#61 17.12.2012 21:22

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005
Posts: 18,410

Re: Ruger Hauer (Paperi T / Pyhimys / Tommishock)

börjeslandet wrote:

Mulle on sinänsä sama mistä kukin tykkää ja mitä listoilleen listaa, mutta on jokseenkin rasittavaa käydä lukemassa jokaisesta topikista kehnosti argumentoitua "en tykkää" tyyppistä kommentointia. Etenkin ku tän levyn kohalla ois voinu odottaa syvällisen kuuntelun jälkeen jotain naisviha-kommentteja mikä ois ollu jo mielenkiintosemman keskustelun paikka. Toisaalta jos ei halua keskustella, niin "en tykkää" on varmaan ihan hyvä.

roll nyt vasta luin tän kommentin roll

sama se, miten diplomaattisesti mielipiteensä muotoilee, jos se on börjeslandetin mielestä väärä. silloin se on kehnosti argumentoitu. paitsi että naisviha-kommentit olisivat tässä tapauksessa kelvanneet. vai olisikohan noin roll


Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

Offline

#62 17.12.2012 22:34

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005
Posts: 15,706

Re: Ruger Hauer (Paperi T / Pyhimys / Tommishock)

Ihan oikeesti ei ole kyse siitä, että oot eri mieltä. En vaan ymmärrä miksi kuvittelet, että on postaamisen arvoista käydä monen eri bändin topikissa itkemässä miten paskoja levyjä tänä vuonna on tullut... Oon niin vitun kyllästynyt tän foorumin negatiivisuuteen, vaikken itse tietenkään mikään ilopillerikään ole, mutta rajansa kaikella. En sentään kuvittele, että samanlaiset yhden rivin postaukset eri topikeissa ois muiden mielestä kiinnostavia


en ole kolmekybänen emoboy

Offline

#63 17.12.2012 22:38

hezma
Vanhempi Käynnissäpitäjä
From: Helesinki
Registered: 13.11.2008
Posts: 17,566

Re: Ruger Hauer (Paperi T / Pyhimys / Tommishock)

Yhen biisinäytteen perusteella huonoa musiikkia  ff

Offline

#64 17.12.2012 22:42

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005
Posts: 15,706

Re: Ruger Hauer (Paperi T / Pyhimys / Tommishock)

Itelle tää loppuvuosi nyt on suunnilleen ainut hetki vuodessa, kun tää foorumi tuottaa yleensä vuodesta toiseen jotain rakentavaa, vaikka listaaminen kuinka typerää onkin, niin onhan tän forkan kirjottajien listat kuitenkin kiinnostavempia kuin yhdenkään lehden. Jotenkin vaan rasittaa, että kun yrittää sitten sitä keskustelua seurata, niin pääsee lukemaan yhden rivin seminegatiivista diplomatiaa.


en ole kolmekybänen emoboy

Offline

#65 17.12.2012 22:43

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005
Posts: 18,410

Re: Ruger Hauer (Paperi T / Pyhimys / Tommishock)

en muista valittaneeni mitenkään yleisesti, että tänä vuonna olisi julkaistu paskaa. ja " saa lukea joka topikista" -  tiedostinkin kyllä, että kommentoin yhden vuorokauden aikana kahteen topikkiin etten oikein osaa, kun kävin loppuvuodesta näin juttuja läpi, ja että kuulostaa varmaan negatiiviselta. vastapainoksi voit kuitenkin vaikka käydä lukemassa perustamastani US girls -topikista tai kendrick lamarista, mikä minua on tämän vuoden levyissä ilahduttanut ff


Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

Offline

#66 17.12.2012 22:50

Tolto
ammattimainen dipinheittäjä
Registered: 20.11.2010
Posts: 2,602

Re: Ruger Hauer (Paperi T / Pyhimys / Tommishock)

