20 vuotta vanhoja asenteita. Mutta ehkä olen väärässä.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#95 04.01.2013 20:55

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Pää Kii

Alxity wrote:
huïg wrote:
Pilke wrote:

Eihän sekään ole enää totta, että HIV on homojen ja narkkareiden tauti. Mun nähdäkseni tossa on kyse samasta stereotypiasta.

Joo munkin mielestä biisissä kyllä käsitellään asenteita, eikä varsinaista tautia...

Tottakai asenteita käsitellään sehän nyt on selvää. Musta vaan tuntuu että 20 vuotta vanhoja asenteita. Mutta ehkä olen väärässä.

Jaa niinku että tuollasia asenteita ei enää olis ollenkaan olemassa?
Ikävä kyllä asenteet eivät toimi samalla tavalla ku tietokoneen päivitys. Rasismiakin on olemassa. Ja niitä "kylän pahalla puolella" asenteita. Ehkä sulle alan asiantuntijana tuntuu HIV-väärinkäsitykset kaukaisemmalta, mutta....


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#96 04.01.2013 21:08

bernardblack
herra ihanainen
From: reijomäkilä
Registered: 22.08.2009
Posts: 27,182
Website

Re: Pää Kii

En tiiä liittyyks tää mihinkään, mut Teemuhan on (tai ehkä ennemmin oli) itekkin (sote)-"alan" miehiä.


tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni

Offline

#97 04.01.2013 21:30

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Pää Kii

huïg wrote:

Ehkä sulle alan asiantuntijana tuntuu HIV-väärinkäsitykset kaukaisemmalta, mutta....

Voi hyvin olla. En ole koskaan mitään muuta väittänytkään kuin tulkitsevani biisejä omasta näkökulmastani. Tuohon muuhun en ala kommentoimaan mitään, koska me molemmat tiedetään mihin se johtaa  kippis


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#98 05.01.2013 05:42

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,163

Re: Pää Kii

Vitun hyvä keikka Tavastialla. En ollu tajunnu et nää on näin vitun kuumaa kamaa just nyt. Mesta aivan täynnä ja jengi ihan vitun innoissaan. Encoret vielä Oton kanssa joo morrjens.


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#99 05.01.2013 13:14

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005
Posts: 15,706

Re: Pää Kii

Meinasin jo edellisellä sivulla puuttua uusien housujen pöhinän vähättelyyn, että on medioita ja sitten on emma-gaala... Ei kai sinne ihan mitä tahansa Mitään UG:tä ei ole olemassa:ta oteta? Aivan käsittämätön noste tällä hetkellä. Ja miksei olis. Nyt kolmella kitaralla toimi paremmin ku Shonen Knifea lämpätessä. Helvetin hyvä keikka kyllä peuk


en ole kolmekybänen emoboy

Offline

#100 05.01.2013 18:31

grasskirt
Member
From: Helsinki
Registered: 08.09.2008
Posts: 2,362
Website

Re: Pää Kii

Eilen ekaa kertaa livenä ja hyvinhän tuo toimi noin perjantain nousuhumalassa. Uusi mutantti-biisi nyt oli aika turha, samoin Oton laulamat biisit söi vähän fiilistä. Kalifornia dreamin' on yhä paras. Taisinkin kyl silti tykkää enemmän Särkyneistä, mutta kait tän vois keikalla nähdä joskus uudestaankin.

Offline

#101 05.01.2013 19:23

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Pää Kii

Aika sama kuin edellisellä, paitsi että itse lähinnä Pää Kiin aikana lähinnä tylsistyin. Olisin kyllä halunnut tykätä jne.

Offline

#102 05.01.2013 20:30

Uudet housut ja paita
tekotaiteellinen paskiainen
Registered: 16.05.2012
Posts: 4,387

Re: Pää Kii

börjeslandet wrote:

Meinasin jo edellisellä sivulla puuttua uusien housujen pöhinän vähättelyyn, että on medioita ja sitten on emma-gaala... Ei kai sinne ihan mitä tahansa Mitään UG:tä ei ole olemassa:ta oteta? Aivan käsittämätön noste tällä hetkellä.

En jaksa katsoa mitä kirjoitin edellisellä sivulla, mutta mitä sä tarkalleen tarkotat? Mun tarkoitus ei ole missään vaiheessa sanoa et bändillä ei olis nostetta, vaan väittää vastaan siitä et ylipäätään tommonen hype syntyis pelkästään sen takia et yks kaks arvovaltasta instanssia kehuu ja kaikkien on pakko lähteä bandwagoniin mukaan. Iso osa nosteesta johtuu myös siitä et musa koskettaa isoa määrää ihmisistä, ja sitä kautta tavottaa taas yhä uusia ihmisiä. Se on totta et kun on joku isoa yleisöä kiinnostava juttu, lehdet kokee pakolliseks kirjottaa siitä, mut toki myös siellä lehdissä on jengiä joita se kiinnostaa. Eikä tämä ole mikään musaan rajattava juttu vaan koskee minkä tahansa alan mediaa.