Enemmän minua kyllä harmittaa ja loukkaa nämä tällä foorumilla todella yleiset yhden rivin ja parin sanan hehkutusviestit, jotka parhaimmillaan kattavat vain yhden hölmön hymiön. Yritä siinä sitten keskustella rakentavasti musiikista, kun toiset vain runkkaavat siellä ringissään, eivätkä edes viitsi järkevästi argumentoida mikä siinä tietyssä musiikissa niin hyvää oikein edes on.


u523X.gif

vittu nyt sä kuolet, tai ainaski lyön haarukalla kulliin

Offline

#67 17.12.2012 23:36

interuptor bastardo
Member
Registered: 31.05.2011
Posts: 2,088

Re: Ruger Hauer (Paperi T / Pyhimys / Tommishock)

börjeslandet wrote:

Etenkin ku tän levyn kohalla ois voinu odottaa syvällisen kuuntelun jälkeen jotain naisviha-kommentteja mikä ois ollu jo mielenkiintosemman keskustelun paikka.

Oskari Onnisella nämä.

Mut joo, meinasin itekin kommentoida smaa ku börje noihin Moron negailuihin mut en jaksanu ku kai sitä saa olla tykkäämättäki tongue


and when Finland play hockey
it strikes that continue my
beer machine and Ukko Metso

Offline

#68 18.12.2012 00:41

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005
Posts: 15,706

Re: Ruger Hauer (Paperi T / Pyhimys / Tommishock)

interuptor bastardo wrote:
börjeslandet wrote:

Etenkin ku tän levyn kohalla ois voinu odottaa syvällisen kuuntelun jälkeen jotain naisviha-kommentteja mikä ois ollu jo mielenkiintosemman keskustelun paikka.

Oskari Onnisella nämä.

Nii mut täst ois ollu kiva keskustella ku ei se ehkä niin paljon oo sitä tai sit on, en oo päättäny


en ole kolmekybänen emoboy

Offline

#69 18.12.2012 03:15

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Ruger Hauer (Paperi T / Pyhimys / Tommishock)

Ei mun mielestä mikään velvoita aina perustelemaan hyvin. Toki niitä perusteluja voi mielenkiinnosta aina perätä. Ei tää oo mikään sisällöntuotannon ajatushautomo vaan keskustelufoorumi. Toistaiseksi icon_wink


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#70 18.12.2012 08:38

kikke
dragonborn :333
From: Mansesteri
Registered: 24.06.2009
Posts: 6,460

Re: Ruger Hauer (Paperi T / Pyhimys / Tommishock)

Tolto wrote:

Enemmän minua kyllä harmittaa ja loukkaa nämä tällä foorumilla todella yleiset yhden rivin ja parin sanan hehkutusviestit, jotka parhaimmillaan kattavat vain yhden hölmön hymiön. Yritä siinä sitten keskustella rakentavasti musiikista, kun toiset vain runkkaavat siellä ringissään, eivätkä edes viitsi järkevästi argumentoida mikä siinä tietyssä musiikissa niin hyvää oikein edes on.

VOI SUA. OLLAAN TOSI ONNELLISIA SUN PUOLESTA, KUN SULLA ON MAHDOLLISUUS PURKAA SUN PAHAA OLOA INTERNETISSÄ, NIIN EI TARTTE TEHDÄ SITÄ KOULUN PIHALLA. ANNA KAIKEN TULLA VAAN ULOS, SÖPÖLIINI, OUKKIDOUPPI KYLLÄ KESTÄÄ! PUSUJA! #PUHDISTUS

eiq  icon_rolleyes


Miksei pitäisi nauraa? Vittu tässä mitään diplomaatteja olla.

Offline

#71 18.12.2012 12:20

mitten
teki pedin eteiseen
From: under a rock
Registered: 27.11.2006
Posts: 10,548
Website

Re: Ruger Hauer (Paperi T / Pyhimys / Tommishock)

Mua ainakin kiinnostaa lukea täältä muitakin kun totaali-ihquilu mielipiteitä, enkä nähnyt moron viestissä muuta kun "ei auennut, jopa vähän väsynyttä mun korvaan mut pitää ehkä yrittää lisää". Mikä ongelma sanoa noin jos on sitä mieltä? Ja mikä ongelma pyytää kohteliaammin perusteluja kun viedä jonnekin henkilötason dissailun puolelle jossa kyseenalaistetaan laajasti tyypin oikeus kirjoitella tänne? Tottakai olen! itsekin juuri tuon tason shaibaa harrastanut mut sen takia koen tietäväni, et se _oikeasti_ paska negailu/keskusteluntappaminen liikkuu ihan muualla kun itse musiikkiin kohdistuneissa miälipiteissä...

Tolton pointti siitä, et ylenpalttinen/perustelematon hehkuttaminen on yhtä vähäistä "keskustelulle" kun ylenpalttinen dissaus minusta täysin validia. Mutta kun luulin, et me kaikki ymmärrettiin, et on ihan normaalia heittää tuonkin tason kommentteja (jos ei solvaa samalla muita köhöm?) kun on kyse pitkälti MAKU asioista? Nobody blinks an eye, jos joku heittää perustelemattoman hehkutusmielipiteen (tai litannia niitä), mutta jos ei digannutkaan siitäkö pitäis aina jaksaa romaani kirjoittaa tai turpa kiinni?

Se, et jostain levystä/yhtyeestä puhutaan paljon (on se sitten miten diipeillä leveleillä tahansa) yleensä merkkaa mulle et hetkonen, tän pitäis vähintään itse tsekkaa kunnolla ja ajatuksella. ja sitten jos on vielä jakautuneita mielipiteitä kiinnostaa VIELÄ enemmän peuk

On topic: Itse yritin yks päivä kuunnella tätä levyä kun börje linkkas biisin feses, mut ei yhtään mulla lähtenyt tai löytynyt tarttumapintaa niin adhd vei muualle (oon aika fiilispohjainen kuuntelija niin väärällä hetkellä kuunneltu "hyväkin" levy ei välts aukea ollenkaan). mut kun tunnetusti naisvihan dissaaminen/anlysointi kiinnostaa sydan niin pitääpi ehdottomasti yrittää tätä uudestaan viimeistään joulupyhien alla, lisärapsaa ehkä shitten tuon puolelta icon_rolleyes tongue


"hiljaa pyörii salaattilinko"
bitch ain't even COLD in that poncho

Offline

#72 18.12.2012 17:03

kikke
dragonborn :333
From: Mansesteri
Registered: 24.06.2009
Posts: 6,460

Re: Ruger Hauer (Paperi T / Pyhimys / Tommishock)

Siis hetkinen, mikä tää naisvihajuttu on? Vaikkei mun tutkani asian suhteen kauheen herkkä olekaan niin silti hämmentää että mistä moiset syytökset. Oon aika paljon räp-musiikkia kuunnellut elämäni aikana eikä tää oo kyllä mun mielestä ees lähellä genren keskimääräistä misogyniaa.


Miksei pitäisi nauraa? Vittu tässä mitään diplomaatteja olla.

Offline

#73 18.12.2012 17:05

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Ruger Hauer (Paperi T / Pyhimys / Tommishock)

Tän genren misogynian keskiarvo on kyllä helvetin korkea, että silleensä niinku tota.


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#74 18.12.2012 17:09

kikke
dragonborn :333
From: Mansesteri
Registered: 24.06.2009
Posts: 6,460

Re: Ruger Hauer (Paperi T / Pyhimys / Tommishock)

Joo, se oli vähänniinku mun pointtini, höpönassukka.


Miksei pitäisi nauraa? Vittu tässä mitään diplomaatteja olla.