Offline

#103 06.01.2013 20:08

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005
Posts: 15,706

Re: Pää Kii

Ok, no tosta oon toki samaa mieltä, mut vaikka sanoin sillon shonen knifen keikalla jo lapsenomaisille kasvoille et tosta hivistä vois tulla iso hitti, niin olen silti hieman yllättynyt tän suosiosta. Ja ehkä ymmärsin tän allaolevan sit jotenkin väärin ku onhan tää pöhinä nyt aivan eri tasolla esim. kakkikseen verrattuna:

Uudet housut ja paita wrote:
psykokarkki wrote:

itse en ole vielä jaksanut levyä ostaa, olen sen kyllä kertaalleen kuunnellut ja ihan ok juttua, mutta en ihan tajua tätä suurta kollektiivista joukkohullaantumista. ostan jos tulee halvalla vastaan.

Suositusta bändistä tuttu tyyppi tekee uuden bändinsä kera levyn josta osa tykkää ja osa ei. Mikä tossa on edes tajuttavaa? Vai onko multa mennyt jotain ohi tässä kyseisessä hypetyksessä? Ainahan media vouhkaa jostain jutusta. Iso osa vouhkaamisesta johtuu siitä, että siellä taustalla on tyyppejä jotka tykkää siitä jutusta. Ja sit kun musa päätyy tarpeeks moneen mediaan se tavottaa ihmisiä jotka ei muuten kuulis siitä, eli yhä useampi vouhkaa.

Aika harva kotimainen bändi, josta täällä keskustellaan kuitenkaan myy tavastiaa loppuun
(perjantain keikalla oli myös tehisfaniksi tunnustautunut tyttö, jota en oo koskaan nähnyt samalla keikalla aiemmin)


en ole kolmekybänen emoboy

Offline

#104 06.01.2013 20:44

Uudet housut ja paita
tekotaiteellinen paskiainen
Registered: 16.05.2012
Posts: 4,387

Re: Pää Kii

börjeslandet wrote:

Ok, no tosta oon toki samaa mieltä, mut vaikka sanoin sillon shonen knifen keikalla jo lapsenomaisille kasvoille et tosta hivistä vois tulla iso hitti, niin olen silti hieman yllättynyt tän suosiosta. Ja ehkä ymmärsin tän allaolevan sit jotenkin väärin ku onhan tää pöhinä nyt aivan eri tasolla esim. kakkikseen verrattuna:

Uudet housut ja paita wrote:
psykokarkki wrote:

itse en ole vielä jaksanut levyä ostaa, olen sen kyllä kertaalleen kuunnellut ja ihan ok juttua, mutta en ihan tajua tätä suurta kollektiivista joukkohullaantumista. ostan jos tulee halvalla vastaan.

Suositusta bändistä tuttu tyyppi tekee uuden bändinsä kera levyn josta osa tykkää ja osa ei. Mikä tossa on edes tajuttavaa? Vai onko multa mennyt jotain ohi tässä kyseisessä hypetyksessä? Ainahan media vouhkaa jostain jutusta. Iso osa vouhkaamisesta johtuu siitä, että siellä taustalla on tyyppejä jotka tykkää siitä jutusta. Ja sit kun musa päätyy tarpeeks moneen mediaan se tavottaa ihmisiä jotka ei muuten kuulis siitä, eli yhä useampi vouhkaa.

Aika harva kotimainen bändi, josta täällä keskustellaan kuitenkaan myy tavastiaa loppuun
(perjantain keikalla oli myös tehisfaniksi tunnustautunut tyttö, jota en oo koskaan nähnyt samalla keikalla aiemmin)

Samaa juttua mä tossa yritin selittää, siis et kollektiivisessa joukkohullaantumisessa ei pohjimmiltaan ole kyse muusta ku siitä et jengi tykkää musasta. Toki mukaan mahtuu aina niitä ketkä tykkää ja tulee keikoille siitä syystä et kaveritkin tykkään, mut kyllä tommosessa hypessä on aina kyse lumipalloilmiöstä, et mitä useempi ihminen diggaa ni sitä suuremmat mahikset musalla on päätyä sellasten tyyppien korviin jotka ei esim. musamedioita aktiivisesti seuraa. Lähinnä siis kyseenalaistan sen jos bändin saaman huomion pistää jonkin tyhjän ja tehdyn hypen piikkiin.

Offline

#105 06.01.2013 23:53

hrmunoita
rankka rässi
From: 1927 'till infinity
Registered: 16.09.2005
Posts: 39,222

Re: Pää Kii

Jossai maikkarin(?) mainoksessa soi näiden joku biisi en muista nyt mikä.


Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu

Offline

#106 07.01.2013 15:14

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Pää Kii

Uudet housut ja paita wrote:

Lähinnä siis kyseenalaistan sen jos bändin saaman huomion pistää jonkin tyhjän ja tehdyn hypen piikkiin.

Aika lailla samaa ku UHJP mutta kyllä sit toisenlaistakin hypeä on, ja pitchforkinkaltaiset tahot ovat siinä usein aktiivisesti tahi passiivisesti mukana.