Offline

#75 18.12.2012 17:21

Folkhälsan
Member
Registered: 12.12.2009
Posts: 4,282

Re: Ruger Hauer (Paperi T / Pyhimys / Tommishock)

Rupes kiinnosteleen!  peuk

Mut siis millä tasolla tossa liikutaan? Odd Future -henkisissä väkivaltafantasioissa vai perus saamis- ja vaakamamboläpissä? Jotenkin mun eka tulkinta tästä misogyniaheitosta oli, että tyylitietoinen kuulija ahdistuu, kun jätkät räppää naisista rahvaanomaiseen proletyyliin "lihallisesti" (ks. Rumban arvostelu), eivätkä oikeuta näitä seksijuttuja kehystämällä niitä "unen logiikalla" (jälleen Rumban arvio) tai ironisoimalla omaa miehuuttaan.


Vuoden nuori muotoilija.

Offline

#76 18.12.2012 17:22

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Ruger Hauer (Paperi T / Pyhimys / Tommishock)

Ahaa, aattelin niinpäin että kun se taso on niin korkee, niin vaikka ois keskimäärästä selkeesti jäljessä, voi silti olla melkosen miso.

Mut meneeks tää nyt sit: jos yleinen misogynian taso on korkeampaa, se on myös hyväksyttävämpää?


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#77 18.12.2012 17:22

Bricolage
:piggrin:
From: pannukakun puistikko
Registered: 27.01.2008
Posts: 5,470

Re: Ruger Hauer (Paperi T / Pyhimys / Tommishock)

kikke wrote:

Siis hetkinen, mikä tää naisvihajuttu on? Vaikkei mun tutkani asian suhteen kauheen herkkä olekaan niin silti hämmentää että mistä moiset syytökset. Oon aika paljon räp-musiikkia kuunnellut elämäni aikana eikä tää oo kyllä mun mielestä ees lähellä genren keskimääräistä misogyniaa.

mun mielestäni erittäin hyvä pointti - ei tällä uusimmalla mun mielestä oo kovinkaan paljoa. onko edes muissa biiseissä kuin minulla on ollut ikävä sinua yhtään mitään misogyniaksi miellettävää? off the top of me head, muistikuvia ei ainakaan ole.

mut moronican heittämä laiskat läpät -pointti on parissa kohtaa totta. esim iso paha susi ei todellakaan sanoillaan paljoa vakuuta (onneks onkin aika lailla ainoa missä käy näin) mut levyn suoraviivaisin biitti hoitaa homman kotiin.

erectus iski tosi nopeasti mulle, mutta löydän vielä nytkin uusia juttuja kun kuuntelen. ihan kivasti syvyyttä.

Last edited by Bricolage (18.12.2012 17:22)


Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"

Offline

#78 18.12.2012 17:31

kikke
dragonborn :333
From: Mansesteri
Registered: 24.06.2009
Posts: 6,460

Re: Ruger Hauer (Paperi T / Pyhimys / Tommishock)

huïg wrote:

Ahaa, aattelin niinpäin että kun se taso on niin korkee, niin vaikka ois keskimäärästä selkeesti jäljessä, voi silti olla melkosen miso.

Mut meneeks tää nyt sit: jos yleinen misogynian taso on korkeampaa, se on myös hyväksyttävämpää?

Ei, ihmettelen vaan että miksi sitä tässä kohtaa tuodaan niin paljon esille kun ei se todellakaan ole mikään pääteema tällä levyllä enkä henkilökohtaisesti ole asiaan kiinnittänyt huomiota ollenkaan kymmenienkään kuuntelukertojen aikana.

Vai perustuuko tässä topikissa kirjottavien käsitys tän levyn misogyniasta johonkin Rumban arvosteluun? En saanut vielä vastausta että mikä juttu toi nyt on.


Miksei pitäisi nauraa? Vittu tässä mitään diplomaatteja olla.

Offline

#79 18.12.2012 17:54

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005
Posts: 18,410

Re: Ruger Hauer (Paperi T / Pyhimys / Tommishock)

kikke wrote:

eikä tää oo kyllä mun mielestä ees lähellä genren keskimääräistä misogyniaa.

samat fiilikset tollasten alle kymmenen kuuntelukerran perusteella.


Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

Offline

#80 18.12.2012 17:57

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005
Posts: 15,706

Re: Ruger Hauer (Paperi T / Pyhimys / Tommishock)

Niin no musta toi on aika antisosiaalinen levy et sinällään aika tasaisesti vihataan kaikkea et en oo välttämättä vakuuttunu kuinka pahaa misogyniaa nyt on kaiken kaikkiaan ku ottaa kokonaisuuden huomioon. Onhan tos tommosta semi katkeraa vain mies voi keksiä noin hölmöä, mut hauskaa ("haluun muistoks sun nännit", ym. parisuhteen päätös/jättäminen läppää).

Tää nyt varmaan se pahin, jonka leikkasliimasin bassolta:

Miten oikein pitää syvälle naisen sisää, löytyykö mitään
...
Sus' on samallaista ikävää ku hylätyissä pyörissä, sateen lyömissä, ajan syömissä,
Ja sun hameesi pituus on muistutus siitä, et aikasi hipuu,
Luotu ei oo kestämää, et pysty tuloani estämää, mut turha huolestuu,
Antaa syksyn tulla, ja oot kaunis kuin kuolleet puut,


en ole kolmekybänen emoboy

Offline

#81 18.12.2012 18:01

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Ruger Hauer (Paperi T / Pyhimys / Tommishock)

kikke wrote:
huïg wrote:

Ahaa, aattelin niinpäin että kun se taso on niin korkee, niin vaikka ois keskimäärästä selkeesti jäljessä, voi silti olla melkosen miso.

Mut meneeks tää nyt sit: jos yleinen misogynian taso on korkeampaa, se on myös hyväksyttävämpää?

Ei, ihmettelen vaan että miksi sitä tässä kohtaa tuodaan niin paljon esille kun ei se todellakaan ole mikään pääteema tällä levyllä enkä henkilökohtaisesti ole asiaan kiinnittänyt huomiota ollenkaan kymmenienkään kuuntelukertojen aikana.

Vai perustuuko tässä topikissa kirjottavien käsitys tän levyn misogyniasta johonkin Rumban arvosteluun? En saanut vielä vastausta että mikä juttu toi nyt on.

Mä en tiedä tän levyn misogyniasta kun en oo ees kuunnellu!

Mut: ei sen misogynian tartte olla pääosassa että se olisi ns. "juttu". Ja se että räppi on usein misoa, ei ainakaan omasta mielestäni tee misoilusta genren sisällä yhtään sen hyväksyttävämpää.

Ja jotta kaikki on tyytyväisiä eikä kukaan jätä foorumia tämän perusteella niin sanotaan vielä että tää on mun mielipide jne


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#82 18.12.2012 18:28

kikke
dragonborn :333
From: Mansesteri
Registered: 24.06.2009
Posts: 6,460

Re: Ruger Hauer (Paperi T / Pyhimys / Tommishock)

huïg wrote:
kikke wrote:
huïg wrote:

Ahaa, aattelin niinpäin että kun se taso on niin korkee, niin vaikka ois keskimäärästä selkeesti jäljessä, voi silti olla melkosen miso.

Mut meneeks tää nyt sit: jos yleinen misogynian taso on korkeampaa, se on myös hyväksyttävämpää?

Ei, ihmettelen vaan että miksi sitä tässä kohtaa tuodaan niin paljon esille kun ei se todellakaan ole mikään pääteema tällä levyllä enkä henkilökohtaisesti ole asiaan kiinnittänyt huomiota ollenkaan kymmenienkään kuuntelukertojen aikana.

Vai perustuuko tässä topikissa kirjottavien käsitys tän levyn misogyniasta johonkin Rumban arvosteluun? En saanut vielä vastausta että mikä juttu toi nyt on.

Mä en tiedä tän levyn misogyniasta kun en oo ees kuunnellu!

Mut: ei sen misogynian tartte olla pääosassa että se olisi ns. "juttu". Ja se että räppi on usein misoa, ei ainakaan omasta mielestäni tee misoilusta genren sisällä yhtään sen hyväksyttävämpää.