Mut huvittaa kyl tällä foorumille se, kun jos muutama maininta tai monta diggaria on jollekin, on kyseessä "hirvee hype". Pää Kiin tapauksessa toki nousujohde on ollut jatkuvaa ympäriinsä, ja hienoahan se on ainaki tämmösen bändin kohdalla ff


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#107 07.01.2013 21:58

Katkennut petsari
Member
From: Killerjärvi
Registered: 23.06.2006
Posts: 5,294
Website

Re: Pää Kii

Puoli ysin uutisissa äsken juttu otsikolla "Punk tekee uutta tuloaan Suomessa" roll

Last edited by Katkennut petsari (07.01.2013 22:02)


- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.

Offline

#108 07.01.2013 22:02

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,536

Re: Pää Kii

http://yle.fi/uutiset/palkittu_punk-yht … an/6440452

Aikamoinen hype. Itsehän olen kuullut ehkä yhden biisin kaksi kertaa.

Tämä lause vähän huvittaa: "Esimerkiksi musiikkilehdet Rumba ja Soundi valitsivat yhtyeen esikoisalbumin viime vuoden parhaimmaksi kotimaiseksi levyksi, vaikka se ilmestyi vuoden lopussa."

Offline

#109 07.01.2013 22:14

Uudet housut ja paita
tekotaiteellinen paskiainen
Registered: 16.05.2012
Posts: 4,387

Re: Pää Kii

leposi wrote:

Tämä lause vähän huvittaa: "Esimerkiksi musiikkilehdet Rumba ja Soundi valitsivat yhtyeen esikoisalbumin viime vuoden parhaimmaksi kotimaiseksi levyksi, vaikka se ilmestyi vuoden lopussa."

017

Offline

#110 07.01.2013 22:14

Uudet housut ja paita
tekotaiteellinen paskiainen
Registered: 16.05.2012
Posts: 4,387

Re: Pää Kii

Katkennut petsari wrote:

Puoli ysin uutisissa äsken juttu otsikolla "Punk tekee uutta tuloaan Suomessa" roll

reps  spede

Offline

#111 07.01.2013 22:32

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,163

Re: Pää Kii

2013: The Year Punk Broke icon_coolpeuk


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#112 08.01.2013 00:34

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Offline

#113 08.01.2013 00:38

Hassuttelija
jäbä joka diggaa Sufjanin uusinta ihan homona
Registered: 29.01.2010
Posts: 26,272

Re: Pää Kii

Spordehan tästä vielä puuttukin


THs56SD.gif

In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.

Offline

#114 08.01.2013 00:43

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Pää Kii

icon_biggrinpeuk

en oo kuullu yhtään biisiä tätä(kään) punkpändiä icon_cool

Offline

#115 08.01.2013 04:00

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Pää Kii

Erikoisversio levystä, jossa John Watersin intron sijaan SPORDE?


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#116 26.01.2013 22:04

Junkieman
Member
From: Jyväskylä
Registered: 01.04.2007
Posts: 2,652
Website

Re: Pää Kii

On tässä kyllä kovia biisejä ja levyn soundit on jotenkin poikkeuksellisen onnistuneet. Nyt skipataan kahvit ja Luuletko että oon huvikseni näin sekaisin on ehkä kovimmat.

Offline

#117 04.02.2013 15:45

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,536

Re: Pää Kii

Saaks tätä mistään diginä ostettua? Haluaisin kuunnella kun kaikki tykkää, mutta en viittis tilailla kauheesti vinyyleitä postitse, kun en täällä kuitenkaan kuin max 1,5 vuotta hengaile näillä tiedoilla eikä mulla edes ole vielä soitinta.  icon_lol  Sama koskaa myös Pertti Kurikkaa (en jaksa spämmiä samaa asiaa kahteen otsikkoon...).

Last edited by leposi (04.02.2013 15:47)

Offline

#118 04.02.2013 16:11

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005
Posts: 15,706

Re: Pää Kii

Ei oo eikä tuu. Airisto ei kai noita digejä harjota. Toki tää varmaankin löytyy laittomasti.
Saako sitä vinyyliä ees enää (ja siin ei oo kaikkia biisejä)? Tilaa cd?


en ole kolmekybänen emoboy

Offline

#119 10.02.2013 23:26

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,536

Re: Pää Kii

börjeslandet wrote:

Ei oo eikä tuu. Airisto ei kai noita digejä harjota. Toki tää varmaankin löytyy laittomasti.
Saako sitä vinyyliä ees enää (ja siin ei oo kaikkia biisejä)? Tilaa cd?

Toinen painos vinyylistä on näemmä tuloillaan. Näyttäis saava mp3:sina Amazonista ja iTunesista, mutta emmä sieltä haluu ostaa, joten pannan ehkä cd-tilaus Suomesta tulemaan.

Offline

#120 14.02.2013 18:53

Tomsk
ilmeisesti LUCKY MAN
From: Street of George
Registered: 03.02.2006
Posts: 12,617

Re: Pää Kii

Levyn voi kuunnella myös Spotifysta.


Sent from my iPhone 16

Offline

  1. Index
  2. » Raskaampaa
  3. » Pää Kii

Board footer

Powered by FluxBB