Ja jotta kaikki on tyytyväisiä eikä kukaan jätä foorumia tämän perusteella niin sanotaan vielä että tää on mun mielipide jne

Hnnnngh, väännetääs nyt vielä. Tarkoitan sitä että mun mielestä on outoa että (jotain oudosti piilotettua) misogyniaa nostetaan JUST TÄN LEVYN KOHDALLA esille koska ei sitä tehdä kuitenkaan niiden kaikkien loppujen 90% räppilevyn kohdalla joista moisia viboja voi aistia. Ja kun en todellakaan löydä oikein mitään misogyniaan viittaavaa tältä levyltä niin tää tuntuu vielä oudommalta.

Jos katkeruutta tai vihaa ei saa kohdistaa tietyn sukupuolen edustajaa kohtaan (börjen esimerkkiquote) ilman että se koetaan koko sen sukupuolen vihaamiseksi niin hohhoijjaa.


Miksei pitäisi nauraa? Vittu tässä mitään diplomaatteja olla.

Offline

#83 18.12.2012 18:49

ammmmm
Member
Registered: 21.12.2011
Posts: 344

Re: Ruger Hauer (Paperi T / Pyhimys / Tommishock)

Ehkä tuossa on vähän kyse sellaisesta että ei haluttais tai huvittaisi löytää/huomioida misogyniaa jossain tällasessa vähän keskivertoa älykkäämmäksi mielletyssä musiikissa (en tiedä onko tää nyt sellasta, oon kuitenkin käsittänyt että ainakin joku Pyhimys on tällainen),  vaikka se misogynia ei haittaisi sitten muussa räpissä jossa sen tunnistaa helposti ja jossa siihen on tottunut ja jossa se on jo ihan turvallista peruskamaa. Eli lyö vähän liian lähelle?

Ottamatta kantaa nyt siihen onko tässä levyssä mitään misogynistiseks luokiteltavaa.

Offline

#84 18.12.2012 18:50

mitten
teki pedin eteiseen
From: under a rock
Registered: 27.11.2006
Posts: 10,548
Website

Re: Ruger Hauer (Paperi T / Pyhimys / Tommishock)

Moronica wrote:
kikke wrote:

eikä tää oo kyllä mun mielestä ees lähellä genren keskimääräistä misogyniaa.

samat fiilikset tollasten alle kymmenen kuuntelukerran perusteella.

ööh, onko siis kukaan levyä läheisemmin kuunnellut ollut tässä ees komppamassa sitä rumba arviota näiden misojuttujen osalta? biggrin

viimeistään nyt AIVAN PAKKO kuunnella tää pian ajatuksella läpi pimp folkkiksen kyssärit peuk


"hiljaa pyörii salaattilinko"
bitch ain't even COLD in that poncho

Offline

#85 18.12.2012 19:23

Bricolage
:piggrin:
From: pannukakun puistikko
Registered: 27.01.2008
Posts: 5,470

Re: Ruger Hauer (Paperi T / Pyhimys / Tommishock)

mitten wrote:
Moronica wrote:
kikke wrote:

eikä tää oo kyllä mun mielestä ees lähellä genren keskimääräistä misogyniaa.

samat fiilikset tollasten alle kymmenen kuuntelukerran perusteella.

ööh, onko siis kukaan levyä läheisemmin kuunnellut ollut tässä ees komppamassa sitä rumba arviota näiden misojuttujen osalta? biggrin

viimeistään nyt AIVAN PAKKO kuunnella tää pian ajatuksella läpi pimp folkkiksen kyssärit peuk

no mun mielestä siinä on asiavirhe. misogynia on todella vähissä tällä levyllä. elvis costello pistää yhdessä biisissä tylympää biggrin


Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"

Offline

#86 18.12.2012 19:39

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005
Posts: 18,410

Re: Ruger Hauer (Paperi T / Pyhimys / Tommishock)

börjeslandet wrote:

Niin no musta toi on aika antisosiaalinen levy et sinällään aika tasaisesti vihataan kaikkea et en oo välttämättä vakuuttunu kuinka pahaa misogyniaa nyt on kaiken kaikkiaan ku ottaa kokonaisuuden huomioon. Onhan tos tommosta semi katkeraa vain mies voi keksiä noin hölmöä, mut hauskaa ("haluun muistoks sun nännit", ym. parisuhteen päätös/jättäminen läppää).

Tää nyt varmaan se pahin, jonka leikkasliimasin bassolta:

Miten oikein pitää syvälle naisen sisää, löytyykö mitään
...
Sus' on samallaista ikävää ku hylätyissä pyörissä, sateen lyömissä, ajan syömissä,
Ja sun hameesi pituus on muistutus siitä, et aikasi hipuu,
Luotu ei oo kestämää, et pysty tuloani estämää, mut turha huolestuu,
Antaa syksyn tulla, ja oot kaunis kuin kuolleet puut,

muistan tuon kohdan ja se iski korvaan just jonkinlaisena parisuhteenpäättämistilityksenä, ei tullut niinkään mieleen mikään "naisilta pitäisi riistää ihmisoikeudet t: henry laasanen" -teemainen musiikki, jota sitäkin julkaistaan tämän tästä.

Last edited by Moronica (18.12.2012 19:40)


Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

Offline

#87 19.12.2012 00:18

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005
Posts: 15,706

Re: Ruger Hauer (Paperi T / Pyhimys / Tommishock)

ammmmm wrote:

Ehkä tuossa on vähän kyse sellaisesta että ei haluttais tai huvittaisi löytää/huomioida misogyniaa jossain tällasessa vähän keskivertoa älykkäämmäksi mielletyssä musiikissa (en tiedä onko tää nyt sellasta, oon kuitenkin käsittänyt että ainakin joku Pyhimys on tällainen),  vaikka se misogynia ei haittaisi sitten muussa räpissä jossa sen tunnistaa helposti ja jossa siihen on tottunut ja jossa se on jo ihan turvallista peruskamaa. Eli lyö vähän liian lähelle?

Ottamatta kantaa nyt siihen onko tässä levyssä mitään misogynistiseks luokiteltavaa.

Niin no mulle tässä on pohjimmiltaan tästä kyse. Levyn lyriikat on hauskoja ja viittaukset aika älykkäitä. Sit ku sinne sekaan laittaa "löytyykö mitään", niin tulee fiilis, et et oo vittu tosissas kassa. Jotenkin särähtää korvaan ku muuten levy enimmäkseen aika hauskasti leikittelee synkillä asioilla.


en ole kolmekybänen emoboy

Offline

#88 19.12.2012 00:28

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005
Posts: 15,706

Re: Ruger Hauer (Paperi T / Pyhimys / Tommishock)

mitten wrote:
Moronica wrote:
kikke wrote:

eikä tää oo kyllä mun mielestä ees lähellä genren keskimääräistä misogyniaa.

samat fiilikset tollasten alle kymmenen kuuntelukerran perusteella.

ööh, onko siis kukaan levyä läheisemmin kuunnellut ollut tässä ees komppamassa sitä rumba arviota näiden misojuttujen osalta? biggrin

Minä.


en ole kolmekybänen emoboy

Offline

#89 19.12.2012 01:02

helena markos
Member
From: dance academy
Registered: 06.05.2009
Posts: 210

Re: Ruger Hauer (Paperi T / Pyhimys / Tommishock)

"syvälle naisen sisään, löytyykö mitään" on viittaus penetraatioon ja orgasmiin, ei naisen pääkoppaan.


I knew you'd come.

Offline

#90 19.12.2012 01:04

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005
Posts: 15,706

Re: Ruger Hauer (Paperi T / Pyhimys / Tommishock)

Juu, mut ei se oo kovin hauska verse. (Mä kyl tulkitsin et se tarkottaa molempia)


en ole kolmekybänen emoboy

Offline

Board footer

Powered by FluxBB